ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Mart 2009 05:10
Son Ziyaret:
02 Ekim 2009 15:14
Toplam Mesaj:
3 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tunca Pak
Doğum Tarihi:
19 Ocak 1979
Yaş:
47
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Tunca Pak
SON 3 MESAJI
kuntiz felç mi oldu?
Arkadaşlar merhaba,
Ben kapluşuma yaklaşık 6 aydır bakıyorum. Plastik bir kapta hediye olarak bana geldi. Bir süre sonra hastalandı. O gün o şekilde bakılamayacağını anladım ve kapluşu yoğun tedavi uyguladım. Sonuç olarak iyileşti bende hemen onu hemen daha iyi yaşayabileceği bir ortama taşımaya karar verdim. Şimdi kedisine özel bir akvaryumda kuru alanı, ısıtıcısı, uv lambası, ısıtıcı lambası olan bir evde yaşıyor. Forumda okuduklarımdan yola çıkarak en uygun yaşam olanını oluşturmaya çalıştım.
Isıtıcı lambası ve uv lambası günde 12 saat açık.
Her şey yolundayken. 2 gün önce bazı problemler gözlemledi. Kaplumbağanın yüzmesinde ve yeme gidişlerde anormallikler vardı. Bugün iyice ilerlemiş gördüm. Kapluş dengesiz yüzüyor hatta takla atıyor. Kuru alana çıktığında suya dönerken de yürüyüşü çok dağınık. Ayrıca boynunu dışarı çıkarttığında boyun sağa doğru eğik şekilde duruyor. Hiçbir şekilde sola dönmüyor boyunu.
Forumda ve nette araştırdığım kadarıyla felç durumu mevcut. Bu durumun zehirlene, travma veya b vitamini eksikliğinden kaynaklandığı yazıyor.
Ancak çözüm konusunda net bir çözüme ulaşamadım.sizlerden yardım bekliyorum.
Suyun sıcaklıgını 29-30 derece civarında.
Yanlız son zamanlarda akvaryum güneş gördüğü için yosun yaptı. Bundan kaynaklanıyor olabilir mi?
Video ve fotoğraf ekledim
http://img9.imageshack.us/i/dscn1763i.jpg/
http://img34.imageshack.us/i/dscn1766y.jpg/
http://img30.imageshack.us/i/dscn1769l.jpg/
http://img5.imageshack.us/i/dscn1770ox.jpg/
http://www.youtube.com/watch?v=SuTkeQXmEGw
http://www.youtube.com/watch?v=l0WqHQmqx_c
Arkadaşlar merhaba,
Ben kapluşuma yaklaşık 6 aydır bakıyorum. Plastik bir kapta hediye olarak bana geldi. Bir süre sonra hastalandı. O gün o şekilde bakılamayacağını anladım ve kapluşu yoğun tedavi uyguladım. Sonuç olarak iyileşti bende hemen onu hemen daha iyi yaşayabileceği bir ortama taşımaya karar verdim. Şimdi kedisine özel bir akvaryumda kuru alanı, ısıtıcısı, uv lambası, ısıtıcı lambası olan bir evde yaşıyor. Forumda okuduklarımdan yola çıkarak en uygun yaşam olanını oluşturmaya çalıştım.
Isıtıcı lambası ve uv lambası günde 12 saat açık.
Her şey yolundayken. 2 gün önce bazı problemler gözlemledi. Kaplumbağanın yüzmesinde ve yeme gidişlerde anormallikler vardı. Bugün iyice ilerlemiş gördüm. Kapluş dengesiz yüzüyor hatta takla atıyor. Kuru alana çıktığında suya dönerken de yürüyüşü çok dağınık. Ayrıca boynunu dışarı çıkarttığında boyun sağa doğru eğik şekilde duruyor. Hiçbir şekilde sola dönmüyor boyunu.
Forumda ve nette araştırdığım kadarıyla felç durumu mevcut. Bu durumun zehirlene, travma veya b vitamini eksikliğinden kaynaklandığı yazıyor.
Ancak çözüm konusunda net bir çözüme ulaşamadım.sizlerden yardım bekliyorum.
Suyun sıcaklıgını 29-30 derece civarında.
Yanlız son zamanlarda akvaryum güneş gördüğü için yosun yaptı. Bundan kaynaklanıyor olabilir mi?
Video ve fotoğraf ekledim
http://img9.imageshack.us/i/dscn1763i.jpg/
http://img34.imageshack.us/i/dscn1766y.jpg/
http://img30.imageshack.us/i/dscn1769l.jpg/
http://img5.imageshack.us/i/dscn1770ox.jpg/
http://www.youtube.com/watch?v=SuTkeQXmEGw
http://www.youtube.com/watch?v=l0WqHQmqx_c
Kaplumbağa ve Sürüngenlerde Salmonella Hastalığı
Merhabalar,
Yeni Bir kaplumbağa sahibiyim.
1-2 gün önce eşime yengesi doğum günü hediyesi verdi.
Bu başlığı okuduktan sonra yeni kaplumbağa sahiplerinin anında verdiği tekpiyi vermeyeceğim.
Ancak teşekkür edeceğim. Çok ciddi bir konuda bilgilenmiş oldum. Ancak bu konuda edindiğim bu bilgi kaplumbağamı kapı dışarı etmeme neden olmayacak. Yapacağım şey önlem almak olacak.
Çüknü evimizde ve evimizin dışında biz insanoğlunu etkiliyecek çok fazla sayıda hastalık ve tehlike ile karşı karşıyayız.
Detaylarını öğrendiğimiz her risk için o riskin neden olduğu şeyden vaz geçsek bırakın bir şehirde yaşamayı, bir evde bir ormanlık alanda hatta dünya üzerinde herhangi bir yerde yaşayamazdık.
Risk taşıyan ürün yada canlılar istesekte istemesekte heryerdeler.
Kaplumbağadan vazgeçiyoruz. Peki tamam ama hergün kullandığımız besinlerimiz olan meyve ve sebzelerin üzerindeki tarım ilaçları biz insanları oldukça etkiliyor. Ama biz onları yemekten vazgeçmedik önlem alıyoruz.
Evinizde hergün enaz 3-4 saatinizi karşısında geçirdiğiniz TV radyasyon yayıyor.TV'yi çöpe atan var mı?
Kullandığımız otomobiller hergün tenefüs ettiğimiz havaya zehir saçıyor. Otomobilinizden vazgeçtiniz mi?
Karşı olduğum tütünsel içecekler tüm insanlığı zehirliyor. Kaplumbağalar konusu söz konusu olduğunda çocuklarımız düşünüyoruz. Ancak çocuklarının yanında bu dumanlı zehiri tüketen insansayısı sizce kaç milyon olabilir? Ve bu zehirden vazgeçtiler mi?
Çocukların hastalıklarının çoğunu 2000-3000 nüfüslü okullarda hep beraber eğitim görürken kaptıklarını düşünürsek. Önlem olarak okulları mı kapatmalıyız. Hastalıkların tüm sebebinin okullar olduğunumu söylemeliyiz? yoksa önlem mi almalıyız?
Kısacası çok ağır risklerle hergün karşı karşıyayız. Evet ben buna birde Salmonella'yı dahil etmek istemiyorum diyen herkeze saygı duyuyorum.Hatta bu amaç uğruna site açıp çocuklardan uzak tutmak için çaba harcamanıza içtenlikle teşekkür ederim.
Ancak bunları yaparken bu canlıları günah keçisi olarak göstememeye azami olarak çaba göstemenizi diliyorum. Çünkü bu hayvanların taşıdığı risk emin olun çevrenizdeki pekçok riskden daha az.
duygu hanımın yazısından
"Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tifo ateşinin yıllık global görülme sıklığını %1'lik ölümlülükle 21 milyon vaka olarak hesaplamıştır. Bunun neredeyse tümü gıda yoluyladır. tavsiyem, elini ağzına sürekli götürecek yaştaki çocuklu evlerde sürüngen beslemeyin. sürüngen beslenen evlerde de genel temizliklerden sonra ellerinizi iyi yıkayın. sürüngeninizle aynı tabaktan yemeyin!!:)"
WHO'nun verilerine dikkat etmeliyiz. Bu hastalığın sorumlusu kaplumbağalardan çok besinlerimizdir. Ancak aynı cümlenin sonundaki sözlerede kulak vermeliyiz.
"çocuklu evlerde sürüngen beslemeyin"
Son olarak bu hastalığı çocuk iken şehrin musluğundan akan su ile kapmış ve ölümden dönmüş biri olarak yazıyorum.
Hassasiyetinizi anlıyorum ancak lütfen ve lütfen sergileyeceğiniz tavrın bu canlı üzerinde olumsuz bir etkisi olmasın. Bu hastalığın %100 sorumlusu edilmesinler. Bu kendi hakkını savunamayan bir canlıya yapılacak en büyük yanlış olur.
Unutmayın ki bu hayvanlar bu dünyada bizden milyonlarca yıl önce yaşamaya başladılar ve hala yaşıyorlar.
Şimdi dünyadaki hakim güç olduğumuz için onlar için gerekli olan bu bakteri aracılığıyla onlara haksızlık yapmayalım.
Bir an onların bize hesap sorduklarını düşünün. Kaplumbağaların ve tüm canlıların neden olduğumuz hava kirliliği, su kirliliği ve bilimum kirlilik sebebi için bize soracakları hesabın yanında onların Salmonella bakterisi ne kadar masum kalır.
Ayrıca çocuklarımızı cam fanusta yetiştiremeyiz ve yetiştirmemeliyiz. Bağışıklık sistemi dediğimiz şey virüslere ve bakterilere maruz kalarak öğrenir ve güçlenir. Bunu söyleyerek çocuklarımızı korumayalım demiyorum. Korumak sadece onları risklerden uzak tutarak olmaz eğitimle olur.
Onları hem esirgeyelim hemde bilinçlendirelim.
Kaplumbağalar bu riski taşıyor diye çok sevdikleri ninja kaplumbağaları öcü yapmayalım. Onlara bu sevdikleri hayvanın kendileri için faydalı ancak özellikle çocuklar ve yaşlılar için zararlı bir bakteri taşıdığını öğretelim.
Unutmayın ninja kaplumbağlar cizgi filmde kötülere karşı sürekli üstünlük kazanıyorlar. Bir nevi kötülüğe karşı savaşıyorlar. Bu doğru bir mesaj bence.
Lüften yanlış anlamayın. Sadece çocuklarımızı bilinçlendirelim. İstemeyen kaplumbağa yetiştirmesin. Ancak bu hayvanları bu hastalığın tek sorumlusu gibi göstermeyelim.
Bu yazıyı okuduğunuz ve tahamül edebildiğiniz için teşekkür ederim.
nakka 2009-03-11 06:46:54
Merhabalar,
Yeni Bir kaplumbağa sahibiyim.
1-2 gün önce eşime yengesi doğum günü hediyesi verdi.
Bu başlığı okuduktan sonra yeni kaplumbağa sahiplerinin anında verdiği tekpiyi vermeyeceğim.
Ancak teşekkür edeceğim. Çok ciddi bir konuda bilgilenmiş oldum. Ancak bu konuda edindiğim bu bilgi kaplumbağamı kapı dışarı etmeme neden olmayacak. Yapacağım şey önlem almak olacak.
Çüknü evimizde ve evimizin dışında biz insanoğlunu etkiliyecek çok fazla sayıda hastalık ve tehlike ile karşı karşıyayız.
Detaylarını öğrendiğimiz her risk için o riskin neden olduğu şeyden vaz geçsek bırakın bir şehirde yaşamayı, bir evde bir ormanlık alanda hatta dünya üzerinde herhangi bir yerde yaşayamazdık.
Risk taşıyan ürün yada canlılar istesekte istemesekte heryerdeler.
Kaplumbağadan vazgeçiyoruz. Peki tamam ama hergün kullandığımız besinlerimiz olan meyve ve sebzelerin üzerindeki tarım ilaçları biz insanları oldukça etkiliyor. Ama biz onları yemekten vazgeçmedik önlem alıyoruz.
Evinizde hergün enaz 3-4 saatinizi karşısında geçirdiğiniz TV radyasyon yayıyor.TV'yi çöpe atan var mı?
Kullandığımız otomobiller hergün tenefüs ettiğimiz havaya zehir saçıyor. Otomobilinizden vazgeçtiniz mi?
Karşı olduğum tütünsel içecekler tüm insanlığı zehirliyor. Kaplumbağalar konusu söz konusu olduğunda çocuklarımız düşünüyoruz. Ancak çocuklarının yanında bu dumanlı zehiri tüketen insansayısı sizce kaç milyon olabilir? Ve bu zehirden vazgeçtiler mi?
Çocukların hastalıklarının çoğunu 2000-3000 nüfüslü okullarda hep beraber eğitim görürken kaptıklarını düşünürsek. Önlem olarak okulları mı kapatmalıyız. Hastalıkların tüm sebebinin okullar olduğunumu söylemeliyiz? yoksa önlem mi almalıyız?
Kısacası çok ağır risklerle hergün karşı karşıyayız. Evet ben buna birde Salmonella'yı dahil etmek istemiyorum diyen herkeze saygı duyuyorum.Hatta bu amaç uğruna site açıp çocuklardan uzak tutmak için çaba harcamanıza içtenlikle teşekkür ederim.
Ancak bunları yaparken bu canlıları günah keçisi olarak göstememeye azami olarak çaba göstemenizi diliyorum. Çünkü bu hayvanların taşıdığı risk emin olun çevrenizdeki pekçok riskden daha az.
duygu hanımın yazısından
"Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tifo ateşinin yıllık global görülme sıklığını %1'lik ölümlülükle 21 milyon vaka olarak hesaplamıştır. Bunun neredeyse tümü gıda yoluyladır. tavsiyem, elini ağzına sürekli götürecek yaştaki çocuklu evlerde sürüngen beslemeyin. sürüngen beslenen evlerde de genel temizliklerden sonra ellerinizi iyi yıkayın. sürüngeninizle aynı tabaktan yemeyin!!:)"
WHO'nun verilerine dikkat etmeliyiz. Bu hastalığın sorumlusu kaplumbağalardan çok besinlerimizdir. Ancak aynı cümlenin sonundaki sözlerede kulak vermeliyiz.
"çocuklu evlerde sürüngen beslemeyin"
Son olarak bu hastalığı çocuk iken şehrin musluğundan akan su ile kapmış ve ölümden dönmüş biri olarak yazıyorum.
Hassasiyetinizi anlıyorum ancak lütfen ve lütfen sergileyeceğiniz tavrın bu canlı üzerinde olumsuz bir etkisi olmasın. Bu hastalığın %100 sorumlusu edilmesinler. Bu kendi hakkını savunamayan bir canlıya yapılacak en büyük yanlış olur.
Unutmayın ki bu hayvanlar bu dünyada bizden milyonlarca yıl önce yaşamaya başladılar ve hala yaşıyorlar.
Şimdi dünyadaki hakim güç olduğumuz için onlar için gerekli olan bu bakteri aracılığıyla onlara haksızlık yapmayalım.
Bir an onların bize hesap sorduklarını düşünün. Kaplumbağaların ve tüm canlıların neden olduğumuz hava kirliliği, su kirliliği ve bilimum kirlilik sebebi için bize soracakları hesabın yanında onların Salmonella bakterisi ne kadar masum kalır.
Ayrıca çocuklarımızı cam fanusta yetiştiremeyiz ve yetiştirmemeliyiz. Bağışıklık sistemi dediğimiz şey virüslere ve bakterilere maruz kalarak öğrenir ve güçlenir. Bunu söyleyerek çocuklarımızı korumayalım demiyorum. Korumak sadece onları risklerden uzak tutarak olmaz eğitimle olur.
Onları hem esirgeyelim hemde bilinçlendirelim.
Kaplumbağalar bu riski taşıyor diye çok sevdikleri ninja kaplumbağaları öcü yapmayalım. Onlara bu sevdikleri hayvanın kendileri için faydalı ancak özellikle çocuklar ve yaşlılar için zararlı bir bakteri taşıdığını öğretelim.
Unutmayın ninja kaplumbağlar cizgi filmde kötülere karşı sürekli üstünlük kazanıyorlar. Bir nevi kötülüğe karşı savaşıyorlar. Bu doğru bir mesaj bence.
Lüften yanlış anlamayın. Sadece çocuklarımızı bilinçlendirelim. İstemeyen kaplumbağa yetiştirmesin. Ancak bu hayvanları bu hastalığın tek sorumlusu gibi göstermeyelim.
Bu yazıyı okuduğunuz ve tahamül edebildiğiniz için teşekkür ederim.
Su Kaplumbağası Bakımı ve Akvaryum
Merhabalar,
Foruma yeni üye oldum. Eşimin doğum gününde bize hediye edilen kırmızı başlı ile bizde sizlerin arasına katıldık.
Hediye eden arkadaşım bize bir adet yem (Gammarus) birde kabuk sertleştirici verdi. Yemin günde 1 kere 2 adet(bundan iki parça anlaım :) ) verilmesi gerektiğini ve kabuk sertleştiricininde haftada 1 kere uygulanması gerektiğini söyledi. Bu bilgileri ise petshop'dan aldığını belirtti.
Daha önce farklı cinslerde birkaç tür hayvan besleyen birisi olarak petshop'lara ne kadar güvenilebileceğini ( işini iyi yapanları tenzih ederim ) iyi bilen biri olarak hemen araştırmaya başladım ve sizleri buldum.
Forumu uzun uzun okudum ve pekçok farklı öneri ile karşılaştım.
Kafamdakileri topladıktan sonra düzenli bir şekilde sorularımı sorarak olayı iyice netleştirmek ve hayatı bize teslim edilmiş bu canlıya en iyi şartları sunmak istiyorum.
Bunun için 1-2 gün içinde alışveriş yapacağım.
Şu an kaplumbağamız ( henüz ad koymayı beceremedik ) plastik palmiyeli bir kapta. Herşeyden önce bir sürüngen olduğu için kuru bölgeye çıktığında ısınması için masa lambamı emrine vermiş bulunuyorum. Gerekli hazırlıklar yapılana kadar tabi.
Sorularıma gelince;
1.Akvaryum büyüklüğü ( en az 2 sene idare edecek kadar )
2.Yem seçimi ( Elimde gammarus var ) Lütfen marka belirtiniz
3.Vitamin seçimi
4.Kabuk sertleştirici kullanılmalı mı? Neden
5.Isıtıcı markası ( Akvaryum büyüklüğüne uygun olarak )
6.Su filitresi markası ve modeli ( Yine akvaryum büyüklüğüne uygun olarak )
7.UV lambası ve markası
8.Kuru bölge için ısıtıcı lamba markası
* UV ve kuru bölge ısıtıcı lambanın sürekli açık mı kalması gerekiyor.
9.Beslenme şekli ve sıklığı ( Küçük olduğu için protein bazlı beslenmesi gerektiğini okuduklarımdan çıkardım. Sanırım yeşilliğe 1 yaşından sonra geçilmesi gerekiyor)
Biraz detaylı oldu sorularım ancak bunları edinmek için petshop'a gideceğim için yanlış yönlendirilmek istemiyorum. Genelde tavırları ürün satmak konusunda "o üründen yok ama bu aynısı, en iyisi bu" şeklinde olduğu için temkinli davanmaya çalışıyorum.
Son olarakta kaplumbağamızın durumunu özetliyeyim.
Günde bir kere yem verilmesi gerekiyor dendiği için akşaları 2 parça gammarus atıyorum. Afiyetle yiyiyor. Yememe durumu yok yani.
Kuru bölgeye arada bir çıkıyor. Plastik kabında oldukça hareketli sayılır.
Özellikle Masa lambasını ona çevirdiğimden beri güneşleme sıklığı artı.
Kışın bu soğuk günlerinde bana nazire yapar gibi güneşleniyor yani :)))
Oldukça uzattım. İlk önce bu uzun yazıyı okuya herkeze ve yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim.
Merhabalar,
Foruma yeni üye oldum. Eşimin doğum gününde bize hediye edilen kırmızı başlı ile bizde sizlerin arasına katıldık.
Hediye eden arkadaşım bize bir adet yem (Gammarus) birde kabuk sertleştirici verdi. Yemin günde 1 kere 2 adet(bundan iki parça anlaım :) ) verilmesi gerektiğini ve kabuk sertleştiricininde haftada 1 kere uygulanması gerektiğini söyledi. Bu bilgileri ise petshop'dan aldığını belirtti.
Daha önce farklı cinslerde birkaç tür hayvan besleyen birisi olarak petshop'lara ne kadar güvenilebileceğini ( işini iyi yapanları tenzih ederim ) iyi bilen biri olarak hemen araştırmaya başladım ve sizleri buldum.
Forumu uzun uzun okudum ve pekçok farklı öneri ile karşılaştım.
Kafamdakileri topladıktan sonra düzenli bir şekilde sorularımı sorarak olayı iyice netleştirmek ve hayatı bize teslim edilmiş bu canlıya en iyi şartları sunmak istiyorum.
Bunun için 1-2 gün içinde alışveriş yapacağım.
Şu an kaplumbağamız ( henüz ad koymayı beceremedik ) plastik palmiyeli bir kapta. Herşeyden önce bir sürüngen olduğu için kuru bölgeye çıktığında ısınması için masa lambamı emrine vermiş bulunuyorum. Gerekli hazırlıklar yapılana kadar tabi.
Sorularıma gelince;
1.Akvaryum büyüklüğü ( en az 2 sene idare edecek kadar )
2.Yem seçimi ( Elimde gammarus var ) Lütfen marka belirtiniz
3.Vitamin seçimi
4.Kabuk sertleştirici kullanılmalı mı? Neden
5.Isıtıcı markası ( Akvaryum büyüklüğüne uygun olarak )
6.Su filitresi markası ve modeli ( Yine akvaryum büyüklüğüne uygun olarak )
7.UV lambası ve markası
8.Kuru bölge için ısıtıcı lamba markası
* UV ve kuru bölge ısıtıcı lambanın sürekli açık mı kalması gerekiyor.
9.Beslenme şekli ve sıklığı ( Küçük olduğu için protein bazlı beslenmesi gerektiğini okuduklarımdan çıkardım. Sanırım yeşilliğe 1 yaşından sonra geçilmesi gerekiyor)
Biraz detaylı oldu sorularım ancak bunları edinmek için petshop'a gideceğim için yanlış yönlendirilmek istemiyorum. Genelde tavırları ürün satmak konusunda "o üründen yok ama bu aynısı, en iyisi bu" şeklinde olduğu için temkinli davanmaya çalışıyorum.
Son olarakta kaplumbağamızın durumunu özetliyeyim.
Günde bir kere yem verilmesi gerekiyor dendiği için akşaları 2 parça gammarus atıyorum. Afiyetle yiyiyor. Yememe durumu yok yani.
Kuru bölgeye arada bir çıkıyor. Plastik kabında oldukça hareketli sayılır.
Özellikle Masa lambasını ona çevirdiğimden beri güneşleme sıklığı artı.
Kışın bu soğuk günlerinde bana nazire yapar gibi güneşleniyor yani :)))
Oldukça uzattım. İlk önce bu uzun yazıyı okuya herkeze ve yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- Su Yosunu Cyber_Scout, 11:25
Yosun - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:22
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
altuntasseref,
ochischeni_tumr,
Hidro Dinamik,
EKAR,
osmandbnl,
aquaticathearmi,
ezzalisi,
Kınayu,
Mithrandirr,
yeekim,
zekigonlum,
0rnn,
fikret43,
yyiImaz,
ciways,
Zombie2626,
Feanor,
Omer1881,
Jeveux,
zen666,
SinanBulut,
DigitalPen,
sina cen,
Öğretmen Ali,
Tuby,
ugurinann,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
ochischeni_bspl,
atakanaydin,
MehmetEgemen,
muratskara,
ÇaĞRı,
Ercankurt,
yns325,
metsi,
a.gumrah,
Fatihsm,
EmiirKaan,
888starz_foMt,
scorpion26,
MrBdk,
priemka_woOa,
yusufelik,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
