ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
jildrime
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Nisan 2010 17:05
Son Ziyaret:
11 Kasım 2017 20:59
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
yildirim cetin
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1984
Yaş:
41
İl:
Istanbul
Meslek:
Elektronik mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
yildirim cetin
SON 5 MESAJI
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Galiba biraz daha incelemem gerekecek, Atman106 85 watt lık bir değere sahip, aylık teoride 12,5 lira gibi bir gidere sahip gerçekte 17-18 lira gibi bir değer olabileceğini düşünüyorum tabiki bu değerlere harcamayı gerektircek akvaryumlar olabilir fakat 240 lt lik bir akvaryumda daha az harcıyanı varken böyle birşey kullanmayı istemiyorum, gerçekten ekonomi yapmaktan ziyade enerji sarfiyatı yapmamayı amaçlıyorum,
Kısa araştırmamda Rio 17-Hf diye bir model buldum 45 watt ve 4500 lt/h kapasiteye sahip uygun olabilir belki,
Galiba biraz daha incelemem gerekecek, Atman106 85 watt lık bir değere sahip, aylık teoride 12,5 lira gibi bir gidere sahip gerçekte 17-18 lira gibi bir değer olabileceğini düşünüyorum tabiki bu değerlere harcamayı gerektircek akvaryumlar olabilir fakat 240 lt lik bir akvaryumda daha az harcıyanı varken böyle birşey kullanmayı istemiyorum, gerçekten ekonomi yapmaktan ziyade enerji sarfiyatı yapmamayı amaçlıyorum,
Kısa araştırmamda Rio 17-Hf diye bir model buldum 45 watt ve 4500 lt/h kapasiteye sahip uygun olabilir belki,
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Dalga motoru olarak hydro koralia düşünmüyorum, hem fiyat olarak hem üstünde kontrol sistemi yapacağım için bazı müdahelelerim olacak, bu yüzden çöpe gitme olasılığına karşı daha uygun fiyatlı modellere yöneldim.
Sump motoru olarak 2 adet aqua bee up 2000 lt kullanmayı düşünüyorum Serkan Bey'in yönlendirmesi yardımıyla, muhtemelen kontrol sistemime bunlarıda dahil ederim, ( tek adet yerine çift adet kullanma sebebim dediğim gibi kontrol sistemi ile daha iyi bir akvaryum hakimiyeti kurmak. )
Protein skimmerıda araştırıp karar vereceğim.
Mobilya ve Akvaryumu yaptırdıktan sonra malzemelerimi alıp sumpı tasarlarım artık. bu arada refigium yeri dediğim gibi balıklar için suya alışma ve karantina bölgesi, zamanlada cesaret edip becerebileceğime inanırsam refigium olarak kullanacağım, ayrıca Turf sistemi nedir? biraz araştırdım fakat çok sonuç alamadım, inceleyebilceğim bir link varsa sevinirim.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
Yükseklite 60 değil 50 cm daha geniş kenarlı bir akvayum istiyorum, onun için 80 boy 60 en 50 yükseklik değerlerini planladım.
Dalga motoru olarak hydro koralia düşünmüyorum, hem fiyat olarak hem üstünde kontrol sistemi yapacağım için bazı müdahelelerim olacak, bu yüzden çöpe gitme olasılığına karşı daha uygun fiyatlı modellere yöneldim.
Sump motoru olarak 2 adet aqua bee up 2000 lt kullanmayı düşünüyorum Serkan Bey'in yönlendirmesi yardımıyla, muhtemelen kontrol sistemime bunlarıda dahil ederim, ( tek adet yerine çift adet kullanma sebebim dediğim gibi kontrol sistemi ile daha iyi bir akvaryum hakimiyeti kurmak. )
Protein skimmerıda araştırıp karar vereceğim.
Mobilya ve Akvaryumu yaptırdıktan sonra malzemelerimi alıp sumpı tasarlarım artık. bu arada refigium yeri dediğim gibi balıklar için suya alışma ve karantina bölgesi, zamanlada cesaret edip becerebileceğime inanırsam refigium olarak kullanacağım, ayrıca Turf sistemi nedir? biraz araştırdım fakat çok sonuç alamadım, inceleyebilceğim bir link varsa sevinirim.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
Yükseklite 60 değil 50 cm daha geniş kenarlı bir akvayum istiyorum, onun için 80 boy 60 en 50 yükseklik değerlerini planladım.
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Öncelikle hepinize merhaba,
Uzun süredir okuduğum makaleler ve forumlar sayesinde yeni bir deniz akvaryumu kurmayı planlıyorum fakat çok okumakla beraber, kafamda oturmayan bazı noktalar var ve sizlerden yardım bekliyorum.
Akvaryum 80*60*50 boyutlarında olacak, yani 240 litre. Mobilya dolap kısmında bir adet sump olacak daha boyutlarına karar vermedim, fakat sumpın içinde refigium bölümü ( başlangıçta sadece karantina bölgesi olarak kullanmayı düşünüyorum, zaman ve tecrübeyle refigium oturtmayı planlıyorum ). kafamdaki sump modeli ekli resimde mevcut, boyutlarıda aldığım dolaba göre kendim yapmayı umuyorum. ( akrilikten ). Özel olarak beslemeyi düşündüğüm bir canlı yok çünkü ne beslersem besliyeyim zamanla değişiklik yapacağımı biliyorum. Fakat çok az sayıda ve basit mercan türleri ve genelde balık beslerim. Aydınlatma işine hiç takılmıyorum, kendim zevkime göre bir şeyler yaparım. ( tabiki uygun değerlerde ).
Aşağıda sump modelini evdeki bilgisayarımda çizim programı olmadığı için paintte çizdim, refigium bölgesinde akıntı fazla olmasın diye alt tarafından fazla akıntıyı böleceğim görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim. Birde şu sorum olacak refigium PS den öncemi olmalı yoksa benimde yaptığım gibi sonramı?

şimdi takıldığım noktalara gelirsek,
* Protein skimmer olarak Bubble Magus alacağım, yurt dışı forumlarında okuduğum kadarıyla çok iyi tepkiler almış fakat model seçiminde
NAC5A 300 - 500 lt
NAC6A 400 - 600 lt
NAC7 500- 700 lt
Bu üçü arasında kaldım, çünkü bazı yerde protein skimmer kapasitesi üç katı olsun diyen var, bazı yerde bire bir olsun, herkesin tecrübesi vardır fakat benim kurcağım akvaryum için en ideali hangisidir. ( NAC5A 11W - NAC6A ve NAC7 28W buda demek oluyorki 28 Wattlık motor ayda 2,5 lira teoride gerçekte 4 lira daha fazla elektrik harcayacak 11 WAttlı motora göre, az bir miktar gibi gözükebilir fakat bunlar üst üste binerek enerji sarfiyatı oluşturuyor.) Onun için NAC5a yeterli gelirmi yoksa diğerlerinden birini mi almalıyım?
*Sump geri dönüş motoru, bence protein skimmer kadar önemli çünkü sumpta saat başına yapması gereken döngüyü sadece bu motor belirliyor. saatte kaç litrelik döngü yapan motor önerirsiniz sumpın 120 litre olduğunu varsayarak,
Aquabee up 2000 yeterli midir? ( 15 wattlık modeli )
*Dalga motoru, seçimi besliyeceğim canlılara göre yapılmalı fakat 2 adet alarak ve basit bir kontrol devresi tasarlarsam üstesinden gelirim diye düşünüyorum.
Bir adet Seio 2400 lt/h ve bir adet Resun Wavemaker 4000 lt düşünüyorum, bunlar yeterlimidir?
Sizin yönlendirmelerinizle ilk adımları atmayı planlıyorum, her şeyi planlamadan bu işe girişmeyi düşünmüyorum. Uzun bir yazı yazdım fakat sorabildiğim kadarını paylaşmak istedim.
Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Öncelikle hepinize merhaba,
Uzun süredir okuduğum makaleler ve forumlar sayesinde yeni bir deniz akvaryumu kurmayı planlıyorum fakat çok okumakla beraber, kafamda oturmayan bazı noktalar var ve sizlerden yardım bekliyorum.
Akvaryum 80*60*50 boyutlarında olacak, yani 240 litre. Mobilya dolap kısmında bir adet sump olacak daha boyutlarına karar vermedim, fakat sumpın içinde refigium bölümü ( başlangıçta sadece karantina bölgesi olarak kullanmayı düşünüyorum, zaman ve tecrübeyle refigium oturtmayı planlıyorum ). kafamdaki sump modeli ekli resimde mevcut, boyutlarıda aldığım dolaba göre kendim yapmayı umuyorum. ( akrilikten ). Özel olarak beslemeyi düşündüğüm bir canlı yok çünkü ne beslersem besliyeyim zamanla değişiklik yapacağımı biliyorum. Fakat çok az sayıda ve basit mercan türleri ve genelde balık beslerim. Aydınlatma işine hiç takılmıyorum, kendim zevkime göre bir şeyler yaparım. ( tabiki uygun değerlerde ).
Aşağıda sump modelini evdeki bilgisayarımda çizim programı olmadığı için paintte çizdim, refigium bölgesinde akıntı fazla olmasın diye alt tarafından fazla akıntıyı böleceğim görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim. Birde şu sorum olacak refigium PS den öncemi olmalı yoksa benimde yaptığım gibi sonramı?

şimdi takıldığım noktalara gelirsek,
* Protein skimmer olarak Bubble Magus alacağım, yurt dışı forumlarında okuduğum kadarıyla çok iyi tepkiler almış fakat model seçiminde
NAC5A 300 - 500 lt
NAC6A 400 - 600 lt
NAC7 500- 700 lt
Bu üçü arasında kaldım, çünkü bazı yerde protein skimmer kapasitesi üç katı olsun diyen var, bazı yerde bire bir olsun, herkesin tecrübesi vardır fakat benim kurcağım akvaryum için en ideali hangisidir. ( NAC5A 11W - NAC6A ve NAC7 28W buda demek oluyorki 28 Wattlık motor ayda 2,5 lira teoride gerçekte 4 lira daha fazla elektrik harcayacak 11 WAttlı motora göre, az bir miktar gibi gözükebilir fakat bunlar üst üste binerek enerji sarfiyatı oluşturuyor.) Onun için NAC5a yeterli gelirmi yoksa diğerlerinden birini mi almalıyım?
*Sump geri dönüş motoru, bence protein skimmer kadar önemli çünkü sumpta saat başına yapması gereken döngüyü sadece bu motor belirliyor. saatte kaç litrelik döngü yapan motor önerirsiniz sumpın 120 litre olduğunu varsayarak,
Aquabee up 2000 yeterli midir? ( 15 wattlık modeli )
*Dalga motoru, seçimi besliyeceğim canlılara göre yapılmalı fakat 2 adet alarak ve basit bir kontrol devresi tasarlarsam üstesinden gelirim diye düşünüyorum.
Bir adet Seio 2400 lt/h ve bir adet Resun Wavemaker 4000 lt düşünüyorum, bunlar yeterlimidir?
Sizin yönlendirmelerinizle ilk adımları atmayı planlıyorum, her şeyi planlamadan bu işe girişmeyi düşünmüyorum. Uzun bir yazı yazdım fakat sorabildiğim kadarını paylaşmak istedim.
Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Akvaryuma Fanlı Soğutma Sistemi (Fotolu)
Engin Bey anladığım kadarıyla fanlar silikonlanmış, komple modül değil,
Fan yönü konusundada şöyle bir teorim var,
zaten gönderilen hava ile soğutmadan çok ısıtma yapılır, mesela hava 30 C derece suyun sıcaklığı 25 C derece sıcak havayı gönderdiğimizde suyun ısınacağını varsayıyorum, buharlaşmayı göz ardı edersek.
Hangi yöntemle daha çok buharlaşma olur mantığına gelirsek, bence kesinlikle suyun üzerindeki nemli havayı dışarı atarak kenarlardan giriş yapan nispeten daha kuru hava sayesinde, daha çok buharlaşma olacağını düşünüyorum, ayrıca ufakta olsa suyun üzerindeki basıncı bölgesel ve anlık olarak yer yer azaltıyoruz,
Bunları hep teoride düşündüm kendim böyle birşey uygulamadım, uygulamada farklı faktörler varsa lütfen bilgilendiriniz
Engin Bey anladığım kadarıyla fanlar silikonlanmış, komple modül değil,
Fan yönü konusundada şöyle bir teorim var,
zaten gönderilen hava ile soğutmadan çok ısıtma yapılır, mesela hava 30 C derece suyun sıcaklığı 25 C derece sıcak havayı gönderdiğimizde suyun ısınacağını varsayıyorum, buharlaşmayı göz ardı edersek.
Hangi yöntemle daha çok buharlaşma olur mantığına gelirsek, bence kesinlikle suyun üzerindeki nemli havayı dışarı atarak kenarlardan giriş yapan nispeten daha kuru hava sayesinde, daha çok buharlaşma olacağını düşünüyorum, ayrıca ufakta olsa suyun üzerindeki basıncı bölgesel ve anlık olarak yer yer azaltıyoruz,
Bunları hep teoride düşündüm kendim böyle birşey uygulamadım, uygulamada farklı faktörler varsa lütfen bilgilendiriniz
Akvaryuma Fanlı Soğutma Sistemi (Fotolu)
Güzel bir sistem hazırlamışsınız tebrikler,
Fan yönlerini nasıl yerleştirdiniz?
Bu sistemde soğutma işleminin, suyun buharlaşması ile gereken enerjiyi sudan alarak gerçekleştiğini düşünüyorum,
Suyun buharlaşması bulunduğu hava ortamın basıncıyla ters orantılıdır, yani suya uygulanan basınç azaldıkça buharlaşma artacaktır,
Bence fanların yönü içerdeki havayı dışarı atacak şekilde olmalıdır, belki sizde böyle yerleştirdiniz sadece açıklayıcı olsun diye söylemek istedim
Teşekkürler
Güzel bir sistem hazırlamışsınız tebrikler,
Fan yönlerini nasıl yerleştirdiniz?
Bu sistemde soğutma işleminin, suyun buharlaşması ile gereken enerjiyi sudan alarak gerçekleştiğini düşünüyorum,
Suyun buharlaşması bulunduğu hava ortamın basıncıyla ters orantılıdır, yani suya uygulanan basınç azaldıkça buharlaşma artacaktır,
Bence fanların yönü içerdeki havayı dışarı atacak şekilde olmalıdır, belki sizde böyle yerleştirdiniz sadece açıklayıcı olsun diye söylemek istedim
Teşekkürler
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 14 Online Kullanıcı, 8 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
