ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
srcnsrp
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
12
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Aralık 2017 21:21
Son Ziyaret:
21 Ağustos 2019 15:04
Toplam Mesaj:
65 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Sercan Sarpkaya
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SERCAN SARPKAYA
SON 10 MESAJI
reçineli su arıtma
Tekrar konu açmaktansa buraya yazmayı tercih ettim.
Ramirezi bakmayı düşündüğüm için bende dış filtre medya malzemeleriyle suyu yumuşatma düşüncesindeyim.
Filtrenin içerisinde sera super peat veya eheiem in torfunu kullanmayı planlıyorum fakat buna ek olarak reçine kullanmayı da düşünüyorum. Bu sayede ikisi hem daha etkili hemde daha uzun süre işlerini yapabilsinler diye.
ancak reçine için rejenerasyon yapılabilen ve bilinen bir reçineyi almak isterim. Reçine anlamında tavsiye verebilirseniz çok memnun kalırım.
Keyifli hobiler dilerim.
Tekrar konu açmaktansa buraya yazmayı tercih ettim.
Ramirezi bakmayı düşündüğüm için bende dış filtre medya malzemeleriyle suyu yumuşatma düşüncesindeyim.
Filtrenin içerisinde sera super peat veya eheiem in torfunu kullanmayı planlıyorum fakat buna ek olarak reçine kullanmayı da düşünüyorum. Bu sayede ikisi hem daha etkili hemde daha uzun süre işlerini yapabilsinler diye.
ancak reçine için rejenerasyon yapılabilen ve bilinen bir reçineyi almak isterim. Reçine anlamında tavsiye verebilirseniz çok memnun kalırım.
Keyifli hobiler dilerim.
Albino Cüce Vatozum Sizce Neden Öldü?
onca şey yazmıştım yanlışlıkla sildim umarım okumuşsunuzdur :)[EDIT]srcnsrp,2019-08-01 17:27:10[/EDIT]
[QUOTE=Esnaf]
Merhaba
Yazımda biyolojk ve mekanik filtrasyonun ve oksijenin yetersiz kalması nedeniyle yaşanan amonyak artışının üstüne aşırı co2 ile birleştiğinde vatoz dahil diğer tüm balıkları boğacağından zehirleyeceğinden bahsetmiştim ? okudunuz mu ?[:)]
Vatoz amonyağı artırmaz amonyak ilişkisi vatoz kaynaklı değil bitki kaynaklıdır ? sanırım farklı bişiy kastettiniz ve yanlış yazdınız ?
Son paylaşımınızdan çıkardığım kadarıyla filtre sisteminizden bir şüpheniz yok, o halde size göre tüm problem co2 yi tedbirsiz kullanmanızdan kaynaklandı değil mi ? bu teknik bir konu !
keşke bunu daha önce etüd ederek harekete geçseydiniz, eğer filtre sisteminizden eminseniz yani bugüne dek başka bir balık kaybı olmadıysa taaki co2 kullanımında ilk kaybı yaşadıysanız tek şüpheli olarak tedbirsiz co2 kullanımı ön plana çıkıyor vatoz bu eylemin kurbanı oluyor [;)][/QUOTE][/QUOTE]
Tekrardan yazayım okumadınız sanırım. Şöyleki ben suya Co2 verince sudaki ph değeri aniden düştü ve bu düşüş amonyağın daha az zararlı olan amonyuma dönüşme eğilimi göstermesine neden olacağını bir makaleden okumuştum. Bununla birlikte 3 ayda akvaryumda biyolojik bir döngü oluştuğuna inanmak istiyorum :) ayrıca bitlklilerin amonyak ürettiğini daha önce bilmediğim aksine amonyağı kullandığını biliyordum sanırım bilgi eksikliğim burdan kaynaklı. Dediğiniz gibi vatoz co2 ' den kaynaklı bir zehirlenmeye maruz kaldı sanırım. Böylesine kararmasının sebebide bu olsa gerek. Peki tecrübelerinize dayanarak sormak isterim sudaki ph ı mayalı sistem kullanarak nasıl sabitlerim acaba? Ramirezil gibi bir balık bakmayı düşünüyorum tüm bu tank kurulumu onun için fakat ph gh ve kh değişimlerinden fazlasıyla etkilenen bir balık türü. bir tavsiyeniz var mı acaba?
Ters osmos sistemi kuramayacağım malesef hem maliyetli hemde eheiem classıc 250 dış filtre aldım bir haftadır kurmak için bekliyorum.
onca şey yazmıştım yanlışlıkla sildim umarım okumuşsunuzdur :)[EDIT]srcnsrp,2019-08-01 17:27:10[/EDIT]
[QUOTE=Esnaf]
Merhaba
Yazımda biyolojk ve mekanik filtrasyonun ve oksijenin yetersiz kalması nedeniyle yaşanan amonyak artışının üstüne aşırı co2 ile birleştiğinde vatoz dahil diğer tüm balıkları boğacağından zehirleyeceğinden bahsetmiştim ? okudunuz mu ?[:)]
Vatoz amonyağı artırmaz amonyak ilişkisi vatoz kaynaklı değil bitki kaynaklıdır ? sanırım farklı bişiy kastettiniz ve yanlış yazdınız ?
Son paylaşımınızdan çıkardığım kadarıyla filtre sisteminizden bir şüpheniz yok, o halde size göre tüm problem co2 yi tedbirsiz kullanmanızdan kaynaklandı değil mi ? bu teknik bir konu !
keşke bunu daha önce etüd ederek harekete geçseydiniz, eğer filtre sisteminizden eminseniz yani bugüne dek başka bir balık kaybı olmadıysa taaki co2 kullanımında ilk kaybı yaşadıysanız tek şüpheli olarak tedbirsiz co2 kullanımı ön plana çıkıyor vatoz bu eylemin kurbanı oluyor [;)][/QUOTE][/QUOTE]
Tekrardan yazayım okumadınız sanırım. Şöyleki ben suya Co2 verince sudaki ph değeri aniden düştü ve bu düşüş amonyağın daha az zararlı olan amonyuma dönüşme eğilimi göstermesine neden olacağını bir makaleden okumuştum. Bununla birlikte 3 ayda akvaryumda biyolojik bir döngü oluştuğuna inanmak istiyorum :) ayrıca bitlklilerin amonyak ürettiğini daha önce bilmediğim aksine amonyağı kullandığını biliyordum sanırım bilgi eksikliğim burdan kaynaklı. Dediğiniz gibi vatoz co2 ' den kaynaklı bir zehirlenmeye maruz kaldı sanırım. Böylesine kararmasının sebebide bu olsa gerek. Peki tecrübelerinize dayanarak sormak isterim sudaki ph ı mayalı sistem kullanarak nasıl sabitlerim acaba? Ramirezil gibi bir balık bakmayı düşünüyorum tüm bu tank kurulumu onun için fakat ph gh ve kh değişimlerinden fazlasıyla etkilenen bir balık türü. bir tavsiyeniz var mı acaba?
Ters osmos sistemi kuramayacağım malesef hem maliyetli hemde eheiem classıc 250 dış filtre aldım bir haftadır kurmak için bekliyorum.
Albino Cüce Vatozum Sizce Neden Öldü?
[QUOTE=Bilgekarga]Oksijensiz kalmıl olabilir mi? 🤔🤔😕[/QUOTE]
Oksijensiz kalma ihtimali tabiki var ama pek ihtimal vermiyorum o hacimde tek başına yaşayan bir vatoza suda erimiş oksijen bır gün yetecektir diye düşünüyorum.
[QUOTE=Anadolu28]Dostum bu tarz kedi balıkları sürüler halinde yaşar tek baktığından dolayı hayvan strese girmiş ve ölmüş %90 bu sebep[/QUOTE]
Evet haklısınız ancak bir bucuk aydır burada yaşıyordu ve keyfide gözlemlerime göre yerindeydi ve hareketliydi yem yemesinden tutunda yüzmesine kadar.
[QUOTE=Esnaf]
150 litrede biolife sünger pipo filtreyle bitkili ve sürekli amonyak salınımı olan bir tankta mekanik ve biyolojik filtrasyon yetersiz kalır, yüksek oranlara çıkan C0 2 de zehirlenme etkisini destekler
Bitkili tanklarda amonyağın fazlasını ayrştıracak güçlü bakteri tutan medyaya ihtiyaç doğar, sporax ve substrat türevleri ve az miktarda zeolit yada diatomid iyi iş çıkarır amonyağın fazlasını hapseder ve bu noktada hem bitkiler için hemde balıklar için birbiriyle çakışmayacak bir ortam oluşur
Vatozunuzun ölüm sebebi çok büyük ihtimalle amonyak artışıyla birlikte fazla CO 2 nedeniyle zehirlenme ve boğulmadır, biyolojik ve mekanik filtrasyonun ve oksijenin yetersiz olduğu tanklarda görülen bir durumdur
vatoz dışında başka bir tür balık da olsa sonuç değişmeyecekti, filtrasyonunuzu geliştirin , çünki hem bitki hemde balıkla bir arada oluşturmak istediğiniz ortamın sağlığı 150 litrede bu bitki yoğunluğuyla ancak dış filtreyle mümkündür,
biolife nihayetinde pipo filtre çalışma mantığında bir pipo filtredir aslında yani tecrübeli akvaristler iki dakika incelediğinde çözer kapasitesi bellidir yıllar önce denemiştim hatta forumları çok meşgul eden bir tartışma konusuydu, şimdi gördüğüm kadarıyla bu firma tepe filtre türevi bir ürüne yoğunlaştı
kolay gelsin[:)][/QUOTE]
Amonyağın neden tankta cok olduğunu düşündünüz acaba. 150 lt bi tankta tek başına yaşayan bir vatoz amonyak değerinde ciddi etkiler yaratabilir mi ki?
Ayrıca bahsetmemde yarar olacağını düşünerek ıkı ay boyunca suyun oturmasını bekledim sonra eski akvaryumdan tek kalmış vatozumu bu tanka koydum ve 1 aydan fazla sağlıklı bır sekılde yaşıyordu. Co2 yi verince akşamı göremedi hayvan.
Ph değişimine yorumluyorum daha cok ama test kitim olmadıgı ıçin bundandır diyemiyorumda. Mayalı sistemde Co2 çıkışınıda ayarlayamıyoruz diye biliyorum. Mayalı sistem kullanan arkadaşlar bu ani değişimlerle nasıl başa çıkıyorlar acaba?
Ki ramirezi gibi hassas bı balık bakmayı düşünüyorum acaba hiç duşunmesemmi[:?][EDIT]srcnsrp,2019-08-01 16:41:34[/EDIT]
[QUOTE=Bilgekarga]Oksijensiz kalmıl olabilir mi? 🤔🤔😕[/QUOTE]
Oksijensiz kalma ihtimali tabiki var ama pek ihtimal vermiyorum o hacimde tek başına yaşayan bir vatoza suda erimiş oksijen bır gün yetecektir diye düşünüyorum.
[QUOTE=Anadolu28]Dostum bu tarz kedi balıkları sürüler halinde yaşar tek baktığından dolayı hayvan strese girmiş ve ölmüş %90 bu sebep[/QUOTE]
Evet haklısınız ancak bir bucuk aydır burada yaşıyordu ve keyfide gözlemlerime göre yerindeydi ve hareketliydi yem yemesinden tutunda yüzmesine kadar.
[QUOTE=Esnaf]
150 litrede biolife sünger pipo filtreyle bitkili ve sürekli amonyak salınımı olan bir tankta mekanik ve biyolojik filtrasyon yetersiz kalır, yüksek oranlara çıkan C0 2 de zehirlenme etkisini destekler
Bitkili tanklarda amonyağın fazlasını ayrştıracak güçlü bakteri tutan medyaya ihtiyaç doğar, sporax ve substrat türevleri ve az miktarda zeolit yada diatomid iyi iş çıkarır amonyağın fazlasını hapseder ve bu noktada hem bitkiler için hemde balıklar için birbiriyle çakışmayacak bir ortam oluşur
Vatozunuzun ölüm sebebi çok büyük ihtimalle amonyak artışıyla birlikte fazla CO 2 nedeniyle zehirlenme ve boğulmadır, biyolojik ve mekanik filtrasyonun ve oksijenin yetersiz olduğu tanklarda görülen bir durumdur
vatoz dışında başka bir tür balık da olsa sonuç değişmeyecekti, filtrasyonunuzu geliştirin , çünki hem bitki hemde balıkla bir arada oluşturmak istediğiniz ortamın sağlığı 150 litrede bu bitki yoğunluğuyla ancak dış filtreyle mümkündür,
biolife nihayetinde pipo filtre çalışma mantığında bir pipo filtredir aslında yani tecrübeli akvaristler iki dakika incelediğinde çözer kapasitesi bellidir yıllar önce denemiştim hatta forumları çok meşgul eden bir tartışma konusuydu, şimdi gördüğüm kadarıyla bu firma tepe filtre türevi bir ürüne yoğunlaştı
kolay gelsin[:)][/QUOTE]
Amonyağın neden tankta cok olduğunu düşündünüz acaba. 150 lt bi tankta tek başına yaşayan bir vatoz amonyak değerinde ciddi etkiler yaratabilir mi ki?
Ayrıca bahsetmemde yarar olacağını düşünerek ıkı ay boyunca suyun oturmasını bekledim sonra eski akvaryumdan tek kalmış vatozumu bu tanka koydum ve 1 aydan fazla sağlıklı bır sekılde yaşıyordu. Co2 yi verince akşamı göremedi hayvan.
Ph değişimine yorumluyorum daha cok ama test kitim olmadıgı ıçin bundandır diyemiyorumda. Mayalı sistemde Co2 çıkışınıda ayarlayamıyoruz diye biliyorum. Mayalı sistem kullanan arkadaşlar bu ani değişimlerle nasıl başa çıkıyorlar acaba?
Ki ramirezi gibi hassas bı balık bakmayı düşünüyorum acaba hiç duşunmesemmi[:?][EDIT]srcnsrp,2019-08-01 16:41:34[/EDIT]
Albino Cüce Vatozum Sizce Neden Öldü?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190011151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190011421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190012091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190013361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190015451.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba. 150 litrelik akvaryumda tek başına beslediğim cüce vatozumu malesef işten geldiğimde kaybettiğimi öğrendim[:(]. Dün ilk defa alvaryuma mayalı Co2 sistemi kurdum. Işık tüm gün açıktı. Co2 sistem suyun Ph ını ani düşürür evet ama vatozum sabah işe giderken sağlam döndüğümde ölü görünce sizlere danışmak istedim.
Bu kadar ani ölüme sebep olan şey nedir diye. Neyi bu denli yanlıs yaptım sizce ?
Ölü Vatozumun kararmasıda dikkatimi çekti. Düşüncelerinizi beklıyorum teşekkürler.
Birde suyun üzerinde ince beyaz bi tabaka oluşmuş kaygan bi tabaka olduğunu düşünüyorum. bitkilerin yapraklarındada buna benzer ipeksi bi yapı vardı suda salınan. Bu zararlı bi durum mu ?
15 saat açık olan Co2 bir tanka bunları yapabilir mi ?
150 lt
Biolife iç filtre
1 hafta önce %20 su değişimi
[EDIT]srcnsrp,2019-08-01 09:08:05[/EDIT]
Paylaşımlarınızı bekliyorum arkadaşlar . :(
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190011151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190011421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190012091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190013361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202457/010820190015451.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba. 150 litrelik akvaryumda tek başına beslediğim cüce vatozumu malesef işten geldiğimde kaybettiğimi öğrendim[:(]. Dün ilk defa alvaryuma mayalı Co2 sistemi kurdum. Işık tüm gün açıktı. Co2 sistem suyun Ph ını ani düşürür evet ama vatozum sabah işe giderken sağlam döndüğümde ölü görünce sizlere danışmak istedim.
Bu kadar ani ölüme sebep olan şey nedir diye. Neyi bu denli yanlıs yaptım sizce ?
Ölü Vatozumun kararmasıda dikkatimi çekti. Düşüncelerinizi beklıyorum teşekkürler.
Birde suyun üzerinde ince beyaz bi tabaka oluşmuş kaygan bi tabaka olduğunu düşünüyorum. bitkilerin yapraklarındada buna benzer ipeksi bi yapı vardı suda salınan. Bu zararlı bi durum mu ?
15 saat açık olan Co2 bir tanka bunları yapabilir mi ?
150 lt
Biolife iç filtre
1 hafta önce %20 su değişimi
[EDIT]srcnsrp,2019-08-01 09:08:05[/EDIT]
Paylaşımlarınızı bekliyorum arkadaşlar . :(
Hava Motoru Tavsiyesi
[QUOTE=bjkalley]30'dan fazla akvaryumum var hiçbirine hava vermiyorum. Eğer akvaryumlarıma geçici olarak çok balık koymak zorunda olan bir ithalatçı olsam koyardım ama evde beslenecek bir sistemde hava taşı ile sistemi hayatta tutmak, bir hastayı oksijen tüpüne bağlamak gibi. Elektrik kesilince balıklarınızın öleceğini bile bile, yüklü balık bakıyorsunuz demek. Öyle böyle değil, büyük hata.[/QUOTE]
O hatayı ilk başta 20 litreye 5 japon koyarak bilgisizlikten yaptım fakat balıklarım hızla rahatsızlanmaya başladı. Ne yazık ki birini kaybetim birinide tavsiyeler üzerine geri verdim. Kısa sürede 60 litrelik bu akvaryuma geçtim ve şu an ki 3 balıktan fazla balık bakmayı düşünmüyorum. Sadece bir adet albino cüce vatoz almayı planlıyorum oda temizlik için. Hava olayı en başından beri çok gürültü yaptığı için çok canımı sıkıyordu. Kıymetli yorumlarınızdan sonra ses problemim ortadan kalktı. Hava borusu kapalıyken oksijenlerinin yeteceğini bilmek çok mutlu etti beni cidden çok teşekkür ederim.
[QUOTE=bjkalley]30'dan fazla akvaryumum var hiçbirine hava vermiyorum. Eğer akvaryumlarıma geçici olarak çok balık koymak zorunda olan bir ithalatçı olsam koyardım ama evde beslenecek bir sistemde hava taşı ile sistemi hayatta tutmak, bir hastayı oksijen tüpüne bağlamak gibi. Elektrik kesilince balıklarınızın öleceğini bile bile, yüklü balık bakıyorsunuz demek. Öyle böyle değil, büyük hata.[/QUOTE]
O hatayı ilk başta 20 litreye 5 japon koyarak bilgisizlikten yaptım fakat balıklarım hızla rahatsızlanmaya başladı. Ne yazık ki birini kaybetim birinide tavsiyeler üzerine geri verdim. Kısa sürede 60 litrelik bu akvaryuma geçtim ve şu an ki 3 balıktan fazla balık bakmayı düşünmüyorum. Sadece bir adet albino cüce vatoz almayı planlıyorum oda temizlik için. Hava olayı en başından beri çok gürültü yaptığı için çok canımı sıkıyordu. Kıymetli yorumlarınızdan sonra ses problemim ortadan kalktı. Hava borusu kapalıyken oksijenlerinin yeteceğini bilmek çok mutlu etti beni cidden çok teşekkür ederim.
Hava Motoru Tavsiyesi
[QUOTE=bjkalley]Su yüzeyinin hareketi akvaryumdaki balıklara yetmiyor da hava taşı veya iç filtrenin hava girişi gerekiyorsa o akvaryumun balık yükü fazladır.[/QUOTE]
İlginiz için çok teşekkür ederim. Suya hava verine gerçekten çok baş ağrıtıyor o sebeple dış filtre veye hava motoru ihtimallerine yönelmeyi düşündüm ama sudaki dalgalanma yeterliyse bunların hiçbirine gerek yok dediğiniz gibi. Tekrardan teşekkür eder sağlıklı balıklar dilerim.
[QUOTE=bjkalley]Su yüzeyinin hareketi akvaryumdaki balıklara yetmiyor da hava taşı veya iç filtrenin hava girişi gerekiyorsa o akvaryumun balık yükü fazladır.[/QUOTE]
İlginiz için çok teşekkür ederim. Suya hava verine gerçekten çok baş ağrıtıyor o sebeple dış filtre veye hava motoru ihtimallerine yönelmeyi düşündüm ama sudaki dalgalanma yeterliyse bunların hiçbirine gerek yok dediğiniz gibi. Tekrardan teşekkür eder sağlıklı balıklar dilerim.
Sizce Ne Yapmalıyım Kafam Çok Karışık.
Merhabalar.
Kusura bakmayın rahatsızlık veriyorum sizlere lakin filtre kullanımı konusundaki tecrübenizden faydalanmak isterim.
Bu hobiye başlayalı daha bir ay oldu ve 60 litrelik içinde 3 adet japon balığım olan bir akvaryumum var. https://youtu.be/wlXbLnHhhXo linkteki akvaryumda ki iç filtreyi kullanıyorum lakin hem suyu yeteri kadar temizlemediği kanısındayım hemde içeri hava üflediğinde balıkların zorlandığını düşünüyorum videoyu izlerseniz bu konudaki düşüncenizi de öğrenmek isterim. Hava üfleme kısmını iptal etsem sadece su devridaim kısmı çalışsa ( çok ses çıkardığı için) balıklara sudaki oksijen yeterli gelir mi? Hava motoru ve taşı alsam yine ses konusunda rahatsızlık çekeceğim korkusu var. Dış filtre kullanmalı mıyım kullanırsam hangi modeli almalıyım? çok soru sordum biliyorum lakin acemiliğime verin. Yardım ederseniz çok makbule geçer. Şimdiden çok teşekkür eder sağlıklı balıklar dilerim.
65x29x35
Merhabalar.
Kusura bakmayın rahatsızlık veriyorum sizlere lakin filtre kullanımı konusundaki tecrübenizden faydalanmak isterim.
Bu hobiye başlayalı daha bir ay oldu ve 60 litrelik içinde 3 adet japon balığım olan bir akvaryumum var. https://youtu.be/wlXbLnHhhXo linkteki akvaryumda ki iç filtreyi kullanıyorum lakin hem suyu yeteri kadar temizlemediği kanısındayım hemde içeri hava üflediğinde balıkların zorlandığını düşünüyorum videoyu izlerseniz bu konudaki düşüncenizi de öğrenmek isterim. Hava üfleme kısmını iptal etsem sadece su devridaim kısmı çalışsa ( çok ses çıkardığı için) balıklara sudaki oksijen yeterli gelir mi? Hava motoru ve taşı alsam yine ses konusunda rahatsızlık çekeceğim korkusu var. Dış filtre kullanmalı mıyım kullanırsam hangi modeli almalıyım? çok soru sordum biliyorum lakin acemiliğime verin. Yardım ederseniz çok makbule geçer. Şimdiden çok teşekkür eder sağlıklı balıklar dilerim.
65x29x35
Hava Motoru Tavsiyesi
[QUOTE=Va_sil]Filtre yuzeyi dalgandiriyorsa ,hava motoru almaniza ihtiyac yoktur
Akvaryumun fotosunu filter calisirken koyun lutfen[:)][/QUOTE]
https://youtu.be/wlXbLnHhhXo
Elimde bu video vardı önceden çekilmiş. Seslere aldırış etmeyin :) Video y balıklar için çekmiştim siz filtre kısmına dikkat edersiniz videonun yönü içinde kusura bakmayın :)
[QUOTE=Va_sil]Filtre yuzeyi dalgandiriyorsa ,hava motoru almaniza ihtiyac yoktur
Akvaryumun fotosunu filter calisirken koyun lutfen[:)][/QUOTE]
https://youtu.be/wlXbLnHhhXo
Elimde bu video vardı önceden çekilmiş. Seslere aldırış etmeyin :) Video y balıklar için çekmiştim siz filtre kısmına dikkat edersiniz videonun yönü içinde kusura bakmayın :)
Hava Motoru Tavsiyesi
Merhabalar. Forumda bu konu ile alakalı bir başlık vardı lakin sitenin yabancısı olduğum için mesajımın görülmeyeceğini düşünerek buradan da yazmak istedim. 16 sayfalık bir konu vardı üşenmedim hepsini okudum :) Okumaya başladığımda bir çok kişinin resun ac 9603 veya 9602 tavsiye ettiğini gördüm ancak bu ürünü 2012 yılında tavsiye etmişlerdi. O zamandan bu zamana yeni ürünler çıkmıştır diye düşünerek tekrar sizlerin deneyimlerine başvurmak istedim.
Öncelikle bu hobiye yeni başladım ve akvaryumum 60 litre civarlarında. Kullandığım iç filtrenin hava çıkışı cidden çok ses çıkarıyor baş ağrıtıyor bu sebeple hava motoru ve hava taşı almaya karar verdim.
60 litrelik bir akvaryum için fiyatı uygun ama cidden sessiz olabilecek, hava ayarı olan bir hava motoru arıyorum. Hava taşına bağladığımda da ses çıkmasını istemiyorum böyle bir şey mümkün müdür bunu nasıl yapabilirim acaba?
hava motorunu çift çıkışlı olarak mı seçmeliyim?
Son olarak akvaryumumun uzunluğu 64 cm bu akvaryum için hangi tip ve hangi uzunlukta hava taşı almalıyım?
yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür eder sağlıklı balıklar dilerim.
Merhabalar. Forumda bu konu ile alakalı bir başlık vardı lakin sitenin yabancısı olduğum için mesajımın görülmeyeceğini düşünerek buradan da yazmak istedim. 16 sayfalık bir konu vardı üşenmedim hepsini okudum :) Okumaya başladığımda bir çok kişinin resun ac 9603 veya 9602 tavsiye ettiğini gördüm ancak bu ürünü 2012 yılında tavsiye etmişlerdi. O zamandan bu zamana yeni ürünler çıkmıştır diye düşünerek tekrar sizlerin deneyimlerine başvurmak istedim.
Öncelikle bu hobiye yeni başladım ve akvaryumum 60 litre civarlarında. Kullandığım iç filtrenin hava çıkışı cidden çok ses çıkarıyor baş ağrıtıyor bu sebeple hava motoru ve hava taşı almaya karar verdim.
60 litrelik bir akvaryum için fiyatı uygun ama cidden sessiz olabilecek, hava ayarı olan bir hava motoru arıyorum. Hava taşına bağladığımda da ses çıkmasını istemiyorum böyle bir şey mümkün müdür bunu nasıl yapabilirim acaba?
hava motorunu çift çıkışlı olarak mı seçmeliyim?
Son olarak akvaryumumun uzunluğu 64 cm bu akvaryum için hangi tip ve hangi uzunlukta hava taşı almalıyım?
yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür eder sağlıklı balıklar dilerim.
En Sessiz Hava Motoru?
Merhabalar. üşenmedim buradaki 16 sayfayı tek tek okudum. Okumaya başladığımda bir çok kişinin resun ac 9603 veya 9602 tavsiye ettiğini gördüm ancak bu ürünü 2012 yılında tavsiye etmişsiniz. O zamandan bu zamana yeni ürünler çıkmıştır diye düşünerek tekrar sizlerin deneyimlerine başvurmak istedim.
Öncelikle bu hobiye yeni başladım ve akvaryumum 60 litre civarlarında. Kullandığım iç filtrenin hava çıkışı cidden çok ses çıkarıyor baş ağrıtıyor bu sebeple hava motoru ve hava taşı almaya karar verdim.
60 litrelik bir akvaryum için fiyatı uygun ama cidden sessiz olabilecek, hava ayarı olan bir hava motoru arıyorum. Hava taşına bağladığımda da ses çıkmasını istemiyorum böyle bir şey mümkün müdür bunu nasıl yapabilirim acaba?
hava motorunu çift çıkışlı olarak mı seçmeliyim?
Son olarak akvaryumumun uzunluğu 64 cm bu akvaryum için hangi tip ve hangi uzunlukta hava taşı almalıyım?
yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür eder sağlıklı balıklar dilerim.
Merhabalar. üşenmedim buradaki 16 sayfayı tek tek okudum. Okumaya başladığımda bir çok kişinin resun ac 9603 veya 9602 tavsiye ettiğini gördüm ancak bu ürünü 2012 yılında tavsiye etmişsiniz. O zamandan bu zamana yeni ürünler çıkmıştır diye düşünerek tekrar sizlerin deneyimlerine başvurmak istedim.
Öncelikle bu hobiye yeni başladım ve akvaryumum 60 litre civarlarında. Kullandığım iç filtrenin hava çıkışı cidden çok ses çıkarıyor baş ağrıtıyor bu sebeple hava motoru ve hava taşı almaya karar verdim.
60 litrelik bir akvaryum için fiyatı uygun ama cidden sessiz olabilecek, hava ayarı olan bir hava motoru arıyorum. Hava taşına bağladığımda da ses çıkmasını istemiyorum böyle bir şey mümkün müdür bunu nasıl yapabilirim acaba?
hava motorunu çift çıkışlı olarak mı seçmeliyim?
Son olarak akvaryumumun uzunluğu 64 cm bu akvaryum için hangi tip ve hangi uzunlukta hava taşı almalıyım?
yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür eder sağlıklı balıklar dilerim.
SON MESAJLAR
- Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
osmandbnl,
LeafyAqua,
darkaura,
yaşar çınar,
Mr. WingMan,
Sfenks111,
OKIRATLI,
JujuSeri,
SeaWorld,
ugurbaran,
0rnn,
Birtek,
Kuduoglu,
TheDS,
Vatozcu Hakkı,
Sütçü,
sina cen,
SunkenShrimps,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
Stoke,
Conix,
Umutoty,
Hidro Dinamik,
Malawi34,
Laetacara,
888starz_jsSa,
ozan_1903,
Oğuzhan00600,
hakanmorcicek,
Mustafasesen,
Alibicimcilci,
Cyber_Scout,
MasterChiefHakan,
AquaVita,
Killicory,
MertSoyumert,
yeekim,
888starz_snml,
mmtbs,
oguzozt,
zafer3885,
ternapi,
Sungurr,
yderinn,
Kfat,
prisonbreak,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
