ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
EnatiopuS
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
32
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Ekim 2006 15:04
Son Ziyaret:
18 Nisan 2026 14:52
Toplam Mesaj:
2009 [0.28 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Volkan URAS
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1980
Yaş:
46
İl:
Antalya
Meslek:
Akvarist :)
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[b]Volkan URAS / ANTALYA[/b]
SON 10 MESAJI
Yeni Nesil Sump Dizaynları - K1 Kaldnes
[QUOTE=viscool]Çok rica ediyorum. latince bakteri adı yazarak bilginizi yüksek göstermeyi bırakınız. bu hobiyi 25 yıldır yapan yeterince eğitimli birisi olarak K1 denemelerimin sonuçlarını yazdım. doğru kullanılırsa sonuç bulaşık süngerinin çooooook ötesindedir. ayrıca bioball ile K1 malzeme aynıdır demeyin. bioball su içerisinde kullanılmaz. kullanımı çok farklıdır. Ltf biraz saygı. ltf. hatam varsa affola. selamlar.
[/QUOTE]
Sayın Arkadaş, alıntı yaptığınız yazıyı önce bi gerçekten detaylı okuyunuz, anlatılmak istenen nedir! Yazılanlarda Latince bakteri adı yazıyormu! Yazmıyor! O kullandığınız malzemenin çalışma prensibini çok kabaca ve genel olarak anlattım, bütün işi yapan o latincesi yazılı olmayan bakterilerdir. İsterseniz yorumun altına bakteri adlarını ve döngüyü daha detaylı anlatan bir yazıda yazabilirim. O kullandığınız malzemenin çalışma prensibini, neye nasıl etki ettiğini, hatta o bakterilerin isimlerini öğreniniz, ( bunu sizinle atışmakla için değil, gerçekten araştırdığınız takdir de yazdıklarımın doğruluğunu sizinde anlayacağınız için yapın) ben aldım denedim işe yarıyor demekten bi tık öteye gidiniz. Sizin yaptığınız denemeler nelerdir bilmiyorum ama bu tarz denemeleri bende, yurt dışında getirttiğim farklı bakteri kültürlerinin ekimini yaptıktan sonra, farklı biyolojik materyeller kullanarak sonuçlarını fotospektrometre ile yapıyorum ve virgülden sonra 3 basamak değer verecek hassaslıkta sonuçlar elde ediyorum. Bu malzemelerin denemelerini yaptığım içinde para alıyorum! Ayrıca latince bakteri ismi yazsam ne olucak? Googledan her bakteri ismi copy paste yapanı uzmanmı sanıyorsunuzda yazmadığım latince bakteri ismi için bilgimi yüksek göstermeye çalışayım! Bilgimi yüksek göstermeye çalışıyorsamda, önce bi yazılanları tarafsızca değerlendirin yanlış bişey yoksa o yüksek bilgiden yararlanmaya çalışın.
Bioballar su içerisinde de kullanılır? Kullanılmamasına ilişkin bir yasak mı var? Veya kullanılırsa bir zararımı var? Sump içinde serbest kullanımı geçtim, piyasada satılan gereksiz iyi markalarca üretilmiş nitrat reductörlerinin bu yasaktan haberi yok sanırım? Tekrar ediyorum, lise çağında bi hevesle akvaryum kuran bir arkadaş bu bahsettiğiniz malzemeden alamadığı için sump'unda bulaşık süngeri kullanamazmı? Bu malzemeyi alamadığı için sumptamı kurmasın, veya hobiyimi bıraksın? Bahsi geçen bakteriler tutunmak ve çoğalmak için pahalı ve marka malzeme aramaz, evet bunlarda bir tık daha aktif çalışırlar ama öyle çoooooooook büyük bir fark olmaz!
Yazdıklarımı tekrar okudum ve oradada belirttiğim gibi bu malzeme işe yaramaz demedim. Bu parayı veremeyecek arkadaşların, daha ekonomik yöntemlerle de sumplarında biyolojik filtrasyon yapabileceklerini, bu hobinin zevkle ve gönlünce yapılabilmesi için markalara tonla para vermeye bağlı kalmamak gerektiğini anlatmaya çalıştım. Yazdığım yorumun neresinde yanlış bilgi veya yanlış yönlendirme varda bana bu şekilde yüklendiniz hala anlamadım! Burada bilgi yarışma yapılmıyor, yazı yazdığınız yer bir forum, hoşunuza gitmeyen her yorum sahibini susturmaya çalışmamanızı, eleştirilere de açık olmanızı ( ki yazdıklarımda ne sizi, ne yazdıklarınızı eleştirmedim) temenni ederim.
[QUOTE=viscool]Çok rica ediyorum. latince bakteri adı yazarak bilginizi yüksek göstermeyi bırakınız. bu hobiyi 25 yıldır yapan yeterince eğitimli birisi olarak K1 denemelerimin sonuçlarını yazdım. doğru kullanılırsa sonuç bulaşık süngerinin çooooook ötesindedir. ayrıca bioball ile K1 malzeme aynıdır demeyin. bioball su içerisinde kullanılmaz. kullanımı çok farklıdır. Ltf biraz saygı. ltf. hatam varsa affola. selamlar.
[/QUOTE]
Sayın Arkadaş, alıntı yaptığınız yazıyı önce bi gerçekten detaylı okuyunuz, anlatılmak istenen nedir! Yazılanlarda Latince bakteri adı yazıyormu! Yazmıyor! O kullandığınız malzemenin çalışma prensibini çok kabaca ve genel olarak anlattım, bütün işi yapan o latincesi yazılı olmayan bakterilerdir. İsterseniz yorumun altına bakteri adlarını ve döngüyü daha detaylı anlatan bir yazıda yazabilirim. O kullandığınız malzemenin çalışma prensibini, neye nasıl etki ettiğini, hatta o bakterilerin isimlerini öğreniniz, ( bunu sizinle atışmakla için değil, gerçekten araştırdığınız takdir de yazdıklarımın doğruluğunu sizinde anlayacağınız için yapın) ben aldım denedim işe yarıyor demekten bi tık öteye gidiniz. Sizin yaptığınız denemeler nelerdir bilmiyorum ama bu tarz denemeleri bende, yurt dışında getirttiğim farklı bakteri kültürlerinin ekimini yaptıktan sonra, farklı biyolojik materyeller kullanarak sonuçlarını fotospektrometre ile yapıyorum ve virgülden sonra 3 basamak değer verecek hassaslıkta sonuçlar elde ediyorum. Bu malzemelerin denemelerini yaptığım içinde para alıyorum! Ayrıca latince bakteri ismi yazsam ne olucak? Googledan her bakteri ismi copy paste yapanı uzmanmı sanıyorsunuzda yazmadığım latince bakteri ismi için bilgimi yüksek göstermeye çalışayım! Bilgimi yüksek göstermeye çalışıyorsamda, önce bi yazılanları tarafsızca değerlendirin yanlış bişey yoksa o yüksek bilgiden yararlanmaya çalışın.
Bioballar su içerisinde de kullanılır? Kullanılmamasına ilişkin bir yasak mı var? Veya kullanılırsa bir zararımı var? Sump içinde serbest kullanımı geçtim, piyasada satılan gereksiz iyi markalarca üretilmiş nitrat reductörlerinin bu yasaktan haberi yok sanırım? Tekrar ediyorum, lise çağında bi hevesle akvaryum kuran bir arkadaş bu bahsettiğiniz malzemeden alamadığı için sump'unda bulaşık süngeri kullanamazmı? Bu malzemeyi alamadığı için sumptamı kurmasın, veya hobiyimi bıraksın? Bahsi geçen bakteriler tutunmak ve çoğalmak için pahalı ve marka malzeme aramaz, evet bunlarda bir tık daha aktif çalışırlar ama öyle çoooooooook büyük bir fark olmaz!
Yazdıklarımı tekrar okudum ve oradada belirttiğim gibi bu malzeme işe yaramaz demedim. Bu parayı veremeyecek arkadaşların, daha ekonomik yöntemlerle de sumplarında biyolojik filtrasyon yapabileceklerini, bu hobinin zevkle ve gönlünce yapılabilmesi için markalara tonla para vermeye bağlı kalmamak gerektiğini anlatmaya çalıştım. Yazdığım yorumun neresinde yanlış bilgi veya yanlış yönlendirme varda bana bu şekilde yüklendiniz hala anlamadım! Burada bilgi yarışma yapılmıyor, yazı yazdığınız yer bir forum, hoşunuza gitmeyen her yorum sahibini susturmaya çalışmamanızı, eleştirilere de açık olmanızı ( ki yazdıklarımda ne sizi, ne yazdıklarınızı eleştirmedim) temenni ederim.
Yeni Nesil Sump Dizaynları - K1 Kaldnes
Arkadaşlar öncelikle sump nedir? Mevcut hacim ve ölçüdeki havuz içinden geçen suyu daha fazla ve uzun bir yol boyunca mekanik, kimyasal ve biyolojik olarak filtre etmeye yarayan yardımcı tank. Biyolojik olarak neyi filtre ediyoruz, Amonyak, nitrit, nitrat (uygun sistem kurulursa azotta) (uygun sistem kurulursa paraziter canlılarıda) sudaki organik atıklar saprofitlerce parçalanıyor amonyak ortaya çıkıyor, sonra nitrifikasyon bakterileri devreye girerek, sırasıyla amonyak ---nitrit nitrit---nitrat dönüştürüyor (kabaca dönüştürüyor diyorum) sonra varsa denitrifikasyon bakterileri(kemosentetik bakterilerdir, oksijen seviyesinin çok düşük olduğu ortamlarda çoğalabilirler) nitratı azota dönüştürüyor ve oda gaz formu ile kendiliğinden havaya karışıyor. Bu nitrikasyon bakterileri heryere tutunur, cama, kuma, dekora antibakteriyel malzeme olmayan heryere yani. Su etraflarından geçerken ihtiyacı olanları alıyor ve çoğalıyor. Gözle görmemiz imkansızdır.
Diyeceğim şudur, bu bahsi geçen K1 kaldnesler veya benzeri türevleri bakterilerin tutunabileceği yüzey alanı artırılmış malzemeler, bioballda aynı işlevi yapıyor, benzeri metaryellerde. Su içerisinde serbest dolaşırken, yüzeyin su ile dolayısı ile bakteri ile teması arttığı için biyolojik döngü daha aktif işliyor. İşe yaramaz demiyorum tabiki yarıyor ama bu kadar para vermeye gerek yok. Kendinizde çok ucuza mal edebilirsiniz. Bakteri, bu K1 buna tutanalım, bu bulaşık süngeri buna kim tutunacak şimdi demezler :) Bu hobi işi tabiki ama hobicinin cebine oynayan çok firma var. Parası olmayan veya yetmeyen bu hobiyi yapmasınmı? Tekrar ediyorum bahsi geçen ürün işe yaramaz demiyorum, imkanı olmayan arkaşlarda kendi imkanları ile aynı sistemi aynı aktivasyonda kurabilirler.
Eklenecek medya, akvaryum su hacmi ve canlı biokütlesine göre yapılmalıdır, Şu kadar litreye şu kadar bu malzeme demek doğru olmaz. Önemli olan bakterilerin yeterli miktarda beslenebilmesi, yeni kurulan akvaryumlarda bakterilerin çoğalması bu yüzden zor ve uzun olur, etrafta beslenebilecekleri malzeme zamanla ve onların çoğalmasına yetecek kadar artar. Şöyle anlatayım, 100 litrelik içinde 10 tane büyük balık olan bir akvaryumun altına 5 metre uzunluğunda bir sump ve içi bu tarz malzeme ile dolu olsun. Bakterilerin çoğalabileceği popülasyon bellidir, bunuda belirleyen ortam ve alanlar değil çoğalmalarına yetecek kadar ortamda bulunan besin miktarıdır.
Sumpun ilk gözü mekanik filtrasyon ile kaba pislikleri tutmak, sonrasındaki bakteri yataklarında bulunan malzemenin pislik tortu ile kaplanarak bakterilerin su ile temasının kesilmesini engellemek yeterli. Bazı arkadaşlar kullandıkları malzemeler renk değiştirince veya üzerinde bir tabaka görünce veya su içerisinde yüzerlilik değişince bakteri gelişiyor sanıyor halbuki o tabaka bakterilerin su ile temasını azaltan tortu veya nitrifikasyon bakterileri ile rekabete giren alg tabakası oluyor.
[QUOTE=cafermutlu]Sinan bey merhaba,
Yavruluk yapacaksaniz son bölmeye koymayın. Ilk bölmeye koyun veya iptal edin. çünkü yavruluktan gelen amonyağı ana tanka pompalamış olursunuz. Nitratı yok eden bakteriler nitratı azot gazi veya amonyağa dönüştüren bakterilerdir.
[/QUOTE]
Cafer bey affınıza sığınarak, sump içindeki yavruluğun yerinin akvaryum genelindeki No3, No2, Nh3 seviyesine ekstra bir ilavesi yoktur, yani şöyle diyim, akvaryum ve sump genelinde suyun No3,No2, Nh3 değerleri homojendir. İçerisinde yüzün üzerinde karışık ciklet bulunan birkaç metreküplük bir akvaryumun en yoğun kimyasal kirlilik seviyesinin olduğu yer, sumpa suyun döküldü yerin olması lazım, en temiz filtrelenmiş yerinde, akvaryuma suyun geri döküldüğü yerin olması lazım değilmi, çalıştığım yerin imkanları sayesinde fotospektrometre ile ölçüm yapma şansım var. Çıkan değerler aynı! Son gözdeki yavruluk kaba pislik için evet yavruluktan çıkan pislikler filtrelenme den akvaryuma gitmiş olur. Sumplarımız onlarca metre uzunluğunda ve aktif çalışan bakteri yataklarımız olsa, değerler arasında farklar çıkacaktır ama döngü çok kısa olduğu için endişe etmemiz gereken birimler değiller.
Arkadaşlar öncelikle sump nedir? Mevcut hacim ve ölçüdeki havuz içinden geçen suyu daha fazla ve uzun bir yol boyunca mekanik, kimyasal ve biyolojik olarak filtre etmeye yarayan yardımcı tank. Biyolojik olarak neyi filtre ediyoruz, Amonyak, nitrit, nitrat (uygun sistem kurulursa azotta) (uygun sistem kurulursa paraziter canlılarıda) sudaki organik atıklar saprofitlerce parçalanıyor amonyak ortaya çıkıyor, sonra nitrifikasyon bakterileri devreye girerek, sırasıyla amonyak ---nitrit nitrit---nitrat dönüştürüyor (kabaca dönüştürüyor diyorum) sonra varsa denitrifikasyon bakterileri(kemosentetik bakterilerdir, oksijen seviyesinin çok düşük olduğu ortamlarda çoğalabilirler) nitratı azota dönüştürüyor ve oda gaz formu ile kendiliğinden havaya karışıyor. Bu nitrikasyon bakterileri heryere tutunur, cama, kuma, dekora antibakteriyel malzeme olmayan heryere yani. Su etraflarından geçerken ihtiyacı olanları alıyor ve çoğalıyor. Gözle görmemiz imkansızdır.
Diyeceğim şudur, bu bahsi geçen K1 kaldnesler veya benzeri türevleri bakterilerin tutunabileceği yüzey alanı artırılmış malzemeler, bioballda aynı işlevi yapıyor, benzeri metaryellerde. Su içerisinde serbest dolaşırken, yüzeyin su ile dolayısı ile bakteri ile teması arttığı için biyolojik döngü daha aktif işliyor. İşe yaramaz demiyorum tabiki yarıyor ama bu kadar para vermeye gerek yok. Kendinizde çok ucuza mal edebilirsiniz. Bakteri, bu K1 buna tutanalım, bu bulaşık süngeri buna kim tutunacak şimdi demezler :) Bu hobi işi tabiki ama hobicinin cebine oynayan çok firma var. Parası olmayan veya yetmeyen bu hobiyi yapmasınmı? Tekrar ediyorum bahsi geçen ürün işe yaramaz demiyorum, imkanı olmayan arkaşlarda kendi imkanları ile aynı sistemi aynı aktivasyonda kurabilirler.
Eklenecek medya, akvaryum su hacmi ve canlı biokütlesine göre yapılmalıdır, Şu kadar litreye şu kadar bu malzeme demek doğru olmaz. Önemli olan bakterilerin yeterli miktarda beslenebilmesi, yeni kurulan akvaryumlarda bakterilerin çoğalması bu yüzden zor ve uzun olur, etrafta beslenebilecekleri malzeme zamanla ve onların çoğalmasına yetecek kadar artar. Şöyle anlatayım, 100 litrelik içinde 10 tane büyük balık olan bir akvaryumun altına 5 metre uzunluğunda bir sump ve içi bu tarz malzeme ile dolu olsun. Bakterilerin çoğalabileceği popülasyon bellidir, bunuda belirleyen ortam ve alanlar değil çoğalmalarına yetecek kadar ortamda bulunan besin miktarıdır.
Sumpun ilk gözü mekanik filtrasyon ile kaba pislikleri tutmak, sonrasındaki bakteri yataklarında bulunan malzemenin pislik tortu ile kaplanarak bakterilerin su ile temasının kesilmesini engellemek yeterli. Bazı arkadaşlar kullandıkları malzemeler renk değiştirince veya üzerinde bir tabaka görünce veya su içerisinde yüzerlilik değişince bakteri gelişiyor sanıyor halbuki o tabaka bakterilerin su ile temasını azaltan tortu veya nitrifikasyon bakterileri ile rekabete giren alg tabakası oluyor.
[QUOTE=cafermutlu]Sinan bey merhaba,
Yavruluk yapacaksaniz son bölmeye koymayın. Ilk bölmeye koyun veya iptal edin. çünkü yavruluktan gelen amonyağı ana tanka pompalamış olursunuz. Nitratı yok eden bakteriler nitratı azot gazi veya amonyağa dönüştüren bakterilerdir.
[/QUOTE]
Cafer bey affınıza sığınarak, sump içindeki yavruluğun yerinin akvaryum genelindeki No3, No2, Nh3 seviyesine ekstra bir ilavesi yoktur, yani şöyle diyim, akvaryum ve sump genelinde suyun No3,No2, Nh3 değerleri homojendir. İçerisinde yüzün üzerinde karışık ciklet bulunan birkaç metreküplük bir akvaryumun en yoğun kimyasal kirlilik seviyesinin olduğu yer, sumpa suyun döküldü yerin olması lazım, en temiz filtrelenmiş yerinde, akvaryuma suyun geri döküldüğü yerin olması lazım değilmi, çalıştığım yerin imkanları sayesinde fotospektrometre ile ölçüm yapma şansım var. Çıkan değerler aynı! Son gözdeki yavruluk kaba pislik için evet yavruluktan çıkan pislikler filtrelenme den akvaryuma gitmiş olur. Sumplarımız onlarca metre uzunluğunda ve aktif çalışan bakteri yataklarımız olsa, değerler arasında farklar çıkacaktır ama döngü çok kısa olduğu için endişe etmemiz gereken birimler değiller.
2 Tane Balığım Akvaryumun Köşesinde Su Yüzeyinde D
[QUOTE=Omer32]Bir tanesi öldü zaten ben yemden kaynaklandığını düşünüyorum araştırmalarım sonucu yem protein ağırlıklı ondan olur mu[/QUOTE]
Ömer bey yemin protein ağırlıklı olmasından dolayı iki ayda balık ölmez. Kusura bakmayın, özür dileyerek söylüyorum ama verdiğiniz bilgiler ve eklediğiniz fotoğraflarla, balık ölümlerine neyin sebep olduğu söylemek zor.
[QUOTE=Omer32]Bir tanesi öldü zaten ben yemden kaynaklandığını düşünüyorum araştırmalarım sonucu yem protein ağırlıklı ondan olur mu[/QUOTE]
Ömer bey yemin protein ağırlıklı olmasından dolayı iki ayda balık ölmez. Kusura bakmayın, özür dileyerek söylüyorum ama verdiğiniz bilgiler ve eklediğiniz fotoğraflarla, balık ölümlerine neyin sebep olduğu söylemek zor.
2 Tane Balığım Akvaryumun Köşesinde Su Yüzeyinde D
Arkadaşlar fotoğraflarda belli belirsiz 2 balığın köşede durmasından yola çıkarak dekorun salınıp yaptığı ve balıkları zehirlenmesi olayına gelip, ölüm tarihini bile belirleyip, arkadaşa dekoru söktürecek kadar ileri gidip nasıl bu kadar emin ve net konuşabiliyorsunuz? Balıkların daha doğru düzgün fotoğrafı yok, balıkların evveliyatını bilmiyorsunuz, su parametrelerini bilmiyorsunuz, dekorun hangi malzemeden yapıldığını bilmiyorsunuz, hastalık olabilir mi, parazit olabilir mi, başka onlarca sebep olabilir mi?
Arkadaşlar fotoğraflarda belli belirsiz 2 balığın köşede durmasından yola çıkarak dekorun salınıp yaptığı ve balıkları zehirlenmesi olayına gelip, ölüm tarihini bile belirleyip, arkadaşa dekoru söktürecek kadar ileri gidip nasıl bu kadar emin ve net konuşabiliyorsunuz? Balıkların daha doğru düzgün fotoğrafı yok, balıkların evveliyatını bilmiyorsunuz, su parametrelerini bilmiyorsunuz, dekorun hangi malzemeden yapıldığını bilmiyorsunuz, hastalık olabilir mi, parazit olabilir mi, başka onlarca sebep olabilir mi?
Göz Problemi
Selamlar
Öncelikle geçmiş olsun. Hastalık exophthalmos da denilen çoğunlukla bakteriyel enfeksiyon sonucu oluşan bir hastalığa benziyor. Enfeksiyon ilerledikçe göz, ardından balık ve balıklarınızı kaybedebilirsiniz. Enfroloksasin etken maddeli antibiyotikler ile tedavisi kolaydır. Dozuna göre Antibiyotik çözdürülmüş suda kısa veya uzun süreli banyo işe yarar. Çok ilerlemiş durumlarda hayvanlar için kullanılan Baytril-K denilen ilacı temin edebilir, uygun dozlarda ve periyotla enjeksiyon yaparak da balığı kurtarabilirsiniz. Tedaviyi uygulamayı düşünürseniz dozlar, süre ve uygulanış ile ilgili isterseniz yardımcı da olabilirim.
Selamlar
Öncelikle geçmiş olsun. Hastalık exophthalmos da denilen çoğunlukla bakteriyel enfeksiyon sonucu oluşan bir hastalığa benziyor. Enfeksiyon ilerledikçe göz, ardından balık ve balıklarınızı kaybedebilirsiniz. Enfroloksasin etken maddeli antibiyotikler ile tedavisi kolaydır. Dozuna göre Antibiyotik çözdürülmüş suda kısa veya uzun süreli banyo işe yarar. Çok ilerlemiş durumlarda hayvanlar için kullanılan Baytril-K denilen ilacı temin edebilir, uygun dozlarda ve periyotla enjeksiyon yaparak da balığı kurtarabilirsiniz. Tedaviyi uygulamayı düşünürseniz dozlar, süre ve uygulanış ile ilgili isterseniz yardımcı da olabilirim.
Black Brush Algae- Siyah Sakal(yada Fırça) Yosunu
Bir kova veya leğene çeşme suyunu doldurun, içine %20 klor dökün. Yosunlanan ne kadar inorganik materyal varsa daldırın. yosunların rengi iyice beyaza dönene kadar. Ardından kimyasal malzeme satan yerlerden almış olduğunuz, içine litreye 50gr Sodyum Hiposülfat (tiyosülfat da derler) eklenen suda (canlıya zararı yoktur, akvaryum içine bile dökebilirsiniz) duruladıktan sonra (çok garantiye almak istiyosanız birde tatlı sudan geçirirsiniz) akvaryumunuza geri koyun. özen göstermeniz gereken şey yosunlu malzemeyi alırken liflerin kopmamasıdır. Bu yosun bir kere başıma bela oldu hemde aldı başını gitti, yukarıdaki yöntemle, balıkları ayırarak komple dezenfeksyon ile yendim. Dahada tekrarlamadı!
Bir kova veya leğene çeşme suyunu doldurun, içine %20 klor dökün. Yosunlanan ne kadar inorganik materyal varsa daldırın. yosunların rengi iyice beyaza dönene kadar. Ardından kimyasal malzeme satan yerlerden almış olduğunuz, içine litreye 50gr Sodyum Hiposülfat (tiyosülfat da derler) eklenen suda (canlıya zararı yoktur, akvaryum içine bile dökebilirsiniz) duruladıktan sonra (çok garantiye almak istiyosanız birde tatlı sudan geçirirsiniz) akvaryumunuza geri koyun. özen göstermeniz gereken şey yosunlu malzemeyi alırken liflerin kopmamasıdır. Bu yosun bir kere başıma bela oldu hemde aldı başını gitti, yukarıdaki yöntemle, balıkları ayırarak komple dezenfeksyon ile yendim. Dahada tekrarlamadı!
Sorunun Ne Olduğunu Teşhis Edemedim! [resim+video]
Balığınız solumda zorlanıyor gibi gözüküyor. Balığı yenimi aldınız, sonradan mı böyle oldu? Durup dururken bir balık böyle olmaz, nedenini öğrenmek gerek ki yapılacak bilecek birşey varmı. Sorun, solungaç flamentleri veya kapillerin deformasyonundan olduğunu düşünüyorum, balık soluk alıp veriyor ama sudaki çözünmüş O2 kana iletemiyor, aynı şekilde CO2 dışarı atamıyor. Sebep olarak tek hücreli parazitlerin solungaçlarda kolonileşmesi ve zarar vermesi ( siz almadan önce hasta olmuş veya tedavi görmüş olabilir, o yüzden sordum balıklar yenimi diye) , balığa uyguladığınız bir tedavide doz aşımı veya bir kimyasalın solungaça zarar vermesi, kusturma sırasında yapılan hatalı bir hareket sonucu mekanik deformasyon (dişiye benzettim), bazen bazı bakteriyel enfeksiyonlarda karaciğerde yapılsal deformasyon olur, dalak ve safra şişer barsaklara bile safra akışı olabilir ( böyle bir durumun ilerlemesinde balık zaten safra zehirlenmesinden gider) öncesinde balık bu şekilde solunum güçlüğü çekebiliyor.
Bunlar ilk aklıma gelen sebepler. Diğer balıklarıda takip edin.
Balığınız solumda zorlanıyor gibi gözüküyor. Balığı yenimi aldınız, sonradan mı böyle oldu? Durup dururken bir balık böyle olmaz, nedenini öğrenmek gerek ki yapılacak bilecek birşey varmı. Sorun, solungaç flamentleri veya kapillerin deformasyonundan olduğunu düşünüyorum, balık soluk alıp veriyor ama sudaki çözünmüş O2 kana iletemiyor, aynı şekilde CO2 dışarı atamıyor. Sebep olarak tek hücreli parazitlerin solungaçlarda kolonileşmesi ve zarar vermesi ( siz almadan önce hasta olmuş veya tedavi görmüş olabilir, o yüzden sordum balıklar yenimi diye) , balığa uyguladığınız bir tedavide doz aşımı veya bir kimyasalın solungaça zarar vermesi, kusturma sırasında yapılan hatalı bir hareket sonucu mekanik deformasyon (dişiye benzettim), bazen bazı bakteriyel enfeksiyonlarda karaciğerde yapılsal deformasyon olur, dalak ve safra şişer barsaklara bile safra akışı olabilir ( böyle bir durumun ilerlemesinde balık zaten safra zehirlenmesinden gider) öncesinde balık bu şekilde solunum güçlüğü çekebiliyor.
Bunlar ilk aklıma gelen sebepler. Diğer balıklarıda takip edin.
Diamond Butterfly Fish Beyaz Benek
Öncelikle tuzlu su da metilen mavisi kullanılmaz işe yaramaz. Sıcaklığı gereksiz yere yükseltmeyin. Genel olarak tuzlu su akvaryumlarında karşılaşılan beyaz benek hastalığı ''cryptocaryon irritans'' denilen protozoa bir siliattır. Balık karantina sürecinden geçirilmeden akvaryuma eklendiği zaman, akvaryum sisteminize ve diğer balıklara da yerleşir. Tuzlu sularda siliat tedavisi için önereceğim tedaviler; [B]bakır sülfat[/B] ( ama sitrik asitle beraber), [B]hyposalinite[/B] (tatlı su banyosu, tropiklerde 3 dakika kadar veya akvaryum içinde 12-14ppt ye kadar 10 günde düşürerek, on gün bekleyip tekrar yükseltmek ), [B]Chloroquine[/B], (banyo olarak kullanabilirsiniz) [B]Formalin banyosu[/B] (maleşit yeşili ile kombin kullanıldığı takdirde daha efektif olmaktadır!
Yazdıklarım sadece kabaca tedavi başlıklarıdır. İsteyenlere özelden kimyasalların hesaplanma formüllerini ve/veya tedavi detaylarını iletebilirim. Ayrıca sisteminize parazit girdiyse, akvaryum genelinde, ekip ekipmanda dezenfeksiyon öneririm.[EDIT]EnatiopuS,2018-03-22 11:30:27[/EDIT]
Öncelikle tuzlu su da metilen mavisi kullanılmaz işe yaramaz. Sıcaklığı gereksiz yere yükseltmeyin. Genel olarak tuzlu su akvaryumlarında karşılaşılan beyaz benek hastalığı ''cryptocaryon irritans'' denilen protozoa bir siliattır. Balık karantina sürecinden geçirilmeden akvaryuma eklendiği zaman, akvaryum sisteminize ve diğer balıklara da yerleşir. Tuzlu sularda siliat tedavisi için önereceğim tedaviler; [B]bakır sülfat[/B] ( ama sitrik asitle beraber), [B]hyposalinite[/B] (tatlı su banyosu, tropiklerde 3 dakika kadar veya akvaryum içinde 12-14ppt ye kadar 10 günde düşürerek, on gün bekleyip tekrar yükseltmek ), [B]Chloroquine[/B], (banyo olarak kullanabilirsiniz) [B]Formalin banyosu[/B] (maleşit yeşili ile kombin kullanıldığı takdirde daha efektif olmaktadır!
Yazdıklarım sadece kabaca tedavi başlıklarıdır. İsteyenlere özelden kimyasalların hesaplanma formüllerini ve/veya tedavi detaylarını iletebilirim. Ayrıca sisteminize parazit girdiyse, akvaryum genelinde, ekip ekipmanda dezenfeksiyon öneririm.[EDIT]EnatiopuS,2018-03-22 11:30:27[/EDIT]
Kopuren Su
Selam;
Tatlı suyun köpürmesinin birkaç nedeni vardır. Yoğunluğu değişmiş olabilir ( fazla tuz ilavesinden kaynaklı olabilir). Su hazırlayıcılar ve katkıları köpük oluşumuna sebep verir. Bakteri kültürü ekimi köpürmeye neden olabilir. Örneğin Beta balıklarının üremek için yaptıkları, ağızlarındaki mukusa buladıkları köpükler patlamaz uzun süre kalır bunu gibi Organik yükün çok artması sebep olabilir (sizin geçerli olduğunu düşünmüyorum) Verdiğiniz yaş yem var ise, veya alabalık pelet yemlerinde olduğu gibi yağlı yemler yüzey gerilimini artıracağı için köpüklenmeye yol açabilir. Akvaryumu kimyasallarla temizledikten sonra arınmayan camlardan dolayı kimyasal köpürme olabilir. Üstü kapalı nem oranı yüksek hava sirkülasyonu az ortamlarda kabarcıklar daha geç patlar bundan dolayı köpürme olabilir. Sizin için hangisi veya hangileri geçerli bilmiyorum. Köpürmeye neden olacak aklıma gelen sebepler bunlar.
Selam;
Tatlı suyun köpürmesinin birkaç nedeni vardır. Yoğunluğu değişmiş olabilir ( fazla tuz ilavesinden kaynaklı olabilir). Su hazırlayıcılar ve katkıları köpük oluşumuna sebep verir. Bakteri kültürü ekimi köpürmeye neden olabilir. Örneğin Beta balıklarının üremek için yaptıkları, ağızlarındaki mukusa buladıkları köpükler patlamaz uzun süre kalır bunu gibi Organik yükün çok artması sebep olabilir (sizin geçerli olduğunu düşünmüyorum) Verdiğiniz yaş yem var ise, veya alabalık pelet yemlerinde olduğu gibi yağlı yemler yüzey gerilimini artıracağı için köpüklenmeye yol açabilir. Akvaryumu kimyasallarla temizledikten sonra arınmayan camlardan dolayı kimyasal köpürme olabilir. Üstü kapalı nem oranı yüksek hava sirkülasyonu az ortamlarda kabarcıklar daha geç patlar bundan dolayı köpürme olabilir. Sizin için hangisi veya hangileri geçerli bilmiyorum. Köpürmeye neden olacak aklıma gelen sebepler bunlar.
Beyaz Moly Hamile Mi
Hamile değil
Hamile değil
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 06:57
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
KULLANICILAR
- 42 Online Kullanıcı, 23 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
