ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cnergiz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ağustos 2012 16:09
Son Ziyaret:
19 Ekim 2020 12:59
Toplam Mesaj:
11 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cenk Nergiz
Doğum Tarihi:
22 Temmuz 1977
Yaş:
48
İl:
Antalya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Cenk Nergiz
100x30x45
150x50x45
100x30x45
150x50x45
SON 10 MESAJI
150X50X45 TANKIM VE YAVRULARIM
[QUOTE=Burzum]Abi o akvaryuma pengasus yerine challenger iyi giderdi yaa
[/QUOTE]
Acaba Antalyada Pangasius sanitswongi (Challenger) bulabileceğim bir yer varmıdır?
[QUOTE=Burzum]Abi o akvaryuma pengasus yerine challenger iyi giderdi yaa
[/QUOTE]Acaba Antalyada Pangasius sanitswongi (Challenger) bulabileceğim bir yer varmıdır?
150X50X45 TANKIM VE YAVRULARIM
Fotoğraf:





Boyut (cm):150X50X45
Kapasite (litre):
Canlılar: JAPON, VATOZ VE PANGASIUS HYPOPHTHALMUS
Malzemeler: JEBO 839 DIŞ FİLTRE
Akvaryum Bakımı:
Kullanılan Yemler:
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Fotoğraf:





Boyut (cm):150X50X45
Kapasite (litre):
Canlılar: JAPON, VATOZ VE PANGASIUS HYPOPHTHALMUS
Malzemeler: JEBO 839 DIŞ FİLTRE
Akvaryum Bakımı:
Kullanılan Yemler:
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Akvaryum Soğutma Sistemim
İsmail bey yorumunuz için teşekkür ederim. Ses problemi azda olsa var tatbiki ama inanın su an hava kabarciklarinin çıkardığı sesden dolayı neredeyse duyulmuyor. Fanlar yapmış oldugum termostat devresi sayesinde çok da fazla çalışmıyor.
Akvaryum kapağına gizlemek için bu fanları kullandım. Dışarıdan bakıldığında görsel olarak rahatsız edecek bir görüntü olmadı. Akvaryumunda iki kapak var. Fotoğrafta görüldüğü gibi arka kapağa tam sığdı. Kapağı kapattığımda fanlar görülmüyor. On kapağı açık bırakıyorum ve buharlaşan su buradan tahliye oluyor
İsmail bey yorumunuz için teşekkür ederim. Ses problemi azda olsa var tatbiki ama inanın su an hava kabarciklarinin çıkardığı sesden dolayı neredeyse duyulmuyor. Fanlar yapmış oldugum termostat devresi sayesinde çok da fazla çalışmıyor.
Akvaryum kapağına gizlemek için bu fanları kullandım. Dışarıdan bakıldığında görsel olarak rahatsız edecek bir görüntü olmadı. Akvaryumunda iki kapak var. Fotoğrafta görüldüğü gibi arka kapağa tam sığdı. Kapağı kapattığımda fanlar görülmüyor. On kapağı açık bırakıyorum ve buharlaşan su buradan tahliye oluyor
Akvaryum Soğutma Sistemim
Havayı suyun üzerine üflüyor
Havayı suyun üzerine üflüyor
akvaryum aspıratör soğutma sistemi
Bence hiç bir etkisi olmaz. Havayı dışarı değil suyun yüzeyine vermeniz gerekir. Suya doğru verilmesi ile bir çok ornek forumda mevcut. Benim sistemimi de forumda bulabilirsin. Ben otomatik bir sistemle suyu su an 27.5 derecede tutabiliyorum. Bu sistemin en büyük dezavantajı günde yaklaşık 4-5 litre suyu buharlasiyor. Tabi bu benim akvaryum ölçüme ve yaşadığım yer ile ilgili olarak bu kadar eksiliyor.
Bence hiç bir etkisi olmaz. Havayı dışarı değil suyun yüzeyine vermeniz gerekir. Suya doğru verilmesi ile bir çok ornek forumda mevcut. Benim sistemimi de forumda bulabilirsin. Ben otomatik bir sistemle suyu su an 27.5 derecede tutabiliyorum. Bu sistemin en büyük dezavantajı günde yaklaşık 4-5 litre suyu buharlasiyor. Tabi bu benim akvaryum ölçüme ve yaşadığım yer ile ilgili olarak bu kadar eksiliyor.
Ekonomık 12 V pc fan ile soğutma sistemi
[QUOTE=cmlttn86]Fanın akvaryumu soğutması için suya havamı vermesi lazım, yoksa sudan hava mı çekmesi lazım?[/QUOTE]
Suya hava vermesi gerekiyor.
[QUOTE=cmlttn86]Fanın akvaryumu soğutması için suya havamı vermesi lazım, yoksa sudan hava mı çekmesi lazım?[/QUOTE]
Suya hava vermesi gerekiyor.
Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=lastromantic]Bende aynı sistemden yaptım maliyeti ve enerji tüketimi oldukça düşük hemde suyu 26 derecelere indiriyor rahaltlıkla [/QUOTE]
Enerji maliyetini daha da azaltmak için su an 0.2 derecelik bir tölerans yaptım. Yeni konfigürasyonda su anda su sıcaklığı 27.5 dereceye cıktıgında fanlar çalışmaya başlıyor...27,3 dereceye düştüğünde ise duruyor.
Sizce Japon Balığı Akvaryumlarında ideal ısı derecesi ne olmalı??? Gelecek yorumlara istinadem tekrar ısıyı ayarlayacağım.
Teşekkürler.
[QUOTE=lastromantic]Bende aynı sistemden yaptım maliyeti ve enerji tüketimi oldukça düşük hemde suyu 26 derecelere indiriyor rahaltlıkla [/QUOTE]
Enerji maliyetini daha da azaltmak için su an 0.2 derecelik bir tölerans yaptım. Yeni konfigürasyonda su anda su sıcaklığı 27.5 dereceye cıktıgında fanlar çalışmaya başlıyor...27,3 dereceye düştüğünde ise duruyor.
Sizce Japon Balığı Akvaryumlarında ideal ısı derecesi ne olmalı??? Gelecek yorumlara istinadem tekrar ısıyı ayarlayacağım.
Teşekkürler.
Akvaryum Soğutma Sistemim
Melih bey,
Elimde 1 adet Dixell xr10c modeli digital termometre vardı. Bu termometreyi internette araştarabilirsiniz. Power Supply a enerji veren giriş çıkış kablosuna bu kontaktore bağladım. Zaten biraz oncede söylediğim gibi bu modeli internette arastirabilirirsiniz. İncelediğinizde eğer anlamadığınız bir konu olursa yardimci olurum tekrar.
Melih bey,
Elimde 1 adet Dixell xr10c modeli digital termometre vardı. Bu termometreyi internette araştarabilirsiniz. Power Supply a enerji veren giriş çıkış kablosuna bu kontaktore bağladım. Zaten biraz oncede söylediğim gibi bu modeli internette arastirabilirirsiniz. İncelediğinizde eğer anlamadığınız bir konu olursa yardimci olurum tekrar.
Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=athew]Merhaba, suyun buharlaşması neticesinde fanlarının nemden dolayı hızında yavaşlama ve sonunda fanlarının durmasını sonuçlayacak bir durum meydana geldi mi?
[/QUOTE]
Ahmet bey merhaba,
Sorularınızı madde madde aşağıda cevaplamaya çalışacağım.
1- Suyun buharlaşması sonucu fanlara herhangi bir zararı olmuyor. Cunku buharlaşan su fanlara ulaşamıyor çünkü fanlar suyun yüzeyine dogru üflüyor. Zarar gürürmü tam bilemiyecegim cünkü bu sistemi yapalı henüz 2 gün oldu.
2- Power Supply kullanmışsınız amacınız sadece suyu sogutmak herhalde cümlenizden ne demek istediğinizi anlayamadım. Eger maksat neden sogutmak için adaptor degilde power supply kullanıyorsunuz diyecek olursanız; Power supply a sadece 4 adet fan bağlı ve bu CPU fanları toplamda 16 Watt ancak enerji harcıyor. Power Suppy'in kendi fanı ile birlikte 20Watt ı geçmeyen bir enerji tüketimi söz konusudur. Ayrıca Adaptorun zamanla ısınıp yangın cıkarmasından hep korkmusumdur. En azından power supply da bu riski oldukca düşük bir seviyeye getirdiğimi düşünüyorum.
3- Fanları Otomatik durdurma ile ilgili olarak bu gün tamamladığım çalışma ile ilgili fotografı aşağıda görebilirsiniz. Akşam iş çıkışı evde bu sistemi fanlara entegre edeceğim. 1 adet NTC Sensör ile digital termostat ile bu işi çözmüş durumdayım. Suyun sıcaklığı 27 derecenin üzerine cıktıgında otomatik olarak fanlar çalışacak ve 26.5 derecenin altına indiğinde de otomatik olarak duracak şekilde programladım.
Umarım çalışmamı begenirsiniz.
Yarın Akvaryuma monteli halinide sizlerle paylaşıyor olacağım.

cnergiz 2012-08-09 17:44:49
[QUOTE=athew]Merhaba, suyun buharlaşması neticesinde fanlarının nemden dolayı hızında yavaşlama ve sonunda fanlarının durmasını sonuçlayacak bir durum meydana geldi mi?
Ayrıca hava akımını dışarı doğru vermişsiniz. Fanlar havayı suyun yüzeyine doğru üflemesi gerekmiyor mu?
Ayrıca power supply kullanmışsınız. Amacınız sadece suyu soğutmak herhalde.
power supply fazlaca elektirik harcamıyor mu? (zaten kendisini soğutmak için bile bi fana ihtiyacı var onun)
Ayrıca suyun sıcaklığını indirmeye çalışmak sıcaklığın yükseldiği yaz ayları için kısa süreli bir çözüm gibi duruyor. Önemli olan suyun sıcaklığını sabit tutup canlıları daha stabil bir ortamda bulundurmak değil mi?
Eğer hedef bu ise suyun sıcaklığı belli bir dereceye düştükten sonra fanların otomatik olarak durmasını sağlayacak bir modifiyeye ihtiyaç var diye düşünüyorum.(Tabi sıcaklık istenilen derecenin üstüne çıkınca fanlar tekrardan devreye girmeli)
Fikirlerimin ve değerlendirmemin sağlamasını bekliyorum.Yani bu dediklerime siz ne diyorsunuz?
Ahmet bey merhaba,
Sorularınızı madde madde aşağıda cevaplamaya çalışacağım.
1- Suyun buharlaşması sonucu fanlara herhangi bir zararı olmuyor. Cunku buharlaşan su fanlara ulaşamıyor çünkü fanlar suyun yüzeyine dogru üflüyor. Zarar gürürmü tam bilemiyecegim cünkü bu sistemi yapalı henüz 2 gün oldu.
2- Power Supply kullanmışsınız amacınız sadece suyu sogutmak herhalde cümlenizden ne demek istediğinizi anlayamadım. Eger maksat neden sogutmak için adaptor degilde power supply kullanıyorsunuz diyecek olursanız; Power supply a sadece 4 adet fan bağlı ve bu CPU fanları toplamda 16 Watt ancak enerji harcıyor. Power Suppy'in kendi fanı ile birlikte 20Watt ı geçmeyen bir enerji tüketimi söz konusudur. Ayrıca Adaptorun zamanla ısınıp yangın cıkarmasından hep korkmusumdur. En azından power supply da bu riski oldukca düşük bir seviyeye getirdiğimi düşünüyorum.
3- Fanları Otomatik durdurma ile ilgili olarak bu gün tamamladığım çalışma ile ilgili fotografı aşağıda görebilirsiniz. Akşam iş çıkışı evde bu sistemi fanlara entegre edeceğim. 1 adet NTC Sensör ile digital termostat ile bu işi çözmüş durumdayım. Suyun sıcaklığı 27 derecenin üzerine cıktıgında otomatik olarak fanlar çalışacak ve 26.5 derecenin altına indiğinde de otomatik olarak duracak şekilde programladım.
Umarım çalışmamı begenirsiniz.
Yarın Akvaryuma monteli halinide sizlerle paylaşıyor olacağım.

Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=rheme]Merhaba ; gerçekten güzel bir çalışma olmuş tebrik ederim.Bende japon balığı besliyorum su sıcaklığı 36-37 C lerde seyrediyor.Ancak japonlar bundan pek etkilenmiyorlar.Sıcak günlerde aşırı hareket ettikleri için yemlemeyi arttırdım.
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi kullanışlı oldu. Simdi sıra bu sisteme Sıcaklık sensoru ilave etmek kaldı. Bu çalışma için gerekli ekipmanı da temin ettikten sonra çalışmayı tekrar paylaşacağım
[QUOTE=rheme]Merhaba ; gerçekten güzel bir çalışma olmuş tebrik ederim.Bende japon balığı besliyorum su sıcaklığı 36-37 C lerde seyrediyor.Ancak japonlar bundan pek etkilenmiyorlar.Sıcak günlerde aşırı hareket ettikleri için yemlemeyi arttırdım.
Bu sistem kurulumu ve kullanışı kolay olduğundan tüm akvaryumlarda kolayca kullanılabilir bir sistem olmuş.Saygılar.
[/QUOTE]Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi kullanışlı oldu. Simdi sıra bu sisteme Sıcaklık sensoru ilave etmek kaldı. Bu çalışma için gerekli ekipmanı da temin ettikten sonra çalışmayı tekrar paylaşacağım
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 20:27
Omurgasızlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 43 Üye
Online Kullanıcılar
KSK lee,
dınay,
Ozzgur,
pusathan01,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Ehtiyar,
0rnn,
MerterKorkmaz,
dream07,
ozan_1903,
Koksal Gurkan,
Joec,
Ertug22,
Kınayu,
altuntasseref,
melektrikci,
Sungurr,
darknessmania,
osmandbnl,
DABARAKATO,
avukathasan06,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
macagil,
darkaura,
FurkanYnk,
Hakan034,
Hidro Dinamik,
yeekim,
mehaniches_jqpi,
gokalp674,
sorbiek,
Umutoty,
Tatar10,
Tata,
Kturan06,
EfeC,
iLeDiC,
Pyblichnaya kadastro,
Silvermosso,
SuperSport,
eksisekiz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
