ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
buyukdogu32
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Ocak 2015 18:26
Son Ziyaret:
18 Nisan 2015 23:57
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ümit kilimci
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Elazig
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ümit KİLİMCİ
Ön yargılı insanlar, Hakimlerin para karşılığı yaptığı işi bedavaya yapan ahmaklardır...
Ön yargılı insanlar, Hakimlerin para karşılığı yaptığı işi bedavaya yapan ahmaklardır...
SON 10 MESAJI
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
Uzunca bir süreden sonra tekrar yazma gereği hissettim özellikle bu forumdaki konuyu okuyunca ...
Uzunca bir süreden sonra tekrar yazma gereği hissettim özellikle bu forumdaki konuyu okuyunca ...
resif bolgesi.com/forum/topic/16093-5-metrelik-akvaryum/page-4
5 m. lik bir akvaryumun 3 yıllık hikayesi ama sonunda olmamış sanırım
benim akvaryumda kabasının 80 i tamam arka taraf alikobat denilen kompozit malzemeden yapıldı taban yapay mermerden , yan camlar 12 mm. tamperli lamine ön cam iki parça halinde yarısı 20 mm (12 mm lamine + 8 mm temperli) yarısı 16 mm. temperli
ön cam hala teslim olmadı ilgilenenler için mersinde salt cam, cam imalatı yapıyor
umarım şubat bitmeden fotoğrafta paylaşabilirm;
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
bu gun bir kaç değişiklikle imalata başladım herkese katkıları için teşekkürler ... 5 ton yaklaşık 3.6 tona kadar geriledi ... risk ve diğer unsurlar dikkate alınarak tabanın evin tabanına oturtma düşüncesinden vazgeçtim
[QUOTE=Redne13]Yazılanları okudum. Anladığım kadarı ile bir duvarı komple tanka çevireceksiniz? Görsellik açısından merak ediyorum filtreleme sistemini nasıl planlandınız? Ayrıca fotografları en yakın zamanda bekliyorum. Sizin içinde uygunsa proje tamamlandığında kendi gözlerimle de görmek isterim.
Sağlıklı habiler
[/QUOTE]
buyukdogu32 2015-02-05 15:51:24
bu gun bir kaç değişiklikle imalata başladım herkese katkıları için teşekkürler ... 5 ton yaklaşık 3.6 tona kadar geriledi ... risk ve diğer unsurlar dikkate alınarak tabanın evin tabanına oturtma düşüncesinden vazgeçtim
alt tarafa 3m. 80 cm . taşıyıcı kasa yaptırıyorum dolaplı olacak şekilde
arka tarafında duvar bağlantısı olmayacak
yalnız epoksi yada mermer yapıştırıcısı ile arka fona cam üstü çalışma yapılacak doğal taş olarak
tabanda 5 cm yükseliğinde filtreleme ızgarası olacak
taban camında acil tahliye ve filtreleme için 5 cm lik delik olacak ? bu alt camda risk yaratırmı sizce
üst kısım akvaryum kısmı 3m. 80 cm. 1.5 m. olacak
cam yan kenarlar ile tabanda 12 mm lamine cam
ön ve arkada 1
üst 2 ana kapaktan oluşacak etrafı contalanacak
ana kapaklar haricinde sabit havalandırma bacası olacak balkona çıkışlı
inşallah 1 aya kadar hazır olacak :) fotoğrafları paylaşmak için sabırsızlanıyorum ...
[QUOTE=Redne13]Yazılanları okudum. Anladığım kadarı ile bir duvarı komple tanka çevireceksiniz? Görsellik açısından merak ediyorum filtreleme sistemini nasıl planlandınız? Ayrıca fotografları en yakın zamanda bekliyorum. Sizin içinde uygunsa proje tamamlandığında kendi gözlerimle de görmek isterim.
Sağlıklı habiler
[/QUOTE]
tabiki neden olmasın elazığda iseniz uygulama esnasında da yardımlarınızı bekliyorum...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
[QUOTE=bircanc]Hesaplamaya baktım da ölçülerde 320*80*2000 demişsiniz ki 200 olacak sanırım o .Bir de cam kalınlığı için 15 mm. mi kullanacaksınız ben mi yanlış anladım?[/QUOTE]
[QUOTE=bircanc]Hesaplamaya baktım da ölçülerde 320*80*2000 demişsiniz ki 200 olacak sanırım o .Bir de cam kalınlığı için 15 mm. mi kullanacaksınız ben mi yanlış anladım?[/QUOTE]
[QUOTE=tunahanx55]Bir sorum var hangi tür beslemeyi düşünüyorsunuz ?[/QUOTE]
[QUOTE=serkanesmer]Yazılanların hepsini okudum 5 tonluk bir akvaryum hepimizin hayallerini süslese de maliyeti ve riski oldukça yüksek bir iş.. Benim söylemek istediğim şey şu sevgili arkadaşım herkes teknik olarak bildikleri hakkında bir tavsiyede bulunmuş ama kimse alt yada yan komşunun ne düşüneceğinden bahsetmemiş mesela ben üst katımda 5 ton ( içine ekleneceklerle belki de 6 ton ) bir akvaryum varken gece rahat uyuyamam ve belediye yada polise şikayet ederim... bu tarz işler müstakil evinde olacak şeyler..Kendini alt komşunun yerine koy.. Evimde 90 lt lik bir akvaryumum var büyük akvaryum zevkimi köyde 8 000 tl harcayıp bahçeye koi havuzu yaptırarak tatmin edicem.. sanada tavsiyem içeri değil dışarı yap... Yarın vicdanla ilgili sıkıntı olmasın sonra.....
[/QUOTE]
[QUOTE=Tolga ILGIM][QUOTE=buyukdogu32]daha önce bir arkadaşım daha doğrusu eski patronum bir ev almıştı piyasaya görede biraz ucuzdu niye diye sorduğumda aynen dediğiniz gibi evin salonunda kocaman bir yapay havuz vardı ve bu yüzden kimse almamıştı bizim arkadaşta seve seve alıp havuza çin sazanı atmıştı o geldi şimdi aklıma dediğiniz olumsuzluk olma ihtimali olan durumlar var evet ama ben ön paneli sökülebilir bir çerçeveye oturtmayı düşünüyorum yani camı aldığımda geriye sadece dekor arka plan kalacak belki pazarlıkla bir akvariste iyi bir satış da yapabilirim :)
[/QUOTE]
[QUOTE=bircanc]Hesaplamaya baktım da ölçülerde 320*80*2000 demişsiniz ki 200 olacak sanırım o .Bir de cam kalınlığı için 15 mm. mi kullanacaksınız ben mi yanlış anladım?[/QUOTE]
200 cm olacak doğru söylüyosunuz yanlış yazmışım sanırım , cam 15 mm 3 katlı lamine temperli sadece ön panelde diğer taraflar cam olmayacak ... arkadaşlarında dediği gibi havuz şeklinde olacak ...
[QUOTE=bircanc]Hesaplamaya baktım da ölçülerde 320*80*2000 demişsiniz ki 200 olacak sanırım o .Bir de cam kalınlığı için 15 mm. mi kullanacaksınız ben mi yanlış anladım?[/QUOTE]
200 cm olacak doğru söylüyosunuz yanlış yazmışım sanırım , cam 15 mm 3 katlı lamine temperli sadece ön panelde diğer taraflar cam olmayacak ... arkadaşlarında dediği gibi havuz şeklinde olacak ...
[QUOTE=tunahanx55]Bir sorum var hangi tür beslemeyi düşünüyorsunuz ?[/QUOTE]
selam, iki bölüme ayıracağım dikey olarak bir kısım tanganyika diğer kısım amerikan cichlidleri olacak
frontosa texas ve melek tercihim öneri doğrultusunda üst kısımları kullanacak uyumlu türlerede yer verebilrim malum yükseklik yaklaşık 2m. olacak
[QUOTE=serkanesmer]Yazılanların hepsini okudum 5 tonluk bir akvaryum hepimizin hayallerini süslese de maliyeti ve riski oldukça yüksek bir iş.. Benim söylemek istediğim şey şu sevgili arkadaşım herkes teknik olarak bildikleri hakkında bir tavsiyede bulunmuş ama kimse alt yada yan komşunun ne düşüneceğinden bahsetmemiş mesela ben üst katımda 5 ton ( içine ekleneceklerle belki de 6 ton ) bir akvaryum varken gece rahat uyuyamam ve belediye yada polise şikayet ederim... bu tarz işler müstakil evinde olacak şeyler..Kendini alt komşunun yerine koy.. Evimde 90 lt lik bir akvaryumum var büyük akvaryum zevkimi köyde 8 000 tl harcayıp bahçeye koi havuzu yaptırarak tatmin edicem.. sanada tavsiyem içeri değil dışarı yap... Yarın vicdanla ilgili sıkıntı olmasın sonra.....
[/QUOTE]
yorumunuz için teşekkür ederim öncelikle ;
değindiğiniz konu çok önemli elbette planlanan oda nı yan komşusu yok iki duvar dış cephe bir duvar bizim daire içi ve en önemli nokta alt kat
alt kat komşularımız biri avukat biri öğretmen yeni evli bir çiftler benim odanın altını şu an kullanmıyorlar ilerisi ne olur bilemiyorum tabiki ama projeden haberdar olacaklar elbette uygulamaya konmadan önce onalrın görüşü rızası şart zaten komşu avukat şayet şikayete konu olursa benim hiç şansım olmaz :)
ayrıca şikayet konusu bir çok forumda konuşulmuş ve bir çok örnekte 600 lt. lik tanklar bile bozulmuş mahkeme kararı ile yeteri kadar önlem alınmasına karşın belirli bir risk taşıdığı aşikar yalnız sadece şu var hayatta hesaplayabildiğimiz ve hesaplşayamadığımız o kadar risk varken hesaplanabilenler üzerinden kısacık ömrümüze kısıtlar koymak ne kadar makul ve mantıklı...
yapılmamış olanı yapacakken hep biraz fazla risk pirimi hesaplama eğiliminde oluyoruz aslında küresel kapitalist sistem bizi buna sürüklüyor toplumun geneline yayılmış olan daha az riskli gibi bir anlayış var malesef ama gerçek öyle değil
şöylede bir örnek vereyim annem 65 yaşında ne zaman uçak yolculuğu gündeme gelse hep bir merak korku eskiden daha fazlaydı ama şimdilerde biraz azaldı ben anneme hep şunu söylemişimdir "yaya olarak kaldırımda yürümek bile uçağa binmekten daha riskli karayolu kat kat daha riskli"... farklı istatistiki yöntemlerle farklı sonuçlar çıakrtılabilir ama sonuç olarak algıda kalan genelin yaptığı az riskli daha güvenilir...
bu konu üzerine genel yorum ısıtma üzerine oldu çok pahalı olacağı masraflı olacağı vb...
1 tonluk bir tankın elektrikli ısıtıcı ile ısıtılması çok daha pahalı hatta lüks belki maliyeti düşük ama oranladığınızda çok pahalı ucuz çin malı verimliliği düşük ve en pahalı enerji kaynağı olan ısıtıcıları hepimiz atıyoruz akvaryumumuzun içine kimsede bunu sorgulama gereği hissetmiyor neden ? çünkü piyasa bize bunu sunuyor ...
örnekler çoğalır hikaye uzar ... tavsiyeniz ve uyarılarınız için tekrar teşekkürler ...
[QUOTE=Tolga ILGIM][QUOTE=buyukdogu32]daha önce bir arkadaşım daha doğrusu eski patronum bir ev almıştı piyasaya görede biraz ucuzdu niye diye sorduğumda aynen dediğiniz gibi evin salonunda kocaman bir yapay havuz vardı ve bu yüzden kimse almamıştı bizim arkadaşta seve seve alıp havuza çin sazanı atmıştı o geldi şimdi aklıma dediğiniz olumsuzluk olma ihtimali olan durumlar var evet ama ben ön paneli sökülebilir bir çerçeveye oturtmayı düşünüyorum yani camı aldığımda geriye sadece dekor arka plan kalacak belki pazarlıkla bir akvariste iyi bir satış da yapabilirim :)
tolga bey ;
benim proje de de petek hemen yanı başında olacak hatta yapım esnasında sökülecek pvc tesisat konusunda iyiyimdir bir petekle kendim halledebileceğimi sanıyorum yalnız o peteğin açılıp kapanması ile ilgili araştırmaya ihtiyacım var termostatla nasıl yapılmış merak ettim doğrusu termostat kontrollü bir vana ya ihtiyaç olacak sanırım ...
ilgi ve paylaşımınız için teşekkürler...
Ümit Bey ilgili konuları buldum. Proje sahibi kişilerden fikir alabilirsiniz , küçük akvaryumlarda ısıtma faturaya pek etki etmiyor ancak böyle büyük projeler'de alternatif şart.
http://www.akvaryum.com/forum/elektrige_alternatif_isitma_sistemi_v20_k643153_sn1.asp
http://www.akvaryum.com/Forum/elektrige_altermatif_akvaryum_isitma_sistemi_k351812.asp
http://www.akvaryum.com/forum/elektrige_alternatif_isitma_sistemi_v20_k643153_sn1.asp
http://www.akvaryum.com/Forum/elektrige_altermatif_akvaryum_isitma_sistemi_k351812.asp
Birde bu tarz projelere neden şehir efsanesi denilir anlam veremiyorum. Forumda bu tarz bir iki büyük proje başladıktan sonra yarım kalmış sanırım onlardan dolayı böyle deniliyor. Ancak bu tarz projeler herzaman destek görmelidir. Yurt dışı sitelerde yapılan büyük projelere bakıp iç geçiriyoruz. Bizlerin neyi eksik ? Maddiyat ve ortam müsait olduktan sonra pekala yapılabilir.
Yanlış hatırlamıyorsam Erzurum'da bir akvarist arkadaş gene böyle büyük bir akvaryum yapmıştı formda konusu vardı sanırım.
[/QUOTE]
tolga bey öncelikle yorumunuz için gönülden teşekkür ediyorum ;
şöyle ki projemi dile getirdikten sonra ilk karşı çıkan eşim olur derken ilk destek ondan geldi... sonra önem açısından 2. sıraya sizinkini koyu YORUM...
ben konuyu açarken bir beyin fırtınası bilgi ve tecrübe paylaşımı olsun amacıyla açtım, öylede oluyor aslında fazlada kötümser değilim ama yapıcı olmaktan ziyade genel bir hava " bırak bu işi, çok riskli, pahalıda zaten, ufak şeylerle mutlu ol" havasında geçiyor ... (özel bir mesaj değil kimse üzerine alınmaz umarım)
mesela ben su yalıtımı üzerine konuşulmasını camların mukavemeti taşıma kapasitesi esnekliğinin konuşulmasını filtreleme nin konuşulmasını duvarların güçlendirilmeisnin konuşulmasını kullanılacak malzemelerin konuşulmasını projenin taslak çiziminin paylaşılıp (bunu zannımca benim yapmam gerekiyor:D) konuşulmasını tartışılmasını daha çok arzuluyorum.
olmaz, pahalı, riskli, demek en kolay iş ...
konu başından beri ilk kez bir arkadaş ne besleyeceksiniz diye sormuş ilk sorulardan biri olması gerekirken kendisine teşekkür ediyorum...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
doğru orantılı olmadığı kesin ama ters orantılı olduğunu düşünmeniz doğru orantılı olduğunu düşünmekle aynı doğrultuda bir paradigma :) şahsi isteğinizi en yakın zamanda kavuşmanızı ümit ediyorum... ozaman 15 litrede karides besleyenler sizden dahamı az mutlu olacaklar acaba diye düşünürsünüz ... bence hobiden alınan keyfin içinde başkalarının üzerinden mutluluk devşirmenin yada aksinin yeri yok bu konudaki yorumunuza yanlış bir pencere gözüyle bakıyor ve katılmadığımı belirtmek istiyorum ,
[QUOTE=tunahanx55]Açık ve net söyliyeyim bu işin altından kalkabilirsen istediğin şeyi yapabilirsin. Önerilen koşulları sağlayabileceksen istediğin yerde yapabilirsin akvaryumunu. Bu arada akvaryum camını biraz kalın yaptır.[/QUOTE]
doğru orantılı olmadığı kesin ama ters orantılı olduğunu düşünmeniz doğru orantılı olduğunu düşünmekle aynı doğrultuda bir paradigma :) şahsi isteğinizi en yakın zamanda kavuşmanızı ümit ediyorum... ozaman 15 litrede karides besleyenler sizden dahamı az mutlu olacaklar acaba diye düşünürsünüz ... bence hobiden alınan keyfin içinde başkalarının üzerinden mutluluk devşirmenin yada aksinin yeri yok bu konudaki yorumunuza yanlış bir pencere gözüyle bakıyor ve katılmadığımı belirtmek istiyorum ,
diğer yorumalarınız gerçekten değerli koku ve nem için üst kapaktan balkona hava sirkülasyonu sağlayacak bir sistem düşünüyorum basit bir pc fanı iş görecek gibi kapagın sonunu kombi baca çıkışı tarzında bir yapı ile sonlandırıp bu sorunu çözebileceğimi düşünüyorum,
temizlik meseleside oldukça önemli bir konu ; dün bir sohbette açtığım konuyu burada tekrar açmak istiyorum
akvaryum tabanını 10 cm yüksekliğinde bir ızgara ile bölüp üzerine metal olmayan elek ile kapladıktan sonra taban döşemesine geçmeyi düşünüyorum tbaanda da kum vb küçük materyal yerine 10-20 mm. dereden doğal çakıl ve üstüne kayalar böylece tabanda ki 10 cm lik kısımda daha kirli su bulunacak dışkı ve materyal alt katmana geçecek filtreleme suyu tabandan alacak ... ayrıca tabandan gidere bir tahliye vanası koyulacak en az 70 lik boru ile acil tahliye sağlanacak bu tahliye açıldığında tabandaki kirli su büyük bir sirkülasyon ile tabandaki birikintiyi temizleyecek bunun için tabana eğim de verilebilir...
[QUOTE=tunahanx55]Açık ve net söyliyeyim bu işin altından kalkabilirsen istediğin şeyi yapabilirsin. Önerilen koşulları sağlayabileceksen istediğin yerde yapabilirsin akvaryumunu. Bu arada akvaryum camını biraz kalın yaptır.[/QUOTE]
6mm+lamine +6mm+lamine+3 mm nin yeterli olacağını söylediler ama uyarınızı dikkate alacağım teşekkürler...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
bilgi ve tecrübe birikim ve paylaşımına mukabil yapımı 1 haftada tamamlanacak ... cam için mersinde bir fabrikayla görüştüm lamine temperli cam üretiyor 15 mm bir cam yaparız kamyonla girsen çatlattıktan sonra patlatman yarım saatini alır dediler bankalarda kullanılan cammış sanırım m2 fiyatıda 70 tl civarı olacak diğer işler inşaat ve demirci işleri burada sanayide yapıcam bunları arka dekor uğraştıracak en çok sanırım ama mart ayının ilk haftasına balıkları salma niyetindeyim ... bir aksilik olmazsa
bilgi ve tecrübe birikim ve paylaşımına mukabil yapımı 1 haftada tamamlanacak ... cam için mersinde bir fabrikayla görüştüm lamine temperli cam üretiyor 15 mm bir cam yaparız kamyonla girsen çatlattıktan sonra patlatman yarım saatini alır dediler bankalarda kullanılan cammış sanırım m2 fiyatıda 70 tl civarı olacak diğer işler inşaat ve demirci işleri burada sanayide yapıcam bunları arka dekor uğraştıracak en çok sanırım ama mart ayının ilk haftasına balıkları salma niyetindeyim ... bir aksilik olmazsa
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
daha önce bir arkadaşım daha doğrusu eski patronum bir ev almıştı piyasaya görede biraz ucuzdu niye diye sorduğumda aynen dediğiniz gibi evin salonunda kocaman bir yapay havuz vardı ve bu yüzden kimse almamıştı bizim arkadaşta seve seve alıp havuza çin sazanı atmıştı o geldi şimdi aklıma dediğiniz olumsuzluk olma ihtimali olan durumlar var evet ama ben ön paneli sökülebilir bir çerçeveye oturtmayı düşünüyorum yani camı aldığımda geriye sadece dekor arka plan kalacak belki pazarlıkla bir akvariste iyi bir satış da yapabilirim :)
daha önce bir arkadaşım daha doğrusu eski patronum bir ev almıştı piyasaya görede biraz ucuzdu niye diye sorduğumda aynen dediğiniz gibi evin salonunda kocaman bir yapay havuz vardı ve bu yüzden kimse almamıştı bizim arkadaşta seve seve alıp havuza çin sazanı atmıştı o geldi şimdi aklıma dediğiniz olumsuzluk olma ihtimali olan durumlar var evet ama ben ön paneli sökülebilir bir çerçeveye oturtmayı düşünüyorum yani camı aldığımda geriye sadece dekor arka plan kalacak belki pazarlıkla bir akvariste iyi bir satış da yapabilirim :)
tolga bey ;
benim proje de de petek hemen yanı başında olacak hatta yapım esnasında sökülecek pvc tesisat konusunda iyiyimdir bir petekle kendim halledebileceğimi sanıyorum yalnız o peteğin açılıp kapanması ile ilgili araştırmaya ihtiyacım var termostatla nasıl yapılmış merak ettim doğrusu termostat kontrollü bir vana ya ihtiyaç olacak sanırım ...
ilgi ve paylaşımınız için teşekkürler...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
[QUOTE=mnfc]Kombi içinde taş çatlasın 200 litre suyu sürekli çevirerek evi ısıtır, kombinin ısıttığı suyu 5 tonluk suyu ısıtmak için kullanırsanız o maliyet farklı 25-30 TL olarak hesabınızın 10 ile çarpılmışı olur muhtemelen. Böyle bir fikriniz ve imkanınız var neden 3. katta deniyorsunuz ki, bahçesi olan bir yere taşının doğrudan zemine gerçekleştirin projenizi, strafor ile tamamen yalıtırsınız ısı kaybı sıfır olur bu şekilde .
[/QUOTE]
[QUOTE=buyukdogu32][QUOTE=mnfc]Kombi içinde taş çatlasın 200 litre suyu sürekli çevirerek evi ısıtır, kombinin ısıttığı suyu 5 tonluk suyu ısıtmak için kullanırsanız o maliyet farklı 25-30 TL olarak hesabınızın 10 ile çarpılmışı olur muhtemelen. Böyle bir fikriniz ve imkanınız var neden 3. katta deniyorsunuz ki, bahçesi olan bir yere taşının doğrudan zemine gerçekleştirin projenizi, strafor ile tamamen yalıtırsınız ısı kaybı sıfır olur bu şekilde .
[/QUOTE]
[/QUOTE]
[QUOTE=mnfc]Kombi içinde taş çatlasın 200 litre suyu sürekli çevirerek evi ısıtır, kombinin ısıttığı suyu 5 tonluk suyu ısıtmak için kullanırsanız o maliyet farklı 25-30 TL olarak hesabınızın 10 ile çarpılmışı olur muhtemelen. Böyle bir fikriniz ve imkanınız var neden 3. katta deniyorsunuz ki, bahçesi olan bir yere taşının doğrudan zemine gerçekleştirin projenizi, strafor ile tamamen yalıtırsınız ısı kaybı sıfır olur bu şekilde .
evdeki çeşme suyu sıcaklığı kışın en sert zamanında yaklaşık 15 derece ortalama 17 derece 23 derece için 5 c ısıl artışa ihtiyaç olacak ...
1 gram suyun sıcaklığını 1 derece artırmak için 1 kalori enerji lazım ...
5 ton için 5000000 kalori lazım oda 5000 kcal yapıyor ...
tam % 90 verimle 1 m3 doğalgazın vereceği enerji 8000 kcal
8 c derece artırmak için yaklaşık 7 m3 doğalgaz kullanılacaktır 17 dereceden 25derece için
tabi bu ısının korunması stabil olması şart oda sıcaklığı kışın 23-26 derece olduğundan ısı kaybı substrat yüzeyin cam+duvar+taban ve yüzeyden buharlaşma şeklinde olacaktır ... kaybolan ısı evin nemini artırıp ısı kaybına pozitif etki sağlayacaktır ...
60*50 cm lik bir panel radyatör rahatlıkla iş görür diye düşünüyorum yani muş gibi ortalama kışı - 15 derece geçen bir yerde 1 tonluk tanka hiç ısıtıcı koymadım 5 yıl boyunca oda sıcaklığı 28-30 derecenin altına inmiyordu şort atlet hikayesi yani 5 ton için neden problem olsun ki ....
ısıtma problemi toplam 80-90 gün önemli olacak ... inşallah bu ay bitirebilirsem mart ayı ısıtma masraflarını paylaşıcam sizlerle...
diğer riskler üzerinde beyin fırtınası yapmak daha faydalı olacak sanırım komşular için :)
birde dekorasyon önerileri... benim için :)
[QUOTE=buyukdogu32][QUOTE=mnfc]Kombi içinde taş çatlasın 200 litre suyu sürekli çevirerek evi ısıtır, kombinin ısıttığı suyu 5 tonluk suyu ısıtmak için kullanırsanız o maliyet farklı 25-30 TL olarak hesabınızın 10 ile çarpılmışı olur muhtemelen. Böyle bir fikriniz ve imkanınız var neden 3. katta deniyorsunuz ki, bahçesi olan bir yere taşının doğrudan zemine gerçekleştirin projenizi, strafor ile tamamen yalıtırsınız ısı kaybı sıfır olur bu şekilde .
evdeki çeşme suyu sıcaklığı kışın en sert zamanında yaklaşık 15 derece ortalama 17 derece 23 derece için 5 c ısıl artışa ihtiyaç olacak ...
1 gram suyun sıcaklığını 1 derece artırmak için 1 kalori enerji lazım ...
5 ton için 5000000 kalori lazım oda 5000 kcal yapıyor ...
tam % 90 verimle 1 m3 doğalgazın vereceği enerji 8000 kcal
8 c derece artırmak için yaklaşık 7 m3 doğalgaz kullanılacaktır 17 dereceden 25derece için
tabi bu ısının korunması stabil olması şart oda sıcaklığı kışın 23-26 derece olduğundan ısı kaybı substrat yüzeyin cam+duvar+taban ve yüzeyden buharlaşma şeklinde olacaktır ... kaybolan ısı evin nemini artırıp ısı kaybına pozitif etki sağlayacaktır ...
60*50 cm lik bir panel radyatör rahatlıkla iş görür diye düşünüyorum yani muş gibi ortalama kışı - 15 derece geçen bir yerde 1 tonluk tanka hiç ısıtıcı koymadım 5 yıl boyunca oda sıcaklığı 28-30 derecenin altına inmiyordu şort atlet hikayesi yani 5 ton için neden problem olsun ki ....
ısıtma problemi toplam 80-90 gün önemli olacak ... inşallah bu ay bitirebilirsem mart ayı ısıtma masraflarını paylaşıcam sizlerle...
diğer riskler üzerinde beyin fırtınası yapmak daha faydalı olacak sanırım komşular için :)
birde dekorasyon önerileri... benim için :)
üstat bahçede ısıtma nasıl olcak asıl ?? evi zaten ısıtıyoruz ... hem kışın seyri için bahçeye inmek pek bir aklıma yatmadı
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
öncelikle ilgi ve yorumlarınıza teşekkür ediyorum...
[QUOTE=mnfc]Elazıgda 5 ton akvaryumu nasıl ısıtmayı düşünüyorsunuz? 5 ton yine 500 lt deneyin önce risk de almamış olursunuz.[/QUOTE]
öncelikle ilgi ve yorumlarınıza teşekkür ediyorum...
projemi bir inşaat müh. bir mimar. bir çok akvaryumcu ve inşaatçı ile yapı malzemesi ustalarına danıştım hatta 65 yaşında bir inşaatçı bile katkıda bulundu...
sonuç olarak mühendisler 5-6 tonluk bir rakamın oda tabliyesi için fazla yük olduğunu ancak taşıyacağını yapılan hesapların deprem vb... gibi acil durumlar için yapıldığını ortalama yeni yapılarda bir odanın m2 taşıma miktarının 400 kg olarak yapıldığını ancak beton mukavemetinin cm 2 / yük olarak hesaplandığını bununda benim projemde 6 ton / 2m2 (320*80*2000 cm ebatlar ) yaklaşık m2 ye 2.5 ton civarı bir yük biniyor cm 2 hesabında ise cm 2 ye yaklaşık 2 kg yük biniyor...
budurumda suyun tabana eşit yük dağıtması ben projemde tabanı evin tabanını kullanmayı düşünüyorum... avantaj olarak değerlendiriliyor yalnız en büyük risk deprem ve bunun gibi salınımlarda yükün dengesiz hareketi sonucu oluşacak anma yükü bu gerçekten risk...
sızıntı meselesi yorumlarında ise beni en çok tatmin eden yorum şu oldu ; çatılara 10 tonluk depolar yapıyoruz bir sorun olmuyor su yalıtımı en kolay mesele izolasyon malzemeleri ile rahatlıkla çözülür...:) her nekadar en çok tatmin eden cevap olsada hala tam tatmin olmuş sayılmam ....bu yüzden alt tarafta cama dönebilirim...
[QUOTE=mnfc]Elazıgda 5 ton akvaryumu nasıl ısıtmayı düşünüyorsunuz? 5 ton yine 500 lt deneyin önce risk de almamış olursunuz.[/QUOTE]
ısıtma konusu akdeniz ve ege hariç memleketin her yerinde aynı değerlere sahip tabiki miktar yükselince maliyette bir miktar artacaktır .. ama elazığın havası soğuk sayılmaz sıfırın altında gece sayısı bir elin parmaklarını bulmaz karı yerde görmek nerdeyse mucize gibi bir şey artık son barajlardan sonra özellikle... ama yinede 5 ton u ısıtmak için bir köşesine bir petek yerleştirmeyi düşünüyorum doğal gaz elektirikten yüz kat daha ucuza ısıtacaktır ayrıca ev ısısı zaten 25 c olduğundan bana aylık 20-30 tl den fazla masraf çıkaracağını düşünmüyorum,
500 lt için ise malesef yıllardır 1 tonluk tank kullanıyorum hatta evimi taşırken en büyük problem o tank oldu ama her şeye rağmen taşıyabildim şimdi uzun soluklu bir proje peşindeyim ,
zor olduğunu riskli olduğunu maliyetli olduğunu biliyorum ama hayata geçirmek için hertürlü revize ile birlikte usta ların yorumları ile hayata geçirmeyi düşünüyorum ...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
arkadaşlar öncelikle foruma yeni üyeyim yaklaşık 3 yıldır frontosa brundi ile ilgileniyorum yalnız 2014 temmuzda ev taşınırken balıklarımı malesef kaybettim şimdi yeni evimde odanın bir tanesinin 3 duvarı ve ön tarafa cam olacak şekilde doğal taş dekorlu (kayrak) bolca yuvalı yaklaşık 5 ton kapasiteli bir tank kurmayı düşünüyorum tavsiye uyarı ve görüşlerinizi bekliyorum.
arkadaşlar öncelikle foruma yeni üyeyim yaklaşık 3 yıldır frontosa brundi ile ilgileniyorum yalnız 2014 temmuzda ev taşınırken balıklarımı malesef kaybettim şimdi yeni evimde odanın bir tanesinin 3 duvarı ve ön tarafa cam olacak şekilde doğal taş dekorlu (kayrak) bolca yuvalı yaklaşık 5 ton kapasiteli bir tank kurmayı düşünüyorum tavsiye uyarı ve görüşlerinizi bekliyorum.
uzunca bir süredir araştırma yapmama rağmen nette pek fazla bilgi olduğunu söyleyemem şöyleki;
yap hiçbirşey olmazdan
hiçmi akıl yok 3. katta o kadar tank olurmu ya kadar genişçe bir yelpazede benzer konulara yorumlar var
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
herkese uzun soluklu frontosa üretimimin acılı bir şekilde son bulmasından sonra melek akvaryumumla MERHABA...
herkese uzun soluklu frontosa üretimimin acılı bir şekilde son bulmasından sonra melek akvaryumumla MERHABA...
SON MESAJLAR
- Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
Levent balık,
Koksal Gurkan,
sina cen,
Hoppala,
efkango,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Jaredped,
mehaniches_ksmt,
Akvaryumcu_Doru,
yyiImaz,
Kınayu,
nazemert1,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
yeekim,
MuratOzdemir,
yokte,
0rnn,
aupqua,
Umutoty,
recebbilge,
bgavare,
Aporetti,
Hidro Dinamik,
LeafyAqua,
isssmailak,
ahmetfiratozkaya,
tarikyksl,
omarfako2,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
