ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
SHADOWVWCYLN
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
27
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Kasım 2011 23:00
Son Ziyaret:
24 Ekim 2016 20:30
Toplam Mesaj:
71 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
EMRE ŞENKAL
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

Emre (CYLN)
SON 10 MESAJI
Bitkili Karma Discus - 406 Lt
Merhaba Onur Bey,
Uyarınız için teşekkürler.İşin aslı 4 tane Ramirezi var ,yukardaki resimdekiler vede aşağıdakilerden.Anladığım kadarıyla resimleri olmayanlar Bolivian.Peki bunların doğru ismini bildirirseniz sevinirim,hemen düzelteyim..Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/29_image.jpeg[/IMG]
Güncel maviler.....
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/25_image.jpeg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/26_image.jpeg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/28_image.jpeg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/23_image.jpeg[/IMG]
Echinodorus Reni olduğunu düşündüğüm bitkiden dim dik yükselen sopa ve ucunda beliren çiçekmisi şey .....Merakla sonucu bekliyorum.Günde 8-10 cm büyüdü.[:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/27_image.jpeg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/24_image.jpeg[/IMG][EDIT]SHADOWVWCYLN,2015-12-17 23:23:08[/EDIT]
Merhaba Onur Bey,
Uyarınız için teşekkürler.İşin aslı 4 tane Ramirezi var ,yukardaki resimdekiler vede aşağıdakilerden.Anladığım kadarıyla resimleri olmayanlar Bolivian.Peki bunların doğru ismini bildirirseniz sevinirim,hemen düzelteyim..Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/29_image.jpeg[/IMG]
Güncel maviler.....
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/25_image.jpeg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/26_image.jpeg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/28_image.jpeg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/23_image.jpeg[/IMG]
Echinodorus Reni olduğunu düşündüğüm bitkiden dim dik yükselen sopa ve ucunda beliren çiçekmisi şey .....Merakla sonucu bekliyorum.Günde 8-10 cm büyüdü.[:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/27_image.jpeg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/24_image.jpeg[/IMG][EDIT]SHADOWVWCYLN,2015-12-17 23:23:08[/EDIT]
Bitkili Karma Discus - 406 Lt
Merhabalar,
Yourumlar için teşekkürler.
Merhaba Özgür Bey,
Esasında bitkili akvaryumda Discus bakmak isteyince bazı şeylerden feragat etememiz gerekiyor gözüküyor.Forumlardan genel olarak çıkardığım sonuç bu yönde.Feragat konusunda da ağırlıklı Discusların gelişimi renkleri vs noktalarında yoğunlaşıyor.Yada ben onu tercih ettim diyelim.Ama şu 3 haftalık dönemde gözlemlediğim gelişmeler beklediğimden daha iyi ve gelecekten daha umutluyum diyebilirim.
Balıkları ilk koyduğumda turuncularda buyuk bir fark olmadı ama maviler gerçekten koyu mavi şeklindeydi.Gerek kullandığım suyu fitreden geçirmeye başlamam(ki bunun bitkilerede çok faydası olmuştur.6-7 anubiasımda çiçek var vede Echinodorus Rani bitkimde çiçek açacak gibi gözüküyor.4 gözle onu bekliyorum ),gerek koşul ısı mineralleri onlara uygun hale getimem ve tabiki yeme ve tanka alışma sürelerini de düşündüğümde su anda çok daha iyiler.Çok daha mavi ve keyifliler.
Sıcaklık olarak suan 27-28 sularında geziyor akvaryumda.Şu aşamada herkes mutlu gibi.Bitkiler ve balıklar.Yazın fan kullanıyorum ama su kaybı/buharlasma sebebıyle 29-30 lara tutuyorum,tutmaya çalışıyorum.Bitkilerimde ufak kayıplar yada canlılık kaybı oluyor tabi ama 26-27 tutmak zor.Bu donemde muhtemlen balıklar daha mutlu olucaklardır.Bu yaz fanları otomatik termostata baglayamayı planlıyorumEn azında derecede cok oynamalar olmasın dıye.Isıklar acıldıgında sıcaklık kısın ,ozellılle yazın cok degısıyor.Bunu engellemek ıcın kapağı aralık duruyor ve ıcerı koydugum fanlar floresanların olusturdugu sıcagı dısarı atıyor .Bu sayade ısıklar yandıgında sıcaklıkta cok buyuk oynamalar olmuyor.
Renklerde evet biraz kamuflaj olayına bende sahıt oluyorum.Saklandıklarında birşeyden ürktüklerinde kararıyorlar.Ama genel olarak tank içinde uyumlu hareketliler.
Yem konusunda haklısınız diğer balıkların atağı var ama Discus ların kaçırıdıklarını yakalyabiliyorlar.Kurtları ve ara ara evde hazırlanmış olan yemi akşamları veriyorum.Bitki saksısını vantuzla cama yapıstırıyorum.Dondurulmus kurtları içine koyuyorum ve çözüldükçe balıklar aralardan çekerek yiyorlar.Kaçanlarıda diğerleri topluyor.Sabahlarıda granul ve pul yem veriyorum.Şu aşamada hepsini afiyetle yiyorlar.
Yeni resimler ilave edeceğim.
Teşekkürler.
Merhabalar,
Yourumlar için teşekkürler.
Merhaba Özgür Bey,
Esasında bitkili akvaryumda Discus bakmak isteyince bazı şeylerden feragat etememiz gerekiyor gözüküyor.Forumlardan genel olarak çıkardığım sonuç bu yönde.Feragat konusunda da ağırlıklı Discusların gelişimi renkleri vs noktalarında yoğunlaşıyor.Yada ben onu tercih ettim diyelim.Ama şu 3 haftalık dönemde gözlemlediğim gelişmeler beklediğimden daha iyi ve gelecekten daha umutluyum diyebilirim.
Balıkları ilk koyduğumda turuncularda buyuk bir fark olmadı ama maviler gerçekten koyu mavi şeklindeydi.Gerek kullandığım suyu fitreden geçirmeye başlamam(ki bunun bitkilerede çok faydası olmuştur.6-7 anubiasımda çiçek var vede Echinodorus Rani bitkimde çiçek açacak gibi gözüküyor.4 gözle onu bekliyorum ),gerek koşul ısı mineralleri onlara uygun hale getimem ve tabiki yeme ve tanka alışma sürelerini de düşündüğümde su anda çok daha iyiler.Çok daha mavi ve keyifliler.
Sıcaklık olarak suan 27-28 sularında geziyor akvaryumda.Şu aşamada herkes mutlu gibi.Bitkiler ve balıklar.Yazın fan kullanıyorum ama su kaybı/buharlasma sebebıyle 29-30 lara tutuyorum,tutmaya çalışıyorum.Bitkilerimde ufak kayıplar yada canlılık kaybı oluyor tabi ama 26-27 tutmak zor.Bu donemde muhtemlen balıklar daha mutlu olucaklardır.Bu yaz fanları otomatik termostata baglayamayı planlıyorumEn azında derecede cok oynamalar olmasın dıye.Isıklar acıldıgında sıcaklık kısın ,ozellılle yazın cok degısıyor.Bunu engellemek ıcın kapağı aralık duruyor ve ıcerı koydugum fanlar floresanların olusturdugu sıcagı dısarı atıyor .Bu sayade ısıklar yandıgında sıcaklıkta cok buyuk oynamalar olmuyor.
Renklerde evet biraz kamuflaj olayına bende sahıt oluyorum.Saklandıklarında birşeyden ürktüklerinde kararıyorlar.Ama genel olarak tank içinde uyumlu hareketliler.
Yem konusunda haklısınız diğer balıkların atağı var ama Discus ların kaçırıdıklarını yakalyabiliyorlar.Kurtları ve ara ara evde hazırlanmış olan yemi akşamları veriyorum.Bitki saksısını vantuzla cama yapıstırıyorum.Dondurulmus kurtları içine koyuyorum ve çözüldükçe balıklar aralardan çekerek yiyorlar.Kaçanlarıda diğerleri topluyor.Sabahlarıda granul ve pul yem veriyorum.Şu aşamada hepsini afiyetle yiyorlar.
Yeni resimler ilave edeceğim.
Teşekkürler.
Bitkili Karma Discus - 406 Lt
Merhabalar,
Isıtıcı takvıyesını yaptım ,Dıscus Trace aldım.Umarım işe yarar ve balıklara faydası olur.
Merhabalar,
Isıtıcı takvıyesını yaptım ,Dıscus Trace aldım.Umarım işe yarar ve balıklara faydası olur.
Yıl 2016 Bitkili Discus Akvaryumu Son Gelişmeler.
Merhabalar,
Bende araştırmalaırmda genlede bitkili akvaryumda yavru buyutmenın cok cok zor oldugunu okudum.Bunu basarana rastlamadım.Bıtkılı tanka konmus gelısmıs Dıscuslarda basarılı oldugunu okudum kı bu sebeptendır oturmus akvaryumumdaki Melekleri cıkarıp yerlerıne Dıscus koydum.Yaklasık 3 hahftadır bendeler.Ilk basta mavılerdekı koyu renkler canlanmaya basladı.Basta yem yemye cok sıcak bakmıyorlardı ama suanda oldukca ıstahlı davranıyorlar.
http://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_karma_discus_-_406_lt_k855975.asp
Merhabalar,
Bende araştırmalaırmda genlede bitkili akvaryumda yavru buyutmenın cok cok zor oldugunu okudum.Bunu basarana rastlamadım.Bıtkılı tanka konmus gelısmıs Dıscuslarda basarılı oldugunu okudum kı bu sebeptendır oturmus akvaryumumdaki Melekleri cıkarıp yerlerıne Dıscus koydum.Yaklasık 3 hahftadır bendeler.Ilk basta mavılerdekı koyu renkler canlanmaya basladı.Basta yem yemye cok sıcak bakmıyorlardı ama suanda oldukca ıstahlı davranıyorlar.
http://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_karma_discus_-_406_lt_k855975.asp
500 Lt. Bitkili Discus - Yeni Akvaryumla Devam :)
Maşallah,akvaryumunuz çok güzel gözüküyor....[:iyi:][:nazar:]
Maşallah,akvaryumunuz çok güzel gözüküyor....[:iyi:][:nazar:]
Bitkili Karma Discus - 406 Lt
Merhaba Mehmet Bey,
Beğeniniz ve iyi dilekleriniz için teşekkürler.[:iyi:] [:nazar:]Umarım benimde bir gün sizin tankınız gibi buyuk bir tankım olur [;)]
Burda ve diğer forumlarda bu hobiye gerçekten yıllarını ayırmış üstadlar varken benim tecrübemden bahsetmek çokda doğru olmaz.Ben sadece çok araştırmayı ,okumayı seviyorum .Bir kısımda kendi fikrimi katıp ortaya birşeyler çıkarmaya çalışıyorum.Hatta kitap okuma konusunda çok kötüyümdür ama forum okuma konusunda günlerce haftalarca gece geç saatlere kadar okur ,araştırırım.Tüm bilgi ,yorum ve kendi fikirlerimi bir tasa koyar karıştırır ve akvaryumda uygulanmaya çalışırım.
Nacizane yeni arkadaşlara tavsiyem forumlarda sorularını sormadan önce bulundukları yada diğer forumlarda,internet üzerinde araştırma yapmaları.....
Üşenmesinler,armut piş agzıma düş yapmasınalar.[;)]
[EDIT]SHADOWVWCYLN,2015-12-10 20:29:52[/EDIT]
Merhaba Mehmet Bey,
Beğeniniz ve iyi dilekleriniz için teşekkürler.[:iyi:] [:nazar:]Umarım benimde bir gün sizin tankınız gibi buyuk bir tankım olur [;)]
Burda ve diğer forumlarda bu hobiye gerçekten yıllarını ayırmış üstadlar varken benim tecrübemden bahsetmek çokda doğru olmaz.Ben sadece çok araştırmayı ,okumayı seviyorum .Bir kısımda kendi fikrimi katıp ortaya birşeyler çıkarmaya çalışıyorum.Hatta kitap okuma konusunda çok kötüyümdür ama forum okuma konusunda günlerce haftalarca gece geç saatlere kadar okur ,araştırırım.Tüm bilgi ,yorum ve kendi fikirlerimi bir tasa koyar karıştırır ve akvaryumda uygulanmaya çalışırım.
Nacizane yeni arkadaşlara tavsiyem forumlarda sorularını sormadan önce bulundukları yada diğer forumlarda,internet üzerinde araştırma yapmaları.....
Üşenmesinler,armut piş agzıma düş yapmasınalar.[;)]
[EDIT]SHADOWVWCYLN,2015-12-10 20:29:52[/EDIT]
Bitkili Karma Discus - 406 Lt
Merhaba Celal Bey,
Yorumlarınzı için teşekkürler.Dediğim gibi bir süre daha böyle devam etmeyi planlıyorum ama birkaç ilavede bu sürede dayanamayıp yapacak gibiyim.
Aklıma takılan Reeflower Discus Trace ürününü kullanmayı planlıyorum.Forumlarda hiç bir işe yaramadığı yada bir miktarda olsa faydası olduğu yönünde yorumlar okudum ama deneyeceğim muhtemelen.
Isıtıcı olarak benimde dikkatimi çekiyor çok sık devreye girdiği,küçük kaldığı.Hatta ilk akvaryumu kurduğumda 300 w almıştım ama fiziki olarak cok büyük olduğu için görsel rahatsızlığımdan dolayı çıkartıp sattım.Şu anda ısıtıcı sol köşede duruyor.Sağ köşeyede 100,150 veya 200 w boyutuna göre almayı duşünüyorum.
Teşekkürler
Merhaba Celal Bey,
Yorumlarınzı için teşekkürler.Dediğim gibi bir süre daha böyle devam etmeyi planlıyorum ama birkaç ilavede bu sürede dayanamayıp yapacak gibiyim.
Aklıma takılan Reeflower Discus Trace ürününü kullanmayı planlıyorum.Forumlarda hiç bir işe yaramadığı yada bir miktarda olsa faydası olduğu yönünde yorumlar okudum ama deneyeceğim muhtemelen.
Isıtıcı olarak benimde dikkatimi çekiyor çok sık devreye girdiği,küçük kaldığı.Hatta ilk akvaryumu kurduğumda 300 w almıştım ama fiziki olarak cok büyük olduğu için görsel rahatsızlığımdan dolayı çıkartıp sattım.Şu anda ısıtıcı sol köşede duruyor.Sağ köşeyede 100,150 veya 200 w boyutuna göre almayı duşünüyorum.
Teşekkürler
Bitkili Karma Discus - 406 Lt
Merhabalar,
Bitkili Melek Balığı akvaryumumu Discus akvaryumuna çevirmeye kara verdim.İnternet üzerinde bir miktar araştırma yaptım.Bitkili Discus un zor olduğunu,hatta Discus un zor olduğunu okudum.Discuslarda yavru eş vs düşünmediğim,sadece görsel olarak bakmak istediğim için bu akvaryuma cesaret ettim.Saglıyamadığım şartlar yada yaptığım yanlışlar olabilir.Optimum koşulları yakalamayı planladım.Akvaryumu 2014 Agustos ayında kurdum ve öğünden beri hiç bozmadan devam ediyorum. Discuslar için hazırlanıyormuş,kısmet onlaraymış.Hertürlü önerinizi bekliyorum.Sonrasında sizlerden ,üstatlardan yaşadığım sıkıntılar için destekle isteyeceğim.İlginize teşekkürler.
Akvaryum Bilgileri:
Akvaryum. : Mobilyalı - Bornova Akvaryum
Boyut : 125 x 50 x 65 cm
Kapasite : 406 Litre
Aydınlatma : 1 Adet - Atlas PowerLed Armatür (81 adet led / 27 Mavi+54 Beyaz)
1 Adet - Sylvania Grolüx T8 30 Watt 90 cm
4 Adet – Philips T5 39 Watt
Filtre : Dış - Tetra Tech EX 1200 + Tetra Tech EX EX 700
İç - Dophin İç Köşe Filtre 12w
Yüzey - Eheim Skım 350 Yüzey Filtresi 5w
Isıtma. : Eheim Jager 100 w (Takviye yapılabilir,ev sıcaklığı sebebiyle idere diyor gibi)
Havalandırma. : Atman Hava Motoru
CO2. : 2,5 KG CO2 Tüp + Ista Damla Sayacı + Ista CO2 Reactor
Canlılar
Balıklar
5 adet - Discus (3 Red Melon White Face / 2 Blue Dimond )
20 adet - Kırmızı Burun Tetra
4 adet- Kardinal Neon Tetra
9 adet- Limon Tetra
4 adet - Bolivian Ramirezi
1 adet - Betta
Temizlik Ekibi
7 adet - Albino Çöpçü
7 adet - Cüce Vatoz
1 adet - Siyamlı Alg Yiyici (Crossocheilus Siamensis)
5 adet - Vantuzlu Çöpçü/Alg Yiyici (Gyrinocheilus Aymonieri )
Salyangız Ekibi
10 adet - Katil Salyangoz
10 adet - Zebra Nerite Salyangoz
1 adet - Elma Salyangoz
Bolca- Adi Minare Salyangoz
Bitkiler
Anubias- Java Fern-Java Fern Windelow-Cryptocoryne Wendtii Green-Nymphaea Lotus (Zenkeri)-Lamna Minör-Subulata-Ludwigia-Moss Ball-Echinodorus Amazonicus-Ophiopogon Pusillus-Hydrocotyle Verticilata
Taban Malzemeleri
Alt : Torf
-Arada: Sineklik
Üst : Hagen Siyah Kum
Akvaryum Bakımı
Su değişimi : Haftada bir %30. Şebeke suyu üçlü kartuş filtreden geçirilip, kimyasal ve özellike klordan arındırıldıktan,ısısı ayarlandıktan sonra akvaryuma veriliyor.
CO2 : Saniyede bir iki baloncuk, Reactor EX 700’e bağlı.
Filtreleme :EX 1200 Elyaf + Karbon Sünger + Seramik Halkalar + Bioball
EX 700 Karbon Sünger + Seramik Halkalar + Bioball
O2 : Günde iki sefer ( 12.00-17.00 / 24.00-06.00 )
Aydınlatma : Günde iki sefer ( 07.00-12.00 / 17.00-23.00 )
Isıtma/Soğutma : Kış – 26/28 derece / Yaz – 27-29 (Fanlı Soğutma)
Gübreleme. : Haftada bir JBL Ferropol
Haftada bir ReeFlowers Aquaplants Potash
Yemleme : Pul ,granul ,renk veren ,dondurulmus kan kurdu,evde hazırlanmsı yem olmak üzere karışık şekilde yemliyorum.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/6_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/7_image.jpeg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/5_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/1_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/3_image.jpeg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=2uitzLP_YbE[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=4J6LP9T8Ym4[/VID]
Balıkları iki hafta once ,yaklaşık 3 haftadır gözlemlediğim tanıdığım bir akvaryumcudan aldım.Onada bir müşterisi akvaryum değiştirdiği için takas yolu ile 8 adet olarak vermiş.Diğer üçü daha büyük Red Melon lardı.Fakat onlardaki siyah pigment fazla olması,bir anda 8 tane almanın maliyeti vede o sayıdaki balığın akvaryumdaki kalabalığına güvenemediğim için bunları tercih ettim.
İlk dönemde ve hala kısmende olsa yem yemede sıkıntılar yaşıyorum.Kan kurdunu hüpleterek götürüyorlar,bitkisel renklendiricili yemi ve pul yemi ehh yiyorlar,normal granul yemlerde cok yanaşmıyorlar.Araştırmalarımda bu sürecin yani akvarum ortamı ve su kosullarına alışma sürecinin uzun olabilceğini gördüğüm,kurtlarıda höplettikleri için bu konuyu bir sure daha problem olarak görmemeyi düşünüyorum.Ama takipteyim vede gözlemliyorum.
Mavilerin renginde birnevi kararma oldu,yani ben alırken daha çok açık mavi iken bende koyu mavi yada balığın açısına göre mavi renkteler.Turunculardaki pigmentler için arttığını yada azaldığını tam olarak söyliyemiyorum,eski hallerini net hatırlayamıyorum,bir miktar artmış olabilir.Tabi bu konuda arka fonun ve zemin kumumun siyah olmasının da etkisi olabilir.Araştırmalarda siyah fon ve kumun çok tercih edilmediğini ,pigment sorununu tetiklediğini okumuştum.Fakat bir sure sonra zeminde siyah rengin tamamen yeşile ,arka fonda ,ise genel olarak bitki ile kaplanıp onunda yeşil ve tonları renge bürüneceğine inandığım için böyle bir etki varsa gelecekte bunun ortadan kalkabileceğini düşünüyorum.Yine alışma sürecinin bu renk ve pigmentte etkisi olduğunu,ilerleyen zamanda azalacak ve renklerin canlanacağını umuyorum.Bu konuya destek için Discus Trace kullanmayı düşünüyorum.Trace ,renk ve pigment ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum.
Su değerlerimi hiç test etmedim,belki hata ettim,ediyorum ama birşekilde balıklama ,ki konu balık akvaryumu Discusa geçiş yaptım.Belirttiğim gibi yaklaşık birbuçuk yıldır akvaryum aynı.Evet bu donemde ara ara balık olumlerım oldu ama buyuk çapta bir problem yaşamadım.Kullandımgım suyun bu yapıdaki bir akvaryum için iyi olduğunu(Arıtma suya yeni geçiş yaptım) ,gübreleme ve diğer faktörülerin çok kötü olmadığını düşünüyorum.Aldıgım akvaryumcuda da dınlendırılmsı sebeke suyu ıle bakılmaktalardıı.Ama bunu test edip onaylamakta gerekecektir.Önümzüdeki dönemde PH ve diğer testler yada bunları takip ile ilgili gelişmeler yapmayı planlıyorum.Önerilerinizi bekliyorum.
Bu arada balıkalardan en büyük olan turuncu kendisini akvaryumun ağası ilan etti ve diğerlerine hafiften akvaryumu dar ediyor edebiliyor.Bu konuda yaptığım araştırmalarda,huzrusuluk yapanı çıkartmak,balık sayısını arttırmak(ki bunun için kalan 3 taneyi alsammı ki diyede dusunmedım degıl) gibi bazı çözümler gördüm ama bir sure daha beklemeyi hedefliyorum.
Yazımda beklemek konusuna çok değindiğimi fark ettim .İşin adını koyayım yılbaşına kadar beklemeyi planlıyorum.Sonrasıdna artık bu sikayetlerimi problem olarak group ona göre önlemler alacağım.Belikde simdiden görmeliyim.
Teşekkürler.
Dış filtreler ,CO2 ,sayaç ve reaktör.Bu arada reaktör öncesinde fotosentezi gözlemleyemiyordum ama reaktörü taktıktan bir saat sonra bitkilerden kabarcıklar çıkmaya başladı.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/8_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/9_image.jpeg[/IMG]
Anubiaslar Çiçek açıyorlar....[:nazar:][:iyi:]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/17_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/16_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/14_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/11_image.jpeg[/IMG]
Üç kartuşlu su arıtma....
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/15_image.jpeg[/IMG]
Bolivian Ramirezi
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/18_image.jpeg[/IMG]
Betta
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/22_image.jpeg[/IMG]
Elma Salyangozu
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/21_image.jpeg[/IMG]
Limon Tetra
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/19_image.jpeg[/IMG][EDIT]SHADOWVWCYLN,2015-12-10 22:12:00[/EDIT]
Merhabalar,
Bitkili Melek Balığı akvaryumumu Discus akvaryumuna çevirmeye kara verdim.İnternet üzerinde bir miktar araştırma yaptım.Bitkili Discus un zor olduğunu,hatta Discus un zor olduğunu okudum.Discuslarda yavru eş vs düşünmediğim,sadece görsel olarak bakmak istediğim için bu akvaryuma cesaret ettim.Saglıyamadığım şartlar yada yaptığım yanlışlar olabilir.Optimum koşulları yakalamayı planladım.Akvaryumu 2014 Agustos ayında kurdum ve öğünden beri hiç bozmadan devam ediyorum. Discuslar için hazırlanıyormuş,kısmet onlaraymış.Hertürlü önerinizi bekliyorum.Sonrasında sizlerden ,üstatlardan yaşadığım sıkıntılar için destekle isteyeceğim.İlginize teşekkürler.
Akvaryum Bilgileri:
Akvaryum. : Mobilyalı - Bornova Akvaryum
Boyut : 125 x 50 x 65 cm
Kapasite : 406 Litre
Aydınlatma : 1 Adet - Atlas PowerLed Armatür (81 adet led / 27 Mavi+54 Beyaz)
1 Adet - Sylvania Grolüx T8 30 Watt 90 cm
4 Adet – Philips T5 39 Watt
Filtre : Dış - Tetra Tech EX 1200 + Tetra Tech EX EX 700
İç - Dophin İç Köşe Filtre 12w
Yüzey - Eheim Skım 350 Yüzey Filtresi 5w
Isıtma. : Eheim Jager 100 w (Takviye yapılabilir,ev sıcaklığı sebebiyle idere diyor gibi)
Havalandırma. : Atman Hava Motoru
CO2. : 2,5 KG CO2 Tüp + Ista Damla Sayacı + Ista CO2 Reactor
Canlılar
Balıklar
5 adet - Discus (3 Red Melon White Face / 2 Blue Dimond )
20 adet - Kırmızı Burun Tetra
4 adet- Kardinal Neon Tetra
9 adet- Limon Tetra
4 adet - Bolivian Ramirezi
1 adet - Betta
Temizlik Ekibi
7 adet - Albino Çöpçü
7 adet - Cüce Vatoz
1 adet - Siyamlı Alg Yiyici (Crossocheilus Siamensis)
5 adet - Vantuzlu Çöpçü/Alg Yiyici (Gyrinocheilus Aymonieri )
Salyangız Ekibi
10 adet - Katil Salyangoz
10 adet - Zebra Nerite Salyangoz
1 adet - Elma Salyangoz
Bolca- Adi Minare Salyangoz
Bitkiler
Anubias- Java Fern-Java Fern Windelow-Cryptocoryne Wendtii Green-Nymphaea Lotus (Zenkeri)-Lamna Minör-Subulata-Ludwigia-Moss Ball-Echinodorus Amazonicus-Ophiopogon Pusillus-Hydrocotyle Verticilata
Taban Malzemeleri
Alt : Torf
-Arada: Sineklik
Üst : Hagen Siyah Kum
Akvaryum Bakımı
Su değişimi : Haftada bir %30. Şebeke suyu üçlü kartuş filtreden geçirilip, kimyasal ve özellike klordan arındırıldıktan,ısısı ayarlandıktan sonra akvaryuma veriliyor.
CO2 : Saniyede bir iki baloncuk, Reactor EX 700’e bağlı.
Filtreleme :EX 1200 Elyaf + Karbon Sünger + Seramik Halkalar + Bioball
EX 700 Karbon Sünger + Seramik Halkalar + Bioball
O2 : Günde iki sefer ( 12.00-17.00 / 24.00-06.00 )
Aydınlatma : Günde iki sefer ( 07.00-12.00 / 17.00-23.00 )
Isıtma/Soğutma : Kış – 26/28 derece / Yaz – 27-29 (Fanlı Soğutma)
Gübreleme. : Haftada bir JBL Ferropol
Haftada bir ReeFlowers Aquaplants Potash
Yemleme : Pul ,granul ,renk veren ,dondurulmus kan kurdu,evde hazırlanmsı yem olmak üzere karışık şekilde yemliyorum.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/6_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/7_image.jpeg[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/5_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/1_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/3_image.jpeg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=2uitzLP_YbE[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=4J6LP9T8Ym4[/VID]
Balıkları iki hafta once ,yaklaşık 3 haftadır gözlemlediğim tanıdığım bir akvaryumcudan aldım.Onada bir müşterisi akvaryum değiştirdiği için takas yolu ile 8 adet olarak vermiş.Diğer üçü daha büyük Red Melon lardı.Fakat onlardaki siyah pigment fazla olması,bir anda 8 tane almanın maliyeti vede o sayıdaki balığın akvaryumdaki kalabalığına güvenemediğim için bunları tercih ettim.
İlk dönemde ve hala kısmende olsa yem yemede sıkıntılar yaşıyorum.Kan kurdunu hüpleterek götürüyorlar,bitkisel renklendiricili yemi ve pul yemi ehh yiyorlar,normal granul yemlerde cok yanaşmıyorlar.Araştırmalarımda bu sürecin yani akvarum ortamı ve su kosullarına alışma sürecinin uzun olabilceğini gördüğüm,kurtlarıda höplettikleri için bu konuyu bir sure daha problem olarak görmemeyi düşünüyorum.Ama takipteyim vede gözlemliyorum.
Mavilerin renginde birnevi kararma oldu,yani ben alırken daha çok açık mavi iken bende koyu mavi yada balığın açısına göre mavi renkteler.Turunculardaki pigmentler için arttığını yada azaldığını tam olarak söyliyemiyorum,eski hallerini net hatırlayamıyorum,bir miktar artmış olabilir.Tabi bu konuda arka fonun ve zemin kumumun siyah olmasının da etkisi olabilir.Araştırmalarda siyah fon ve kumun çok tercih edilmediğini ,pigment sorununu tetiklediğini okumuştum.Fakat bir sure sonra zeminde siyah rengin tamamen yeşile ,arka fonda ,ise genel olarak bitki ile kaplanıp onunda yeşil ve tonları renge bürüneceğine inandığım için böyle bir etki varsa gelecekte bunun ortadan kalkabileceğini düşünüyorum.Yine alışma sürecinin bu renk ve pigmentte etkisi olduğunu,ilerleyen zamanda azalacak ve renklerin canlanacağını umuyorum.Bu konuya destek için Discus Trace kullanmayı düşünüyorum.Trace ,renk ve pigment ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum.
Su değerlerimi hiç test etmedim,belki hata ettim,ediyorum ama birşekilde balıklama ,ki konu balık akvaryumu Discusa geçiş yaptım.Belirttiğim gibi yaklaşık birbuçuk yıldır akvaryum aynı.Evet bu donemde ara ara balık olumlerım oldu ama buyuk çapta bir problem yaşamadım.Kullandımgım suyun bu yapıdaki bir akvaryum için iyi olduğunu(Arıtma suya yeni geçiş yaptım) ,gübreleme ve diğer faktörülerin çok kötü olmadığını düşünüyorum.Aldıgım akvaryumcuda da dınlendırılmsı sebeke suyu ıle bakılmaktalardıı.Ama bunu test edip onaylamakta gerekecektir.Önümzüdeki dönemde PH ve diğer testler yada bunları takip ile ilgili gelişmeler yapmayı planlıyorum.Önerilerinizi bekliyorum.
Bu arada balıkalardan en büyük olan turuncu kendisini akvaryumun ağası ilan etti ve diğerlerine hafiften akvaryumu dar ediyor edebiliyor.Bu konuda yaptığım araştırmalarda,huzrusuluk yapanı çıkartmak,balık sayısını arttırmak(ki bunun için kalan 3 taneyi alsammı ki diyede dusunmedım degıl) gibi bazı çözümler gördüm ama bir sure daha beklemeyi hedefliyorum.
Yazımda beklemek konusuna çok değindiğimi fark ettim .İşin adını koyayım yılbaşına kadar beklemeyi planlıyorum.Sonrasıdna artık bu sikayetlerimi problem olarak group ona göre önlemler alacağım.Belikde simdiden görmeliyim.
Teşekkürler.
Dış filtreler ,CO2 ,sayaç ve reaktör.Bu arada reaktör öncesinde fotosentezi gözlemleyemiyordum ama reaktörü taktıktan bir saat sonra bitkilerden kabarcıklar çıkmaya başladı.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/8_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/9_image.jpeg[/IMG]
Anubiaslar Çiçek açıyorlar....[:nazar:][:iyi:]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/17_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/16_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/14_image.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/11_image.jpeg[/IMG]
Üç kartuşlu su arıtma....
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/15_image.jpeg[/IMG]
Bolivian Ramirezi
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/18_image.jpeg[/IMG]
Betta
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/22_image.jpeg[/IMG]
Elma Salyangozu
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/21_image.jpeg[/IMG]
Limon Tetra
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/118839/19_image.jpeg[/IMG][EDIT]SHADOWVWCYLN,2015-12-10 22:12:00[/EDIT]
406 LT Bitkili Melek Akvaryumu(Güncel)
Teşekkürler.
Lotusların tutup ,bukadar büyüyeceğini beklemiyrodum.Bencede arkada olsa daha iyi olurdu ama iyice koklendiler,ellemekde istemedim.Biraz olsa pişmanın zamanında arkaya alamdığım için
Esasında hava moturu var. 22,00 - 07,00 arası çalışıyor.Tam ütünde mavi led ışık var ve herşey kapandıgında baloncukları mavi aydınlatıyor.3 lt CO2 tüp kullanıyorum,devamlı veriyorum.Akşamları oksijen takviyesi ihtiyacı olacağını düşündüğüm için çalıştırıyorum.

Teşekkürler.
Lotusların tutup ,bukadar büyüyeceğini beklemiyrodum.Bencede arkada olsa daha iyi olurdu ama iyice koklendiler,ellemekde istemedim.Biraz olsa pişmanın zamanında arkaya alamdığım için
Esasında hava moturu var. 22,00 - 07,00 arası çalışıyor.Tam ütünde mavi led ışık var ve herşey kapandıgında baloncukları mavi aydınlatıyor.3 lt CO2 tüp kullanıyorum,devamlı veriyorum.Akşamları oksijen takviyesi ihtiyacı olacağını düşündüğüm için çalıştırıyorum.
SON MESAJLAR
- Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
KULLANICILAR
- 28 Online Kullanıcı, 15 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.




