ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
tuncas
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Kasım 2012 11:22
Son Ziyaret:
04 Mart 2016 23:49
Toplam Mesaj:
70 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tunca Söylemez
Doğum Tarihi:
28 Ekim 1986
Yaş:
39
İl:
Tekirdag
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Tunca Soglu
SON 10 MESAJI
200 lt bitkili hi-tech neon-rasbora tankı denemesi
[QUOTE=Flyman]Cuba yapmak istiyorsunuz fakat gercekten cok iyi bir isiklandirmaya ihtiyaciniz var
[/QUOTE]
[QUOTE=Flyman]Cuba yapmak istiyorsunuz fakat gercekten cok iyi bir isiklandirmaya ihtiyaciniz var
[/QUOTE]
Sadece floresanlara 280 lira harcadım . 4 tane . Ama bu hobi öyle bir hobi ki, bana denk gelmedi ahlaklısı, akvaryumdan soğudum ne küba kaldı ne başka bir şey. Her şeyi aldım yaptım deli gibi uğraştım. Forumdan tanınmış birinden bir kucak paraya co2 sistem aldım. Sonuç, sistem çalışmıyor, forumdan mesaj attım cevap gelmiyor. O olmuyor bu olmuyor. Daha çok şey söylenir ama bu işi zevk alarak , hakkıyla yapanlar ve yardım edenlere ayıp olur. Bana gelmedi o yardımlar.
Neyse , zaten ayarlayamadım ince ayarını , 2 tane ince vana değiştirdim olmuyor. Regülatörü çok kıssan gaz gelmiyor, az kıssan akıp gidiyor. Tahliyeyi açsan akıp gidiyor tam kapatsan hiç gitmiyor. İnce ayar vanası yine sıksan da gevşek de olsa hep aynı ayarı veriyor. Resmi ismi cismi hepsi yukarda.
Ha ne yaptım , ince ayarı selenoidten sonra bağladım. Bakalım değişir mi diye , yok olmadı. Bilen varsa beri gelsin.
200 lt bitkili hi-tech neon-rasbora tankı denemesi
Aslında forumdan bir kaç kişiyle irtibat sağlayabilsem ön plan bitkisi cuba olarak, onları da yapmayı planlıyorum . Biraz daha toparlıyor bitkiler ama cubasız olmaz. Kayalar da şart kesinlikle , belki ortadaki büyük mangrowu bile çıkarabilirim.
Aslında forumdan bir kaç kişiyle irtibat sağlayabilsem ön plan bitkisi cuba olarak, onları da yapmayı planlıyorum . Biraz daha toparlıyor bitkiler ama cubasız olmaz. Kayalar da şart kesinlikle , belki ortadaki büyük mangrowu bile çıkarabilirim.
200 lt bitkili hi-tech neon-rasbora tankı denemesi
Tabi ki daha iyi bilebilirsiniz ama cubalar daha güzel geldi gözüme. Aslında reekart hocamdan utri almıştım ama yaşatamadım floresanlar uygun değildi. Şu anda 4-5 dal ya ektim ekmedim emanet duruyorlar. Duruma göre hangisi daha kolay olacaksa ondan alacağım. 1 ayda tabanı kaplatan arkadaşlar var forumda. Belki öyle yapabilirim.
Tabi ki daha iyi bilebilirsiniz ama cubalar daha güzel geldi gözüme. Aslında reekart hocamdan utri almıştım ama yaşatamadım floresanlar uygun değildi. Şu anda 4-5 dal ya ektim ekmedim emanet duruyorlar. Duruma göre hangisi daha kolay olacaksa ondan alacağım. 1 ayda tabanı kaplatan arkadaşlar var forumda. Belki öyle yapabilirim.
200 lt bitkili hi-tech neon-rasbora tankı denemesi
Forumdan birinden paket olarak bitki alacağım , ayrıca ön tarafa taban olarak utri düşünüyordum fakat onu henüz yapamayacağımı düşünerekten biraz daha arsız olduğunu düşündüğüm için cubaya yöneldim. cuba biraz daha çabuk yayılımcı olduğundan bana daha uygun sanırım.Yine forumdan karides de almayı planlıyorum. Zeki Bey stem nedir anlamadım mazur görün.
Forumdan birinden paket olarak bitki alacağım , ayrıca ön tarafa taban olarak utri düşünüyordum fakat onu henüz yapamayacağımı düşünerekten biraz daha arsız olduğunu düşündüğüm için cubaya yöneldim. cuba biraz daha çabuk yayılımcı olduğundan bana daha uygun sanırım.Yine forumdan karides de almayı planlıyorum. Zeki Bey stem nedir anlamadım mazur görün.
Uğur hocam , litre başına yaklaşık 1w olduğunu düşünüyorum. O yüzden yeterli olacağını düşündüm. Açıkçası çok zaman , emek ve para harcadım tamamlarken bunları. Artık sadece bitki ve balıklara odaklanmak istiyorum. Belki biraz indirebilirim armatürü aşağı. Zaten dediğim gibi 7x39 wattlık.
En kısa zamanda diğer gübreleri temin edeceğim. Sadece bitkilerin toparlanmasını bekliyorum.
200 lt bitkili hi-tech neon-rasbora tankı denemesi
[QUOTE=Keys] Elinize sağlık öncelikle. Hayırlı olsun.
Zemin bitkileri için bu aydınlatmanın yeterli olacağını sanmıyorum. Eğer uzunluğu 100 yerine 200 yazmadıysanız akvaryum hacmi 400 litre ediyor. Elinizdeki aydınlatma da oldukça yetersiz kalacaktır. Ayrıca gübre için de mikro element ve karbon gübresi yazmışsınız. Karbon gübresi dediğiniz sanıyorum ki excel. Bu ikisiyle verimli bir şekilde bitki yetiştirebileceğinizi düşünmüyorum. Eksiklerinizi tamamlarsanız oldukça güzel şeyler ortaya koyabilirsiniz. [/QUOTE]
Evet uzunlugu yanlis yazmisim . 100 olarak duzelttim, bir de misketleri ekledim. Eksikleri soylerseniz tamamlamaya calisacagim .Henuz baslangic oldugu icin baska gubre almadim.
[QUOTE=Keys] Elinize sağlık öncelikle. Hayırlı olsun.
Zemin bitkileri için bu aydınlatmanın yeterli olacağını sanmıyorum. Eğer uzunluğu 100 yerine 200 yazmadıysanız akvaryum hacmi 400 litre ediyor. Elinizdeki aydınlatma da oldukça yetersiz kalacaktır. Ayrıca gübre için de mikro element ve karbon gübresi yazmışsınız. Karbon gübresi dediğiniz sanıyorum ki excel. Bu ikisiyle verimli bir şekilde bitki yetiştirebileceğinizi düşünmüyorum. Eksiklerinizi tamamlarsanız oldukça güzel şeyler ortaya koyabilirsiniz. [/QUOTE]
Evet uzunlugu yanlis yazmisim . 100 olarak duzelttim, bir de misketleri ekledim. Eksikleri soylerseniz tamamlamaya calisacagim .Henuz baslangic oldugu icin baska gubre almadim.
200 lt bitkili hi-tech neon-rasbora tankı denemesi
Fotoğraf:







Boyut (cm):100x40x50
Kapasite (litre):200 brüt , 180 net
Canlılar:15 neon tetra , 6 rasbora , 2 sae , 1 çöpçü , 1 vatoz , 1 lepistes , 1 ramshorn , 6 yavru lepistes
Malzemeler: 3 lt co2 tüpü , ph metre , yüzey skimmer , ısıtıcı , 4x39w t5 (aquastar , grolux, jbl solar natur,jbl tropic ultra) , bitki maşaları , 2 adet 2 şerli floresanlara bağlı olmak üzere elektronik timer(akşam 6 saat , gündüz fasılalı 2 şer saatten toplam 10 saat)
Akvaryum Bakımı: azalan suyu tamamlama, yüzey temizliği (vanayı açarak), ayda bir dip çekimi(eski alışkanlık)
Kullanılan Yemler: tetra supervit pul yem, kabuğu açılmış artemia
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar: mikro element , karbon gübresi(excel), misket gubre (yasmut)
tuncas 2014-01-23 01:05:31
Fotoğraf:






Boyut (cm):100x40x50
Kapasite (litre):200 brüt , 180 net
Canlılar:15 neon tetra , 6 rasbora , 2 sae , 1 çöpçü , 1 vatoz , 1 lepistes , 1 ramshorn , 6 yavru lepistes
Malzemeler: 3 lt co2 tüpü , ph metre , yüzey skimmer , ısıtıcı , 4x39w t5 (aquastar , grolux, jbl solar natur,jbl tropic ultra) , bitki maşaları , 2 adet 2 şerli floresanlara bağlı olmak üzere elektronik timer(akşam 6 saat , gündüz fasılalı 2 şer saatten toplam 10 saat)
Akvaryum Bakımı: azalan suyu tamamlama, yüzey temizliği (vanayı açarak), ayda bir dip çekimi(eski alışkanlık)
Kullanılan Yemler: tetra supervit pul yem, kabuğu açılmış artemia
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar: mikro element , karbon gübresi(excel), misket gubre (yasmut)
Selamlar,
Bitkilerim biraz yamulmuş durumdalar. Bunları düzelttikten sonra bir dahaki ay forumdan ya da yine yerli bitkiden özellikle tabanı kaplayacak olan utricularia graminifolia bitkisi almak istiyorum. Umuyorum birlikte yemyeşil bir hale getirebiliriz . Sürekli yeni durumları sizinle paylaşacağım.
Bitki akv. ışıklandırma nasıl olmalı? " 7x39w T5 "
[QUOTE=Keys]Hocam büyük bir sorun değil. Uygun boyutlarda bitkili akvaryumda işinizi görecek floresanlarla değiştirerek kullanmaya devam edersiniz. Bunları seçerkende maddi durumunuza göre hareket edebilirsiniz. [/QUOTE]
[QUOTE=Keys]Hocam büyük bir sorun değil. Uygun boyutlarda bitkili akvaryumda işinizi görecek floresanlarla değiştirerek kullanmaya devam edersiniz. Bunları seçerkende maddi durumunuza göre hareket edebilirsiniz. [/QUOTE]
http://www.akvaryum.com/forum/aksan_t5_armatur___ince_tasarim_k738874.asp?PID=4142567
Tavandan sarkıtmalı armatür bulamadım. Bunu da satılığa çıkardım. Bugün http://www.akvaryum.com/forum/aksan_t5_armatur___ince_tasarim_k738874.asp?PID=4142567 bu armatürü almaya karar verdim. Yalnız beyaz mobilyaya beyaz armatür mü siyah mı o kaldı. Fikir için teşekkür ederim.
Bitki akv. ışıklandırma nasıl olmalı? " 7x39w T5 "
[QUOTE=CATBALCA][QUOTE=tuncas]Armatürü bir yakınımın arkadaşından 450 liraya aldım. Araştırdıktan şimdi de aldığım paraya satmaya karar verdim. Nasıl olacak bilmiyorum. [/QUOTE]
[QUOTE=CATBALCA][QUOTE=tuncas]Armatürü bir yakınımın arkadaşından 450 liraya aldım. Araştırdıktan şimdi de aldığım paraya satmaya karar verdim. Nasıl olacak bilmiyorum. [/QUOTE]
Tunca bey ben daha önce 39 w T5 Aquastar ve normal 6500k floresan kullanmıştım .Piyasadan bulabilirisniz. Üzerindeki floresanlardan da mavi olanları iptal ederek belki kullanılabilir.
[/QUOTE]
Hakan Bey malesef , bazıları kurumaya bile başladı. Mavileri tamamen kapadım ama diğerleri de %50 mavi %50 beyaz olduğu için sanırım . Co2 sistem bile tamam ph metreli ama yok bir plan hatası her şeyi bitirdi.
Bitki akv. ışıklandırma nasıl olmalı? " 7x39w T5 "
Armatürü bir yakınımın arkadaşından 450 liraya aldım. Araştırdıktan şimdi de aldığım paraya satmaya karar verdim. Nasıl olacak bilmiyorum.
Armatürü bir yakınımın arkadaşından 450 liraya aldım. Araştırdıktan şimdi de aldığım paraya satmaya karar verdim. Nasıl olacak bilmiyorum.
Bitki akv. ışıklandırma nasıl olmalı? " 7x39w T5 "
Aşağıdaki resimlerde renklerinden özelliklerini çıkarabilmeniz için yanarken armatürün resmini çektim. Armatür aslen resif akvaryumda kısa süre kullanılmış .
Özelliklerini tesbit edebilmek için satıldıkları adres:
Fotograf bakarsanız 7adet floresan göreceksiniz . Sırasıyla
1- Aquablue Special %50 beyaz %50 mavi
2- Blue Plus
3- Aquablue Special %50 beyaz %50 mavi
4- Blue Plus
5- Coral light Fiji Purple
6- Blue Plus
7- Aquablue Special %50 beyaz %50 mavi
Armatür akvaryumdan 30 cm yükseklikte
Resif akvaryum armatürünün bitkilide kullanılmayacağını aldıktan sonra öğrendim. Şimdilik idare etmesi için nasıl bir yol izlemeliyim ? Bunlardan sadece 4ünü çalıştırsam şimdilik nasıl bir kombinasyon yapmalıyım.
Bitkiler de geldi , yarın da Co2 sistem geliyor. Açıkçası madur oldum resmen . 

SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
