ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
xtrimelife
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Ocak 2018 10:18
Son Ziyaret:
03 Ekim 2019 15:44
Toplam Mesaj:
45 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
emrah çelik
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
emrah çelik
SON 10 MESAJI
Bitkili Tank Haftalık Gübreleme Hk. Destek Rica
[QUOTE=Tunc Berk]Satıcıya sorabilirsiniz. Burada satıcıya güvenmekten başka bir yol kalmıyor tabi. Bu nedenle aşağıdaki konu gübreleme sistemi için çok iyi bir konu. Her şeyi kendiniz belirleyebiliyorsunuz.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/nasil_sivi_gubre_hazirlanir_k888540_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkürler güzel yararlı bir yazıya benziyor, detaylarını iş çıkışı kontrol edeceğim. Destekleriniz için teşekkürler.
[QUOTE=ityo39]
Öncelikle nikrat değil nitrat...Ukalalık olarak almayın ama düzeltin, bu forumda aşağılamaya can atan bir kısım insan var fırsat vermeyin.
Gübreleme konusundaki acemiliğinize rağmen akvaryumunuz gayet güzel gözüküyor. Naçizane bir tavsiyem olacak: gördüğüm kadarıyla akvaryumda ağırlıklı olarak moss türleri var. Benim tecrübeme göre, moss lar yüksek destekli (bol gübreli, CO2 li, yüksek ışıklı) tanklardan ziyade düşük destekli tanklarda coşuyor. Bunu ben de anlamış değilim ama sadece potasyum ve mikroelement desteği verdiğim düşük ışıklı yavru akvaryumumda moslar coşuyor, CO2 li yüksek aydınlatmalı tankımda moss yetiştiremiyorum. Bu bakımdan gübre konusunda yosun gelişimi göstergeniz olsun, olabildiğince değişikliğe gitmeyin. Mosslar kötüye giderse de ayırın küçük bir tanka 6 ay sonra akvaryumu kaplar...
Şmdi doz konusunda önerim şudur:
Ptesi: Mikro element 4 ml, Demir 2 ml
Salı: NO3=N (Azot veya nitrat ikisini de kullanın muhtemelen içeriği aynıdır) 4 ml, PO4=Fosfat=P... 3 ml, K=Potasyum 10 ml
Çarşamba: Mikro 4 ml, Demir YOK
Perşembe: N=4 ml, P=3 ml, K= 10 ml
Cuma: Mikro element 4 ml, Demir 2 ml
Ctesi: BOŞ
Pazar: Su değişimi %30-40, su değişimi sonrasında N=4 ml, P=3 ml, K=10 ml
SON NOT: Yosun problemi mutlaka yaşayacaksınız, ve muhtemelen sebebi gübreleme düzeniniz değil CO2 miktarındaki dalgalanma ve düzensizlikler olacaktır. Moralinizi bozmayın yaşadıkça öğreniyoruz hepimiz akvaryumu kırıp dökmek istediğimiz anlar oluyor:) Her hafta su değişiminden önce mutlaka, mümkünse bir defa da hafta ortasında camlarınızı içten bir bez veya yumuşak bir süngerle silin, yosun oluşumunu engellemekte en etkili yöntemlerden biridir.
[/QUOTE]
Estağfurullah doğru söylüyorsunuz sizin gibi iyi niyetli insanlar az destekleriniz için teşekkür ediyorum.
Uzun yıllar merak, isteğe rağmen aile ön yargısı sebebi ile kuramamıştım tankım.Yeni yeni kurdum ve öğrenmeye çalışıyorum. Sadece bazı terim ve açıklamalarını bilemiyorum onları da zamanla öğreneceğim. Aslında moss türü yati kökünün uc kısımlarına köpük takıp, üstlerine christmas moss sardım şuanlık bir sorun görünmüyor,gelişimi gayet güzel hatta eski sarımları kötü kısımlarının budamasını yaptım. Üstlerinde biraz yosun oluşumu başlamıştı, kiraz karides ve sae ile bu işi çözdüm. Pazar günü bütün camı silip, genel bitki kontrolü yaptık dan sonra su değişikliği yapıyorum.
İletmiş olduğunuz ml. benim tankıma uygun olan miktarlar mıdır ? Yoksa ayrıca hesaplama mı yapmalı mıyım ?
Sizinde önerinize istinaden planda değişiklikleri sağlıyor olacağım. Umarım destekleriniz ile birlikte güzel sonuçlar alabilirim. Son zamanlar da en çok sıkıntı yaşadığım bitki maalesef Gül oldu, bütün yaprakları neredeyse döküldü sadece tepelerde kaldı bu duruma bir çözüm bulamadım, gübreden kaynaklanacağını düşünmüyorum ama aydınlatmadan kaynaklı olabilir mi sizce ?
[QUOTE=Tunc Berk]Satıcıya sorabilirsiniz. Burada satıcıya güvenmekten başka bir yol kalmıyor tabi. Bu nedenle aşağıdaki konu gübreleme sistemi için çok iyi bir konu. Her şeyi kendiniz belirleyebiliyorsunuz.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/nasil_sivi_gubre_hazirlanir_k888540_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkürler güzel yararlı bir yazıya benziyor, detaylarını iş çıkışı kontrol edeceğim. Destekleriniz için teşekkürler.
[QUOTE=ityo39]
Öncelikle nikrat değil nitrat...Ukalalık olarak almayın ama düzeltin, bu forumda aşağılamaya can atan bir kısım insan var fırsat vermeyin.
Gübreleme konusundaki acemiliğinize rağmen akvaryumunuz gayet güzel gözüküyor. Naçizane bir tavsiyem olacak: gördüğüm kadarıyla akvaryumda ağırlıklı olarak moss türleri var. Benim tecrübeme göre, moss lar yüksek destekli (bol gübreli, CO2 li, yüksek ışıklı) tanklardan ziyade düşük destekli tanklarda coşuyor. Bunu ben de anlamış değilim ama sadece potasyum ve mikroelement desteği verdiğim düşük ışıklı yavru akvaryumumda moslar coşuyor, CO2 li yüksek aydınlatmalı tankımda moss yetiştiremiyorum. Bu bakımdan gübre konusunda yosun gelişimi göstergeniz olsun, olabildiğince değişikliğe gitmeyin. Mosslar kötüye giderse de ayırın küçük bir tanka 6 ay sonra akvaryumu kaplar...
Şmdi doz konusunda önerim şudur:
Ptesi: Mikro element 4 ml, Demir 2 ml
Salı: NO3=N (Azot veya nitrat ikisini de kullanın muhtemelen içeriği aynıdır) 4 ml, PO4=Fosfat=P... 3 ml, K=Potasyum 10 ml
Çarşamba: Mikro 4 ml, Demir YOK
Perşembe: N=4 ml, P=3 ml, K= 10 ml
Cuma: Mikro element 4 ml, Demir 2 ml
Ctesi: BOŞ
Pazar: Su değişimi %30-40, su değişimi sonrasında N=4 ml, P=3 ml, K=10 ml
SON NOT: Yosun problemi mutlaka yaşayacaksınız, ve muhtemelen sebebi gübreleme düzeniniz değil CO2 miktarındaki dalgalanma ve düzensizlikler olacaktır. Moralinizi bozmayın yaşadıkça öğreniyoruz hepimiz akvaryumu kırıp dökmek istediğimiz anlar oluyor:) Her hafta su değişiminden önce mutlaka, mümkünse bir defa da hafta ortasında camlarınızı içten bir bez veya yumuşak bir süngerle silin, yosun oluşumunu engellemekte en etkili yöntemlerden biridir.
[/QUOTE]
Estağfurullah doğru söylüyorsunuz sizin gibi iyi niyetli insanlar az destekleriniz için teşekkür ediyorum.
Uzun yıllar merak, isteğe rağmen aile ön yargısı sebebi ile kuramamıştım tankım.Yeni yeni kurdum ve öğrenmeye çalışıyorum. Sadece bazı terim ve açıklamalarını bilemiyorum onları da zamanla öğreneceğim. Aslında moss türü yati kökünün uc kısımlarına köpük takıp, üstlerine christmas moss sardım şuanlık bir sorun görünmüyor,gelişimi gayet güzel hatta eski sarımları kötü kısımlarının budamasını yaptım. Üstlerinde biraz yosun oluşumu başlamıştı, kiraz karides ve sae ile bu işi çözdüm. Pazar günü bütün camı silip, genel bitki kontrolü yaptık dan sonra su değişikliği yapıyorum.
İletmiş olduğunuz ml. benim tankıma uygun olan miktarlar mıdır ? Yoksa ayrıca hesaplama mı yapmalı mıyım ?
Sizinde önerinize istinaden planda değişiklikleri sağlıyor olacağım. Umarım destekleriniz ile birlikte güzel sonuçlar alabilirim. Son zamanlar da en çok sıkıntı yaşadığım bitki maalesef Gül oldu, bütün yaprakları neredeyse döküldü sadece tepelerde kaldı bu duruma bir çözüm bulamadım, gübreden kaynaklanacağını düşünmüyorum ama aydınlatmadan kaynaklı olabilir mi sizce ?
Bitkili Tank Haftalık Gübreleme Hk. Destek Rica
[QUOTE=ityo39]Nitrat fosfat ve potasyum birlikte verilir, mikro ve demiri ertesi gün vermelisiniz. Potasyumu da haftada bir yerine 2-3 güne yayabilirsiniz. Azot ve nitrat dan ne kastediyorsunuz? Akvaryuma azot verilmez ki? Nitrat dediğiniz şey zaten azot bileşiğidir. Aydınlatmayı da 8 saate çıkarmanızı öneririm[/QUOTE]
Haklısınız, çok anlamadığım için bir abi tavsiyesi üzerine aldım şişenin üzerinde azot yazdığı için direkt yazdım. Daha sonra Nikrat ile mikroelement olmazsa olmaz dediler, gittim ondan aldım böylece demiş olduğunuz gibi aynı bileşenlere ait iki gübre ortaya çıkmış oldu. O zaman aynı bileşenli ürünü fazla oranda vermiş oldum sanırım ? Potasyumu haftada iki kez veriyordum,3 e çıkartıp aydınlatmayı da 8 saat e çıkartırım. Bu konuda Azot yazanı iptal edip, sadece nikrat mı vereyim ?
[QUOTE=Tunc Berk]Bu tabloda birimler yanıltıcı durumda. 4 ml fosfat yazmışsınız fakat 4 ml fosfat kaç ppm fosfat veriyor bunu bilmek daha önemli.
Ph’ınız 7 ve üzeri durumda ise DTPA şelatlı demir kullanmanız daha verimli olacaktır ve fosfat ile aynı anda kullanabilirsiniz.
Sizdeki muhtemelen EDTA şelatlıdır yani ph 7 altı için uygun olan, bu fosfatla etkileşime girebilir. Yukarıda dendiği gibi mikroları makrolarla aynı gün kullanmamak iyi bir seçim olacaktır.[/QUOTE]
Kaç ppm ediyor bilemiyorum :( el yapımı sıvı gübre sistemi, PH olarak içme suyu kullanıyorum 7 ve üzeri olması lazım. Mikro makro kısmını ise düzenleme yapıp değişiklik sağlayacağım. Etkileşime girmeleri açısından dediğiniz gibi daha yararlı olacaktır. PH 7 üzeri ise DTPA şelatlı sadece demir i mi bu şekilde kullanmam gerekiyor peki ? Diğer gübrelerde bu durum söz konusu mudur ?
[QUOTE=ityo39]Nitrat fosfat ve potasyum birlikte verilir, mikro ve demiri ertesi gün vermelisiniz. Potasyumu da haftada bir yerine 2-3 güne yayabilirsiniz. Azot ve nitrat dan ne kastediyorsunuz? Akvaryuma azot verilmez ki? Nitrat dediğiniz şey zaten azot bileşiğidir. Aydınlatmayı da 8 saate çıkarmanızı öneririm[/QUOTE]
Haklısınız, çok anlamadığım için bir abi tavsiyesi üzerine aldım şişenin üzerinde azot yazdığı için direkt yazdım. Daha sonra Nikrat ile mikroelement olmazsa olmaz dediler, gittim ondan aldım böylece demiş olduğunuz gibi aynı bileşenlere ait iki gübre ortaya çıkmış oldu. O zaman aynı bileşenli ürünü fazla oranda vermiş oldum sanırım ? Potasyumu haftada iki kez veriyordum,3 e çıkartıp aydınlatmayı da 8 saat e çıkartırım. Bu konuda Azot yazanı iptal edip, sadece nikrat mı vereyim ?
[QUOTE=Tunc Berk]Bu tabloda birimler yanıltıcı durumda. 4 ml fosfat yazmışsınız fakat 4 ml fosfat kaç ppm fosfat veriyor bunu bilmek daha önemli.
Ph’ınız 7 ve üzeri durumda ise DTPA şelatlı demir kullanmanız daha verimli olacaktır ve fosfat ile aynı anda kullanabilirsiniz.
Sizdeki muhtemelen EDTA şelatlıdır yani ph 7 altı için uygun olan, bu fosfatla etkileşime girebilir. Yukarıda dendiği gibi mikroları makrolarla aynı gün kullanmamak iyi bir seçim olacaktır.[/QUOTE]
Kaç ppm ediyor bilemiyorum :( el yapımı sıvı gübre sistemi, PH olarak içme suyu kullanıyorum 7 ve üzeri olması lazım. Mikro makro kısmını ise düzenleme yapıp değişiklik sağlayacağım. Etkileşime girmeleri açısından dediğiniz gibi daha yararlı olacaktır. PH 7 üzeri ise DTPA şelatlı sadece demir i mi bu şekilde kullanmam gerekiyor peki ? Diğer gübrelerde bu durum söz konusu mudur ?
Bitkili Tank Haftalık Gübreleme Hk. Destek Rica
Merhaba Arkadaşlar,
Hobiye yeni başlayan biri olarak, bazı araştırmalar yapıp haftalık gübreleme sistemimi oluşturmaya çalışıyorum. Bu konuda minimum hasarla kurtulabilmek, sistemi düzene oturtabilmek için desteklerinize ihtiyacım var.
70 lt bitkili akvaryumum var, 25 w powerled ile ışıklandırıp, co2 mayalı sistem kullanıyorum. Aşağıda oluşturmuş olduğum plan ve akvaryumum dan bir görüntü mevcut. Konu hakkında her türlü eleştiri ve önerilerinizi belirte bilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/250320182155101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/250320182226321.jpg[/IMG]
Merhaba Arkadaşlar,
Hobiye yeni başlayan biri olarak, bazı araştırmalar yapıp haftalık gübreleme sistemimi oluşturmaya çalışıyorum. Bu konuda minimum hasarla kurtulabilmek, sistemi düzene oturtabilmek için desteklerinize ihtiyacım var.
70 lt bitkili akvaryumum var, 25 w powerled ile ışıklandırıp, co2 mayalı sistem kullanıyorum. Aşağıda oluşturmuş olduğum plan ve akvaryumum dan bir görüntü mevcut. Konu hakkında her türlü eleştiri ve önerilerinizi belirte bilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/250320182155101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/250320182226321.jpg[/IMG]
Bitkiler Gövdeden Neden Kök Salmaktadır?
[QUOTE=xtrimelife]Merhaba,
Aşağıda kendi tankım da yaşadığım yaprak dökümü ve gövdeden köklenme örneğini iletmek istedim. Çünkü bu sorunu yaşayan biri olarak net çözüm bulamadım, sıvı gübre, powerled ve co2 mayalı sistem kullanmaktaydım. Bende yetersiz gübreleme ye maruz kaldığı için kök salmaya başladığını düşünmekteydim, en son yapraksız kalan kısımları budadım ve misket gübre ekerek zemine tekrar diktim.Çözüm olacak mı emin değilim, tecrübe etmiş arkadaşlar önerilerinizi merakla bekliyor olacağım.
Ayrıca şunu da belirtmek isterim, yavruluk olarak kullandığım tankım da yaklaşık 30 balık var. Bu tankım da mevcut olan gül bitkisinde hiç bir katkı maddesi ( co2 , sıvı gübre, misket gübre) olmamasına rağmen yaprakları duruyor, gelişimi geç de olsa devam ediyor. Kafam da deli sorular [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/090320182333251.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Selamlar,
Yardımcı olabilecek arkadaşlar yok mu ?
[QUOTE=xtrimelife]Merhaba,
Aşağıda kendi tankım da yaşadığım yaprak dökümü ve gövdeden köklenme örneğini iletmek istedim. Çünkü bu sorunu yaşayan biri olarak net çözüm bulamadım, sıvı gübre, powerled ve co2 mayalı sistem kullanmaktaydım. Bende yetersiz gübreleme ye maruz kaldığı için kök salmaya başladığını düşünmekteydim, en son yapraksız kalan kısımları budadım ve misket gübre ekerek zemine tekrar diktim.Çözüm olacak mı emin değilim, tecrübe etmiş arkadaşlar önerilerinizi merakla bekliyor olacağım.
Ayrıca şunu da belirtmek isterim, yavruluk olarak kullandığım tankım da yaklaşık 30 balık var. Bu tankım da mevcut olan gül bitkisinde hiç bir katkı maddesi ( co2 , sıvı gübre, misket gübre) olmamasına rağmen yaprakları duruyor, gelişimi geç de olsa devam ediyor. Kafam da deli sorular [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/090320182333251.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Selamlar,
Yardımcı olabilecek arkadaşlar yok mu ?
Bitkiler Gövdeden Neden Kök Salmaktadır?
Merhaba,
Aşağıda kendi tankım da yaşadığım yaprak dökümü ve gövdeden köklenme örneğini iletmek istedim. Çünkü bu sorunu yaşayan biri olarak net çözüm bulamadım, sıvı gübre, powerled ve co2 mayalı sistem kullanmaktaydım. Bende yetersiz gübreleme ye maruz kaldığı için kök salmaya başladığını düşünmekteydim, en son yapraksız kalan kısımları budadım ve misket gübre ekerek zemine tekrar diktim.Çözüm olacak mı emin değilim, tecrübe etmiş arkadaşlar önerilerinizi merakla bekliyor olacağım.
Ayrıca şunu da belirtmek isterim, yavruluk olarak kullandığım tankım da yaklaşık 30 balık var. Bu tankım da mevcut olan gül bitkisinde hiç bir katkı maddesi ( co2 , sıvı gübre, misket gübre) olmamasına rağmen yaprakları duruyor, gelişimi geç de olsa devam ediyor. Kafam da deli sorular [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/090320182333251.jpg[/IMG]
Merhaba,
Aşağıda kendi tankım da yaşadığım yaprak dökümü ve gövdeden köklenme örneğini iletmek istedim. Çünkü bu sorunu yaşayan biri olarak net çözüm bulamadım, sıvı gübre, powerled ve co2 mayalı sistem kullanmaktaydım. Bende yetersiz gübreleme ye maruz kaldığı için kök salmaya başladığını düşünmekteydim, en son yapraksız kalan kısımları budadım ve misket gübre ekerek zemine tekrar diktim.Çözüm olacak mı emin değilim, tecrübe etmiş arkadaşlar önerilerinizi merakla bekliyor olacağım.
Ayrıca şunu da belirtmek isterim, yavruluk olarak kullandığım tankım da yaklaşık 30 balık var. Bu tankım da mevcut olan gül bitkisinde hiç bir katkı maddesi ( co2 , sıvı gübre, misket gübre) olmamasına rağmen yaprakları duruyor, gelişimi geç de olsa devam ediyor. Kafam da deli sorular [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/090320182333251.jpg[/IMG]
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=Müptela]Çoğu kişi jbl misket gubrelerinden önerdi banada bende ilk defa jbl marka misket gubrelerinden kullanicam siparisi verdim bakalim marka bana göre çokta önemli değil önemli olan zeminde bitkiyi beslyici malzeme ve gübrenin olmasi sivi gubre takviye amaçli atilir fakat sadece sivi gubre yeterli olmaz[/QUOTE]
Merhaba,
Bahsetmiş olduğunuz gübreden temin edip yerleştirdim, umarım çözüm olur bir tek tepelerde yaprakları kaldı. Kontrol ettiğimde ışık alan yerlerde yaprak olduğunu gördüm, acaba ışığında etkisi olabilir mi ?
[QUOTE=Müptela]Çoğu kişi jbl misket gubrelerinden önerdi banada bende ilk defa jbl marka misket gubrelerinden kullanicam siparisi verdim bakalim marka bana göre çokta önemli değil önemli olan zeminde bitkiyi beslyici malzeme ve gübrenin olmasi sivi gubre takviye amaçli atilir fakat sadece sivi gubre yeterli olmaz[/QUOTE]
Merhaba,
Bahsetmiş olduğunuz gübreden temin edip yerleştirdim, umarım çözüm olur bir tek tepelerde yaprakları kaldı. Kontrol ettiğimde ışık alan yerlerde yaprak olduğunu gördüm, acaba ışığında etkisi olabilir mi ?
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=Müptela]Tabandan bitki besin alamiyor.bitkilerde besin ve karbondioksit eksikliği olduğunda gövdeleri zayiflar incecik olur yeni cikan sürgünlerde ayni sekil olur ben onceden gul bitkisi baktim taban zayif oldugundan bitkide zayif oldu verdigi surgunlerde zayif cikti bitkili akvaryumlarda gubre cok onemli anubias disindaki hemen hemen tum bitkiler ekstra gubreye ihtiyaç duyar.sivi gubre zemindekinin yerini tutmaz.[/QUOTE]
Taban gübresi yani misket gübre alayım ozaman ? Öneriniz nedir ? Kullandığınız memnun kaldığınız bir marka var mı ?
[QUOTE=Müptela]Tabandan bitki besin alamiyor.bitkilerde besin ve karbondioksit eksikliği olduğunda gövdeleri zayiflar incecik olur yeni cikan sürgünlerde ayni sekil olur ben onceden gul bitkisi baktim taban zayif oldugundan bitkide zayif oldu verdigi surgunlerde zayif cikti bitkili akvaryumlarda gubre cok onemli anubias disindaki hemen hemen tum bitkiler ekstra gubreye ihtiyaç duyar.sivi gubre zemindekinin yerini tutmaz.[/QUOTE]
Taban gübresi yani misket gübre alayım ozaman ? Öneriniz nedir ? Kullandığınız memnun kaldığınız bir marka var mı ?
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=xtrimelife]
Anladım önerdiğiniz ve kullanıp memnun kaldıgınız bir marka vs var mı ? Sıvı gübreleme sistemimde bir sıkıntı var mı sizce ?[/QUOTE]
Konu hakkında sorunum devam etmektedir, konuyu tecrübe etmiş arkadaşlardan destek rica ederim.
[QUOTE=xtrimelife]
Anladım önerdiğiniz ve kullanıp memnun kaldıgınız bir marka vs var mı ? Sıvı gübreleme sistemimde bir sıkıntı var mı sizce ?[/QUOTE]
Konu hakkında sorunum devam etmektedir, konuyu tecrübe etmiş arkadaşlardan destek rica ederim.
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=ferbay]Anladığım kadarıyla taban kurulumunda gübre kullanmadınız. Kullanmadıysanız güllerin köklerine denk gelecek şekilde misket gübre kullanmanızı tavsiye ederim gerisi adaptasyon süreci...[/QUOTE]
Anladım önerdiğiniz ve kullanıp memnun kaldıgınız bir marka vs var mı ? Sıvı gübreleme sistemimde bir sıkıntı var mı sizce ?
[QUOTE=ferbay]Anladığım kadarıyla taban kurulumunda gübre kullanmadınız. Kullanmadıysanız güllerin köklerine denk gelecek şekilde misket gübre kullanmanızı tavsiye ederim gerisi adaptasyon süreci...[/QUOTE]
Anladım önerdiğiniz ve kullanıp memnun kaldıgınız bir marka vs var mı ? Sıvı gübreleme sistemimde bir sıkıntı var mı sizce ?
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=syasar]Tabanı nasıl oluşturduğunu ve sıvı gübre kullanımını anlatırmısın? Bir de diğer bitkilerin gelişimi nasıl?[/QUOTE]
Merhaba,
Tabanda hagen kum var, misket gubre kullanmadım hiç. Pazartesi Çarşamba Cuma günleri gübreleme yapıyorum. Her seferde 15ml potasyum, 4 ml azot, 5ml fosfat,1 ml demir kullanıyorum. Bu durumda bir yanlışlık veya , değiştirmem gereken bir nokta var mı ? Takviye olarak Misket gübre veya başka bir öneriniz var mıdır ?
[QUOTE=ferbay]Benzer bir sorunu bende yaşamıştım. Öncelikle gülleriniz gövdeden kök vermiş bunun başlıca sebebi tabandan iyi beslenememeleridir. Taban kurulumunuz nasıl ve misket gübre kullandınız mı? Birde güller petshop ithal bitkilerden ise adaptasyon sürecinde bu tür yaprak dökme sorunu olabiliyor. Adaptasyon tamamlanınca yeni yapraklar çıkacaktır. Burada hassas olan kısım taban kurulumu. Birde sıvı gübre olarak ne kullanıyor ve hangi oranda (ppm) kullanıyorsunuz?[/QUOTE]
Tabanda sadece hagen kullandım maalesef, diğer bitkilerimde herhangi birşey yok :( Gülleri ise bir hobici dostumdan temin ettim. Kuralı yaklasık 1.5 ayı geçti boyuna uzama devam ediyor ama dediğim gibi alt dallar kopuyor.
Pazartesi Çarşamba Cuma günleri gübreleme yapıyorum. Her seferde 15ml potasyum, 4 ml azot, 5ml fosfat,1 ml demir kullanıyorum.
Öneriniz nedir ?
[QUOTE=syasar]Tabanı nasıl oluşturduğunu ve sıvı gübre kullanımını anlatırmısın? Bir de diğer bitkilerin gelişimi nasıl?[/QUOTE]
Merhaba,
Tabanda hagen kum var, misket gubre kullanmadım hiç. Pazartesi Çarşamba Cuma günleri gübreleme yapıyorum. Her seferde 15ml potasyum, 4 ml azot, 5ml fosfat,1 ml demir kullanıyorum. Bu durumda bir yanlışlık veya , değiştirmem gereken bir nokta var mı ? Takviye olarak Misket gübre veya başka bir öneriniz var mıdır ?
[QUOTE=ferbay]Benzer bir sorunu bende yaşamıştım. Öncelikle gülleriniz gövdeden kök vermiş bunun başlıca sebebi tabandan iyi beslenememeleridir. Taban kurulumunuz nasıl ve misket gübre kullandınız mı? Birde güller petshop ithal bitkilerden ise adaptasyon sürecinde bu tür yaprak dökme sorunu olabiliyor. Adaptasyon tamamlanınca yeni yapraklar çıkacaktır. Burada hassas olan kısım taban kurulumu. Birde sıvı gübre olarak ne kullanıyor ve hangi oranda (ppm) kullanıyorsunuz?[/QUOTE]
Tabanda sadece hagen kullandım maalesef, diğer bitkilerimde herhangi birşey yok :( Gülleri ise bir hobici dostumdan temin ettim. Kuralı yaklasık 1.5 ayı geçti boyuna uzama devam ediyor ama dediğim gibi alt dallar kopuyor.
Pazartesi Çarşamba Cuma günleri gübreleme yapıyorum. Her seferde 15ml potasyum, 4 ml azot, 5ml fosfat,1 ml demir kullanıyorum.
Öneriniz nedir ?
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler scorpion26, 09:58
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
