ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Bssan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
135
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Mayıs 2019 11:55
Son Ziyaret:
25 Kasım 2019 16:51
Toplam Mesaj:
119 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Süleyman Sandal
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Denizli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Süleyman Sandal
Bitkili Akvaryum Hobicisi...
SON 10 MESAJI
Bıktım Su Değiştirmekten
[QUOTE=drsn]50*20*30 boyutlarında yaklasık 30 litre akvaryumum var. İçinde 1 çöpçü 2 japon ve 2 moli balığı var. İçinde siyah bitki kumu ve 4-5 dal bitki var.
Akvaryumun suyunu değiştirmekten yoruldum. Değiştirdiğim su bir veya iki gün sonra kararıyo. Kumu kullanmadan önce defalarca yıkadım hatta bir hafta başka bir yerde suyun içinde ubeklettim tekrar yıkadım.
Berraklasma ile ilgilş bir sürü video izledim yanlıs yapmıs olcam ki 1 vatos 1 moli öldü suanda japon balığı van çekişiyor. Tavsiyeniz nedir bu arada içinde sünger seramik halka ve elyaftam olusan benim yaptıgım bir dış filtre var Zerre faydası olmadı tavsiyelerinzi dinlemek isterim. [/QUOTE]
Merhaba, balıklarınızın öldüğünü görmek insanı hobiten soğutuyor ve bir o kadar da üzüyor. Öncelikle eğer japon balığı beslemek istiyorsanız suyu kirletmesine alışacaksınız çünkü diğer balıklara nazaran daha kirleticidirler. Ancak sizdeki sorun balıktan ziyade kumun yapısıyla alakalı. Galiba kalitesiz bir siyah kum verilmiş size. Kalitesiz siyah kumlarda demir oranı çok yüksek olur bu da özellikle vatozlarda çok ölümcüldür. Vatoz ölümlerini ben kuma bağlıyorum.
Bütçeniz yeterliyse akvaryumunuzu büyütün ve kumunuzu değiştirin. Kum olarak lavkırığı, dere kumu veya başka tür kumları kullanabilirsiniz. Filtre olarak bu ebatta bir akvaryum için kendi yaptığınız dış filtre yerine şelale filtreyi yada pipo filtreyi öneririm.
[QUOTE=drsn]50*20*30 boyutlarında yaklasık 30 litre akvaryumum var. İçinde 1 çöpçü 2 japon ve 2 moli balığı var. İçinde siyah bitki kumu ve 4-5 dal bitki var.
Akvaryumun suyunu değiştirmekten yoruldum. Değiştirdiğim su bir veya iki gün sonra kararıyo. Kumu kullanmadan önce defalarca yıkadım hatta bir hafta başka bir yerde suyun içinde ubeklettim tekrar yıkadım.
Berraklasma ile ilgilş bir sürü video izledim yanlıs yapmıs olcam ki 1 vatos 1 moli öldü suanda japon balığı van çekişiyor. Tavsiyeniz nedir bu arada içinde sünger seramik halka ve elyaftam olusan benim yaptıgım bir dış filtre var Zerre faydası olmadı tavsiyelerinzi dinlemek isterim. [/QUOTE]
Merhaba, balıklarınızın öldüğünü görmek insanı hobiten soğutuyor ve bir o kadar da üzüyor. Öncelikle eğer japon balığı beslemek istiyorsanız suyu kirletmesine alışacaksınız çünkü diğer balıklara nazaran daha kirleticidirler. Ancak sizdeki sorun balıktan ziyade kumun yapısıyla alakalı. Galiba kalitesiz bir siyah kum verilmiş size. Kalitesiz siyah kumlarda demir oranı çok yüksek olur bu da özellikle vatozlarda çok ölümcüldür. Vatoz ölümlerini ben kuma bağlıyorum.
Bütçeniz yeterliyse akvaryumunuzu büyütün ve kumunuzu değiştirin. Kum olarak lavkırığı, dere kumu veya başka tür kumları kullanabilirsiniz. Filtre olarak bu ebatta bir akvaryum için kendi yaptığınız dış filtre yerine şelale filtreyi yada pipo filtreyi öneririm.
Tavsiyeleriniz Ve Görüşleriniz Nedir?
[QUOTE=dejavoo]Ölçüler:40x40x40 (Net:50 lt.)
Canlı Türleri:5 raspora, 5 neon 4 ember, 2 cüce vatoz, 3 helena, 6 karides, 4 çöpçü
Bitki Türleri: Tilki kuyruğu, çınar, micra, aromatica, zeytin, rotala macranda, Ludwigia Peruensis,
Tankın Yaşı: 18 günlük
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunsun 603b dış filtre, 18 w power led 3 açık 3 kapalı 4 açık
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192215071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192216171.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yaklaşık 18 gün önce tamamen arıtma suyu ile kurduğum tankım.Co2 ışıktan 2 saat önce açılıyor ve ışıkla kapanıyor, saniyede 1 kabarcıktı 3-4 gün önce indicator ölçümüne göre saniyede 2 kabarcık vermeye başladım.
Gübreleme programım;
Pazartesi, Çarşamba, Cuma : Fosfat 2 ml., Nitrat 3 ml., Potasyum 5 ml.
Salı, Perşembe, Cumartesi : Demir 3 ml., Mikro 4 ml., Excel 1 ml.
Pazar : %40 su değişimi, gübreleme yok
Her gün elimdeki imkanlarla tds, ph filan ölçüyorum, ph 6,8 civarında, tds 150-200 arasında değişiyor.
Bugüne kadar bir ara diatom göründü, nitratı 2 gün azaltıp, vatoz ekleyince kayboldu.
Bitkilerde gelişme sıkıntısız gibi görünüyor fakat son bir kaç gündür fotoğrafta da işaretledim, bazı yapraklarda fosforumsu renklenme, rotalanın yapraklarında kırılma benzeri oluşumlar görünmeye başladı.
Sizlerden ricam, görüşlerinizi almak istiyorum, yanlış yada eksik yaptığım noktalar var mı?Şimdiden teşekkürler.
[/QUOTE]
Merhaba, güzel bir tank oluşturmuşsunuz. Öncelikle tankınız çok yeni o yüzden bu süreçte bazı beklenmedik durumların olması çok doğal. Bitkilerde sonuçta bir canlı ve adaptasyon süreleri var.
Değerleriniz iyi durumda görünmekte. Ancak ben su değişimi konusunda 1 günde %40 değişim yapmak yerine haftada 2 gün %20 yapmanızı tavsiye ederim. Böylece balıklar bir anda ciddi su değişimine maruz kalmamış olurlar. Bu da strese girme durumlarını minimize eder.
[QUOTE=dejavoo]Ölçüler:40x40x40 (Net:50 lt.)
Canlı Türleri:5 raspora, 5 neon 4 ember, 2 cüce vatoz, 3 helena, 6 karides, 4 çöpçü
Bitki Türleri: Tilki kuyruğu, çınar, micra, aromatica, zeytin, rotala macranda, Ludwigia Peruensis,
Tankın Yaşı: 18 günlük
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunsun 603b dış filtre, 18 w power led 3 açık 3 kapalı 4 açık
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192215071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192216171.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yaklaşık 18 gün önce tamamen arıtma suyu ile kurduğum tankım.Co2 ışıktan 2 saat önce açılıyor ve ışıkla kapanıyor, saniyede 1 kabarcıktı 3-4 gün önce indicator ölçümüne göre saniyede 2 kabarcık vermeye başladım.
Gübreleme programım;
Pazartesi, Çarşamba, Cuma : Fosfat 2 ml., Nitrat 3 ml., Potasyum 5 ml.
Salı, Perşembe, Cumartesi : Demir 3 ml., Mikro 4 ml., Excel 1 ml.
Pazar : %40 su değişimi, gübreleme yok
Her gün elimdeki imkanlarla tds, ph filan ölçüyorum, ph 6,8 civarında, tds 150-200 arasında değişiyor.
Bugüne kadar bir ara diatom göründü, nitratı 2 gün azaltıp, vatoz ekleyince kayboldu.
Bitkilerde gelişme sıkıntısız gibi görünüyor fakat son bir kaç gündür fotoğrafta da işaretledim, bazı yapraklarda fosforumsu renklenme, rotalanın yapraklarında kırılma benzeri oluşumlar görünmeye başladı.
Sizlerden ricam, görüşlerinizi almak istiyorum, yanlış yada eksik yaptığım noktalar var mı?Şimdiden teşekkürler.
[/QUOTE]
Merhaba, güzel bir tank oluşturmuşsunuz. Öncelikle tankınız çok yeni o yüzden bu süreçte bazı beklenmedik durumların olması çok doğal. Bitkilerde sonuçta bir canlı ve adaptasyon süreleri var.
Değerleriniz iyi durumda görünmekte. Ancak ben su değişimi konusunda 1 günde %40 değişim yapmak yerine haftada 2 gün %20 yapmanızı tavsiye ederim. Böylece balıklar bir anda ciddi su değişimine maruz kalmamış olurlar. Bu da strese girme durumlarını minimize eder.
Bitkili Nano Ofis Akvaryumum
[QUOTE=oguza]Akvaryumun balık nüfusu arttı :)
6 adet Ember tetra,
5 adet pigme cory,
6 adet neon,
2 adet otocat,
1 adet sparkling gourami
1 adet panda çöpçü
Sparkling gourami yavru karideslere risk olusturuyor biliyorum.
Fakat bol bitkili olması nedeni ile çok büyük sıkıntı olacagını sanmıyorum.
Fotoları ekledim arkadaşlar. Umarım begenirsiniz [8)]
ekozgur]
Galaxy çok güzel ve şık bir tür, bulması da zor ama bence çok güzel olur. Bildiğim kadarı ile mikro predatör ve avcı bir tür, yetişkinlere olmasa da yavru karideslere musallat olabilir.
[URL]https://www.akvaryum.com/danio_margaritatus_gok_incisi_danio_-_galaxy_rasbora_tatlisur_7_5635.asp[/URL]
Parlayan Gurami 4cm'e kadar büyüyor çok tavsiye etmem, görsel olarak çok güzel bir tür gerçekten ancak karideslere rahat vermeyeceklerdir.
[URL]https://www.akvaryum.com/trichopsis_pumila_parlayan_gurami_tatlisur_6_1067.asp[/URL]
Bu arada cüce corydoras da düşünebilirsiniz ama görsel olacak galaxy rasbora kadar güzel durmayacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/corydoras_pygmaeus_(pigme_cory)_tatlisur_58_4822.asp[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191619301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617491.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, çok güzel bir ofis ortamı oluşturmuşsunuz kendinize öncelikle tebrik ederim. İlk gönderdiğiniz fotoğraflarda bazı bitkilerinizin yapraklarında sakal yosununa rastladım. otocat akvaryumunuzda mevcut ama sae de ilave olarak akvaryumunuza koymanızı öneririm. Kontrol edemezseniz hızla çoğalacaktır. Acizane tavsiyemdir. İyi hobiler.
[QUOTE=oguza]Akvaryumun balık nüfusu arttı :)
6 adet Ember tetra,
5 adet pigme cory,
6 adet neon,
2 adet otocat,
1 adet sparkling gourami
1 adet panda çöpçü
Sparkling gourami yavru karideslere risk olusturuyor biliyorum.
Fakat bol bitkili olması nedeni ile çok büyük sıkıntı olacagını sanmıyorum.
Fotoları ekledim arkadaşlar. Umarım begenirsiniz [8)]
ekozgur]
Galaxy çok güzel ve şık bir tür, bulması da zor ama bence çok güzel olur. Bildiğim kadarı ile mikro predatör ve avcı bir tür, yetişkinlere olmasa da yavru karideslere musallat olabilir.
[URL]https://www.akvaryum.com/danio_margaritatus_gok_incisi_danio_-_galaxy_rasbora_tatlisur_7_5635.asp[/URL]
Parlayan Gurami 4cm'e kadar büyüyor çok tavsiye etmem, görsel olarak çok güzel bir tür gerçekten ancak karideslere rahat vermeyeceklerdir.
[URL]https://www.akvaryum.com/trichopsis_pumila_parlayan_gurami_tatlisur_6_1067.asp[/URL]
Bu arada cüce corydoras da düşünebilirsiniz ama görsel olacak galaxy rasbora kadar güzel durmayacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/corydoras_pygmaeus_(pigme_cory)_tatlisur_58_4822.asp[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191619301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617491.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, çok güzel bir ofis ortamı oluşturmuşsunuz kendinize öncelikle tebrik ederim. İlk gönderdiğiniz fotoğraflarda bazı bitkilerinizin yapraklarında sakal yosununa rastladım. otocat akvaryumunuzda mevcut ama sae de ilave olarak akvaryumunuza koymanızı öneririm. Kontrol edemezseniz hızla çoğalacaktır. Acizane tavsiyemdir. İyi hobiler.
Baıklıklara 1 Günde Sadece Akşam Yem Vermek!
[QUOTE=AtalayCagatay]Normalde 2 öğün veriyordum bugün sabah vermedim akşam verecem sizce balıklar için sağlıklımı ölüm filan olur mu acaba ?[/QUOTE]
Doğrusu 'günde 2 veya 3 öğün ama az az yem vermektir' diye düşünüyorum. Tabi bazı durumlarda sabah veya akşam yem veremediğiniz durumlarda çok sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum. Ama bu bence devamlı hale gelmemeli.
[QUOTE=AtalayCagatay]Normalde 2 öğün veriyordum bugün sabah vermedim akşam verecem sizce balıklar için sağlıklımı ölüm filan olur mu acaba ?[/QUOTE]
Doğrusu 'günde 2 veya 3 öğün ama az az yem vermektir' diye düşünüyorum. Tabi bazı durumlarda sabah veya akşam yem veremediğiniz durumlarda çok sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum. Ama bu bence devamlı hale gelmemeli.
Astronot Balığım Hasta Mı?
Açıkçası astronot balıkları hakkında diğer arkadaşlar kadar tecrübem yok. Ama ilk mesajınızın son cümlesinde bir balığın yemi aldıktan sonra tükürdüğü yazmışsınız. Bu ya yeni ortama geçiş yaptığı için iştahsızlıktan oluşuyor olabilir, ya da yemi beğenmemesinden de olabilir. Diğer bir sebep de iç parazit olabilir. Sizi korkutmak istemem ama o balığı düzenli takip etmenizi öneriyorum. Eğer iç parazit olduğuna emin olabilirseniz tedaviye bir an önce başlanmasında fayda var.
Açıkçası astronot balıkları hakkında diğer arkadaşlar kadar tecrübem yok. Ama ilk mesajınızın son cümlesinde bir balığın yemi aldıktan sonra tükürdüğü yazmışsınız. Bu ya yeni ortama geçiş yaptığı için iştahsızlıktan oluşuyor olabilir, ya da yemi beğenmemesinden de olabilir. Diğer bir sebep de iç parazit olabilir. Sizi korkutmak istemem ama o balığı düzenli takip etmenizi öneriyorum. Eğer iç parazit olduğuna emin olabilirseniz tedaviye bir an önce başlanmasında fayda var.
Akvaryumum Çatladı Ama Sadece İçten
[QUOTE=svkthayma]Arkadaşlar merhaba. Acil yardımınıza ihtiyacım var. Arkadaşımdan 50cm bir akvaryum aldım ve altı çatlak ama sadece iç tarafı çatlak yani tek taraflı. Nasıl bir çözüm önerirsiniz bana şimdiden teşekkürler. (Pislikten dolayı heryer çatlak gibi gözüküyor ama öyle değiş sadece şerit halinde bir çatlak var. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217853/270920190200381.jpg[/IMG][/QUOTE]
Şevket Bey, akvaryum ölçülerinizi yazabilir misiniz? Bir akvaryumda çatlak sonraki dönemler için ciddi risk teşkil eder. Su ile dolu olacak akvaryumunuz bir sallantı veya herhangi bir sebepten darbe alması halinde çatlak derinleşebilir ve sizin evde olmadığınız bir anda evinizde ciddi sorunlara sebebiyet verebilir. Bütçe durumunuz yerindeyse yeni sıfır bir akvaryum almanızı öneririm. Ama bütçeniz kısıtlıysa bir camcıya götürüp komple alt tabanı kaplayacak şekilde cam kestirip yapıştırabilirsiniz.
[QUOTE=svkthayma]Arkadaşlar merhaba. Acil yardımınıza ihtiyacım var. Arkadaşımdan 50cm bir akvaryum aldım ve altı çatlak ama sadece iç tarafı çatlak yani tek taraflı. Nasıl bir çözüm önerirsiniz bana şimdiden teşekkürler. (Pislikten dolayı heryer çatlak gibi gözüküyor ama öyle değiş sadece şerit halinde bir çatlak var. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217853/270920190200381.jpg[/IMG][/QUOTE]
Şevket Bey, akvaryum ölçülerinizi yazabilir misiniz? Bir akvaryumda çatlak sonraki dönemler için ciddi risk teşkil eder. Su ile dolu olacak akvaryumunuz bir sallantı veya herhangi bir sebepten darbe alması halinde çatlak derinleşebilir ve sizin evde olmadığınız bir anda evinizde ciddi sorunlara sebebiyet verebilir. Bütçe durumunuz yerindeyse yeni sıfır bir akvaryum almanızı öneririm. Ama bütçeniz kısıtlıysa bir camcıya götürüp komple alt tabanı kaplayacak şekilde cam kestirip yapıştırabilirsiniz.
Betam Ölüyor
[QUOTE=RaspberryChoco][rkun Krc]Moral bozmak gibi olmasın ama hava kesesi problemi olupta normale dönen yetişkin betta hiç görmedim. Geçici olsaydı ilk gün açlıktan sonra düzelirdi. Bir süre böyle yaşayıp ölür muhtemelen.
Haklısınız taşı çıkarmam da hiçbir etki yaratmadı.Demek ki sorun taş değil.Balığı fanusta aldığım için hava kesesi problemi olduğunu fark edemedim bu yüzden iade edicem bu şekilde görmek beni üzüyor.
[/QUOTE]
Hava kesesi problemlerinde balık ya diplerde dolanır ya da yüzeyde. Çünkü balığın aşağı yukarı hareketini sağlayan temel yapılardan biridir kese. Kumdan salınım yapmış olabilir mi olabilir. Ama bazı balıklarda genetik olarak da sonradan hiçbir sebep yokken kese patlayabiliyor. Siz yine de siyah kumdan uzak durun çünkü piyasada gerçek hagen kum bulmak gerçekten çok zor. Geçmiş olsun.
[QUOTE=RaspberryChoco][rkun Krc]Moral bozmak gibi olmasın ama hava kesesi problemi olupta normale dönen yetişkin betta hiç görmedim. Geçici olsaydı ilk gün açlıktan sonra düzelirdi. Bir süre böyle yaşayıp ölür muhtemelen.
Haklısınız taşı çıkarmam da hiçbir etki yaratmadı.Demek ki sorun taş değil.Balığı fanusta aldığım için hava kesesi problemi olduğunu fark edemedim bu yüzden iade edicem bu şekilde görmek beni üzüyor.
[/QUOTE]
Hava kesesi problemlerinde balık ya diplerde dolanır ya da yüzeyde. Çünkü balığın aşağı yukarı hareketini sağlayan temel yapılardan biridir kese. Kumdan salınım yapmış olabilir mi olabilir. Ama bazı balıklarda genetik olarak da sonradan hiçbir sebep yokken kese patlayabiliyor. Siz yine de siyah kumdan uzak durun çünkü piyasada gerçek hagen kum bulmak gerçekten çok zor. Geçmiş olsun.
Yavru Baliklar
[QUOTE=bilal1709]Arkadaslar nolursunuz acil cevap verin 2 tane moli baligim hamile ve benim yavrulugum yok petshopta kalmamisti bende o baliklari kucuk bir akvaryuma koydum ama akvaryumda motor filitre flan yokyavrular dogana kadar orada kalsalar olurmu acil cevap
[/QUOTE]
Yavruluk kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Balıklarınızı filtresiz motorsuz bir tanka taşımayın. Onun yerine mevcut akvaryumunuza pratik bir çözüm olarak rafya ile tankın bir kısmını doldurun. Yavrular rafyaların arasında kolaylıkla saklanabilir. Böylece annelerde yavruluğa girmeyecekleri için strestsiz bir doğum yapabilirler.[EDIT]Bssan,2019-09-27 13:53:23[/EDIT]
[QUOTE=bilal1709]Arkadaslar nolursunuz acil cevap verin 2 tane moli baligim hamile ve benim yavrulugum yok petshopta kalmamisti bende o baliklari kucuk bir akvaryuma koydum ama akvaryumda motor filitre flan yokyavrular dogana kadar orada kalsalar olurmu acil cevap
[/QUOTE]
Yavruluk kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Balıklarınızı filtresiz motorsuz bir tanka taşımayın. Onun yerine mevcut akvaryumunuza pratik bir çözüm olarak rafya ile tankın bir kısmını doldurun. Yavrular rafyaların arasında kolaylıkla saklanabilir. Böylece annelerde yavruluğa girmeyecekleri için strestsiz bir doğum yapabilirler.[EDIT]Bssan,2019-09-27 13:53:23[/EDIT]
Akvaryumumda Ppm Bir Türlü Düşmüyor.
[QUOTE=isbat]eyvallah hocam. şebeke suyumu aletle olcuyorum 450 ppm çıkıyor. akvaryuma ekliyorum belli bir süre sonra 800lere cikiyor şuan 850ppm akavaryum. Zaten çok para harcadım bir de 30tl ekstradan o zımbırtıya ücret ödemek istemiyorum. onu almadanda akvaryum oturmaz mı?[/QUOTE]
450 ppmlerden çok hızlı bir şekilde 800 lere çıkması da gerçekten ilginç. Bu durumda sık sık su değişimi yapmanızı öneririm. Ancak dikkat edin dinlenmiş su olsun. Yoksa şebekedeki klor akvaryumdaki balıklarınıza zarar verir.
Bakteri kültürü konusunda almayabilirsiniz. Ama akvaryumda denge oturuncaya kadar balık kayıplarınız devam edebilir. O yüzden hızlı olması bakımından almanızı öneririm. Tabi bu hobi gerçekten pahalı bir hobi. İlla alacaksınız diye birşey yok. Filtre kesinlikle olması lazım ama.
[QUOTE=isbat]eyvallah hocam. şebeke suyumu aletle olcuyorum 450 ppm çıkıyor. akvaryuma ekliyorum belli bir süre sonra 800lere cikiyor şuan 850ppm akavaryum. Zaten çok para harcadım bir de 30tl ekstradan o zımbırtıya ücret ödemek istemiyorum. onu almadanda akvaryum oturmaz mı?[/QUOTE]
450 ppmlerden çok hızlı bir şekilde 800 lere çıkması da gerçekten ilginç. Bu durumda sık sık su değişimi yapmanızı öneririm. Ancak dikkat edin dinlenmiş su olsun. Yoksa şebekedeki klor akvaryumdaki balıklarınıza zarar verir.
Bakteri kültürü konusunda almayabilirsiniz. Ama akvaryumda denge oturuncaya kadar balık kayıplarınız devam edebilir. O yüzden hızlı olması bakımından almanızı öneririm. Tabi bu hobi gerçekten pahalı bir hobi. İlla alacaksınız diye birşey yok. Filtre kesinlikle olması lazım ama.
30 Litrelik Yeni Akvaryuma Balık Tavsiyesi
[QUOTE=resitbirben]Merhabalar öncelikle. Akvaryuma balık almayı düşünüyorum Japonlar dan sıkıldım. 30 litrelik bir akvaryuma ne tür balık alabilirim. Hangi turler daha dayanıklıdır.
(Min. 3 balık bakabileğim bir tür olmalı.)
Ve akvaryum suyunu yeni doldurdum. Musluktan. İçerisine kaya tuzu atmalı mıyım.? Ve içerisine balık koymak için ne kadar beklemeliyim. Balık koymadan önce suyu hazırlamak için neler yapmalıyım. [/QUOTE]
Bu hacimde bir akvaryum için ben olsaydım Betta alırdım. Balık ne alırsanız alın önce 2-3 gün tankınızdaki suyu filtre ile sirküle etmenizi öneririm. Daha sonra balıklarınızı ekleyiniz. Haftada belli oranlarda dip çekimler yapıp taze su koyunuz. Taze suyu da mutlaka en az 1 gün dinlendirilmiş su olarak ilave etmeye çalışınız. Mümkün değilse su şartlandırıcılar kullanarak akvaryumunuza ekleyin.
[QUOTE=resitbirben]Merhabalar öncelikle. Akvaryuma balık almayı düşünüyorum Japonlar dan sıkıldım. 30 litrelik bir akvaryuma ne tür balık alabilirim. Hangi turler daha dayanıklıdır.
(Min. 3 balık bakabileğim bir tür olmalı.)
Ve akvaryum suyunu yeni doldurdum. Musluktan. İçerisine kaya tuzu atmalı mıyım.? Ve içerisine balık koymak için ne kadar beklemeliyim. Balık koymadan önce suyu hazırlamak için neler yapmalıyım. [/QUOTE]
Bu hacimde bir akvaryum için ben olsaydım Betta alırdım. Balık ne alırsanız alın önce 2-3 gün tankınızdaki suyu filtre ile sirküle etmenizi öneririm. Daha sonra balıklarınızı ekleyiniz. Haftada belli oranlarda dip çekimler yapıp taze su koyunuz. Taze suyu da mutlaka en az 1 gün dinlendirilmiş su olarak ilave etmeye çalışınız. Mümkün değilse su şartlandırıcılar kullanarak akvaryumunuza ekleyin.
SON MESAJLAR
- 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 22:20
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
HarunYILDIRIM,
ootkn,
sorbiek,
altanilker,
07ahmet,
xfuriousx,
TheDS,
darkaura,
SaviaSora,
yeekim,
Sfenks111,
vedat79,
SeaWorld,
EKAR,
pianoƒish,
berkant68,
Birtek,
ErayDemirel,
ilterisdoğukan,
syerli,
bysmokin,
hasancn,
erdalakçay,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
nazemert1,
3K4ĞITÇI,
Jeveux,
osmandbnl,
ruhanuzunoglu,
DigitalPen,
Alibicimcilci,
Mustafasesen,
AquaVita,
Meryemmm,
Beşirsamur,
oguzozt,
Alpbaba,
oguzsel,
MehmetEgemen,
√olkaπ,
IgorVladimir,
mcakir17,
Malawi34,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
