ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
fishmonger
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Ağustos 2012 16:40
Son Ziyaret:
16 Kasım 2014 10:06
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
etem gökçe
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1994
Yaş:
32
İl:
Istanbul
Meslek:
öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
etem gökçe
SON 7 MESAJI
Internetten alısveris - Otuz.com
ben bu firmanın tam karşı caddesinde oturuyorum.Böyle bir esnaf hayatımda görmedim. Bir kez gittim ve acil durumlar(ilaç vs gerekliliği) olmadığı sürece dükkanın kapısından geçmem
Zaten herkes yazmış ne olduklarını da ben kaç zamandır yazayım yazayım diyordum fakat insanlar ''yanlış anlar,inanmazlar işte ne anlarsın zaten bu işlerden''tepkisi gelmemesi için yazmaya sıcak bakmıyordum ancak tesadüfen gördüm burada yazılanları ve bir kaç kelam da ben edeyim bu insanlar hakkında.
Hadi anlarım bu insanlar hobici falan değil ticarethane olarak görüyor bu işletmeyi,bir hobiciyle beslediği canlı hakkında konuşmayı bildiği kadarıyla tavsiyeler vermeyi falan geçtim arkadaşlar.Bu insanlar size öyle bir davranıyor ki hani aldığım ürünlerin fiyatları önemli değil ama gittiğimde 120-150 liralık alışveriş yaptım ortalama parama göre muamele yapılmasını zaten istemiyorum da yahu insan müşterisine işi bitsinde gitsin diye bakar mı içeriye ürünlere bakmak için 2 adım atıyorsun ''ne aradıysanız söyleyin ben vereyim''diyor sanki 5 yaşındaki çocuğuz tutup rafları aşşağı indireceğiz bakıyoruz işte arkadaş. Hele bir tanesi var peşinizden geliyor.Hadi al ve git der gibi.Ben çevre mahallelerden(alibeyköy,yeşilpınar,nişanca,topçular) hatta çevre ilçelerden bile(kasımpaşa,fatih,eminönü,beyoğlu,gaziosmanpaşa) tanıdığım akvaryumcu-hobici insanların bunlara nefretle baktığını bilirim.Kesinlikle önermezler sattığı malı bulmak mümkün 3 aşşağı 5 yukarı fiyata öyle bir psikoloji oluşturmuşlar ki adam 5 lira fazla veriyor şunların yüzüne bakmamak için
Diyeceğim o ki bu insanlarla yüz yüze gelmeyi bırakın internetten bile alışveriş yapmayın.Bir dursunlar da düşünsünler neden satışlar durdu nerede yanlış yapıyoruz diye belki o zaman esnaf olabilirler...fishmonger 2014-05-02 13:18:45
ben bu firmanın tam karşı caddesinde oturuyorum.Böyle bir esnaf hayatımda görmedim. Bir kez gittim ve acil durumlar(ilaç vs gerekliliği) olmadığı sürece dükkanın kapısından geçmem
Zaten herkes yazmış ne olduklarını da ben kaç zamandır yazayım yazayım diyordum fakat insanlar ''yanlış anlar,inanmazlar işte ne anlarsın zaten bu işlerden''tepkisi gelmemesi için yazmaya sıcak bakmıyordum ancak tesadüfen gördüm burada yazılanları ve bir kaç kelam da ben edeyim bu insanlar hakkında.
Hadi anlarım bu insanlar hobici falan değil ticarethane olarak görüyor bu işletmeyi,bir hobiciyle beslediği canlı hakkında konuşmayı bildiği kadarıyla tavsiyeler vermeyi falan geçtim arkadaşlar.Bu insanlar size öyle bir davranıyor ki hani aldığım ürünlerin fiyatları önemli değil ama gittiğimde 120-150 liralık alışveriş yaptım ortalama parama göre muamele yapılmasını zaten istemiyorum da yahu insan müşterisine işi bitsinde gitsin diye bakar mı içeriye ürünlere bakmak için 2 adım atıyorsun ''ne aradıysanız söyleyin ben vereyim''diyor sanki 5 yaşındaki çocuğuz tutup rafları aşşağı indireceğiz bakıyoruz işte arkadaş. Hele bir tanesi var peşinizden geliyor.Hadi al ve git der gibi.Ben çevre mahallelerden(alibeyköy,yeşilpınar,nişanca,topçular) hatta çevre ilçelerden bile(kasımpaşa,fatih,eminönü,beyoğlu,gaziosmanpaşa) tanıdığım akvaryumcu-hobici insanların bunlara nefretle baktığını bilirim.Kesinlikle önermezler sattığı malı bulmak mümkün 3 aşşağı 5 yukarı fiyata öyle bir psikoloji oluşturmuşlar ki adam 5 lira fazla veriyor şunların yüzüne bakmamak için
Diyeceğim o ki bu insanlarla yüz yüze gelmeyi bırakın internetten bile alışveriş yapmayın.Bir dursunlar da düşünsünler neden satışlar durdu nerede yanlış yapıyoruz diye belki o zaman esnaf olabilirler...
Akvaryum Bitkileri hakkında Birkaç soru...
[QUOTE=Tolga Arslan][QUOTE=fishmonger]Dediginiz bitkilerin siparisini verdim tolga bey.
Mayali co2 300 ltlik tankda ortalama kac liraya denk gelir bir de suresi kac haftadir. Acikcasi suan durumum musait cok sukur.Ornegin senelik co2 tup gibi bir sey var midir acaba bilginiz var mi ?
Suan co2 konularini arastirmaya basladim...
Yorumlariniz icin tesekkur ederim.[/QUOTE]
-anladım tolga bey dediğiniz gibi bende hem oran bazında az geleceği kanaatindeyim. Uzun sürede bana maliyeti de artacaktır. Tüp almaya kararlıyım. Yorumlarınız için teşekkür ederim...
[QUOTE=M.Halit]kardesim bu arada senin akvaryumda zemin bitkisi var ilk resimde kuma gömülü olan bitki subulata. Isığı az yerde olursa yaprakları genişler ve boyu uzar. Isıgı bol yerde tutarsan yaprakları daralır ve kısalır. Adaptasyon süresi bazen uzayabiliyor. Fakat adaptasyonunu tamamladıktan sonra yeni sürgünler vererek cok hızlı üreyebiliyor.[/QUOTE]
dediğiniz gibi Halit bey subulata mevcutmuş. Misket gübre ile destekledim bakalım.
Teşekkürler bilgi için..
[QUOTE=umutgunay]Zeytin dediğiniz Söğüt'tür. Aynı cins, farklı tür, bakımları aynı sayılır (Hygrophyla lacustris)
Ölmüş çınar dediğiniz Myrophyllum'dur. Akıntıdan çok etkilenir, alt yapraklarını döker. [/QUOTE]
evet latince ismi myrophyllummuş açıkçası akıntıdan etkilendiğini söylediniz ben akvaryuma ilk baktığımda akıntının ortasındaydı o sebeple yaprak dökmüş olacak.
bilgileriniz için teşekkür ederim.
[QUOTE=BlueFall]Etem bey anubiası doğru forma getirmişsiniz ancak toprağa hiçbir kısmı gömülmezse daha sağlıklı olur, Anubias gerçekten toprakla ilişkisi olmayan bir bitki
Anubias ile ilgili birşey daha eklemek istiyorum, direkt olarak ışık almasın. Anubiasın arası ışık ile de iyi değil. [/QUOTE]
-High tech bitki akvaryumlarına baktım gerekli makaleleri okuyorum birkaç gündür. Biraz önce Yangın söndürme ekipmanları satan bir firmayla görüştüm 5 lt co2 tüpüne 160 tl fiyat verdi ve 20 tl ye dolumunun yapıldığını söyledi. Fiyat araştırması yapıyorum şuanda
Aslında Şöyle bir sıkıntı var 3-4 gündür gözlemlediğim yavru balıklarımda özellikle çöpçülerde gözleri aşırı şişiyor ve ölüyor,bahsettiğim gibi cüce vatoz yavrularımdan da 40-50 tane kaybettim.
7 gün önce akvaryuma akvaryumcunun dediği oranlarda demir,fosfat,potasyum,nitrat elementlerini ekledim ilk 2 gün bir şey olmadı ama şuan her gün bir kaç balık gözleri şişerek ölüyor. ayırıp metilen mavisi +28 derece sıcaklıkta yoğun hava ile tutuyorum ama kurtulucak gibi değiller. Diğer Balıklarda bir sıkıntı yok acaba dip de bir zehirlenmemi söz konusudur? dip çekimi yapıp suyu yarıya kadar değiştirdim ölü sayısı azaldı ama halen günde 3-4 çöpçü gözleri davul gibi olmuş şekilde ölü buluyorum ne yapmam gerekir ?. Büyün balıkları başka akvaryuma aldım bitkiler duruyor sadece. Dış filtreyi temizledim karbonunu yeniledim ve şuan suyun oturmasını bekliyorum bitkilerde herhangi bir değişiklik yok acaba sıkıntı çıkar mı ?
[QUOTE=Tolga Arslan][QUOTE=fishmonger]Dediginiz bitkilerin siparisini verdim tolga bey.
Mayali co2 300 ltlik tankda ortalama kac liraya denk gelir bir de suresi kac haftadir. Acikcasi suan durumum musait cok sukur.Ornegin senelik co2 tup gibi bir sey var midir acaba bilginiz var mi ?
Suan co2 konularini arastirmaya basladim...
Yorumlariniz icin tesekkur ederim.[/QUOTE]
ben co2 konusunda pek bilgili değilim 55 litrelik bitkili tankım var ama co2 kullanmıyorum.
ancak size düşüncemi söyleyim 300 litrelik tanka mayalı co2 az gelebilir mayalı co2 denen olay mayayla suyun tepkimeye girmesi. bunu evde çok düşük maliyetlerle yapabiliyoruz bi pet şişe bi kuru maya ancak sizin akvaryumunuza az gelicektir. tüplü co2 lerin uzun süre gideceğini düşünüyorum
[/QUOTE]
-anladım tolga bey dediğiniz gibi bende hem oran bazında az geleceği kanaatindeyim. Uzun sürede bana maliyeti de artacaktır. Tüp almaya kararlıyım. Yorumlarınız için teşekkür ederim...
[QUOTE=M.Halit]kardesim bu arada senin akvaryumda zemin bitkisi var ilk resimde kuma gömülü olan bitki subulata. Isığı az yerde olursa yaprakları genişler ve boyu uzar. Isıgı bol yerde tutarsan yaprakları daralır ve kısalır. Adaptasyon süresi bazen uzayabiliyor. Fakat adaptasyonunu tamamladıktan sonra yeni sürgünler vererek cok hızlı üreyebiliyor.[/QUOTE]
dediğiniz gibi Halit bey subulata mevcutmuş. Misket gübre ile destekledim bakalım.
Teşekkürler bilgi için..
[QUOTE=umutgunay]Zeytin dediğiniz Söğüt'tür. Aynı cins, farklı tür, bakımları aynı sayılır (Hygrophyla lacustris)
Ölmüş çınar dediğiniz Myrophyllum'dur. Akıntıdan çok etkilenir, alt yapraklarını döker. [/QUOTE]
evet latince ismi myrophyllummuş açıkçası akıntıdan etkilendiğini söylediniz ben akvaryuma ilk baktığımda akıntının ortasındaydı o sebeple yaprak dökmüş olacak.
bilgileriniz için teşekkür ederim.
[QUOTE=BlueFall]Etem bey anubiası doğru forma getirmişsiniz ancak toprağa hiçbir kısmı gömülmezse daha sağlıklı olur, Anubias gerçekten toprakla ilişkisi olmayan bir bitki
Anubias ile ilgili birşey daha eklemek istiyorum, direkt olarak ışık almasın. Anubiasın arası ışık ile de iyi değil. [/QUOTE]-High tech bitki akvaryumlarına baktım gerekli makaleleri okuyorum birkaç gündür. Biraz önce Yangın söndürme ekipmanları satan bir firmayla görüştüm 5 lt co2 tüpüne 160 tl fiyat verdi ve 20 tl ye dolumunun yapıldığını söyledi. Fiyat araştırması yapıyorum şuanda
Aslında Şöyle bir sıkıntı var 3-4 gündür gözlemlediğim yavru balıklarımda özellikle çöpçülerde gözleri aşırı şişiyor ve ölüyor,bahsettiğim gibi cüce vatoz yavrularımdan da 40-50 tane kaybettim.
7 gün önce akvaryuma akvaryumcunun dediği oranlarda demir,fosfat,potasyum,nitrat elementlerini ekledim ilk 2 gün bir şey olmadı ama şuan her gün bir kaç balık gözleri şişerek ölüyor. ayırıp metilen mavisi +28 derece sıcaklıkta yoğun hava ile tutuyorum ama kurtulucak gibi değiller. Diğer Balıklarda bir sıkıntı yok acaba dip de bir zehirlenmemi söz konusudur? dip çekimi yapıp suyu yarıya kadar değiştirdim ölü sayısı azaldı ama halen günde 3-4 çöpçü gözleri davul gibi olmuş şekilde ölü buluyorum ne yapmam gerekir ?. Büyün balıkları başka akvaryuma aldım bitkiler duruyor sadece. Dış filtreyi temizledim karbonunu yeniledim ve şuan suyun oturmasını bekliyorum bitkilerde herhangi bir değişiklik yok acaba sıkıntı çıkar mı ?
Akvaryum Bitkileri hakkında Birkaç soru...
Dediginiz bitkilerin siparisini verdim tolga bey.
Mayali co2 300 ltlik tankda ortalama kac liraya denk gelir bir de suresi kac haftadir. Acikcasi suan durumum musait cok sukur.Ornegin senelik co2 tup gibi bir sey var midir acaba bilginiz var mi ?
Suan co2 konularini arastirmaya basladim...
Yorumlariniz icin tesekkur ederim.
Dediginiz bitkilerin siparisini verdim tolga bey.
Mayali co2 300 ltlik tankda ortalama kac liraya denk gelir bir de suresi kac haftadir. Acikcasi suan durumum musait cok sukur.Ornegin senelik co2 tup gibi bir sey var midir acaba bilginiz var mi ?
Suan co2 konularini arastirmaya basladim...
Yorumlariniz icin tesekkur ederim.
Akvaryum Bitkileri hakkında Birkaç soru...
Öncelikle zaman ayırıp bütün sorularıma ve sorunlarıma içtenlikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Çınar olup olmadığını anlamanız için bitkileri suyun dışına çıkartıp bir kaç fotoğraf koydum;



Anubiasları Şu şekilde ağaç parçasına tutturdum dediğiniz gibi rizom kısımları suyun dışında köklerinden bir kısmını da toprağın içine yerleştirdim Bir problem var mıdır ? :)


Zeytin bitkisine gelince gayet ayrıntılı şekilde anlatmışsınız bu kadar güzel olabilirdi onun için ayrıca teşekkür ederim :) Şu şekilde bir şeyler yaptım ;

Bu da suyun içindeki Hali;

-Aslında çatalı vatozlar için kullanıyordum.(Salatalığı tutturmak için)
-Dediğiniz gibi akvaryumdan hava taşını çıkarttım. Dış filtrenin çıkış borusundaki delikler yardımıyla suya oksijen sağlıyorum.
-Küp aslında dekor için değil de cüce vatozlar içindi fakat dediğiniz gibi dışarı çıkardığımda üzerindeki boyayı parça parça suya bıraktığını gözlemledim onu da sudan çıkarttım.
-Aslına bakarsanız Co2 tüpü şart mıdır şuan için akvaryumumdaki bitki sayısının az olduğu kanaatindeyim sizde temin etmeli miyim ?
-Bir diğer sorum da ben aslında evdekiler bitki akvaryumu deyince dipte taş toprak görmem diye düşünmüştüm ama hiç dip bitkisi yok neredeyse. Sıcaklık ve diğer koşullar göz önüne alındığında bu bitkilerle birlikte yetiştirebileceğim dip bitkisi önerebilir misiniz ?
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim Bilal bey sağolun...fishmonger 2014-03-24 13:01:35
Öncelikle zaman ayırıp bütün sorularıma ve sorunlarıma içtenlikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Çınar olup olmadığını anlamanız için bitkileri suyun dışına çıkartıp bir kaç fotoğraf koydum;



Anubiasları Şu şekilde ağaç parçasına tutturdum dediğiniz gibi rizom kısımları suyun dışında köklerinden bir kısmını da toprağın içine yerleştirdim Bir problem var mıdır ? :)


Zeytin bitkisine gelince gayet ayrıntılı şekilde anlatmışsınız bu kadar güzel olabilirdi onun için ayrıca teşekkür ederim :) Şu şekilde bir şeyler yaptım ;

Bu da suyun içindeki Hali;

-Aslında çatalı vatozlar için kullanıyordum.(Salatalığı tutturmak için)
-Dediğiniz gibi akvaryumdan hava taşını çıkarttım. Dış filtrenin çıkış borusundaki delikler yardımıyla suya oksijen sağlıyorum.
-Küp aslında dekor için değil de cüce vatozlar içindi fakat dediğiniz gibi dışarı çıkardığımda üzerindeki boyayı parça parça suya bıraktığını gözlemledim onu da sudan çıkarttım.
-Aslına bakarsanız Co2 tüpü şart mıdır şuan için akvaryumumdaki bitki sayısının az olduğu kanaatindeyim sizde temin etmeli miyim ?
-Bir diğer sorum da ben aslında evdekiler bitki akvaryumu deyince dipte taş toprak görmem diye düşünmüştüm ama hiç dip bitkisi yok neredeyse. Sıcaklık ve diğer koşullar göz önüne alındığında bu bitkilerle birlikte yetiştirebileceğim dip bitkisi önerebilir misiniz ?
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim Bilal bey sağolun...
Akvaryum Bitkileri hakkında Birkaç soru...
Hobicilerden yardım bekliyorum şehir dışından yeni geldim evdeki akvaryumu abim bitkiye çevirmiş fakat pek ilgilendiği söylenemez.Ben artık olaya müdahil olmak istiyorum fakat bu bitkilerle alakalı pek bilgi sahibi değilim. Forumdaki konuları aşındırmaya başladım fakat tam olarak bitkileri bulamadım isimlerini bilmediğim için yardımcı olursanız sevinirim. Yorumlarınız için şimdiden çok teşekkürler...
Yukarıdaki Fotoğraftaki çim benzeri bitki için kaç derece ısı uygundur ? Üreme şekli nasıldır ? Kendi akvaryum tabanına yayılır mı ?

Burada Önde duran bitki ölmüş müdür Akvaryumdan çıkarmalı mıyım ? Arkadaki içinse Aşşağı düşen yaprakları Budamalı mıyım ?

Ve bu dış filtreye yakın olan bitki yapraklarında siyah siyah lekeler mevcut bu neye işarettir bir müdahele de bulunmalı mıyım?
Bu arada Tank 300 lt bir fotoğraf koyayım yanlış bir şey dikkatinizi çekerse bildirirseniz sevinirim...
Akvaryumda co2 Desteğim şuanlık yok sıvı gübre kullanıyorum.

Önerileriniz için teşekkür ederim.fishmonger 2014-03-23 19:35:46
Hobicilerden yardım bekliyorum şehir dışından yeni geldim evdeki akvaryumu abim bitkiye çevirmiş fakat pek ilgilendiği söylenemez.Ben artık olaya müdahil olmak istiyorum fakat bu bitkilerle alakalı pek bilgi sahibi değilim. Forumdaki konuları aşındırmaya başladım fakat tam olarak bitkileri bulamadım isimlerini bilmediğim için yardımcı olursanız sevinirim. Yorumlarınız için şimdiden çok teşekkürler...
Yukarıdaki Fotoğraftaki çim benzeri bitki için kaç derece ısı uygundur ? Üreme şekli nasıldır ? Kendi akvaryum tabanına yayılır mı ?

Burada Önde duran bitki ölmüş müdür Akvaryumdan çıkarmalı mıyım ? Arkadaki içinse Aşşağı düşen yaprakları Budamalı mıyım ?

Ve bu dış filtreye yakın olan bitki yapraklarında siyah siyah lekeler mevcut bu neye işarettir bir müdahele de bulunmalı mıyım?
Bu arada Tank 300 lt bir fotoğraf koyayım yanlış bir şey dikkatinizi çekerse bildirirseniz sevinirim...
Akvaryumda co2 Desteğim şuanlık yok sıvı gübre kullanıyorum.

Önerileriniz için teşekkür ederim.
Su zehirlenmesi ve ARGUS
Cevabınız için teşekkür ederim, ana tanka dediğiniz gibi vatoz ve çöpçüler olduğu için 50 lt de 15-20 gr kaya tuzu ekliyorum.2 yıldır argus besliyorum daha önce böyle bir şeyle karşılaşmadım 2 yıldır yaptığım stabil şeyler aslında..
10 saat içinde suyun aşırı kirlenmesi hasta argusumun olduğu 25 litrelik akvaryumda oluyor Ona yararlı bakteri dahil hiç bir ilaç kullanmıyorum.üzerindeki bakteriler mi çoğalıyor yoksa başka bir iş mi var anlayamadım sağolun.
Cevabınız için teşekkür ederim, ana tanka dediğiniz gibi vatoz ve çöpçüler olduğu için 50 lt de 15-20 gr kaya tuzu ekliyorum.2 yıldır argus besliyorum daha önce böyle bir şeyle karşılaşmadım 2 yıldır yaptığım stabil şeyler aslında..
10 saat içinde suyun aşırı kirlenmesi hasta argusumun olduğu 25 litrelik akvaryumda oluyor Ona yararlı bakteri dahil hiç bir ilaç kullanmıyorum.üzerindeki bakteriler mi çoğalıyor yoksa başka bir iş mi var anlayamadım sağolun.
Su zehirlenmesi ve ARGUS
Fotoğraf:


Canlıdaki Belirtiler:Kuyruk,Solungaç ve kanatlarda kızarıklık.Ters yüzme,Denge Bozukluğu
Akvaryum Kapasitesi (litre):400
Akvaryumdaki Diğer Canlılar:Argus(6) Mono(4) Macrakanta(2) Vatoz(4) Hayalet(2) Çöpçü(6)
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):25 derece su sıcaklığı
Filitrasyon:
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: AZOO ectoparasites treatment(dış parazit giderici)
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) :
haftada bir akvaryumun 1/4 ünü değiştirmekteyim.Değiştirdikten sonra su hazırlıyıcısı klor giderici ve yararlı bakteri ilaçları kullanıyorum.
Yaklaşık 4 gündür 6 Aylık Argusum bu halde 2 gün önce fark ettiğimde 25 litrelik akvaryuma aldım.Su yaklaşık 10 saat içinde koklanılmayacak dereceye geliyor ve suyun üstü belirgin beyaz köpükcüklerle doluyor. Suyu değiştirdikten sonra Argusum Biraz olsun kendine gelip yüzme belirtileri gösteriyor ama Kendini doğrultacak gücü bulamıyor ve 10 saat sonra su tekrar bulanıklaşıp argusum sadece solunum yapıyor hareket dahi edemiyor.25 lıtrelık akvaryumda herhangi materyal balık vb bulunmuyor ve hiç bir ilaç kullanmıyorum. Su değiştiriken Akvaryumu kaynar suda iyice ovalayıp yıkıyorum sonuç yine aynı kırmızı belirtilerden kurtulamıyor
Dün Diğer Arguslarımında 2 tanesinde suyun içinde duramama dalga motorunun itme gücüne dahi karşı koyamayıp ters dönme hareketleri gözlemlediğimde hemen akvaryumun suyunu yarıya kadar boşaltıp yeniledikten sonra kendilerine geldiler ve sağlıklılar şuanda Sizce bu bir su zehirlenmesi midir ? kuyruktaki solungaclardaki kırmızılıklar hangi ilaç ile düzelir ne yapılması gerekir ? 2 yıldır argus besliyorum ilk kez böyle bir şey ile karşılaştım. Yardımlarınızı Bekliyorum Teşekkürler.
Fotoğraf:
Canlıdaki Belirtiler:Kuyruk,Solungaç ve kanatlarda kızarıklık.Ters yüzme,Denge Bozukluğu
Akvaryum Kapasitesi (litre):400
Akvaryumdaki Diğer Canlılar:Argus(6) Mono(4) Macrakanta(2) Vatoz(4) Hayalet(2) Çöpçü(6)
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):25 derece su sıcaklığı
Filitrasyon:
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: AZOO ectoparasites treatment(dış parazit giderici)
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) :
haftada bir akvaryumun 1/4 ünü değiştirmekteyim.Değiştirdikten sonra su hazırlıyıcısı klor giderici ve yararlı bakteri ilaçları kullanıyorum.
Yaklaşık 4 gündür 6 Aylık Argusum bu halde 2 gün önce fark ettiğimde 25 litrelik akvaryuma aldım.Su yaklaşık 10 saat içinde koklanılmayacak dereceye geliyor ve suyun üstü belirgin beyaz köpükcüklerle doluyor. Suyu değiştirdikten sonra Argusum Biraz olsun kendine gelip yüzme belirtileri gösteriyor ama Kendini doğrultacak gücü bulamıyor ve 10 saat sonra su tekrar bulanıklaşıp argusum sadece solunum yapıyor hareket dahi edemiyor.25 lıtrelık akvaryumda herhangi materyal balık vb bulunmuyor ve hiç bir ilaç kullanmıyorum. Su değiştiriken Akvaryumu kaynar suda iyice ovalayıp yıkıyorum sonuç yine aynı kırmızı belirtilerden kurtulamıyor
Dün Diğer Arguslarımında 2 tanesinde suyun içinde duramama dalga motorunun itme gücüne dahi karşı koyamayıp ters dönme hareketleri gözlemlediğimde hemen akvaryumun suyunu yarıya kadar boşaltıp yeniledikten sonra kendilerine geldiler ve sağlıklılar şuanda Sizce bu bir su zehirlenmesi midir ? kuyruktaki solungaclardaki kırmızılıklar hangi ilaç ile düzelir ne yapılması gerekir ? 2 yıldır argus besliyorum ilk kez böyle bir şey ile karşılaştım. Yardımlarınızı Bekliyorum Teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Salihsapkaa, 00:46
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 00:19
Amerikan Tetraları - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
altuntasseref,
Betul_,
SeaWorld,
ugurbaran,
nniiaa,
Manguday,
0rnn,
Soner.x,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Mithat2828,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Sungurr,
BilalM.,
Feanor,
voimddweller,
Salihsapkaa,
aycan kurt,
yeekim,
emrahdm,
userhamit,
ProfMalawi,
esensml,
sorbiek,
merutay,
esucsuz,
plutarkhos,
EmiirKaan,
Tallha,
burakinal,
Samoo,
Laetacara,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
