ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mbc381
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Ekim 2008 20:11
Son Ziyaret:
04 Haziran 2014 23:45
Toplam Mesaj:
25 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
M.Burak Çalışkan
Doğum Tarihi:
12 Ekim 1983
Yaş:
42
İl:
Ankara
Meslek:
Makine Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
M.Burak Çalışkan
100x45x30 135lt
3 su kaplumbağası...
100x45x30 135lt
3 su kaplumbağası...
SON 10 MESAJI
Kapuş evi Projesi(Yardımlarınızı bekliyorum)
Kızlarımdan biri yaklaşık 10 cm diğer kızım 7 cm civarı, erkek 8-9 cm büyüklüğünde. Bence bulabilirsiniz forumun alım-satım bölümünde hobiyi bir sebepten dolayı bırakmak zorunda kalan ve malzemelerini uygun fiyatlara satan bir çok arkadaş var. Kendi ilinizden olup gidip kontrol edip almak koşulu ile güzel bir akvaryum hatta tüm malzemelerini edinebilirsiniz. Sıfır akvaryumlara dünya paraların verilmesine çok acıyorum şahsen. Bir sızdırma olsa bile en fazla 6-7 TL lik akvaryum silikonuna bakar, sızmayı giderirsiniz.
Akvaryumdaki kumlar hakkında forumda benimde katıldığım bir çok tartışma var. Bazı arkadaşlar kumun kapluşlar için zararlı olabileceğinden bazıları yararı olduğundan bazıları hijyenik olmadığından bahsediyor. İlk kurulumumda akvaryumda baya kum vardı sonra benide bir hijyen korkusu aldı ve hepsini temizledim. Şimdi ise 135 lt lik akvaryuma bir miktar koydum ve iyi de oldu tabanda sadece camın olmaması hem vatoz için hem kapluşlar için iyi oluyor. Hem kapluşlar hem vatoz zemine indiklerinde tutuna biliyor eğlence olsun diye kumu eşeleyebiliyorlar.
Bence sizde güzel bir projeye imza atacaksınız benim yaptığım "Melekondu 2" yeni bir Melekondu projesine gebe. Malum kapluşlar büyüyor ve daha fazla alan hakları. Belki ben yapmadan siz yaparsınız sizin projenizden ben esinlenirim:D
Şimdiden kolay gelsin.
Kızlarımdan biri yaklaşık 10 cm diğer kızım 7 cm civarı, erkek 8-9 cm büyüklüğünde. Bence bulabilirsiniz forumun alım-satım bölümünde hobiyi bir sebepten dolayı bırakmak zorunda kalan ve malzemelerini uygun fiyatlara satan bir çok arkadaş var. Kendi ilinizden olup gidip kontrol edip almak koşulu ile güzel bir akvaryum hatta tüm malzemelerini edinebilirsiniz. Sıfır akvaryumlara dünya paraların verilmesine çok acıyorum şahsen. Bir sızdırma olsa bile en fazla 6-7 TL lik akvaryum silikonuna bakar, sızmayı giderirsiniz.
Akvaryumdaki kumlar hakkında forumda benimde katıldığım bir çok tartışma var. Bazı arkadaşlar kumun kapluşlar için zararlı olabileceğinden bazıları yararı olduğundan bazıları hijyenik olmadığından bahsediyor. İlk kurulumumda akvaryumda baya kum vardı sonra benide bir hijyen korkusu aldı ve hepsini temizledim. Şimdi ise 135 lt lik akvaryuma bir miktar koydum ve iyi de oldu tabanda sadece camın olmaması hem vatoz için hem kapluşlar için iyi oluyor. Hem kapluşlar hem vatoz zemine indiklerinde tutuna biliyor eğlence olsun diye kumu eşeleyebiliyorlar.
Bence sizde güzel bir projeye imza atacaksınız benim yaptığım "Melekondu 2" yeni bir Melekondu projesine gebe. Malum kapluşlar büyüyor ve daha fazla alan hakları. Belki ben yapmadan siz yaparsınız sizin projenizden ben esinlenirim:D
Şimdiden kolay gelsin.
Kapuş evi Projesi(Yardımlarınızı bekliyorum)
Eğer yardımı olacaksa benimde Pınar hanımın projesinden esinlenerek yaptığım çalışmamı paylaşmak isterim. Belki forumda görmüş olabilirsiniz ama ben yine de ekleyim.
Bu ilk proje:
http://www.akvaryum.com/Forum/melekondu_2_projesi_k221212.asp
bu da ikincisi:
http://www.akvaryum.com/Forum/benimkilerin_yeni_malikanesi_k260678.asp
belki fikir edinirsiniz. Ama o kadar büyük bütçelere gerek olmadığını düşünüyorum. Pınar hanımın projesi kadar hoş görünümlü ve modüler bir şey istemiyorsanız tabi. Dış fitreleri içi dolu halde de bulabilirsiniz, çok güzel kampanyalar yakalayabilirsin arasanız. Ayrıca kapak şart değil çok daha farklı birşeyi kendiniz bile yapabilirsiniz plexglass ya da cam kullanarak. Mesela ben akvaryumu 50tl ye aldım arayarak. Acele etmeyin yavaş yavaş hem bütçenizi hem kendinizi yıpratmadan kendi el becerilerinizi de ekleyerek gerçekleştirdiğiniz de projeyi inanın çok hoşunuza gidiyor. Hele yaptığınız yaşam alanında kapluşların mutlu olduğunu görünce çok mutlu oluyorsunuz. Şimdiden kolay gelsin.
Eğer yardımı olacaksa benimde Pınar hanımın projesinden esinlenerek yaptığım çalışmamı paylaşmak isterim. Belki forumda görmüş olabilirsiniz ama ben yine de ekleyim.
Bu ilk proje:
http://www.akvaryum.com/Forum/melekondu_2_projesi_k221212.asp
bu da ikincisi:
http://www.akvaryum.com/Forum/benimkilerin_yeni_malikanesi_k260678.asp
belki fikir edinirsiniz. Ama o kadar büyük bütçelere gerek olmadığını düşünüyorum. Pınar hanımın projesi kadar hoş görünümlü ve modüler bir şey istemiyorsanız tabi. Dış fitreleri içi dolu halde de bulabilirsiniz, çok güzel kampanyalar yakalayabilirsin arasanız. Ayrıca kapak şart değil çok daha farklı birşeyi kendiniz bile yapabilirsiniz plexglass ya da cam kullanarak. Mesela ben akvaryumu 50tl ye aldım arayarak. Acele etmeyin yavaş yavaş hem bütçenizi hem kendinizi yıpratmadan kendi el becerilerinizi de ekleyerek gerçekleştirdiğiniz de projeyi inanın çok hoşunuza gidiyor. Hele yaptığınız yaşam alanında kapluşların mutlu olduğunu görünce çok mutlu oluyorsunuz. Şimdiden kolay gelsin.
Dış filtre debi testi
135lt lik akvaryumda 70cm yükseklikten Lifetech 835 testi sonucu (pek de profesyonelce olmayan bir ölçüm ile...)
6 sn de 1 lt
yani
600 lt / saat. Su çıkış hortumda fıskıye hortum takılı değil.
İçinde;
- 1kg zeolit
- 800 gr karbon
- 2 adet 2 cm lik elyaf
- 1 kalın biyolojik mavi sünger
- 500gr seramik
135lt lik akvaryumda 70cm yükseklikten Lifetech 835 testi sonucu (pek de profesyonelce olmayan bir ölçüm ile...)
6 sn de 1 lt
yani
600 lt / saat. Su çıkış hortumda fıskıye hortum takılı değil.
İçinde;
- 1kg zeolit
- 800 gr karbon
- 2 adet 2 cm lik elyaf
- 1 kalın biyolojik mavi sünger
- 500gr seramik
Benimkilerin Yeni Malikanesi
Vatoza hala öyle büyük zararları yok. Kasım ayından beri beraberler alıştılar diyeceğim ama bunda benim bile tereddütlerim var
Şimdilik iyi geçiniyorlar hatta arada bir vatoz onlarıda temizliyor. Baya titiz bir hayvan resmen yıkama yağlama yapıyor ama kaplumbağalar tepki vermiyor.
Bu arada belki yardımı olur diye size az önce yaptığım çokta profesyonelce olmayan debi testimin sonucunu vereyim...
Filtrenin içinde bugün eklediğim 1 adet 1kg Zeolit
1 adet 800gr karbon
2 adet 2 cm lik elyaf
1 adet biyolojik mavi sünger
ve 500gr seramik
medyaları ile debi 6sn de 1lt yani 600lt/saat ölçtüm. Tabi belki daha titiz bir ölçüm yaparsam durum değişebilir.
Vatoza hala öyle büyük zararları yok. Kasım ayından beri beraberler alıştılar diyeceğim ama bunda benim bile tereddütlerim var
Şimdilik iyi geçiniyorlar hatta arada bir vatoz onlarıda temizliyor. Baya titiz bir hayvan resmen yıkama yağlama yapıyor ama kaplumbağalar tepki vermiyor.Bu arada belki yardımı olur diye size az önce yaptığım çokta profesyonelce olmayan debi testimin sonucunu vereyim...
Filtrenin içinde bugün eklediğim 1 adet 1kg Zeolit
1 adet 800gr karbon
2 adet 2 cm lik elyaf
1 adet biyolojik mavi sünger
ve 500gr seramik
medyaları ile debi 6sn de 1lt yani 600lt/saat ölçtüm. Tabi belki daha titiz bir ölçüm yaparsam durum değişebilir.
Benimkilerin Yeni Malikanesi
Berkay Bey ;
Gördüğünüz 135lt lik akvaryumumda kullanıyorum Lifetech 835 dış filtreyi gayet memnunum. Aslında ilk aldığımda baya tereddüt ettim, çünkü alırken hiç aklımda yoktu istiyordum bir dış filtre ama o an düşünmemiştim. Ama gayet iyi fiyata gayet iyi bir performans aldığıma inanıyorum. Tetra tech ya da Atman marka dış filtre almak vardı yalnız şimdi iyi ki almışım diyorum su debisi gayet iyi. İçinden çıkan filtre malzemeleri (3 adet elyaf, 500gr aktif karbon, biyolojik sünger, seramik) aslında kaplumbağa akvaryumu için fazla bile diyebilirim ama ben yine bir kaç ekleme yaptım. Ve heryerde inatla metal milli demesine rağmen içlerinden seramik mil çıkıyor. Paranız kısıtlıysa 75 tl ye kadar bulabileceğiniz tavsiye edebileceğim bir ürün.
Emre Bey su veren hortumun suya nasıl girmediğini anlamadım? Ben istediğim zaman gerek aparatı takarak gerekse sadece su çıkış hortumunu suya soktuğumda ses kalmıyor. Ama ben özellikle vatoz için 1 cm yukarıdan tutarak oksijen sağlıyorum. Görüntüsüde güzel oluyor.
Beğenileriniz için teşekkür ederim..
Berkay Bey ;
Gördüğünüz 135lt lik akvaryumumda kullanıyorum Lifetech 835 dış filtreyi gayet memnunum. Aslında ilk aldığımda baya tereddüt ettim, çünkü alırken hiç aklımda yoktu istiyordum bir dış filtre ama o an düşünmemiştim. Ama gayet iyi fiyata gayet iyi bir performans aldığıma inanıyorum. Tetra tech ya da Atman marka dış filtre almak vardı yalnız şimdi iyi ki almışım diyorum su debisi gayet iyi. İçinden çıkan filtre malzemeleri (3 adet elyaf, 500gr aktif karbon, biyolojik sünger, seramik) aslında kaplumbağa akvaryumu için fazla bile diyebilirim ama ben yine bir kaç ekleme yaptım. Ve heryerde inatla metal milli demesine rağmen içlerinden seramik mil çıkıyor. Paranız kısıtlıysa 75 tl ye kadar bulabileceğiniz tavsiye edebileceğim bir ürün.
Emre Bey su veren hortumun suya nasıl girmediğini anlamadım? Ben istediğim zaman gerek aparatı takarak gerekse sadece su çıkış hortumunu suya soktuğumda ses kalmıyor. Ama ben özellikle vatoz için 1 cm yukarıdan tutarak oksijen sağlıyorum. Görüntüsüde güzel oluyor.
Beğenileriniz için teşekkür ederim..
Benimkilerin Yeni Malikanesi
Çok teşekkürler beğenileriniz için...
Mete Bey tek renk ( mavi ya da beyaz ) fonları sitede gerek bitkili, gerek balıklı akvaryumlarda gördüm yanlız pek beğenmedim. Sanki bana zaten yaptığımız ortamlar yeteri kadar yapayken daha da yapay bir görüntü veriyorlarmış gibi geliyor. Ayrıca fon koymamamın sebebi fonların akvaryumun genişliğini görsellik olarak sınırlaması. Su berraksa ve temizse arkaya fon koymadığınız takdirde akvaryumun nerede bittiğini kestiremiyorsunuz bu da bana haz veriyor. En azından ben böle düşünüyorum. Bunun yerine belki manzaralı kayalık görüntüsü olan bir fon koyabilirim. Teşekkür ederim.
mbc381 2009-03-14 23:59:35
Çok teşekkürler beğenileriniz için...
Mete Bey tek renk ( mavi ya da beyaz ) fonları sitede gerek bitkili, gerek balıklı akvaryumlarda gördüm yanlız pek beğenmedim. Sanki bana zaten yaptığımız ortamlar yeteri kadar yapayken daha da yapay bir görüntü veriyorlarmış gibi geliyor. Ayrıca fon koymamamın sebebi fonların akvaryumun genişliğini görsellik olarak sınırlaması. Su berraksa ve temizse arkaya fon koymadığınız takdirde akvaryumun nerede bittiğini kestiremiyorsunuz bu da bana haz veriyor. En azından ben böle düşünüyorum. Bunun yerine belki manzaralı kayalık görüntüsü olan bir fon koyabilirim. Teşekkür ederim.
Benimkilerin Yeni Malikanesi



Bir önceki 50 cm'lik (30 lt) akvaryumu rafa kaldırıp yeni (dediğime bakmayın 2. el ama çok ucuza aldığım..) 100*45*30 boyutlarındaki 135 lt bir akvaryum aldım. Ve bir önceki akvaryumda kullandığım Melekondu 2 'yi bu akvaryumda da kullandım.



Akvaryumun filtre sistemine bir de Lifetech 835 dış filtre ekledim. Akvaryumda bir dış filtre, bir şelale fitre, bir de küçük iç fitre var.

Buda vatozumuz...

Bugün son olarak akvaryuma bir dal bambu ekledim...
Artık akvaryum değil ama (çünkü her kapluşa yaklaşık 45 lt su kalıyor...) belki ileride bir Melekondu 3 gerekebilir.
Öyle bir proje olduğunda da yine sizlerle paylaşmayı bir zevk bilirim...







Bir önceki 50 cm'lik (30 lt) akvaryumu rafa kaldırıp yeni (dediğime bakmayın 2. el ama çok ucuza aldığım..) 100*45*30 boyutlarındaki 135 lt bir akvaryum aldım. Ve bir önceki akvaryumda kullandığım Melekondu 2 'yi bu akvaryumda da kullandım.



Akvaryumun filtre sistemine bir de Lifetech 835 dış filtre ekledim. Akvaryumda bir dış filtre, bir şelale fitre, bir de küçük iç fitre var.

Buda vatozumuz...

Bugün son olarak akvaryuma bir dal bambu ekledim...
Artık akvaryum değil ama (çünkü her kapluşa yaklaşık 45 lt su kalıyor...) belki ileride bir Melekondu 3 gerekebilir.
Öyle bir proje olduğunda da yine sizlerle paylaşmayı bir zevk bilirim...




Kumlu kuru alan yapimi
Peki kuru alana kullanılacak kum ne çeşit olmalı? Mesela midye kırığı gibi kumlar olurmu?
Kumlu kuru alanı bir ara denemiştim, ancak yaşadığım en büyük sorun ıslak şekilde kuru alana gelen kapluşun üzerine yapışan kumu sonra suya döndüğünde olduğu gibi suya bırakması ve bir süre sonra akvaryum dibinde kuru alandan daha çok kum bulunması.
Ben akvaryumda daha kolay temizlik ve bir sakatlık çıkmaması için kum kullanmıyorum. Bu yüzden akvaryuma kuru alandan taşınan kumu bu kadar problem ediyorum. Bunu nasıl aşabiliriz yapışmaması için daha iri taneli kum kullansak bu sefer kum değil bildiğimiz taş anlamına gelir.
Peki kuru alana kullanılacak kum ne çeşit olmalı? Mesela midye kırığı gibi kumlar olurmu?
Kumlu kuru alanı bir ara denemiştim, ancak yaşadığım en büyük sorun ıslak şekilde kuru alana gelen kapluşun üzerine yapışan kumu sonra suya döndüğünde olduğu gibi suya bırakması ve bir süre sonra akvaryum dibinde kuru alandan daha çok kum bulunması.
Ben akvaryumda daha kolay temizlik ve bir sakatlık çıkmaması için kum kullanmıyorum. Bu yüzden akvaryuma kuru alandan taşınan kumu bu kadar problem ediyorum. Bunu nasıl aşabiliriz yapışmaması için daha iri taneli kum kullansak bu sefer kum değil bildiğimiz taş anlamına gelir.
Camları Birleştirmek Hakkında bir soru?
Camların yüzey kenarlarına silikon çekerek üst üste yapıştırabilirsin en iyi...
Ama mukavemeti konusunda kaygılıyım. Bunu riske atmamak için fazla yüklenmemeyi düşünmüşsün. Yerinde bir çözüm. 4+4 mm cama sanki 6 mm lik cam hesabı ile basınç uygularsanda yine problem çıkabilir gibi. Yüksek olmamasını sağlarsan akvaryumun derinliği azaltıp daha az basınç altında kalmasını sağlamış olursun. Belki işe yarayabilir.
Hatta, arada illa ki kalacak olan 1 mm lik boşluk sayesinde ısı cam vazifesi görüp akvaryum ısı kaybını tek camlı sistemlere göre daha aza indirmiş olabilirsin.
Estetik için ise silikonların görünen yerlerine kuşak şeklinde yapışkan (ds fix) dekor kağıt gibi bir şey yapıştırıp sanki ahşap çerçeveliymiş havası verebilirsin.
Şimdiden kolay gelsin.
Camların yüzey kenarlarına silikon çekerek üst üste yapıştırabilirsin en iyi...
Ama mukavemeti konusunda kaygılıyım. Bunu riske atmamak için fazla yüklenmemeyi düşünmüşsün. Yerinde bir çözüm. 4+4 mm cama sanki 6 mm lik cam hesabı ile basınç uygularsanda yine problem çıkabilir gibi. Yüksek olmamasını sağlarsan akvaryumun derinliği azaltıp daha az basınç altında kalmasını sağlamış olursun. Belki işe yarayabilir.
Hatta, arada illa ki kalacak olan 1 mm lik boşluk sayesinde ısı cam vazifesi görüp akvaryum ısı kaybını tek camlı sistemlere göre daha aza indirmiş olabilirsin.
Estetik için ise silikonların görünen yerlerine kuşak şeklinde yapışkan (ds fix) dekor kağıt gibi bir şey yapıştırıp sanki ahşap çerçeveliymiş havası verebilirsin.
Şimdiden kolay gelsin.
SIFIRDAN KAPUMBAĞA AKVARYUMU KURULUMU (fotoğraflı)
[QUOTE=ceno]Uzun bir süreden sonra tekrar merhaba;
Yeni konu açmak istemedim. Konu kaynağı aynı kaplumbağalar =)
Sorunumuz şudurki dişi kaplumbağam aşırı agresif davranıyor erkek kaplumbagama göre. Dişi durmadan erkeğin kuyruğunu ısırıyor. 16 aydan beri bendeler böyle bir sorun yaşamamıştım. Yeni yeni sorun çıkartmaya başladılar.
Dişinin dikkatini dağıttıktan sonra erkeğin peşini bırakıyor ama çok fazla kovalıyor. Erkek kuyruğunu kıvırıp yüzüyor artık =S
Varmı acaba bir önerisi olan?
[/QUOTE]
3 kaplumbağanızın olduğunu okudum diğerinin cinsi ne?
Bunu belki bir kıskançlık olma ihtimali için sordum. Benim de 3 tane kapluşum var. 2 dişi 1 erkek. Kapluşlar eşlerini belirledikten sonra diğer kalan kapluşa baya sert davranıyorlar. Benim başıma geldi ve hala bu ambargo devam ediyor. Çiftleşme dansını yaptıktan ve birbirlerini seçtikten sonra tek kalan kapluş besleme gibi oldu yanlarında. Çok üzülüyorum ama o na da bir eş alırsam nüfuz artacak belki daha sert kavgalar başlayacak.
Ayrıca size bir fikir vermesi açısından; kuru alanı akvaryum dışına taşırsanız akvaryumun hacminin tamamını yüzmek için kullanmalarını sağlayabilirsiniz.
Bende bu aralar 200lt civarı bir akvaryuma geçme çabasındayım, şu anda kullandığım dış kuru alanın bir farklı modelini alacağım akvaryuma da yapmayı planlıyorum. Size de böyle bişi tavsiye ederim.
Saygılar..
[QUOTE=ceno]Uzun bir süreden sonra tekrar merhaba;
Yeni konu açmak istemedim. Konu kaynağı aynı kaplumbağalar =)
Sorunumuz şudurki dişi kaplumbağam aşırı agresif davranıyor erkek kaplumbagama göre. Dişi durmadan erkeğin kuyruğunu ısırıyor. 16 aydan beri bendeler böyle bir sorun yaşamamıştım. Yeni yeni sorun çıkartmaya başladılar.
Dişinin dikkatini dağıttıktan sonra erkeğin peşini bırakıyor ama çok fazla kovalıyor. Erkek kuyruğunu kıvırıp yüzüyor artık =S
Varmı acaba bir önerisi olan?
[/QUOTE]
3 kaplumbağanızın olduğunu okudum diğerinin cinsi ne?
Bunu belki bir kıskançlık olma ihtimali için sordum. Benim de 3 tane kapluşum var. 2 dişi 1 erkek. Kapluşlar eşlerini belirledikten sonra diğer kalan kapluşa baya sert davranıyorlar. Benim başıma geldi ve hala bu ambargo devam ediyor. Çiftleşme dansını yaptıktan ve birbirlerini seçtikten sonra tek kalan kapluş besleme gibi oldu yanlarında. Çok üzülüyorum ama o na da bir eş alırsam nüfuz artacak belki daha sert kavgalar başlayacak.
Ayrıca size bir fikir vermesi açısından; kuru alanı akvaryum dışına taşırsanız akvaryumun hacminin tamamını yüzmek için kullanmalarını sağlayabilirsiniz.
Bende bu aralar 200lt civarı bir akvaryuma geçme çabasındayım, şu anda kullandığım dış kuru alanın bir farklı modelini alacağım akvaryuma da yapmayı planlıyorum. Size de böyle bişi tavsiye ederim.
Saygılar..
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Oozer3466, 08:45
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
- Cüce Kerevit Umt61 10:28
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 10:28
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 10:19
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 10:19
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 10:08
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 10:06
- Rasbora Arıyorum Miller 10:06
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:47
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:47
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:09
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 08:25
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 08:25
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
KULLANICILAR
- 47 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
onuribrahim,
MertSoyumert,
sina cen,
lojistisyen,
Rafayel,
mrah,
yeekim,
EKAR,
zen666,
DenizUlucutsoy,
ciways,
karidesrehberi,
bysmokin,
murtdmr,
HalilSefaa,
Kemal eyilik,
ugurinann,
wcup_2026_bet rap,
kyhni SPb_amPi,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
aviator55,
Flytheshrimp,
Oquanus,
LionelMehmet10,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
