ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
cantuy
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ocak 2012 23:07
Son Ziyaret:
14 Ocak 2024 13:27
Toplam Mesaj:
51 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Tuncay Canpolat
Doğum Tarihi:
14 Ocak 1976
Yaş:
48
İl:
Ankara
Meslek:
Tekniker
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

SON 10 MESAJI

Ankaralı karides hobicileri buluşması
Arkadaşlar son durum şudur, yarın yani 11 Ocak Pazar, saat 17:00 da Konur 2 sokak No:51, Nazım Kültürevi'nde buluşuyoruz. Gelebilen herkesle görüşmek üzere.
180lt Karides Tankı Kurulumum (2017 Güncelleme)
Hakan hocam her geçen gün güzelleşiyor, bol yavrular inşallah...
180lt Karides Tankı Kurulumum (2017 Güncelleme)
Hakan hocam ellerine sağlık çok güzel bir kurukum olmuş, gelişmeleri yakından takip ediyorum :)
OMURGASIZLAR DÜNYASI..(Malawiye son verildi)
tek kelimeyle harika olmuş, ellerinize sağlık, fotoğraflara bakınca insna hemen gidip bitanede ben yapayım diyor içinden :-)
Neritina Natalensis (Zebra Nerite) Üremesi
Evet bence de kesin konuşmamak lazım, ne demiş birileri "Tek Bildiğim Bir Şey Bilmediğimdir".
Her şeyi bilemeyiz dimi, ama araştırısak öğrenebiliriz.
Batuhan kardeş birçok kişinin merakını gidermiş, zor ama imkansız değilmiş demekki.
Teşekkürler Batuhan.
Sizce en iyi karides yemi
Teşekkürler Muhammet cim (beddesh) karideslerine afiyet olsun, sevgiyle hazırlıyorum ben onları ondan seviyorlar ;-)
100 litrelik Hi-Tech Bitki Tankı

Teşekkürler ergün bey,

Yosun toplarını hep sempatik görmüştüm siz söyledikten sonra patlamaya hazır bomba gibi görünüyor.
sağdan solda ufak öbekler halinde yosunlar görüyorum, birkaç tane daha vardı sanırım onlar deiğiniz gibi dağıldı ve ben onları topluyorum, siz söyleyince neyleşti.
 
Ben o yosun topunu en iyisi sulavesi tankına alayım orda başka bitki yok nasılsa orda takılsın :-)
100 litrelik Hi-Tech Bitki Tankı

Son gelişmeleri yazamayalı çok uzun zaman oldu.

Takip edenler kusura bakmasın lütfen.

Tank bu arada biraz kötü günler geçirdi, geçen hafta yeşil su sorunu başladı, tam nedenini anlayamadım ama UV filtre bağlayarak sorunu çok şükür atlattım.

Geçen hafta 24 saat çalıştı, bu haftada da ışıklandırmanın zaman ayarlı prizine bağladım, ışıklar açıkken çalışacak, haftasonuna da çıkarırım.
Aynı zamanda, işyerinde içme suyu için UV filtreler var, su değişimini de oradan yaptım.

Tabi bu arada tüm bakteri birikimi neredeyse sıfırlandı. Bu hafta tekrar toparlar diye düşünüyorum.

 

Tank tasarımında en son zamandan beri çokça değişiklik oldu. Ludwigiaları tamamen çıkarttım, çok hızlı gelişip diğer bitkileri engelliyorlardı, bir de iri yapraklı oldukları için tanka göre büyük kaldılar, onun yerini arka kenarları Macrandra yaptım ortaya da RotalaRed diktim. Ön plana helferileri dağınık yerleştirdim, helferiler satıştaki budamadan dolayı çok yıpranmışlardı daha yeni yeni toparlıyorlar, aralarına da marsilea diktim. Bu arada gördüğünüz gibi zenkerim coştu.

Özellikle repenslerdeki yeşil nokta sorunum devam ediyor. Parvifloruslardaaynı.Bitkilerdeki yeşil nokta için çözüm önerisi olan varsa sevinirim.

Birkaç hafta önce bir Jumbo boy planaria görüp panik yapmıştım, NO-planaria ilacı aldım uyguladım, ama uygulamadan sonra tüm salyangozlarım telef oldu, kullanacak varsa salyangozları çıkarmasını tavsiye ederim, 7-8 adet nerite salyangozum ve 4-5 adet katil salyangozum maalesef gitti L

 

Eve bir adet yeni Sulawesi tankı kuruyorum, biraz gelişsin ola da tanıtım açacağım, şu an için 6 blueleg, 6 kardinalim var elimde, adaptasyon sürecinde maalesef çok kayıp oldu.  

 

Şimdilik durum bu şekilde, herkese güzel hobiler.

Ankara Musa Akvaryumdan Sipariş Verirken Dikkat
Ben konunun bu kadar uzayabileceğini tahmin etmediğim için cevap varmı diye bile bakmamıştım, ama şu anda bakıyorum ki oldukça fazla yazı yazan olmuş.
Yorum yapan herkese çok teşekkür ederim.
 
Öncelikle şunu söylemek istiyorum, Musa akvaryumun yaptığı açıklama çok samimiyetsiz bir açıklama olmuş, üzülerek okudum.
 
Yorumunda diyor ki, müşterinin ısrarı sonucu sürat kargoya verdik, böyle birşey sözkonusu değil, siparişi verdikten sonra ben firmayı arayarak hangi kargoya verdiklerini sordum ve kendileri bana biz sürat kargoyla çalışıyoruz şeklinde ilettiler, ben de keşke sürat kargoya vermeseydiniz çünkü sürat kargo bulunduğum yere her gün teslimat yapmıyor dedim, onlarda kargoya ulaşarak bana geri dönüş yaptılar, haklıymışsınız size yarın teslimat yapmıyorlarmış, kargoyu geri çektik paketleri açıp yarın tekrar paketleyip yollayacağız dediler, sıkıntı varmı sizin için dediler hayır yok dedim. Verdiklerinin ertesi günü de kargoyu paketinde hiçbir hasar olmadan teslim aldım.
 
Diğer mesele 1 adet paso hediye edildiği söylenmiş böyle birşey yok, ben 3 adet sipairş vermiştim ve 3 adet paso salyangoz geldi, 1 adet nerite fazla geldiği doğrudur, ama 2 adet salyangozun kabuğundaki çatlak nasıl açıklanır bilemem. O da mı kargoda oldu?
 
Musa akvaryumda bir tarz ve olaya yaklaşım problemi var, müşteriyle çok da eyvallahı olmaz bir tarzda irtibat kuruyor, kargoyu açar açmaz problemi görüp ben kendilerini aradım, henüz poşetleri bile açmamıştım, dedimki, bakın kargo geldi ama sıkıntı var, poşetteki kardinallerden ikisi ölü poşette görüyorum, ayrıca strafor kolinin içi su dolu dedim, desteklemek için koydukları gazete kağıtlarından ve koli dolsun diye koydukları SERA nın broşürlerinden kaldırdığımda su damlıyordu.
Bu durumu ilettiğimde, biz birçok yere kargo yapıyoruz daha önce böyle birşeyle karşılaşmadık, sadece geçenlerde kargodan kaynaklı bir sorundan stafor koli kırılmıştı o kadar, kargodan kaynaklı bir problemdir, züldüm, seklinde bir cevap verdiler o kadar.
 
Eğer gerçekten ilgili bir satıcı olsaydı sorunun kaynağını anlamaya çalışırdı, gerekirse ben koliyi açtığım anda fotoğraflayarak kendileri ile paylaşırdım.
 
Bir hatanın telafisi çok çeşitli olaiblir, illaki birebir bir telafi çok zor tabiki, ama denebilirdi ki, mesela, çok üzgünüz kusura bakmayın bir problem olmuş, bir dahaki sipairşinizde size ekstradan bilmem kaç indirim yapıp telafi etmeye çalışalım diyebilirler ya da buna benzer birşey, bu beni hem memnun eder, hem de Musa akvaryum ikinci siparişi garantilemiş olur.
Hepimiz bu işlerdeki kar marjını çok iyi biliyoruz hepimiz birşeyler üretiyoruz, satıyoruz, bir paso salyangoz herhangi bir petshop a gerçekten 12,5 tl ye mi geliyor?
 
Başka bir mesele, tamam canlı göndermenin garantisi yok bunu herkes biliyor, ama 20 tl fark alarak sözde özel paketlenen bir ürün sıradan bir karton kutuya konularak gönderilen bir ürünle aynı sonucu içeriyorsa, ben özel paket ücretini boşyere ödemişim diye düşünürüm.
 
O zaman kendin gidip alsaydın diyen birkaç arkadaş olmuş, elbette bu en garanti çözüm ama, benim işyerim kazanda, evim mamakta, evimle işim 45 km, şehir merkezinde herhangi bir yere en erken ulaşma saatim 19:30, musa akvaryum en geç 19:00 da kapattığını bildirince, yapacak fazla birşeyim kalmadı. Kreşteki kızmı alıp eve bırakmam gerektiği için eve uğramak zorundayım.
 
Bende daha önce birçok şehirden kargoyla canlı aldım, onlarda da canlı garantisi yoktu ama, bu kadar zaiyatla hiçbir kargo almadım, ve hobiciden almıştım genelde, onlar bile kayıpları bir şekilde telafi ettiler.
 
Ticari bir işletmenin buna kenarından bile yaklaşmaması, tarz meselesidir, müşteriye yaklaşımının göstergesidir. Direk kar amaçlı bir işletme olduğunun göstergesidir.
Yorum yapmak yerine sitesinde yazan yazıyı kopyalayıp yapıştırması, konuyla ne kadar alakalı olduğunu göstergesidir. İster al ister alma canın bilir ben satışımı zaten yapıyorumun başka bir anlatımıdır.
 
Herkesin kendi tercihi tabi bu işler.
Herkes istediği yerden alışveriş yapar, istediği kişiye ürün satar, ama ticari ve böylesi tanınan bir ticarethanenin olaylara daha farklı yaklaşması devamlılığını sürdürebilmesi için önemlidir bence.
 
Herkese keyifli hobiler.
 
 
 
 
cantuy2013-05-27 13:07:38
Ankara Musa Akvaryumdan Sipariş Verirken Dikkat

Şikayetin Nedeni: Paketleme ve Kargo, İlgisizlik

Şikayet Edilen Kişi / Firmadan Alınan Cevap:

Şikayet Eden: Tuncay Canpolat
Alınan Cevap: Üzgünüz, yapabileceğimiz birşey yok.

Olayın Detayları:
Aynı şehirde olmamıza rağmen zaman ve lokasyon sorunu yüzünden Musa Akvaryumdan Kargo ile 12 adet sulawesi kardinal, 3 adet salyangoz , 7 adet nerite salyangoz, ve jbl yem aldım, siparişin hatırı sayılır bir tutar tutmasına rağmen üstüne de 20 tl özel paketleme parası verdim, aynı şehirde olmamamıza rağmen kargoyu teslim aldığımda 3 adet kardinal ölü çıktı, 1 adet nerite çatlak, 2 adet nerite ölü ve strafor kolinin paketin su içinde olduğunu gördüm. aynı şehirde olmasak gidene kadar tüm paketlerin suyu bitecekti anlaşılan.
 
Paketi açar açmaz durumu bildirdim oralı bile olmadılar, heryere gönderim yapıyoruz sorun olmadı şimdiye kadar şeklinde bir cevap verdiler. Ayrıca üzüldüklerini ve herhangi birşey yapamayacaklarını ilettiler. Herhangi bir telafi önerisinde bulunmadılar.
 
Aynı şehirde olmasaydım muhtemelen tüm canlılar cansız olacak gelecekti.
 
Alışveriş yapacak arkadaşların bir kez daha düşünmelerini, mecbur kalmadıkça başka alternatifleri değerlendirmelerini öneriyorum.
 
Diğer geribildirimlerde de çok olumlu şeyler okumadım zaten, olumsuz tüm yorumlara aynen katılıyorum.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.