ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
gencoo
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Şubat 2013 13:48
Son Ziyaret:
06 Mayıs 2013 10:58
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ömer Gencay
Doğum Tarihi:
16 Ağustos 1988
Yaş:
37
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ömer Gencay
SON 10 MESAJI
85x40x40 Tankıma Canlı Önerisi
Demasoni ler gerçekten çok hoşuma gitti. Biraz araştırma yapacağım onlarla ilgili. Cenk bey, Kribensis'e baktım, sırt kısmında ki desenler harika, aklıma, bugün temin edeceğim yere gidip bilgi alacağım onlarla ilgili. Çok teşekkür ederim ilginize.
Mesut bey, dere kumu yerine kalın, siyah kum kullansam sıkıntı olur mu? Sajicalar gri tonlara sahip oldukları için çok çekmedi beni ama tipleri gerçekten çok güzelmiş. Farklı renk çeşitleri de var mı acaba?
Mehmet bey, gelen yorumlara bakınca dediğiniz gibi olacak sanırım :)
Demasoni ler gerçekten çok hoşuma gitti. Biraz araştırma yapacağım onlarla ilgili. Cenk bey, Kribensis'e baktım, sırt kısmında ki desenler harika, aklıma, bugün temin edeceğim yere gidip bilgi alacağım onlarla ilgili. Çok teşekkür ederim ilginize.
Mesut bey, dere kumu yerine kalın, siyah kum kullansam sıkıntı olur mu? Sajicalar gri tonlara sahip oldukları için çok çekmedi beni ama tipleri gerçekten çok güzelmiş. Farklı renk çeşitleri de var mı acaba?
Mehmet bey, gelen yorumlara bakınca dediğiniz gibi olacak sanırım :)
85x40x40 Tankıma Canlı Önerisi
Tam olarak bitkili akvaryum istiyorum demedim Mustafa bey, gönlümden geçen o ama altından kalkamam dedim. "full red lepistes gibi özel türlerden almanıza gerek yok.Normal lepisteste olabilir." dediğiniz için tarz olarak bana uygun değil dedim. Yoksa zaten evimde molly balığım var 8 tane de yavrusu var hatta.
Sadece Demasoni renklerini çok beğendim o yüzden dedim düşüneceğim ve konuşağım ev arkadaşımla diye. Yolladığınız video yu izledim, canlı doğuranda çok güzel duruyor tabiki neden olmasın.
Tam olarak bitkili akvaryum istiyorum demedim Mustafa bey, gönlümden geçen o ama altından kalkamam dedim. "full red lepistes gibi özel türlerden almanıza gerek yok.Normal lepisteste olabilir." dediğiniz için tarz olarak bana uygun değil dedim. Yoksa zaten evimde molly balığım var 8 tane de yavrusu var hatta.
Sadece Demasoni renklerini çok beğendim o yüzden dedim düşüneceğim ve konuşağım ev arkadaşımla diye. Yolladığınız video yu izledim, canlı doğuranda çok güzel duruyor tabiki neden olmasın.
85x40x40 Tankıma Canlı Önerisi
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim gerçekten. Akvaryum deyince yelpaze gerçekten çok geniş, kafamda birşeyler belirmesini sağladınız, sağolun.
Lepistes tarz olarak bana uzak açıkçası. Bahsettiğiniz türler arasında Demasoniyi gerçekten çok beğendim, ev arkadaşımla Demasoni hakkında konuşacağım bu akşam.
Bitki konusuna gelince, tabiiki gönlümden bitkili geçiyor, dediğim gibi, ofisteki Betta tankımda bile küçük bir anubiasım var. Sadece, ilk defa bu boyutlarda bir tank ile ilgileneceğim ve bitkiliyi becerebilir miyim emin olamadım.
İsmail abi, sen baya cesaretlendirdin aslında beni ya :) temin edeceğim yerle konuşup, onlardanda bilgi alacağım, sadece ışıklandırma ile yetinen bitkilerle alakalı, eğer kafamdaki dekora uygun varsa, mutlaka edineceğim. Ama dediğim gibi çok fazla olmamak kaydıyla :)
Dekor olarak mangrow köklerini çok seviyorum. Cichlid illa kaya veya taş mı ister ?
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim gerçekten. Akvaryum deyince yelpaze gerçekten çok geniş, kafamda birşeyler belirmesini sağladınız, sağolun.
Lepistes tarz olarak bana uzak açıkçası. Bahsettiğiniz türler arasında Demasoniyi gerçekten çok beğendim, ev arkadaşımla Demasoni hakkında konuşacağım bu akşam.
Bitki konusuna gelince, tabiiki gönlümden bitkili geçiyor, dediğim gibi, ofisteki Betta tankımda bile küçük bir anubiasım var. Sadece, ilk defa bu boyutlarda bir tank ile ilgileneceğim ve bitkiliyi becerebilir miyim emin olamadım.
İsmail abi, sen baya cesaretlendirdin aslında beni ya :) temin edeceğim yerle konuşup, onlardanda bilgi alacağım, sadece ışıklandırma ile yetinen bitkilerle alakalı, eğer kafamdaki dekora uygun varsa, mutlaka edineceğim. Ama dediğim gibi çok fazla olmamak kaydıyla :)
Dekor olarak mangrow köklerini çok seviyorum. Cichlid illa kaya veya taş mı ister ?
85x40x40 Tankıma Canlı Önerisi
Aslında her iki türüde düşünebilirim. Canlı doğuran olarak Molly baktım sadece. Her yerde sarıprensesleri okuyorum. Herkes çok memnun. Cichlid türü daha yakın geliyor açıkçası.
Aslında her iki türüde düşünebilirim. Canlı doğuran olarak Molly baktım sadece. Her yerde sarıprensesleri okuyorum. Herkes çok memnun. Cichlid türü daha yakın geliyor açıkçası.
85x40x40 Tankıma Canlı Önerisi
Merhaba sevgili dostlar,
Hobiye yeni adım atmış bir kardeşinizim. Daha önce forumda bahsetmiştim, ofiste 25x20x13 bir tankta betta bakıyorum, içinde mangrow köküne bağlı bir anubias bile var :) Ayrıca evimde 30x15x30 boyutunda ki tankımda Molly balıklarım var. Bu zamana kadar bu iki küçük tank ile idare ettim fakat forumdaki abilerimin dediği gibi işler çığırından çıktı. :D Bir arkadaşım başlıkta belirttiğim boyutlarda bir tank verdi bana. Açıkçası ilk başta gözüm korktu ama şuan alıştım kendisine. İçin belli bir miktar su koydum ve test ediyorum şuan su kaçırıyor mu diye. Bu akşam bakıcam bir sıkıntı yok ise kuruluma başlayacağım.
Sizden ricam canlı önerileriniz... Starter seviyesinde olduğum için çok hassas canlılar önermezseniz sevinirim :) Bitki şimdilik düşünmüyorum c2o vs gibi sistemler henüz benim için erken açıkçası. Ama bakımı kolay olan bitkiler olabilir tabiki.
Önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
Merhaba sevgili dostlar,
Hobiye yeni adım atmış bir kardeşinizim. Daha önce forumda bahsetmiştim, ofiste 25x20x13 bir tankta betta bakıyorum, içinde mangrow köküne bağlı bir anubias bile var :) Ayrıca evimde 30x15x30 boyutunda ki tankımda Molly balıklarım var. Bu zamana kadar bu iki küçük tank ile idare ettim fakat forumdaki abilerimin dediği gibi işler çığırından çıktı. :D Bir arkadaşım başlıkta belirttiğim boyutlarda bir tank verdi bana. Açıkçası ilk başta gözüm korktu ama şuan alıştım kendisine. İçin belli bir miktar su koydum ve test ediyorum şuan su kaçırıyor mu diye. Bu akşam bakıcam bir sıkıntı yok ise kuruluma başlayacağım.
Sizden ricam canlı önerileriniz... Starter seviyesinde olduğum için çok hassas canlılar önermezseniz sevinirim :) Bitki şimdilik düşünmüyorum c2o vs gibi sistemler henüz benim için erken açıkçası. Ama bakımı kolay olan bitkiler olabilir tabiki.
Önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
180x50x60x fon sorunu resımlı
Merhaba Leven Bey,
Bence siyah fon kullanmalısınız. Beyaz renkli ışıklandırma ile siyah fon buluşunca renkler, dekorlar ve tabiki canlılar inanılmaz şık gözüküyor. Çünkü akvaryumda ki amaç canlıların ve dekorun gözükmesidir, Ne kadar geri planda kalacak bir renk kullanırsanız o kadar şık durur diye düşünüyorum. Tabii ki zevkler ve renkler tartışılmaz, sadece küçük bir arkadaş tavsiyesi :)
Merhaba Leven Bey,
Bence siyah fon kullanmalısınız. Beyaz renkli ışıklandırma ile siyah fon buluşunca renkler, dekorlar ve tabiki canlılar inanılmaz şık gözüküyor. Çünkü akvaryumda ki amaç canlıların ve dekorun gözükmesidir, Ne kadar geri planda kalacak bir renk kullanırsanız o kadar şık durur diye düşünüyorum. Tabii ki zevkler ve renkler tartışılmaz, sadece küçük bir arkadaş tavsiyesi :)
İlk Akvaryumum... Yorumlarınızı Bekliyorum
Hakan Bey gerçekten çok teşekkür ederim. Baya emeğiniz oldu tankım üzerinde :)
Hakan Bey gerçekten çok teşekkür ederim. Baya emeğiniz oldu tankım üzerinde :)
İlk Akvaryumum... Yorumlarınızı Bekliyorum
Öncelikle vakit ayırıp yorumlarını bildiren herkese çok teşekkür ediyorum. Sayenizde çok şey öğreniyorum.
Öncelikle vakit ayırıp yorumlarını bildiren herkese çok teşekkür ediyorum. Sayenizde çok şey öğreniyorum.
Kaan bey, ısıtıcıyla ilgili inanılmaz hatamı, mesajınızı görür görmez düzelttim.
Ayrıca beğenmenize çok sevindim.
Ayrıca beğenmenize çok sevindim.Gökhan bey, bahsettiğiniz küçük köklü bitkileri araştırdım aslında fakat temin edebileceğim bir yer bulamadım Kadıköy civarında. Vakit bulduğum zaman Eminönü tarafına gidip bakacağım mutlaka. Işıklandırmayı bir adet beyaz, tasarruflu ampul ile yapıyorum. İleride tankı büyütmeyi gerçekten çok istiyorum. 

Hakan bey, kaya fikri gerçekten hoşum gitti şuan. Temin edebildiğim anda uygulayacağım bu fikrinizi. Gerçekten çok teşekkür ederim.
Bu arada küçük bir sorum daha var. Su değişimi için genelde içme suyunu 1 gün bekletip koymam gerektiği söyleniyor. Bu bilgi doğru mudur ?
İlginiz için sonsuz teşekkürler... ^^
İlk Akvaryumum... Yorumlarınızı Bekliyorum
Merhaba Hakan Bey,
Ben bu ayrıntıyı bilmiyordum. Balıkları zaten dediğiniz şekilde besliyorum. Tankı kuralı 1 hafta oldu hala tertemiz. O zaman tabiki dip çekimi yapmayacağım :) Yüzde 20 su değişimini yapıp gözlemleyeceğim dediğiniz gibi. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Dip çekimi yaparak büyük bir hata yapacaktım sanırım az kalsın :/
Alper Bey size de merhabalar,
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim :) Bitkiyi aldığım yerdeki arkadaş bu kumda rahatça yaşabileceğini söylediği için gömdüm bitkiyi ama sanırım hata ettim. Şuanda bütün kumu kaldırıp başka bir zemin mi hazırlamam gerekiyor?
Merhaba Hakan Bey,
Ben bu ayrıntıyı bilmiyordum. Balıkları zaten dediğiniz şekilde besliyorum. Tankı kuralı 1 hafta oldu hala tertemiz. O zaman tabiki dip çekimi yapmayacağım :) Yüzde 20 su değişimini yapıp gözlemleyeceğim dediğiniz gibi. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Dip çekimi yaparak büyük bir hata yapacaktım sanırım az kalsın :/
Alper Bey size de merhabalar,
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim :) Bitkiyi aldığım yerdeki arkadaş bu kumda rahatça yaşabileceğini söylediği için gömdüm bitkiyi ama sanırım hata ettim. Şuanda bütün kumu kaldırıp başka bir zemin mi hazırlamam gerekiyor?
İlk Akvaryumum... Yorumlarınızı Bekliyorum
Anladım. Haftada bir kez dip çekimi yapsam yeterli olacaktır sanırım. Bu sırada filtre temizliği filanda yaparım. 4 adet balık var zaten. Dip çekimi yaptıktan sonra suyun yüzde kaçını değiştirmeliyim sizce ?
Anladım. Haftada bir kez dip çekimi yapsam yeterli olacaktır sanırım. Bu sırada filtre temizliği filanda yaparım. 4 adet balık var zaten. Dip çekimi yaptıktan sonra suyun yüzde kaçını değiştirmeliyim sizce ?
SON MESAJLAR
- Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
KULLANICILAR
- 68 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
mmtbs,
OKIRATLI,
MCY4,
TheDS,
Conix,
oguzozt,
AreS,
ugurbaran,
OsmanEnes,
0rnn,
Kuduoglu,
Sfenks111,
Myz26,
Hoppala,
sina cen,
platinium,
MiSoSiKiaN,
Sungurr,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
M_budak,
Cyber_Scout,
yeekim,
JujuSeri,
djally,
Alibicimcilci,
kocoglu,
seiryuhare,
Suprabranchial,
Killicory,
ternapi,
Esatzn,
userhamit,
Denizhann,
gurkanmutllu,
kasim12,
Ehtiyar,
Umutoty,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
