ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
eyuphan
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
599
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Eylül 2016 20:13
Son Ziyaret:
19 Saat 6 Dakika önce
Toplam Mesaj:
906 [1.22 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
14 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
2

BİLGİLER

Ad Soyad:
Eyüphan Aydemir
Doğum Tarihi:
22 Aralık 1999
Yaş:
18
İl:
Kayseri
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Öğrenci Akvarist 135 Litre Yavru Lepistes 30 Litre Aquascape 90 Litre Bekliyor...

SON 10 MESAJI

Diş Filtre Yeterli Mı?
Üstünde yazan debi nedir ?
Akvaryum Hobisinin Öğretici Yönü
Ben de ozellikle ogrencilere yonelik kismina degineyim.
Okuyup arastiran bi akvarist iseniz ki öyle olmaniz gerekir; ozellikle kimya, biyoloji, fizik ve elektrik konusunda cok sey ogreniyorsunuz.
Doğasa gezerken bitkilere ve hayvanlara olan bakiş aciniz cok degisiyor. En basitinden kucuk bi su birikintisi gordugunuzde bile icinde yasayan canlilar neler, bitkiler neler, taban nasil ozelliklere sahip, besin zinciri nasil gerceklesiyor gibi sorulara cevap ariyorsunuz. Hatta daha da ilerisinde tabandaki malzemeye gore ph tahmini yapmaya calismak, aldigi isik oranina gore bitkilerin ozelliklerini belirlemek gibi seylere de girisiyorsunuz. Akvaristlik bi hobi olmasinin da otesindedir bence. Akvaristlik ruhsal yapimizi bile degistiriyor diye dusunuyorum. Saygilar...
100lt. Akvaryum İçin Tavsiye Verebilir Misiniz?
Bakimi daha kolay tur derim.
Lepistes, moli, plati, kilickuyruk, melek vb birini secip ustune yogunlasmani tavsiye ederim. Bitkili bir lepistes akvaryumu tavsiyemdir. 2.tercihim ise bitkili melek akvaryumu olurdu.
Sadece Mesaj Kasanlar
Mantik ve delil olmayan seylere cildirmak ayri mesele fikir ve ifade ozgurlugunu kisitlamak ayri mesele. Boyle bisey yapilmasi (banlanmasi vb) kabul edilemez. Kendinden bi denetim sistemi zaten var forumda. Bircok bilincli ve arastirmaci uye bu tur yorumlara karsi delil ve mantik ile cevap veriyor zaten. Akil ve delilden yana olan da kotu mesaj sahibini takmiyor zaten. Ayrica bilim surekli degisim gecirmekte, bugun dogru bildiklerimiz yarin yanlis cikabilir. Saygilar...
İki Kum Arasına Tel
[QUOTE=cankckrt][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208494/160920181619311.jpg[/IMG]

Merhaba arkadaşlar lav kırığının üstüne jbl manado koyucam bu iki kumun arasına tel gibi bir şey sermem gerekirmi ileride tankı bozup başka tank kurarsam diye[/QUOTE]
Ben mosslarimi japonlardan korumak icin plastik sinek teli kullandim 6ay civari hic salinim olmadi.
Low Tech Zemin Bitkisi
[QUOTE=EmirA]Yüksek ışık varsa micra kullanın. Hirosutla gelişimi çok yavaş hayalinizdeki görüntüyü elde etmek çok uzun zaman alacaktır. parvula mini micra görüntüsü hoş gelmiyor, Tasarımda düz alan çok ise uygulanabilir.[/QUOTE]
Maalesef yuksek isik yok, hirsutaya soyle bi cozum yapicam. Fazla fazla hirsuta alip sık dikicem buyumesi yavas olmasi onemli degil ondan sonra [:D]

[QUOTE=darkaura]Hirsulara hatta parvulada tutar ama co2 ve gübre takviyesi olmadan canlı yoğun bir zemin kuramazsınız. Burda tek seçenekler sp japan ve repens gibi duruyor.[/QUOTE]
Sp japan aklimin bi kosesinde ancsk repens boyutu itibariyle aquascapeteki persktifi biraz bozabilir [:(] yarismaya hazirlandigim icin atamiyorum tank fotosunu uzgunum
Low Tech Zemin Bitkisi
[QUOTE=brigantes]Subulata da olabilir. [/QUOTE]
evet dusundum fakat 30 litre akvary ve yukseklik de 30, kumla beraber 20-25e dustu. Subulata aquascapemi bozacaktir. Yine de tesekkurler.
Low Tech Zemin Bitkisi
Arkadaşlar 30 litrelik nano bitkili tankim var. 8 litre hagen kum 2 kg lav kayasi var. Yaklasik 20 litre net su var. Isiklandirmam 9w tasarruflu ampul 6400k. Marsilea Hirsuta ya da Hemianthus Micrathemoides. Sorum şu Micra boya mi gider enine mi? Hirsuta yetisir mi ve de gelisme hizi cok yavas mi olur yarisma icin hazirlaniyorum. Sp japan olur mu ?
Bitkili Ve Tasarruflu Ampul
[QUOTE=gattar5050]Osram veya philips markalı ürünleri almanı öneririm. 6500k 23 watt olanları senin için uygun olur.[/QUOTE]
Sadece benim tankim icin degil, lümen degeri nasil olmalidir biliyor musunuz ?
Bitkili Ve Tasarruflu Ampul
Merhabalar,
Hobiye 6 aylık bi ara verdim ve bildiklerimin yarısını unuttum :)
O yüzden sizlerden yardım isteyeceğim
50x20x30(h) bi nano tank kurdum. Hemianthus Micrathemoides, java moss yetistireceğim. Mandallı masa lambasi var, tasarruflu ampul kullanacağım da watt, kelvin, lümen değerleri yaklaşık nasıl olmalıdır.
Teşekkürler
(Yanlis hatirlamiyorsam 6500k 15-20 watt low tech icin, 840 lm ???) [EDIT]eyuphan,2018-09-11 02:09:17[/EDIT]

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

KULLANICILAR

  • 273 Online Kullanıcı, 146 Üye

Online Kullanıcılar

Makkaya, Barış, esafak, ka2n, HüseyinUysal, djnightman, Kınayu, alecozan, Umut6, indianaconz, Sbaks, HarunYldrm, emrekilci1988, ÇaĞRı, azberay, yasarcannn, muratdeg, Canonder, Yasarozen, emree06, Aspet, BlackHawkX, emreulan, KadirSpmz, pengasusboi, UnalCevahir, solaytekin, yakaryus, cngocnk, Firatbatur, geomatik, UnleasheaD, iezgi, Sputnik, S.Bal, ozan_1903, furkantenekeci, emrekrdnz, enginm2000, mehmetaydin, cnkclk, erdgn_celal, _RdnC_, HybridFish, aliguner83, dream7, Foai, ajamesbond, balikseven06, EnesTercan, beyazgul, yavuzsezgin, Ercankurt, Apoca1ypse, KingScorpion, Suat06, burakcel12, arasakv, volkan81, A. İhsan Akşen, ykara, Fragma84, msurucu, Burakefeakcay, kezman_kagan, Quersian, Ciddi, YusufAlperen, Hsynn, MurathanM, brkenginol, -RBG-, icelebi, ado82, ozkansomali, Marlboro, 1serdar, helerokfek, tuncays44, Arapaima, Mirtex, REİS_33, sefaishere, mahmut1905, kazım_öcaldı, Karantina, horoz26, purde, kabaktadi, mustang-45, harunf, Mrtypc26, voltran, erhanyan, Tollu, blue_biber, AlperTasci, akvarist2323, aldemirim, eloneria, fretchord, Erolla, CNYTYLMZ, Baliksever1genc, OkanKELEŞ, yucesoy83, Lepisfes, ShotokaN, Engindmn, krib, catstevens, Fahrikurt, hermiş, Fragant, EmirA, genom84, furkans67, Biochemistry, Engin BOZKURT, bursia, erulusoy, Mertcankrkss, BoranPara, Serkanhan, PlecoLover, egurbuz, takavor86, nehiryeli, TalhaAkif, Kaya905, comolok, FurkanYnk, gokberkgonenc, KRaL_MaLaWi, Gyro, tyalav, MeisteR, capo di capi, Tropheusharun, sbilgic82, moby24, SemihBalaban, macagil, serkanoncu, Sukruonler, idik, poyraz43,

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,620,351 Mesaj
  • 384,241 Konu
  • 91 Forum
  • 133,721 Forum Üyesi
  • 1,402 Özel Forum Üyesi
  • 28 Kıdemli Akvarist
  • 1,498 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.