ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
eddie
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
12
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Ocak 2012 22:00
Son Ziyaret:
20 Ağustos 2017 16:10
Toplam Mesaj:
119 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erdoğan HANCIOĞLU
Doğum Tarihi:
25 Şubat 1986
Yaş:
40
İl:
Istanbul
Meslek:
(MCPD) Yazılım - Web Developer
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Erdoğan HANCIOĞLU
SON 10 MESAJI
2017 Yılı Takvim Dağıtımı İle İlgili Konu.
Gün içinde takvimi aldım. Emeği geçen herkese teşekkür ederim, elinize sağlık.
Gün içinde takvimi aldım. Emeği geçen herkese teşekkür ederim, elinize sağlık.
Mikro Kurt Kültürü Kurulum Ve İdamesini Sağlamak
Bu yazıda Mikro Kurt Kültürünü edindiğinizi varsayarak yazmaktayım. Böyle bir yazı yazmamın nedeni bir çok arkadaşa Mikro Kurt Kültürü verdim ve genellikle ayrıntılar sorulmakta, yer, mekan, zaman faktörlerine göre bazı arkadaşlara uzun uzun anlatıyorum, bazı arkadaşlara bu fırsatı bulamıyorum. Kısmen bu sorulara hem yanıt hemde Mikro Kurt Kültürü edinmeyi düşününen arkadaşlara yardımcı bir yazı olabilir düşüncesindeyim.
Mikro Kurt, Infusoria'dan sonra üretimi ve kültürün idamesinin yapıldığı en basit canlı yem diyebilirim. Kültürün tutması (mikro kurtların üremeye başlaması) için en temel iki gıda var. Tabiki bu gıdanın alternatifleri veya eklentileri olabilir. Ben yaklaşık 3 - 3 buçuk yıldır mikro kurt kültümü idame ettirmekteyim sadece bu iki gıda ile :)
[B]1.si[/B] Bayatlamış Ekmek,
[B]2.si[/B] Bebek Bisküvisi.
Besin Yatağını hazırlamak oldukça zahmetsiz ve uzun süre uğraş gerektirmiyor.
(Tercihen) Plastik saklama kabına bir iki parmak yükseklikte olacak şekilde bayatlamış ekmeği önce parçalara ayırıyor sonra suyun altından şöyle bir geçirerek ıslatmış oluyoruz. Bu ıslanmış bayat ekmeklerimizi plastik kaba koyuyoruz. İkinci adımımız ise Bebek Bisküvilerini de parçalamadan suyun altından gezdiriyoruz, bisküviler hafifçe yumuşayacaktır ve ekmeklerin üzerine aralıklı olarak ıslattığımız yumuşamış bisküvilerimizi de koyuyoruz. (Artık) Mikro Kurtlarınıza zimmetliyeceğimiz bir kaşık ile bisküviler ile ekmekleri ezerek mama kıvamına getiriyoruz. Son adımımız da Mikro Kurt Kültürünü bu besin yatağının üzerine serebilir ve 4 ila 10 gün içinde hasat edilmeye hazır mikro kurtlarınız olacaktır. Hadi Afiyet Olsun :)
[B]Dikkat Edilmeli[/B]
Deneysel veya gözlem yapmak amaçla olmasada, her gün mikro kurtlara "merhaba, naptınız diye" bakınca ister istemez gözünüze, aklınıza takılan şeyler oluyor. Benimde dikkatimi çeken noktalar şunlar oldu.
A. Günlük olarak 2-3 dakikalığına kapağını açarak havalandırdığım kaplarda tırmanan mikro kurt sayısının daha fazla olduğu.
B. Oda Sıcaklığının gayet yeterli olduğu. (Genel sorulan sorulara yönelik)
C. Saklama kabının kapağının uzun süre açık bırakılmasında, maalesef mikro kurtlar kuruyor ve ölmüş oluyorlar. Kısacası kültürünüz çöktü.
D. Saklama kabını hiç havalandırmazsam?
Geçtiğimiz yaz, Mikro Kurt Kültürünü kurduğumu balkonda unutarak edindiğim bir tecrübe oldu :) Yaz ayları ya SuPiresi varsa Mikro Kurtlar ikinci planda kalıyor :) Yaklaşık 3-4 ay boyunca hiç havalandırmadığım, hiç hasat etmediğim kültür kurulu bir kabı görünce (Kurduğum anı gözümün önünde film izler gibi izledim) haliyle kültürün çöktüğünü düşündüm ama kültür çökmemişti tabiki içi fıngır fıngır mikro kurt kaynamıyordu ve neredeyse su haline gelen besin yatağının üzerinde ufak ufak kıpırdanmalar vardı. Kabı değiştirmeden aynı kaba ekmek parçaladım, bebek bisküvisi koydum ve rutin havalandırma işlemleri ile o kültürü bu gün hala devam etmekte. Özetle havandırılmayan kaplarda bir süre daha kültür kendini yaşatabiliyor. Bu arada böyle bir durumda ne yapmanız gerektiği de hikayenin sonuç bölümünde :)
E. Ek ve alternatif gıdalar koymak. Açıkçası bu konuda hiç kafa yormadım, çok çeşitli besin yatakları yapanlar var. (Yulaflı, sütlü, spirulina'lı vs..) Ben sadece yukarıda belirttiğim iki gıdayı kullanıyorum yeterli olduğunuda gördüm. Belki mikro kurtların besin değerlerinde oynama yapıyordur ama onuda bilemem :)
Şimdilik burada ara verelim, resim video gibi eklentilerle, tankların su değişimlerini bitirince devam ederiz :))
---
Alıntı Değildir.
Saygılarımla herkese sağlıklı hobiler...
Bu yazıda Mikro Kurt Kültürünü edindiğinizi varsayarak yazmaktayım. Böyle bir yazı yazmamın nedeni bir çok arkadaşa Mikro Kurt Kültürü verdim ve genellikle ayrıntılar sorulmakta, yer, mekan, zaman faktörlerine göre bazı arkadaşlara uzun uzun anlatıyorum, bazı arkadaşlara bu fırsatı bulamıyorum. Kısmen bu sorulara hem yanıt hemde Mikro Kurt Kültürü edinmeyi düşününen arkadaşlara yardımcı bir yazı olabilir düşüncesindeyim.
Mikro Kurt, Infusoria'dan sonra üretimi ve kültürün idamesinin yapıldığı en basit canlı yem diyebilirim. Kültürün tutması (mikro kurtların üremeye başlaması) için en temel iki gıda var. Tabiki bu gıdanın alternatifleri veya eklentileri olabilir. Ben yaklaşık 3 - 3 buçuk yıldır mikro kurt kültümü idame ettirmekteyim sadece bu iki gıda ile :)
[B]1.si[/B] Bayatlamış Ekmek,
[B]2.si[/B] Bebek Bisküvisi.
Besin Yatağını hazırlamak oldukça zahmetsiz ve uzun süre uğraş gerektirmiyor.
(Tercihen) Plastik saklama kabına bir iki parmak yükseklikte olacak şekilde bayatlamış ekmeği önce parçalara ayırıyor sonra suyun altından şöyle bir geçirerek ıslatmış oluyoruz. Bu ıslanmış bayat ekmeklerimizi plastik kaba koyuyoruz. İkinci adımımız ise Bebek Bisküvilerini de parçalamadan suyun altından gezdiriyoruz, bisküviler hafifçe yumuşayacaktır ve ekmeklerin üzerine aralıklı olarak ıslattığımız yumuşamış bisküvilerimizi de koyuyoruz. (Artık) Mikro Kurtlarınıza zimmetliyeceğimiz bir kaşık ile bisküviler ile ekmekleri ezerek mama kıvamına getiriyoruz. Son adımımız da Mikro Kurt Kültürünü bu besin yatağının üzerine serebilir ve 4 ila 10 gün içinde hasat edilmeye hazır mikro kurtlarınız olacaktır. Hadi Afiyet Olsun :)
[B]Dikkat Edilmeli[/B]
Deneysel veya gözlem yapmak amaçla olmasada, her gün mikro kurtlara "merhaba, naptınız diye" bakınca ister istemez gözünüze, aklınıza takılan şeyler oluyor. Benimde dikkatimi çeken noktalar şunlar oldu.
A. Günlük olarak 2-3 dakikalığına kapağını açarak havalandırdığım kaplarda tırmanan mikro kurt sayısının daha fazla olduğu.
B. Oda Sıcaklığının gayet yeterli olduğu. (Genel sorulan sorulara yönelik)
C. Saklama kabının kapağının uzun süre açık bırakılmasında, maalesef mikro kurtlar kuruyor ve ölmüş oluyorlar. Kısacası kültürünüz çöktü.
D. Saklama kabını hiç havalandırmazsam?
Geçtiğimiz yaz, Mikro Kurt Kültürünü kurduğumu balkonda unutarak edindiğim bir tecrübe oldu :) Yaz ayları ya SuPiresi varsa Mikro Kurtlar ikinci planda kalıyor :) Yaklaşık 3-4 ay boyunca hiç havalandırmadığım, hiç hasat etmediğim kültür kurulu bir kabı görünce (Kurduğum anı gözümün önünde film izler gibi izledim) haliyle kültürün çöktüğünü düşündüm ama kültür çökmemişti tabiki içi fıngır fıngır mikro kurt kaynamıyordu ve neredeyse su haline gelen besin yatağının üzerinde ufak ufak kıpırdanmalar vardı. Kabı değiştirmeden aynı kaba ekmek parçaladım, bebek bisküvisi koydum ve rutin havalandırma işlemleri ile o kültürü bu gün hala devam etmekte. Özetle havandırılmayan kaplarda bir süre daha kültür kendini yaşatabiliyor. Bu arada böyle bir durumda ne yapmanız gerektiği de hikayenin sonuç bölümünde :)
E. Ek ve alternatif gıdalar koymak. Açıkçası bu konuda hiç kafa yormadım, çok çeşitli besin yatakları yapanlar var. (Yulaflı, sütlü, spirulina'lı vs..) Ben sadece yukarıda belirttiğim iki gıdayı kullanıyorum yeterli olduğunuda gördüm. Belki mikro kurtların besin değerlerinde oynama yapıyordur ama onuda bilemem :)
Şimdilik burada ara verelim, resim video gibi eklentilerle, tankların su değişimlerini bitirince devam ederiz :))
---
Alıntı Değildir.
Saygılarımla herkese sağlıklı hobiler...
Yeni Akvaryum Hangi İşlemlerden Geçirilmelidir?
aslında su doldurup havalandırmak yeterli. Ek olarak kaya tuzu koyanlarda var. Ben yaptığım akvaryumlarda sistayı kullandım, abc990 silikonunu bilmiyorum ama aralarında çokta fark olacağını düşünmüyorum. sonuçta ikiside akv. silikonu.
aslında su doldurup havalandırmak yeterli. Ek olarak kaya tuzu koyanlarda var. Ben yaptığım akvaryumlarda sistayı kullandım, abc990 silikonunu bilmiyorum ama aralarında çokta fark olacağını düşünmüyorum. sonuçta ikiside akv. silikonu.
40 günlük lepistes yavrularım
Lepisteslerin yavrularını yediklerine kesinlikle katılıyorum fakat bu tür ehlileştirilebilen bir türdür.
Lepisteslerin yavrularını yediklerine kesinlikle katılıyorum fakat bu tür ehlileştirilebilen bir türdür.
Nasıl;
Öncelikle Yusuf Beyinde dediği gibi anaçları aç bırakmamak temel noktadır.
Sonrasında yavrularınızdan boylananları anaçların yanına alınması,
Bir buçuk, iki hafta sonrasında biraz daha küçük boylular ve bu şekilde devam eden aktarımlar anaçlar ve boylanmış balıklar, miniklere karşı uyum sağlamaya başlıyorlar.
Bu uyum sürecinde temel nokta aç bırakmamaktır.
Lepistesler ürkek oldukları kadar meraklı balıklardır.
Çoğunlukla şuna şahit olmuşuzdur, suya düşen bir şey olsun veya tanka yeni eklenen bir şey olsun, eğer ağızına sığabilen birşeyse alıp geri püskürtürler değilse sürekli ağızlarıyla o şeye vururlar ve bir süre sonra birdaha o şeyle ilgilenmezler.
Yavrularına karşı da alışmaları bu şekilde oluyor. Yukarıda bahsettiğim gibi yavru boylarını büyükten küçüğe doğru sıralayarak tanka dahil edildiklerinde anaçlar yavruyu yemek için girişimde bulunmamaya başlıyorlar.
Camacam akvaryumlarda bir dönem lepistes üretimi yaptım ve her zaman doğum yapacak anacı kestirme şansım olmuyordu. Anlattığım metot ile artık anaçları gözetlemek yerine sabah akşam günde iki sefer üretimhaneye inip yavru topluyordum anaçların arasından sonrada yem atıp çıkıyordum.
Uzun lafın kısası :)
Bu balıklar ehlileştirilebiliyor, her zaman risk vardır :) , eğitim zayiatı her zaman olur :)
Hımm, artemia için Great Salt Lake'i öneririm,
Su - tuz oranı olarak ben üsküdardan 19lt damacanaya deniz suyunu dolduruyordum ve o deniz suyunu kullanıyordum. Maşallah çokta güzel oran orantısı var hiç üzmedi beni :)
Sağlıklı yavrular dilerim...
Mercedes-Benz Otomobiller
Bende 190E 2.0 89 model 4 ileri vardı. 2008de sattım arabayı ama çok pişman oldum diyebilirim.
Tavsiye işine gelince hocam ben 11 yıl bir fiil kullandım evladım gibiydi arabam. Eğer alıcağın arabanın motoru bitik değilse kesinlikle tavsiye ederim. Tabi bütçenize göre daha üst modellerini veya diğer serileride değerlendirebilirsiniz.
Bende 190E 2.0 89 model 4 ileri vardı. 2008de sattım arabayı ama çok pişman oldum diyebilirim.
Tavsiye işine gelince hocam ben 11 yıl bir fiil kullandım evladım gibiydi arabam. Eğer alıcağın arabanın motoru bitik değilse kesinlikle tavsiye ederim. Tabi bütçenize göre daha üst modellerini veya diğer serileride değerlendirebilirsiniz.
Kılıçkuyruk Doğurmuyor. Yardım Edebilir Misiniz?
Hımmm, daha önce böyle bir durumla karşılaşmadım yani ben her zaman yavulatma tankları kullandığım için stresten dolayı 3-5 gün sonrada yavrulama olurmu net olarak bilmiyorum (araştırma konusu).
Balığı her ihtimale karşı bol bitkili ayrı bir tanka almanız iyi olmuş, ısısıda yeterlidir.
Bu arada balık bu süre zarfında eğer doğurursa bizimlede paylaşırsanız memnun olurum. En azından stresten kurtulan balığın doğurması ile ilgili bir aydınlatma olabilir.
Hımmm, daha önce böyle bir durumla karşılaşmadım yani ben her zaman yavulatma tankları kullandığım için stresten dolayı 3-5 gün sonrada yavrulama olurmu net olarak bilmiyorum (araştırma konusu).
Balığı her ihtimale karşı bol bitkili ayrı bir tanka almanız iyi olmuş, ısısıda yeterlidir.
Bu arada balık bu süre zarfında eğer doğurursa bizimlede paylaşırsanız memnun olurum. En azından stresten kurtulan balığın doğurması ile ilgili bir aydınlatma olabilir.
Lepistesler tek tek gıdıyor
Dort damla sivi gureden bisey olacagini sanmiyom ama baliklariniz hala kendini toplamazsa sivi gubreyide durdurup sadece misket gubreye devam edin. bitkileriniz zarar gormeden bir, bir bucuk hafta sonra tekrar gubre ve co2 ye devam edersiniz. Umarim bitkileriniz zarar gormeden, baliklariniz sagliklarina doner.
Telefondan gonderim, imla icin ozur dilerim.
Dort damla sivi gureden bisey olacagini sanmiyom ama baliklariniz hala kendini toplamazsa sivi gubreyide durdurup sadece misket gubreye devam edin. bitkileriniz zarar gormeden bir, bir bucuk hafta sonra tekrar gubre ve co2 ye devam edersiniz. Umarim bitkileriniz zarar gormeden, baliklariniz sagliklarina doner.
Telefondan gonderim, imla icin ozur dilerim.
saldırgan moli
60lt, 12 balık için çokta küçük sayılmaz, tabi tank içindeki hacim kaplayan dekorlar olmazsa.
Zeyneb'in verdiği üç olasılığı düşündüm, üçüde evet olabilir. Fakat bana daha çok baskınlık durumu daha mantıklı geldi.
Hacim konusunda balık başına 5lt düşüyor, makul sayılabilir.
Kuyruk kısan balık saldırganlıktan ziyade halsiz davranış sergiler ve genelde su yüzüyine çıkar ve akıntıya bırakır kendi sonrasında akıntının en az olduğu bir yere geçer bu genelde akvaryumun köşeleridir, sonrasında ise yan dönmüş ve ölmüş olarak bulunur. (sonrasında kısımları tedbir alınmaması ve tedaviye gidilmezse olacaklardır.)
Balığın kendi ve diğer türleri kovalaması baskınlığını işaret ediyor olabilir. Dişi sayısını arttırarak veya o erkeği değiştirerek çözüme ulaşabilirsiniz.
Dişi sayısı arttırmayı düşünürseniz elmaları çıkarın, zaten vatozlarınız var elmalar tankınızda fazladan popülasyonu arttıracaktır. Vatozlar ise elmaların görevini devralacaktır.
Başka bir ihitmalde strese girmişte olabilir. Eğer uzun süredir yani 3 - 4 gündür bu şekilde davranıyorsa stres değildir.
Sağlıklı balıklar dileğimle.
eddie 2013-12-13 02:32:22
60lt, 12 balık için çokta küçük sayılmaz, tabi tank içindeki hacim kaplayan dekorlar olmazsa.
Zeyneb'in verdiği üç olasılığı düşündüm, üçüde evet olabilir. Fakat bana daha çok baskınlık durumu daha mantıklı geldi.
Hacim konusunda balık başına 5lt düşüyor, makul sayılabilir.
Kuyruk kısan balık saldırganlıktan ziyade halsiz davranış sergiler ve genelde su yüzüyine çıkar ve akıntıya bırakır kendi sonrasında akıntının en az olduğu bir yere geçer bu genelde akvaryumun köşeleridir, sonrasında ise yan dönmüş ve ölmüş olarak bulunur. (sonrasında kısımları tedbir alınmaması ve tedaviye gidilmezse olacaklardır.)
Balığın kendi ve diğer türleri kovalaması baskınlığını işaret ediyor olabilir. Dişi sayısını arttırarak veya o erkeği değiştirerek çözüme ulaşabilirsiniz.
Dişi sayısı arttırmayı düşünürseniz elmaları çıkarın, zaten vatozlarınız var elmalar tankınızda fazladan popülasyonu arttıracaktır. Vatozlar ise elmaların görevini devralacaktır.
Başka bir ihitmalde strese girmişte olabilir. Eğer uzun süredir yani 3 - 4 gündür bu şekilde davranıyorsa stres değildir.
Sağlıklı balıklar dileğimle.
Lepistesler tek tek gıdıyor
Co2 bir süreliğine durdurun. gübre olarak sıvımı yoksa mikset mi kullanıyorsunuz ve ne aralıkta kullanıyorsunuz. Şuan bana çok uzak gelen bir ihtimal daha var ama olabiliride yüksek bir ihtimal.
Önceden tetralar vardı, onları çıkardınız moly ve lepistes koydunuz => Parazit Çakışması.
Co2 bir süreliğine durdurun. gübre olarak sıvımı yoksa mikset mi kullanıyorsunuz ve ne aralıkta kullanıyorsunuz. Şuan bana çok uzak gelen bir ihtimal daha var ama olabiliride yüksek bir ihtimal.
Önceden tetralar vardı, onları çıkardınız moly ve lepistes koydunuz => Parazit Çakışması.
Kılıçkuyruk Doğurmuyor. Yardım Edebilir Misiniz?
Canlı doğuranlarda, doğumu yaklaşan veya doğurmak üzere olan balığın peşine erkeğide dişiside takılır habire peşinden giderler ve güzelim anaca hiç rahat vermezler. Bu bir sinyaldir bunu fark ettiğinizde bir şeyler yapmanız gerekir.
Yavruluk içinde yüksek olasılıkla stresten doğurmamıştır. Zaten yavruluklar bir kılıç anacına göre oldukça ufak kalıyor. Hayvanın stres olması çok normaldir.
Anladığım kadarıyla ana tankınız yavrulatma için pek müsait değil. Yavrulukta küçük ve burada doğurmuyor ayrıca yavru tankınada anaç kılıcı atamam....
Yavru tankınıza nasıl ve ne durumda bilmiyorum ama böyle bir kritik durumda şöyle bir çözüm uygulanabilir;
Şu mutfaklarda kullanılan delikli süzgeçler kaplar var ya onlardan uygun olanını yavru tankınızın içine koyun tabi su üstünde(yüzer vaziyette) kalacak şekilde deliklerinde yeni doğanların geçebileceği ebatta olmasına dikkat edin. Bu süzgeç kabı derinlik konusunda size hem avantaj sağlıyacaktır hemde balığınızın yüzme alanı genişlediğinden stresten biraz daha uzaklaştıracaktır.
Bol sağlıklı yavrular dilerim.
Canlı doğuranlarda, doğumu yaklaşan veya doğurmak üzere olan balığın peşine erkeğide dişiside takılır habire peşinden giderler ve güzelim anaca hiç rahat vermezler. Bu bir sinyaldir bunu fark ettiğinizde bir şeyler yapmanız gerekir.
Yavruluk içinde yüksek olasılıkla stresten doğurmamıştır. Zaten yavruluklar bir kılıç anacına göre oldukça ufak kalıyor. Hayvanın stres olması çok normaldir.
Anladığım kadarıyla ana tankınız yavrulatma için pek müsait değil. Yavrulukta küçük ve burada doğurmuyor ayrıca yavru tankınada anaç kılıcı atamam....
Yavru tankınıza nasıl ve ne durumda bilmiyorum ama böyle bir kritik durumda şöyle bir çözüm uygulanabilir;
Şu mutfaklarda kullanılan delikli süzgeçler kaplar var ya onlardan uygun olanını yavru tankınızın içine koyun tabi su üstünde(yüzer vaziyette) kalacak şekilde deliklerinde yeni doğanların geçebileceği ebatta olmasına dikkat edin. Bu süzgeç kabı derinlik konusunda size hem avantaj sağlıyacaktır hemde balığınızın yüzme alanı genişlediğinden stresten biraz daha uzaklaştıracaktır.
Bol sağlıklı yavrular dilerim.
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz Conix, 14:03
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Su Yosunu Fatihsm, 13:49
Yosun - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci CoryCory, 13:18
Akvaryum Tanıtımı - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 13:06
Filtre ve Sump Yapımı - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi Cyber_Scout, 12:47
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
KULLANICILAR
- 100 Online Kullanıcı, 57 Üye
Online Kullanıcılar
sinor,
MiSoSiKiaN,
Conix,
ciways,
Aguamentist,
scorpion26,
a.gumrah,
yigidoumit,
zen666,
twinsoul,
Denizinc,
Eldurmaz,
ezzalisi,
sina cen,
pitsem,
0rnn,
Jeveux,
Cyber_Scout,
ssener,
osmandbnl,
sirhill,
HarunYILDIRIM,
erdalakçay,
DigitalPen,
ErayDemirel,
JujuSeri,
altuntasseref,
Omer0618,
fikret43,
EKAR,
Pandkoal,
aquaticathearmi,
Ömer yılmaz,
tukabu,
Thunderbird,
Betuşka,
fffurkan9,
ternapi,
Fatihsm,
Suprabranchial,
CoryCory,
AquaShirmp,
nurtensultan,
Kaya ankara,
macagil,
umitlee,
yeekim,
egedin,
Flytheshrimp,
FaSTAaa,
Ozzgur,
Rainos,
Efeayd,
portre,
zimdaldil,
Tata,
kaos402,
SuperSport,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
