ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sormaneden
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
81
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Mart 2010 04:25
Son Ziyaret:
22 Mart 2023 16:41
Toplam Mesaj:
85 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
görkem boyacıoglu
Doğum Tarihi:
29 Nisan 1984
Yaş:
42
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
görkem boyacıop
SON 10 MESAJI
Tropheus Biyotopum :)
Bendede 60 yakın maswa ikola karışık var dişi erkek ayrimi yapıp sayilarini azalticam şuan çok az kaya var bende sizin gibi yapmayı düşünüyorum akvaryumda bu taşları nereden buldunuz harika gözüküyor altında strafor varmı ?
Bendede 60 yakın maswa ikola karışık var dişi erkek ayrimi yapıp sayilarini azalticam şuan çok az kaya var bende sizin gibi yapmayı düşünüyorum akvaryumda bu taşları nereden buldunuz harika gözüküyor altında strafor varmı ?
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]:) haha Evet ses buyuk dert.
Benim sump dokulusu baya çok sayıda bir pomza taşı bedine oluyor ve çok az ses yapıyor. Sumpdan hiç bir havalandırma beklentim yok tıka basa malzeme dolu içi. Yukarı basan hava motorum 2 çıkışlı ayarlanabilir ve çok sesi yok. Zaten dolap içinde, 2 çıkışı T parçası ile birleşip yukarı bastırdım. Bu sizdeki motordan akvaryum altından dolapta sump önünde 3 yavru tankım var onlardada 6 çıkışlı sini kullanıyorum akvaryumlar alcak olsugundan kısık calisiyor onda da cok az ses var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/211120211456351.jpg[/IMG]
Ana tankta en dipten olması kabarcik temas etki suresi, verim acisindan önemli. Ve sump motoru bozulursa bu derece kalabalik tankta eve geldiğinizde tum.baliklari ölu bulmamaniz için. Sumpa da extra vermekten zarar gelmez. Ama önerim ana tanka en dipten vermeniz olur.
[/QUOTE]
Sump harika yapmışsın yakından görmek isterdim :) yavruluklar falan harika sump konusunda hiç deneyimim yoktu yavruluk konusunu atladım kocaman bir sump var alt tarafta bende yemleri zor koyuyorum :) bu arada gordugum resimde benim kullandığım aynı hava pompası var sanırım çıkışlarin hepsi takıli olduğu için ses az geliyor
[QUOTE=Bayulker]:) haha Evet ses buyuk dert.
Benim sump dokulusu baya çok sayıda bir pomza taşı bedine oluyor ve çok az ses yapıyor. Sumpdan hiç bir havalandırma beklentim yok tıka basa malzeme dolu içi. Yukarı basan hava motorum 2 çıkışlı ayarlanabilir ve çok sesi yok. Zaten dolap içinde, 2 çıkışı T parçası ile birleşip yukarı bastırdım. Bu sizdeki motordan akvaryum altından dolapta sump önünde 3 yavru tankım var onlardada 6 çıkışlı sini kullanıyorum akvaryumlar alcak olsugundan kısık calisiyor onda da cok az ses var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/211120211456351.jpg[/IMG]
Ana tankta en dipten olması kabarcik temas etki suresi, verim acisindan önemli. Ve sump motoru bozulursa bu derece kalabalik tankta eve geldiğinizde tum.baliklari ölu bulmamaniz için. Sumpa da extra vermekten zarar gelmez. Ama önerim ana tanka en dipten vermeniz olur.
[/QUOTE]
Sump harika yapmışsın yakından görmek isterdim :) yavruluklar falan harika sump konusunda hiç deneyimim yoktu yavruluk konusunu atladım kocaman bir sump var alt tarafta bende yemleri zor koyuyorum :) bu arada gordugum resimde benim kullandığım aynı hava pompası var sanırım çıkışlarin hepsi takıli olduğu için ses az geliyor
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Hocam okudum bunu denicem şimdi elimdeki ürünü cikartip çift cikisli sessiz bir ürün bakıyorum tek anlayamadım konu hava basmak konusu bildiğimiz gibi hava motorlari dışardaki hava alıp suyun içine basıyor ana tank yerine sump basilmasindaki fark anlayamadım bu arada gözüm dönmüş ekipman alırken bendeki mantık neyse artık 8 akvaryuma basabilecek sanayi tarzı birşey almışım :)) bir ses çıkartıyor akıllara zarar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90347/211120210118391.jpg[/IMG]
Hocam okudum bunu denicem şimdi elimdeki ürünü cikartip çift cikisli sessiz bir ürün bakıyorum tek anlayamadım konu hava basmak konusu bildiğimiz gibi hava motorlari dışardaki hava alıp suyun içine basıyor ana tank yerine sump basilmasindaki fark anlayamadım bu arada gözüm dönmüş ekipman alırken bendeki mantık neyse artık 8 akvaryuma basabilecek sanayi tarzı birşey almışım :)) bir ses çıkartıyor akıllara zarar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90347/211120210118391.jpg[/IMG]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]Benim akvaryum vidyolarında farkedilmez ama durso sump kulesi en altından bir delikten hava hortumu çıkıyor ve arka fonun hemen önünde tam ortada 2 cıkışlı 1 hava motoru dipten hava taşını 7×24 besliyor ana tank için. Yaptırırken özelikle böyle istedim.
5ppm üzeri oksijen stabil sağlanması bu hobinin 3 temel saç ayağından biri. 2. Sabit sıcaklık 3. Sü asla ellenmeyen filitre (çok zorda kalınıyor inanilmaz zaruri ise akvaryumdan çekilmiş 1 kova suda nazik temizleme) 2 yılı aşkın bu tank çalışıyor daha sump dokunmadım.
Bence farkını çok kısa sürede göreceksiniz. Bu başlıkta oksijen ile ilgili bir postum olacaktı sonlarda.
[/QUOTE]
Hocam banada teklif ettiler çınar akvaryum kabul etmedim 20 seneye yakın akvaryum bakıyorum fakat hiç hava taşı kullanmadım hem ses yapıyor diye şuan elimde 6 çıkışlı bir hava motoru var ama 6 sida aynı anda bastığı için korkunç bir ses var :)) büyümeyle alakalı oldugunu kesinlikle düşünüyorum benim şuan yapabileceğim 2 durum var hava taşı malaseft koyamicam ana tanka fakat sump içine eklesem hava tasini bir faydası olurmu yada günde 12 saat dalga motorunu çalıştırsam zamanlayıcı alıp sizce fark yaratirmi oksijen miktarının arttırmak için.
Daha önce 2 tane ufak hacimli akvaryum vardı bu arada bende evlenirken zar zor bunun için izin aldım yaptırdım evliyken biraz zor oluyor bu işler :) akvaryumda salonda sump zaten sesli birde hava motorunu düşünmek istemiyorum :)
Desteğin için teşekkürler [EDIT]sormaneden,2021-11-20 23:36:42[/EDIT]
[QUOTE=Bayulker]Benim akvaryum vidyolarında farkedilmez ama durso sump kulesi en altından bir delikten hava hortumu çıkıyor ve arka fonun hemen önünde tam ortada 2 cıkışlı 1 hava motoru dipten hava taşını 7×24 besliyor ana tank için. Yaptırırken özelikle böyle istedim.
5ppm üzeri oksijen stabil sağlanması bu hobinin 3 temel saç ayağından biri. 2. Sabit sıcaklık 3. Sü asla ellenmeyen filitre (çok zorda kalınıyor inanilmaz zaruri ise akvaryumdan çekilmiş 1 kova suda nazik temizleme) 2 yılı aşkın bu tank çalışıyor daha sump dokunmadım.
Bence farkını çok kısa sürede göreceksiniz. Bu başlıkta oksijen ile ilgili bir postum olacaktı sonlarda.
[/QUOTE]
Hocam banada teklif ettiler çınar akvaryum kabul etmedim 20 seneye yakın akvaryum bakıyorum fakat hiç hava taşı kullanmadım hem ses yapıyor diye şuan elimde 6 çıkışlı bir hava motoru var ama 6 sida aynı anda bastığı için korkunç bir ses var :)) büyümeyle alakalı oldugunu kesinlikle düşünüyorum benim şuan yapabileceğim 2 durum var hava taşı malaseft koyamicam ana tanka fakat sump içine eklesem hava tasini bir faydası olurmu yada günde 12 saat dalga motorunu çalıştırsam zamanlayıcı alıp sizce fark yaratirmi oksijen miktarının arttırmak için.
Daha önce 2 tane ufak hacimli akvaryum vardı bu arada bende evlenirken zar zor bunun için izin aldım yaptırdım evliyken biraz zor oluyor bu işler :) akvaryumda salonda sump zaten sesli birde hava motorunu düşünmek istemiyorum :)
Desteğin için teşekkürler [EDIT]sormaneden,2021-11-20 23:36:42[/EDIT]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]Gayet güzel kayıpları kafanıza takmayın hobi içinde bu kaçınılmaz. Populasyonu erkek öncelikli olarak peyder pey azaltarak. Yemlerde kaliteli ve az alarak kısa sürede bitirin yeniden alın. Hobi de en ucuz şey yem.
Sump 1. Haznesine tazzikle dökülüp şelale etkisi yapmıyorsa ki bu ses demektir havalandırmasına çok güvenmeyin. 1 hava motoru ile tankın en dibinden 1 hava taşı 7×24 hep yarını görürsünüz. Allah korusun sump motoru bozulursa risk ortadan kalkar. Mesajları okuduysanız filitre malzemesi ne olursa olsun yeterince oksijen yoksa biyolijik arıtım, balıklarda büyüme sekteye uğrar.
Sumpa hiç müdehale etmeyin filitre temizligine hobi de inanmıyorum debi sorunu gibi major sorun yoksa. Az da olsa düzenli su degişimine devam edin. Çok güzel olacaktır hersey biraz sabırla.
Selamlar.[/QUOTE]
Hocam selamlar oksijen miktarı için akvaryum videosunu çektim balıkların yaşıyla ilgili düzeltme yapıyorum 14. Aylık suanlar 12. Ay öncesi videsuda var yardımların ve fikirlerin için teşekkürler.
14. Aylık
[VID]https://youtu.be/_eyMEqfc3xQ[/VID]
12 .aylık
[VID]https://youtube.com/shorts/_Cw7d_Rtfkk?feature=share[/VID]
[QUOTE=Bayulker]Gayet güzel kayıpları kafanıza takmayın hobi içinde bu kaçınılmaz. Populasyonu erkek öncelikli olarak peyder pey azaltarak. Yemlerde kaliteli ve az alarak kısa sürede bitirin yeniden alın. Hobi de en ucuz şey yem.
Sump 1. Haznesine tazzikle dökülüp şelale etkisi yapmıyorsa ki bu ses demektir havalandırmasına çok güvenmeyin. 1 hava motoru ile tankın en dibinden 1 hava taşı 7×24 hep yarını görürsünüz. Allah korusun sump motoru bozulursa risk ortadan kalkar. Mesajları okuduysanız filitre malzemesi ne olursa olsun yeterince oksijen yoksa biyolijik arıtım, balıklarda büyüme sekteye uğrar.
Sumpa hiç müdehale etmeyin filitre temizligine hobi de inanmıyorum debi sorunu gibi major sorun yoksa. Az da olsa düzenli su degişimine devam edin. Çok güzel olacaktır hersey biraz sabırla.
Selamlar.[/QUOTE]
Hocam selamlar oksijen miktarı için akvaryum videosunu çektim balıkların yaşıyla ilgili düzeltme yapıyorum 14. Aylık suanlar 12. Ay öncesi videsuda var yardımların ve fikirlerin için teşekkürler.
14. Aylık
[VID]https://youtu.be/_eyMEqfc3xQ[/VID]
12 .aylık
[VID]https://youtube.com/shorts/_Cw7d_Rtfkk?feature=share[/VID]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Hocam harika bir paylasim olmuş yazilarin çoğunu okudum benimde çınar akvaryumdan yaptirdigim 103-85-65 ölçülerinde karışık tropheus türleri besliyorum yaklaşık 60 adet 1,5 senedir bendeler yavrudan aldığım balıklar 67 adetle başladığım serüven akvaryumun ikikez patlaması sebebiyle 7 kayıpla gecirdim alttan sumplu saatte 5000 lt çeviriyor kurulum yaparken bol miktarda subsrat seramik halkalar toplar prigen elyaf büyük sungerler var adını tam hatırlayamadığım bir kaç malzeme daha var şimdiye kadar hiç bir katkı maddesi koymadim arada çok nadir kaya tuzu ekliyorum günde 3-4 kez yenliyorum sera ve Tetra yemleri kullanıyorum 6 çeşit toplam hacim sumpla beraber 800 lt duzenli olarak haftalık 70-80 lt dinlenmiş su ile değişim sağlıyorum 6500 lh çeviren dalga motoru var kullanmıyorum bunu çok fazla dalgalanma yapıp kumları iyice itiyor bendeki sorun balıkların çok zor büyümesi istediğim formda degiller 2-3 cm aldığım baliklar 1,5 senede 6-7 cm arası ciflesme var ağızları hep dolu fakat yavru alamıyorum kusturmada yapmak istemiyorum kendi hallerine bıraktım hatta ikola erkekle ilangi dışı ciftlesti şuan ağzı dolu akvaryuma oksijen basilmali demişsiniz ben şimdiye kadar kullanmadım hiç hava tasiyla sadece sumptaki dalganmayla devam ediyorum kullandığınız katkı maddelerini ogrenebilirmiyim ?bir yerlerde bir yanlis yaptigimi düşünüyorum ama :) balıklarda yavas büyüme var balık sayısı fazla evet elimdeki erkekleri çıkarmak istedim hediye edecektim fakat cinsiyette belirleyemedim 2 ay önce
Hocam harika bir paylasim olmuş yazilarin çoğunu okudum benimde çınar akvaryumdan yaptirdigim 103-85-65 ölçülerinde karışık tropheus türleri besliyorum yaklaşık 60 adet 1,5 senedir bendeler yavrudan aldığım balıklar 67 adetle başladığım serüven akvaryumun ikikez patlaması sebebiyle 7 kayıpla gecirdim alttan sumplu saatte 5000 lt çeviriyor kurulum yaparken bol miktarda subsrat seramik halkalar toplar prigen elyaf büyük sungerler var adını tam hatırlayamadığım bir kaç malzeme daha var şimdiye kadar hiç bir katkı maddesi koymadim arada çok nadir kaya tuzu ekliyorum günde 3-4 kez yenliyorum sera ve Tetra yemleri kullanıyorum 6 çeşit toplam hacim sumpla beraber 800 lt duzenli olarak haftalık 70-80 lt dinlenmiş su ile değişim sağlıyorum 6500 lh çeviren dalga motoru var kullanmıyorum bunu çok fazla dalgalanma yapıp kumları iyice itiyor bendeki sorun balıkların çok zor büyümesi istediğim formda degiller 2-3 cm aldığım baliklar 1,5 senede 6-7 cm arası ciflesme var ağızları hep dolu fakat yavru alamıyorum kusturmada yapmak istemiyorum kendi hallerine bıraktım hatta ikola erkekle ilangi dışı ciftlesti şuan ağzı dolu akvaryuma oksijen basilmali demişsiniz ben şimdiye kadar kullanmadım hiç hava tasiyla sadece sumptaki dalganmayla devam ediyorum kullandığınız katkı maddelerini ogrenebilirmiyim ?bir yerlerde bir yanlis yaptigimi düşünüyorum ama :) balıklarda yavas büyüme var balık sayısı fazla evet elimdeki erkekleri çıkarmak istedim hediye edecektim fakat cinsiyette belirleyemedim 2 ay önce
Tropheuslarda farklı familyalar eşleşirmi
Merhaba benimde şuan yaşadığım bir olay var ikola erkek ilangi dışı ile ciflesti daha önce böyle bir olay yaşayan varmı yavrular doguyormu doğuyorsa nasıl oluyorlar
Merhaba benimde şuan yaşadığım bir olay var ikola erkek ilangi dışı ile ciflesti daha önce böyle bir olay yaşayan varmı yavrular doguyormu doğuyorsa nasıl oluyorlar
Tanganyika Wasting Sendromu Ve İyot Eksikliği
Hocam desteklerin için teşekkürler yavrudan aldığım trop balıklarım istediğim gibi büyümüyor 1,5 sene kadar oldu şuan hala dişi erkek cinsiyet belirleyemiyorum erkekleri cikarticam büyük ihtimal akvaryumdaki stres bunla ilgili diye düşünüyorum 800 lt akvaryumum haftalık 70- 80 lt kadar su değişimi yapabiliyorum sump sistemli saatte 5000 lt su ceviriyor kafa motoruda var fakat onu kullanmiyorum biraz büyük almışım 6500 lt çeviriyor bu sefer akvaryumda kumları bile surukluyor büyümeyle ilgili büyük sorunlar yaşıyorum ama alttan sumplu olduğu içinde oksijenle alakalı olduğunu düşünmüyorum bu iyot konusunda dediğin ürünü alıp denicem yem konusunda biraz fazla alıyorum ama 6 ay içerisinde bitiyor destegin için çok sağol
Hocam desteklerin için teşekkürler yavrudan aldığım trop balıklarım istediğim gibi büyümüyor 1,5 sene kadar oldu şuan hala dişi erkek cinsiyet belirleyemiyorum erkekleri cikarticam büyük ihtimal akvaryumdaki stres bunla ilgili diye düşünüyorum 800 lt akvaryumum haftalık 70- 80 lt kadar su değişimi yapabiliyorum sump sistemli saatte 5000 lt su ceviriyor kafa motoruda var fakat onu kullanmiyorum biraz büyük almışım 6500 lt çeviriyor bu sefer akvaryumda kumları bile surukluyor büyümeyle ilgili büyük sorunlar yaşıyorum ama alttan sumplu olduğu içinde oksijenle alakalı olduğunu düşünmüyorum bu iyot konusunda dediğin ürünü alıp denicem yem konusunda biraz fazla alıyorum ama 6 ay içerisinde bitiyor destegin için çok sağol
Tanganyika Wasting Sendromu Ve İyot Eksikliği
Merhaba harika bir paylaşım olmuş 67 adet maswa ikola ilangi besliyorum yaklaşık 1,5 senedir yavrudan besledigim balıklar 1 ay önce ilangilerde 1 tanesini kaybettim okuduğum kadarıyla iyot eksikliği sebebiyle balıkların bazılarında kafa buyuklugu ve genel tankta balıkların gelişimleri çok yavaş gidiyor iyotlu tuz eklersek hangi ölçülerde ekleyebiliriz litre başına 6-7 ayda bir çok az kaya tuzu ekliyorum akvaryuma onun haricinde trop cikarirmi herkesin kullandığı 6 çeşit yem veriyorum Reeflowers Cichlid Trace bu ürün için tavsiyeleriniz nelerdir yada onerebileceginiz bir katkı maddesi varmıdır ? Gönül ister ki direk iyotlu tuz eklemek ama buda ilerki zamanlarda sorun cikarirmi.
Ispanak ve sarimsakta yüksek miktarda iyot mevcut troplari beslerken haftada 1 öğün d allino plus yem veriyorum ıspanak daha önce vermedim ıspanak haşlayıp verme konusunda fikirlerinizi merak ediyorum şimdiden teşekkürler.[EDIT]sormaneden,2021-11-11 12:40:16[/EDIT]
Merhaba harika bir paylaşım olmuş 67 adet maswa ikola ilangi besliyorum yaklaşık 1,5 senedir yavrudan besledigim balıklar 1 ay önce ilangilerde 1 tanesini kaybettim okuduğum kadarıyla iyot eksikliği sebebiyle balıkların bazılarında kafa buyuklugu ve genel tankta balıkların gelişimleri çok yavaş gidiyor iyotlu tuz eklersek hangi ölçülerde ekleyebiliriz litre başına 6-7 ayda bir çok az kaya tuzu ekliyorum akvaryuma onun haricinde trop cikarirmi herkesin kullandığı 6 çeşit yem veriyorum Reeflowers Cichlid Trace bu ürün için tavsiyeleriniz nelerdir yada onerebileceginiz bir katkı maddesi varmıdır ? Gönül ister ki direk iyotlu tuz eklemek ama buda ilerki zamanlarda sorun cikarirmi.
Ispanak ve sarimsakta yüksek miktarda iyot mevcut troplari beslerken haftada 1 öğün d allino plus yem veriyorum ıspanak daha önce vermedim ıspanak haşlayıp verme konusunda fikirlerinizi merak ediyorum şimdiden teşekkürler.[EDIT]sormaneden,2021-11-11 12:40:16[/EDIT]
Tropheus Büyüme Hızı
[QUOTE=celalabay]Görkem Bey selamlar,
Büyüme hızları biraz yavaş gibi, evet. Fakat bunun için zaten birden fazla sebebiniz var maalesef.
1- Akvaryumunuz kapasite olarak muazzam olsa da ölçü olarak bu tür işlere pek uygun değil. Erkeklerden birisi baskın olunca tankın geri kalanına eziyet edecek ve gelişimi olumuz etkileyecek.
2- Yavruların ilk 2-3 ayı bana göre en önemli evresidir. Bu evrede çok iyi bir diyet ve metabolizma açısından hareket kazanılır ise, gelecekteki gelişimleri de buna paralel olarak hız kazanmaktadır. Bu tank ve sump kazaları da bu döneme denk geldi ise bu da yavaş gelişime bir etkendir.
3- Birden fazla tür ve bunların bazıları nispeten daha büyük boylara gelebiliyor olması da baskınlık/yeme daha kolay erişen büyük boy balıklar gibi sebeplerden yine diğer nispeten küçük olanları etkileyebiliyor.
Güzel haber, boy konusunda tropheuslar iyi bir diyetle damızlık yaşta da olsalar halen gelişim gösterebiliyorlar. Renkler çok fark etmese de irilik ve boylanma kesinlikle fark ediyor.
Nacizane tavsiyem (diyet nasıldır bilmediğim için eklemek isterim)
Yem menüsüne kesinlikle dainichi Veggie Fx, Veggie Pro, Color Fx (bunları mix yapabilirsiniz. Örneğin 50gr fx, 50gr pro, 25gr kadar da color fx) 1mm granül yem eklemenizdir. eğer alışkanlıkla ilgili sorun çekmezlerse daha hızlı boy atacaklardır. Bunun haricinde Reeflowers Cichlid Trace (rakam olarak uygun ve kalite olarak da gayet yeterli) kullanmanızı öneririm. Cichlid trace için elinizde bir TDS metre bulundurmak iyi olur. Yok ise kutu üzerinde yazdığı şekilde kullanmakta fayda var.
Sağlıklı balıklar dilerim.
[/QUOTE]
Hocam desteğin için teşekkürler yem olarak evet onların hepsini kullanıyorum fakat haftada 1 veriyorum davinci yemlerini 3-4 ayda bir kaya tuzu ekliyordum Chlid tracer denicem daha önce kullanmadığım bir ürün dişi erkek oranını bir ayarlayabilirsem 2-3 erkek bırakırsam sorun olmayacak diye düşünüyorum uzunluk belki az ama genişlik yeterli akvaryum için troplarda damızlık altı balıkların cinsiyetini belirlemek gerçekten zor yada ben bu konuda çok tecrübesizim erkekleri hediye edicektim 3 ay önce fakat cinsiyet belirleyemedim
[QUOTE=celalabay]Görkem Bey selamlar,
Büyüme hızları biraz yavaş gibi, evet. Fakat bunun için zaten birden fazla sebebiniz var maalesef.
1- Akvaryumunuz kapasite olarak muazzam olsa da ölçü olarak bu tür işlere pek uygun değil. Erkeklerden birisi baskın olunca tankın geri kalanına eziyet edecek ve gelişimi olumuz etkileyecek.
2- Yavruların ilk 2-3 ayı bana göre en önemli evresidir. Bu evrede çok iyi bir diyet ve metabolizma açısından hareket kazanılır ise, gelecekteki gelişimleri de buna paralel olarak hız kazanmaktadır. Bu tank ve sump kazaları da bu döneme denk geldi ise bu da yavaş gelişime bir etkendir.
3- Birden fazla tür ve bunların bazıları nispeten daha büyük boylara gelebiliyor olması da baskınlık/yeme daha kolay erişen büyük boy balıklar gibi sebeplerden yine diğer nispeten küçük olanları etkileyebiliyor.
Güzel haber, boy konusunda tropheuslar iyi bir diyetle damızlık yaşta da olsalar halen gelişim gösterebiliyorlar. Renkler çok fark etmese de irilik ve boylanma kesinlikle fark ediyor.
Nacizane tavsiyem (diyet nasıldır bilmediğim için eklemek isterim)
Yem menüsüne kesinlikle dainichi Veggie Fx, Veggie Pro, Color Fx (bunları mix yapabilirsiniz. Örneğin 50gr fx, 50gr pro, 25gr kadar da color fx) 1mm granül yem eklemenizdir. eğer alışkanlıkla ilgili sorun çekmezlerse daha hızlı boy atacaklardır. Bunun haricinde Reeflowers Cichlid Trace (rakam olarak uygun ve kalite olarak da gayet yeterli) kullanmanızı öneririm. Cichlid trace için elinizde bir TDS metre bulundurmak iyi olur. Yok ise kutu üzerinde yazdığı şekilde kullanmakta fayda var.
Sağlıklı balıklar dilerim.
[/QUOTE]
Hocam desteğin için teşekkürler yem olarak evet onların hepsini kullanıyorum fakat haftada 1 veriyorum davinci yemlerini 3-4 ayda bir kaya tuzu ekliyordum Chlid tracer denicem daha önce kullanmadığım bir ürün dişi erkek oranını bir ayarlayabilirsem 2-3 erkek bırakırsam sorun olmayacak diye düşünüyorum uzunluk belki az ama genişlik yeterli akvaryum için troplarda damızlık altı balıkların cinsiyetini belirlemek gerçekten zor yada ben bu konuda çok tecrübesizim erkekleri hediye edicektim 3 ay önce fakat cinsiyet belirleyemedim
SON MESAJLAR
- Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 63 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
ereneroglu,
Redko,
altum123,
Merdow,
benji,
HT_Halil,
yeekim,
karavezir,
EKAR,
ErayDemirel,
mareq,
bysmokin,
aycan kurt,
HalilSefaa,
MCY4,
Maverickse,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
SMYurtsever,
Sungurr,
salih35xs,
TolgaÜNAL,
cheavy,
Flytheshrimp,
MBurakA,
plutarkhos,
Kfat,
SinanBulut,
egemenc,
emree06,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
