ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Gunsal
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Ekim 2018 18:36
Son Ziyaret:
14 Haziran 2020 16:00
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Göktürk Ünsal
Doğum Tarihi:
13 Kasım 1996
Yaş:
29
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Göktürk
SON 10 MESAJI
Yeni Başlıyorum Bitkilerle İlgili Sorularım Var
[QUOTE=Kınayu]Selamlar göktuğ kardeşim .
Yeni kurulumun hayırlı olsun öncelikle [:iyi:] [:nazar:]
Saz bitkilerinin öncelikle akvaryumun arka camını kapatmayı düşünüyorsan öncelikle sazları köklere ayırarak keşke arka cama sıralı şekilde parelel şekilde dikseydin yayılıp kapatması daha kolay olurdu arka camı [:(]
Akvaryumun arka camına koyu renk bir fon daha güzel görünmesine ve akvaryuma derinlik katması bakımından düşünmeni öneririm .
Bitkilerin durumu gayet normal yerlerine ve ekildikleri taban kumuna adaptasyon olduklarında çok daha iyi olacaklardır. Bitkilerin köklerinin yanına misket gübre düşüne bilirsin Jbl nin .
Akvaryuma direk koyduğunuz çeşme suyundan pipo filtreden hava verdiğinden şimdiye kadar klordan eser kalmamıştır merak etme [:iyi:]
Kökün üzerinde oluşan oluşum tam kuru olmadığından olabilir kökü nerden temin ettin ? Akvaryumda kullanıla bilinecek özellikte kök veya yati dalımı her bulduğumuz kök ve ağaç dallarını akvaryumda kulanamayız [:(]
Bazı bitkiler kendi dallarından yeni sürgünler vererek yukarıya doğru çoğalır bazıları kumun altından yeni kollar filizler vererek yanal atılımlı çoğalır bunu zaman içerisinde bire bir gözlemleyerek öğrenirsin .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/Akvaryumda_kukanilabilinecek_agaclar.jpg[/IMG][/QUOTE]
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, kökü akvaryumcudan aldım yati kökü kuruydu fakat neden böyle oldu bilmiyorum.
Dediğim gibi arkadaşımın bilgisine güvendim keşke ilk önce buraya yazsaydım, sazlar sürgün verdikçe çoğaltmam en doğrusu galiba şuan söküp tek tek diksem herhalde tutmaz değil mi ?
Arka fona gelecek olursa dediğinize katılıyorum aldığım akvaryumcuda sipariş üzeri mavi fon yapıştırmışlar ve sipariş iptal edilmiş.Uygun fiyatlı tek kaldığı için aldım yakın zamanda fonu değiştirmeyi düşünüyorum.
Misket gübre kullandım.
[QUOTE=Kınayu]Selamlar göktuğ kardeşim .
Yeni kurulumun hayırlı olsun öncelikle [:iyi:] [:nazar:]
Saz bitkilerinin öncelikle akvaryumun arka camını kapatmayı düşünüyorsan öncelikle sazları köklere ayırarak keşke arka cama sıralı şekilde parelel şekilde dikseydin yayılıp kapatması daha kolay olurdu arka camı [:(]
Akvaryumun arka camına koyu renk bir fon daha güzel görünmesine ve akvaryuma derinlik katması bakımından düşünmeni öneririm .
Bitkilerin durumu gayet normal yerlerine ve ekildikleri taban kumuna adaptasyon olduklarında çok daha iyi olacaklardır. Bitkilerin köklerinin yanına misket gübre düşüne bilirsin Jbl nin .
Akvaryuma direk koyduğunuz çeşme suyundan pipo filtreden hava verdiğinden şimdiye kadar klordan eser kalmamıştır merak etme [:iyi:]
Kökün üzerinde oluşan oluşum tam kuru olmadığından olabilir kökü nerden temin ettin ? Akvaryumda kullanıla bilinecek özellikte kök veya yati dalımı her bulduğumuz kök ve ağaç dallarını akvaryumda kulanamayız [:(]
Bazı bitkiler kendi dallarından yeni sürgünler vererek yukarıya doğru çoğalır bazıları kumun altından yeni kollar filizler vererek yanal atılımlı çoğalır bunu zaman içerisinde bire bir gözlemleyerek öğrenirsin .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/Akvaryumda_kukanilabilinecek_agaclar.jpg[/IMG][/QUOTE]
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, kökü akvaryumcudan aldım yati kökü kuruydu fakat neden böyle oldu bilmiyorum.
Dediğim gibi arkadaşımın bilgisine güvendim keşke ilk önce buraya yazsaydım, sazlar sürgün verdikçe çoğaltmam en doğrusu galiba şuan söküp tek tek diksem herhalde tutmaz değil mi ?
Arka fona gelecek olursa dediğinize katılıyorum aldığım akvaryumcuda sipariş üzeri mavi fon yapıştırmışlar ve sipariş iptal edilmiş.Uygun fiyatlı tek kaldığı için aldım yakın zamanda fonu değiştirmeyi düşünüyorum.
Misket gübre kullandım.
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
[QUOTE=Sj Injection]Akvaryum üzerinde olan dalgalanma,akıntı yetersiz.
İç filtreye ihtiyacınız var.Işıklandırmayı güçlendirmeniz gerekecektir.[/QUOTE]
Akıntı için daha iyi bir hava motoru alsam ya da aynı hava motoruna 1 tane daha çıkış yapıp hava taşı eklesem yeterli olur mu ?
İç filtre konusunda karides ve lepistes bakmayı düşünüyorum yavruları çekmemesi açısından herkes pipo filtre öneriyor.İç filtre canlılara zarar vermez mi ?
[QUOTE=Sj Injection]Akvaryum üzerinde olan dalgalanma,akıntı yetersiz.
İç filtreye ihtiyacınız var.Işıklandırmayı güçlendirmeniz gerekecektir.[/QUOTE]
Akıntı için daha iyi bir hava motoru alsam ya da aynı hava motoruna 1 tane daha çıkış yapıp hava taşı eklesem yeterli olur mu ?
İç filtre konusunda karides ve lepistes bakmayı düşünüyorum yavruları çekmemesi açısından herkes pipo filtre öneriyor.İç filtre canlılara zarar vermez mi ?
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
[QUOTE=Sj Injection]
[K]"Ludwigia repens" ( GÜL ) bitkisine benziyor.[/K]
[B]Habitatı: Kuzey Amerika
Uzunluk: 20-50 cm
Genişlik: 5-15+ cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık İhtiyacı: Düşük-Çok yüksek
Su Sertliği Toleransı: Çok yumuşak-Sert
Uygun Ph Değeri: 5,0-8,0
Gelişim Hızı: Yüksek
Bakım İhtiyacı: Çok Kolay
Genel Bilgiler: Yeni başlayanlar için uygun bir türdür. Özellikle ülkemizde hemen her akvaryumcuda bulunur. Güçlü ışık altında bitkinin kolları adeta ışığa ulaşmak için yarış halindedir.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204364/081020180114261.jpg[/IMG]
[K]Onun yanındakı uzun saçaklı olan "Saz bitkisi"[/K]
[B]Habitat: Asya
Uzunluk: 30-55 cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık Toleransı: Düşük - Çok Yüksek
Işık İhtiyacı: Yüksek
Su Sertliği Toleransı: Yumuşak - Çok Sert
Uygun Su Sertliği: Sert
pH Toleransı: 6 - 9
Uygun pH Seviyesi: 7.5
Gelişim Hızı: Hızlı
Bakım İhtiyacı: Çok az
Genel Bilgiler: Akvaryumda hızla büyüyen, yandan sürgün veren saz bitkisidir. Yeni başlayanlar için çok uygun bir bitkidir.[/B]
Göktürk kardeşim.Sazlardan başlamak gerekirsek yanlara doğru çoğalmazlar.Sağ ya da sol doğru bitki büyüdükçe yaprakları uzar.
Saz'ları çoğaltmak için yanlardan çıkacak yeni filizlenmeleri ayırarak ekebilirsin.
Bu bitkiler karbondioksit'e ihtiyaç duyarlar mı bilmiyorum.Arkadaşlar yardımcı olur.
https://www.akvaryum.com/ludwigia_repens_gul_bitkir_25_913.asp
https://www.akvaryum.com/vallisneria_spiralis_saz_bitkisi_bitkir_27_536.asp
Su spekülasyonun fazla değil,pipo ile olacak iş değil.
Kullandığın ekipmanları tam yazar mısın.
Örümce kağı gibi dediğiniz sakal yosunu olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.Ekipmanlar Xiao Ba Wang PK004 Sünger Filtre ve DoPhin AP1500 hava motoru.
İlk akvaryumum olacak arkadaşım daha önce akvaryumcuda çalışmış ancak bilgilerine çokta güvenemedim onun için yardım istedim.
Hava motoru veya filtre yeterli mi ? hiç bir bilgim yok öğrenmeden de canlı eklemek istemedim.
Su spekülasyonun fazla değil dediğinizi anlamadım ne demek istediniz ve ne yapmam gerek belirtebilirseniz sevinirim.
[QUOTE=Sj Injection]
[K]"Ludwigia repens" ( GÜL ) bitkisine benziyor.[/K]
[B]Habitatı: Kuzey Amerika
Uzunluk: 20-50 cm
Genişlik: 5-15+ cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık İhtiyacı: Düşük-Çok yüksek
Su Sertliği Toleransı: Çok yumuşak-Sert
Uygun Ph Değeri: 5,0-8,0
Gelişim Hızı: Yüksek
Bakım İhtiyacı: Çok Kolay
Genel Bilgiler: Yeni başlayanlar için uygun bir türdür. Özellikle ülkemizde hemen her akvaryumcuda bulunur. Güçlü ışık altında bitkinin kolları adeta ışığa ulaşmak için yarış halindedir.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204364/081020180114261.jpg[/IMG]
[K]Onun yanındakı uzun saçaklı olan "Saz bitkisi"[/K]
[B]Habitat: Asya
Uzunluk: 30-55 cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık Toleransı: Düşük - Çok Yüksek
Işık İhtiyacı: Yüksek
Su Sertliği Toleransı: Yumuşak - Çok Sert
Uygun Su Sertliği: Sert
pH Toleransı: 6 - 9
Uygun pH Seviyesi: 7.5
Gelişim Hızı: Hızlı
Bakım İhtiyacı: Çok az
Genel Bilgiler: Akvaryumda hızla büyüyen, yandan sürgün veren saz bitkisidir. Yeni başlayanlar için çok uygun bir bitkidir.[/B]
Göktürk kardeşim.Sazlardan başlamak gerekirsek yanlara doğru çoğalmazlar.Sağ ya da sol doğru bitki büyüdükçe yaprakları uzar.
Saz'ları çoğaltmak için yanlardan çıkacak yeni filizlenmeleri ayırarak ekebilirsin.
Bu bitkiler karbondioksit'e ihtiyaç duyarlar mı bilmiyorum.Arkadaşlar yardımcı olur.
https://www.akvaryum.com/ludwigia_repens_gul_bitkir_25_913.asp
https://www.akvaryum.com/vallisneria_spiralis_saz_bitkisi_bitkir_27_536.asp
Su spekülasyonun fazla değil,pipo ile olacak iş değil.
Kullandığın ekipmanları tam yazar mısın.
Örümce kağı gibi dediğiniz sakal yosunu olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.Ekipmanlar Xiao Ba Wang PK004 Sünger Filtre ve DoPhin AP1500 hava motoru.
İlk akvaryumum olacak arkadaşım daha önce akvaryumcuda çalışmış ancak bilgilerine çokta güvenemedim onun için yardım istedim.
Hava motoru veya filtre yeterli mi ? hiç bir bilgim yok öğrenmeden de canlı eklemek istemedim.
Su spekülasyonun fazla değil dediğinizi anlamadım ne demek istediniz ve ne yapmam gerek belirtebilirseniz sevinirim.
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG]
Yeni Başlıyorum Bitkilerle İlgili Sorularım Var
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-08 00:29:12[/EDIT]
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-08 00:29:12[/EDIT]
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=Ciyus]Çöpçüler sürü halinde daha sağlıklı yaşarlar. Cüce vatoz o hacimde tek bakılabilir zaten.
Lepistes konusu tamamen zevkinize kalmış. Bazıları karma besliyor her yavrunun farklı doğmasından keyif alıyor. Kimileri tek varyete devam ettirmekten keyif alıyor.
Lepisteste tek sıkıntı bir süre sonra sayıları çok artıyor, elden çıkarmak da kolay olmuyor. Ben acemiler için zebra danio’nun daha uygun olduğunu düşünüyorum çünkü çok dayanıklı bir balık.[/QUOTE]
Peki kelebek vatoz hakkında bir bilginiz var mı ? kelebek vatoz görünüş olarak çok hoş geliyor cüce vatoz-kelebek vatoz karşılaştırmasını yaparsak hangisini almam daha faydalı olur ? hangisi daha çalışkan ?
[QUOTE=Ciyus]Çöpçüler sürü halinde daha sağlıklı yaşarlar. Cüce vatoz o hacimde tek bakılabilir zaten.
Lepistes konusu tamamen zevkinize kalmış. Bazıları karma besliyor her yavrunun farklı doğmasından keyif alıyor. Kimileri tek varyete devam ettirmekten keyif alıyor.
Lepisteste tek sıkıntı bir süre sonra sayıları çok artıyor, elden çıkarmak da kolay olmuyor. Ben acemiler için zebra danio’nun daha uygun olduğunu düşünüyorum çünkü çok dayanıklı bir balık.[/QUOTE]
Peki kelebek vatoz hakkında bir bilginiz var mı ? kelebek vatoz görünüş olarak çok hoş geliyor cüce vatoz-kelebek vatoz karşılaştırmasını yaparsak hangisini almam daha faydalı olur ? hangisi daha çalışkan ?
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=Ciyus]Karideslerin bu türlerle beslenemeyeceğine katılmıyorum. Amacınız üretim değilse besleyebilirsiniz. İyi saklanma yerleri oluşturursanız yavru da alırsınız. Üstelik planarya, hydra vs gibi sorunları da kolay kolay yaşamazsınız.
Ancak akvaryum hacminiz çok yüksek değil. Lepistes veya zebradan birini seçmenizi ve bir cüce vatoz eklemenizi tavsiye ederim.
Karidesler için saklanma alanı olarak lav taşları ve moss kullanabilirsiniz. Hazır satılan ürünler de var.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim.Bir kaç sorum daha olacak tavsiyeniz doğrultusunda lepistes besleme kararı aldım sizce tek tür mü beslemeliyim ? yoksa bir kaç tür lepistesi beslesem varyetelerinin çirkin olmaması açısından tek mi beslemeliyim ?
Birde cüce vatoz ve çöpçünün görevleri bildiğim kadarıyla farklı 1 cüce vatoz 1 çöpçü şeklinde beslemem daha mı sağlıklı olur ? cüce vatoz veya çöpçü 1 tane yaşayabiliyorlar mı sürü halinde olmasına gerek yok mu ?
Son olarak video yüklüyorum bilginiz var ise videoya bakıp hava motorunun dalgası yeterli mi değil mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE&feature=youtu.be[/VID]
[QUOTE=Ciyus]Karideslerin bu türlerle beslenemeyeceğine katılmıyorum. Amacınız üretim değilse besleyebilirsiniz. İyi saklanma yerleri oluşturursanız yavru da alırsınız. Üstelik planarya, hydra vs gibi sorunları da kolay kolay yaşamazsınız.
Ancak akvaryum hacminiz çok yüksek değil. Lepistes veya zebradan birini seçmenizi ve bir cüce vatoz eklemenizi tavsiye ederim.
Karidesler için saklanma alanı olarak lav taşları ve moss kullanabilirsiniz. Hazır satılan ürünler de var.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim.Bir kaç sorum daha olacak tavsiyeniz doğrultusunda lepistes besleme kararı aldım sizce tek tür mü beslemeliyim ? yoksa bir kaç tür lepistesi beslesem varyetelerinin çirkin olmaması açısından tek mi beslemeliyim ?
Birde cüce vatoz ve çöpçünün görevleri bildiğim kadarıyla farklı 1 cüce vatoz 1 çöpçü şeklinde beslemem daha mı sağlıklı olur ? cüce vatoz veya çöpçü 1 tane yaşayabiliyorlar mı sürü halinde olmasına gerek yok mu ?
Son olarak video yüklüyorum bilginiz var ise videoya bakıp hava motorunun dalgası yeterli mi değil mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE&feature=youtu.be[/VID]
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=muratdeg]Canlı eklemeden önce bakteri kültürü uygulamayı ihmal etmeyin.[/QUOTE]
İlk gün uyguladım teşekkür ederim hatırlatma için.Aklıma takılan tek şey hava motorunun yetip yetmeyeceği.
[QUOTE=muratdeg]Canlı eklemeden önce bakteri kültürü uygulamayı ihmal etmeyin.[/QUOTE]
İlk gün uyguladım teşekkür ederim hatırlatma için.Aklıma takılan tek şey hava motorunun yetip yetmeyeceği.
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=hipnotize][B]1 - 2[/B] Karideslerle hiç bir canlı beslenmemeli, yavruyu bırakalım olan yaşarsa dua etmeye başlayabilirsiniz.
[B]3 -[/B] Vatoz olmayan sular pis veya kirli mi oluyor? Düşününce aslında insan mantıklı olmadığını anlıyor [:)] Cam temizleyici ürünler kullanıp Reeflowers Liquid Carbon'la destekleyebilirsiniz. Kültür ve düzeni oturmuş tankta 3 günde bir cam ve haftada bir su değişimi periyotu uygulanması sağlıklı bir uygulama olacaktır.
[B]4 -[/B] Bilgim dahilinde değil.
[B]5 -[/B] Biyolojik olarak ;
Bitki : 0 gün (Klordan arındırılmış su kullanımı şartıyla)
Balık : 7-14 gün
Salyangoz : 14 gün
Omurgasızlar : +30 gün
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Peki karides dışında diğer yazdığım canlılar birbirleriyle uyumlu mudur ?
[QUOTE=hipnotize][B]1 - 2[/B] Karideslerle hiç bir canlı beslenmemeli, yavruyu bırakalım olan yaşarsa dua etmeye başlayabilirsiniz.
[B]3 -[/B] Vatoz olmayan sular pis veya kirli mi oluyor? Düşününce aslında insan mantıklı olmadığını anlıyor [:)] Cam temizleyici ürünler kullanıp Reeflowers Liquid Carbon'la destekleyebilirsiniz. Kültür ve düzeni oturmuş tankta 3 günde bir cam ve haftada bir su değişimi periyotu uygulanması sağlıklı bir uygulama olacaktır.
[B]4 -[/B] Bilgim dahilinde değil.
[B]5 -[/B] Biyolojik olarak ;
Bitki : 0 gün (Klordan arındırılmış su kullanımı şartıyla)
Balık : 7-14 gün
Salyangoz : 14 gün
Omurgasızlar : +30 gün
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Peki karides dışında diğer yazdığım canlılar birbirleriyle uyumlu mudur ?
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
Merhabalar 60 Litre bir tank aldım.Bol bitkili karma akvaryum kurmak istiyorum bununla ilgili olarak sizlere 5 sorum olacak.
1-Aklımdaki türler Lepistes-Danio Zebra-Kiraz Karides-Ramshorn bu türler uyum içinde yaşar mı ?
2-Kiraz karides yavruları lepistesler tarafından yenir mi ? yense de az miktarda çoğalmaya devam edebilirler mi ?
3-Akvaryumun temizliği için vatoz veya çöpçü almalı mıyım ? almalı isem hangi tür vatoz veya çöpçü karides ve balıklarımla uyum içinde yaşar ?
4-Dophin Ap 1500 marka bir hava motoru ve 2li pipo filtre aldım hava motoru direk pipo filtreye bağlı hava motoru yeterli mi ?
5-Akvaryumu kuralı 3 gün oldu canlısız çalışıyor.Kaç gün sonra canlı eklemeye başlamalıyım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-05 19:06:27[/EDIT]
Merhabalar 60 Litre bir tank aldım.Bol bitkili karma akvaryum kurmak istiyorum bununla ilgili olarak sizlere 5 sorum olacak.
1-Aklımdaki türler Lepistes-Danio Zebra-Kiraz Karides-Ramshorn bu türler uyum içinde yaşar mı ?
2-Kiraz karides yavruları lepistesler tarafından yenir mi ? yense de az miktarda çoğalmaya devam edebilirler mi ?
3-Akvaryumun temizliği için vatoz veya çöpçü almalı mıyım ? almalı isem hangi tür vatoz veya çöpçü karides ve balıklarımla uyum içinde yaşar ?
4-Dophin Ap 1500 marka bir hava motoru ve 2li pipo filtre aldım hava motoru direk pipo filtreye bağlı hava motoru yeterli mi ?
5-Akvaryumu kuralı 3 gün oldu canlısız çalışıyor.Kaç gün sonra canlı eklemeye başlamalıyım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-05 19:06:27[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi Ancalagon, 15:41
Yeni Üye Forumu - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim scorpion26, 14:15
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
KULLANICILAR
- 109 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
Jeveux,
Mithrandirr,
OKIRATLI,
DigitalPen,
urzais,
osmandbnl,
yeekim,
sina cen,
wtreals,
BASARSURMEGOZ,
yns325,
hasancn,
bysmokin,
MiSoSiKiaN,
fikret43,
Malawi34,
ErayDemirel,
eackgzz,
ciways,
ugurinann,
SeaWorld,
GLOSTERKANARYA,
K3r3m,
Vess34,
HalilSefaa,
reprise,
zen666,
0rnn,
peace41,
EKAR,
heserx,
nomercy,
kocoglu,
Hidro Dinamik,
metsi,
Oquanus,
sinor,
ncmberk,
Kaangzkr,
Burak PEKDEMİR,
Can78,
fetocan,
onuribrahim,
emreemin,
Sfenks111,
karidesrehberi,
Ehtiyar,
ilterisdoğukan,
Akvarist1923,
syerli,
yedili,
Ancalagon,
Brdk64,
aupqua,
semih058,
Legionsgamer,
ozbekir,
MCY4,
Çağatay Tozak,
Captainceko,
AC-72,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
