ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
bozaci
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Ağustos 2023 18:38
Son Ziyaret:
28 Ağustos 2023 14:03
Toplam Mesaj:
11 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
-
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kayseri
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
-
SON 10 MESAJI
Damızlıkla İlgili Neler Bilmem Gerekir ?
@emirkagan anladım hocam çok teşekkürler bilgilendirmeleriniz için. O zaman bahsettiğiniz gibi birini bulamazsam kati suretle girişmeyeceğim.
@emirkagan anladım hocam çok teşekkürler bilgilendirmeleriniz için. O zaman bahsettiğiniz gibi birini bulamazsam kati suretle girişmeyeceğim.
Damızlıkla İlgili Neler Bilmem Gerekir ?
@emirkagan hocam 2-3 akvaryum kurmak için alanım ve sermayem malesef yok. Hani dediğim gibi benim öyle işletme/şirket olayım zaten yok. Bana sitem eden arkadaş bu yüzden etti sanırım. Benim aman aman bir kar/para amacım da yok. Benim derdim 1 akvaryum olsun kondüsyonlu, sağlıklı 3-5 balıktan yavru alayım. Ay sonu cebime 2 bin lira para mı girdi oh ne güzel. Bu benim bütün gelirimi falan oluşturmayacak yani. Sigara parası dediğiniz 5 sene öncesinde 1500 lira idi :) Şuan 5 bin liraya dayanınca zaten bırakmak zorunda kaldım. 5 bin lira getirecekse eğer allah derim zaten :) Benim maksimum beklentim budur. 2. el akvaryumlarda 0ları da 2-3 bin arası bulmuştum ekipman vs. 10 bin lira kadar bir bütçem mevcut. Dediğim gibi azot-ph-su sertliği/ısısı vs. bunları okumuştum bunlarla ilgileneceğim zaten. Şuan maddi durumum biraz kesat, bi süre de böyle devam edebilir. Bu süreçte tecrübe olarak japon balığı bakabilirim ama çok kısa bir süre için, çünkü birkaç aya hatta maksimum 1 seneye iş-güç başlayacak. Bu sırada küçük bir ek gelir/uğraş olarak düşündüm.
@Alp3 hemen bakıyorum hocam, özelden birkaç site önermeniz mümkün müdür ? Ramirez ve Apistogramma'dan daha kolay sanırım vatozların bakımı doğru mudur ? Bu ırkları tercih edilmesi ve fiyatı yönünden seçmiştim. Bir de 1-2 ilan karşılaştırması yapmak istiyorum. Sitede satış yapan bazı arkadaşlar var onlardan mı almak daha mantıklı yoksa elimde ki ilanlardan mı diye sormak isterim size.
@emirkagan hocam 2-3 akvaryum kurmak için alanım ve sermayem malesef yok. Hani dediğim gibi benim öyle işletme/şirket olayım zaten yok. Bana sitem eden arkadaş bu yüzden etti sanırım. Benim aman aman bir kar/para amacım da yok. Benim derdim 1 akvaryum olsun kondüsyonlu, sağlıklı 3-5 balıktan yavru alayım. Ay sonu cebime 2 bin lira para mı girdi oh ne güzel. Bu benim bütün gelirimi falan oluşturmayacak yani. Sigara parası dediğiniz 5 sene öncesinde 1500 lira idi :) Şuan 5 bin liraya dayanınca zaten bırakmak zorunda kaldım. 5 bin lira getirecekse eğer allah derim zaten :) Benim maksimum beklentim budur. 2. el akvaryumlarda 0ları da 2-3 bin arası bulmuştum ekipman vs. 10 bin lira kadar bir bütçem mevcut. Dediğim gibi azot-ph-su sertliği/ısısı vs. bunları okumuştum bunlarla ilgileneceğim zaten. Şuan maddi durumum biraz kesat, bi süre de böyle devam edebilir. Bu süreçte tecrübe olarak japon balığı bakabilirim ama çok kısa bir süre için, çünkü birkaç aya hatta maksimum 1 seneye iş-güç başlayacak. Bu sırada küçük bir ek gelir/uğraş olarak düşündüm.
@Alp3 hemen bakıyorum hocam, özelden birkaç site önermeniz mümkün müdür ? Ramirez ve Apistogramma'dan daha kolay sanırım vatozların bakımı doğru mudur ? Bu ırkları tercih edilmesi ve fiyatı yönünden seçmiştim. Bir de 1-2 ilan karşılaştırması yapmak istiyorum. Sitede satış yapan bazı arkadaşlar var onlardan mı almak daha mantıklı yoksa elimde ki ilanlardan mı diye sormak isterim size.
Damızlıkla İlgili Neler Bilmem Gerekir ?
[QUOTE=ShowaSanshoku]Eğer bunu bir iş olarak kar amaçlı yapacaksanız, her kar amaçlı işletme gibi öncelikle
piyasadaki talebi,
yer etmiş pazarda hakimiyet tesis etmiş rakiplerinizi (incumbents),
bu hakim oyunculardan pazar çalmak için tutmanız gereken işletme sermayesi verimliliği (kısırlı harcama) ve rekabetçi fiyat dengesini (daha ucuza satma) ne kadar götürebileceğinizi,
hesaplayarak girmeniz gerekir.
Bu saydığınız şeyler bir ev ortamında hiçbir şekilde yapılamaz. En fazla bir odanızı hobi odası yapar zararına balık satarsınız.
Burada yapılması gereken bir cins veya bir cinsin bir ırkında uzmanlaşarak "category killer" olmak düşünülebilir. Tek ırkın kalitesi, fiyatı, yemi, ilacı, yaşam şartları, üretme ve büyütme maliyetleri, lojistiği, marketingi/markalaşması derken yine zor ve tek cins/ırk meselesinde bir de spesifik know-how lazım.
Bunu hobicilerden edinebilirsiniz.
Netice: mevcut kurulu bir sisteme ortak olun veya yanınıza makul şartlarla ortak/çalışan hobici alın.
Bu saydığınız bir business meselesi.
Sağlıklı hobiler, pardon kazançlı işler :)[/QUOTE]
:) Ağzınıza sağlık hocam. Yalnız benim ki aman aman bir işletme falan olmayacak hatta iş olmayacak. Tek bir akvaryum düşünüyorum ve zaten dediğiniz gibi 1 ırk veya 2. Çalışan/ortak olayına malesef giremem, hem tanıdığım yok hem de o denli bir sermaye, iş olmayacak. Benimkisi birkaç balık atıp, yavrularından isteyeni oldukça satmak. Yani iş denemeyecek bir iş aslında. Sadece bu düşünce ilgimi çekti. Dediğiniz gibi zararına da olsa, bin liralık balığı 750-500lerden satarım diye düşünüyorum. Kondisyonu ve formu iyi olursa 1000 liraya aldığım balığı meraklısına çok daha iyiye de satabilirim. Çünkü sanırım birkaç yavru veriyo, yani 500-750 gibi satsam bile karda olurum diye düşünüyorum.
Site adı kullanmak yasak mı bilmiyorum bir sitede 2 satış yapan arkadaş falan gördüm sadece. Bu konuda yapabileceğim bir hesap yok malesef çünkü bilgim hiç yok. Sizin anlattığınız ve dediğiniz tarzda bir "business" yada işletme olmayacak kesinlikle :) Arkadaşlar sanırım bundan dolayı rahatsız oldular. Hobi odası kadar da zerre büyümeyecek, tek bir akvaryum.
Tek ırk olayı zaten ilgimi çekiyo çünkü bulabildiğim 1-2 balık türü var bu sermaye ve fiyatlarda. Yukarısı biraz aşıyo beni.
Dün foruma bakındım biraz, işin biyoloji ve kimya dedikleri kısmı gördüm. Azot-sülfat dengesine kadar ayarlanması, kireç ve dip temizliği, ph değeri, su sertliği-sıcaklığı vs. şimdi anladım ki aslında baya baya zor işmiş. Ama fena da değil. Forum da akvaryum kurulumunda "cesaretiniz kırılmasın gelin tek tek anlatalım" yazılarına bakınca olayın kurulum ve anlama olduğunu gördüm. Ama evet uğraş var. İlgimi çekti yani girmek isterim.
Özelden insanların balık alıp sattığı siteler varsa yazabilir misiniz ? Yem ve ilaçlara bakıcam. Bir de antrede bir tahta sehpamız var sizce ağırlık sorun olur mu oraya kursam ?
Bu arada çok teşekkürler.
[QUOTE=ShowaSanshoku]Eğer bunu bir iş olarak kar amaçlı yapacaksanız, her kar amaçlı işletme gibi öncelikle
piyasadaki talebi,
yer etmiş pazarda hakimiyet tesis etmiş rakiplerinizi (incumbents),
bu hakim oyunculardan pazar çalmak için tutmanız gereken işletme sermayesi verimliliği (kısırlı harcama) ve rekabetçi fiyat dengesini (daha ucuza satma) ne kadar götürebileceğinizi,
hesaplayarak girmeniz gerekir.
Bu saydığınız şeyler bir ev ortamında hiçbir şekilde yapılamaz. En fazla bir odanızı hobi odası yapar zararına balık satarsınız.
Burada yapılması gereken bir cins veya bir cinsin bir ırkında uzmanlaşarak "category killer" olmak düşünülebilir. Tek ırkın kalitesi, fiyatı, yemi, ilacı, yaşam şartları, üretme ve büyütme maliyetleri, lojistiği, marketingi/markalaşması derken yine zor ve tek cins/ırk meselesinde bir de spesifik know-how lazım.
Bunu hobicilerden edinebilirsiniz.
Netice: mevcut kurulu bir sisteme ortak olun veya yanınıza makul şartlarla ortak/çalışan hobici alın.
Bu saydığınız bir business meselesi.
Sağlıklı hobiler, pardon kazançlı işler :)[/QUOTE]
:) Ağzınıza sağlık hocam. Yalnız benim ki aman aman bir işletme falan olmayacak hatta iş olmayacak. Tek bir akvaryum düşünüyorum ve zaten dediğiniz gibi 1 ırk veya 2. Çalışan/ortak olayına malesef giremem, hem tanıdığım yok hem de o denli bir sermaye, iş olmayacak. Benimkisi birkaç balık atıp, yavrularından isteyeni oldukça satmak. Yani iş denemeyecek bir iş aslında. Sadece bu düşünce ilgimi çekti. Dediğiniz gibi zararına da olsa, bin liralık balığı 750-500lerden satarım diye düşünüyorum. Kondisyonu ve formu iyi olursa 1000 liraya aldığım balığı meraklısına çok daha iyiye de satabilirim. Çünkü sanırım birkaç yavru veriyo, yani 500-750 gibi satsam bile karda olurum diye düşünüyorum.
Site adı kullanmak yasak mı bilmiyorum bir sitede 2 satış yapan arkadaş falan gördüm sadece. Bu konuda yapabileceğim bir hesap yok malesef çünkü bilgim hiç yok. Sizin anlattığınız ve dediğiniz tarzda bir "business" yada işletme olmayacak kesinlikle :) Arkadaşlar sanırım bundan dolayı rahatsız oldular. Hobi odası kadar da zerre büyümeyecek, tek bir akvaryum.
Tek ırk olayı zaten ilgimi çekiyo çünkü bulabildiğim 1-2 balık türü var bu sermaye ve fiyatlarda. Yukarısı biraz aşıyo beni.
Dün foruma bakındım biraz, işin biyoloji ve kimya dedikleri kısmı gördüm. Azot-sülfat dengesine kadar ayarlanması, kireç ve dip temizliği, ph değeri, su sertliği-sıcaklığı vs. şimdi anladım ki aslında baya baya zor işmiş. Ama fena da değil. Forum da akvaryum kurulumunda "cesaretiniz kırılmasın gelin tek tek anlatalım" yazılarına bakınca olayın kurulum ve anlama olduğunu gördüm. Ama evet uğraş var. İlgimi çekti yani girmek isterim.
Özelden insanların balık alıp sattığı siteler varsa yazabilir misiniz ? Yem ve ilaçlara bakıcam. Bir de antrede bir tahta sehpamız var sizce ağırlık sorun olur mu oraya kursam ?
Bu arada çok teşekkürler.
Damızlıkla İlgili Neler Bilmem Gerekir ?
[QUOTE=Edge]
Kazanç dışında ilgimi çekmiyor. Bunu okuduktan sonra tavsiye vermekten vazgeçtim.[/QUOTE]
Canın sağolsun hocam. Ama ben illegal yada etik dışı birşey yapmıyorum. Zaten canlılar sağlıklı koşullarda olsunlar diye uğraşıyorum. Ek gelir olarak ilgilenmek istedim, aldığımız nefes para çünkü malesef. Petshopların ve akvaristlerin en direkt olarak işi budur. İşi bir şekilde kıvırıp, becerip aldığım yavruları petshop'a, diğer insanlara satmakta da yanlış birşey görmüyorum. İyi hobiler, sağlıklı balıklar dilerim.
[QUOTE=Edge]
Kazanç dışında ilgimi çekmiyor. Bunu okuduktan sonra tavsiye vermekten vazgeçtim.[/QUOTE]
Canın sağolsun hocam. Ama ben illegal yada etik dışı birşey yapmıyorum. Zaten canlılar sağlıklı koşullarda olsunlar diye uğraşıyorum. Ek gelir olarak ilgilenmek istedim, aldığımız nefes para çünkü malesef. Petshopların ve akvaristlerin en direkt olarak işi budur. İşi bir şekilde kıvırıp, becerip aldığım yavruları petshop'a, diğer insanlara satmakta da yanlış birşey görmüyorum. İyi hobiler, sağlıklı balıklar dilerim.
Damızlıkla İlgili Neler Bilmem Gerekir ?
Açıkçası yorumunuz gerçekçi ve bilgilendirici olmasından biraz hevesimi kırdı. Ama teşekkür ederim iyi ki kırdı. Çünkü beni bir masraftan ve hayal kırıklığından kurtardı sanırım. Ender bir ırk olduğunu bilmiyordum, talep görüyor demişti satıcı arkadaş niyetimle ilgili. Evet, belirttiğim ve sizin de anladığınız gibi malesef hiç tecrübem yok. Kazanç dışında pek ilgimi çekmiyor ama bu vesilenin direkt kendisi beni biraz iştahlandırmıştı :) Bununla ilgili rica etsem biraz daha bilgi verir misiniz ? Gördüğüm kadarıyla düzenli su değişimi dışında yapılması gereken birşey yok diye düşünmüştüm. Devir daim, oksijen ve ısıyı bile makina ve motorlar ayarlıyor. Kürdanla kusturma dışında da yavru bakımına dair pek bir şeye forumda da rastlayamadım zaten. Hal böyle olunca kolay olucağını düşündüm. Beklentim zaten büyük şaşalı bir akvaryum ve doluca balık değildi. Ama sanırım hiç girişme bile diyorsunuz ? Ayrıca akvaryum fiyatına dair (motor ekipman vs. dahil) tahmini bir fiyat verebilmeniz mümkün müdür ?
Açıkçası yorumunuz gerçekçi ve bilgilendirici olmasından biraz hevesimi kırdı. Ama teşekkür ederim iyi ki kırdı. Çünkü beni bir masraftan ve hayal kırıklığından kurtardı sanırım. Ender bir ırk olduğunu bilmiyordum, talep görüyor demişti satıcı arkadaş niyetimle ilgili. Evet, belirttiğim ve sizin de anladığınız gibi malesef hiç tecrübem yok. Kazanç dışında pek ilgimi çekmiyor ama bu vesilenin direkt kendisi beni biraz iştahlandırmıştı :) Bununla ilgili rica etsem biraz daha bilgi verir misiniz ? Gördüğüm kadarıyla düzenli su değişimi dışında yapılması gereken birşey yok diye düşünmüştüm. Devir daim, oksijen ve ısıyı bile makina ve motorlar ayarlıyor. Kürdanla kusturma dışında da yavru bakımına dair pek bir şeye forumda da rastlayamadım zaten. Hal böyle olunca kolay olucağını düşündüm. Beklentim zaten büyük şaşalı bir akvaryum ve doluca balık değildi. Ama sanırım hiç girişme bile diyorsunuz ? Ayrıca akvaryum fiyatına dair (motor ekipman vs. dahil) tahmini bir fiyat verebilmeniz mümkün müdür ?
Damızlıkla İlgili Neler Bilmem Gerekir ?
Merhaba arkadaşlar.
Piyasanın durumu ve evde bira mayalamaya başlamam ile eve bir akvaryum alıp içine birkaç balık alıp (hamsi-dil-lüfer-levrek) damızlık olarak yeme fikri aklıma geldi. Araştırırken akvaryumculuk ilgimi çekti. 2 bin liradan 7.500 liraya kadar satılan balıklar gördüm. Dedim onunla uğraşacağıma ek gelir olarak bunu yaparım olmadı 2. el olarak satarım zarar da etmem. Üstelik tatlı-tuzlu su olayı biraz zormuş.
Ramirez ve apistogramma ırkını önerdiler damızlık ve satışı için. Fiyatları yüksek olsun dedim, sürekli otobüse git gel yapmak istemiyorum. Dediğim gibi ek gelir olarak düşünüyorum yada geçici bir uğraş gibi. Tabi balığın kondisyonu/ithalat kalitesine dikkat edin dendi. Suya alışmış olduğu vs. ben bunları nasıl anlayabilirim ? Mesela altun melek ilanlarında 2000 - 4000 - 7000 olmak üzere 3 ilan var.
Elimde sınırlı bir para var, elimde patlama gibi bir risk olur mu hele ki daha kötüsü balıkların pat diye ölme ihtimali söz konusu olur mu ?
Son olarak minimum olarak dizmem gereken akvaryum ve ekipmanları nedir, nelerdir ve bana ne kadara patlar ? 2. el olursa çok daha güzel olur.
Çok teşekkürler.
Merhaba arkadaşlar.
Piyasanın durumu ve evde bira mayalamaya başlamam ile eve bir akvaryum alıp içine birkaç balık alıp (hamsi-dil-lüfer-levrek) damızlık olarak yeme fikri aklıma geldi. Araştırırken akvaryumculuk ilgimi çekti. 2 bin liradan 7.500 liraya kadar satılan balıklar gördüm. Dedim onunla uğraşacağıma ek gelir olarak bunu yaparım olmadı 2. el olarak satarım zarar da etmem. Üstelik tatlı-tuzlu su olayı biraz zormuş.
Ramirez ve apistogramma ırkını önerdiler damızlık ve satışı için. Fiyatları yüksek olsun dedim, sürekli otobüse git gel yapmak istemiyorum. Dediğim gibi ek gelir olarak düşünüyorum yada geçici bir uğraş gibi. Tabi balığın kondisyonu/ithalat kalitesine dikkat edin dendi. Suya alışmış olduğu vs. ben bunları nasıl anlayabilirim ? Mesela altun melek ilanlarında 2000 - 4000 - 7000 olmak üzere 3 ilan var.
Elimde sınırlı bir para var, elimde patlama gibi bir risk olur mu hele ki daha kötüsü balıkların pat diye ölme ihtimali söz konusu olur mu ?
Son olarak minimum olarak dizmem gereken akvaryum ve ekipmanları nedir, nelerdir ve bana ne kadara patlar ? 2. el olursa çok daha güzel olur.
Çok teşekkürler.
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Merhaba, hobiye merak salmaya uğraşıyorum, umarım hayırlı olur. Herkese iyi hobiler.
Merhaba, hobiye merak salmaya uğraşıyorum, umarım hayırlı olur. Herkese iyi hobiler.
Co2 Tüp Dolumu
[QUOTE=Cengizhan06]
Tüpler,içine çok fazla co2 doldurma sebebiyle patlayabilir diye tahmin ediyorum.Tüp satıcınızla görüşüp uygun dolum miktarını öğreniniz.Ben Bir abiden aldım.Kendisi co2 tüp satışı yapıyor.Kendisi bana aldığım tüpe göre uygun co2 miktarını söyledi.Tüp boşken tartıp not etmemi,tüpü doldurduktan sonrada tartıp,tüpün boş ağırlığını çıkarıp,önerilen miktar gaz kalıncaya kadar gazı tahliye etmemi söyledi.Şu anda evde 3 tane tüp var ve dolular.Yanlış hatırlamıyorsam bir yazıda okumuştum.Patlama durumunda ciddi sıkıntılara sebep olabiliyormuş.Hatta birisi duvarı bile delebilir ifadesiyle anlatmıştı 😊 Hatırımda öyle kalmış.Ama dolum sırasında uygun miktarda gaz basılıp,fazla sıcak ve soğuk gibi normal dışı durumlara maruz kalmazsa sorun olmaz diye düşünüyorum.[/QUOTE]
Yani yakınında olursak bizi de delebilir ? Aman aman, özellikle dikkat edicem çok teşekkürler
[QUOTE=Cengizhan06]
Tüpler,içine çok fazla co2 doldurma sebebiyle patlayabilir diye tahmin ediyorum.Tüp satıcınızla görüşüp uygun dolum miktarını öğreniniz.Ben Bir abiden aldım.Kendisi co2 tüp satışı yapıyor.Kendisi bana aldığım tüpe göre uygun co2 miktarını söyledi.Tüp boşken tartıp not etmemi,tüpü doldurduktan sonrada tartıp,tüpün boş ağırlığını çıkarıp,önerilen miktar gaz kalıncaya kadar gazı tahliye etmemi söyledi.Şu anda evde 3 tane tüp var ve dolular.Yanlış hatırlamıyorsam bir yazıda okumuştum.Patlama durumunda ciddi sıkıntılara sebep olabiliyormuş.Hatta birisi duvarı bile delebilir ifadesiyle anlatmıştı 😊 Hatırımda öyle kalmış.Ama dolum sırasında uygun miktarda gaz basılıp,fazla sıcak ve soğuk gibi normal dışı durumlara maruz kalmazsa sorun olmaz diye düşünüyorum.[/QUOTE]
Yani yakınında olursak bizi de delebilir ? Aman aman, özellikle dikkat edicem çok teşekkürler
Co2 Tüp Dolumu
Anladım çok teşekkürler. Son olarak şunu sormak istiyorum bu tüpler patladığında sorun oluşturuyormuş alanı tahliye etmek gerekiyomuş. Ama anladığım kadarıyla bir tahribat oluşturmuyo sadece gazı solumak tehlikeli doğru mudur ? Bir de nasıl muhafaza etmeliyiz patlamaması için neden patlar bu tüpler ?
Anladım çok teşekkürler. Son olarak şunu sormak istiyorum bu tüpler patladığında sorun oluşturuyormuş alanı tahliye etmek gerekiyomuş. Ama anladığım kadarıyla bir tahribat oluşturmuyo sadece gazı solumak tehlikeli doğru mudur ? Bir de nasıl muhafaza etmeliyiz patlamaması için neden patlar bu tüpler ?
Co2 Tüp Dolumu
[QUOTE=Cengizhan06]Merhabalar.İnternete Kayseri karbondioksit gibi kelimeler yazıp aradığınızda karşınıza gaz dolumu yapan firmalar çıkacaktır.Bunları arayıp sorabilirsiniz.Yakında sanayi varsa oraya sormanızıda öneririm.Bazı sanayi esnafı işi gereği bu dolum yerleriyle çalışıyor olabilir.[/QUOTE]
Malesef kayseri çok sığ ve küçük bir yer. Bu yüzden de önyargılı olup internette aratmadım bile ama şimdi baktığımda da bulamadım. Bir de regülatör dedikleri bir mevzu var bu gazdan bağımsız başka bir olay sanırım. Sanayide hangi alanlarda çalışanlara sormalıyım ? Eniştemin parke işi var mesela çevresi hep parke. O çevrede bulamam. Ağır sanayi, orta sanayi veya eski sanayi olarak sınıflandırılıyor bizde, her yerde öyle mi bilmiyorum tabi.
[QUOTE=Cengizhan06]Merhabalar.İnternete Kayseri karbondioksit gibi kelimeler yazıp aradığınızda karşınıza gaz dolumu yapan firmalar çıkacaktır.Bunları arayıp sorabilirsiniz.Yakında sanayi varsa oraya sormanızıda öneririm.Bazı sanayi esnafı işi gereği bu dolum yerleriyle çalışıyor olabilir.[/QUOTE]
Malesef kayseri çok sığ ve küçük bir yer. Bu yüzden de önyargılı olup internette aratmadım bile ama şimdi baktığımda da bulamadım. Bir de regülatör dedikleri bir mevzu var bu gazdan bağımsız başka bir olay sanırım. Sanayide hangi alanlarda çalışanlara sormalıyım ? Eniştemin parke işi var mesela çevresi hep parke. O çevrede bulamam. Ağır sanayi, orta sanayi veya eski sanayi olarak sınıflandırılıyor bizde, her yerde öyle mi bilmiyorum tabi.
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 50 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
