ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
shimendifer
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
100
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Ağustos 2011 00:33
Son Ziyaret:
23 Ağustos 2025 20:56
Toplam Mesaj:
814 [0.15 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Atıl ERDOĞAN
Doğum Tarihi:
23 Haziran 1973
Yaş:
53
İl:
Istanbul
Meslek:
Bilgi işlem
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Atıl ERDOĞAN
120x50x50 Canlı doğuran
48x44x44 Bitkili Lepistes
40x26x24 Karides
Hailea B50 PowerLed Mod Sakura
SON 10 MESAJI
25 Watt Mı 100 Watt Mı?
Isı ile ilgili hesp yaparken yanlışınız var düz mantıkla hesap yapamazsınız yani 100w 4 saate ısıtırsa 25 w 16 saatte ısıtmaz. Çünkü bir taraftan da soğuma gerçekleşeceği için 100w daha mantıklı olacaktır. Bunu şöyle düşünebilirsiniz 100 m2 bir salon için 12000 btu klima önerilir ama 6000 btu takarsanız istediğiniz ısıya sogutamazsınız. Yani olay ısıya gelirse havuz problemi çözer gibi 100 lük çeşme 4 saate doldurursa 25 lik 16 saatte doldurur mantığı işe yaramaz. Normalde Litre başına 1 w yada 0.75 w ısıtıcı yeterli gelebilmektedir. Tabi bu normal 20-23 derece oda sıcaklığı için gecerli daha soguk ve sıcakta durum değişecektir.
Isı ile ilgili hesp yaparken yanlışınız var düz mantıkla hesap yapamazsınız yani 100w 4 saate ısıtırsa 25 w 16 saatte ısıtmaz. Çünkü bir taraftan da soğuma gerçekleşeceği için 100w daha mantıklı olacaktır. Bunu şöyle düşünebilirsiniz 100 m2 bir salon için 12000 btu klima önerilir ama 6000 btu takarsanız istediğiniz ısıya sogutamazsınız. Yani olay ısıya gelirse havuz problemi çözer gibi 100 lük çeşme 4 saate doldurursa 25 lik 16 saatte doldurur mantığı işe yaramaz. Normalde Litre başına 1 w yada 0.75 w ısıtıcı yeterli gelebilmektedir. Tabi bu normal 20-23 derece oda sıcaklığı için gecerli daha soguk ve sıcakta durum değişecektir.
Tecrübeli Üstatlardan Tavsiye Bekliyorum.
Tür belli olmadan sadece 2 sorunuza cevap verilebilir. en az 1000 lt debili bir dış filtre ve 200w ısıtıcı Aydınlatma /dekor/kum ne tür beslemek istediğinize göre değişim gösterecektir.
Tür belli olmadan sadece 2 sorunuza cevap verilebilir. en az 1000 lt debili bir dış filtre ve 200w ısıtıcı Aydınlatma /dekor/kum ne tür beslemek istediğinize göre değişim gösterecektir.
Bitki Gelişimi Sorunu
Merhaba 120 x 50 x 50 bir akvaryumum var tabanda lav kırığı üzerinde siyah kuartz kum bulunuyor. Işıklandırmam 6 x 54 w Lambalarım 2 x 865, 2 x 840 ve 2 grolux şeklinde. Bitki olarak javafern, çınar,Sesiflora, octopus,lobelia cardinalis ve crypto. Sorunum bitkilerimde gelişim neredeyse 0 akvaryum 6 ay önce kuruldu. Bitkiler 4 ay once eklendi. Florasanları 2 hafta önce yeniledim. Ama malesef sıfır gelişim. Su değişimi haftada 1 %40 şu an için gübreleme yada co2 vermiyorum. Camlarda yosun sorunum yok. Ama kalın yapraklı fern ve crypto yapraklarında siyah yosunlanma diğer narin yapraklılarda direk kararma mevcut. Sizce sorun ne olabilir ? Yardımlarınızı bekliyorum. Bu ara Armatürü Lede çeviremiyorum. Önerileri Florasan aydınlatma göz önünde bulundurarak yaparsanız sevinirim.
Lamba Sıralaması
1 865
2 Grolux
3 840
4 840
5 Grolux
6 865
Şeklinde
Şimdiden yardımlarınız için teekkürler
Merhaba 120 x 50 x 50 bir akvaryumum var tabanda lav kırığı üzerinde siyah kuartz kum bulunuyor. Işıklandırmam 6 x 54 w Lambalarım 2 x 865, 2 x 840 ve 2 grolux şeklinde. Bitki olarak javafern, çınar,Sesiflora, octopus,lobelia cardinalis ve crypto. Sorunum bitkilerimde gelişim neredeyse 0 akvaryum 6 ay önce kuruldu. Bitkiler 4 ay once eklendi. Florasanları 2 hafta önce yeniledim. Ama malesef sıfır gelişim. Su değişimi haftada 1 %40 şu an için gübreleme yada co2 vermiyorum. Camlarda yosun sorunum yok. Ama kalın yapraklı fern ve crypto yapraklarında siyah yosunlanma diğer narin yapraklılarda direk kararma mevcut. Sizce sorun ne olabilir ? Yardımlarınızı bekliyorum. Bu ara Armatürü Lede çeviremiyorum. Önerileri Florasan aydınlatma göz önünde bulundurarak yaparsanız sevinirim.
Lamba Sıralaması
1 865
2 Grolux
3 840
4 840
5 Grolux
6 865
Şeklinde
Şimdiden yardımlarınız için teekkürler
Philips Led Tube
[QUOTE=serhat480]
Akvaryum ortamında test etmedim ama elektriksel olarak soyle bır bilgi verim.Görunusu Floresanla aynıdır, boyutu eger elinizde armature uyuyorsa aynı duyları kullanabilirsiniz ama floresanlar için balans kullanmak gerekir led floresana geçiş yaparken balansları iptal edip duylardan birine direk 220 v elektrik vermeniz lazım, ayrıca led ampulü yeni aldıgınızda bi taraf kapalı olur o tarafı değil diğer açık tarafı 220v verdiğiniz duya takmanız gerekir.[/QUOTE]
Bunlar uyumlu elektronik balast varsa direk bir tadilata gerek kalmadan takılabiliyor. Balast uygun değilse ozaman balast iptal edilip bağlantı şeması var o şekil bağlantı ile montajı sağlanıyor. Ama merak ettiğim işe yararmı ? Çünkü fiyatları baya hesaplı. Eğer işe de yarıyorsa armatürü lede cevirme masrafı yerine buna bunlardan alıp işi halledebilirim :) En kötü zaten 4 tane alıp 865 ve 840 ların yerine takıp deneyeceğim
[QUOTE=serhat480]
Akvaryum ortamında test etmedim ama elektriksel olarak soyle bır bilgi verim.Görunusu Floresanla aynıdır, boyutu eger elinizde armature uyuyorsa aynı duyları kullanabilirsiniz ama floresanlar için balans kullanmak gerekir led floresana geçiş yaparken balansları iptal edip duylardan birine direk 220 v elektrik vermeniz lazım, ayrıca led ampulü yeni aldıgınızda bi taraf kapalı olur o tarafı değil diğer açık tarafı 220v verdiğiniz duya takmanız gerekir.[/QUOTE]
Bunlar uyumlu elektronik balast varsa direk bir tadilata gerek kalmadan takılabiliyor. Balast uygun değilse ozaman balast iptal edilip bağlantı şeması var o şekil bağlantı ile montajı sağlanıyor. Ama merak ettiğim işe yararmı ? Çünkü fiyatları baya hesaplı. Eğer işe de yarıyorsa armatürü lede cevirme masrafı yerine buna bunlardan alıp işi halledebilirim :) En kötü zaten 4 tane alıp 865 ve 840 ların yerine takıp deneyeceğim
Philips Led Tube
Merhaba arkadaşlar. Elimde mevcut hopar 6x54 armatürüm bulunmakta bu bu armatürde 2 x philips 840 2x 865 ve 2 x grolux kullanmaktayım. Lambalarımı yenileyeceğim. Biliyorum led e dönmek filan daha iyi olacak ama şu an için onu yapamıyorum. İnternette gezinirken Philips Led Tube diye bişi buldum 865 / 840 ve diğer bir takım kondları olan normal florasan duyunda çalışan led lambalar. Bunlarla ilgili bilgisi olan varmı ? Aramızda kullanıp test etmiş olan ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/120620201539091.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar. Elimde mevcut hopar 6x54 armatürüm bulunmakta bu bu armatürde 2 x philips 840 2x 865 ve 2 x grolux kullanmaktayım. Lambalarımı yenileyeceğim. Biliyorum led e dönmek filan daha iyi olacak ama şu an için onu yapamıyorum. İnternette gezinirken Philips Led Tube diye bişi buldum 865 / 840 ve diğer bir takım kondları olan normal florasan duyunda çalışan led lambalar. Bunlarla ilgili bilgisi olan varmı ? Aramızda kullanıp test etmiş olan ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/120620201539091.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=stone]Herkese selamlar, bende 240 sayfayı okudum ve çok faydalı oldu, farklı fikirler ve deneyimler görmek çok güzel. Ben de kendi deneyimimi paylaşmak istedim samsung 5630 led bar 6500k ilk bitkili akvaryumum şuan gelişimden memnunum. Aslında moss akvaryumu kurmaktı niyetim moss gelişimi de ışık yeterliliği için bir gösterge değil sanırım ama cuba bitkisinin gelişimi yeterli olduğunu hissettiriyor. Tecrube arttıkça yetersiz gelirmi bilemem durum böyle... ( akvaryum ölçüleri 50x35x35 led bar alimünyum profil içinde buhar camının üstunde)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/193042/260820171125261.jpg[/IMG]
[VID]https://youtu.be/KCAo9b7faDc[/VID][/QUOTE]
KAç lümen olarak kullandınız ? Bildiğim kadarı ile metresi 3000 lm olacak. Yada Kaç mt ?
[QUOTE=stone]Herkese selamlar, bende 240 sayfayı okudum ve çok faydalı oldu, farklı fikirler ve deneyimler görmek çok güzel. Ben de kendi deneyimimi paylaşmak istedim samsung 5630 led bar 6500k ilk bitkili akvaryumum şuan gelişimden memnunum. Aslında moss akvaryumu kurmaktı niyetim moss gelişimi de ışık yeterliliği için bir gösterge değil sanırım ama cuba bitkisinin gelişimi yeterli olduğunu hissettiriyor. Tecrube arttıkça yetersiz gelirmi bilemem durum böyle... ( akvaryum ölçüleri 50x35x35 led bar alimünyum profil içinde buhar camının üstunde)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/193042/260820171125261.jpg[/IMG]
[VID]https://youtu.be/KCAo9b7faDc[/VID][/QUOTE]
KAç lümen olarak kullandınız ? Bildiğim kadarı ile metresi 3000 lm olacak. Yada Kaç mt ?
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Lümen le CRI ilişkili diye belirmedim zaten. İkisi farklı şeylerdir. Ama incelemelerim sonucunda şu sonucu gördüm ikiside 6500K olan iki ayrı led düşünün Bunlardan CRI düşük olan Yüksek olana göre güneşin renk dağılımından daha uzak olacaktır. DOlayısı ile ikiside aynı olan 6500 k 100 Lümen iki ledden CRI değeri 90 üzeri olan ( güneş ışığı 100 dür ) Bitkileriniz üzerinde hem algıda hemde gelişimde daha olumlu etki edecektir. Çünkü yüksek CRI değerindeki lambada dalgaboyu dağılımı güneş e daha yakındır. Bizde burda aslen güneşi simule etmek istediğimizden tercih sebebimiz olmalıdır. Zaten dediğim ünlü firma ve ustaların setuplarında kullandıkları armatürlere bakarsanız ve bir şekilde teknik verilerini araştırırsanız demek istediğim daha açık ortaya çıkacaktır. Bende baya bir uzun süre power ledlerle haşır neşir olmuştum. Ama sonra neden her akvaryumda aynı oranlar aynı şekilde iş yapamıyor a takıldım. Adamların yaptıklarını dışarıda satılan Pro sayılacak tatlı su armatürlerinde neden bizim ki gibi renklere gidilmediğini kasınca powerledleri bırakıp hi-lümen smd lere geçtim. Tropicanın led lümen hesabı ile önerilen değerlerde yaptığım denemelerde başarılı oldu. Şimdi daha yüksek bir akvaryumda denemeler yapıyorum. Sonuç alınca yine bu başlıkta paylaşırım
Lümen le CRI ilişkili diye belirmedim zaten. İkisi farklı şeylerdir. Ama incelemelerim sonucunda şu sonucu gördüm ikiside 6500K olan iki ayrı led düşünün Bunlardan CRI düşük olan Yüksek olana göre güneşin renk dağılımından daha uzak olacaktır. DOlayısı ile ikiside aynı olan 6500 k 100 Lümen iki ledden CRI değeri 90 üzeri olan ( güneş ışığı 100 dür ) Bitkileriniz üzerinde hem algıda hemde gelişimde daha olumlu etki edecektir. Çünkü yüksek CRI değerindeki lambada dalgaboyu dağılımı güneş e daha yakındır. Bizde burda aslen güneşi simule etmek istediğimizden tercih sebebimiz olmalıdır. Zaten dediğim ünlü firma ve ustaların setuplarında kullandıkları armatürlere bakarsanız ve bir şekilde teknik verilerini araştırırsanız demek istediğim daha açık ortaya çıkacaktır. Bende baya bir uzun süre power ledlerle haşır neşir olmuştum. Ama sonra neden her akvaryumda aynı oranlar aynı şekilde iş yapamıyor a takıldım. Adamların yaptıklarını dışarıda satılan Pro sayılacak tatlı su armatürlerinde neden bizim ki gibi renklere gidilmediğini kasınca powerledleri bırakıp hi-lümen smd lere geçtim. Tropicanın led lümen hesabı ile önerilen değerlerde yaptığım denemelerde başarılı oldu. Şimdi daha yüksek bir akvaryumda denemeler yapıyorum. Sonuç alınca yine bu başlıkta paylaşırım
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Bence olay power led beyazlarla ilgili bizim aldığımız ledlerin CRI değerleri muhtemel düşük kalıyor. Çünkü bu konuda baya bir araştırdım. Ustaların internetteki setuplarına baktım bir çok akvaryumu inceledim. Ve Bir çok büyük ustanın esasında sadece soğuk beyaz kullandığını gördüm. Youtube da bulunan ustaların setuplarında da kullandıkları ledlere bakınca oradada çoğunlukla soğuk beyaz kullanmışlar. Bu adamların armatürleri ne kullanıyor led olarak bakınca metrede yaklaşık 2000 - 2500 Lm ışık alabildikleri CRI 90 civarı 5630 ve benzeri ledler kullandıklarını gördüm. Kendimde daha önce full spectrum powerled bulunan bir tankımda bu ledlerle ve tropicanın Lumen hesabıyla bir aydınlatma denedim. Sonuç oldukça başarılı idi. Yosunlanma sorunum ne camlarda ne dekor ve bitkilerde olmadı. Gül vs gibi orta ilgi isteyen bitkiler tam anlamıyla çoştu. Monte carlolar oldukca başarılı şekilde gelişim gösterdiler. Şu anda o tankta denemelerime devam ediyorum komple dagıtıp bu sefer tabana funda toprağı üzerine quartz kumla deniyorum bakalım ne olacak illa Aquabasis gibi ürünlere dünya para vermek yerine 5 lt si 7 tl ye aldığım toprak ne kadar iş yapacak görücez...
Örneğin Aşağıdaki kurulum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/050520171804571.jpg[/IMG]
Buda Oliver Knott'ın bir fuardaki tanıtım kurulumundan ADA armatür Soğuk beyaz ledlerden oluşuyor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/050520171813391.jpg[/IMG]
[EDIT]shimendifer,2017-05-05 18:14:51[/EDIT]
Bence olay power led beyazlarla ilgili bizim aldığımız ledlerin CRI değerleri muhtemel düşük kalıyor. Çünkü bu konuda baya bir araştırdım. Ustaların internetteki setuplarına baktım bir çok akvaryumu inceledim. Ve Bir çok büyük ustanın esasında sadece soğuk beyaz kullandığını gördüm. Youtube da bulunan ustaların setuplarında da kullandıkları ledlere bakınca oradada çoğunlukla soğuk beyaz kullanmışlar. Bu adamların armatürleri ne kullanıyor led olarak bakınca metrede yaklaşık 2000 - 2500 Lm ışık alabildikleri CRI 90 civarı 5630 ve benzeri ledler kullandıklarını gördüm. Kendimde daha önce full spectrum powerled bulunan bir tankımda bu ledlerle ve tropicanın Lumen hesabıyla bir aydınlatma denedim. Sonuç oldukça başarılı idi. Yosunlanma sorunum ne camlarda ne dekor ve bitkilerde olmadı. Gül vs gibi orta ilgi isteyen bitkiler tam anlamıyla çoştu. Monte carlolar oldukca başarılı şekilde gelişim gösterdiler. Şu anda o tankta denemelerime devam ediyorum komple dagıtıp bu sefer tabana funda toprağı üzerine quartz kumla deniyorum bakalım ne olacak illa Aquabasis gibi ürünlere dünya para vermek yerine 5 lt si 7 tl ye aldığım toprak ne kadar iş yapacak görücez...
Örneğin Aşağıdaki kurulum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/050520171804571.jpg[/IMG]
Buda Oliver Knott'ın bir fuardaki tanıtım kurulumundan ADA armatür Soğuk beyaz ledlerden oluşuyor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/050520171813391.jpg[/IMG]
[EDIT]shimendifer,2017-05-05 18:14:51[/EDIT]
Ista 1lt Tup Dolumu
Bakın dolum olayı bence tamamen sizle dolum yapan yer arasında. Benim dolum yaptığım yerde arkadaşlar tüpümü kontrol etti baktılar kullanım amacımı sordular söyledim. Sıkıntısız dolduruyorlar sağolsunlar. Herhangi bir güvenlik riski olup olmayacağını sordum zaten vanasındaki emniyet sübabı tüpü patlatacak basıncın altında açılır ve ayrıca akvaryum için olanları tüpün sınır değerinin altında dolduruyoruz, bü yüzden korkmanıza gerek yok dediler :)
Bakın dolum olayı bence tamamen sizle dolum yapan yer arasında. Benim dolum yaptığım yerde arkadaşlar tüpümü kontrol etti baktılar kullanım amacımı sordular söyledim. Sıkıntısız dolduruyorlar sağolsunlar. Herhangi bir güvenlik riski olup olmayacağını sordum zaten vanasındaki emniyet sübabı tüpü patlatacak basıncın altında açılır ve ayrıca akvaryum için olanları tüpün sınır değerinin altında dolduruyoruz, bü yüzden korkmanıza gerek yok dediler :)
Fil Kulak Lepistes Ve Full Red
Valla yavru almak kolay ama esasında narin balıklar hele safkanlar oldukça narin olabiliyor.
Valla yavru almak kolay ama esasında narin balıklar hele safkanlar oldukça narin olabiliyor.
SON MESAJLAR
- Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Geophagus Tapajos MurathanM, 23:10
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
KULLANICILAR
- 76 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
yeekim,
SeaWorld,
Prudentia,
Kuduoglu,
harun reşit,
Ozzgurr,
Tata,
yyiImaz,
0rnn,
AreS,
MDForensic,
omerkaya40,
Joec,
Ertug22,
HarunYILDIRIM,
Sungurr,
osmandbnl,
Mirt,
metsi,
35mehmet35,
poysub,
sina cen,
Malawi market,
pusathan01,
MiSoSiKiaN,
Cyber_Scout,
reano,
Att19,
MurathanM,
EmiirKaan,
Ömer şahin 11212,
NightWist,
alp3r,
zekigonlum,
vedat79,
Altonn,
eflatunaxoy,
ootkn,
Oquanus,
Ehtiyar,
Balikcidede,
uurcan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
