ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
devletli
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Temmuz 2013 17:54
Son Ziyaret:
02 Eylül 2022 19:47
Toplam Mesaj:
31 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Özay Yıldız
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Özay Yıldız
SON 10 MESAJI
Ev Yapimi Tepe Filtre
Evet tepe filtre olarak en kullanışlı olanı pencere saksısı. Youtube'da güzel videolar var:
Evet tepe filtre olarak en kullanışlı olanı pencere saksısı. Youtube'da güzel videolar var:
Tepe filtrede yerçekimi avantaja dönüşüyor. Uygun bir kapakla gizlendiğinde görsel olarak da kötü durmuyor. Mekanik filtrasyon için de çok uygun. Aslında ne amaçla kullanırsanız ona uygun.
Bakterilerin elektrikler kesilse de hayatta kalması için akvaryum zemini de önemli. Ben lav taşı kullanıyorum. Çok memnunum.
Ev Yapimi Tepe Filtre
Bu konuyu ben de uzun süredir düşünüyorum, sizin yapmak istediğinizden farklı olarak açık tepe filtre sistemi var, mantığı yanılmıyorsam tepe sump'ına benziyor. Basitçe suyu akvaryumun içinden kafa motoruyla akvaryumun üstündeki kaba (pencere önü saksısı) basıyorsunuz, oradan süzülerek akvaryuma dökülüyor. Özellikle mekanik filtrasyon için çok etkili, ayrıca ısıtıcıyı da içine koyabiliyorsunuz. Ev yapımı dış filtredeki sızıntı tehlikesi de yok.
Bu konuyu ben de uzun süredir düşünüyorum, sizin yapmak istediğinizden farklı olarak açık tepe filtre sistemi var, mantığı yanılmıyorsam tepe sump'ına benziyor. Basitçe suyu akvaryumun içinden kafa motoruyla akvaryumun üstündeki kaba (pencere önü saksısı) basıyorsunuz, oradan süzülerek akvaryuma dökülüyor. Özellikle mekanik filtrasyon için çok etkili, ayrıca ısıtıcıyı da içine koyabiliyorsunuz. Ev yapımı dış filtredeki sızıntı tehlikesi de yok.
Buradaki tek sorun, suyun doğrudan kafa motoruna girmesi. Sudaki kaba pisliklerin motora girmesi ömrünü kısaltabilir. Ayrıca yine suyun içinde duran kafa motoru görselliği bozabilir. İdeal durumda akvaryumda sadece balık görmek isterim.
İşe yarar mı bilemem, şöyle bir önerim var; madem ki kapalı tip filtre yapacaksınız, kafa motorunu içine yerleştirin. Bunu deneme yanılma yoluyla yapabilirsiniz. Mesela, kabın dibine iki delik açın, birinden geçen hortum kabın tepesinde duran kafa motoruna bağlansın, aşağıya doğru süzülerek inip ikinci delikten akvaryuma dökülsün. Hem havalanmış da olur. Bunun için turşu bidonu yerine sert plastikten bir kap kullanırsanız daha sağlıklı olur.
Son olarak, astronotlar muhteşem balıklar, ama 200 litrede 3 tane önermem. Tek başına bakmanızı da önermem.
Kolay iç filtre yapımı
Teşekkürler. Bu malzemelerin hepsi elimde zaten vardı. O zaman evde yapmak daha hesaplı oluyor. Ayrıca kullandığım kafa motoru yüksek debili ve sessiz. Zannedersem 20 küsur liraya almıştım. Yanındaki düşük debili gürültülü iç filtreden ucuz yani :) bir de amaca uygun modifiye edebiliyorum.
Protein shaker eşantiyon. Yoksa sert plastikten başka bir kap da iş görebilir. Yaratıcılığınıza kalmış.
Teşekkürler. Bu malzemelerin hepsi elimde zaten vardı. O zaman evde yapmak daha hesaplı oluyor. Ayrıca kullandığım kafa motoru yüksek debili ve sessiz. Zannedersem 20 küsur liraya almıştım. Yanındaki düşük debili gürültülü iç filtreden ucuz yani :) bir de amaca uygun modifiye edebiliyorum.
Protein shaker eşantiyon. Yoksa sert plastikten başka bir kap da iş görebilir. Yaratıcılığınıza kalmış.
Kolay iç filtre yapımı
Teşekkür ederim, iyi besliyorum. Akvaryuma yaklaşınca birbirlerinin üstünden atlıyorlar :)
Tepe filtre yapabilseydim akvaryumun içi daha boş kalacaktı, ama her halükarda bulanık sudan daha estetik.
Teşekkür ederim, iyi besliyorum. Akvaryuma yaklaşınca birbirlerinin üstünden atlıyorlar :)
Tepe filtre yapabilseydim akvaryumun içi daha boş kalacaktı, ama her halükarda bulanık sudan daha estetik.
Kolay iç filtre yapımı
Öncelikle, fikir buradan: http://www.youtube.com/watch?v=MMOWJl1O-M4
Öncelikle, fikir buradan: http://www.youtube.com/watch?v=MMOWJl1O-M4
350 litre akvrayumumda 4 büyük astronot, 1 vatoz ve 1 ters yüzen kedi balığım var. Çok güzeller, çok pisler. Özellikle mekanik filtrasyon büyük sorun oluyor. Hem dip çekimi sıklığını azaltmak, hem dış filtreye yardımcı olmak, hem de mevcut (Hamburg filtre + iç filtre + hava motoru) elektrik sarfiyatını ve sesi azaltmak için bunu kullanabilirim diye düşündüm. Param da cebimde kalsın. Sonuç beklediğim kadar iyi çıktı :)
Malzemeler:
- protein shaker (eşantiyon verdiler, hiç kullanmadım),
- kafa motoru (Hamburg filtrede kullandığım 2500l/h canavar, sessiz motor)
- matkap
- filtre malzemesi
Kendinden ızgarası bile var :) Videoda dibi tamamen açılmıştı, ben matkapla delerek daha iyi vakumlamayla sonuç alacağımı düşündüm. Ayrıca akvaryumun dışına çıkarırken içindekileri dökmemesi için. Büyük matkap ucuyla delinince kırılıyormuş, yapmayın.
Plastik bulaşık teli bulamayınca banyo lifi kullandım. Aynı işi görüyor. Tabi kullanılmamış olmalı. Tanesi 1TL, keserek kullanılınca bir ömür yeter.
Sonra sırayla seramik, biyolojik sünger, elyaf ekleyip kapattım. Tepesine kafa motorunu oturttum. İyice sıkışması için alttan da boru eklem parçalarından birini taktım. Akvaryuma takıp zemini iyice karıştırarak akvaryumun bulanmasını sağladım.
Yarım saat sonra:
İki gün sonra filtreden bol miktarda katı atık çıktı. Suyun filtreye daha kolay vakumlanması için en alta seramikleri koyup biyolojik süngeri azalttım. Artık katı atıkların filtreye kolayca çekildiğini görebiliyorum. Akvaryumda küçük balık olmadığı için tehlike de yaratmıyor.
Not: Mekanik filtrasyon için önce tepe filtresi düşünmüştüm. Kapak uygun olmadığı için iç filtreye yöneldim. Tepe filtresinin çok daha etkili filtreleme yapacağını düşünüyorum.
Kurulu akvaryuma Hamburg filtre adapte etme
Merhaba, astronot akvaryumum için etkili bir mekanik filtrasyon seçeneği ararken bu başlığa denk geldim; iyi ki de gelmişim. Hamburg filtre çok mantıklı geldi. Astronotlarımı çok seviyorum; ama inanılmaz oburlar ve suyu pisletiyorlar. Dış filtrem zaten yetersiz, iç filtreyi de sürekli olarak temizlemek gerekiyor, o zaman bile yeterli berraklığı zor sağlıyordum.
Merhaba, astronot akvaryumum için etkili bir mekanik filtrasyon seçeneği ararken bu başlığa denk geldim; iyi ki de gelmişim. Hamburg filtre çok mantıklı geldi. Astronotlarımı çok seviyorum; ama inanılmaz oburlar ve suyu pisletiyorlar. Dış filtrem zaten yetersiz, iç filtreyi de sürekli olarak temizlemek gerekiyor, o zaman bile yeterli berraklığı zor sağlıyordum.
Filtreyi kurulu akvaryuma monte etmenin yollarını düşündüm, en son köşeye düz bir şekilde koymanın kolay ve etkili olacağına karar verdim. Bulaşık süzdürmede kullanılan süzgeçlerden 2 tane (10 TL) aldım, ızgaralarını birbirine kablo kelepçeleriyle bağladım, biyolojik süngeri (25) de ızgaraya bunlarla tutturdum. Mevcut kafa motorumla (2500 l/h) ısıtıcıyı da arkasına gizledim. Düşündüğümden de kolay ve ucuza geldi.
Zeminde kullandığım lav taşlarını özellikle karıştırarak dip çekimi yaptım ve dipteki parçacıkların suyu bulandırmasını sağladım. bir saat civarında su berraklaştı. Ama bu filtrenin tam olarak etkisini göstermesi daha uzun sürede oluyor. Su giderek daha berrak bir hal aldı. Bu vesileyle başlığı açan Can Beye ve diğer forum kullanıcılarına bana yeni bir seçenek sundukları için tekrardan teşekkürlerimi sunarım.
Merhabalar Bir Sorum var Fİltre
Böyle bir hesap yapmıştım, her 10 watt 7/24 çalışınca yılda yaklaşık 40 lira yapıyor.
Böyle bir hesap yapmıştım, her 10 watt 7/24 çalışınca yılda yaklaşık 40 lira yapıyor.
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
[QUOTE=Gattz] Üstadlarım daha iyi bilir ancak okudugum ve gordugum kadarıyla mangrow köklerini eğerki kaynatmadıysanız veya mangrow kökleriniz kaynatmak icin kazan dışında birşeye sığamayacak kadar büyük ise kaynar suda devamlı tutarak ve kaynar su tazelenerek önemli ölçüde o rengini bırakmayı sağlayabilirsiniz. Ve salınım süreci bittiğinde belirli bir zaman sonra akvaryumunuza salınım yapmayı kesecektir.
Yardımınız için teşekkür ederim. Kökler konusunda akvaryumcum yanılttı beni biraz galiba. Ne kadar kaynatsam da renk vermeye hep devam eder dedi. Bir de, kaynatınca pH düşürme özelliğini kaybeder diye korkuyorum. Dominant bakır astronotum su sertliğinden memnun olsa gerek ki rengini tüm güzelliğiyle gösteriyor.
Dış filtrenin de yeterliliğinde l/saat verisinden başka unsurlar da önemli galiba. Deneyimle değil de araştırmayla bunu gördüm. Pek çok düşük fiyatlı ürün debi değerini şişirerek yazıyor. Ama filtre hacmi, filtrasyon yeteneği, bypass, filtre malzemesi vb de önemli. Örneğin saatte 1000 litre çevirdiğini yazan Eheim 2217 600 litreye kadar olan akvaryumlara uygundur diyor. Yine ilginç, Eheim modellerinde fiyat arttıkça l/saat değeri artmıyor. 1000tl ve üzeri fiyatlı modellere çıkmak lazım, o kadar parayı da veremem gerçekten.
[QUOTE=Gattz] Üstadlarım daha iyi bilir ancak okudugum ve gordugum kadarıyla mangrow köklerini eğerki kaynatmadıysanız veya mangrow kökleriniz kaynatmak icin kazan dışında birşeye sığamayacak kadar büyük ise kaynar suda devamlı tutarak ve kaynar su tazelenerek önemli ölçüde o rengini bırakmayı sağlayabilirsiniz. Ve salınım süreci bittiğinde belirli bir zaman sonra akvaryumunuza salınım yapmayı kesecektir.
Dış filtre konusunda araştırdığım ve üstad Cüneyt Ergünün yazılarından yola çıkarsak 300 litrenize her 2 modelde yeterli gelmeyecektir. 1000 Litre çeviren bir filtre 0 debi kaybı yaşayacak olsa 3.5 Kez çevirecek. Filtrede max %30 debi kaybı yaşasanız buda 700 olsa akvarumunuzu 2.5 kez cevirecektir. Saglık bir filtrasyon icin akvaryumunuzun suyunu saatte min. 3 kez net çeviren filtreye sahip olmamız gerektiğini öğrendim. Elimdeki tetratec x700 250 litre tanklara uygundur diye kandım cunku oyle yazıyor . . . ama gelin görün 2 gün sonra su iptal oluyor iç fitre ve pipo filtre desteksiz ..
[/QUOTE] Yardımınız için teşekkür ederim. Kökler konusunda akvaryumcum yanılttı beni biraz galiba. Ne kadar kaynatsam da renk vermeye hep devam eder dedi. Bir de, kaynatınca pH düşürme özelliğini kaybeder diye korkuyorum. Dominant bakır astronotum su sertliğinden memnun olsa gerek ki rengini tüm güzelliğiyle gösteriyor.
Dış filtrenin de yeterliliğinde l/saat verisinden başka unsurlar da önemli galiba. Deneyimle değil de araştırmayla bunu gördüm. Pek çok düşük fiyatlı ürün debi değerini şişirerek yazıyor. Ama filtre hacmi, filtrasyon yeteneği, bypass, filtre malzemesi vb de önemli. Örneğin saatte 1000 litre çevirdiğini yazan Eheim 2217 600 litreye kadar olan akvaryumlara uygundur diyor. Yine ilginç, Eheim modellerinde fiyat arttıkça l/saat değeri artmıyor. 1000tl ve üzeri fiyatlı modellere çıkmak lazım, o kadar parayı da veremem gerçekten.
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
Merhaba, net 300 lt astronot akvaryumum var. Beraberinde gelen eheim 2213 doğal olarak yetersiz geliyor, iç filtre ve sık dip çekimiyle suyu berrak tutmaya çalışıyorum. Bir de mangrove kökleri suyu sarartıyor.
Merhaba, net 300 lt astronot akvaryumum var. Beraberinde gelen eheim 2213 doğal olarak yetersiz geliyor, iç filtre ve sık dip çekimiyle suyu berrak tutmaya çalışıyorum. Bir de mangrove kökleri suyu sarartıyor.
Uzun araştırmalar sonucu, fiyat, enerji sarfiyatı ve performansını kıyaslayarak seçenekleri Eheim experience 350 ve 2217'ye düşürdüm. Experience modeli kullanım kolaylığı ve aynı fiyata dolu gelmesiyle cazip geliyor. 2217 de daha düşük enerji sarfiyatı, biraz daha büyük hacmi ve basit çalışma prensibiyle. Aslında kullanım kolaylığı performanstan daha az önemli.
İlk sorum, bu ikisinden biri (2213 desteğiyle) astronotlara yeterli gelir mi, yoksa daha fazla bir bütçe mi ayırmam gerek? İkincisi, hangisini almalıyım? Üçüncüsü de filtrasyonla sudaki sarılıktan kurtulabilir miyim, yoksa kökleri çıkartmam mı gerekli?
Şimdiden teşekkür ederim.
Yeni Kurduğum Akvaryum ve Bazı Sıkıntılar
Arka fon başarılı olmuş, ben de niyetlenmiş sonra vazgeçmiştim. Bir de bir yerde akvaryum için zararlı salınım yaptığını okumuştum. Buna dikkat edin derim.
Yeni konulan akvaryum kumunun oturması bazen 1 haftayı buluyor, bulanıklık normal. Ama balıkları eklemek için biraz acele etmişsiniz. Bakteri kültürü eklediniz mi?
Beyaz lekeyi göremedim, taşıma stresinden beyaz benek çok sık görülüyor. Eğer varsa mutlaka tedavi edin.
Hayırlı olsun :)
Arka fon başarılı olmuş, ben de niyetlenmiş sonra vazgeçmiştim. Bir de bir yerde akvaryum için zararlı salınım yaptığını okumuştum. Buna dikkat edin derim.
Yeni konulan akvaryum kumunun oturması bazen 1 haftayı buluyor, bulanıklık normal. Ama balıkları eklemek için biraz acele etmişsiniz. Bakteri kültürü eklediniz mi?
Beyaz lekeyi göremedim, taşıma stresinden beyaz benek çok sık görülüyor. Eğer varsa mutlaka tedavi edin.
Hayırlı olsun :)
SON MESAJLAR
- Ember Tetra nniiaa, 00:19
Amerikan Tetraları - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
KULLANICILAR
- 64 Online Kullanıcı, 35 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
osmandbnl,
yeekim,
Hoppala,
Sungurr,
BilalM.,
Salihsapkaa,
altuntasseref,
SeaWorld,
emrahdm,
nniiaa,
ugurbaran,
Manguday,
0rnn,
sina cen,
userhamit,
ProfMalawi,
esensml,
sorbiek,
merutay,
esucsuz,
plutarkhos,
EmiirKaan,
Tallha,
burakinal,
Samoo,
Laetacara,
omerdonmez,
syerli,
Umutoty,
Metinmert Yiğit,
erimgorgulu,
Savvah,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.








