ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Ali3535
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Aralık 2016 13:09
Son Ziyaret:
02 Ocak 2018 21:55
Toplam Mesaj:
11 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ali Aygün
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ali Aygün
SON 7 MESAJI
20lt Glossotigma Tankım (moscow Blue)
Merabalar Gürcan bey, tebrik ederim. 1 ayda çok başarılı bir görsel olmuş. Acaba tohumları nasıl temin ettiniz? Bende taban bitkisi tohumu arıyorum da.
Merabalar Gürcan bey, tebrik ederim. 1 ayda çok başarılı bir görsel olmuş. Acaba tohumları nasıl temin ettiniz? Bende taban bitkisi tohumu arıyorum da.
!acillll! Bunun Ne Olduğunu Bilen Var Mı?
Merhaba arkadaşlar,
Yeni kurduğum tanka geçen gün bir akvaryumcudan ne tür olduğunu bilmeden ucuz diye almış olduğum moss'un bir iki dalında yapışık, mantarımsı bir şey gördüm. [:O]Videoda da belli oluyor. Acaba bu bi tür hastalık falan mı?[:?] Bilgim yok. Lütfen yardım please.
video linki : https://www.youtube.com/watch?v=q2SePThVSUI&feature=youtu.be
Not: Moss' u akvaryumcudan aldığım sırada bazı yerleri sararmış veya çürümüş şekildeydi. Adam onları ışıksız bi yere sabitlemişti ve ışık görmeyen taraflarının sarardığını ancak ben ışık verirsem düzeleceğini söyledi. 4 5 gündür tankımdalar.
Merhaba arkadaşlar,
Yeni kurduğum tanka geçen gün bir akvaryumcudan ne tür olduğunu bilmeden ucuz diye almış olduğum moss'un bir iki dalında yapışık, mantarımsı bir şey gördüm. [:O]Videoda da belli oluyor. Acaba bu bi tür hastalık falan mı?[:?] Bilgim yok. Lütfen yardım please.
video linki : https://www.youtube.com/watch?v=q2SePThVSUI&feature=youtu.be
Not: Moss' u akvaryumcudan aldığım sırada bazı yerleri sararmış veya çürümüş şekildeydi. Adam onları ışıksız bi yere sabitlemişti ve ışık görmeyen taraflarının sarardığını ancak ben ışık verirsem düzeleceğini söyledi. 4 5 gündür tankımdalar.
!1 Haftalık Akvaryumda Neon Tetra Beyaz Benek !
Arkadaşlar herkese merabalar,
ACİLLLL YARDIMINIZA İHTİYACIM VAR !!!!!!!
1. Bugün tedavinin 4. günü ve benekler tüm balıkları sarmış durumda ! Akıntı probleminden dolayı filtreyi gece kapattım. Yem yeme de canavar gibiler su yüzeyinden yiyorlar.
Ama hastalık oldukça artış göstermiş.
Buyrun bugün ki video linki: https://youtu.be/FC2dzLsgOWc
2. Su ısıtıcım dün bozulmuş, ısı kaybını önlemek amacıyla tankı kaloriferin üstüne koydum. Çünkü oda sıcaklığı 16 17 derece ve soğuyup balıklarım öleceğine ısı artışı olsun parasitler gebersin dedim. Kalorifer üstünde olmasından korktum ve yeni aldığım termometreyi akvaryuma koydum. Buna rağmen ısı oldukça iyi termometre 27 derece gösteriyor. Parmağımla kontrol ettiğimde suyun hiç bu kadar sıcak olduğunu görmemiştim. Daha önceki kontrollerimde su ılık yada ılık altıydı. Demekki ısıtıcım sıkıntılıymış zaten. Neyse Bugün kaliteli bir ısıtıcı alıcam.
3. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Az önce çok ilgi çekici bir şey gördüm akvaryum yüzeyinde ve derhal videoya aldım. Kesinlikle izlemeniz gerekiyor. Bu nedir yahu? Beyaz benek yumurtası mı bu? Eğer öyleyse anlatılanlara göre her yumurta patladığında görünmeyen binlerce parazit yayılması lazımdı. Fakat içinden koca bir(1 tane) parazit mi desem, solucan mı desem ne desem bilemediğim bir şey çıktı. Lütfen videoyu izleyin ne olduğu hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.
( Cismin yumurtadan çıkmasından sonra videoyu kapatıp hemen üstüne biyo ichtyo damlattım. Damlattıktan sonra göremedim ne olduğunu çünkü bulanıklaştı ve filtrenin arasındaydı. Sonra ne olur ne olmaz diye 4ml Biyo ichtyo tanka boşalttım ve filtreyi açtım. Sünger çıkık durumda boş çalışıyor. En azından o cisim gebersin.
Buyrun bu da cismin video linki: https://youtu.be/w_UArAi3jBw
Arkadaşlar herkese merabalar,
ACİLLLL YARDIMINIZA İHTİYACIM VAR !!!!!!!
1. Bugün tedavinin 4. günü ve benekler tüm balıkları sarmış durumda ! Akıntı probleminden dolayı filtreyi gece kapattım. Yem yeme de canavar gibiler su yüzeyinden yiyorlar.
Ama hastalık oldukça artış göstermiş.
Buyrun bugün ki video linki: https://youtu.be/FC2dzLsgOWc
2. Su ısıtıcım dün bozulmuş, ısı kaybını önlemek amacıyla tankı kaloriferin üstüne koydum. Çünkü oda sıcaklığı 16 17 derece ve soğuyup balıklarım öleceğine ısı artışı olsun parasitler gebersin dedim. Kalorifer üstünde olmasından korktum ve yeni aldığım termometreyi akvaryuma koydum. Buna rağmen ısı oldukça iyi termometre 27 derece gösteriyor. Parmağımla kontrol ettiğimde suyun hiç bu kadar sıcak olduğunu görmemiştim. Daha önceki kontrollerimde su ılık yada ılık altıydı. Demekki ısıtıcım sıkıntılıymış zaten. Neyse Bugün kaliteli bir ısıtıcı alıcam.
3. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Az önce çok ilgi çekici bir şey gördüm akvaryum yüzeyinde ve derhal videoya aldım. Kesinlikle izlemeniz gerekiyor. Bu nedir yahu? Beyaz benek yumurtası mı bu? Eğer öyleyse anlatılanlara göre her yumurta patladığında görünmeyen binlerce parazit yayılması lazımdı. Fakat içinden koca bir(1 tane) parazit mi desem, solucan mı desem ne desem bilemediğim bir şey çıktı. Lütfen videoyu izleyin ne olduğu hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.
( Cismin yumurtadan çıkmasından sonra videoyu kapatıp hemen üstüne biyo ichtyo damlattım. Damlattıktan sonra göremedim ne olduğunu çünkü bulanıklaştı ve filtrenin arasındaydı. Sonra ne olur ne olmaz diye 4ml Biyo ichtyo tanka boşalttım ve filtreyi açtım. Sünger çıkık durumda boş çalışıyor. En azından o cisim gebersin.
Buyrun bu da cismin video linki: https://youtu.be/w_UArAi3jBw
!1 Haftalık Akvaryumda Neon Tetra Beyaz Benek !
[QUOTE=safran_75]li3535][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161758471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161759211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161759521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161800231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161800571.jpg[/IMG]
Ben balıklarınızda kuyruk erimeside gördüm. Onlarda sonradan mı oldu . BeNdede neon tetra var kuyruk erimesi var bi türlü geçmedi sera baktopur kullanıyorum şuanlık durdu gibi.
[/QUOTE]
Merhaba Safran,
Bilmiyorum ilk avaryum tecrübem. Acemiyim henüz. Ama bende farkettim bazılarında var gibi özellikle günışığı tetralarda.
[QUOTE=Hgkchn]Oncelikle gecmis olsun. Kullandiginiz ilaci bende kullandim neon tetralarimda ve beyaz benegi yendim. Ancak bu ilaci ana tankta degil beyaz benek olan baliklarinizi ayirabileceginiz bir karantina tankinda kullanin. Bakteri dongusu oturmamis yeni tankinizda bu ilaci kullanarak olusmaya calisan yararli bakterileride yok ediyorsunuz. Arkadaslar deginmisler ama bende soyleyeyim. 32 litrede mevcut baliklariniz icin kucuk bir hacim. Canli sayinizi azaltin mutlaka. [/QUOTE]
Merabalar Hgkchn,
Çok saol. Beyaz beneği yenmiş olman umut verici oldu. Balıkların ve senin adına sevindim.
[:(]Başıma şuan kötü bi olay geldi. Isıtıcım bozulmuş şimdi farkettim. En son akşam saat 18:00 civarı çalışıyordu fakat şuan saat gecenin 02:22 si. Yeni kontrol ettim ve tank suyunun soğumuş olduğunu anladım. Hemen balıkların durumuna telefon flashı yardımıyla baktım ve neredeyse hepsi beyaz beneğe yakalanmış. Hepsinin vücudu beyaz benek olmuş. Çok kötü görünüyorlar. Hızlıca bozulmuş ısıtıcıyı içinden çıkarıp tankı kaloriferin üzerine koydum. Muhtelemen su yavaş yavaş ısısını arttıracak. Umarım 29 30 dereceyi aşmaz. Neonlar hassas çünkü.[:((]
1. bu küçük ana tankım artık karantina akvaryumu halini aldı. Çünkü bütün balıklar hastalıklı şuan. Yani şuandan itibaren artık bu akvaryum karantina akvaryumu oldu.
Kalorifer üstünde ısısı arttıktan sonra 5 ml biyo ichtyo kullanıp sabaha kadar karanlıkta kalmasını sağlıcam. İşe yarayacağını düşünüyorum.
2. 50*35*25 lik 32 lt akvaryumum mevcut. Fakat bunun küçük geleceğini sizle birlikte bi kaç kişi daha söyledi. Daha büyüğünü mü alsam kararsız kaldım.[:?]
[QUOTE=safran_75]li3535][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161758471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161759211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161759521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161800231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161800571.jpg[/IMG]
Ben balıklarınızda kuyruk erimeside gördüm. Onlarda sonradan mı oldu . BeNdede neon tetra var kuyruk erimesi var bi türlü geçmedi sera baktopur kullanıyorum şuanlık durdu gibi.
[/QUOTE]
Merhaba Safran,
Bilmiyorum ilk avaryum tecrübem. Acemiyim henüz. Ama bende farkettim bazılarında var gibi özellikle günışığı tetralarda.
[QUOTE=Hgkchn]Oncelikle gecmis olsun. Kullandiginiz ilaci bende kullandim neon tetralarimda ve beyaz benegi yendim. Ancak bu ilaci ana tankta degil beyaz benek olan baliklarinizi ayirabileceginiz bir karantina tankinda kullanin. Bakteri dongusu oturmamis yeni tankinizda bu ilaci kullanarak olusmaya calisan yararli bakterileride yok ediyorsunuz. Arkadaslar deginmisler ama bende soyleyeyim. 32 litrede mevcut baliklariniz icin kucuk bir hacim. Canli sayinizi azaltin mutlaka. [/QUOTE]
Merabalar Hgkchn,
Çok saol. Beyaz beneği yenmiş olman umut verici oldu. Balıkların ve senin adına sevindim.
[:(]Başıma şuan kötü bi olay geldi. Isıtıcım bozulmuş şimdi farkettim. En son akşam saat 18:00 civarı çalışıyordu fakat şuan saat gecenin 02:22 si. Yeni kontrol ettim ve tank suyunun soğumuş olduğunu anladım. Hemen balıkların durumuna telefon flashı yardımıyla baktım ve neredeyse hepsi beyaz beneğe yakalanmış. Hepsinin vücudu beyaz benek olmuş. Çok kötü görünüyorlar. Hızlıca bozulmuş ısıtıcıyı içinden çıkarıp tankı kaloriferin üzerine koydum. Muhtelemen su yavaş yavaş ısısını arttıracak. Umarım 29 30 dereceyi aşmaz. Neonlar hassas çünkü.[:((]
1. bu küçük ana tankım artık karantina akvaryumu halini aldı. Çünkü bütün balıklar hastalıklı şuan. Yani şuandan itibaren artık bu akvaryum karantina akvaryumu oldu.
Kalorifer üstünde ısısı arttıktan sonra 5 ml biyo ichtyo kullanıp sabaha kadar karanlıkta kalmasını sağlıcam. İşe yarayacağını düşünüyorum.
2. 50*35*25 lik 32 lt akvaryumum mevcut. Fakat bunun küçük geleceğini sizle birlikte bi kaç kişi daha söyledi. Daha büyüğünü mü alsam kararsız kaldım.[:?]
!1 Haftalık Akvaryumda Neon Tetra Beyaz Benek !
Şuanda Biyo-ichtyo kullanıyorum. Çünkü akvaryumcum 2 gün önce bunu bana verdi. İçerisinde Malahit yeşilini de barındırdığını söyledi.
Bugün tedavinin 3.günüydü. ilk gün 5, ikinci 4 ve bugun 3 ml olarak azaltarak kullandım. Lakin ilk gün 2 neonumda beyaz benek vardı. Birinde yüzgeçte tek benek diğerinde ise tüm vucudu sarmış durumdaydı. 2.gün sadece 1 neonumda kalmıştı o da küçülmüştü benekler. Bugün ise 3. gün ve günışığı tetralarına da küçük küçük bulaşmış. Umarım yarın daha düzgün bir sonuçla karşılaşırım. Gün be gün fotoğraf paylaşmaya çalışacağım. Bilgi ve önerileriniz benim için çok yararlı olacak.
Şuanda Biyo-ichtyo kullanıyorum. Çünkü akvaryumcum 2 gün önce bunu bana verdi. İçerisinde Malahit yeşilini de barındırdığını söyledi.
Bugün tedavinin 3.günüydü. ilk gün 5, ikinci 4 ve bugun 3 ml olarak azaltarak kullandım. Lakin ilk gün 2 neonumda beyaz benek vardı. Birinde yüzgeçte tek benek diğerinde ise tüm vucudu sarmış durumdaydı. 2.gün sadece 1 neonumda kalmıştı o da küçülmüştü benekler. Bugün ise 3. gün ve günışığı tetralarına da küçük küçük bulaşmış. Umarım yarın daha düzgün bir sonuçla karşılaşırım. Gün be gün fotoğraf paylaşmaya çalışacağım. Bilgi ve önerileriniz benim için çok yararlı olacak.
!1 Haftalık Akvaryumda Neon Tetra Beyaz Benek !
[QUOTE=Emreozkan]Geçmiş olsun fotoğraf atabilme imkanınız varsa size beyaz benek hakkında yardımcı olmaya çalışacağım ☺[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161758471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161759211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161759521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161800231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161800571.jpg[/IMG]
Buyrun Emre bey, Son durum bu .
[QUOTE=eyuphan]2- karantina olarak kullanin çunku iç parazitte ve yuzgec erimesinde mikofish kullanacaksiniz ve mikofish tum bakteri kulturunu öldürür ve bitkileri eritir o yuzden jarantina tankina ihtiyaciniz olacak.
3-Sylvania Grolux T5 8w 30cm kullanabilirsiniz 2 tane
4-Java moss veya moss turleri ile kaplama yontemi konusunu okuyunuz
Akvaryumunuzu kurduktan sonra 1 hafta boş çaliştirmanizi oneririm
Azcik bi yemleme yapin boş tanka ve guvendiginiz hastalik olmayan bi akvaryumdan biraz su ekleyebilirsiniz.
Beyaz benek için contra ichthyo oneririm.
İç filtrenizin sungerini cikartin boş calissin
Yemleme ve ilaç atimi dişinda akvaryumu hep bi örtü ile karanlik tutun
28 derece tankiniza ilk gun 10 lt başina 2 damla damlatin
24 saat sonra agzi acik kapta 3 gun dinlendirilmiş ve akvaryum suyunun isisi ile eşit isiya getirlimiş su ile yuzde 30 dip cekimi yapin ve suyu ekleyin.
Sonra 10 lt ye 1 damla dusecek sekilde damlatin
24 saat sonra gene ayni yontemle su degisimi yapin
Sonra 10 lt ye yine 1 damla dokun
Bu sefer hastalik gecmisse yuzde 50 su degisimi yapin gecmemisse yuzde 30 yapin ve yine 1.gun gibi tedaviye baslayin ve yine.3 gun daha tedaviyi surdurun. İnşallah geçecektir.[/QUOTE]
Eyüphan bey, tavsiyeler için çok saolun. Karantina tankı olarak kullanıcam. Bununla birlikte filtrenin süngerini çıkarayım o halde tavsiyenize uyarak.
Akvaryum havlu ile örtülü. lakin biyo-ichto nun kullanım talimatına göre 20 lt akvaryuma 10 cc damlatın diyor benimki küçük oldugu için 5 cc damlatıyorum. yani 5 ml.
Her su değişiminden önce az yemleyip sonra değiştiriyorum ve ilaçı kullanıyorum. Bugün 3.gün idi. 3 ml damlattım.
[QUOTE=oscar199]15 litrelik akvaryumda o kadar balikla hastalik kacinilmaz. Baliklar ne kadar litre istiyor once bir arastirmanizi oneririm. Pazara gitmis gibi balik almissiniz.[/QUOTE]
Merabalar Oscar bey,
Açıkça söylemek gerekirse ben sadece akvaryum ve malzemelerini almıştım. Balık ve diğer canlıların hepsi bana arkadaşlarım tarafından hediye edildi.
Ben de acemi olmanın heyecanıyla koydum akvaryuma ve araştırmalarda malesef hata yapmış olduğumuzu anladım. Bu nedenle haklısınız. Zaten bu yüzden balıkları düşünerekten
daha büyük bir akvaryum ve ekipmanlarını aldım. 1 2 gün içinde kurup bakteri döngüsünü bi hafta içinde düzenleyerek oraya aktarıcam balıkları inş.
[QUOTE=Abdull4hElbsaty]Yeni akvaryumunuzda bakteri kültürü oturana kadar canlı koymayın maddi manevi zararlara uğrayabilirsiniz
Bunun dışında küçük hacimlerde iç filitre kullanmak zararlı olur videoda balıklar yüzemiyor bile
Saten alan küçük iç filitre olcaksa debisi çok düşük olmalı filitrenin içindeki malzemeleri arttırabilirsiniz
Hastalık konusunda yukarda iyi bir öneri gelmiş Saten site içinde yeterli öneriler mevcut Contra Ichıtyo aldım demişsiniz en etkili ilaçlardandır
10 litre akvaryum suyuna 1ml yani 20 damla hesabıyla üç-beş gün kullanılmalıdır hergün akvaryum suyunun dörtte biri boşaltılmalı yerine aynı sıcaklıkta taze su eklenmelidir 28-30 gibi derecelerde ilacın etkisi hızlanır
Bu arada mesele akvaryumu uzun süre bekletmek değil mesele bakteri kültürünün oturmasını sağlamak
siz bunu başlatmazsanız bakteri kültürü saten hiç oturmaz
Yeni tankınız için kısaca verceğim öneriler
1.Bakteri kültürü oluşumunu başlatmalısınız (elinizdeki kültür veya sağlıklı bir tanktaki su ile)
2.Akvaryuma kumu iyice yıkadıktan sonra koymanız lazım eski tanktaki kumu kullancaksanız dikkatli olun
3.Akvaryuma önce salyangoz gibi canlıları koyun imkan varsa 2-3 gün boş çalışsın tank
4.Kurulumdan önce bitkileri ve kumu ekleyin (balıkları ve salyangozu eski tankınızda tedaviye alın)
5.Bakteri kültürü oluşana kadar akvaryuma elinizi fazla sokmayın
6.Başka bir canlı almayın O hacimde ne yazıkki lepistes beslenemez :( lepistes ve canlı doğuranlar için min. 70 litre lazım her balık için 12 litre hesap edin birde yavruları olacak
7.Eski tankınızı tedavi bitene kadar karantina olarak kullanmanızı tavsiye ederim şimdiden betta almayın sağlıklı bir kurulum için en önemli şey sabırdır yoksa benim gibi başınız ağrıyabilir
İnşallah kurulumu sağlıklı ve keyifli bir şekilde bitirirsiniz Resimleri ve son durumu paylaşmayı unutmayın [:)][/QUOTE]
Merhabalar Abdül Bey, çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.
1.Öncelikle iç filtre konusunda sizinle aynı fikirdeyim balıklar akıntıdan dolayı yüzemiyor bile ki zaten akvaryumum küçük. Lakin tedavi bitene kadar akvaryumcum filtrenin çalışması gerektiğini söyledi. İnanın bazen akşam 23:00 sıraları kontrol ettiğimde balıkların bir çoğunun akıntıya kapılıp oraya buraya savrulduklarını görüyorum 2 3 gündür. Yüzmeyi bırakmış akıntı onları oraya buraya çarpıyor. Sonra düşündümde hastalıktan önce o saatlerde ışığı kapattığım için dinlenme zamanı gibi ayarlanmış ve yüzmeyi bırakıp akıntıda oraya buraya çarparak dinleniyorlar diye mi böyle dedim. Çünkü sadece gece oluyor bu onun dışındaki saatler düzgün yüzüyorlar. Yem atınca coşuyorlar.
2.Yeni tankda Eski tankımdaki hiç birşeyi kullanmıcam. Herşey yep yeni alınacak. ( tank,iç filtre,su düzenleyici,bakteri kültürü,termemotre,besinli bitki kumu,amerikan kapsül gübre bunlar şuan alınmış vaziyette bekliyor evde) Isıtıcı, bitkiler ve CO2 sistemi henüz alınmadı. Yarın alıcam inş. Yeni tank için başka almamı tavsiye edeceğiniz bir şey varsa yahut şunu şunla değiştir gibi önerilerinizi bekliyorum.
Not: Yeni tank ve malzemeleri yarın fotoğraflı şekilde paylaşıcam.
[QUOTE=Emreozkan]Geçmiş olsun fotoğraf atabilme imkanınız varsa size beyaz benek hakkında yardımcı olmaya çalışacağım ☺[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161758471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161759211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161759521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161800231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191857/091220161800571.jpg[/IMG]
Buyrun Emre bey, Son durum bu .
[QUOTE=eyuphan]2- karantina olarak kullanin çunku iç parazitte ve yuzgec erimesinde mikofish kullanacaksiniz ve mikofish tum bakteri kulturunu öldürür ve bitkileri eritir o yuzden jarantina tankina ihtiyaciniz olacak.
3-Sylvania Grolux T5 8w 30cm kullanabilirsiniz 2 tane
4-Java moss veya moss turleri ile kaplama yontemi konusunu okuyunuz
Akvaryumunuzu kurduktan sonra 1 hafta boş çaliştirmanizi oneririm
Azcik bi yemleme yapin boş tanka ve guvendiginiz hastalik olmayan bi akvaryumdan biraz su ekleyebilirsiniz.
Beyaz benek için contra ichthyo oneririm.
İç filtrenizin sungerini cikartin boş calissin
Yemleme ve ilaç atimi dişinda akvaryumu hep bi örtü ile karanlik tutun
28 derece tankiniza ilk gun 10 lt başina 2 damla damlatin
24 saat sonra agzi acik kapta 3 gun dinlendirilmiş ve akvaryum suyunun isisi ile eşit isiya getirlimiş su ile yuzde 30 dip cekimi yapin ve suyu ekleyin.
Sonra 10 lt ye 1 damla dusecek sekilde damlatin
24 saat sonra gene ayni yontemle su degisimi yapin
Sonra 10 lt ye yine 1 damla dokun
Bu sefer hastalik gecmisse yuzde 50 su degisimi yapin gecmemisse yuzde 30 yapin ve yine 1.gun gibi tedaviye baslayin ve yine.3 gun daha tedaviyi surdurun. İnşallah geçecektir.[/QUOTE]
Eyüphan bey, tavsiyeler için çok saolun. Karantina tankı olarak kullanıcam. Bununla birlikte filtrenin süngerini çıkarayım o halde tavsiyenize uyarak.
Akvaryum havlu ile örtülü. lakin biyo-ichto nun kullanım talimatına göre 20 lt akvaryuma 10 cc damlatın diyor benimki küçük oldugu için 5 cc damlatıyorum. yani 5 ml.
Her su değişiminden önce az yemleyip sonra değiştiriyorum ve ilaçı kullanıyorum. Bugün 3.gün idi. 3 ml damlattım.
[QUOTE=oscar199]15 litrelik akvaryumda o kadar balikla hastalik kacinilmaz. Baliklar ne kadar litre istiyor once bir arastirmanizi oneririm. Pazara gitmis gibi balik almissiniz.[/QUOTE]
Merabalar Oscar bey,
Açıkça söylemek gerekirse ben sadece akvaryum ve malzemelerini almıştım. Balık ve diğer canlıların hepsi bana arkadaşlarım tarafından hediye edildi.
Ben de acemi olmanın heyecanıyla koydum akvaryuma ve araştırmalarda malesef hata yapmış olduğumuzu anladım. Bu nedenle haklısınız. Zaten bu yüzden balıkları düşünerekten
daha büyük bir akvaryum ve ekipmanlarını aldım. 1 2 gün içinde kurup bakteri döngüsünü bi hafta içinde düzenleyerek oraya aktarıcam balıkları inş.
[QUOTE=Abdull4hElbsaty]Yeni akvaryumunuzda bakteri kültürü oturana kadar canlı koymayın maddi manevi zararlara uğrayabilirsiniz
Bunun dışında küçük hacimlerde iç filitre kullanmak zararlı olur videoda balıklar yüzemiyor bile
Saten alan küçük iç filitre olcaksa debisi çok düşük olmalı filitrenin içindeki malzemeleri arttırabilirsiniz
Hastalık konusunda yukarda iyi bir öneri gelmiş Saten site içinde yeterli öneriler mevcut Contra Ichıtyo aldım demişsiniz en etkili ilaçlardandır
10 litre akvaryum suyuna 1ml yani 20 damla hesabıyla üç-beş gün kullanılmalıdır hergün akvaryum suyunun dörtte biri boşaltılmalı yerine aynı sıcaklıkta taze su eklenmelidir 28-30 gibi derecelerde ilacın etkisi hızlanır
Bu arada mesele akvaryumu uzun süre bekletmek değil mesele bakteri kültürünün oturmasını sağlamak
siz bunu başlatmazsanız bakteri kültürü saten hiç oturmaz
Yeni tankınız için kısaca verceğim öneriler
1.Bakteri kültürü oluşumunu başlatmalısınız (elinizdeki kültür veya sağlıklı bir tanktaki su ile)
2.Akvaryuma kumu iyice yıkadıktan sonra koymanız lazım eski tanktaki kumu kullancaksanız dikkatli olun
3.Akvaryuma önce salyangoz gibi canlıları koyun imkan varsa 2-3 gün boş çalışsın tank
4.Kurulumdan önce bitkileri ve kumu ekleyin (balıkları ve salyangozu eski tankınızda tedaviye alın)
5.Bakteri kültürü oluşana kadar akvaryuma elinizi fazla sokmayın
6.Başka bir canlı almayın O hacimde ne yazıkki lepistes beslenemez :( lepistes ve canlı doğuranlar için min. 70 litre lazım her balık için 12 litre hesap edin birde yavruları olacak
7.Eski tankınızı tedavi bitene kadar karantina olarak kullanmanızı tavsiye ederim şimdiden betta almayın sağlıklı bir kurulum için en önemli şey sabırdır yoksa benim gibi başınız ağrıyabilir
İnşallah kurulumu sağlıklı ve keyifli bir şekilde bitirirsiniz Resimleri ve son durumu paylaşmayı unutmayın [:)][/QUOTE]
Merhabalar Abdül Bey, çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.
1.Öncelikle iç filtre konusunda sizinle aynı fikirdeyim balıklar akıntıdan dolayı yüzemiyor bile ki zaten akvaryumum küçük. Lakin tedavi bitene kadar akvaryumcum filtrenin çalışması gerektiğini söyledi. İnanın bazen akşam 23:00 sıraları kontrol ettiğimde balıkların bir çoğunun akıntıya kapılıp oraya buraya savrulduklarını görüyorum 2 3 gündür. Yüzmeyi bırakmış akıntı onları oraya buraya çarpıyor. Sonra düşündümde hastalıktan önce o saatlerde ışığı kapattığım için dinlenme zamanı gibi ayarlanmış ve yüzmeyi bırakıp akıntıda oraya buraya çarparak dinleniyorlar diye mi böyle dedim. Çünkü sadece gece oluyor bu onun dışındaki saatler düzgün yüzüyorlar. Yem atınca coşuyorlar.
2.Yeni tankda Eski tankımdaki hiç birşeyi kullanmıcam. Herşey yep yeni alınacak. ( tank,iç filtre,su düzenleyici,bakteri kültürü,termemotre,besinli bitki kumu,amerikan kapsül gübre bunlar şuan alınmış vaziyette bekliyor evde) Isıtıcı, bitkiler ve CO2 sistemi henüz alınmadı. Yarın alıcam inş. Yeni tank için başka almamı tavsiye edeceğiniz bir şey varsa yahut şunu şunla değiştir gibi önerilerinizi bekliyorum.
Not: Yeni tank ve malzemeleri yarın fotoğraflı şekilde paylaşıcam.
!1 Haftalık Akvaryumda Neon Tetra Beyaz Benek !
Merhaba değerli akvaristler,
1.10 gün önce 14-16 litrelik bir akvaryum kurdum. herhangi bir ilaç su düzenleyici bakteri kültürü felan kullanmadım. Sadece suyu, iç filtreyi ve ısıtıcıyı koyup 2 gün boş çalıştırdım.2.gün 2 Cüce Vatoz, 1 Albine Vatoz, 2 Elma Salyangozu ve 2 Midye attım. 3. gün 5 Neon Tetra ve 7 Günışığı Tetra koydum. 1 hafta çok iyi ilerledi lakin 8.gün başka bir akvaryumdan 2 Neon Tetra daha alıp aşıladıktan sonra tanka attım. Aradan 30 dk sonra Neonlardan bazılarının sürtündüklerini ve ani yüzüş, silkelendiklerini gördüm. İyice baktığımda 2 Neonumda ve albino vatozumda beyaz benek farkettim ve oldukça endişelendim. Biliyorum yeni akvaryum sendromu diye bir olay var su dengesi ve bakteriyal denge ile ilgili. Lakin 1 haftaya kadar sorunsuzken başka akvaryumdan balık ekledikten 30 40 dk kadar sonra bu sıkıntı baş gösterdi. Sanırım suyun oturmamış olması da hastalığı doğuran sebeplerden biri olarak sayılabilir. Velhasıl hemen forumda araştırma yapıp ısıyı 26 dan 28 dereceye çekip sabitledim. 30 derece önerilse de Tetralarımın hassaslığını düşünerek 28 i geçmemeyi karar kıldım. Ardından ilk defa tankın su değişimini yaptım ztn daha 1 haftalık tanktı ve %50 dip çekimi yaptım. 9.günün sabahında son 2 neonu aldığım petshopa gittim ve durumu bildirdim. Bana "Biyotonik-Biyo Ichthyo Çözelti-Antiseptik" verdi ve hergün su değişiminden sonra 15 litreye 5 ml olarak kullanmamı tavsiye etti. Ben de denildiği şekilde uyguladım. 10.gün de 4 ml uyguladım. İncelediğimde 14 tetra içinde sadece 1 neonda beyaz benek vardı. Heleki Günışığı tetralar oldukça sağlıklı görünüyorlardı. Neonumdada baya azalmıştı küçülmüştü benekler. Her şeyin yavaşça düzeldiğini düşünüyordum ki bugun 11. gün ve az önce kontrol ettiğimde Neonlarımdan 1 tanesi hala üzerinde benekleri taşıyor. Aynı zamanda Günışığı Tetralarımdan bir ikisine de benek bulaşmış olduğunu gördüm ve bu olay canımı sıktı. Tam her şey düzeliyor derken sağlıklı olan bi iki tanesine daha bulaştığını görünce endişem arttı tekrar. Lakin yem yeme de hiç bir sıkıntı yok. günde 2 defa azar azar veriyorum ve kapışıyorlar. Birazdan su 3 ml kadar çözelti ilacını tekrar kullanacağım. Isı 28 derecede sabit. 1 haftadır tetralarımı kayıpsız yaşatıyorum. Akvaryum yeni kurulmuş olmasına rağmen. Ama bu kayıp vermeyeceğim anlamına gelmiyor olsa da ben yine de olumsuz düşünmeden hepsini yaşatabileceğimi düşünüyorum. Bu yüzden bana değerli bilgi ve tavsiyelerinizle yardımcı olmanızı rica edicem. Bugün 11. gün ve az önce 1 dk lık bir video çektim onu youtubeye yüklüyorum şuan linkini vereceğim. Bu sayede balıklar hakkında görsel bilgi edineceksiniz. Lütfen konuyla ilgili tecrübeli arkadaşlar yorumlarını esirgemesin.[:'(]
***Video linki: https://youtu.be/DuSs2E8foOU
***Video linki: https://www.youtube.com/watch?v=DuSs2E8foOU&feature=youtu.be
2.Tank boyutu oldukça küçük olduğunu biliyorum. Bu nedenle yeni bir tank aldım çok ucuza arkadaştan. 32 Litrelik. Bu akvaryumu yeni kuracağım. Bitkili olacak ve sadece tetra grubu ile 2 3 çift ırk lepistes koymayı planlıyorum. Daha düzgün bir kurulum olacak bu sefer. Paldır küldür değil. Çünkü özel bitki kumu, Su düzenleyici ve Bakteri kültürü aldım.(isimlerini birazdan paylaşırım) Yarın biraz daha kum ve bitki ile geri kalan taban malzemelerini tamamladıktan sonra muhtemelen kurmaya başlayacağım. Yahut pazar günü de başlayabilirim. Şimdiki küçük tankımda hastalığı atlattıktan sonra tetralarımı yeni kuracağım akvaryuma aktarabilirim. Şimdi akvaryumumu ise karantina yada beta akvaryumu olarak kullanmayı düşünüyorum. [:?]
3. Yeni tankımın uzunluğu 50 cm ve petshopçu bana 44 cm grolux verdi lakin akvaryum kapağına sığmıyor. Bu nedenle 32 litrelik akvaryum için lamba tavsiyelerinizi bekliyorum.
4. Tank bitkili olacağı için zemin için oldukça iyi besinli bir kum aldım(Evde olmadığım için adını hatırlamıyorum.Gidince paylaşırım) ve zemin bitkisi tavsiyesine ihtiyacım var. [:geek:]
5.Eleştirilerinizi çekinmeden yapın lütfen. Bu işte yeniyim ve ilk tankım ve ilk tecrübelerim bunlar.[:kotu:][:cik:][:(((][EDIT]Ali3535,2016-12-09 15:08:00[/EDIT]
Merhaba değerli akvaristler,
1.10 gün önce 14-16 litrelik bir akvaryum kurdum. herhangi bir ilaç su düzenleyici bakteri kültürü felan kullanmadım. Sadece suyu, iç filtreyi ve ısıtıcıyı koyup 2 gün boş çalıştırdım.2.gün 2 Cüce Vatoz, 1 Albine Vatoz, 2 Elma Salyangozu ve 2 Midye attım. 3. gün 5 Neon Tetra ve 7 Günışığı Tetra koydum. 1 hafta çok iyi ilerledi lakin 8.gün başka bir akvaryumdan 2 Neon Tetra daha alıp aşıladıktan sonra tanka attım. Aradan 30 dk sonra Neonlardan bazılarının sürtündüklerini ve ani yüzüş, silkelendiklerini gördüm. İyice baktığımda 2 Neonumda ve albino vatozumda beyaz benek farkettim ve oldukça endişelendim. Biliyorum yeni akvaryum sendromu diye bir olay var su dengesi ve bakteriyal denge ile ilgili. Lakin 1 haftaya kadar sorunsuzken başka akvaryumdan balık ekledikten 30 40 dk kadar sonra bu sıkıntı baş gösterdi. Sanırım suyun oturmamış olması da hastalığı doğuran sebeplerden biri olarak sayılabilir. Velhasıl hemen forumda araştırma yapıp ısıyı 26 dan 28 dereceye çekip sabitledim. 30 derece önerilse de Tetralarımın hassaslığını düşünerek 28 i geçmemeyi karar kıldım. Ardından ilk defa tankın su değişimini yaptım ztn daha 1 haftalık tanktı ve %50 dip çekimi yaptım. 9.günün sabahında son 2 neonu aldığım petshopa gittim ve durumu bildirdim. Bana "Biyotonik-Biyo Ichthyo Çözelti-Antiseptik" verdi ve hergün su değişiminden sonra 15 litreye 5 ml olarak kullanmamı tavsiye etti. Ben de denildiği şekilde uyguladım. 10.gün de 4 ml uyguladım. İncelediğimde 14 tetra içinde sadece 1 neonda beyaz benek vardı. Heleki Günışığı tetralar oldukça sağlıklı görünüyorlardı. Neonumdada baya azalmıştı küçülmüştü benekler. Her şeyin yavaşça düzeldiğini düşünüyordum ki bugun 11. gün ve az önce kontrol ettiğimde Neonlarımdan 1 tanesi hala üzerinde benekleri taşıyor. Aynı zamanda Günışığı Tetralarımdan bir ikisine de benek bulaşmış olduğunu gördüm ve bu olay canımı sıktı. Tam her şey düzeliyor derken sağlıklı olan bi iki tanesine daha bulaştığını görünce endişem arttı tekrar. Lakin yem yeme de hiç bir sıkıntı yok. günde 2 defa azar azar veriyorum ve kapışıyorlar. Birazdan su 3 ml kadar çözelti ilacını tekrar kullanacağım. Isı 28 derecede sabit. 1 haftadır tetralarımı kayıpsız yaşatıyorum. Akvaryum yeni kurulmuş olmasına rağmen. Ama bu kayıp vermeyeceğim anlamına gelmiyor olsa da ben yine de olumsuz düşünmeden hepsini yaşatabileceğimi düşünüyorum. Bu yüzden bana değerli bilgi ve tavsiyelerinizle yardımcı olmanızı rica edicem. Bugün 11. gün ve az önce 1 dk lık bir video çektim onu youtubeye yüklüyorum şuan linkini vereceğim. Bu sayede balıklar hakkında görsel bilgi edineceksiniz. Lütfen konuyla ilgili tecrübeli arkadaşlar yorumlarını esirgemesin.[:'(]
***Video linki: https://youtu.be/DuSs2E8foOU
***Video linki: https://www.youtube.com/watch?v=DuSs2E8foOU&feature=youtu.be
2.Tank boyutu oldukça küçük olduğunu biliyorum. Bu nedenle yeni bir tank aldım çok ucuza arkadaştan. 32 Litrelik. Bu akvaryumu yeni kuracağım. Bitkili olacak ve sadece tetra grubu ile 2 3 çift ırk lepistes koymayı planlıyorum. Daha düzgün bir kurulum olacak bu sefer. Paldır küldür değil. Çünkü özel bitki kumu, Su düzenleyici ve Bakteri kültürü aldım.(isimlerini birazdan paylaşırım) Yarın biraz daha kum ve bitki ile geri kalan taban malzemelerini tamamladıktan sonra muhtemelen kurmaya başlayacağım. Yahut pazar günü de başlayabilirim. Şimdiki küçük tankımda hastalığı atlattıktan sonra tetralarımı yeni kuracağım akvaryuma aktarabilirim. Şimdi akvaryumumu ise karantina yada beta akvaryumu olarak kullanmayı düşünüyorum. [:?]
3. Yeni tankımın uzunluğu 50 cm ve petshopçu bana 44 cm grolux verdi lakin akvaryum kapağına sığmıyor. Bu nedenle 32 litrelik akvaryum için lamba tavsiyelerinizi bekliyorum.
4. Tank bitkili olacağı için zemin için oldukça iyi besinli bir kum aldım(Evde olmadığım için adını hatırlamıyorum.Gidince paylaşırım) ve zemin bitkisi tavsiyesine ihtiyacım var. [:geek:]
5.Eleştirilerinizi çekinmeden yapın lütfen. Bu işte yeniyim ve ilk tankım ve ilk tecrübelerim bunlar.[:kotu:][:cik:][:(((][EDIT]Ali3535,2016-12-09 15:08:00[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
