ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
littlefish
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
605
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Temmuz 2016 08:38
Son Ziyaret:
5 Saat 2 Dakika önce
Toplam Mesaj:
551 [0.25 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
21 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

220 litre resif Kontrol edemediğin şeyi yönetemezsin..

SON 10 MESAJI

0 Dan Deniz Akvaryumu
Son aldığım acanthophyllia bile 3.500 tl
Hayallerinizi bozmak istemem fakat bu işin ucuzu yok. Ekipmandan kısayım Alayım ölsün bir daha alayım deseniz bile akvaryumu her doldurmak 500-1000 tl yi bulacak.
Işıkta en düşük kaliteli led aquareef onun bile nanosu 5.200 tl . Zetlight gibi çin malı wifi kontrollü ledlerle gelişim olmuyor. Sadece yaşar. Onun bile ikinci eli 800 tl idi en son 😁

Led de hem par hem spectrum hemde besleyicilik önemli. Çin ledleriyle dıy armatürle zor. Sudaki dengede önemli olacak tank küçüldükçe element eksiklikleri ölümcül olabiliyor. Yani nano ve picolarda test yapmayip ekipmandan kısıp sürdürülebilir hobi yapanı görmedim. Herkes neleri öldürdüğünden bahsetmiyor. O yüzden o örnekler sizi aldatmasın. Su değerleri stabil ekipmani düzgün bir akvaryumda nadir tür acro filan değilse canlı, hastalıklı da değilse ölme ihtimali 0 %5 bile değil ama millet çatır çatır torch brain öldürüyor. Sebebi deniz akvaryumunda canlı zor adapte oluyorla işin içinden çıkılıyor.[:)]

Benim yeni başlayacak olanlara tavsiyem para oldukça yavaş yavaş ekipman düzün.
Diyelim bu ay sumplu akvaryum aldiniz 3 ay sonra kaliteli led armatur alin. 4 -5 ay sonra testleri kumu tuzu vs alin zamana bölün. Ama ekipmandan tasarruf etmeye çalışmayın.
Yeni Resif Tankım
[QUOTE=ogurcay]Bir zamanlar benim de favorilerimden biriydi....Yıllar yılllarrrr [:D][/QUOTE]

Bir zamanlar rahatlıkla bulunan mercanlar yakın zamanda ki sorunlar nedeniyle hem zor bulunur oldu, hemde pahalı Ozan bey. Üstelik hala daha istenen çeşitlilikte yok.[:(]
Yeni Resif Tankım
Yeni gözdem, Acanthophyllia

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187666/140620222202561.jpg[/IMG]
Kum Taşıma
Aslında her kum olur, kalsiyum karbonatlı kum olursa kh yükselme riski olabilir.
Mercan kırığı, argonit, dere kumu. Beğeninize kalmış. Kumunuzun gözeneklerindeki bakteriler öleceği için, çok fazla amonyak oluşacaktır. En iyi ihtimalle nitrat problemi yaşarsınız. Ben kumu yenilemenizi tavsiye ederim.
Yeni Resif Tankım
Son güncellemenin ardından 3 ay geçmiş, son durum ;

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187666/290520221911191.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187666/290520221913581.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187666/290520221915291.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187666/290520221919091.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187666/290520221920221.jpg[/IMG][EDIT]littlefish,2022-05-29 19:20:57[/EDIT]
Sump Suyu Tabandan Mı Yüzeyden Mi Çekmeli?
Öncelikle deniz akvaryumunuz arka sumplu değilse camın alt tarafindan kesip suyu alt sumpa indiremezsiniz. Çünkü geri dönüş hizası sumpa inecek suyu belirler, suyun %90 i sumpa inmemelidir. Elektrik kesintisi ve kafa motoru arizasinda mercanlar ve kayaniz açıkta kalır bakterileriniz ölür. Alt sumplu akvaryumlarda durso ve ince sistem kullanimi yaygındır.
Dursoda iniş borulari arkadaki cam kutu içindeyken, ince sistemde arka cam çok ince bir aralık bırakılarak plexi ile kapatilir ve mazgallardan inen su taban camına açılan delik ve iniş borusu yardimiyla sumpa iner. Tabi su seviyesi her zaman yukardadir.

Dip çekimi efsanesi yıllar önce tatlı su bölümünde çökertilmişti diye hatırlıyorum [:D]
Bazı efsaneler terör gibi hiç bitmiyor sanırım..
Merak ediyorsanız amonyak ve nitrat test kitlerinizi alın sırınga ile bir dipten birde üstten numune alıp test edin. Arada fark olmadığını gördüğünüzde ne demek istediğimizi anlayacaksınız.

Ağır metallerde dip çekimiyle gitmez, bunu en iyi akvaryumuna yüksek oranda bakır karışan ve mercanları tepki veren arkadaşların, bırakın dip çekimini %100 su degişimi yapmasına rağmen kumu kayayı atmadan bu etkiden kurtulamadıklarını 3 defa gördüm.

Kendimde kumu temizlemek için arada dip çekimi yaparım, (Katkılarda olduğu olduğu ve tüketimi olmadığı için) kendi akvaryumumda da güvenli seviyede olan aluminyum ve bakır oranının eksilmediğini ICP testlerinde görüyorum.
Tuzlu Suya Başlangıç
[QUOTE=Yas400]
Kumda ve kayada diyatom iyice geriledi ancak camlar tamamen yosunla kaplı hala bu camdaki yosunlar da zamanla kendi geçecek değil mi? [/QUOTE]

Camlar da ki yosunun kendiliğinden geçmesini beklemeden silicekler ile kazıyoruz. Cam silme evresi bundan sonraki rutin bakım işlemlerinizden biri olacak [:)]
Tuzlu Suya Başlangıç
Yasin bey, diatomda müdahaleye ihtiyacınız yok, diatom kayaların ve kumların yosunlanıp geçmesi sürecidir. Yeni tank sendromu da bakterileriniz oturana kadar amonyak nitrit ve nitrat birikmelerinin olması sürecidir. Çoğu canlı bu sürece dayanamaz. O yüzden moli/valifera ları hazır asker olarak kullanıyorsunuz. Salyangoz olarak conch kullanabilirsiniz. Tuzlu su akvaryumcularında bulabilirsiniz. Ankarada ekstrem akvaryum, dost akvaryum filan uğrayın vardır orlarda.
Yada facebook üzerindeki gruplarda alim ilani açın bazı yerlerde 10 tl iken bazı yerlerde 4 tl ye satılıyor conchlar. Palyaço balıkları sandığınız kadar dayanıklı olmayabilir, dalgalanma bitip su oturduktan sonra molileri çıkarıp eklemeniz daha yerinde olacaktır.

Dalgalanma sürecinde xenialar bile ölebilir.
Tavsiyem moliler ile devam ederken amonyak ve nitrat testleri ile akvaryumunuzu takip etmeniz. Amonyak 0 laninca sürecin sonuna yaklaşmışsınız demektir. Nitratida su değişimleri ile düşürüp sonrasında deniz baliklari ve mercanlar yerinde olacaktır.
Tuzlu Suya Başlangıç
Alışmazlarsa bir süreliğine dalga motorunu kapatabilirsiniz. Tuzluluğu 1017 ye düşürüp eklemediyseniz adapte olamayanlar olacaktır. En az kayıpla adapte için yavaş yavaş tuzluluğu artirmak iyidir.
Tuzlu Suya Başlangıç
Işik onur ayna yapımı yada başka dıy bir lamba ise kullanan kişi ile görüşmek daha mantikli, dedigim gibi ışıkta par ölçülür.
Mercan durumuna göre. Fakat ben lps lere tüm ledleri %90 da çalıştırıyorum. Par olarakda fazla olmasına rağmen yosun yapmiyor. Çünkü yosun sadece güçlü ışık diye oluşmuyor. Oluşsa benim akvaryum yosundan geçilmezdi. Cihaz aquareef pro4 olsa
Red 5
Amber 25
Royalblue 94
Blue 70
White 35
Uv 86
Mint 5
Cyan 35
Violet 90

Oranlarda çalıştırın da diyebilirim ama cihazinizi bilmedigim için eksik yada fazla demek istemiyorum.

Aslinda amonyak...
Bakterilerin kolonileşmeye başlayabileceği Yeterli kaya olmalı, yeterli filtrasyon, ve en önemlisi düzenli amonyak kaynağı olmalı.
Mercan iskeleti amonyagi saldi diyelim. Bakteriler başladi üremeye ama 2 gün sonra yemek yok. Amonyagi devam ettirecek canlı var mı ? Diyelimki hemen canli girdiniz Eğer amonyak yüksekse bu sefer canlıya zarar verecek. Diyelim böyle kaldi bir süre sonra son adim nitrat birikmiş olacak. Daha yeni kurulumda yüksek nitrat dezavantajdir.
Yuksek nitrat ve fosfatla birlikte yosun çığrından çıkabilir mesela. Birde salinim yapan bişeyin neyden ne kadar yaptigini ölçmeden kestirmekte zor.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.