ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
fishkeletor
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Mart 2013 16:13
Son Ziyaret:
30 Nisan 2018 20:13
Toplam Mesaj:
24 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Harun Doyuran
Doğum Tarihi:
19 Haziran 1982
Yaş:
44
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Fishkeletor
300lt (Bikili - 45 rizom Anubias + 19 Makrakanta Akvaryumu)
150lt (Bitkili - Lepistes - full red)
100lt (Bitkili - Lepistes Doğum ve gelişme akvaryumu)
40lt (Bitkili karantina akvaryumu)
40lt (Bitkili Nano Akvaryum)
SON 10 MESAJI
Anubias
Merhaba,
Anubiaslarda aşağıdaki konulara dikkat ederseniz bir problem yaşamazsınız.
1- rizom yani bitkinin gövdesi kesinlikle kuma gömülü olmayacak. hatta gövde ile kumun temasını kesecek şekilde köklerin çok azı kumun üstünde olacak. (bir cisme bağlamanız önerilir)
2- düzenli dip çekimi yapmanız gerekiyor. (15 günde 1 akvaryumun suyunun 10da2 sini çekseniz yeterli.)
3- günde 10-12 saatten fazla ışık vermeyin.
4- kum altına köklere yakın 1/2(yarım) adet tablet gübrelerden (prospektüsüne uygun şekilde) koymanız bu bitkinin besini için yeter de artar.
anubias için yukarıda saydığım 4 madde haricinde başka bir şey yapmanıza gerek yoktur.
Merhaba,
Anubiaslarda aşağıdaki konulara dikkat ederseniz bir problem yaşamazsınız.
1- rizom yani bitkinin gövdesi kesinlikle kuma gömülü olmayacak. hatta gövde ile kumun temasını kesecek şekilde köklerin çok azı kumun üstünde olacak. (bir cisme bağlamanız önerilir)
2- düzenli dip çekimi yapmanız gerekiyor. (15 günde 1 akvaryumun suyunun 10da2 sini çekseniz yeterli.)
3- günde 10-12 saatten fazla ışık vermeyin.
4- kum altına köklere yakın 1/2(yarım) adet tablet gübrelerden (prospektüsüne uygun şekilde) koymanız bu bitkinin besini için yeter de artar.
anubias için yukarıda saydığım 4 madde haricinde başka bir şey yapmanıza gerek yoktur.
Bu Bitki Türü Hakkında Bilgisi Olan Var Mı?
Merhaba,
fotoğraflarını koyduğum bitki türü hakkında bilgisi olan arkadaşlar, bitkinin türü hakkında yorumlarını yazabilirlerse memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/144712/250420180949461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/144712/250420180952031.jpg[/IMG]
Akvaryumun her yerinden kendi kendine filizler vermeye başladı. tüm akvaryumu kapladı. hızlı çoğalıyor ve hızlı büyüyor.[EDIT]fishkeletor,2018-04-25 16:48:03[/EDIT]
Merhaba,
fotoğraflarını koyduğum bitki türü hakkında bilgisi olan arkadaşlar, bitkinin türü hakkında yorumlarını yazabilirlerse memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/144712/250420180949461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/144712/250420180952031.jpg[/IMG]
Akvaryumun her yerinden kendi kendine filizler vermeye başladı. tüm akvaryumu kapladı. hızlı çoğalıyor ve hızlı büyüyor.[EDIT]fishkeletor,2018-04-25 16:48:03[/EDIT]
Makrakanta Günlüğü
2.Hafta:
Arkadaşlar Merhaba,
Artık haftalık olarak yazacağım. Yazmaya ara verdiğim 1 Hafta boyunca olanları sizlerle paylaşacağım. Bir çok köklü değişiklik yaptım.
Flitre Değişikliği:
2. akvaryumum olduğu için iç flitre tercih etmiştim. Ancak iç flitrenin çıkardığı gürültü ve karmaşanın makrakantaları strese soktuğunu düşündüm ve LifeTech marka bir dış flitre aldım.
Bu arada Flitre hakkten başarılıymış. 100 Lt akvaryuma tam yetti.
Yuva tasarımı değişikliği:
Master Yuva kayaların altında çok karanlıkta ve dipte kalıyordu. böyle olunca balıklar dışarı çıkmıyordu. Çıksalarda alışamıyorlardı. Master yuvanın kapısını dışarıya verdim ve ortama bol bitkiler koydum. gene karalık ama kapısından çıkınca aydınlık oluyor. tüm yuvaları bu şekilde tasarladım.
Arkadaşlar bu değişiklikleri yaptıktan sonra inanamadım. makrakantaların hepsi ertesi gün dışarı çıktılar. artık dışarıda geziyorlar. Ve dışarı çıktıklarında gördümkü hepsi beyaz benek olmuş !!!!
hemen mavi ilaç tedavisine başladım. dün 1 tanesini eve gelince ölü buldum. fakat diğerleri gayet sağlıklı gözüküyor beyaz benek dışında :)
geriye kaldı 5 makrakanta. gün aşırı tedaviye devam ediyorum.
yuva tasarımının resimlerini ekliyeceğim en kısa zamanda. ama iç flitre kullanmanın çok etkilediğini düşünüyorum. suyuda daha iyi temizliyor zaten.
bakalım izlemeye devam.
Herkese Selamlar.
Sayın Malkoç,
Bende tüm yemlerimi dibe çöken yem aldım. bir türlü yemiyorlar. yada ben bakmıyorken yiyor olabilirler. batmayan yem alayım bir de öyle deneyeyim. teşekkürler.
minare salyangoz koydum. heralde çoğalırlar.canlı midye dediğiniz akvaryum için olan midyemi ( öyle bir midye varmı bilmiyorum) yoksa denizdeki bu küçük shell kabuk olanlardanmı?
bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
[QUOTE=masaaii]
2.Hafta:
Arkadaşlar Merhaba,
Artık haftalık olarak yazacağım. Yazmaya ara verdiğim 1 Hafta boyunca olanları sizlerle paylaşacağım. Bir çok köklü değişiklik yaptım.
Flitre Değişikliği:
2. akvaryumum olduğu için iç flitre tercih etmiştim. Ancak iç flitrenin çıkardığı gürültü ve karmaşanın makrakantaları strese soktuğunu düşündüm ve LifeTech marka bir dış flitre aldım.
Bu arada Flitre hakkten başarılıymış. 100 Lt akvaryuma tam yetti.
Yuva tasarımı değişikliği:
Master Yuva kayaların altında çok karanlıkta ve dipte kalıyordu. böyle olunca balıklar dışarı çıkmıyordu. Çıksalarda alışamıyorlardı. Master yuvanın kapısını dışarıya verdim ve ortama bol bitkiler koydum. gene karalık ama kapısından çıkınca aydınlık oluyor. tüm yuvaları bu şekilde tasarladım.
Arkadaşlar bu değişiklikleri yaptıktan sonra inanamadım. makrakantaların hepsi ertesi gün dışarı çıktılar. artık dışarıda geziyorlar. Ve dışarı çıktıklarında gördümkü hepsi beyaz benek olmuş !!!!
hemen mavi ilaç tedavisine başladım. dün 1 tanesini eve gelince ölü buldum. fakat diğerleri gayet sağlıklı gözüküyor beyaz benek dışında :)
geriye kaldı 5 makrakanta. gün aşırı tedaviye devam ediyorum.
yuva tasarımının resimlerini ekliyeceğim en kısa zamanda. ama iç flitre kullanmanın çok etkilediğini düşünüyorum. suyuda daha iyi temizliyor zaten.
bakalım izlemeye devam.
Herkese Selamlar.
Sayın Malkoç,
Bende tüm yemlerimi dibe çöken yem aldım. bir türlü yemiyorlar. yada ben bakmıyorken yiyor olabilirler. batmayan yem alayım bir de öyle deneyeyim. teşekkürler.
minare salyangoz koydum. heralde çoğalırlar.canlı midye dediğiniz akvaryum için olan midyemi ( öyle bir midye varmı bilmiyorum) yoksa denizdeki bu küçük shell kabuk olanlardanmı?
bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
[QUOTE=masaaii]
Yazınızı yeni gördüm ve merakla takip edeceğim. bende 1 senedir makrakanta besliyorum. Üretmek amacındayım. Türkiyede üretimi yapılmıyor ve ik olmak çok güzel olur. zamanla size alışacaklardır. hatta dibe düşmeyen yem atarsanız kendileri yukarı çıkıp yemeye başlıyorlar. canlı doğurandan ziyade yemeleri için adi ve minare salyangozu,canlı midye öneririm. çok güzel renk alıyorlar.
[/QUOTE]Eyvah yaz geliyor.
OK. Katılıyorum.
Bir arkadaş klimanın altına koymuş akvaryumu. en güzel ve kesin çözüm :)
Herkes dilediğini tabikide kullanabilir. Fakat içime sinmemesi burada benim mühendis olamdan ve herşeyi kitabına uygun yapma eğilimimden kaynaklanıyor anladığım kadarıyla. bazen en güzeli en basit olanıdır. ama işte malesef beyni bu şekilde çalıştıramıyorum. maruz görün.
Vantilatörü (220 V şehir elektriği ile çalışan fanlar) tehlikeli buluyorum. kesinlikle denenmemesi gerekir.
Pc fanlarını da akvaryumun üstüne koyunca çok verimli olacağını düşünmüyorum. Hala çok verimsiz bir sistem olduğunu iddia ediyorum. Bir türlü mantıklı gelmiyor. fakat merak ettim yazın hakkaten denicem. gerci sariyer serin oluyor ama olsun. merak ettim.
Ama ben genede bakır boru kullanılıp, bakır soğutulursa daha az enerji ile daha çok verim alınacağından eminim. ( hatta küçük bir değirmen bisiklet dinamosu ile suyun debisinden faydalanıp 12 volt elektrik üretip fanları o şekilde çalıştırabilirsiniz- gene kompleks düşündüm gailba... )
O yüzden artık burada susuyorum. nasıl yapıldığını paylaştım. çekincelerimi söyledim. kullanmak isteyen kullanır. dediğim gibi ben izmirdeki evdeki akvaryumu yazın 45 derece sıcakta bu şekilde soğutuyorum. zahmetsiz ve harika bir şekilde suyun sıcaklığı stabil oluyor. ısıtıcı bile çalışıyor sabitlemek için arada.
Selamlar Herkese.
p.s: 18 watt demedim. volt dedim. DC 18 Volt. DC olarak konuşuyorum.
[QUOTE=GÜVEN] Sevgili Harun,
Biz burda ekonomik ve pratik çözümler üretmeye çalışıyoruz. Dediğin gibi dandik bir işlemci fanı ile (18 wattlık değil birkaç wattlık) ben 680 litre su kapasiteli sistemimi 3-4 derece soğutuyorum bu da bana yetiyor.
Ama mühendis olmasamda dediğin sistemi kullansam en az 7-8 derece soğutacağımı da tahmin ediyorum. Eğer fan yetmeseydi emin ol kullanırdım.
Bir de sen dene istersen belki ufak bir kafa motoruna ayrıca bakır boru sistemine ve nerden baksan 20-25 cm yer israfına gerek kalmaz.
Kısaca burda tercihler kişiye kalmış hangi sistem kimin hoşuna giderse ve işine gelirse onu kullanır.
Burda bakır boru sistemi kötüdür işlemci fanı iyidir demiyorum. Sen ilk mesajında bakır boru sistemi iyidir fan kötüdür diyorsun.
Ayrıca vantilatörle küçük işlemci fanları arasındaki ayrımı da net yapayım elektrik tehlikesi olsun estetik olsun senin kafanı karıştıran o olmuş sanırım.
İşlemci fanı nedir:(8-9 cm boyunda 5-6 watt tan fazla elektrik harcamayan düşük wattlı adaptörle çalıştığı için suya düşsede sorun oluşturmayan küçük olduğu için çok yer kaplamayan görüntü kirliliği yaratmayan çok amaçlı bir aparat.
)
[QUOTE=fishkeletor] Sevgili Güven.
Eğer verim alıyorsan ve güvenli bir şekilde yapıyorsan sen fan veya vantilatör hatta pervane bile koyarak soğutmaya devam edebilirsin. Tabikide bakır boru işin içine girince fiyatı artacaktır. senin yöntemin düşük verimli ve ucuz bir yöntem. genede soğutmayı başarabiliyorsan hakkaten tebrik ederim.
Ama şunuda bilmende fayda var, Ben Endüstri ve Bilgisayar mühendisiyim. bilgisayarların içindeki CPU fanları hep bir bakır veya metal levhalar üzerine koyularak kullanılır. Acaba Neden dersin? Söyliyeyim. Bakır ısıyı iyi iletir. o yüzden soğutma sistemlerinde bakır borular ve levhalar tercih edilir. Eğer bana insanları doğru yönlendir diyorsan, emin ol %100 doğru. Fan Bakırı Soğutur, bakır da temas ettiği şeyin ısısını alır.
Şunuda söyliyeyim sana, bu 18 voltluk fanları suyun üzerine üfleterek kocaman akvaryum falan soğmaz. ( ha evet akvaryumun tavanını fanlarla kaplarsın o zmn soğur. yada akvaryumun küçüktür. olabilir tabi. senin akvaryumunun bulunduğu şartlar demekki daha uygun. fakat herkeste böyle olacak diye bir şey söz konusu değil.) Akvaryum Odanın sıcaklığına göre kendi ısısını ayarlar. devir daim olduğu için her zaman bir kaç derece daha düşük olur odanın sıcaklığından akvaryum. eğer devir daim yaptığın suyu soğutursan daha çok verim alırsın.
Estetik konusuna gelirsek, ben boruları düzgün ve estetik bir şekilde arabaların amortisörlerine benzer şekilde kıvırdım. ben ahşaptan yaptım ve aktıyla üstüne eş yönlü 18 voltluk fanlar taktım. böylece bir tünel oluşuyor ve hava hızlı bir şekilde dönüyor. kabını guzel yaparsan çokta estetik olur. böylece akvaryum dolabı ile duvar arasına sığıyor. hiç bir şey gözükmüyor. gayet estetik. alt tarafı 2 metre bakır boruyu kıvıracaksın. kıvırma işleminide metal bir boruyu destek olarak alıp, bu borunun etrafına sarma yaparak kıvırırsan çok güzel estetik olur. ( kıvırmadan önce hortumu içine sokmayı unutma)
Bak sen gel beni dinle, bu şekilde yapıp, fanlarını,pervanelerini bu bakır boruların etrafına koyup bakırı soğutmayı amaçlarsan, gerçekten çok daha fazla verim alacaksın. En azından tepki vermeden önce bir dene bakalım. hem akvaryumun suyu daha az buharlaşır. hemde homojen ve güvenli bir soğutma sistemin olur. mesela suyu döndürmek için düşük debili bir kafa motoruda kullanabilirsin.
Fakat ben Genede Fabrikasyon hazır sistemler haricinde elektrikle birlikte suyun çok yan yana koyulmasına karşıyım. özellikle küçük arkadaşlar için geçerli. çocuk o fanı tutup fişede takabilir. Çocuk bu sonuçta. gerçi bunu yapan yetişkinler bile var. burası Türkiye.
Ve evet insanları doğru bilgilendirip doğru yönlendirmek gerekir. Katılıyorum. Yaptığımız o zaten.
[QUOTE=GÜVEN] [QUOTE=fishkeletor] Murat bey,
Tabikide akvaryumun üzerinde kocaman bir vantilatör veya fan koyup görüntüyü bozarak akvaryumu soğutmaya çalışabilirsiniz. mutlaka siz başarılı oluyorsunuzdur.
Fakat estetik açıdan değerlendirince pek guzel bir goruntu çıkmıyor ortaya.
Bir de tabi elektriğe bağlı bir cihaz, olduda akvaryumun içine düştü. balıkları geçtim allah korusun insan hayatına bile etki edecek tehlikeler ortaya çıkabilir.
O yuzden ben boyle bir soğutmayı tercih etmiyorum. kimseyede tavsiye etmem, o sorumluluğa giremem. çünkü herkes sizin gibi bilinçli olmayabilir. bu forumu 12 yaşındaki çocuklarda okuyor. Çocuk burda okuduğunu görüp akvaryumun üstüne vantilatör koyupta o fanı suya düşürüp çarpılırsa çok yazık olur.
Burada bu tip tavsiyeler verirken biraz daha bilinçli olmakta fayda görüyorum. Akvaryum diyip geçmeyin. 240 volt ile suyu yan yana koyuyorsunuz. Can güvenliği her yerde esastır.
O yuzden gene diyorum, akvaryumun üzerine vantilatör koyulupta akvaryum soğutması yapılmaz. Kimseye önermiyorum. Çok tehlikeli bir işlem. Kimse yapmasın.
Selamlar.
[QUOTE=cafein]Harun bey, akvaryumun üstüne fan koyup su soğutulmaz demişsiniz.Siz buraya tecrübelerinizi yazıyorsunuz, bizlerde yazıyoruz.Uydurduğumuz birşey değil.Ö.m atan arkadaşlara nasıl olduğunu söylemiştim burayada yazayım.Fanı akvaryumun üstündeki mobilyaya yapıştırıyorum, fan ile su arasında serçe parmağını geçmeyecek şekilde mesafe kalacak.Ne kadar yakın okadar iyi.Çünkü zamanla su buharlaşacak ve mesafe artacak buda suyun soğumamasına neden olacak.30-31 derecelerden 25-26 derecelere bu şekilde düşürüyorum ısıyı.Saygılar. [/QUOTE] [/QUOTE]
Akvaryumun üstüne kocaman bir vantilatör koymanın tehlikeli olduğu konusunda hemfikiriz. Ama küçük işlemci fanlarının ne gibi bir tehlikesi olduğunu anlayamadım. Ayrıca o bakır boruların çok estetik olduğunu mu sanıyorsunuz?
Evet bilinçli olmalıyız. Ayrıca insanları doğru bilgilendirip doğru yönlendirmeliyiz. Bilmem anlatabildim mi?
[/QUOTE] [/QUOTE] [/QUOTE]fishkeletor 2013-04-01 16:58:44
OK. Katılıyorum.
Bir arkadaş klimanın altına koymuş akvaryumu. en güzel ve kesin çözüm :)
Herkes dilediğini tabikide kullanabilir. Fakat içime sinmemesi burada benim mühendis olamdan ve herşeyi kitabına uygun yapma eğilimimden kaynaklanıyor anladığım kadarıyla. bazen en güzeli en basit olanıdır. ama işte malesef beyni bu şekilde çalıştıramıyorum. maruz görün.
Vantilatörü (220 V şehir elektriği ile çalışan fanlar) tehlikeli buluyorum. kesinlikle denenmemesi gerekir.
Pc fanlarını da akvaryumun üstüne koyunca çok verimli olacağını düşünmüyorum. Hala çok verimsiz bir sistem olduğunu iddia ediyorum. Bir türlü mantıklı gelmiyor. fakat merak ettim yazın hakkaten denicem. gerci sariyer serin oluyor ama olsun. merak ettim.
Ama ben genede bakır boru kullanılıp, bakır soğutulursa daha az enerji ile daha çok verim alınacağından eminim. ( hatta küçük bir değirmen bisiklet dinamosu ile suyun debisinden faydalanıp 12 volt elektrik üretip fanları o şekilde çalıştırabilirsiniz- gene kompleks düşündüm gailba... )
O yüzden artık burada susuyorum. nasıl yapıldığını paylaştım. çekincelerimi söyledim. kullanmak isteyen kullanır. dediğim gibi ben izmirdeki evdeki akvaryumu yazın 45 derece sıcakta bu şekilde soğutuyorum. zahmetsiz ve harika bir şekilde suyun sıcaklığı stabil oluyor. ısıtıcı bile çalışıyor sabitlemek için arada.
Selamlar Herkese.
p.s: 18 watt demedim. volt dedim. DC 18 Volt. DC olarak konuşuyorum.
[QUOTE=GÜVEN] Sevgili Harun,
Biz burda ekonomik ve pratik çözümler üretmeye çalışıyoruz. Dediğin gibi dandik bir işlemci fanı ile (18 wattlık değil birkaç wattlık) ben 680 litre su kapasiteli sistemimi 3-4 derece soğutuyorum bu da bana yetiyor.
Ama mühendis olmasamda dediğin sistemi kullansam en az 7-8 derece soğutacağımı da tahmin ediyorum. Eğer fan yetmeseydi emin ol kullanırdım.

Bir de sen dene istersen belki ufak bir kafa motoruna ayrıca bakır boru sistemine ve nerden baksan 20-25 cm yer israfına gerek kalmaz.
Kısaca burda tercihler kişiye kalmış hangi sistem kimin hoşuna giderse ve işine gelirse onu kullanır.
Burda bakır boru sistemi kötüdür işlemci fanı iyidir demiyorum. Sen ilk mesajında bakır boru sistemi iyidir fan kötüdür diyorsun.

Ayrıca vantilatörle küçük işlemci fanları arasındaki ayrımı da net yapayım elektrik tehlikesi olsun estetik olsun senin kafanı karıştıran o olmuş sanırım.

İşlemci fanı nedir:(8-9 cm boyunda 5-6 watt tan fazla elektrik harcamayan düşük wattlı adaptörle çalıştığı için suya düşsede sorun oluşturmayan küçük olduğu için çok yer kaplamayan görüntü kirliliği yaratmayan çok amaçlı bir aparat.
)[QUOTE=fishkeletor] Sevgili Güven.
Eğer verim alıyorsan ve güvenli bir şekilde yapıyorsan sen fan veya vantilatör hatta pervane bile koyarak soğutmaya devam edebilirsin. Tabikide bakır boru işin içine girince fiyatı artacaktır. senin yöntemin düşük verimli ve ucuz bir yöntem. genede soğutmayı başarabiliyorsan hakkaten tebrik ederim.
Ama şunuda bilmende fayda var, Ben Endüstri ve Bilgisayar mühendisiyim. bilgisayarların içindeki CPU fanları hep bir bakır veya metal levhalar üzerine koyularak kullanılır. Acaba Neden dersin? Söyliyeyim. Bakır ısıyı iyi iletir. o yüzden soğutma sistemlerinde bakır borular ve levhalar tercih edilir. Eğer bana insanları doğru yönlendir diyorsan, emin ol %100 doğru. Fan Bakırı Soğutur, bakır da temas ettiği şeyin ısısını alır.
Şunuda söyliyeyim sana, bu 18 voltluk fanları suyun üzerine üfleterek kocaman akvaryum falan soğmaz. ( ha evet akvaryumun tavanını fanlarla kaplarsın o zmn soğur. yada akvaryumun küçüktür. olabilir tabi. senin akvaryumunun bulunduğu şartlar demekki daha uygun. fakat herkeste böyle olacak diye bir şey söz konusu değil.) Akvaryum Odanın sıcaklığına göre kendi ısısını ayarlar. devir daim olduğu için her zaman bir kaç derece daha düşük olur odanın sıcaklığından akvaryum. eğer devir daim yaptığın suyu soğutursan daha çok verim alırsın.
Estetik konusuna gelirsek, ben boruları düzgün ve estetik bir şekilde arabaların amortisörlerine benzer şekilde kıvırdım. ben ahşaptan yaptım ve aktıyla üstüne eş yönlü 18 voltluk fanlar taktım. böylece bir tünel oluşuyor ve hava hızlı bir şekilde dönüyor. kabını guzel yaparsan çokta estetik olur. böylece akvaryum dolabı ile duvar arasına sığıyor. hiç bir şey gözükmüyor. gayet estetik. alt tarafı 2 metre bakır boruyu kıvıracaksın. kıvırma işleminide metal bir boruyu destek olarak alıp, bu borunun etrafına sarma yaparak kıvırırsan çok güzel estetik olur. ( kıvırmadan önce hortumu içine sokmayı unutma)
Bak sen gel beni dinle, bu şekilde yapıp, fanlarını,pervanelerini bu bakır boruların etrafına koyup bakırı soğutmayı amaçlarsan, gerçekten çok daha fazla verim alacaksın. En azından tepki vermeden önce bir dene bakalım. hem akvaryumun suyu daha az buharlaşır. hemde homojen ve güvenli bir soğutma sistemin olur. mesela suyu döndürmek için düşük debili bir kafa motoruda kullanabilirsin.
Fakat ben Genede Fabrikasyon hazır sistemler haricinde elektrikle birlikte suyun çok yan yana koyulmasına karşıyım. özellikle küçük arkadaşlar için geçerli. çocuk o fanı tutup fişede takabilir. Çocuk bu sonuçta. gerçi bunu yapan yetişkinler bile var. burası Türkiye.
Ve evet insanları doğru bilgilendirip doğru yönlendirmek gerekir. Katılıyorum. Yaptığımız o zaten.
[QUOTE=GÜVEN] [QUOTE=fishkeletor] Murat bey,
Tabikide akvaryumun üzerinde kocaman bir vantilatör veya fan koyup görüntüyü bozarak akvaryumu soğutmaya çalışabilirsiniz. mutlaka siz başarılı oluyorsunuzdur.
Fakat estetik açıdan değerlendirince pek guzel bir goruntu çıkmıyor ortaya.
Bir de tabi elektriğe bağlı bir cihaz, olduda akvaryumun içine düştü. balıkları geçtim allah korusun insan hayatına bile etki edecek tehlikeler ortaya çıkabilir.
O yuzden ben boyle bir soğutmayı tercih etmiyorum. kimseyede tavsiye etmem, o sorumluluğa giremem. çünkü herkes sizin gibi bilinçli olmayabilir. bu forumu 12 yaşındaki çocuklarda okuyor. Çocuk burda okuduğunu görüp akvaryumun üstüne vantilatör koyupta o fanı suya düşürüp çarpılırsa çok yazık olur.
Burada bu tip tavsiyeler verirken biraz daha bilinçli olmakta fayda görüyorum. Akvaryum diyip geçmeyin. 240 volt ile suyu yan yana koyuyorsunuz. Can güvenliği her yerde esastır.
O yuzden gene diyorum, akvaryumun üzerine vantilatör koyulupta akvaryum soğutması yapılmaz. Kimseye önermiyorum. Çok tehlikeli bir işlem. Kimse yapmasın.
Selamlar.
[QUOTE=cafein]Harun bey, akvaryumun üstüne fan koyup su soğutulmaz demişsiniz.Siz buraya tecrübelerinizi yazıyorsunuz, bizlerde yazıyoruz.Uydurduğumuz birşey değil.Ö.m atan arkadaşlara nasıl olduğunu söylemiştim burayada yazayım.Fanı akvaryumun üstündeki mobilyaya yapıştırıyorum, fan ile su arasında serçe parmağını geçmeyecek şekilde mesafe kalacak.Ne kadar yakın okadar iyi.Çünkü zamanla su buharlaşacak ve mesafe artacak buda suyun soğumamasına neden olacak.30-31 derecelerden 25-26 derecelere bu şekilde düşürüyorum ısıyı.Saygılar. [/QUOTE] [/QUOTE]
Akvaryumun üstüne kocaman bir vantilatör koymanın tehlikeli olduğu konusunda hemfikiriz. Ama küçük işlemci fanlarının ne gibi bir tehlikesi olduğunu anlayamadım. Ayrıca o bakır boruların çok estetik olduğunu mu sanıyorsunuz?
Evet bilinçli olmalıyız. Ayrıca insanları doğru bilgilendirip doğru yönlendirmeliyiz. Bilmem anlatabildim mi?
[/QUOTE] [/QUOTE] [/QUOTE]
Eyvah yaz geliyor.
Sevgili Güven.
Eğer verim alıyorsan ve güvenli bir şekilde yapıyorsan sen fan veya vantilatör hatta pervane bile koyarak soğutmaya devam edebilirsin. Tabikide bakır boru işin içine girince fiyatı artacaktır. senin yöntemin düşük verimli ve ucuz bir yöntem. genede soğutmayı başarabiliyorsan hakkaten tebrik ederim.
Ama şunuda bilmende fayda var, Ben Endüstri ve Bilgisayar mühendisiyim. bilgisayarların içindeki CPU fanları hep bir bakır veya metal levhalar üzerine koyularak kullanılır. Acaba Neden dersin? Söyliyeyim. Bakır ısıyı iyi iletir. o yüzden soğutma sistemlerinde bakır borular ve levhalar tercih edilir. Eğer bana insanları doğru yönlendir diyorsan, emin ol %100 doğru. Fan Bakırı Soğutur, bakır da temas ettiği şeyin ısısını alır.
Şunuda söyliyeyim sana, bu 18 voltluk fanları suyun üzerine üfleterek kocaman akvaryum falan soğmaz. ( ha evet akvaryumun tavanını fanlarla kaplarsın o zmn soğur. yada akvaryumun küçüktür. olabilir tabi. senin akvaryumunun bulunduğu şartlar demekki daha uygun. fakat herkeste böyle olacak diye bir şey söz konusu değil.) Akvaryum Odanın sıcaklığına göre kendi ısısını ayarlar. devir daim olduğu için her zaman bir kaç derece daha düşük olur odanın sıcaklığından akvaryum. eğer devir daim yaptığın suyu soğutursan daha çok verim alırsın.
Estetik konusuna gelirsek, ben boruları düzgün ve estetik bir şekilde arabaların amortisörlerine benzer şekilde kıvırdım. ben ahşaptan yaptım ve aktıyla üstüne eş yönlü 18 voltluk fanlar taktım. böylece bir tünel oluşuyor ve hava hızlı bir şekilde dönüyor. kabını guzel yaparsan çokta estetik olur. böylece akvaryum dolabı ile duvar arasına sığıyor. hiç bir şey gözükmüyor. gayet estetik. alt tarafı 2 metre bakır boruyu kıvıracaksın. kıvırma işleminide metal bir boruyu destek olarak alıp, bu borunun etrafına sarma yaparak kıvırırsan çok güzel estetik olur. ( kıvırmadan önce hortumu içine sokmayı unutma)
Bak sen gel beni dinle, bu şekilde yapıp, fanlarını,pervanelerini bu bakır boruların etrafına koyup bakırı soğutmayı amaçlarsan, gerçekten çok daha fazla verim alacaksın. En azından tepki vermeden önce bir dene bakalım. hem akvaryumun suyu daha az buharlaşır. hemde homojen ve güvenli bir soğutma sistemin olur. mesela suyu döndürmek için düşük debili bir kafa motoruda kullanabilirsin.
Fakat ben Genede Fabrikasyon hazır sistemler haricinde elektrikle birlikte suyun çok yan yana koyulmasına karşıyım. özellikle küçük arkadaşlar için geçerli. çocuk o fanı tutup fişede takabilir. Çocuk bu sonuçta. gerçi bunu yapan yetişkinler bile var. burası Türkiye.
Ve evet insanları doğru bilgilendirip doğru yönlendirmek gerekir. Katılıyorum. Yaptığımız o zaten.
[QUOTE=GÜVEN] [QUOTE=fishkeletor] Murat bey,
Tabikide akvaryumun üzerinde kocaman bir vantilatör veya fan koyup görüntüyü bozarak akvaryumu soğutmaya çalışabilirsiniz. mutlaka siz başarılı oluyorsunuzdur.
Fakat estetik açıdan değerlendirince pek guzel bir goruntu çıkmıyor ortaya.
Bir de tabi elektriğe bağlı bir cihaz, olduda akvaryumun içine düştü. balıkları geçtim allah korusun insan hayatına bile etki edecek tehlikeler ortaya çıkabilir.
O yuzden ben boyle bir soğutmayı tercih etmiyorum. kimseyede tavsiye etmem, o sorumluluğa giremem. çünkü herkes sizin gibi bilinçli olmayabilir. bu forumu 12 yaşındaki çocuklarda okuyor. Çocuk burda okuduğunu görüp akvaryumun üstüne vantilatör koyupta o fanı suya düşürüp çarpılırsa çok yazık olur.
Burada bu tip tavsiyeler verirken biraz daha bilinçli olmakta fayda görüyorum. Akvaryum diyip geçmeyin. 240 volt ile suyu yan yana koyuyorsunuz. Can güvenliği her yerde esastır.
O yuzden gene diyorum, akvaryumun üzerine vantilatör koyulupta akvaryum soğutması yapılmaz. Kimseye önermiyorum. Çok tehlikeli bir işlem. Kimse yapmasın.
Selamlar.
[QUOTE=cafein]Harun bey, akvaryumun üstüne fan koyup su soğutulmaz demişsiniz.Siz buraya tecrübelerinizi yazıyorsunuz, bizlerde yazıyoruz.Uydurduğumuz birşey değil.Ö.m atan arkadaşlara nasıl olduğunu söylemiştim burayada yazayım.Fanı akvaryumun üstündeki mobilyaya yapıştırıyorum, fan ile su arasında serçe parmağını geçmeyecek şekilde mesafe kalacak.Ne kadar yakın okadar iyi.Çünkü zamanla su buharlaşacak ve mesafe artacak buda suyun soğumamasına neden olacak.30-31 derecelerden 25-26 derecelere bu şekilde düşürüyorum ısıyı.Saygılar. [/QUOTE] [/QUOTE]
Akvaryumun üstüne kocaman bir vantilatör koymanın tehlikeli olduğu konusunda hemfikiriz. Ama küçük işlemci fanlarının ne gibi bir tehlikesi olduğunu anlayamadım. Ayrıca o bakır boruların çok estetik olduğunu mu sanıyorsunuz?
Evet bilinçli olmalıyız. Ayrıca insanları doğru bilgilendirip doğru yönlendirmeliyiz. Bilmem anlatabildim mi?
[/QUOTE]
Sevgili Güven.
Eğer verim alıyorsan ve güvenli bir şekilde yapıyorsan sen fan veya vantilatör hatta pervane bile koyarak soğutmaya devam edebilirsin. Tabikide bakır boru işin içine girince fiyatı artacaktır. senin yöntemin düşük verimli ve ucuz bir yöntem. genede soğutmayı başarabiliyorsan hakkaten tebrik ederim.
Ama şunuda bilmende fayda var, Ben Endüstri ve Bilgisayar mühendisiyim. bilgisayarların içindeki CPU fanları hep bir bakır veya metal levhalar üzerine koyularak kullanılır. Acaba Neden dersin? Söyliyeyim. Bakır ısıyı iyi iletir. o yüzden soğutma sistemlerinde bakır borular ve levhalar tercih edilir. Eğer bana insanları doğru yönlendir diyorsan, emin ol %100 doğru. Fan Bakırı Soğutur, bakır da temas ettiği şeyin ısısını alır.
Şunuda söyliyeyim sana, bu 18 voltluk fanları suyun üzerine üfleterek kocaman akvaryum falan soğmaz. ( ha evet akvaryumun tavanını fanlarla kaplarsın o zmn soğur. yada akvaryumun küçüktür. olabilir tabi. senin akvaryumunun bulunduğu şartlar demekki daha uygun. fakat herkeste böyle olacak diye bir şey söz konusu değil.) Akvaryum Odanın sıcaklığına göre kendi ısısını ayarlar. devir daim olduğu için her zaman bir kaç derece daha düşük olur odanın sıcaklığından akvaryum. eğer devir daim yaptığın suyu soğutursan daha çok verim alırsın.
Estetik konusuna gelirsek, ben boruları düzgün ve estetik bir şekilde arabaların amortisörlerine benzer şekilde kıvırdım. ben ahşaptan yaptım ve aktıyla üstüne eş yönlü 18 voltluk fanlar taktım. böylece bir tünel oluşuyor ve hava hızlı bir şekilde dönüyor. kabını guzel yaparsan çokta estetik olur. böylece akvaryum dolabı ile duvar arasına sığıyor. hiç bir şey gözükmüyor. gayet estetik. alt tarafı 2 metre bakır boruyu kıvıracaksın. kıvırma işleminide metal bir boruyu destek olarak alıp, bu borunun etrafına sarma yaparak kıvırırsan çok güzel estetik olur. ( kıvırmadan önce hortumu içine sokmayı unutma)
Bak sen gel beni dinle, bu şekilde yapıp, fanlarını,pervanelerini bu bakır boruların etrafına koyup bakırı soğutmayı amaçlarsan, gerçekten çok daha fazla verim alacaksın. En azından tepki vermeden önce bir dene bakalım. hem akvaryumun suyu daha az buharlaşır. hemde homojen ve güvenli bir soğutma sistemin olur. mesela suyu döndürmek için düşük debili bir kafa motoruda kullanabilirsin.
Fakat ben Genede Fabrikasyon hazır sistemler haricinde elektrikle birlikte suyun çok yan yana koyulmasına karşıyım. özellikle küçük arkadaşlar için geçerli. çocuk o fanı tutup fişede takabilir. Çocuk bu sonuçta. gerçi bunu yapan yetişkinler bile var. burası Türkiye.
Ve evet insanları doğru bilgilendirip doğru yönlendirmek gerekir. Katılıyorum. Yaptığımız o zaten.
[QUOTE=GÜVEN] [QUOTE=fishkeletor] Murat bey,
Tabikide akvaryumun üzerinde kocaman bir vantilatör veya fan koyup görüntüyü bozarak akvaryumu soğutmaya çalışabilirsiniz. mutlaka siz başarılı oluyorsunuzdur.
Fakat estetik açıdan değerlendirince pek guzel bir goruntu çıkmıyor ortaya.
Bir de tabi elektriğe bağlı bir cihaz, olduda akvaryumun içine düştü. balıkları geçtim allah korusun insan hayatına bile etki edecek tehlikeler ortaya çıkabilir.
O yuzden ben boyle bir soğutmayı tercih etmiyorum. kimseyede tavsiye etmem, o sorumluluğa giremem. çünkü herkes sizin gibi bilinçli olmayabilir. bu forumu 12 yaşındaki çocuklarda okuyor. Çocuk burda okuduğunu görüp akvaryumun üstüne vantilatör koyupta o fanı suya düşürüp çarpılırsa çok yazık olur.
Burada bu tip tavsiyeler verirken biraz daha bilinçli olmakta fayda görüyorum. Akvaryum diyip geçmeyin. 240 volt ile suyu yan yana koyuyorsunuz. Can güvenliği her yerde esastır.
O yuzden gene diyorum, akvaryumun üzerine vantilatör koyulupta akvaryum soğutması yapılmaz. Kimseye önermiyorum. Çok tehlikeli bir işlem. Kimse yapmasın.
Selamlar.
[QUOTE=cafein]Harun bey, akvaryumun üstüne fan koyup su soğutulmaz demişsiniz.Siz buraya tecrübelerinizi yazıyorsunuz, bizlerde yazıyoruz.Uydurduğumuz birşey değil.Ö.m atan arkadaşlara nasıl olduğunu söylemiştim burayada yazayım.Fanı akvaryumun üstündeki mobilyaya yapıştırıyorum, fan ile su arasında serçe parmağını geçmeyecek şekilde mesafe kalacak.Ne kadar yakın okadar iyi.Çünkü zamanla su buharlaşacak ve mesafe artacak buda suyun soğumamasına neden olacak.30-31 derecelerden 25-26 derecelere bu şekilde düşürüyorum ısıyı.Saygılar. [/QUOTE] [/QUOTE]
Akvaryumun üstüne kocaman bir vantilatör koymanın tehlikeli olduğu konusunda hemfikiriz. Ama küçük işlemci fanlarının ne gibi bir tehlikesi olduğunu anlayamadım. Ayrıca o bakır boruların çok estetik olduğunu mu sanıyorsunuz?
Evet bilinçli olmalıyız. Ayrıca insanları doğru bilgilendirip doğru yönlendirmeliyiz. Bilmem anlatabildim mi?
[/QUOTE]
Eyvah yaz geliyor.
Murat bey,
Tabikide akvaryumun üzerinde kocaman bir vantilatör veya fan koyup görüntüyü bozarak akvaryumu soğutmaya çalışabilirsiniz. mutlaka siz başarılı oluyorsunuzdur.
Fakat estetik açıdan değerlendirince pek guzel bir goruntu çıkmıyor ortaya.
Bir de tabi elektriğe bağlı bir cihaz, olduda akvaryumun içine düştü. balıkları geçtim allah korusun insan hayatına bile etki edecek tehlikeler ortaya çıkabilir.
O yuzden ben boyle bir soğutmayı tercih etmiyorum. kimseyede tavsiye etmem, o sorumluluğa giremem. çünkü herkes sizin gibi bilinçli olmayabilir. bu forumu 12 yaşındaki çocuklarda okuyor. Çocuk burda okuduğunu görüp akvaryumun üstüne vantilatör koyupta o fanı suya düşürüp çarpılırsa çok yazık olur.
Burada bu tip tavsiyeler verirken biraz daha bilinçli olmakta fayda görüyorum. Akvaryum diyip geçmeyin. 240 volt ile suyu yan yana koyuyorsunuz. Can güvenliği her yerde esastır.
O yuzden gene diyorum, akvaryumun üzerine vantilatör koyulupta akvaryum soğutması yapılmaz. Kimseye önermiyorum. Çok tehlikeli bir işlem. Kimse yapmasın.
Selamlar.
[QUOTE=cafein]Harun bey, akvaryumun üstüne fan koyup su soğutulmaz demişsiniz.Siz buraya tecrübelerinizi yazıyorsunuz, bizlerde yazıyoruz.Uydurduğumuz birşey değil.Ö.m atan arkadaşlara nasıl olduğunu söylemiştim burayada yazayım.Fanı akvaryumun üstündeki mobilyaya yapıştırıyorum, fan ile su arasında serçe parmağını geçmeyecek şekilde mesafe kalacak.Ne kadar yakın okadar iyi.Çünkü zamanla su buharlaşacak ve mesafe artacak buda suyun soğumamasına neden olacak.30-31 derecelerden 25-26 derecelere bu şekilde düşürüyorum ısıyı.Saygılar. [/QUOTE]
Murat bey,
Tabikide akvaryumun üzerinde kocaman bir vantilatör veya fan koyup görüntüyü bozarak akvaryumu soğutmaya çalışabilirsiniz. mutlaka siz başarılı oluyorsunuzdur.
Fakat estetik açıdan değerlendirince pek guzel bir goruntu çıkmıyor ortaya.
Bir de tabi elektriğe bağlı bir cihaz, olduda akvaryumun içine düştü. balıkları geçtim allah korusun insan hayatına bile etki edecek tehlikeler ortaya çıkabilir.
O yuzden ben boyle bir soğutmayı tercih etmiyorum. kimseyede tavsiye etmem, o sorumluluğa giremem. çünkü herkes sizin gibi bilinçli olmayabilir. bu forumu 12 yaşındaki çocuklarda okuyor. Çocuk burda okuduğunu görüp akvaryumun üstüne vantilatör koyupta o fanı suya düşürüp çarpılırsa çok yazık olur.
Burada bu tip tavsiyeler verirken biraz daha bilinçli olmakta fayda görüyorum. Akvaryum diyip geçmeyin. 240 volt ile suyu yan yana koyuyorsunuz. Can güvenliği her yerde esastır.
O yuzden gene diyorum, akvaryumun üzerine vantilatör koyulupta akvaryum soğutması yapılmaz. Kimseye önermiyorum. Çok tehlikeli bir işlem. Kimse yapmasın.
Selamlar.
[QUOTE=cafein]Harun bey, akvaryumun üstüne fan koyup su soğutulmaz demişsiniz.Siz buraya tecrübelerinizi yazıyorsunuz, bizlerde yazıyoruz.Uydurduğumuz birşey değil.Ö.m atan arkadaşlara nasıl olduğunu söylemiştim burayada yazayım.Fanı akvaryumun üstündeki mobilyaya yapıştırıyorum, fan ile su arasında serçe parmağını geçmeyecek şekilde mesafe kalacak.Ne kadar yakın okadar iyi.Çünkü zamanla su buharlaşacak ve mesafe artacak buda suyun soğumamasına neden olacak.30-31 derecelerden 25-26 derecelere bu şekilde düşürüyorum ısıyı.Saygılar. [/QUOTE]
Eyvah yaz geliyor.
Zaten bakırın içinden o yuzden hortum geçiyor. yani su ile bakır birbirine temas etmiyor. dolayısıyla ortada suya karışan bakır falan yok.
Bakır oksitlenme yapar. içinden direk su geçirilmez.
[QUOTE=ömer_] Peki suya temas edip suya karışan bakırı nasıl sudan uzaklaştırmayı planlıyorsunuz ?[/QUOTE]
fishkeletor 2013-04-01 12:34:09
Zaten bakırın içinden o yuzden hortum geçiyor. yani su ile bakır birbirine temas etmiyor. dolayısıyla ortada suya karışan bakır falan yok.
Bakır oksitlenme yapar. içinden direk su geçirilmez.
[QUOTE=ömer_] Peki suya temas edip suya karışan bakırı nasıl sudan uzaklaştırmayı planlıyorsunuz ?[/QUOTE]
Eyvah yaz geliyor.
Arkadaşlar öyle akvaryumun üzerine fan koyup su soğutulmaz.
En güzel ve ucuz yöntem olarak bence şunu deneyebilirsiniz.
Plastiği çok kalın olamyan hortumun dış çapına denk gelecek çapta bakır boru alıyoruz.
Bu hortumu bakır borunun içine sokuyoruz ve hortumu uçlardan dışarı çıkartıyoruz. ( bakır boru ile hortum arasında mümkün olduğunca az boşluk ve hava kalması lazım. o yüzden boruları temin ederken çaplarını iyice hesaplayıp, hatta deneyip öyle alın. önce et kalınlığı ince hortumunuzu alın. o hortumla birlikte gidip bakır boruyu seçin.)
Hortumun çapının et kalınlığının ince olması ısı alışverişini arttırır.
Sonra hortumlu bakır boruyu dairesel bükerek topluyoruz ( boruyu ve hortumu kırmadan yuvarlak halkalar şeklinde topluyoruz.)
Hortumun bir ucunu flitrenin su çıkışına takıyoruz. diğer ucunu da akvaryuma veriyoruz.
Boylece devir daim yapan su, bakır borunun içinden dönerek geçmeye başlıyor.
Bundan sonra yapacağımız işlem bakırı soğutmak. bunun yoluda dairesel olarak topladığımız bakır Borunun önüne vantilatör koymak. bakır soğduğu zaman hortumun içinden geçen su da soğuyup akvaryuma gidecektir.
Unutmayın bakır boru ne kadar uzun olursa, su o kadar çok içinde kalacaktır, ve daha çok soğuyacaktır.
Tabikide suyun buz gibi olmasını beklemeyin. Ama borunuzun uzunluğuna ve hortumunuzun kalınlığına göre en kötü ihtimalle en az 4-5 derece suyu soğutursunuz.
Bu tip bir soğutma, yavaş yavaş gerçekleşeceği için, balıklarınızda ısı değişiminden olumsuz etkilenmez.
Kolay gelsin.
fishkeletor 2013-04-01 10:59:28
Arkadaşlar öyle akvaryumun üzerine fan koyup su soğutulmaz.
En güzel ve ucuz yöntem olarak bence şunu deneyebilirsiniz.
Plastiği çok kalın olamyan hortumun dış çapına denk gelecek çapta bakır boru alıyoruz.
Bu hortumu bakır borunun içine sokuyoruz ve hortumu uçlardan dışarı çıkartıyoruz. ( bakır boru ile hortum arasında mümkün olduğunca az boşluk ve hava kalması lazım. o yüzden boruları temin ederken çaplarını iyice hesaplayıp, hatta deneyip öyle alın. önce et kalınlığı ince hortumunuzu alın. o hortumla birlikte gidip bakır boruyu seçin.)
Hortumun çapının et kalınlığının ince olması ısı alışverişini arttırır.
Sonra hortumlu bakır boruyu dairesel bükerek topluyoruz ( boruyu ve hortumu kırmadan yuvarlak halkalar şeklinde topluyoruz.)
Hortumun bir ucunu flitrenin su çıkışına takıyoruz. diğer ucunu da akvaryuma veriyoruz.
Boylece devir daim yapan su, bakır borunun içinden dönerek geçmeye başlıyor.
Bundan sonra yapacağımız işlem bakırı soğutmak. bunun yoluda dairesel olarak topladığımız bakır Borunun önüne vantilatör koymak. bakır soğduğu zaman hortumun içinden geçen su da soğuyup akvaryuma gidecektir.
Unutmayın bakır boru ne kadar uzun olursa, su o kadar çok içinde kalacaktır, ve daha çok soğuyacaktır.
Tabikide suyun buz gibi olmasını beklemeyin. Ama borunuzun uzunluğuna ve hortumunuzun kalınlığına göre en kötü ihtimalle en az 4-5 derece suyu soğutursunuz.
Bu tip bir soğutma, yavaş yavaş gerçekleşeceği için, balıklarınızda ısı değişiminden olumsuz etkilenmez.
Kolay gelsin.
Makrakanta Günlüğü
---------------
Gün6:
Akşam işten gelince 1 makrakantayı daha ölü olarak buldum. geriye kaldı 6 makrakanta.
işten geldiğimde karanlık ortamda 3 tane makrakanta dışarıda geziniyordu.
dışardaki hareketi görünce ve ben odanın ışığını açınca hemen saklandılar.
ardından balıklara yemlerini verdim. ışıkları tekrar kapadım ve led ışığı açtım. motoruda kapattım.
takribi 3-4 dakika sonra makrakantalardan 3 tanesi çıktılar ama yem yemediler sadece etrafta gezindiler.
zannedersem akvaryumdaki florosan çok etkiliyor bu canlıları.
ancak anlamadığım neden sadece 3 tanesi çıkıyor. Acaba bunları sürü halinde 8 adet alıp akvaryuma koymakla hatamı ettim?
ilk etapta 3 tane alıp her hafta 1 tane yanlarına yeni makrakanta ekleseydim belki daha kolay adapte olabileceklerdi.
---------------
Gün7:
sabah kaltığımda bu 3 makrakanta dışarıda geziyorlardı. tabi gene ışığı açtığımda hemen saklandılar.
bu demek oluyorki bu 3 arkadaş dışarı çıkmaya alıştı. balıklara yemlerini attım ve ışığı kapatıp led ışığı açtım. izledim. makrakantalar gene 3 dakika sonra çıktılar. önce etrafta dolaştılar sonra ürekek bir şekilde yem yemeye başladılar. zannedersem bu 3 arkadaşı kurtarıyoruz. çok hareketliler. dışarıda yavaş hareket edersem ürkmüyorlar artık. bakalım akşam gittiğimde ne ile karşılaşıcm. izleyip görücez. Acaba geriye kalan 3 makrakantayı nasıl kurtarıcz.
bu arada zannedersem bu dışarıda dolaşan 3 makrakanta master yuvada değiller.
acaba yuvayı çok geniş yapmam ve dipte kayaların altına saklamam doğru değilmi? çokmu sevdiler? yoksa çokmu korkuyorlar anlayamıyorum.
fakat bu makrakantalar gerçekten çok ürkekler ve sğrekl akvaryum dışını izliyorlar. bunu kesinlikle tecrübe edip anladım...
Bu arada iç flitre kullanıyorum ve çok gürültülü çalışıyor. acaba bu flitrenin sesinden ve titreşiminden korkuyor olabilirmi bu makrakantalar? en iyisi gidip eheim marka bir iç flitre alayım bu 100 litreye.
fishkeletor 2013-03-28 11:33:06
---------------
Gün6:
Akşam işten gelince 1 makrakantayı daha ölü olarak buldum. geriye kaldı 6 makrakanta.
işten geldiğimde karanlık ortamda 3 tane makrakanta dışarıda geziniyordu.
dışardaki hareketi görünce ve ben odanın ışığını açınca hemen saklandılar.
ardından balıklara yemlerini verdim. ışıkları tekrar kapadım ve led ışığı açtım. motoruda kapattım.
takribi 3-4 dakika sonra makrakantalardan 3 tanesi çıktılar ama yem yemediler sadece etrafta gezindiler.
zannedersem akvaryumdaki florosan çok etkiliyor bu canlıları.
ancak anlamadığım neden sadece 3 tanesi çıkıyor. Acaba bunları sürü halinde 8 adet alıp akvaryuma koymakla hatamı ettim?
ilk etapta 3 tane alıp her hafta 1 tane yanlarına yeni makrakanta ekleseydim belki daha kolay adapte olabileceklerdi.
---------------
Gün7:
sabah kaltığımda bu 3 makrakanta dışarıda geziyorlardı. tabi gene ışığı açtığımda hemen saklandılar.
bu demek oluyorki bu 3 arkadaş dışarı çıkmaya alıştı. balıklara yemlerini attım ve ışığı kapatıp led ışığı açtım. izledim. makrakantalar gene 3 dakika sonra çıktılar. önce etrafta dolaştılar sonra ürekek bir şekilde yem yemeye başladılar. zannedersem bu 3 arkadaşı kurtarıyoruz. çok hareketliler. dışarıda yavaş hareket edersem ürkmüyorlar artık. bakalım akşam gittiğimde ne ile karşılaşıcm. izleyip görücez. Acaba geriye kalan 3 makrakantayı nasıl kurtarıcz.
bu arada zannedersem bu dışarıda dolaşan 3 makrakanta master yuvada değiller.
acaba yuvayı çok geniş yapmam ve dipte kayaların altına saklamam doğru değilmi? çokmu sevdiler? yoksa çokmu korkuyorlar anlayamıyorum.
fakat bu makrakantalar gerçekten çok ürkekler ve sğrekl akvaryum dışını izliyorlar. bunu kesinlikle tecrübe edip anladım...
Bu arada iç flitre kullanıyorum ve çok gürültülü çalışıyor. acaba bu flitrenin sesinden ve titreşiminden korkuyor olabilirmi bu makrakantalar? en iyisi gidip eheim marka bir iç flitre alayım bu 100 litreye.
100 lt için iç flitre önerisi
Serhat bey teşekkür ederim. İyi hava veriyor mu akvaryuma?
Bu eheimlar 2006 - 2008 - 2010 ve 2012 olarak 4 model. Model buyudukçe boyları uzuyor. Motor altta olduğu içinde boyu uzadıkça debisi düşüyor anladığım kadarıyla. Debisi düşüncede havayı az püskürtür haliyle. Bu tespit doğru mu acaba? Sizin filitrenin boyu kısa mı?BeZGiN 2013-03-28 12:43:40
Serhat bey teşekkür ederim. İyi hava veriyor mu akvaryuma?
Bu eheimlar 2006 - 2008 - 2010 ve 2012 olarak 4 model. Model buyudukçe boyları uzuyor. Motor altta olduğu içinde boyu uzadıkça debisi düşüyor anladığım kadarıyla. Debisi düşüncede havayı az püskürtür haliyle. Bu tespit doğru mu acaba? Sizin filitrenin boyu kısa mı?
SON MESAJLAR
- Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 12:45
Kedi Balıkları Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 JujuSeri, 12:43
Akvaryum Tanıtımı - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 10:49
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 10:41
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 10:41
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 10:34
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
- Cüce Kerevit Umt61 10:28
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 10:28
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 10:19
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 10:19
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 10:08
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 10:06
- Rasbora Arıyorum Miller 10:06
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
aquaticathearmi,
sina cen,
ternapi,
Urass,
waterproof,
Smet200146,
Deoxyss,
Killicory,
Tatar10,
Merdow,
yeekim,
cassiopeiar,
Sfenks111,
MiSoSiKiaN,
yns325,
EKAR,
zen666,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
Tolga8995,
bysmokin,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
NessPet,
GreeNWooD,
HalilSefaa,
miracemir,
Dogukanaktas,
kilic88,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
Mesaquarium,
akvarist10UR,
Mithrandirr,
fissidens,
Flytheshrimp,
reprise,
YAYD06,
oguzozt,
JujuSeri,
caglard,
lgaquatic,
ercane,
oguzsel,
MehmetEgemen,
Aqualandakvaryum,
Wolkan,
sdurmaz1965,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
