ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
K3r3m
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1096
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Mart 2017 17:07
Son Ziyaret:
Dün 01:55
Toplam Mesaj:
1151 [0.34 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
1 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kerem Okuroğlu
Doğum Tarihi:
01 Mart 2006
Yaş:
20
İl:
Istanbul
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kerem Okuroğlu
Corydoras Concolor F0
Corydoras Brevirostris F0
Corydoras Delphax F0
Corydoras sterbai
L340 Pleco F0
L199 Pleco F0
SON 10 MESAJI
En Küçük Cory: Hastatuslarım
Nereden aldınız acaba? Bende 14 adet vardı bulabilirsem tekrar edinmeyi çok isterim, çok özeller hassas bir tür ve biraz zor yem kabul ediyordu benimkiler gözlemlediğim kadarıyla akrabası pigmelere de epey benziyor davranışları.
Nereden aldınız acaba? Bende 14 adet vardı bulabilirsem tekrar edinmeyi çok isterim, çok özeller hassas bir tür ve biraz zor yem kabul ediyordu benimkiler gözlemlediğim kadarıyla akrabası pigmelere de epey benziyor davranışları.
Hobi Köşem
[QUOTE=CNDRAqua]
Hımm bunu düşünmemiştim bak. Aslında olabilir, güzel bir İnka çifti bulsam çok güzel olur. Arif abide harika bir çift vardı ama sonrasında onlara ne oldu bilmiyorum, belki o soydan bi İnka bulursam olabilir [:)]. Fikirlerin için teşekkürler canım [:3].
Evet o mükemmel akvaryumu, tanıtımlarda görmüştüm. Betta fikri de fena değil ama bu akvaryumda beklemektense yurtta biraz daha küçük bir akvaryumum var onda besleyebilirim.
Aslında şu sıralar aklıma şöyle bir fikir geldi. Daha öncesindeki İnka tankında bir tane de cüce vatoz vardı. Renkleri ve davranışları çok hoşuma gidiyordu ama inkalarla fazlasıyla yer kavgalarına tutuşuyorlardı o yüzden ayırmak zorunda kaldım. Belki bir çift cüce vatoz alabilirim. Ayriyetten neon tetra ve C corydoras da ekleyebilirim. Canlı yükü çok olmazsa minik bir sürü de balta balığı olabilir belki. Ama canlı yükü çok olur tahminimce, gerçi 40 litrelik akvaryuma da ağzına kadar malzemeyle dolu dış filtre taktım ama bilemiyorum pek güvenemedim.
Ama vatoz beslersem de klasik, petshoplarda satılan cüce vatozlardan değil de biraz daha zor ve pahalı türlerden beslemek isterim. Vatozcu arkadaşlar tür tavsiyesinde bulunursa sevinirim [:D][/QUOTE]Vatoz kesinlikle olmaz 40 litrede en iyisi gerekli saklanma alanları ve optik engeller ile kendi türüne karşı özellikle erkekler agresyon gösterebildiğinden 70-80 litre imkan varsa daha büyük, en azından 4’lü bir grupta bakmak gerek ki zaten şuanki blackwater tank vatozların habitatına hayli ters kaçıyor vatozlar daha çok büyük batık ağaç kökleri büyük kayalar ve bol bol akıntılı suları severler vatoz habitatında bitki de kuru yaprakta bulunmaz nehir çok akıntılı olduğu için ki zaten özel türlerden bahsetmişsin L144 gibi akvaryumda üretilerek seleksiyon yapılmış türler dışında L serisi vatozların çiftini 900 liradan aşağı vereni görmedim. Ben yerinde olsam neon tetra bana çok sıradan geldiğinden neonları elerim 6 carnegiella strigata zeminde 6 pigme corydoras yaparım çünkü bir çift apisto alırsan nerede yavrularını boylandıracaksın?[EDIT]K3r3m,2022-05-22 15:55:02[/EDIT]
[QUOTE=CNDRAqua]
Hımm bunu düşünmemiştim bak. Aslında olabilir, güzel bir İnka çifti bulsam çok güzel olur. Arif abide harika bir çift vardı ama sonrasında onlara ne oldu bilmiyorum, belki o soydan bi İnka bulursam olabilir [:)]. Fikirlerin için teşekkürler canım [:3].
Evet o mükemmel akvaryumu, tanıtımlarda görmüştüm. Betta fikri de fena değil ama bu akvaryumda beklemektense yurtta biraz daha küçük bir akvaryumum var onda besleyebilirim.
Aslında şu sıralar aklıma şöyle bir fikir geldi. Daha öncesindeki İnka tankında bir tane de cüce vatoz vardı. Renkleri ve davranışları çok hoşuma gidiyordu ama inkalarla fazlasıyla yer kavgalarına tutuşuyorlardı o yüzden ayırmak zorunda kaldım. Belki bir çift cüce vatoz alabilirim. Ayriyetten neon tetra ve C corydoras da ekleyebilirim. Canlı yükü çok olmazsa minik bir sürü de balta balığı olabilir belki. Ama canlı yükü çok olur tahminimce, gerçi 40 litrelik akvaryuma da ağzına kadar malzemeyle dolu dış filtre taktım ama bilemiyorum pek güvenemedim.
Ama vatoz beslersem de klasik, petshoplarda satılan cüce vatozlardan değil de biraz daha zor ve pahalı türlerden beslemek isterim. Vatozcu arkadaşlar tür tavsiyesinde bulunursa sevinirim [:D][/QUOTE]Vatoz kesinlikle olmaz 40 litrede en iyisi gerekli saklanma alanları ve optik engeller ile kendi türüne karşı özellikle erkekler agresyon gösterebildiğinden 70-80 litre imkan varsa daha büyük, en azından 4’lü bir grupta bakmak gerek ki zaten şuanki blackwater tank vatozların habitatına hayli ters kaçıyor vatozlar daha çok büyük batık ağaç kökleri büyük kayalar ve bol bol akıntılı suları severler vatoz habitatında bitki de kuru yaprakta bulunmaz nehir çok akıntılı olduğu için ki zaten özel türlerden bahsetmişsin L144 gibi akvaryumda üretilerek seleksiyon yapılmış türler dışında L serisi vatozların çiftini 900 liradan aşağı vereni görmedim. Ben yerinde olsam neon tetra bana çok sıradan geldiğinden neonları elerim 6 carnegiella strigata zeminde 6 pigme corydoras yaparım çünkü bir çift apisto alırsan nerede yavrularını boylandıracaksın?[EDIT]K3r3m,2022-05-22 15:55:02[/EDIT]
🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Orinoco tankımdan..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205902/130520222118171.jpg[/IMG]
[VID]https://youtu.be/3NlxCPQMGs8[/VID][/QUOTE] Çok güzel olmuş [:)], bu tank geçen sene kurulmuştu diye biliyorum hala faal değil sanırım? Tankın genel bir görüntüsü varsa paylaşırsanız sevinirim elma salyangozları istilacı tür oluyor diye biliyorum orinoco'da endemik bir tür mü? Sanki ramireziler ve kırmızı burunların olduğu tank daha yoğun bitkiliydi cabomba furcata türevi bitkiler vardı diye hatırlıyorum birde kum sansibar white gibi görünüyor, amazondaki kuma benzediğinden bende son zamanlarda almaya niyetlendim bulanıklık oluyor mu bu kumda?[EDIT]K3r3m,2022-05-21 17:22:34[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Orinoco tankımdan..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205902/130520222118171.jpg[/IMG]
[VID]https://youtu.be/3NlxCPQMGs8[/VID][/QUOTE] Çok güzel olmuş [:)], bu tank geçen sene kurulmuştu diye biliyorum hala faal değil sanırım? Tankın genel bir görüntüsü varsa paylaşırsanız sevinirim elma salyangozları istilacı tür oluyor diye biliyorum orinoco'da endemik bir tür mü? Sanki ramireziler ve kırmızı burunların olduğu tank daha yoğun bitkiliydi cabomba furcata türevi bitkiler vardı diye hatırlıyorum birde kum sansibar white gibi görünüyor, amazondaki kuma benzediğinden bende son zamanlarda almaya niyetlendim bulanıklık oluyor mu bu kumda?[EDIT]K3r3m,2022-05-21 17:22:34[/EDIT]
Hobi Köşem
[QUOTE=CNDRAqua]
Persenota bulsam düşünmeden alırım muhtemelen ama dediğiniz gibi bu şartlarda imkansız gibi duruyor. Trifasciata güzel ama dediğim gibi daha zor türleri deneyimlemek istiyorum [:D]. Atahaulpa olabilecek en güzel seçeneklerden biri ama çok agresif olduğunu duydum. Ayrıca yurtta kaldığım için anca haftasonu evde olabiliyorum yani akvaryumu sürekli kontrol edemiyorum. Hele ki sınav haftalarında 2-3 hafta eve gidemediğim oluyor yani agresif balık ciddi bir risk benim açımdan. O yüzden başka bir seçenek arıyorum.
Daha öncesinde İnka çiftimde hayatta kalmayı başaran yavrulara bu akvaryum yeterli gelmişti. Birinci amacım üretim değil açıkçası, ama elbette yavru görmek de isterim.
Daha öncesinde apisto çiftini hem tetralarla hem de pigmelerle beslemeyi tecrübe etmiştim. Özellikle de neon tetralar yavruların çok büyük bir kısmını yiyorlar. Diğer tetraların da çok bir farkı olacağını sanmıyorum belki bir ihtimal ember tetra olabilir. Ama şöyle de bir durum var; apistolar üreme dönemine girince o agresiflikle beraber tetraları çok küçük bir alana sıkıştırıyor hatta akvaryumdan atmaya çalışıyorlar. Tetraların aksine pigmelere neredeyse hiç dokunmuyorlar. Ondan dolayı en ideal ditherin pigmeler olacağını düşünüyorum. Benim esas aklımı karıştıran ditherlerin acaba faydadan ziyade zararı mı olur diye düşünüyorum.[/QUOTE]Atahualpa agresiftir, bence trifasciata en iyi seçim olur bende de 45x30 ölçülerinde bir tank var bende trifasciata besleyeceğim atahualpa ara sıra çifti ayırmayı, ayna terapisini ister diye düşünüyorum yakından çok fazla ilgilenemeyecekseniz trifasciata gibi agresifliği çok az olan türler daha iyi olur benimde çok istediğim türler var gerek fiyat gerek istedikleri şartları karşılayamazsam alamıyorum bu isteğinizi anlayabiliyorum ama önemli olan canlıların yaşamını rahat idame edebilmesi.
[QUOTE=CNDRAqua]
Persenota bulsam düşünmeden alırım muhtemelen ama dediğiniz gibi bu şartlarda imkansız gibi duruyor. Trifasciata güzel ama dediğim gibi daha zor türleri deneyimlemek istiyorum [:D]. Atahaulpa olabilecek en güzel seçeneklerden biri ama çok agresif olduğunu duydum. Ayrıca yurtta kaldığım için anca haftasonu evde olabiliyorum yani akvaryumu sürekli kontrol edemiyorum. Hele ki sınav haftalarında 2-3 hafta eve gidemediğim oluyor yani agresif balık ciddi bir risk benim açımdan. O yüzden başka bir seçenek arıyorum.
Daha öncesinde İnka çiftimde hayatta kalmayı başaran yavrulara bu akvaryum yeterli gelmişti. Birinci amacım üretim değil açıkçası, ama elbette yavru görmek de isterim.
Daha öncesinde apisto çiftini hem tetralarla hem de pigmelerle beslemeyi tecrübe etmiştim. Özellikle de neon tetralar yavruların çok büyük bir kısmını yiyorlar. Diğer tetraların da çok bir farkı olacağını sanmıyorum belki bir ihtimal ember tetra olabilir. Ama şöyle de bir durum var; apistolar üreme dönemine girince o agresiflikle beraber tetraları çok küçük bir alana sıkıştırıyor hatta akvaryumdan atmaya çalışıyorlar. Tetraların aksine pigmelere neredeyse hiç dokunmuyorlar. Ondan dolayı en ideal ditherin pigmeler olacağını düşünüyorum. Benim esas aklımı karıştıran ditherlerin acaba faydadan ziyade zararı mı olur diye düşünüyorum.[/QUOTE]Atahualpa agresiftir, bence trifasciata en iyi seçim olur bende de 45x30 ölçülerinde bir tank var bende trifasciata besleyeceğim atahualpa ara sıra çifti ayırmayı, ayna terapisini ister diye düşünüyorum yakından çok fazla ilgilenemeyecekseniz trifasciata gibi agresifliği çok az olan türler daha iyi olur benimde çok istediğim türler var gerek fiyat gerek istedikleri şartları karşılayamazsam alamıyorum bu isteğinizi anlayabiliyorum ama önemli olan canlıların yaşamını rahat idame edebilmesi.
Hobi Köşem
[QUOTE=CNDRAqua]Selamlar, ufak bir güncelleme yapma vakti geldi. Ne yazık ki konu yine kendi kendime konuşuyormuşum gibi hissettirmeye başladı. Yapacak bir şey yok forumca çok bilmişliğe, ahkam kesmeye, tartışmaya gelince susmak bilmiyoruz ama iş tavsiye vermeye, yapıcı eleştiri yapmaya gelince suspus kesiliyoruz [:D]. Neyse yapacak bir şey yok konuyu bir arşiv gibi görmeye başladım artık.
Ufak bir sitemin ardından olup bitenleri anlatayım. Ne yazık ki hala pigme corydorasların siparişini veremedim zaten önümde de 2 haftalık bir sınav dönemi var. 2-3 hafta sonra almaya karar verdim. Zaten hala daha da tam olarak alıp almamaya karar verebilmiş değilim. Apistolar da 1-2 ay sonraya kaldı muhtemelen. Tür seçimi yapmak için de daha geniş bir zaman kalmış olacak.
Bu gün Blackwater akvaryumda tasarımda ufak değişiklikler yaptım. Ayrıca geçen gün yaptığım ölçümde TDS 35 ppm’e kadar düşmüş, bir an önce pH ölçerin kalibrasyonunu da yaptırmak istiyorum. İki akvaryumun da görsellerini muhtemelen bu akşam eklerim. Similis akvaryumunda da; similisler iyice alıştı, etrafı kazmaya başladı keretalar [:)))]. Kayalarda da alg oluşumu başladı, kısacası işler istediğim gibi gidiyor genel olarak.
Şimdi birkaç sorum olacak, cevap gelmezse ayriyetten başka bir konu daha açabilirim.
Similis akvaryumunda sebebini anlayamadığım bir şekilde camda onlarca kılcal çizik oluştu. Fotoğraflarda pek belli olmuyor ve akvaryumu uzaktan görünce de çok göze çarpmıyor ama akvaryumu yakından izleyince epey rahatsız edici ve keyif kaçırıcı gözüküyor. Ultra clear camların daha kolay çizildiğini duymuştum. Bu çiziklerin bir çözümü var mı[:?]
Similis akvaryumunda her şey tıkırında ama uzun süredir aynı türü besliyorum. Akvaryumla alakalı veya tür tavsiyesi olan varsa belirtirse sevinirim.
Sizce dither olarak pigme corydoras almalı mıyım?
Apisto akvaryumuna tür tavsiyesine ihtiyacım var. Persenota, İnka, Atahaulpa, Trifasciata gibi sert fin yapılı apistolar daha çok hoşuma gidiyor. Birinci önceliğim olabildiğince doğal bir tür seçmek (Cacatuoides varyeteleri olmaz mesela [:)))]). Ayrıca daha öncesinde İnka beslediğimden dolayı biraz daha zor bir türe yönelmek istiyorum. TDS 35 ppm, pH ölçümü yapamıyorum şimdilik ama 6.5-7.0 üzerinde olacağını sanmıyorum. Tabii tür seçerken de Türkiye’de bulabileceğim bir tür istiyorum [:D].[/QUOTE]Personata benimde favori Apisto’larımdan biri keşke eskisi gibi çifti 350-400 TL gibi bir fiyata bulunabilse fakat günümüz şartlarında buna imkan yok. Atahualpa veya Trifasciata gayet güzel fakat oldu da çift yumurta dökerse yavruları nerede boylandıracaksınız? Pigme cory olabilir fakat beslenme zamanı apistolar da pigmeler de tabana ineceği için bence hazır güzel tetralar geliyorken tetra türlerine yönelin. Artık forumun yavaştan arşive döndüğü konusuna bende katılıyorum 2018-2019 dönemlerinde bile gün aşırı açılan birbirinden güzel konular olurdu şimdi ayda bir bile yok.
[QUOTE=CNDRAqua]Selamlar, ufak bir güncelleme yapma vakti geldi. Ne yazık ki konu yine kendi kendime konuşuyormuşum gibi hissettirmeye başladı. Yapacak bir şey yok forumca çok bilmişliğe, ahkam kesmeye, tartışmaya gelince susmak bilmiyoruz ama iş tavsiye vermeye, yapıcı eleştiri yapmaya gelince suspus kesiliyoruz [:D]. Neyse yapacak bir şey yok konuyu bir arşiv gibi görmeye başladım artık.
Ufak bir sitemin ardından olup bitenleri anlatayım. Ne yazık ki hala pigme corydorasların siparişini veremedim zaten önümde de 2 haftalık bir sınav dönemi var. 2-3 hafta sonra almaya karar verdim. Zaten hala daha da tam olarak alıp almamaya karar verebilmiş değilim. Apistolar da 1-2 ay sonraya kaldı muhtemelen. Tür seçimi yapmak için de daha geniş bir zaman kalmış olacak.
Bu gün Blackwater akvaryumda tasarımda ufak değişiklikler yaptım. Ayrıca geçen gün yaptığım ölçümde TDS 35 ppm’e kadar düşmüş, bir an önce pH ölçerin kalibrasyonunu da yaptırmak istiyorum. İki akvaryumun da görsellerini muhtemelen bu akşam eklerim. Similis akvaryumunda da; similisler iyice alıştı, etrafı kazmaya başladı keretalar [:)))]. Kayalarda da alg oluşumu başladı, kısacası işler istediğim gibi gidiyor genel olarak.
Şimdi birkaç sorum olacak, cevap gelmezse ayriyetten başka bir konu daha açabilirim.
Similis akvaryumunda sebebini anlayamadığım bir şekilde camda onlarca kılcal çizik oluştu. Fotoğraflarda pek belli olmuyor ve akvaryumu uzaktan görünce de çok göze çarpmıyor ama akvaryumu yakından izleyince epey rahatsız edici ve keyif kaçırıcı gözüküyor. Ultra clear camların daha kolay çizildiğini duymuştum. Bu çiziklerin bir çözümü var mı[:?]
Similis akvaryumunda her şey tıkırında ama uzun süredir aynı türü besliyorum. Akvaryumla alakalı veya tür tavsiyesi olan varsa belirtirse sevinirim.
Sizce dither olarak pigme corydoras almalı mıyım?
Apisto akvaryumuna tür tavsiyesine ihtiyacım var. Persenota, İnka, Atahaulpa, Trifasciata gibi sert fin yapılı apistolar daha çok hoşuma gidiyor. Birinci önceliğim olabildiğince doğal bir tür seçmek (Cacatuoides varyeteleri olmaz mesela [:)))]). Ayrıca daha öncesinde İnka beslediğimden dolayı biraz daha zor bir türe yönelmek istiyorum. TDS 35 ppm, pH ölçümü yapamıyorum şimdilik ama 6.5-7.0 üzerinde olacağını sanmıyorum. Tabii tür seçerken de Türkiye’de bulabileceğim bir tür istiyorum [:D].[/QUOTE]Personata benimde favori Apisto’larımdan biri keşke eskisi gibi çifti 350-400 TL gibi bir fiyata bulunabilse fakat günümüz şartlarında buna imkan yok. Atahualpa veya Trifasciata gayet güzel fakat oldu da çift yumurta dökerse yavruları nerede boylandıracaksınız? Pigme cory olabilir fakat beslenme zamanı apistolar da pigmeler de tabana ineceği için bence hazır güzel tetralar geliyorken tetra türlerine yönelin. Artık forumun yavaştan arşive döndüğü konusuna bende katılıyorum 2018-2019 dönemlerinde bile gün aşırı açılan birbirinden güzel konular olurdu şimdi ayda bir bile yok.
Yeni Hongsloi Yavrularımız.
Maşallah çok güzel görünüyor, son günlerde apisto ithalatı olmuyor diye biliyorum damızlıkları nereden aldınız?
Maşallah çok güzel görünüyor, son günlerde apisto ithalatı olmuyor diye biliyorum damızlıkları nereden aldınız?
Karides İle Hangi Balık Bakılır.
Bu kuralı herkes bilir ama yinede yazayım bence de sadece karides beslenmeli, illa balık istiyorsanız herkes pigme corydoras, corydoras habrosus, sivrisinek rasbora gibi küçük rasboralar önerir çünkü bu balıkların ağız yapısı karidesleri yiyemeyecek kadar küçüktür ama bu saydığım balıklar etçil ağırlıklı beslenirler bu durum ise karideslere tamamen terstir ve yüksek protein ile besleme karidesleri kısa vadede hızlı büyütebilir ama uzun vadede yarardan çok zararı vardır. Kesin olmamakla birlikte öldürebilir kabuk atma oranı hızlanır, karideslerin ömrü kısalır bu yüzden balık olmaz bana göre.[EDIT]L471,2022-05-09 18:04:25[/EDIT]
Bu kuralı herkes bilir ama yinede yazayım bence de sadece karides beslenmeli, illa balık istiyorsanız herkes pigme corydoras, corydoras habrosus, sivrisinek rasbora gibi küçük rasboralar önerir çünkü bu balıkların ağız yapısı karidesleri yiyemeyecek kadar küçüktür ama bu saydığım balıklar etçil ağırlıklı beslenirler bu durum ise karideslere tamamen terstir ve yüksek protein ile besleme karidesleri kısa vadede hızlı büyütebilir ama uzun vadede yarardan çok zararı vardır. Kesin olmamakla birlikte öldürebilir kabuk atma oranı hızlanır, karideslerin ömrü kısalır bu yüzden balık olmaz bana göre.[EDIT]L471,2022-05-09 18:04:25[/EDIT]
L191 & L200 Plecolarım
İrfan abi hayırlı olsun çok güzeller [:)]. Yalnız iki türü de aynı tankta bakmanı tavsiye etmem çünkü L200 etçil ağırlıklı beslenir hemiancistrus grubuna aittir, L191 neredeyse tamamen otçuldur uzun vadede etçil beslenmesi ölüm sebebidir aynı şekilde L200 de etçil beslenmesi uygundur bu yüzden ikisini farklı tanklara almanı tavsiye ederim.
İrfan abi hayırlı olsun çok güzeller [:)]. Yalnız iki türü de aynı tankta bakmanı tavsiye etmem çünkü L200 etçil ağırlıklı beslenir hemiancistrus grubuna aittir, L191 neredeyse tamamen otçuldur uzun vadede etçil beslenmesi ölüm sebebidir aynı şekilde L200 de etçil beslenmesi uygundur bu yüzden ikisini farklı tanklara almanı tavsiye ederim.
Hobi Köşem
[QUOTE=CNDRAqua]
Tür konusunda hâlâ kararsızım. Evet şuan nadir türlerin gelmesi zor ama ithalat yapan tanıdıklarım var biraz da onlara güveniyorum diyelim [:)]. Harun abi bu boyutun uygun olacağını söylemişti atahaulpa için. Ama eğer atahaulpa yaparsam dither olmasa daha iyi gibi [x(]. O saydığınız apisto türleri gayet güzel ama daha önce apisto tecrübem olduğu için istemsizce biraz daha zor türlere yönelmek istiyorum. Hatta şuan akvaryumun suyu 60 ppm filtre malzemesi olarak da super peat var, daha öncesinde kullandığımda 20-30 ppm civarı bir düşüş olmuştu bu sefer de olursa 30-40 ppm civarı olacak TDS. Reverse osmos alsam elizabethae bile düşünebilirdim [:)))]. Akvaryumun üstü kapalı ama fotoğrafta belli olmuyor galiba. Tetra türlerini de düşündüm ama daha öncesindeki apistom üreme zamanı 10-15 cm’lik alana sıkıştırmıştı tetraları [:D]. Pigmelereyse o kadar çok dokunmadılar. Badc’ın iki senede bir defa yapılacağını sizden duydum ilk defa, gerçekten üzücü oldu bu[:(]. Seti yaptırmaktan ziyade seti doldurmak zor ne yazık ki [zzz]. Akvaryumu koymamanın sebebi bir yarışma akvaryumunu akvaryum forumunda paylaşmak ne kadar doğru olur bilemedim. Yarışmadan sonra bol bol paylaşırım ama merak etmeyin [:lol:].[/QUOTE]Harun abiye bende sordum yavruları büyütemez dedi bence farklı bir tür düşünün badc 2024’e kadar yarışma yapmayacağını instagram hesabında belirtmişti. https://www.instagram.com/p/CZO8xVHICJY/?igshid=YmMyMTA2M2Y=[EDIT]L471,2022-04-20 19:57:16[/EDIT]
[QUOTE=CNDRAqua]
Tür konusunda hâlâ kararsızım. Evet şuan nadir türlerin gelmesi zor ama ithalat yapan tanıdıklarım var biraz da onlara güveniyorum diyelim [:)]. Harun abi bu boyutun uygun olacağını söylemişti atahaulpa için. Ama eğer atahaulpa yaparsam dither olmasa daha iyi gibi [x(]. O saydığınız apisto türleri gayet güzel ama daha önce apisto tecrübem olduğu için istemsizce biraz daha zor türlere yönelmek istiyorum. Hatta şuan akvaryumun suyu 60 ppm filtre malzemesi olarak da super peat var, daha öncesinde kullandığımda 20-30 ppm civarı bir düşüş olmuştu bu sefer de olursa 30-40 ppm civarı olacak TDS. Reverse osmos alsam elizabethae bile düşünebilirdim [:)))]. Akvaryumun üstü kapalı ama fotoğrafta belli olmuyor galiba. Tetra türlerini de düşündüm ama daha öncesindeki apistom üreme zamanı 10-15 cm’lik alana sıkıştırmıştı tetraları [:D]. Pigmelereyse o kadar çok dokunmadılar. Badc’ın iki senede bir defa yapılacağını sizden duydum ilk defa, gerçekten üzücü oldu bu[:(]. Seti yaptırmaktan ziyade seti doldurmak zor ne yazık ki [zzz]. Akvaryumu koymamanın sebebi bir yarışma akvaryumunu akvaryum forumunda paylaşmak ne kadar doğru olur bilemedim. Yarışmadan sonra bol bol paylaşırım ama merak etmeyin [:lol:].[/QUOTE]Harun abiye bende sordum yavruları büyütemez dedi bence farklı bir tür düşünün badc 2024’e kadar yarışma yapmayacağını instagram hesabında belirtmişti. https://www.instagram.com/p/CZO8xVHICJY/?igshid=YmMyMTA2M2Y=[EDIT]L471,2022-04-20 19:57:16[/EDIT]
Hobi Köşem
[QUOTE=CNDRAqua]Merhabalar, foruma uğramayalı uzun zaman oluyor [:D]. Belli başlı sebeplerden dolayı forum artık eski zevkini vermiyor bana kalırsa [:)]. O yüzden eskisi kadar konulara dahil olamıyorum sadece tanıtım konularını inceliyorum. Bu konunun da ilgi görmemesi sebebiyle paylaşım yapmayı durdurmuştum ama onca zaman sonra yeni bir güncelleme yapmak istedim.
Öncelikle gerçekleşen gelişmelerden bahsedeyim. Sumbu Shell’ler beklediğim gibi balıklar değilmiş zamanının çoğunu saklanarak geçiriyorlardı. Ayrıca ilk yaptığım tasarım da pek içime sinmemişti ama değiştirmeye üşendiğim için dokunmadım pek [:D]. Sumbu Shell’eri sevebileceğini ve iyi bakabileceğini düşündüğüm bir abime hediye ettim. Ayrıca sonradan öğrendim ki 1 erkek 3 dişi diye aldığım similis kolonisinde sadece 1 dişi ve 3 erkek varmış. Demek ki o yüzden durmadan akvaryumda gerginlik varmış [x(]. Mecburen fazla erkekleri postaladım [:)))]. Ve akvaryumu tamamen baştan kurarak çok farklı bir tasarım yaptım. Kurulum öncesindeki 1-2 aylık süreçte bol bol araştırma yaptım. Similis’lerin doğal yaşam alanlarını ve biyotop kurulumlarını inceledim. Doğadan doğru malzemeleri temin ederek tasarım yapmaya koyuldum. Aslına bakarsak kaya ve kabuk diziliminden ziyade balıkların kendileri oluşturacağı tasarım ve tortu, alg oluşumu gibi faktörler önemliydi. İşin sonunda gerçekten hoşuma giden bir tasarım yaptım ve 1 çift similis’i oraya aktardım. Çok geçmeden ilk yavruları da gördüm [:3]. Toplamda 6 batın yavru yaptılar. Akvaryum küçük olduğu için erkeği ayırmak zorunda kaldım. Onlarca yavru olunca akvaryum kreşe döndü [:lol:]. Yavrular da büyüyünce elden çıkardım ve şuan akvaryumda 1 tane anne, 4 tane 3 cm, 5 tane 2,5 cm, ve 1 tane 1,5 cm olmak üzere toplamda 11 tane similis var. Akvaryum da tam istediğim gibi gelişiyor. Similisler sağ olsun akvaryumun tasarımını kendi zevklerine göre dekore ediyorlar [^_^]. Alg ve tortu oluşumu da tam istediğim gibi oldu. Fotoğraflarını koymak isterdim ama Biotope Aquarium Design Contest 2023’e katılmayı düşünüyorum. O yüzden ne yazık ki paylaşamıyorum ama yarışmadan sonra bol bol fotoğraf ekleyeceğimden şüpheniz olmasın [:D].
Gel gelelim diğer akvaryuma. Similislerden sonra o akvaryumu da tamamen baştan tasarladım ve 1 çift ocellatus gold aldım. Çok zevkli balıklardı ama yavru alamadım ne yazık ki. Onun da görselini ekleyeyim: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/170420221540391.jpg[/IMG]
Sonrasında set hayalleri için ilk adımı atma kararı verdim. Ama Türkiye şartları sağ olsun biraz daha sınırlandırmak zorunda kaldım. 2. katı iptal ettim ve 2 tane 45x30x30 akvaryumla idare etmek zorunda kaldım. 100x30x60 bir MDF mobilya yaptırdım. 30x30x30 akvaryumu elden çıkardım. O akvaryumun yerine bu forumda bulduğum 2. el hiç kullanılmamış Aksan yapımı 45x30x30, 45 derece rodajlı yani tam istediğim gibi bir akvaryum bulup aldım. Hiç kullanılmamış olmasına rağmen yarı fiyatına geldi. İkea marka masa lambası da temin ettim. Ardından tasarım yapmaya koyuldum. Taa ilk açtığım tanıtım konusundaki kökü bu akvaryumda kullanmaya karar verdim. Biraz da Facebook gruplarından küçük kökler temin ettim. Okuduğum okul dağ başında olduğu için (Bulancak Fen Lisesi) her gün fındık bahçelerinin arasından geçiyordum [:)))]. Sonbahar-Kış aylarında da yapraklar dökülünce dallar çıplak kalmıştı. Ve her geçişte dallara bakıp istemsizce, bunları akvaryumda kullansam nasıl olur diye düşünüyordum [:?]. Forumda kullanılabilir mi diye sordum ve verilen cevaplar doğrultusunda kullanma kararı aldım. Garipser bakışlar arasında dalları topladım. Akvaryum için kullanacağım diyince sen akvaryumla kafayı bozmuşsun dedi arkadaşlarım [:lol:]. Haksız da değiller... Ha bir de 2. el bir Sunsun 603B arıyorum ama tam 3 kez farklı kişilerle anlaşsam da hepsinde de karşı taraf caydı. Artık kabak tadı vermeye başladı ama yapacak bir şey yok... Duyan eden gören satan olursa Özel Mesaj kısmından iletişime geçerse memnun olurum. Neyse tasarımı da hazırladıktan sonra bitkileri de aldım ve suyu doldurma kısmına geçtim. Son durum şu şekilde: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/170420221609561.jpg[/IMG]
Canlı konusunda da arada sırada 1 çift wild betta alıp yanına da 10 tane cüce rasbora mı atsam diye düşünmedim değil ama sonuç olarak Apisto’da karar kıldım. Suyun oturmasını ve yeni gerçekleşecek ithalatları bekliyorum. Duruma bağlı olarak Apistogramma Atahaulpa, Apistogramma Persenota ya da o tarz agresif fin yapısına sahip türlerden birini almayı düşünüyorum. Dither olarak da yavru yemeyecek küçük bir tür istiyordum. Ember tetra ve Pigme Corydoras arasında kalmıştım. Pigme Corydoras’ta karar kıldım 6 tane almayı düşünüyorum ama bir yandan da hiç dither olmasa daha mı iyi olur diyorum. Neyse çok uzattım [:D] önerilerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum [:)]. Köşenin de son halini paylaşayım:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/170420221631101.jpg[/IMG][/QUOTE]Güzel planlar [:)], 45x30x30 bir tankta atahualpa gibi agresif türler için küçük gelir personata da artık bulamazsın zaten yeni gelecek ithalatlarda da artık apistolardan pek nadir türler gelmez apistolar parlak dönemlerini bana göre 2016 ila 2020 arasında yaşadılar, hongsloi, borelli, trifasciata gibi daha kolay üreyen, agresifliği nispeten daha az olan türler daha uygun olur. Ortadaki kök biraz bütünlüğü bozmuş gibime geldi onun yerine daha fazla kuru yaprak ortadaki boşluğu doldurur diye düşünüyorum veya aydınlatma biraz daha güçlü olsa myriophyllum, cabomba gibi bitkiler daha güzel olur. Dither olarak ruby tetra veya ember tetra olabilir yada tankın üstünü kapatabilirsen carnegiella strigata güzel olur pigme corydorasta olabilir zeminle çok işi olmadığından apistoları pek rahatsız etmez badc 2023'e maalesef katılamazsın çünkü artık yarışmayı 2 yılda bir yapma kararı aldılar yani 2024 yılında olacak diğer yarışma. Set için bence pekte pahalı fiyatlar yok eğer demirci ve benzeri yerlere yaptırırsan ben demirciye yaptırmıştım. 2. akvaryumun fotoğrafını koymamanın nedeni nedir?[EDIT]L471,2022-04-17 19:59:10[/EDIT]
[QUOTE=CNDRAqua]Merhabalar, foruma uğramayalı uzun zaman oluyor [:D]. Belli başlı sebeplerden dolayı forum artık eski zevkini vermiyor bana kalırsa [:)]. O yüzden eskisi kadar konulara dahil olamıyorum sadece tanıtım konularını inceliyorum. Bu konunun da ilgi görmemesi sebebiyle paylaşım yapmayı durdurmuştum ama onca zaman sonra yeni bir güncelleme yapmak istedim.
Öncelikle gerçekleşen gelişmelerden bahsedeyim. Sumbu Shell’ler beklediğim gibi balıklar değilmiş zamanının çoğunu saklanarak geçiriyorlardı. Ayrıca ilk yaptığım tasarım da pek içime sinmemişti ama değiştirmeye üşendiğim için dokunmadım pek [:D]. Sumbu Shell’eri sevebileceğini ve iyi bakabileceğini düşündüğüm bir abime hediye ettim. Ayrıca sonradan öğrendim ki 1 erkek 3 dişi diye aldığım similis kolonisinde sadece 1 dişi ve 3 erkek varmış. Demek ki o yüzden durmadan akvaryumda gerginlik varmış [x(]. Mecburen fazla erkekleri postaladım [:)))]. Ve akvaryumu tamamen baştan kurarak çok farklı bir tasarım yaptım. Kurulum öncesindeki 1-2 aylık süreçte bol bol araştırma yaptım. Similis’lerin doğal yaşam alanlarını ve biyotop kurulumlarını inceledim. Doğadan doğru malzemeleri temin ederek tasarım yapmaya koyuldum. Aslına bakarsak kaya ve kabuk diziliminden ziyade balıkların kendileri oluşturacağı tasarım ve tortu, alg oluşumu gibi faktörler önemliydi. İşin sonunda gerçekten hoşuma giden bir tasarım yaptım ve 1 çift similis’i oraya aktardım. Çok geçmeden ilk yavruları da gördüm [:3]. Toplamda 6 batın yavru yaptılar. Akvaryum küçük olduğu için erkeği ayırmak zorunda kaldım. Onlarca yavru olunca akvaryum kreşe döndü [:lol:]. Yavrular da büyüyünce elden çıkardım ve şuan akvaryumda 1 tane anne, 4 tane 3 cm, 5 tane 2,5 cm, ve 1 tane 1,5 cm olmak üzere toplamda 11 tane similis var. Akvaryum da tam istediğim gibi gelişiyor. Similisler sağ olsun akvaryumun tasarımını kendi zevklerine göre dekore ediyorlar [^_^]. Alg ve tortu oluşumu da tam istediğim gibi oldu. Fotoğraflarını koymak isterdim ama Biotope Aquarium Design Contest 2023’e katılmayı düşünüyorum. O yüzden ne yazık ki paylaşamıyorum ama yarışmadan sonra bol bol fotoğraf ekleyeceğimden şüpheniz olmasın [:D].
Gel gelelim diğer akvaryuma. Similislerden sonra o akvaryumu da tamamen baştan tasarladım ve 1 çift ocellatus gold aldım. Çok zevkli balıklardı ama yavru alamadım ne yazık ki. Onun da görselini ekleyeyim: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/170420221540391.jpg[/IMG]
Sonrasında set hayalleri için ilk adımı atma kararı verdim. Ama Türkiye şartları sağ olsun biraz daha sınırlandırmak zorunda kaldım. 2. katı iptal ettim ve 2 tane 45x30x30 akvaryumla idare etmek zorunda kaldım. 100x30x60 bir MDF mobilya yaptırdım. 30x30x30 akvaryumu elden çıkardım. O akvaryumun yerine bu forumda bulduğum 2. el hiç kullanılmamış Aksan yapımı 45x30x30, 45 derece rodajlı yani tam istediğim gibi bir akvaryum bulup aldım. Hiç kullanılmamış olmasına rağmen yarı fiyatına geldi. İkea marka masa lambası da temin ettim. Ardından tasarım yapmaya koyuldum. Taa ilk açtığım tanıtım konusundaki kökü bu akvaryumda kullanmaya karar verdim. Biraz da Facebook gruplarından küçük kökler temin ettim. Okuduğum okul dağ başında olduğu için (Bulancak Fen Lisesi) her gün fındık bahçelerinin arasından geçiyordum [:)))]. Sonbahar-Kış aylarında da yapraklar dökülünce dallar çıplak kalmıştı. Ve her geçişte dallara bakıp istemsizce, bunları akvaryumda kullansam nasıl olur diye düşünüyordum [:?]. Forumda kullanılabilir mi diye sordum ve verilen cevaplar doğrultusunda kullanma kararı aldım. Garipser bakışlar arasında dalları topladım. Akvaryum için kullanacağım diyince sen akvaryumla kafayı bozmuşsun dedi arkadaşlarım [:lol:]. Haksız da değiller... Ha bir de 2. el bir Sunsun 603B arıyorum ama tam 3 kez farklı kişilerle anlaşsam da hepsinde de karşı taraf caydı. Artık kabak tadı vermeye başladı ama yapacak bir şey yok... Duyan eden gören satan olursa Özel Mesaj kısmından iletişime geçerse memnun olurum. Neyse tasarımı da hazırladıktan sonra bitkileri de aldım ve suyu doldurma kısmına geçtim. Son durum şu şekilde: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/170420221609561.jpg[/IMG]
Canlı konusunda da arada sırada 1 çift wild betta alıp yanına da 10 tane cüce rasbora mı atsam diye düşünmedim değil ama sonuç olarak Apisto’da karar kıldım. Suyun oturmasını ve yeni gerçekleşecek ithalatları bekliyorum. Duruma bağlı olarak Apistogramma Atahaulpa, Apistogramma Persenota ya da o tarz agresif fin yapısına sahip türlerden birini almayı düşünüyorum. Dither olarak da yavru yemeyecek küçük bir tür istiyordum. Ember tetra ve Pigme Corydoras arasında kalmıştım. Pigme Corydoras’ta karar kıldım 6 tane almayı düşünüyorum ama bir yandan da hiç dither olmasa daha mı iyi olur diyorum. Neyse çok uzattım [:D] önerilerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum [:)]. Köşenin de son halini paylaşayım:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/170420221631101.jpg[/IMG][/QUOTE]Güzel planlar [:)], 45x30x30 bir tankta atahualpa gibi agresif türler için küçük gelir personata da artık bulamazsın zaten yeni gelecek ithalatlarda da artık apistolardan pek nadir türler gelmez apistolar parlak dönemlerini bana göre 2016 ila 2020 arasında yaşadılar, hongsloi, borelli, trifasciata gibi daha kolay üreyen, agresifliği nispeten daha az olan türler daha uygun olur. Ortadaki kök biraz bütünlüğü bozmuş gibime geldi onun yerine daha fazla kuru yaprak ortadaki boşluğu doldurur diye düşünüyorum veya aydınlatma biraz daha güçlü olsa myriophyllum, cabomba gibi bitkiler daha güzel olur. Dither olarak ruby tetra veya ember tetra olabilir yada tankın üstünü kapatabilirsen carnegiella strigata güzel olur pigme corydorasta olabilir zeminle çok işi olmadığından apistoları pek rahatsız etmez badc 2023'e maalesef katılamazsın çünkü artık yarışmayı 2 yılda bir yapma kararı aldılar yani 2024 yılında olacak diğer yarışma. Set için bence pekte pahalı fiyatlar yok eğer demirci ve benzeri yerlere yaptırırsan ben demirciye yaptırmıştım. 2. akvaryumun fotoğrafını koymamanın nedeni nedir?[EDIT]L471,2022-04-17 19:59:10[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
