ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yiğit ekşioğlu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Kasım 2011 19:37
Son Ziyaret:
05 Mart 2020 08:06
Toplam Mesaj:
68 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
yiğit ekşioğlu
Doğum Tarihi:
20 Ocak 1995
Yaş:
31
İl:
Istanbul
Meslek:
güverte stajeri
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
yiğit ekşioğlu
SON 10 MESAJI
Melek Balığı İle Başım Belada
Merhaba iki çift melek balığım var ve durmadan yavruluyorlar. Diğer yavrular büyümeden tekrar yavruluyorlar neredeyse her ay bir başına bıraktığımda 50 şer tane büyütüyor. birkere yumurtaları ayırıp kendim büyüttüm 100 kusur yavru aldım akvaryum hacımi yetersiz. Bu yavruları nasıl satabilirim. Ne önerirsiniz. Yavruları çoğunluk ile canlı artemia ile besliyorum bazen decapsuled haftanın belli günleri tetra algea tetramin crisps ve sera discusgranulad ve belli zamanlarda sarımsaklı spirulinali yem ile besliyorum. Herturlu yemi inanılmaz iştah ile yiyorlar çok sağliklilar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/180720192009251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/180720192009471.jpg[/IMG]
Merhaba iki çift melek balığım var ve durmadan yavruluyorlar. Diğer yavrular büyümeden tekrar yavruluyorlar neredeyse her ay bir başına bıraktığımda 50 şer tane büyütüyor. birkere yumurtaları ayırıp kendim büyüttüm 100 kusur yavru aldım akvaryum hacımi yetersiz. Bu yavruları nasıl satabilirim. Ne önerirsiniz. Yavruları çoğunluk ile canlı artemia ile besliyorum bazen decapsuled haftanın belli günleri tetra algea tetramin crisps ve sera discusgranulad ve belli zamanlarda sarımsaklı spirulinali yem ile besliyorum. Herturlu yemi inanılmaz iştah ile yiyorlar çok sağliklilar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/180720192009251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/180720192009471.jpg[/IMG]
Akvaryum Bulanıklığı
Muhtemelen amonyak ile ilgili problemin var.. sana önerim %50 su değişimi suyu kesinlikle dinlenmiş veya damacana kullan.. su çekimini dipten yap. ayrıca bakteri kültürü kullan.. yüksek ihtimal ile sorunun çözülmüş olur
Muhtemelen amonyak ile ilgili problemin var.. sana önerim %50 su değişimi suyu kesinlikle dinlenmiş veya damacana kullan.. su çekimini dipten yap. ayrıca bakteri kültürü kullan.. yüksek ihtimal ile sorunun çözülmüş olur
Akvaryumumdaki Yosun Problemini Birtürlü Çözemedim
Merhabalar konuyu hortlatıyorum.. şu anda yosun çözümü konusunda baya ilerledim iki kök eledora ekledim akvaryumdaki alg besinlerini tüketmesi için. filtreye bioball ve purigen ekledim ekstra olarak bir adet daha sae aldım şuan hayvan aç kaldı yosun kalmadı akvaryumda tamamı kurudu..
Merhabalar konuyu hortlatıyorum.. şu anda yosun çözümü konusunda baya ilerledim iki kök eledora ekledim akvaryumdaki alg besinlerini tüketmesi için. filtreye bioball ve purigen ekledim ekstra olarak bir adet daha sae aldım şuan hayvan aç kaldı yosun kalmadı akvaryumda tamamı kurudu..
Solungaçın Üst Kısmında Kırmızı Yara
Fotoğraf:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/070120192011321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/070120192011381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/070120192011411.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: yaklaşık 2 hafta önce aynı yerde aynı yara oluşmuştu zamana bıraktım.. iyileşti fakat son 3 gündür sanki içeriden dışarıya doğru patlamış gibi..
Akvaryum Kapasitesi (litre): 50
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: melek-zebra danio-cardinal tetra
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, 25, amonyak, nitrat):
Filitrasyon:
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): 4 günde bir %30
Fotoğraf:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/070120192011321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/070120192011381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/070120192011411.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: yaklaşık 2 hafta önce aynı yerde aynı yara oluşmuştu zamana bıraktım.. iyileşti fakat son 3 gündür sanki içeriden dışarıya doğru patlamış gibi..
Akvaryum Kapasitesi (litre): 50
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: melek-zebra danio-cardinal tetra
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, 25, amonyak, nitrat):
Filitrasyon:
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): 4 günde bir %30
Sumpta Bu Malzemeleri Nasıl Sıralamalı
[QUOTE=Bedbin]Bio ball dediginiz plastik toplarsa kullanmasanız da olur.
Su girişinden itibaren;
1. Bio ball
2. Lav taşı
3. Elyaf
4. Oceanmax bioball
5. Crystal clear
6. Purigen
Elyafın arada olmasının amacı biyolojik malzemenin kirlenmesini önlemek. 3 ile 4 ün yerini değiştirebilirsiniz isterseniz. Lav taşının da biyolojik filtrasyona katkısı büyük.[/QUOTE]
aynen plastik toplar işlevsizmidir
[QUOTE=Bedbin]Bio ball dediginiz plastik toplarsa kullanmasanız da olur.
Su girişinden itibaren;
1. Bio ball
2. Lav taşı
3. Elyaf
4. Oceanmax bioball
5. Crystal clear
6. Purigen
Elyafın arada olmasının amacı biyolojik malzemenin kirlenmesini önlemek. 3 ile 4 ün yerini değiştirebilirsiniz isterseniz. Lav taşının da biyolojik filtrasyona katkısı büyük.[/QUOTE]
aynen plastik toplar işlevsizmidir
Sumpta Bu Malzemeleri Nasıl Sıralamalı
Şuanda elimde
sera elyaf
Sera Crystal Clear Su Berraklaştırıcı elyaf
seachem purigen
Bio-Ball 32mm 20 adet
oceanmax quartz bioball
bol miktarda lav taşı buyuk boy
bu ürünler var 3 bölmeli bir arka sump kullanıyorum. son bölüm dinlenme ısınma ve motor olarak kullanıcam geri kalan iki bölümü ne sıra ile doldurmalıyım.
daha önce butip konular vardır illaki ama Sera Crystal Clear, oceanmax quartz bioball ve lav taşı sıralaması ıle ılgılı bılgı bulamadım desteğinizi bekliyorum..
Şuanda elimde
sera elyaf
Sera Crystal Clear Su Berraklaştırıcı elyaf
seachem purigen
Bio-Ball 32mm 20 adet
oceanmax quartz bioball
bol miktarda lav taşı buyuk boy
bu ürünler var 3 bölmeli bir arka sump kullanıyorum. son bölüm dinlenme ısınma ve motor olarak kullanıcam geri kalan iki bölümü ne sıra ile doldurmalıyım.
daha önce butip konular vardır illaki ama Sera Crystal Clear, oceanmax quartz bioball ve lav taşı sıralaması ıle ılgılı bılgı bulamadım desteğinizi bekliyorum..
Akvaryumumdaki Yosun Problemini Birtürlü Çözemedim
[QUOTE=otuzkilo]Hızlıca okudum. Bilebildiğim kadarıyla tavsiyelerde bulunmak isterim.
1- Filtreniz akvaryum için hiç fazla değil. 55 lt akvaryumumda Tetra EX600 (600lt/saat) kullanıyorum. 800'lük olsa onu kullanırdım. 300 litlik filtreniz en iyi ihtimalle saatte 150 lt su çeviriyordur zaten. Kaldı ki bu ek bilgiydi. Filtreniz aşırı güçlü olsa da bunun yosuna negatif hiçbir etkisi olmaz.
2- Bence aydınlatmanız da fazla değil. İdeal seviyelerde. Sadece aydınlatma süresi 8 saat biraz fazla geldi. Onu 6 saate düşürmenizi tavsiye edebilirim.
3- Filtre malzemeleriniz de gayet iyi. Sadece karbonu ilk 1-2 hafta kullanıp çıkarmak lazım. Yararlı elementleri de tuttuğu için bitkilerin besin alımını olumsuz etkiler.
4- Kullandığınız taban kumunu bu sıra çok görüyorum. Dere kumuyla çakma hagen karışımı bir kum sanırım. Anlaşılan bütün akvaryumcular aynı kumu satıyor gelenlere. Yosun beslediğiniz için özel bir kuma ihtiyacınız yok. Kullanmaya devam edin.
5- "Bakteri kolonileşmesi gayet iyi" demişsiniz. Çok iyimser düşünmüşsünüz. Bunu görme, bilme ihtimaliniz çok düşük. Bakteri kültürü (kaldı ki birçok bakteri kültürleri aslında canlı bakteri içermiyor. sadece bakteri oluşmasını sağlamak için gereken kimyasallar bulunuyor içinde) kullanmış olsanız dahi bu canlı yükünün ortama bıraktığı dışkıyı parçalayacak, solungaçlarından salınan amonyakı önce nitrite sonra nitrata çevirecek bakteri ortamının oluşmasının 1 aydan çok daha fazla vakit alacağını tahmin ediyorum. Bu bakterilerin çoğalma hızlarına kadar detaylı bilgiler forumda bazı makalelerde vardı.
Zaten sorununuzun da bu 5. madde olduğunu düşünüyorum:
- Akvaryumlarda yosunun en büyük sebebi amonyaktır.. Sizin de balık sayınız (aslında oturmuş bir akvaryum için sayı çok fazla değil ama sizin akvaryumunuz için fazla) ve yetersiz bitki ortamınız, oturmamış bakteri kültürünüz düşünülürse ilk akla gelen Amonyak..
Bol su değişimi sudaki amonyak/amonyum yüzdesini azaltarak geçici çözüm sunar. Hızlı büyüyen elodea, tilki kuyruğu, sp japan gibi bitkiler ekleyerek sudaki amonyum, nitrat ve diğer maddeleri hızla tüketmek de sorunu hafifletebilir. Hem tasarım olarak da bence bu tür birkaç bitki eklemeniz güzel olur.[/QUOTE]
MERHABA karbonu ilk kurulum sebebiyle koydum tavsiyenizi dinleyip bugun çıkaracağım. madde 5 de değindiğiniz iyimserliği tabiki kötü anlamda algılamıyorum ama şöyle izah ediyim sump bölümündeki hareketsiz suda su yüzeyinde günlük oluşan bakteri [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/050120191310391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/050120191310401.jpg[/IMG] bu şekildedir. filtrasyon daha yüksek olabilir hatta yakın bir zamanda birazdaha arttirmayı düşünüyorum bu boyutta bir akvaryum için debi oranı ortalama fakat filtre hacmi cokca buyuk kim 50 litre akvaryuma sump kullanırki.. benim ileride amacım nano tuzlusu kurmak olabilir diye yaptırdım..
diğer tüm yorumlar için teşekkür ederim kumdan olduğunu düşünmüyorum kumumu hagen diye aldım içeriğinde karışmış başka kum varmı bilmiyorum cunki hagenin orjinalini bilmiyorum..
[QUOTE=otuzkilo]Hızlıca okudum. Bilebildiğim kadarıyla tavsiyelerde bulunmak isterim.
1- Filtreniz akvaryum için hiç fazla değil. 55 lt akvaryumumda Tetra EX600 (600lt/saat) kullanıyorum. 800'lük olsa onu kullanırdım. 300 litlik filtreniz en iyi ihtimalle saatte 150 lt su çeviriyordur zaten. Kaldı ki bu ek bilgiydi. Filtreniz aşırı güçlü olsa da bunun yosuna negatif hiçbir etkisi olmaz.
2- Bence aydınlatmanız da fazla değil. İdeal seviyelerde. Sadece aydınlatma süresi 8 saat biraz fazla geldi. Onu 6 saate düşürmenizi tavsiye edebilirim.
3- Filtre malzemeleriniz de gayet iyi. Sadece karbonu ilk 1-2 hafta kullanıp çıkarmak lazım. Yararlı elementleri de tuttuğu için bitkilerin besin alımını olumsuz etkiler.
4- Kullandığınız taban kumunu bu sıra çok görüyorum. Dere kumuyla çakma hagen karışımı bir kum sanırım. Anlaşılan bütün akvaryumcular aynı kumu satıyor gelenlere. Yosun beslediğiniz için özel bir kuma ihtiyacınız yok. Kullanmaya devam edin.
5- "Bakteri kolonileşmesi gayet iyi" demişsiniz. Çok iyimser düşünmüşsünüz. Bunu görme, bilme ihtimaliniz çok düşük. Bakteri kültürü (kaldı ki birçok bakteri kültürleri aslında canlı bakteri içermiyor. sadece bakteri oluşmasını sağlamak için gereken kimyasallar bulunuyor içinde) kullanmış olsanız dahi bu canlı yükünün ortama bıraktığı dışkıyı parçalayacak, solungaçlarından salınan amonyakı önce nitrite sonra nitrata çevirecek bakteri ortamının oluşmasının 1 aydan çok daha fazla vakit alacağını tahmin ediyorum. Bu bakterilerin çoğalma hızlarına kadar detaylı bilgiler forumda bazı makalelerde vardı.
Zaten sorununuzun da bu 5. madde olduğunu düşünüyorum:
- Akvaryumlarda yosunun en büyük sebebi amonyaktır.. Sizin de balık sayınız (aslında oturmuş bir akvaryum için sayı çok fazla değil ama sizin akvaryumunuz için fazla) ve yetersiz bitki ortamınız, oturmamış bakteri kültürünüz düşünülürse ilk akla gelen Amonyak..
Bol su değişimi sudaki amonyak/amonyum yüzdesini azaltarak geçici çözüm sunar. Hızlı büyüyen elodea, tilki kuyruğu, sp japan gibi bitkiler ekleyerek sudaki amonyum, nitrat ve diğer maddeleri hızla tüketmek de sorunu hafifletebilir. Hem tasarım olarak da bence bu tür birkaç bitki eklemeniz güzel olur.[/QUOTE]
MERHABA karbonu ilk kurulum sebebiyle koydum tavsiyenizi dinleyip bugun çıkaracağım. madde 5 de değindiğiniz iyimserliği tabiki kötü anlamda algılamıyorum ama şöyle izah ediyim sump bölümündeki hareketsiz suda su yüzeyinde günlük oluşan bakteri [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/050120191310391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/050120191310401.jpg[/IMG] bu şekildedir. filtrasyon daha yüksek olabilir hatta yakın bir zamanda birazdaha arttirmayı düşünüyorum bu boyutta bir akvaryum için debi oranı ortalama fakat filtre hacmi cokca buyuk kim 50 litre akvaryuma sump kullanırki.. benim ileride amacım nano tuzlusu kurmak olabilir diye yaptırdım..
diğer tüm yorumlar için teşekkür ederim kumdan olduğunu düşünmüyorum kumumu hagen diye aldım içeriğinde karışmış başka kum varmı bilmiyorum cunki hagenin orjinalini bilmiyorum..
Akvaryumumdaki Yosun Problemini Birtürlü Çözemedim
[QUOTE=doadoa]Yavaş gelişen bitkilerde fazla ışıktan yosunlanma oluyor. Daha az ışık durumu azaltabilir. Bi de akvaryumda canlı sayısı çok. Bu da fazla atığa sebep oluyor ve yosunlara direkt kaynak sağlıyor. Daha sık su değişimi işe yarayabilir.[/QUOTE]
eyvallah hocam canlı yukunun fazla oldugunu biliyorum aynı akvaryumdan bir adet daha var arkadaşım için zebraları o alıcaktı fakat kuramadı yakında kendısıne vericem azalıcak fakat bu boyutta akvaryumlara oranla benım fıltrasyonum baya fazla gibi bu yuku bu filtre taşıyamazmı
[QUOTE=İbrahim Usta]Akvaryumda canlı yükü fazla olduğu için kirlenme haliyle artar. Aydınlatma süreleri ve akvaryumun bulunduğu mekanın ışığı yosun sorunu yapıyor olabilir. Bence tavsiyem canlı yükünü azaltıp aydınlatma süresini kısaltın.[/QUOTE]
aydınlatma surem 8 saat akvaryumun bulundugu alan perdeler acıkken bile gunes ısıgı almıyor
Peki suan için 1 w kırmızı ve 1 w mavıyı cıkarttım beyaz ısık oranı nasıl acaba 14 watt
[QUOTE=doadoa]Yavaş gelişen bitkilerde fazla ışıktan yosunlanma oluyor. Daha az ışık durumu azaltabilir. Bi de akvaryumda canlı sayısı çok. Bu da fazla atığa sebep oluyor ve yosunlara direkt kaynak sağlıyor. Daha sık su değişimi işe yarayabilir.[/QUOTE]
eyvallah hocam canlı yukunun fazla oldugunu biliyorum aynı akvaryumdan bir adet daha var arkadaşım için zebraları o alıcaktı fakat kuramadı yakında kendısıne vericem azalıcak fakat bu boyutta akvaryumlara oranla benım fıltrasyonum baya fazla gibi bu yuku bu filtre taşıyamazmı
[QUOTE=İbrahim Usta]Akvaryumda canlı yükü fazla olduğu için kirlenme haliyle artar. Aydınlatma süreleri ve akvaryumun bulunduğu mekanın ışığı yosun sorunu yapıyor olabilir. Bence tavsiyem canlı yükünü azaltıp aydınlatma süresini kısaltın.[/QUOTE]
aydınlatma surem 8 saat akvaryumun bulundugu alan perdeler acıkken bile gunes ısıgı almıyor
Peki suan için 1 w kırmızı ve 1 w mavıyı cıkarttım beyaz ısık oranı nasıl acaba 14 watt
Akvaryumumdaki Yosun Problemini Birtürlü Çözemedim
[K]Hacim :[/K] 40 litre
[K]canlılar :[/K] zebra danio(10),kardinal tetra (5) cüce gurami (2)
[K]bitkiler :[/K] pellia moss java moss
[K]zemin :[/K] hagen
[K]dekorasyon :[/K] lav taşı çöl kütüğü
[K]aydınlatma :[/K] 1080 lümen (14 watt) 5630 led + 2 watt deep red 2 watt royal blue 1 watt uv 10 cm mesafeden aydınlatılıyor.
filtreleme 12 litre sump coğunluk elyaf. yarım litre oceanmax biyolojik filtre malzemesi,1 litre lav taşı, 500 gram aktif karbon,
biyolojik filtre.. akvaryum arkadan sumplu devirdaim 300 lt/h
[K]sıcaklık :[/K] 25-27
akvaryum kurulalı 1 ay oldu kurulumda bakteri kültürü kullandım akvaryumun bakteri kolonileşmesi gayet iyi.
evet arkadaşlar akvaryumdaki genel sorunum yosunlanma camları temizleyebiliyorum fakat bitkilerin üzerini temizleyemiyorum.. neden bukadar yosunlanma var bilmiyorum bu konuda bana bilgi verebilirmisiniz forumdaki yazıları okudum . 1 hafta ışığı kıstım power ledleri yakmadım yıne oluyor haftalık düzenli dipten su çekimi yapıyorum fakat ele alamadım artık bitkiler zarar görüyor. bu yosunları yok edebileceğim kimyasal bir mücadele yöntemi varmı acaba.
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192211491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192212051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192212071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192212091.jpg[/IMG]
[B][K]birde bu bitki karides akvaryumumdaydı ordan aldım ektim gayet güzel büyüyor nedir acaba bu [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192212111.jpg[/IMG]
[K]Hacim :[/K] 40 litre
[K]canlılar :[/K] zebra danio(10),kardinal tetra (5) cüce gurami (2)
[K]bitkiler :[/K] pellia moss java moss
[K]zemin :[/K] hagen
[K]dekorasyon :[/K] lav taşı çöl kütüğü
[K]aydınlatma :[/K] 1080 lümen (14 watt) 5630 led + 2 watt deep red 2 watt royal blue 1 watt uv 10 cm mesafeden aydınlatılıyor.
filtreleme 12 litre sump coğunluk elyaf. yarım litre oceanmax biyolojik filtre malzemesi,1 litre lav taşı, 500 gram aktif karbon,
biyolojik filtre.. akvaryum arkadan sumplu devirdaim 300 lt/h
[K]sıcaklık :[/K] 25-27
akvaryum kurulalı 1 ay oldu kurulumda bakteri kültürü kullandım akvaryumun bakteri kolonileşmesi gayet iyi.
evet arkadaşlar akvaryumdaki genel sorunum yosunlanma camları temizleyebiliyorum fakat bitkilerin üzerini temizleyemiyorum.. neden bukadar yosunlanma var bilmiyorum bu konuda bana bilgi verebilirmisiniz forumdaki yazıları okudum . 1 hafta ışığı kıstım power ledleri yakmadım yıne oluyor haftalık düzenli dipten su çekimi yapıyorum fakat ele alamadım artık bitkiler zarar görüyor. bu yosunları yok edebileceğim kimyasal bir mücadele yöntemi varmı acaba.
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192211491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192212051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192212071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192212091.jpg[/IMG]
[B][K]birde bu bitki karides akvaryumumdaydı ordan aldım ektim gayet güzel büyüyor nedir acaba bu [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118731/010120192212111.jpg[/IMG]
Smd Led Bağlantı Seri/paralel Sorunu
Bağlantılarınızın fotoğrafını atsaydınız daha iyi olurdu.. hiç bilmeyen bir insana anlatır gibi anlatacağım lütfen yanlış anlamayın
teşis
5630 ledler yaklaşık olarak metre başına 36 watt civarı güç çeker buda 12 voltta 3 amper demektir..
12 mt led paralel bağlı iken 36 amper civarı güç çeker. buda 432 watt civarı bir güç tüketimi demektir. sizin güç kaynağınız bu durumda [K] yetersiz kalır [/K]
çözüm
40 amperlik bir güç kaynağına geçmeniz lazım yada sadece 6-7 mt led kullanmanız lazım. bu ledler yaklaşık 2880 lümen güç üretir *12 34512 lümen ışık gücü demektir bunu nasıl bir akvaryumda kullanıcaksınız..
1 ledlerin sadece bir ucunda kablo bağlantısı olsun çıkış ucunu kesin..
2 yapacağınız bağlantı paralel bağlantı olmalı yoksa sona doğru voltaj düşer..
tüm kırmızı kabloları birbirine ve tüm siyah kabloları birbirine bağlayın.. ardından
siyaha güç kaynağınızdan gelen com bağlantısını --- kırmızıya ise v+ bağlantısını bağlayın
[EDIT]yiğit ekşioğlu,2018-12-17 23:10:46[/EDIT]
Bağlantılarınızın fotoğrafını atsaydınız daha iyi olurdu.. hiç bilmeyen bir insana anlatır gibi anlatacağım lütfen yanlış anlamayın
teşis
5630 ledler yaklaşık olarak metre başına 36 watt civarı güç çeker buda 12 voltta 3 amper demektir..
12 mt led paralel bağlı iken 36 amper civarı güç çeker. buda 432 watt civarı bir güç tüketimi demektir. sizin güç kaynağınız bu durumda [K] yetersiz kalır [/K]
çözüm
40 amperlik bir güç kaynağına geçmeniz lazım yada sadece 6-7 mt led kullanmanız lazım. bu ledler yaklaşık 2880 lümen güç üretir *12 34512 lümen ışık gücü demektir bunu nasıl bir akvaryumda kullanıcaksınız..
1 ledlerin sadece bir ucunda kablo bağlantısı olsun çıkış ucunu kesin..
2 yapacağınız bağlantı paralel bağlantı olmalı yoksa sona doğru voltaj düşer..
tüm kırmızı kabloları birbirine ve tüm siyah kabloları birbirine bağlayın.. ardından
siyaha güç kaynağınızdan gelen com bağlantısını --- kırmızıya ise v+ bağlantısını bağlayın
[EDIT]yiğit ekşioğlu,2018-12-17 23:10:46[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Su Yosunu bendeniztayfun, 20:08
Yosun - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
tukabu,
nazemert,
darkaura,
Ancalagon,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
OKIRATLI,
forthehordex,
berkayakkann,
knnynr,
Hoppala,
0rnn,
rdm23,
TheDS,
Kuduoglu,
oguzozt,
Urar,
florasan,
DigitalPen,
JujuSeri,
osmandbnl,
Ahmet Said,
yeekim,
osmangunay,
Manguday,
odiox,
şansal,
nniiaa,
erdo_bg,
ThanatoZek,
TOLGA1453,
zafer3885,
ternapi,
harun reşit,
HarunYILDIRIM,
CevdetSERBEST,
Rafayel,
Standart Moss,
EKAR,
Ehtiyar,
Tortuga7,
Malawi34,
Cyber_Scout,
murat efe,
denizim20,
İnci Kefali,
LeafyAqua,
EmiirKaan,
IgorVladimir,
Gökdeniz Kale,
altuntasseref,
Hidro Dinamik,
Kaya Özyurt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
