ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yesilll
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Şubat 2013 11:32
Son Ziyaret:
27 Ağustos 2015 12:49
Toplam Mesaj:
102 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
HAKKI GÜN
Doğum Tarihi:
01 Haziran 1979
Yaş:
47
İl:
Konya
Meslek:
İnşaat Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

Balık seven gönlünü suya koyar.
SON 10 MESAJI
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Tank kurulumunun 25. günü ilk gübrelemeyi yaptım. Gübre olarak Winra markaWinmix i yazan dozajın yarısı kadar kullandım ve sabahına kahverengi yosun vardı. Gübrelemeden önce yosunlanmaya önlem olsun diye ottocadler iki gün ara ile öldü. Galiba yosun olmadığı için açlıktan öldüler diye düşünerek iki adet daha aldım ve bu sefer daha çabuk öldüler. Tankta yosun olmasına rağmen öldüler sebep açlık değildi. Tekrar ottocad almadım hassas balıklar olduklarını okumuştum ve cae aldım 1 adet ve hazin son yine. Diğer balıkların tamamı yaşarken sadece yosun yiyiciler ölüyor. Bugün hiç istemesemde sae eklemeyi düşünüyorum bu sefer umarım yaşar. Yosunlar fotosentez bile yapmaya başladılar iş çığrından çıkmak üzere :)
Tank kurulumunun 25. günü ilk gübrelemeyi yaptım. Gübre olarak Winra markaWinmix i yazan dozajın yarısı kadar kullandım ve sabahına kahverengi yosun vardı. Gübrelemeden önce yosunlanmaya önlem olsun diye ottocadler iki gün ara ile öldü. Galiba yosun olmadığı için açlıktan öldüler diye düşünerek iki adet daha aldım ve bu sefer daha çabuk öldüler. Tankta yosun olmasına rağmen öldüler sebep açlık değildi. Tekrar ottocad almadım hassas balıklar olduklarını okumuştum ve cae aldım 1 adet ve hazin son yine. Diğer balıkların tamamı yaşarken sadece yosun yiyiciler ölüyor. Bugün hiç istemesemde sae eklemeyi düşünüyorum bu sefer umarım yaşar. Yosunlar fotosentez bile yapmaya başladılar iş çığrından çıkmak üzere :)
Parvula denemem
Enes bey tekrar hayırlı olsun. Sizin konuya yazdıktan sonta bendede aynı sıkıntı başladı. 2 otto mu kaybettim sonra 2 tane daha aldım onlar daha çabuk öldü. 24 saat bile sürmedi şimdi sizde kumdan dolayı dediniz kafam karıştı benim tanktada hagen değil ama türevi siyah bir kum var. Şimdilik istemeye istemeye sae aldım 1 tane deneyeceğim bakalım umarım bende kumu değiştirmek zorunda kalmam.
Enes bey tekrar hayırlı olsun. Sizin konuya yazdıktan sonta bendede aynı sıkıntı başladı. 2 otto mu kaybettim sonra 2 tane daha aldım onlar daha çabuk öldü. 24 saat bile sürmedi şimdi sizde kumdan dolayı dediniz kafam karıştı benim tanktada hagen değil ama türevi siyah bir kum var. Şimdilik istemeye istemeye sae aldım 1 tane deneyeceğim bakalım umarım bende kumu değiştirmek zorunda kalmam.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
[QUOTE=bayram11]Güzel bir akvaryum su oturdukça arka tarafı güzel bitkiler ekebilirsiniz [/QUOTE]
Teşekkürler Bayram bey. Elimizden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyoruz umarım başarırım. Arka plan içinde yine basit türlerden bir kaç düşüncem var dediğiniz gibi su biraz daha otursun diye bekliyorum.
[QUOTE=bayram11]Güzel bir akvaryum su oturdukça arka tarafı güzel bitkiler ekebilirsiniz [/QUOTE]
Teşekkürler Bayram bey. Elimizden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyoruz umarım başarırım. Arka plan içinde yine basit türlerden bir kaç düşüncem var dediğiniz gibi su biraz daha otursun diye bekliyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Teşekkürler Özcan bey. Evet tropicanın programını uygulamaya çalışıyorum. Android için uygulamasınıda telefona kurdum tam çalışmıyor gibi biraz karıştırdım galiba ama okuyarak uygulamaya devam ediyorum. Tek eksiğim Co2 oda bu bitkiler icin o kadar acil değil diye biliyorum.
Teşekkürler Özcan bey. Evet tropicanın programını uygulamaya çalışıyorum. Android için uygulamasınıda telefona kurdum tam çalışmıyor gibi biraz karıştırdım galiba ama okuyarak uygulamaya devam ediyorum. Tek eksiğim Co2 oda bu bitkiler icin o kadar acil değil diye biliyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Tavsiye ederim Serdar bey, basitte olsa biryerden başlamak gerek bence. Hayallerinizde kalmasın denedikçe öğrenirsiniz. Bende o kadar profesyonel değilim nette okuduklarım ve forum sayesinde başladım umarım düzenli devam eder. Yorum aldıkça ve sorunlara yardım aldıkça bu iş daha güzel ilerler diye düşünüyorum.
Tavsiye ederim Serdar bey, basitte olsa biryerden başlamak gerek bence. Hayallerinizde kalmasın denedikçe öğrenirsiniz. Bende o kadar profesyonel değilim nette okuduklarım ve forum sayesinde başladım umarım düzenli devam eder. Yorum aldıkça ve sorunlara yardım aldıkça bu iş daha güzel ilerler diye düşünüyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Dün gece tekrar %25 su değişimi yapıldı. Sterbai çöpçüler ışıkta kesinlikle dışarı çıkmıyorlar ama ışık kapandığı an dışarıda görebiliyorum. Yem yedirme sorunum vardı rasboralar birşey yemiyor ve yem dipte kalıyordu. Çöpçülerde hala alışamadığı için sürekli dipten artıkları çekmekten bıkmıştım. Fakat dün akşamdan buyana yemi herkez yemeye başladı. Her ihtimale karşı iki adet daha çöpçü ekleyeceğim bugün. Tankta yosunlanma yok ama 1 haftadır dış filtrenin debisi düşüyor muhtemelen hortumlar yosunlanmaya başladı umarım devamı tanka gelmez.
Tank ile ilgili birkaç sorum olacak cevap verebilirseniz sevinirim.
1- Anubias yaprakları üzeri beyaz bir tabaka ile kaplı sanki kreç gibi. Sizce bu nedir ve nasıl yok edebilirim? Elimle tek tek silmemin sakıncası olur mu?
2- Tanka 5-6 cm boylarında 6 adet melek türü yada 2 adet bolivian ram yada kribensis eklemeyi düşünüyorum. Sizce bu cinslerden birini eklemelimiyim yada farklı bir tür tavsiye eder misiniz?
3- Gübrelemeye kurulumun 1 ayı doldurduğu gün başlamayı düşünüyorum. Elimde eski tanklardan kalma Winra Win-Mix gübre var. Bu gübreyi kullanmalımıyım ve nasıl bir gübreleme takvimi önerirsiniz?
4- Dün gece sprey tüp Co2 de eklendi tanka ama içime tam sinmemişti ve sabaha kadar difüzördeki Co2 bitmişti. Bu normal mi yoksa eklerde kaçak mı vardır?
İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Dün gece tekrar %25 su değişimi yapıldı. Sterbai çöpçüler ışıkta kesinlikle dışarı çıkmıyorlar ama ışık kapandığı an dışarıda görebiliyorum. Yem yedirme sorunum vardı rasboralar birşey yemiyor ve yem dipte kalıyordu. Çöpçülerde hala alışamadığı için sürekli dipten artıkları çekmekten bıkmıştım. Fakat dün akşamdan buyana yemi herkez yemeye başladı. Her ihtimale karşı iki adet daha çöpçü ekleyeceğim bugün. Tankta yosunlanma yok ama 1 haftadır dış filtrenin debisi düşüyor muhtemelen hortumlar yosunlanmaya başladı umarım devamı tanka gelmez.
Tank ile ilgili birkaç sorum olacak cevap verebilirseniz sevinirim.
1- Anubias yaprakları üzeri beyaz bir tabaka ile kaplı sanki kreç gibi. Sizce bu nedir ve nasıl yok edebilirim? Elimle tek tek silmemin sakıncası olur mu?
2- Tanka 5-6 cm boylarında 6 adet melek türü yada 2 adet bolivian ram yada kribensis eklemeyi düşünüyorum. Sizce bu cinslerden birini eklemelimiyim yada farklı bir tür tavsiye eder misiniz?
3- Gübrelemeye kurulumun 1 ayı doldurduğu gün başlamayı düşünüyorum. Elimde eski tanklardan kalma Winra Win-Mix gübre var. Bu gübreyi kullanmalımıyım ve nasıl bir gübreleme takvimi önerirsiniz?
4- Dün gece sprey tüp Co2 de eklendi tanka ama içime tam sinmemişti ve sabaha kadar difüzördeki Co2 bitmişti. Bu normal mi yoksa eklerde kaçak mı vardır?
İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Parvula denemem
Enes bey aslında bende şuan bir kurulum yaptım ve bilmediğim ama hagene çok yakın değerleri olan bir kum aldım ve kullandım. Şimdilik bir kayıp yok ama bende şüpheye düştüm. Yalnız ben açıkçası kumdan olacağını zannetmiyorum öyle olsa sadece yosun yiyicileri etkilemez tüm canlıları etkilerdi diye düşünüyorum.
Yakın bir zamanda bir yazı okumuştum ve zehirli bir kahverengi yosun türünden bahsediyordu. İnsan sağlığı için zararlı olmayan ama içerisinde ağır metaller toplayan bir tür diye yazıyordu. Belki bu tür bir yosun sizin ölümlerin sebebidir.
Enes bey aslında bende şuan bir kurulum yaptım ve bilmediğim ama hagene çok yakın değerleri olan bir kum aldım ve kullandım. Şimdilik bir kayıp yok ama bende şüpheye düştüm. Yalnız ben açıkçası kumdan olacağını zannetmiyorum öyle olsa sadece yosun yiyicileri etkilemez tüm canlıları etkilerdi diye düşünüyorum.
Yakın bir zamanda bir yazı okumuştum ve zehirli bir kahverengi yosun türünden bahsediyordu. İnsan sağlığı için zararlı olmayan ama içerisinde ağır metaller toplayan bir tür diye yazıyordu. Belki bu tür bir yosun sizin ölümlerin sebebidir.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Fotoğraf:
18.02.2015


Bir tek ottocat i yakalayabildim. Ne çöpçü ışıkta dışarı çıkıyor nede rasboralar sabit duruyor

Boyut (cm):
80x40x50 h
Kapasite (litre):
Brüt 160 lt- Net (ilk kurulumda ölçmeye çalıştığım) 134 lt
Canlılar:
Anubias barteri var. nana 3 kök
Anubias barteri var. angustifolia 4 kök ( İç içe geçmiş şekilde 10 kökten oluşuyor)
Cryptocoryne wendtii ‘Green' 3 kök ( Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir )
Ludwigia repens 8 kök (Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir)
Fissidens-moss Taşa sarılı (Temin edildi eklenecek)
Flame-moss 3x3 plaka halinde 8 adet (Temin edildi eklenecek)
Alternanthera reineckii mini 5 kök (Temin edilecek)
Melek türü 5 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Rasbora 9 adet ------ eklendi
Ottocat 2 adet ------ eklendi
Cüce vatoz 1 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Nerite salyangozu 2 adet ------ eklenecek
Helena salyangozu 2 adet ------ eklemeyi düşünüyorum ama aç kalırlarmı şüphesindeyim
Çöpçü türü 2 adet ------ eklendi
Malzemeler:
Taban Malzemeleri
Tetra Complete Substrate Bitki Gübresi 2.8 kg
Prodac Fondo Vivo Bitki kumu 2,5 kg
Aquarium gravel siyah kum 15 kg
Silis kumu 3 kg
Yati kökü ( Muhtemelen yati değil ama kullanımda sıkıntıda yok gibi)
Doğadan toplanmış kayalar ( 3 senedir her akvaryumumda olan kayalar)
Aydınlatma
Filtrasyon
eJet 3368 (seramik halka,biosünger,zeolit,eheim substrat pro)
Akvaryum Bakımı:
21 güne kadar dinlendirilmiş çeşme suyu ile %50 su değişimi ve bakteri kültürü ilavesi
21. günden sonra yine aynı dinlendirilmiş su ile %25 su değişimi (bakteri kültürü ilavesi yok)
Kullanılan Yemler:
Tetra bits
Jbl novofect (Eklenecek türlere göre yemler belirlenecek)
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Sera Nitrivec
Sera Aquatan
Tüm akvaryum severlere merhaba. Birçok hobici gibi bende hep bitkili akvaryum hayali kuranlardanım ve bu hayali hep parça parça bitkiler eklediğim tanklarda yaşamaya çalıştım. Tabiki ortam bitki için olmadığı içinde hüsranla biten çok bitki ekimleri yaşadım. Sonunda bir cesaret ile bu işe soyunduk ve umarım form üyelerimizin desteği ilede başarılı olacağım. Bitkilerin tamamı neredeyse hediye ve tam isimlerini bilmiyorum. İnternetten fotolarla karşılaştırarak isimlerini bulmaya çalıştım umarım hatalı olarak isimlerini belirtmemişimdir. İçlerinde emin olduğum anubiaslar ve moss türleri ( Bu arada fissidens ile bu kuruluma başlamak umarım beni zorlamaz)
Tankımın kurulumunu 04.02.2015 te yaptım ve 3 günlük periyotlarla % 50 su değişimi uyguluyorum. Aydınlatma olarak 1 adet sylvia 24 watt daylight ile günlük aralıklı olarak 8 saat aydınlatma yaptım ve 14.02.2015 te 9 adet rasbora eklemesi yaptım. 17.02.2015 te aydınlatma 4x 24 watt sylvia grolux ve aquastar olarak değiştirildi ve günlük fasılalı 9 saate çıkartıldı. Aynı gün yemleme ve aydınlatmanın artmasını ve suyun tam olarak oturmamasının yosunlanmayı tetiklemesi ihtimaline karşı 2 adet Ottocat ve 2 çöpçü eklemesi yaptım. İlerleyen zamanlarda melek türündende eğer sizlerde uygun görürseniz eklemeyi planlıyorum.
CO2 konusunda başlangıç için sprey tüple satılan çeşitten temin ettim ilerleyen zamanda tüplü sisteme geçmeyi düşünüyorum yalnız eşim tedirgin olduğu için tüp yerine biraz masraflı olacak ama istanın 92 gramlık setini kuracağım
Normalde su değişim periyodunu 21. güne kadar devam ettirmeyi planlıyordum ama balıkları eklediğim için canlıların etkilenmemesi için %25 e düşüreceğim. Gübreleme konusu çok hassas bir konu ve ilk 1 ay gübreleme yapmadan kontrol ederek ilerlemeyi ve sonrasında bir takvim oluşturmayı planlıyorum. Bitkili tank kurulumunun tamamı ile sabır işi okuduğum bir çok konuda bunu gördüm umarım hatasız bir şekilde bende başarılı olurum ve düşük bakım isteyenden yüksek bakım isteyen tanklara geçiş yapabilirim. Form arkadaşlarımdan yardım ve yorumlar benim için çok değerli ve her zaman uyarı ve yorumlarınıza açığım. Sorun elbetteki olacaktır ama bu sorunlar karşısında tankı bozmadan devam etmek en büyük dileğim. Şimdilik eşimin çekmiş olduğu bir fotoğrafı ekliyorum ama elimden geldiğince düzenli ilerlemelere ait fotoğraf eklemeye çalışacağım
Son olarak kurulumdaki malzemeleri ve bazı bitkileri temin etmemde yardımcı olan Ferhat bey'e (CERKUTAY) ve Kıvaç bey'e (crunchhh) tekrar tekrar teşekkür etmek isterim. Bu daha başlangıç muhtemelen daha çok başınızı ağrıtacağım

yesilll 2015-02-19 10:56:04
Fotoğraf:
18.02.2015


Bir tek ottocat i yakalayabildim. Ne çöpçü ışıkta dışarı çıkıyor nede rasboralar sabit duruyor


Boyut (cm):
80x40x50 h
Kapasite (litre):
Brüt 160 lt- Net (ilk kurulumda ölçmeye çalıştığım) 134 lt
Canlılar:
Anubias barteri var. nana 3 kök
Anubias barteri var. angustifolia 4 kök ( İç içe geçmiş şekilde 10 kökten oluşuyor)
Cryptocoryne wendtii ‘Green' 3 kök ( Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir )
Ludwigia repens 8 kök (Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir)
Fissidens-moss Taşa sarılı (Temin edildi eklenecek)
Flame-moss 3x3 plaka halinde 8 adet (Temin edildi eklenecek)
Alternanthera reineckii mini 5 kök (Temin edilecek)
Melek türü 5 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Rasbora 9 adet ------ eklendi
Ottocat 2 adet ------ eklendi
Cüce vatoz 1 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Nerite salyangozu 2 adet ------ eklenecek
Helena salyangozu 2 adet ------ eklemeyi düşünüyorum ama aç kalırlarmı şüphesindeyim
Çöpçü türü 2 adet ------ eklendi
Malzemeler:
Taban Malzemeleri
Tetra Complete Substrate Bitki Gübresi 2.8 kg
Prodac Fondo Vivo Bitki kumu 2,5 kg
Aquarium gravel siyah kum 15 kg
Silis kumu 3 kg
Yati kökü ( Muhtemelen yati değil ama kullanımda sıkıntıda yok gibi)
Doğadan toplanmış kayalar ( 3 senedir her akvaryumumda olan kayalar)
Aydınlatma
24x4 watt 60 cm T5
Sylvania grolüx 2 adet
Sylvania aquastar 2adet
4 adet reflektör
Co2 Sistem
Şuan için yok. İlk etapta sprey tüpten basarak 1 ay geçirmeyi sonrasında tüplü
sisteme geçmeyi planlıyorum.
Filtrasyon
eJet 3368 (seramik halka,biosünger,zeolit,eheim substrat pro)
Akvaryum Bakımı:
21 güne kadar dinlendirilmiş çeşme suyu ile %50 su değişimi ve bakteri kültürü ilavesi
21. günden sonra yine aynı dinlendirilmiş su ile %25 su değişimi (bakteri kültürü ilavesi yok)
Kullanılan Yemler:
Tetra bits
Jbl novofect (Eklenecek türlere göre yemler belirlenecek)
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Sera Nitrivec
Sera Aquatan
Tüm akvaryum severlere merhaba. Birçok hobici gibi bende hep bitkili akvaryum hayali kuranlardanım ve bu hayali hep parça parça bitkiler eklediğim tanklarda yaşamaya çalıştım. Tabiki ortam bitki için olmadığı içinde hüsranla biten çok bitki ekimleri yaşadım. Sonunda bir cesaret ile bu işe soyunduk ve umarım form üyelerimizin desteği ilede başarılı olacağım. Bitkilerin tamamı neredeyse hediye ve tam isimlerini bilmiyorum. İnternetten fotolarla karşılaştırarak isimlerini bulmaya çalıştım umarım hatalı olarak isimlerini belirtmemişimdir. İçlerinde emin olduğum anubiaslar ve moss türleri ( Bu arada fissidens ile bu kuruluma başlamak umarım beni zorlamaz)
Tankımın kurulumunu 04.02.2015 te yaptım ve 3 günlük periyotlarla % 50 su değişimi uyguluyorum. Aydınlatma olarak 1 adet sylvia 24 watt daylight ile günlük aralıklı olarak 8 saat aydınlatma yaptım ve 14.02.2015 te 9 adet rasbora eklemesi yaptım. 17.02.2015 te aydınlatma 4x 24 watt sylvia grolux ve aquastar olarak değiştirildi ve günlük fasılalı 9 saate çıkartıldı. Aynı gün yemleme ve aydınlatmanın artmasını ve suyun tam olarak oturmamasının yosunlanmayı tetiklemesi ihtimaline karşı 2 adet Ottocat ve 2 çöpçü eklemesi yaptım. İlerleyen zamanlarda melek türündende eğer sizlerde uygun görürseniz eklemeyi planlıyorum.
CO2 konusunda başlangıç için sprey tüple satılan çeşitten temin ettim ilerleyen zamanda tüplü sisteme geçmeyi düşünüyorum yalnız eşim tedirgin olduğu için tüp yerine biraz masraflı olacak ama istanın 92 gramlık setini kuracağım
Normalde su değişim periyodunu 21. güne kadar devam ettirmeyi planlıyordum ama balıkları eklediğim için canlıların etkilenmemesi için %25 e düşüreceğim. Gübreleme konusu çok hassas bir konu ve ilk 1 ay gübreleme yapmadan kontrol ederek ilerlemeyi ve sonrasında bir takvim oluşturmayı planlıyorum. Bitkili tank kurulumunun tamamı ile sabır işi okuduğum bir çok konuda bunu gördüm umarım hatasız bir şekilde bende başarılı olurum ve düşük bakım isteyenden yüksek bakım isteyen tanklara geçiş yapabilirim. Form arkadaşlarımdan yardım ve yorumlar benim için çok değerli ve her zaman uyarı ve yorumlarınıza açığım. Sorun elbetteki olacaktır ama bu sorunlar karşısında tankı bozmadan devam etmek en büyük dileğim. Şimdilik eşimin çekmiş olduğu bir fotoğrafı ekliyorum ama elimden geldiğince düzenli ilerlemelere ait fotoğraf eklemeye çalışacağım
Son olarak kurulumdaki malzemeleri ve bazı bitkileri temin etmemde yardımcı olan Ferhat bey'e (CERKUTAY) ve Kıvaç bey'e (crunchhh) tekrar tekrar teşekkür etmek isterim. Bu daha başlangıç muhtemelen daha çok başınızı ağrıtacağım


Parvula denemem
Enes bey merhaba. Galiba sistemi bozmuşsunuz eğer öyleyse çok üzüldüm doğrusu. Gerçekten ilgi ve bilgi dolu bir şekilde yapıyordunuz bu hobiyi.
Konunuzda okuduğum kadarı ile yosun yiyicilerinizi yaşatamadığınızdan bahsediyorsunuz. Benim size sormak istediğim şu bu yosunlarla savaşmak için yosun yiyicilerden önce herhangibir kimyasal ile yosunlardan kurtulmayı denediğiniz oldumu hiç? Eğer bu şekilde kurtulmayı deneyip sonradan yosun yiyicilere geçtiyseniz muhtemelen yosunlardaki artıklarda kalan kimyasalıda yemiş olan yosun yiyicileriniz öleceklerdir. Aynı olay benim başıma geldi ve ben karbon filtre ve 1 ay boyunca günlük %20 su değişimi ile suyumu temizleyebildim ve sonrasında yosun yiyiciler sqağlıklı bir şekilde yaşadılar.
Enes bey merhaba. Galiba sistemi bozmuşsunuz eğer öyleyse çok üzüldüm doğrusu. Gerçekten ilgi ve bilgi dolu bir şekilde yapıyordunuz bu hobiyi.
Konunuzda okuduğum kadarı ile yosun yiyicilerinizi yaşatamadığınızdan bahsediyorsunuz. Benim size sormak istediğim şu bu yosunlarla savaşmak için yosun yiyicilerden önce herhangibir kimyasal ile yosunlardan kurtulmayı denediğiniz oldumu hiç? Eğer bu şekilde kurtulmayı deneyip sonradan yosun yiyicilere geçtiyseniz muhtemelen yosunlardaki artıklarda kalan kimyasalıda yemiş olan yosun yiyicileriniz öleceklerdir. Aynı olay benim başıma geldi ve ben karbon filtre ve 1 ay boyunca günlük %20 su değişimi ile suyumu temizleyebildim ve sonrasında yosun yiyiciler sqağlıklı bir şekilde yaşadılar.
Bitkili akvaryumda canlı seçimi?
Tüm form üyelerine merhaba. Uzun zamandır akvaryum hobisi ile uğraşan biri olarak sonunda bende bitkili akvaryuma kavuştum. Bitkili dediysekte en kolay kurulum tabiki.
Elimde daha önceki akvaryumlarda kullandığım ve arkadaşlarımdan hediye ağırlıklı anubias türlerinden oluşan bir bitki grubu var. Bu bitkilerle başlama tavsiyesi aldım ve kurulumu yaptım. yaklaşık bir hafta oldu ve su değişimi takvimine göre devam eden bir süreçteyim.
Araştırmalarıma göre ağırlıklı olarak yosun problemi ve çözümleri üzerinde bir çok konu ile karşılaştım. Bu sorun için en iyi çözüm olarak ilk sıraya kiraz karides verilmiş ve devam eden bir çeşit sıralaması var. Yalnız karideslerin anubiasın budanması ile çıkabilecek atıklardan zehirlenebileceği ifadesinide okudum ve tereddütte kaldım.
Benim asıl sorum şu anubiasın çok olduğu tankıma kiraz karides eklemem doğru olurmu ayrıca elimde bulunan iki adet SAE bir cüce vatoz ile karidesler sıkıntı yaşarmı. İkinci bir sorum ise elimde iki adette çöpçü türü var sizce bu çöpçüleride tankıma eklemelimiyim. ( Tankımda balık olarak Rasbora ve neon tetra beslemeyi düşünüyorum)
Tüm form üyelerine merhaba. Uzun zamandır akvaryum hobisi ile uğraşan biri olarak sonunda bende bitkili akvaryuma kavuştum. Bitkili dediysekte en kolay kurulum tabiki.
Elimde daha önceki akvaryumlarda kullandığım ve arkadaşlarımdan hediye ağırlıklı anubias türlerinden oluşan bir bitki grubu var. Bu bitkilerle başlama tavsiyesi aldım ve kurulumu yaptım. yaklaşık bir hafta oldu ve su değişimi takvimine göre devam eden bir süreçteyim.
Araştırmalarıma göre ağırlıklı olarak yosun problemi ve çözümleri üzerinde bir çok konu ile karşılaştım. Bu sorun için en iyi çözüm olarak ilk sıraya kiraz karides verilmiş ve devam eden bir çeşit sıralaması var. Yalnız karideslerin anubiasın budanması ile çıkabilecek atıklardan zehirlenebileceği ifadesinide okudum ve tereddütte kaldım.
Benim asıl sorum şu anubiasın çok olduğu tankıma kiraz karides eklemem doğru olurmu ayrıca elimde bulunan iki adet SAE bir cüce vatoz ile karidesler sıkıntı yaşarmı. İkinci bir sorum ise elimde iki adette çöpçü türü var sizce bu çöpçüleride tankıma eklemelimiyim. ( Tankımda balık olarak Rasbora ve neon tetra beslemeyi düşünüyorum)
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 51 Üye
Online Kullanıcılar
EKAR,
TheDS,
umutak,
OKIRATLI,
sina cen,
isakaynak,
AreS,
Ahmedis,
Kemalk41,
gachuafireice,
BilalM.,
Ehtiyar,
0rnn,
tukabu,
hasancn,
Urar,
ternapi,
Öğretmen Ali,
Tuby,
CevdetSERBEST,
Sütçü,
Kınayu,
nazemert,
altuntasseref,
Koksal Gurkan,
Sungurr,
akinsinan,
MiSoSiKiaN,
DigitalPen,
portre,
osmandbnl,
-RBG-,
Ancalagon,
Balikcidede,
bysmokin,
Jeveux,
Ahmetcn9,
solana_dhOl,
yeekim,
yilmaz006,
Osmand,
Hknçkl,
Laetacara,
SJess,
Alibicimcilci,
fissidens,
OsmanEnes,
kutay3757,
Mustafasesen,
oguzozt,
exCaLiSTa,
Erdinç güngör,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
