Akvaryum.Com
  • Betta'daki Şişlik Nedir


    Profil resmi
    ByOscar:)

    Herkese merhaba,
    Betta'mı 1 ay önce aldım kendisi süslü. Bugün çenesinin altında karın başlangıcı kısmında bu şişliği farkettim. Bu ne sebeple olmuş olabilir bu konuda acil yardımda bulunabilir misiniz? [:((]
    Kabızlıktan şüpheleniyorum ama bu acil Bi hastalık olduğu için net teşhis edip garantiye almak istiyorum.

    Betta'dan beklenmeyecek kadar hareketli bir balık. Akvaryumu sadece onun için kurdum. Hareketleri ve yem yemesinde herhangi bir sorun yok, oldukça iştahlı ve hareketli şuanda.

    Yem olarak Sera Bettagran ve Tropical Soft Line Betta kullanıyorum. Soft line'ı sevmediği için büyük çoğunluğunda günlük gözü kadar bettagran veriyorum.

    Akvaryum : 2-3 ay önce kuruldu, 1 erkek Betta, 15 civarı kiraz karides, ramshorn ve adi salyangoz var. Haftalık düzenli su değişimlerine devam ediyorum.
    Isıtıcım arıza yapmış sanırım uzun zamandır sıcaklığı kontrol etmiyordum termometre şuan 30 C gösteriyor yarın yenisi ile değiştireceğim.


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339011.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339041.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339061.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339091.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339111.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339141.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG]

    Karşılaştırma olması adına 1 ay önce aldığım dönemde çektiğim görsellerini ekliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344281.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344301.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344321.jpg[/IMG][EDIT]ByOscar:),2026-06-25 23:46:32[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=ByOscar:)]

    Yardımınız için teşekkür ederim,
    Dışkısına hiç denk gelmedim, onun dışında diğer belirtiler yok



    Yardımınız için teşekkür ederim,
    Karidesleri ekleyeli 2-3 gün oluyor hepsi yiyemeyeceği erişkin boyutta, ilk başta eklerken biraz ilgisini çekti sonradan takip vs. olmadı. Dediğiniz gibi yem vermeyi bugün itibariyle bıraktım. 3-4 gün kadar vermemeyi düşünüyorum takipte olacağım. Kabızlık dışında bu bölgedeki şişliğe sebep olabilecek başka hastalık olma ihtimali var mıdır?
    [/QUOTE]
    Yiyemeyeceği boy?
    30 yıldır balık yetiştiriyorum. Balıklar tek lokmada yemeyi tercih eder...
    Ama siz yem verip akvaryumdan uzaklaştığınızda yenilebilecek herşey yenilmeye devam eder..
    Planarya
    Hydra
    Snail
    Detritus
    Capepod
    Vs...

    Balığınız fazla iştahlı ve karnı fazlaca tok görünüyor .
    Yem vermeyi kestikten 10 gün sonrada benzer şişliğe sahip ise çok güzel bir besin kaynağını keşfetmiştir.

    (4) (89)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    Profil resmi
    m170
    18:42
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Profil resmi
    mareq

    Bu boyuttaki şeyleri üretmeyin. Maalesef para etmeyecek şeyler.

    (5) (337)

    Su Yosunu


    Profil resmi
    Fatihsm

    Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][EDIT]Fatihsm,2026-06-25 03:32:21[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [IMG]https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoATjQHhsqS6cW_iORwdIdgujCyOhNAhRoSvfoIm6sawwxFwCmBfgUlkI&s=10[/IMG]
    Üstte "Selvi " - Hipnum cupressiforme
    Altta "Söğüt" -Willow moss (Fontinalis antipyretica)

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/260620260035551.jpg[/IMG]

    @Fatihsm bitkinin yaprakları görünecek şekilde daha yakın örnek resimlerdeki gibi çekim yaparmısın?

    (13) (457)

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt
    00:00
    10 beğeni
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii Mini
    Pogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/090620261130321.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG][EDIT]Kaan Frt ,2026-06-09 11:35:24[/EDIT]

    Profil resmi
    bendeniztayfun

    Tatlı bir nano jungle tank olmuş elinize sağlık

    (1) (618)

    Rasbora Oneri


    Profil resmi
    Tatar10

    Merhaba, 75 lt net bitkili akvaryum da, 7 lepistes, 4 oto, 4 nerite, 1 cuce vatoz var. Ph 7.5 civari, cesme suyu, sicaklik 24-26

    Rasbora turlerinden oneriniz, 2 tür de olabilir, 6-10 lu gruplar halinde, aklımda sivrisinek ve galaxy var,

    İlanlarda çok sınırlı var, istanbulda önereceğiniz alım yeri

    Şimdiden teşekkürler 🙏

    (0) (67)

    Orta Amerika'ya Dönüş


    Profil resmi
    Frkn
    15:25
    16 beğeni
    Ölçüler: 100x50x50
    Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift.
    Bitki Türleri: Anubias
    Tankın Yaşı: 8
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan.
    Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.

    Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.

    Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231425301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426521.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Frkn

    1 beğeni
    Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili akvaryum dostlarım. Ne kadar uzak kalırsan kal, birgün yine hobi aşkı, akvaryum sevdası depreşiyor insanın içinde. Bırakıp arkana bakmadan devam edemiyorsun. İllaki senin peşinden koşup yakalayıveriyor. [:)]
    Bende aradan geçen bunca yıldan sonra tekrar hobiye dönüp, eldeki malzemeleri gözden geçirip, eksik olanları tedarik etme yönünde adım atmış bulunuyorum.
    Elimdeki en büyük eksik akvaryumun kendisi. Bu hobiye başladım başlayalı çeşitli boylarda akvaryumlarım oldu. Hobiye kısa dönemlerle ara vermiş olsam da, bir kenarda mutlaka boşta duran akvaryumum hazır bekler, bende ilk fırsatta tekrar kurulum yapıp hobiye devam ederdim.
    Elimdeki son akvaryumu genç bir hobici kardeşime hediye ederek bu geleneği bozmuş oldum.[:)]
    Bu yönüyle de hobimiz gerçekten çok güzel.[:3] Yeni, genç kardeşlerimizin hevesini görmek, onlara bir şekilde önayak olmak, yardımcı olmak, teşvik etmek çok güzel.[:)]
    Şimdi ise çok büyük akvaryumdan ziyade, yine çift olarak bakabileceğim canlılara uygun, 70x40x40 - 80x40x40 gibi iki farklı seçenek var aklımda. Büyük ihtimalle bu şekilde olacak ölçüler. Araştırma aşaması devam ediyor açıkçası.
    Tekrar konu açmaktansa, aynı veya yakın habitat, bölge türleriyle devam edeceğim için, konuyu devam ettirmek daha mantıklı olacaktır.
    Kurulum aşamalarını yine buradan tek tek sizlerle paylaşacağım. Elimde olan malzemeler; filtre, kum, kök, küp, led aydınlatma..
    Şöylede bir kutu açılışı görseli paylaşayım.[:)] Hepinize sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250620261849311.jpg[/IMG]

    (71) (75193)

    150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl


    Profil resmi
    pianoƒish

    Arkadaşlar tanklardan biri 150Lt, karides, salyangoz türleri ve ember tetra gibi sürü balıkları olacak. Diğer tank 315Lt, İnci gurami, 2 cüce vatoz, 1 vatoz, coryler, 4-5 tane daha keyhole cichled boyutlarında balık olacak.

    Bu filtreleme alternatiflerinden hangisi daha uygun olur? Her halükarda az veya çok filtrelerin etrafına ses yalıtımı yapılacak.

    Bu listedekiler dışında ses yalıtımı + ucuz filtre önerilerine de açığım. Akvaryumlar uyuduğum odada, ~2 metre mesafemde olacaklar. (tabloda akvaryum yazan kısım filtre için önerilen max tank kapasitesi)


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70376/250620260455061.jpg[/IMG][EDIT]pianoƒish,2026-06-25 04:58:32[/EDIT]

    Profil resmi
    bendeniztayfun

    2 beğeni
    [QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba birçok kişi itiraz edecektir ama ben sizin yerinize olsam az canlı ve en küçük kapasiteli kaliteli ürün alırdım. Sizin listenize göre ehiem ecco pro 200 her iki tank için tercihim olurdu. Diğer türlü çok canlı tutacaksanız büyük filitre evet daha doğru ancak nitrat fabrikası gibi çalışır. [/QUOTE]

    Bencede mantıklı. He ben olsam hiç filtre kullanmazdım filtreli akvaryum mu olur [:D] Kaan hocam doğal filtrelerden kralını mixsler ;)

    (6) (314)

    Ankara Deniz Akvaryum


    Profil resmi
    nniiaa
    17:21
    Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı?

    Profil resmi
    LeafyAqua

    [QUOTE=nniiaa]Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı? [/QUOTE]
    Ben almıştım hatta size belirtmiştim öm yazdığım da

    [QUOTE=nniiaa]Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı? [/QUOTE]
    Bu arada iki tane var biri Mamakta tuzluçayırda biri yine mamakta ama cebeci tarafında

    (6) (341)

    Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi


    Profil resmi
    sacityld

    TANK BOYU: 60 22 35 cm
    filtre: HAIYANG HY-601 Şelale Askı Filtre 200L/S W:3 Watt
    bitkiler: saz,tilki kuyruğu,java fern,zeytin,gül,su merçimeği,java mossanubis nana
    çanlılar: 2 adet nerita salyangozu
    ışıklandırma: 60 cm standart led
    malzeme: hagen kum,dragon stone,black flame dal
    tankın yaşı: 1 haftalık
    bu yeni kurduğum akvaryumda neon tetra beslemeye karar verdim kaç adet neon tetra beslemek uygun düşer bide başka çanlı önerileriniz var mıdır tetraların yanında 4 adet panda çöpçü beslemeyi düşünüyorum


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342191.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283978/240620261342461.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    sacityld

    [QUOTE=Cyber_Scout]Su berrak olmadan balık eklemeyin.
    Elma salyangozu ekleyin şuan.
    Cüce vatoz yavru (5 cm civarı)
    12 Neon Tetra yada
    12 Ember Tetra yada
    12 Tanichthys Albonubes (beyaz bulut) yada
    1 çift Apistogramma yada
    6 Dario Dario (Badis Red Scarlet) yada
    12 Endler yada
    Betta Imbellis Çifti
    + 8 Pygme Cory


    [URL=//www.akvaryum.com/Forum/ve128688;_su_duzenleyicileri_karsilastirma_ve_inceleme_rehberi_-_2026_k1016351.asp]Su Düzenleyiciler[/URL]

    [URL=//www.akvaryum.com/Forum/ve129515;_bakteri_kulturleri_karsilastirma_ve_inceleme_rehberi_-_2026_k1016405.asp]Bakteri Kültürü[/URL]

    [URL=//www.akvaryum.com/biyolojik_filtrasyon_i_makaler_21_199.asp]Biyolojik Filtrasyon[/URL]

    6 adet Fundulopanchax Gardneri de ekleyeyim...[/QUOTE]

    sağolun

    (2) (141)

    Lapistes Yavruları


    Profil resmi
    VaranusSalvator
    21:07
    17 adet yavrum var bunları 10 litrelik küçük bir akvaryuma alsam filtresiz 2 günde bir taze su değişimiyle sıkıntı yaşarlar mı?

    Profil resmi
    scorpion26

    Sal gitsin.

    (5) (356)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    40x40x40


    Profil resmi
    akvaristsaglam - 20:09

    Ölçüler:40x40x40
    Canlı Türleri: 9 Ember Tetra,Beta splendens (Dümbük), Ramshorn salyangozlar --- Önceki Akvaryumdan kalan 4 lepistes yavrusu ve 1 komando corydoras (başka bir akvaryuma aktarma imkanım olmadığı için duruyorlar[:D] Dümbük lepisteslere dokunmuyor aslında hiçbir balık ile etkileşime girmiyor benim gördüğüm kadarıyla[:)))]
    Bitki Türleri: Vallisneria Gigantea,anubias lanceolata,taiwan moss,christmas moss,spiky moss (Kurulum başında sadece sağ ve sol köşelere 1 adet kapsül gübre kullandım onun harici herhangi bir sıvı gübre kullanmıyorum gelecek ay Tropica Premium Nutrition kullanmaya başlayabilirim gerek duyarsam)
    Tankın Yaşı: 05/10/2026
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Boyu wf 4045 (Biyo sünger-elyaf-seramik halka) ---- Shark 40-45cm full spectrum aydınlatma

    Tasarım ve Dekorasyon: Dragon stoneler ile ortaya kücük ada tarzı bir şey yapmaya çalıştım üstüne anubiaslar ve mossları hem tele sarılı hemde dağınık şekilde ekledim boşluk kalan yerlere lav kırıkları ile kapatmaya çalıştım en arkaya dev sazları sağ sol orta şeklinde diktim su üstünü eşit bir şekilde kaplamalarını istedim şuanlık memnunum [3)]

    Genel olarak bir gün heveslenip elimde olan malzemeler ile kurduğum akvaryum oldu pek fazla tasarım yapmıyorum önceki 30x20x20 akvaryumumu görenler olmuştur [;)]bu sefer farklılık olması için kücük bir ada tasarımı yapmak istedim içinizi ferahlatmıştır umarım[:)))]

    Dragon stoneler aşırı tozluymuş [:(] yıkamama rağmen hala tozlar duruyordu ilk 2 hafta elyafı haftada 1 değiştirdim istediğim berraklığa geldi ama cory kayaların üstünde gezdiği sürece tozlar az çok kalkıyor onuda dip çeker gibi temizlesem iyi olucak gibi [:)))]

    Daha önce bettayı hep tek beslemiştim bu sefer karma bi akvaryum yapmak istedim akvaryum çalışma masamın yanında olduğu için gün içinde gözlemliyorum iki tür arasında herhangi bir agresiflik vesaire olmuyor betta daha çok sazların üstünde veya kayaların arasında dinleniyor[:O]

    [B]Kullandığım yemler:[/B]
    [K]Sera Bettagran
    Tropical FD Bloodworms Kan Kurdu
    Sera Vipagran
    Tropical Nanovit Granulat
    Tropical Supervit Mini Granulat
    Tetra TetraMin Granules
    Artemia[/K]

    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-fd-bloodworms-kan-kurdu-100ml-7gr-11143[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-bettagran-5gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-vipagran-12gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-nanovit-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]

    Umarım beğenmişsinizdir[:3]


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000181.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000291.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262122371.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262113491.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001121.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001331.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006271.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006371.jpg[/IMG]

    (4) (7) (8)
    Canlı Tanıtımı

    Hindistan Cevizi Evi Yapımı


    Profil resmi
    CyhnSL - 10:11

    Arkadaşlar uzun zamandır forumda kendi yaptığım bir çalışmanın paylaşımını yapmak istiyordum her ne kadar 1 ay kadar öncesinde hazırlamış olsamda şimdi fotoğraflarımı paylaşacağım.

    Hindistan cevizi evi yapımı için gerekli malzemeler (kendi kullandıklarımı yazacağım)
    * 5,00 ila 10,00-TL arasında satılan 1 Adet Hindistan Cevizi
    * Milyoncudan temin ettiğim 5,00-TL'lik testere
    * Av malzemeleri satan bir dükkandan 3 metrelik bir misina bağı 1,50-TL
    * Daha önceden evimde bulunan tornavida, rayici 1,00-3,00-TL'lik
    * Zımpara 1,00-2,00-TL
    * Varsa kerpeten yada pense
    * Forumda bulunan "mevlevi" abimden almış olduğum ziyadesiyle fazla olan mosslarım (bardağı 5,00-TL)
    * Dikkat, özen, sabır ve sonunda büyük bir keyif.

    Fotoğrafları hemen ekliyorum.
     
    Önce aldığımız hindistan cevizimizin etrafındaki çapakları (lifleri) güzelce temizliyoruz)


    Daha sonra kullanmak üzere şapka görevi görecek olan gözümüze kestirdiğimiz bir yerden kesiyoruz. Not olarak ben çok zor kestim çünkü evimde mengene yada cevizi tutacak bir arkadaşım yoktu. Siz bir yere sabitlerseniz daha verimli ve düzgün hatlara sahip bir şapka çıkartabilirsiniz.
     
    2,5 - 3cmlik bir şapka yeterli olacak sanırım tabiki bu cevizinizin boyutuna da bakar. Ve parmaklarınıza dikkat edin lütfen.
     
    Ve şapkamızı ayırdık sıra geldi içini temizlemeye.
     
    Gördüğünüz gibi içerisinde beyaz kalın bir tabaka var ve olgunlaşmaya yaklaşmışsa ceviz kesinlikle çıkartması zor iki değişik yöntem denedim ikisinide söylüyorum hemen, önce portakal dilimler gibi iç kısımdan dilimliyoruz, bıçak değil ama tornavida yardımıyla kolayca parçaları içerisinden alabiliyoruz yada tornavida ile dilimlemeden boğuşmaya devam edebilirsiniz. (anneleriniz kek yada pasta yapımında kullanırsa kurutup rendeleyebilirsiniz ben biraz yedim ama bekar yaşadığım için rendelemedim çöpe gitti =))
     
    İç kısmın çıkartılmış hali.
     
    Benim ilk tecrübemde çektiğim sıkıntı, dilimlemiş olsaydım bu şekilde uğraşmayacaktım. 2.de dilimleyerek çıkarttım.
     
    Ön kapının hazırlanması burada dikkat etmeniz gereken bir husus var elinizde zımpara varsa ne ala. Testere ile buraları dikkatli kesin ve kerpeten yardımı ile ince ince kırabilirsiniz dikkat edin cevizi çatlatmayın ummadık yerden çatlayıp tüm emeğinizi boşa götürebilir.
     
    Şapkamızı koyduk baktık nasıl duruyor diye. Biraz biraz şekillenmeye başladı fotoğraftanda görüldüğü gibi şapkaya karşılıklı olarak 2-3 mm.lik çentikler açıyoruz ki misina ile sararken kayma yapmasın sabit tuatbilsin. Ayrıca aynı şapkayı delik açma vidası ile merkezinden ve 5-6 yerinden deliyoruz misiniları geçirebilmek için, bu hususlar önemli ileride kolaylığını göreceksiniz
     
    Şapkamızı şık göstermesi için mosslarımızı ekliyoruz (Ben karideslerim geleceği için çok kullandım siz daha seyrek kullanıp büyümelerini bekleyebilirsiniz) Ayrıca mosslarınızı sararken kesinlikle acımayın kaba olacak ama "deli bağlar gibi" bağlayınki akvaryuma girince dağılıp diğer bitkilere ve filtrenize kaçmasınlar.
     
    Burada şapkamızın altını görmektesiniz açtığım çentik ve deliklerin en kadar faydalı olduğu burada görülmekte.(İçerisinde vida var orada kalmadı merak etmeyin salınım yapacağını bende düşündüm) Şapka altındaki deliklerden hindistan cevizi üzerinde bulunan 3 büyük delikten bağlıyoruz.
     
    Burada mosslarımızın düzenli olup olmadığını kontrol ediyoruz.
     
    Bu da evimizin yandan görünüşü.
     
    Buda yaptığım evler. Şuan için 2 adet var cüce vatozlarım bu evlere bayıldılar. Karideslerimde üzerlerinde takılıyorlar.

    Son olarak hindistan cevizi hakkında aklına takılan soruları olan arkadaşlar varsa yardımcı olmaya çalışırım. Hindistan cevizini akvaryuma koymadan önce suda dinlendirmeyi unutmayın. Hindistan cevizinin bir artısını da söyleyim bazı arkadaşlar eksi olarak kabul edebilir ama suyun rengini biraz sarılaştırdı. Bu da doğallık için gayet iyi oldu. Bol yavrulu ve doğal günler diliyorum.
    CyhnSL2013-02-20 11:05:57

    (57) (3643307) (63952)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    AS PET SHOP


    Profil resmi
    -

    AKVARYUM HOBİSİ İÇİN HERŞEY

    Cevapsız Konu
    Anubias Nana Ve Buce Köke Sarılı

    Profil resmi
    TuranATAKAN -

    İrtibat Bilgileri: 05448751011
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler:a.ö kargo

    Satılan Canlı: Anubias barteri var. Nana
    Adet Fiyatı: 1000
    Toplu Alım Fiyatı:
    Adedi: 1
    Boyu: 20 25 cm
    Diğer Ek Bilgiler: kök e sarılı anubias petite
    Fotoğraf: [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230958/250620262241321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230958/250620262241361.jpg[/IMG]

    Buce kök e sarılı onunda fiyatı 1000

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230958/250620262242171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230958/250620262242211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230958/250620262242241.jpg[/IMG]

    Rasbora Oneri


    Profil resmi
    Tatar10 -

    Merhaba, 75 lt net bitkili akvaryum da, 7 lepistes, 4 oto, 4 nerite, 1 cuce vatoz var. Ph 7.5 civari, cesme suyu, sicaklik 24-26

    Rasbora turlerinden oneriniz, 2 tür de olabilir, 6-10 lu gruplar halinde, aklımda sivrisinek ve galaxy var,

    İlanlarda çok sınırlı var, istanbulda önereceğiniz alım yeri

    Şimdiden teşekkürler 🙏

    (0) - (6135771)

    Ankara Deniz Akvaryum


    Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı?

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    PROTOMELAS FENESTRATUS STEVENİ "TAIWAN REEF"


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019003651319.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    () () ()
    Elektrik Blue Acara (EBA)

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular