ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Meryemm
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Aralık 2021 15:54
Son Ziyaret:
11 Ocak 2022 23:19
Toplam Mesaj:
14 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
meryem
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
meryem
SON 10 MESAJI
Japon Balığı Karnı Çok Şiş
[QUOTE=Glsv]
[/QUOTE]
Merhaba,
hobide çok yeniyim ama belki önceki yorumlar da geçtiği gibi balığınız kabız olmuş ve hava kesesi şişmiş olabilir. İnternette bu şekilde araştırabilir veya balığınızı haşlanmış ıspanak yedirebilirsiniz. Benim japonumun da karnı şişmiş ve halsizleşmişti ; akvaryumunu bir tık büyüttüm, suyunu yenileyerek haşlanmış ıspanak verdim. İyileşti.
Geçmiş olsun
[QUOTE=Glsv]
[/QUOTE]
Merhaba,
hobide çok yeniyim ama belki önceki yorumlar da geçtiği gibi balığınız kabız olmuş ve hava kesesi şişmiş olabilir. İnternette bu şekilde araştırabilir veya balığınızı haşlanmış ıspanak yedirebilirsiniz. Benim japonumun da karnı şişmiş ve halsizleşmişti ; akvaryumunu bir tık büyüttüm, suyunu yenileyerek haşlanmış ıspanak verdim. İyileşti.
Geçmiş olsun
Japon Baligim Hamile Olabilirmi
[QUOTE=Ümit_pet]Arkadas benim disi japonum tek yaşiyor ve karni sismeye basladi hamile olabilirmi hastalik belirtisi yok sizce ne olabilir[/QUOTE]
Merhaba,
hobide çok yeniyim ama belki önceki yorumlar da geçtiği gibi balığınız kabız olmuş ve hava kesesi şişmiş olabilir. İnternette bu şekilde araştırabilir veya balığınızı haşlanmış ıspanak yedirebilirsiniz. Benim japonumun da karnı şişmiş ve halsizleşmişti ; akvaryumunu bir tık büyüttüm, suyunu yenileyerek haşlanmış ıspanak verdim. İyileşti.
Geçmiş olsun
[QUOTE=Ümit_pet]Arkadas benim disi japonum tek yaşiyor ve karni sismeye basladi hamile olabilirmi hastalik belirtisi yok sizce ne olabilir[/QUOTE]
Merhaba,
hobide çok yeniyim ama belki önceki yorumlar da geçtiği gibi balığınız kabız olmuş ve hava kesesi şişmiş olabilir. İnternette bu şekilde araştırabilir veya balığınızı haşlanmış ıspanak yedirebilirsiniz. Benim japonumun da karnı şişmiş ve halsizleşmişti ; akvaryumunu bir tık büyüttüm, suyunu yenileyerek haşlanmış ıspanak verdim. İyileşti.
Geçmiş olsun
Japon Balığım Yem Verince Poposu Su Üzerine Çıkıyo
[QUOTE=caca120]Herkese merhabalar arkadaşlar uzun bir süredir gözlemliyorum. 2 Adet Japon balığımdan bir tanesi her yem verdiğimde poposu su üzerine çıkıyor.İlk başta çok korktum çünkü 1,5 senedir gayet iyi bakıyorum su değişimini yapıyorum akvaryum temizliğine dikkat ediyorum.Ama 2 aydır sürekli bu durum oluyor yem vermeyi 1-2 gün kesiyorum böyle birşey olmuyor ama yem vermeye başlayınca balığımın poposu tekrar su üzerine çıkıyor yan yatar gibi oluyor yüzmekte güçlük çekiyor.Kabızlık problemi olabilir diye 3-4 gün haşlanmış bezelye ile besledim biraz düzelir gibi oldu ama kuru yeme döndüğümde yine aynı şey oluyor.(Bu arada 2 tip yem kullanıyorum genellikle siyah dip yemi olmakla beraber ara arada sulcana benzeyen hamur gibi yemden veriyorum.)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233393/251220212312021.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, hpbide çok yeniyim ama diğer arkadaşların da belirttiği gini hava kesesi şişmiş veya kabız olmuş olabilir. İnterne[QUOTE=caca120]Herkese merhabalar arkadaşlar uzun bir süredir gözlemliyorum. 2 Adet Japon balığımdan bir tanesi her yem verdiğimde poposu su üzerine çıkıyor.İlk başta çok korktum çünkü 1,5 senedir gayet iyi bakıyorum su değişimini yapıyorum akvaryum temizliğine dikkat ediyorum.Ama 2 aydır sürekli bu durum oluyor yem vermeyi 1-2 gün kesiyorum böyle birşey olmuyor ama yem vermeye başlayınca balığımın poposu tekrar su üzerine çıkıyor yan yatar gibi oluyor yüzmekte güçlük çekiyor.Kabızlık problemi olabilir diye 3-4 gün haşlanmış bezelye ile besledim biraz düzelir gibi oldu ama kuru yeme döndüğümde yine aynı şey oluyor.(Bu arada 2 tip yem kullanıyorum genellikle siyah dip yemi olmakla beraber ara arada sulcana benzeyen hamur gibi yemden veriyorum.)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233393/251220212312021.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, hobide çok yeniyin ama belki önceki yorumlar da geçtiği gibi balığınız kabız olmuş ve hava kesesi şişmiş olabilir. İnternette bu şekilde araştırabilir veya balığınızı haşlanmış ıspanak yedirebilirsiniz. Benim japonumun da karnı şişmiş ve halsizleşmişti ; akvaryumunu bir tık büyüttüm, suyunu yenileyerek haşlanmış ıspanak verdim. İyileşti.
Geçmiş olsun
[QUOTE=caca120]Herkese merhabalar arkadaşlar uzun bir süredir gözlemliyorum. 2 Adet Japon balığımdan bir tanesi her yem verdiğimde poposu su üzerine çıkıyor.İlk başta çok korktum çünkü 1,5 senedir gayet iyi bakıyorum su değişimini yapıyorum akvaryum temizliğine dikkat ediyorum.Ama 2 aydır sürekli bu durum oluyor yem vermeyi 1-2 gün kesiyorum böyle birşey olmuyor ama yem vermeye başlayınca balığımın poposu tekrar su üzerine çıkıyor yan yatar gibi oluyor yüzmekte güçlük çekiyor.Kabızlık problemi olabilir diye 3-4 gün haşlanmış bezelye ile besledim biraz düzelir gibi oldu ama kuru yeme döndüğümde yine aynı şey oluyor.(Bu arada 2 tip yem kullanıyorum genellikle siyah dip yemi olmakla beraber ara arada sulcana benzeyen hamur gibi yemden veriyorum.)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233393/251220212312021.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, hpbide çok yeniyim ama diğer arkadaşların da belirttiği gini hava kesesi şişmiş veya kabız olmuş olabilir. İnterne[QUOTE=caca120]Herkese merhabalar arkadaşlar uzun bir süredir gözlemliyorum. 2 Adet Japon balığımdan bir tanesi her yem verdiğimde poposu su üzerine çıkıyor.İlk başta çok korktum çünkü 1,5 senedir gayet iyi bakıyorum su değişimini yapıyorum akvaryum temizliğine dikkat ediyorum.Ama 2 aydır sürekli bu durum oluyor yem vermeyi 1-2 gün kesiyorum böyle birşey olmuyor ama yem vermeye başlayınca balığımın poposu tekrar su üzerine çıkıyor yan yatar gibi oluyor yüzmekte güçlük çekiyor.Kabızlık problemi olabilir diye 3-4 gün haşlanmış bezelye ile besledim biraz düzelir gibi oldu ama kuru yeme döndüğümde yine aynı şey oluyor.(Bu arada 2 tip yem kullanıyorum genellikle siyah dip yemi olmakla beraber ara arada sulcana benzeyen hamur gibi yemden veriyorum.)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233393/251220212312021.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, hobide çok yeniyin ama belki önceki yorumlar da geçtiği gibi balığınız kabız olmuş ve hava kesesi şişmiş olabilir. İnternette bu şekilde araştırabilir veya balığınızı haşlanmış ıspanak yedirebilirsiniz. Benim japonumun da karnı şişmiş ve halsizleşmişti ; akvaryumunu bir tık büyüttüm, suyunu yenileyerek haşlanmış ıspanak verdim. İyileşti.
Geçmiş olsun
Sebzelerin balıkların beslenmesindeki önemi
Merhabalar, ben de bu konuda bir paylaşım yapmak istiyordum yazınıza denk geldim : ben hobiye yeni başladım ( fanusla birlikte hediye verilen 2 japonumuz vardı. Biri maalesef hastalandı, karnı şişti ve öldü, ikincisi de hastalanıp fanusun diplerinde dolaşmaya başlayınca şunları yaptım:
1.balığı fanustan biraz daha büyük bir akvaryuma aldım geçici olarak.
2.suyunu yeniledim
3. Küçük bir ıspanak yaprağını birkaç dakika (yaklaşık 5 dk) cezvede haşlayıp parçalayarak balığa verdim.
Şuan balığımızın hareketleri düzeldi, bence iyileşiyor :)
Teşekkür ederiz paylaşım için, hayırlı günler
Merhabalar, ben de bu konuda bir paylaşım yapmak istiyordum yazınıza denk geldim : ben hobiye yeni başladım ( fanusla birlikte hediye verilen 2 japonumuz vardı. Biri maalesef hastalandı, karnı şişti ve öldü, ikincisi de hastalanıp fanusun diplerinde dolaşmaya başlayınca şunları yaptım:
1.balığı fanustan biraz daha büyük bir akvaryuma aldım geçici olarak.
2.suyunu yeniledim
3. Küçük bir ıspanak yaprağını birkaç dakika (yaklaşık 5 dk) cezvede haşlayıp parçalayarak balığa verdim.
Şuan balığımızın hareketleri düzeldi, bence iyileşiyor :)
Teşekkür ederiz paylaşım için, hayırlı günler
Akvaryum?
[EDIT]Meryemm,2022-01-07 23:01:27[/EDIT]
[QUOTE=byet1m]O silikon büyük ihtimal siyah akvaryum silikonu ama ne olduğu tam bilinmiyorsa risk almamak daha faydalı olacaktır. Balığın boyutuna göre 1 veya 2 haftalığına petshoptan edineceğiniz 20-30 cmlik başka bir akvaryuma koyabilirsiniz. Ama durum aşırı saçma olmuş durduk yere sıkıntıya girmişsiniz. Canlı hediye alınmasına bu yüzden karşıyım, canlıya ve hediye alınan kişiye eziyet oluyor. [/QUOTE]
Merhaba, size katılıyorum , en azından " canlı hayvan bakmak ister misin?" Diye sorulabilir ama bu sefer de sürpriz olmaz :) cevabınız için teşekkür ederim
[EDIT]Meryemm,2022-01-07 23:01:27[/EDIT]
[QUOTE=byet1m]O silikon büyük ihtimal siyah akvaryum silikonu ama ne olduğu tam bilinmiyorsa risk almamak daha faydalı olacaktır. Balığın boyutuna göre 1 veya 2 haftalığına petshoptan edineceğiniz 20-30 cmlik başka bir akvaryuma koyabilirsiniz. Ama durum aşırı saçma olmuş durduk yere sıkıntıya girmişsiniz. Canlı hediye alınmasına bu yüzden karşıyım, canlıya ve hediye alınan kişiye eziyet oluyor. [/QUOTE]
Merhaba, size katılıyorum , en azından " canlı hayvan bakmak ister misin?" Diye sorulabilir ama bu sefer de sürpriz olmaz :) cevabınız için teşekkür ederim
Akvaryum?
Merhaba. Japon balığımı büyük bir akvaryuma aktarıncaya kadar fanustan kurtarmak için resimde görülen şu kaba alsam olur mu? Emin olamayıp sormak istedim çünkü camlar iç tarafından türünü bilmediğim bir silikon ile yapıştırılmış. (not: balık hediye geldi ve fanusun balıkların yaşaması için uygun olmadığının farkındayım)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233431/060120221405451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233431/060120221407101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233431/060120221408251.jpg[/IMG]
Merhaba. Japon balığımı büyük bir akvaryuma aktarıncaya kadar fanustan kurtarmak için resimde görülen şu kaba alsam olur mu? Emin olamayıp sormak istedim çünkü camlar iç tarafından türünü bilmediğim bir silikon ile yapıştırılmış. (not: balık hediye geldi ve fanusun balıkların yaşaması için uygun olmadığının farkındayım)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233431/060120221405451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233431/060120221407101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233431/060120221408251.jpg[/IMG]
Japon Balığımın Karnı Şişdi
[QUOTE=H.e.k]
Aşırı yemden balığı kabız etmiş olabilirsiniz. Kabız olan japonun hava kesesine giden gaz damarları tıkanır hava kesisindeki gazı istediği gibi doldurup boşaltamaz kendini dengede tutamaz yani hava kesesini uygun kullanamaz, bu balığın kabızlığı geçene kadar bu şekilde durmasına sebep olabilir. 1-2 gün aç bırakın sonra haşlanmış bezelye veya ıspanak verin. Diğer bir sebep ise hava motorunuz olmadığından balık oksijensiz kaldığından bundan dolayı hava kesesinde sıkıntı olmuş ve bu şekilde duruyor olabilir. Çözümü ise uygun olması gereken bir akvaryum kurmak. [/QUOTE]
Anladım, cevabınız için teşekkür ederim,hayırlı günler.
[QUOTE=H.e.k]
Aşırı yemden balığı kabız etmiş olabilirsiniz. Kabız olan japonun hava kesesine giden gaz damarları tıkanır hava kesisindeki gazı istediği gibi doldurup boşaltamaz kendini dengede tutamaz yani hava kesesini uygun kullanamaz, bu balığın kabızlığı geçene kadar bu şekilde durmasına sebep olabilir. 1-2 gün aç bırakın sonra haşlanmış bezelye veya ıspanak verin. Diğer bir sebep ise hava motorunuz olmadığından balık oksijensiz kaldığından bundan dolayı hava kesesinde sıkıntı olmuş ve bu şekilde duruyor olabilir. Çözümü ise uygun olması gereken bir akvaryum kurmak. [/QUOTE]
Anladım, cevabınız için teşekkür ederim,hayırlı günler.
Japon Balığımın Karnı Şişdi
ACİL
japon balığım böyle oldu
karnında bir kese şişmiş.dengesini kuramıyor ve su yüzeyindeduruyor. hava motorum yok,kabız olduysa bezelye ve ıspanak ta yok. suyunu değiştirdim ,ılık bir suyu var şuan. Başka yapabileceğim bir şey varmı ?
(en yakın zamanda büyük ve filtreli bir akvaryuma aktaracağım inşAllah,zaten balıklar hediye geldi,ben almadım )
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233431/301220211356401.jpg[/IMG][EDIT]Meryemm,2021-12-30 14:15:32[/EDIT]
ACİL
japon balığım böyle oldu
karnında bir kese şişmiş.dengesini kuramıyor ve su yüzeyindeduruyor. hava motorum yok,kabız olduysa bezelye ve ıspanak ta yok. suyunu değiştirdim ,ılık bir suyu var şuan. Başka yapabileceğim bir şey varmı ?
(en yakın zamanda büyük ve filtreli bir akvaryuma aktaracağım inşAllah,zaten balıklar hediye geldi,ben almadım )
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233431/301220211356401.jpg[/IMG][EDIT]Meryemm,2021-12-30 14:15:32[/EDIT]
Japon Balığım İçin Ne Yapabilirim?
[QUOTE=whoami]Merhaba, Japonlar bildiğimiz sazanlarla yakın akraba balıklardır. Bol oksijen, bol yem, bol yüzme alanı isterler. Fanustan biraz büyük bir akvaryum korkarım yetersiz gelecektir. Ücretsiz ise şimdilik geçirin, ücretli ise satın almayıp daha büyüğünü almaya çalışın. Balık başı 30 litre civarı iyi olacaktır. Su sıcaklığını sabit tutması için bir ısıtı, ve yeterli debide bir filtre almalısınız. Filtreleri üzerinde L/h yazar, bu ibaredeki sayı, akvaryum hacminin 4 5 katı olmalı. Mesela 60 litre akvaryum için 300 L/h. Tuza gerek yok, durduk yere atmayınız.
Akvaryuma geçirirken, dinlenmiş musluk suyu veya içme suyu doldurunuz. Filtresini takıp, biraz yem atıp bir süre boş çalıştırınız. Sonrasında balıkların ve akvaryumun suyunun ısısının aynı olduğu bir zamanda balıkları aktarabilirsiniz. Ya da direkt su düzenleyicisi ve bakteri kültürü kullanarak erkenden geçirebilirsiniz.
Balığınızın fotoğrafını eklerseniz tanı koyabiliriz[/QUOTE]
merhaba , bir soru daha sormak istiyorum .Balık başı 30 litre demişsiniz. yani her balık için ayrı ayrı 30 litre su mu gerekir? küçücük fanuslara gözümüz alıştığından biraz değişik geldi. Bu konuda varsa kaynak önerebilir misiniz ?
[QUOTE=ShowaSanshoku]İyi günler.
Japon balığı bakmak istiyorsanız:
1. En az iki adet birlikte bakın.
2. İki adet balık için en az 80 litre tank edinin.
3. Tankın dibini örtecek kadar dere çakılı alın 6 - 7 defa deterjansız su ile yıkayıp temizleyip tankın dibine serin.
4. Tanka hacmin saatte üç katını çevirebilecek (100 litreyse saatte 300 litre) nitelikte biyolojik ve mekanik medya alabilecek bir filtre edinin.
5. Tankı su ile doldurun. Çeşme suyu doldurduysanız iki gün bekleyin ve filtreyi KOYMAYIN.
6. İki gün sonra filtreyi koyup çalıştırın.
7. Tanka hazır bakteri kültürü ekleyin.
8. Dört gün de öyle çalıştıktan sonra iki adet japon balığınızı ekleyin.
9. Balıklarınızı en az 3 - 4 çeşit kaliteli yemle (hikari, dai nichi, ocean's nutrition, jbl, sera, tetra) az ve öz besleyin. (günde iki defa bir-iki dakikada bitirecekleri şekilde)
10. Tankın suyunu haftada en az bir defa, suyun %40'ını teşkil edecek şekilde dinlenmiş su ile değiştirin, direkt çeşme suyu koymayın.
11. Tankın içine renkli taş, plastik dekor, plastik bitki, sivri ve keskin taş, kaya, kök koymayın. Hatta hiçbir şey koymayın.
Japon balığı için bunları yapın. Hepsini yapamıyorsanız, anlatılanların hizmet ettiği amaca en yakınını yapabildiğiniz kadar yapın. Kalanı tamamlayın.
Hobiye hoşgeldiniz, sağlıklı hobiler...
[/QUOTE]
merhaba , bir soru daha sormak istiyorum . ''iki Balık için en az 80 litre'' demişsiniz. yani her balık için ayrı ayrı 40 litre su mu gerekir? küçücük fanuslara gözümüz alıştığından biraz değişik geldi. Bu konuda varsa kaynak önerebilir misiniz ?
[QUOTE=whoami]Merhaba, Japonlar bildiğimiz sazanlarla yakın akraba balıklardır. Bol oksijen, bol yem, bol yüzme alanı isterler. Fanustan biraz büyük bir akvaryum korkarım yetersiz gelecektir. Ücretsiz ise şimdilik geçirin, ücretli ise satın almayıp daha büyüğünü almaya çalışın. Balık başı 30 litre civarı iyi olacaktır. Su sıcaklığını sabit tutması için bir ısıtı, ve yeterli debide bir filtre almalısınız. Filtreleri üzerinde L/h yazar, bu ibaredeki sayı, akvaryum hacminin 4 5 katı olmalı. Mesela 60 litre akvaryum için 300 L/h. Tuza gerek yok, durduk yere atmayınız.
Akvaryuma geçirirken, dinlenmiş musluk suyu veya içme suyu doldurunuz. Filtresini takıp, biraz yem atıp bir süre boş çalıştırınız. Sonrasında balıkların ve akvaryumun suyunun ısısının aynı olduğu bir zamanda balıkları aktarabilirsiniz. Ya da direkt su düzenleyicisi ve bakteri kültürü kullanarak erkenden geçirebilirsiniz.
Balığınızın fotoğrafını eklerseniz tanı koyabiliriz[/QUOTE]
merhaba , bir soru daha sormak istiyorum .Balık başı 30 litre demişsiniz. yani her balık için ayrı ayrı 30 litre su mu gerekir? küçücük fanuslara gözümüz alıştığından biraz değişik geldi. Bu konuda varsa kaynak önerebilir misiniz ?
[QUOTE=ShowaSanshoku]İyi günler.
Japon balığı bakmak istiyorsanız:
1. En az iki adet birlikte bakın.
2. İki adet balık için en az 80 litre tank edinin.
3. Tankın dibini örtecek kadar dere çakılı alın 6 - 7 defa deterjansız su ile yıkayıp temizleyip tankın dibine serin.
4. Tanka hacmin saatte üç katını çevirebilecek (100 litreyse saatte 300 litre) nitelikte biyolojik ve mekanik medya alabilecek bir filtre edinin.
5. Tankı su ile doldurun. Çeşme suyu doldurduysanız iki gün bekleyin ve filtreyi KOYMAYIN.
6. İki gün sonra filtreyi koyup çalıştırın.
7. Tanka hazır bakteri kültürü ekleyin.
8. Dört gün de öyle çalıştıktan sonra iki adet japon balığınızı ekleyin.
9. Balıklarınızı en az 3 - 4 çeşit kaliteli yemle (hikari, dai nichi, ocean's nutrition, jbl, sera, tetra) az ve öz besleyin. (günde iki defa bir-iki dakikada bitirecekleri şekilde)
10. Tankın suyunu haftada en az bir defa, suyun %40'ını teşkil edecek şekilde dinlenmiş su ile değiştirin, direkt çeşme suyu koymayın.
11. Tankın içine renkli taş, plastik dekor, plastik bitki, sivri ve keskin taş, kaya, kök koymayın. Hatta hiçbir şey koymayın.
Japon balığı için bunları yapın. Hepsini yapamıyorsanız, anlatılanların hizmet ettiği amaca en yakınını yapabildiğiniz kadar yapın. Kalanı tamamlayın.
Hobiye hoşgeldiniz, sağlıklı hobiler...
[/QUOTE]
merhaba , bir soru daha sormak istiyorum . ''iki Balık için en az 80 litre'' demişsiniz. yani her balık için ayrı ayrı 40 litre su mu gerekir? küçücük fanuslara gözümüz alıştığından biraz değişik geldi. Bu konuda varsa kaynak önerebilir misiniz ?
Japon Balığım İçin Ne Yapabilirim?
[QUOTE=whoami]Merhaba, Japonlar bildiğimiz sazanlarla yakın akraba balıklardır. Bol oksijen, bol yem, bol yüzme alanı isterler. Fanustan biraz büyük bir akvaryum korkarım yetersiz gelecektir. Ücretsiz ise şimdilik geçirin, ücretli ise satın almayıp daha büyüğünü almaya çalışın. Balık başı 30 litre civarı iyi olacaktır. Su sıcaklığını sabit tutması için bir ısıtı, ve yeterli debide bir filtre almalısınız. Filtreleri üzerinde L/h yazar, bu ibaredeki sayı, akvaryum hacminin 4 5 katı olmalı. Mesela 60 litre akvaryum için 300 L/h. Tuza gerek yok, durduk yere atmayınız.
Akvaryuma geçirirken, dinlenmiş musluk suyu veya içme suyu doldurunuz. Filtresini takıp, biraz yem atıp bir süre boş çalıştırınız. Sonrasında balıkların ve akvaryumun suyunun ısısının aynı olduğu bir zamanda balıkları aktarabilirsiniz. Ya da direkt su düzenleyicisi ve bakteri kültürü kullanarak erkenden geçirebilirsiniz.
Balığınızın fotoğrafını eklerseniz tanı koyabiliriz[/QUOTE]
Merhaba.öncelikle ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim [:)] Daha büyük bir akvaryum alacağım inşAllah. Yalnız hangi filtreyi tercih etmeliyim? dış filtre mi , iç filtre mi , şelale mi ? Bir de Bakteri kültürünü nerede bulabilirim?
[QUOTE=ShowaSanshoku]İyi günler.
Japon balığı bakmak istiyorsanız:
1. En az iki adet birlikte bakın.
2. İki adet balık için en az 80 litre tank edinin.
3. Tankın dibini örtecek kadar dere çakılı alın 6 - 7 defa deterjansız su ile yıkayıp temizleyip tankın dibine serin.
4. Tanka hacmin saatte üç katını çevirebilecek (100 litreyse saatte 300 litre) nitelikte biyolojik ve mekanik medya alabilecek bir filtre edinin.
5. Tankı su ile doldurun. Çeşme suyu doldurduysanız iki gün bekleyin ve filtreyi KOYMAYIN.
6. İki gün sonra filtreyi koyup çalıştırın.
7. Tanka hazır bakteri kültürü ekleyin.
8. Dört gün de öyle çalıştıktan sonra iki adet japon balığınızı ekleyin.
9. Balıklarınızı en az 3 - 4 çeşit kaliteli yemle (hikari, dai nichi, ocean's nutrition, jbl, sera, tetra) az ve öz besleyin. (günde iki defa bir-iki dakikada bitirecekleri şekilde)
10. Tankın suyunu haftada en az bir defa, suyun %40'ını teşkil edecek şekilde dinlenmiş su ile değiştirin, direkt çeşme suyu koymayın.
11. Tankın içine renkli taş, plastik dekor, plastik bitki, sivri ve keskin taş, kaya, kök koymayın. Hatta hiçbir şey koymayın.
Japon balığı için bunları yapın. Hepsini yapamıyorsanız, anlatılanların hizmet ettiği amaca en yakınını yapabildiğiniz kadar yapın. Kalanı tamamlayın.
Hobiye hoşgeldiniz, sağlıklı hobiler...
[/QUOTE]
Merhaba.Öncelikle ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim [:)] Daha büyük bir akvaryum alacağım inşAllah. Yalnız hangi filtreyi tercih etmeliyim? dış filtre mi , iç filtre mi , şelale mi ? Bir de bakteri kültürü ve dere çakılı pet shoplarda satılıyor mu acaba ?
[QUOTE=whoami]Merhaba, Japonlar bildiğimiz sazanlarla yakın akraba balıklardır. Bol oksijen, bol yem, bol yüzme alanı isterler. Fanustan biraz büyük bir akvaryum korkarım yetersiz gelecektir. Ücretsiz ise şimdilik geçirin, ücretli ise satın almayıp daha büyüğünü almaya çalışın. Balık başı 30 litre civarı iyi olacaktır. Su sıcaklığını sabit tutması için bir ısıtı, ve yeterli debide bir filtre almalısınız. Filtreleri üzerinde L/h yazar, bu ibaredeki sayı, akvaryum hacminin 4 5 katı olmalı. Mesela 60 litre akvaryum için 300 L/h. Tuza gerek yok, durduk yere atmayınız.
Akvaryuma geçirirken, dinlenmiş musluk suyu veya içme suyu doldurunuz. Filtresini takıp, biraz yem atıp bir süre boş çalıştırınız. Sonrasında balıkların ve akvaryumun suyunun ısısının aynı olduğu bir zamanda balıkları aktarabilirsiniz. Ya da direkt su düzenleyicisi ve bakteri kültürü kullanarak erkenden geçirebilirsiniz.
Balığınızın fotoğrafını eklerseniz tanı koyabiliriz[/QUOTE]
Merhaba.öncelikle ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim [:)] Daha büyük bir akvaryum alacağım inşAllah. Yalnız hangi filtreyi tercih etmeliyim? dış filtre mi , iç filtre mi , şelale mi ? Bir de Bakteri kültürünü nerede bulabilirim?
[QUOTE=ShowaSanshoku]İyi günler.
Japon balığı bakmak istiyorsanız:
1. En az iki adet birlikte bakın.
2. İki adet balık için en az 80 litre tank edinin.
3. Tankın dibini örtecek kadar dere çakılı alın 6 - 7 defa deterjansız su ile yıkayıp temizleyip tankın dibine serin.
4. Tanka hacmin saatte üç katını çevirebilecek (100 litreyse saatte 300 litre) nitelikte biyolojik ve mekanik medya alabilecek bir filtre edinin.
5. Tankı su ile doldurun. Çeşme suyu doldurduysanız iki gün bekleyin ve filtreyi KOYMAYIN.
6. İki gün sonra filtreyi koyup çalıştırın.
7. Tanka hazır bakteri kültürü ekleyin.
8. Dört gün de öyle çalıştıktan sonra iki adet japon balığınızı ekleyin.
9. Balıklarınızı en az 3 - 4 çeşit kaliteli yemle (hikari, dai nichi, ocean's nutrition, jbl, sera, tetra) az ve öz besleyin. (günde iki defa bir-iki dakikada bitirecekleri şekilde)
10. Tankın suyunu haftada en az bir defa, suyun %40'ını teşkil edecek şekilde dinlenmiş su ile değiştirin, direkt çeşme suyu koymayın.
11. Tankın içine renkli taş, plastik dekor, plastik bitki, sivri ve keskin taş, kaya, kök koymayın. Hatta hiçbir şey koymayın.
Japon balığı için bunları yapın. Hepsini yapamıyorsanız, anlatılanların hizmet ettiği amaca en yakınını yapabildiğiniz kadar yapın. Kalanı tamamlayın.
Hobiye hoşgeldiniz, sağlıklı hobiler...
[/QUOTE]
Merhaba.Öncelikle ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim [:)] Daha büyük bir akvaryum alacağım inşAllah. Yalnız hangi filtreyi tercih etmeliyim? dış filtre mi , iç filtre mi , şelale mi ? Bir de bakteri kültürü ve dere çakılı pet shoplarda satılıyor mu acaba ?
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 24 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
