ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
leadguitar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Ocak 2008 03:55
Son Ziyaret:
24 Şubat 2016 10:00
Toplam Mesaj:
50 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ilker tüfekçi
Doğum Tarihi:
27 Mayıs 1984
Yaş:
42
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

doğa meraklısı
SON 10 MESAJI
Beta besleme gerçekleri ve beta akvaryumum
Mustafa bey anlıyorum [:)]
Ben yukarıda nacizane kendi tecrübelerimi paylaştım..16 ltlik akvaryumumda bu sonuçlara ulaştığımı söyledim. Eğer birgün büyük bir akvaryuma geçersem daha iyi sonuçlar alacağımı biliyorum..
Dip çekimi konusu dünya da bile akvaristlerin son yıllarda hararetli tartıştığı bir konu ki artık doğru bilinen yanlışlardan olmaya doğru gidiyor ...Yabancı forumlarıda arastırırsanız karşılaşabilirsiniz..sizin tecrübeleriniz sizi benim tecrübelerim elbette beni ilgilendirir...ben geçmişte dip çekiminden çok çektim..ve yine bu forumdaki bir akvarist tavsiyesi üzerine denemeye başladığımdan beri o kişiye dua ediyorum...[^_^] isteyen istedigini yapmakta özgür ..[:iyi:]
Kalın sağlıcakla sağlıklı balıklar [EDIT]leadguitar,2016-02-16 01:14:08[/EDIT]
Mustafa bey anlıyorum [:)]
Ben yukarıda nacizane kendi tecrübelerimi paylaştım..16 ltlik akvaryumumda bu sonuçlara ulaştığımı söyledim. Eğer birgün büyük bir akvaryuma geçersem daha iyi sonuçlar alacağımı biliyorum..
Dip çekimi konusu dünya da bile akvaristlerin son yıllarda hararetli tartıştığı bir konu ki artık doğru bilinen yanlışlardan olmaya doğru gidiyor ...Yabancı forumlarıda arastırırsanız karşılaşabilirsiniz..sizin tecrübeleriniz sizi benim tecrübelerim elbette beni ilgilendirir...ben geçmişte dip çekiminden çok çektim..ve yine bu forumdaki bir akvarist tavsiyesi üzerine denemeye başladığımdan beri o kişiye dua ediyorum...[^_^] isteyen istedigini yapmakta özgür ..[:iyi:]
Kalın sağlıcakla sağlıklı balıklar [EDIT]leadguitar,2016-02-16 01:14:08[/EDIT]
Beta besleme gerçekleri ve beta akvaryumum
[QUOTE=mustafa3545]Herşeyi ile güzel hakkıyla bir beta akvaryumu kurmuşsunuz, ancak su değişimi, dip çekimi sizin biyolojik ve mekanik filtrasyonunuz güçlü olduğu, sadece 1 bettanız olduğundan ve tankınız da bitkili olduğu için çok daha uzun süre ertelenebilir durumda. Eğer ki siz canlı yükü fazla olan filtrasyonu kuvvetli olmayan yem dengesi kuramayan akvaristlere su değiştirmeyin dip çekimi yapmayın derseniz o balıkların zamanla nasıl taklaya geldiğini görürsünüz. Bakteriler suyu beslemezler suda oluşan amonyağı nitriti nitratı dönüştürürler. Yani bir döngü sağlarlar. Dış filtre şart değildir 16 litrelik bir akvaryuma vede canlı yükü olmayan akvaryuma pipo filtre koyulup yine güzel bir biyolojik filtrasyon sağlana bileceği kanaatindeyim. Sadece ısıtıcı ile haftalık az miktarda su değişimi ile de balık kral gibi yaşar[:iyi:][:iyi:][:iyi:][/QUOTE]
Doğrudur
ama ben bu konuyu açtığımdan beri yani 1 senedir dip çekimi yapmıyorum. tek yaptığım azalan suyun üzerine koymak. [:)]
"canlı yükü fazla, filtrasyonu kuvvetli olmayan, yem dengesi kuramayan akvaristler" ister dip çekimi yapsın , ister yapmasın, o akvaryum her türlü taklaya gelmek zorundadır [^_^]
bahsettiğiniz durum da o kadar ihmal varki, böyle bir akvaryum da balık beslemek de zor olacak. siz müdahele ettikçe, dip çekimi yaptıkça suyunu değiştirdikçe akvaryumun dengesini sıfırlayacaksınız ve akvaryumun şartlar zorlanacak balıklar için bırakın rahat sağlıklı ortamı, yaşaması bile zor bir ortam oluşacak.
bakteriler akvaryumda en çok dip kumunda ve filtrasyon malzemesinin substratında bulunurlar ve nitriti nitrata çevirerek bitkiler için besin maddesi olan nitratı sağlarlar.
bitkileri bi nebze beslerler.[:)] çünkü bitkiler nitratı besin olarak kullanır. akvaryumda döngü dediğiniz şeyin içinde balık dahi akvaryumun bütün elemanları da var.
bizim burda asli amacımız doğayı taklit etmek. doğada dip çekimi yok , belli miktar su değişimi yok , rutin yem atma olayı yok. doğada balıklar bu bitkileri ya da bitkisel artıklarla beslenirler. canlı yem bulamadıklarında
ev ortamında, 16 ltlik akvaryumda bile dip çekimi yapmıyorsam bu dış filtremin oluşundan ya da filtrasyonumun iyi oluşundan değil. hatta dış filtre ne kadar ufak da olsa balığı strese sokacak salınımlar yapabilir. ve bunu en gelleyen şeyin yine balığın suyuna müdahele etmemem olduğunu düşünüyorum. japon akvaryumum da dahi dip çekimi yapmayı düşünmüyorum ki dış filtrem yok. akvaryumunu çok pisletiyor hatta
son olarak ister dip çekimi yapın , ister haftalık su üzerinden su değişimi yapın, dış filtre yerine pipo filtre kullanın, isterseniz azalan suyun üzerine koyun (ki dip çekimi önermiyorum) bunların hepsi, sizin balığınıza bakarken ki tecrübelerinize ve öngörülerinize bağlıdır. forumlarda iyi kötü herkes balıklarını yaşattığını söylüyor ama doğal ortamlarındaki gibi sağlıklı beslemek asli vazifemiz olsun [:)]
[QUOTE=mustafa3545]Herşeyi ile güzel hakkıyla bir beta akvaryumu kurmuşsunuz, ancak su değişimi, dip çekimi sizin biyolojik ve mekanik filtrasyonunuz güçlü olduğu, sadece 1 bettanız olduğundan ve tankınız da bitkili olduğu için çok daha uzun süre ertelenebilir durumda. Eğer ki siz canlı yükü fazla olan filtrasyonu kuvvetli olmayan yem dengesi kuramayan akvaristlere su değiştirmeyin dip çekimi yapmayın derseniz o balıkların zamanla nasıl taklaya geldiğini görürsünüz. Bakteriler suyu beslemezler suda oluşan amonyağı nitriti nitratı dönüştürürler. Yani bir döngü sağlarlar. Dış filtre şart değildir 16 litrelik bir akvaryuma vede canlı yükü olmayan akvaryuma pipo filtre koyulup yine güzel bir biyolojik filtrasyon sağlana bileceği kanaatindeyim. Sadece ısıtıcı ile haftalık az miktarda su değişimi ile de balık kral gibi yaşar[:iyi:][:iyi:][:iyi:][/QUOTE]
Doğrudur
ama ben bu konuyu açtığımdan beri yani 1 senedir dip çekimi yapmıyorum. tek yaptığım azalan suyun üzerine koymak. [:)]
"canlı yükü fazla, filtrasyonu kuvvetli olmayan, yem dengesi kuramayan akvaristler" ister dip çekimi yapsın , ister yapmasın, o akvaryum her türlü taklaya gelmek zorundadır [^_^]
bahsettiğiniz durum da o kadar ihmal varki, böyle bir akvaryum da balık beslemek de zor olacak. siz müdahele ettikçe, dip çekimi yaptıkça suyunu değiştirdikçe akvaryumun dengesini sıfırlayacaksınız ve akvaryumun şartlar zorlanacak balıklar için bırakın rahat sağlıklı ortamı, yaşaması bile zor bir ortam oluşacak.
bakteriler akvaryumda en çok dip kumunda ve filtrasyon malzemesinin substratında bulunurlar ve nitriti nitrata çevirerek bitkiler için besin maddesi olan nitratı sağlarlar.
bitkileri bi nebze beslerler.[:)] çünkü bitkiler nitratı besin olarak kullanır. akvaryumda döngü dediğiniz şeyin içinde balık dahi akvaryumun bütün elemanları da var.
bizim burda asli amacımız doğayı taklit etmek. doğada dip çekimi yok , belli miktar su değişimi yok , rutin yem atma olayı yok. doğada balıklar bu bitkileri ya da bitkisel artıklarla beslenirler. canlı yem bulamadıklarında
ev ortamında, 16 ltlik akvaryumda bile dip çekimi yapmıyorsam bu dış filtremin oluşundan ya da filtrasyonumun iyi oluşundan değil. hatta dış filtre ne kadar ufak da olsa balığı strese sokacak salınımlar yapabilir. ve bunu en gelleyen şeyin yine balığın suyuna müdahele etmemem olduğunu düşünüyorum. japon akvaryumum da dahi dip çekimi yapmayı düşünmüyorum ki dış filtrem yok. akvaryumunu çok pisletiyor hatta
son olarak ister dip çekimi yapın , ister haftalık su üzerinden su değişimi yapın, dış filtre yerine pipo filtre kullanın, isterseniz azalan suyun üzerine koyun (ki dip çekimi önermiyorum) bunların hepsi, sizin balığınıza bakarken ki tecrübelerinize ve öngörülerinize bağlıdır. forumlarda iyi kötü herkes balıklarını yaşattığını söylüyor ama doğal ortamlarındaki gibi sağlıklı beslemek asli vazifemiz olsun [:)]
Beta besleme gerçekleri ve beta akvaryumum
Nerdeyse 1 senedir foruma girmiyorum ..[^_^]
Balığım hala ilk günkü gibi sağlıklı yaşıyor .. yukarıda yazdığım akvaryum rutinini şu an japon balığıma da uyguluyorum..
Püf noktası haftalık dip çekimi yapmayın ... balığın suyuna müdahele etmeyin...balığın suyla ilişkisini bozmayın
Akvaryumun üstünden su değişimi yapacaksanız yapın...ya da buharlaşan kısım kadar temiz su koyun..
Bırakın akvaryumun kumunda ve dış filtresinde bulunan bakteriler, akvaryumu beslesin...
Eğer dipteki tortular , dışkı artıkları, pislikler, sizi görüntüsel olarak rahatsız ediyorsa kumu havalandırmadan dip çekimi yapabilirsiniz.
Ama dış filtre her boyutta akvaryum ve canlısı için olmazsa olmaz...bunu unutmayın...
Nerdeyse 1 senedir foruma girmiyorum ..[^_^]
Balığım hala ilk günkü gibi sağlıklı yaşıyor .. yukarıda yazdığım akvaryum rutinini şu an japon balığıma da uyguluyorum..
Püf noktası haftalık dip çekimi yapmayın ... balığın suyuna müdahele etmeyin...balığın suyla ilişkisini bozmayın
Akvaryumun üstünden su değişimi yapacaksanız yapın...ya da buharlaşan kısım kadar temiz su koyun..
Bırakın akvaryumun kumunda ve dış filtresinde bulunan bakteriler, akvaryumu beslesin...
Eğer dipteki tortular , dışkı artıkları, pislikler, sizi görüntüsel olarak rahatsız ediyorsa kumu havalandırmadan dip çekimi yapabilirsiniz.
Ama dış filtre her boyutta akvaryum ve canlısı için olmazsa olmaz...bunu unutmayın...
Beta besleme gerçekleri ve beta akvaryumum
haklısınız katılıyorum...o yüzden haftalık su eklemelerim var akvaryuma..özellikle buharlaşan su kadar.
haklısınız katılıyorum...o yüzden haftalık su eklemelerim var akvaryuma..özellikle buharlaşan su kadar.
birde dış filtrenin kusursuz filtre etkisinide yabana atmamak lazım.
fakat sistemi oturmuş içinde yararlı bakterilerin olduğu bir suyun yerine akvaryumun % 20 si kadar nötr tertemiz bir su koyarsanız bunun balığa bir faydası pek olmayacaktır.
belki 2-3 ayda bir % 20 lik su değişimi yapılabilir.
bakalım ilerleyen zamanlar da bunu daha net anlayacağım..
Beta besleme gerçekleri ve beta akvaryumum
arkadaşlar herkese merhaba !
yıllar önce başladığım beta hobime 3 sene önce bırakmak zorunda kalmış , ta ki 3 ay öncesine kadar aklıma gelmemişti. fakat biyerde sıkıntı yarattığından bende artık yavaş yavaş bir beta akvaryumu kurayım dedim.
bu hayvanlara olan sevgim gerçekten çok büyük. o yüzden beta akvaryumumu kurarken eski hataları tekrardan yapmamak üzere işe koyuldum.
alınacakların listesini yapıp, akvaryumumu kurup , en son betamın türüne ve rengine karar verdim.
yavru ve kırmızı renkte bir double tail
sonuç aşağıdaki linkte akvaryumum. (kamera görüntüsü biraz soluk normalde akvaryum gayet yeşillikli ve sağlıklı )
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=wnjrcZPTwMg&feature=youtu.be[/VID]
betta : kırmızı renkte double tail (yavru)
akvaryum : 16 lt
kum : siyah hagen kum
bitkiler : 3 çeşit bitki
ışıklandırma : var
ısıtıcı : var
filtre : var - dış filtre ( resun cy-20)
hatalarım oldu,halende var. fakat bu 3 ay içinde yaşadığım sıkıntılar , kuyruk problemi ve balığın kendisini kayaya sürttürecek kaşıntılardı. balığın sağlık durumu çok iyi ama ilk ay kuyruk problemi yaşadım ve son 1 ay içinde iyileşme sürecindeyiz ve kuyruk uçlarından yeni sürgünler çıkmakta. bunu 3 yıl önce de yaşıyordum ki forumları da incelediğimde genel sıkıntı kuyruk problemi. çünkü çok sevdiğimiz balığımızın kuyrukları yıpranıp sonradan iyileşip çıksa dahi eski güzelliğine ve kusursuzluğuna tam olarak ulaşamıyor. bu yüzden bu konu önemli.
öncelikle geleneksel beta bakımından farklı şeyler uygulamaya karar verdim arkadaşlar ve bu uygulamanın 1 ayını doldurdum. sonuç gayet iyi gidiyor. öncelikle haftalık %20 dip çekimi ve su değişimini bıraktım . neden, çünkü haftalık yada 2 haftalık su değişiminin dış filtre ile hali hazırda en üst seviyeye ulaşmış akvaryum döngüsünü mahvettiğini ve balığı sersemlettiğini farkettim. hep su değişimlerinden sonra balık da sıkıntılar yaşandığını gördüm. çünkü dip çekimi ve su değişimi oturmuş bir akvaryumu sıfırlayan başa döndüren birşey . ve basit bir mantıkla bur da balıkların sıkıntı çekmesi normal. eğer gerçekten doğayı taklit edeceksek doğada da dip çekimi diye birşeyin olmadığı gerçek. peki bizim yapay taklit ve küçük sistemimize su nerden gelecek ?
arkadaşlar balığımız tropikal balık olduğu için su ısısı diğer balıklara nazaran yüksek ve buharlaşma çok hızlı oyüzden haftada bir üzerine 1 cm kadar aynı ısıda içme suyu koyuyorum. (1.5 lt kadar)..ve yine ayda bir dış filtre temizliğim var onun da suyunu içme suyundan koyup temizliyorum ( 3 lt) .
bu sayede sisteme yeni su girişi de oluyor. bakalım ilerleyen zamanlarda ki gelişmeleri burdan tekrardan yazacağım. bu konuda görüşlerinizi yazmanız dileğiyle...
herkese sağlıklı balıklar
betam da ani hareket ve kaşıntı
[QUOTE=dedetay]
[QUOTE=dedetay]
Senaryoyu şöyle yazıyorum.
Siz su değişimi yaparken biraz sert davrandınız ve kum ile su fazla etkileşime geçti. Kum içerisinde kalkan rahatsız edici materyaller su içerisine yayıldı ve balık bu durumdan rahatsız oldu. Güvenli bir markanın su düzenleyicisi ve amonyak gidericisi alıp suyu stabil hale getirin. Su değiştirirkende suyu sakin koymaya, mümkünse temiz bir poşet koyup üzerine akıtmayı tercih edin derim ben.
Siz su değişimi yaparken biraz sert davrandınız ve kum ile su fazla etkileşime geçti. Kum içerisinde kalkan rahatsız edici materyaller su içerisine yayıldı ve balık bu durumdan rahatsız oldu. Güvenli bir markanın su düzenleyicisi ve amonyak gidericisi alıp suyu stabil hale getirin. Su değiştirirkende suyu sakin koymaya, mümkünse temiz bir poşet koyup üzerine akıtmayı tercih edin derim ben.
Su düzenleyici kullanmasanız bile bir iki gün içerisinde su oturacaktır. Labirentliler kolay kolay hasta olmazlar siz içinizi ferah tutun ama gözlemi de unutmayın.
[/QUOTE]
üstad dün su değişimi yaparken yeni aldığım dib çekim aparatını da denemiş bulundum. aparat kumu boru gibi birşeyin içinde kaldırıyo kumun içindeki pislikleri alıyo ama kumu tekrar geri bırakıyordu. Ve epey bir kum kalktı su değişimi yaparken sanırım sizin söylediğiniz senaryoya uygun balık da bu kumdaki epey bir bakteriyle etkileşime girdi ve sonuç :) sanırım dış filtrem 1-2 gün içinde akvaryumu tekrar filtreleyip eski haline oturtacaktır. su düzenleyicisini her fırsatta kullanıyorum. sera aqutan var. suyuda dinlendiriyorum. ama sanırım dip çekimi yaparken birdaha kumları kaldırmayacağım.
ilginçtir yıllarca beta besledim ama halen öğreneceğim çok şey var. beslediğim bütün betalarım uzun yaşadı, ama sorunlarıyla beraber yaşadılar. Amacım bu hayvanları çok daha az sorunla rahat ettirip bu sayede hobiden zevk almam. Gereksinimde sadece bilgi ve tecrübe oluyor.
Hobiden kendimi uzaklaştırdığım zamanlarda oldu ama yine belli bir süre sonra akvaryum kurarken buldum kendimi :)
öncelikle akvaryumda bir sorun oluşturduğunda , sorunu ortadan kaldırmak birinci öncelik sanırım. İlaç kullanmak enson çare olmalı diye umuyorum.
bilgileriniz için herkeze teşekkür ederim , balığım şimdi kayanın oyuğuna girdiuyuyor yarın sabah yem verirken birdaha inceleyeceğim.
betam da ani hareket ve kaşıntı
Eyw dedetay kardeş
Eyw dedetay kardeş
Şu an için ilacım yok zaten yarın da gözlemleyeceğim balığımı
sadece ısıyı 28 e yükselttim..bu arada ısıtıcı derecesi 26 iken akvaryum ısısı (ölçüm aletim var) suya soktuğumda 23-24 ü gösteriyordu. önemli olan su ısısı değilmi ?
Dün su değişimi yaptım haftalık rutin
Ve bugünde bu durum oldu balık da
bu arada akvaryumumdaki bitkiler biraz fazla köklü ve çok çürümüş dalları var onların da sudaki amonyak ve nitratı arttırdığını düşünüyorum.
betam da ani hareket ve kaşıntı
Isıyı 28 e çıkardım . Sera baktophurum şu an yok yarın % 30 luk dip çekimi yapayım diyorum. Su değişimi yapmadan önce herşey normaldi. Bu arada üzerinde beyaz benekler yok ama ışıkda bakıldığında hafif beyaz alanlar varsanki kuyruğunda.
Isıyı 28 e çıkardım . Sera baktophurum şu an yok yarın % 30 luk dip çekimi yapayım diyorum. Su değişimi yapmadan önce herşey normaldi. Bu arada üzerinde beyaz benekler yok ama ışıkda bakıldığında hafif beyaz alanlar varsanki kuyruğunda.
Işığı kapattım şu an çünkü ışık da balık dahada aktifleşiyor.
betam da ani hareket ve kaşıntı
Akvaryum : 16 lt
Akvaryum : 16 lt
Kum : hagen siyah kum 1.5 cm kalınlığında
Dekor : ortada kaya
Bitki : 2 adet anubias barteri
Filtre : resun cy - 20 dış filtre
Isıtıcı : var 25 dereceye ayarlı
Arkadaşlar dün akşam akvaryumda rutin % 20 dip çekimi yaptım. Dinlenmiş içme suyu ve su düzenleyicisi kullandım. Bu akşam eve geldim balık da hızlı hareketli haller olduğunu farkettim. Kendini hızlı bir şekilde ısıtıcıya ve cama vururken sürtünürken yakaladım. titreyen hızlı yüzüşleri var. Işık açıkken daha fazla oluyor. dış paraziti var sanırım.
ayrı bir kapta dezenfektan banyosu yapmalımıyım , ya da ne yapmalıyım ?
şimdiden teşekürler
Betta Kuyruk Parçalanması
su şartların kötü demekki..
su şartların kötü demekki..
balığı strese sokacak bir durumdan dolayı olur. en büyük nedenide sudaki azot dengesinin bozulması veya ph dengesizliği...ani ısı değişimleride buna sebep olur...yani balık akvaryum daki bir dengesizlikden dolayı strese girer ve kuyrukları yavaş yavaş erir veya çürür ..ülkemizde özellikle beta beslerken (ki bu benim düşüncem) kötü akvaryum şartların da oluşabilecek en öncelikli ve en sık hastalıktır...
eskiden beslediğim balıklarda da çok oluyordu.
şimdilerde su özelliklerine çok dikkat ediyorum..
önemli olan balığın stressiz bir ortamı ve yaşayacak güzel bir su şartı...
su değişimini sıklaştır , % 30 luk su değişimleri mesela....dinlenmiş temiz su koy...eğer sudaki dengeyi yakalarsan iyileşecektir...ilk başta ilaç kullanmamanı öneririm.. temiz su ve gözlem en iyisi..
birde büyük tanka geçmeni öneririm....24 - 26 dereceye ayarlı bir ısıtıcı ve özellikle akıntısız bir dış filtre ile balığa güzel bir ortam yaratabilirsin...
SON MESAJLAR
- Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 38 Üye
Online Kullanıcılar
Sfenks111,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Sungurr,
osmandbnl,
DigitalPen,
sedatkaryurek,
alipaksi,
OKIRATLI,
Ruchansuzen,
ternapi,
ballantines,
JujuSeri,
Sütçü,
TheDS,
Hoppala,
ugurbaran,
layper,
Mustafasesen,
0rnn,
Sercan.,
Ahmet Said,
Kuduoglu,
Cyber_Scout,
sirhill,
Myz26,
Tatar10,
Conix,
berat76,
EmrahGuloglu,
fissidens,
gokhankum,
TolgahanA,
yeekim,
şansal,
Mertkk,
youngaquarist,
LeafyAqua,
Koksal Gurkan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
