ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Atakandro
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Eylül 2024 20:08
Son Ziyaret:
12 Mart 2025 10:35
Toplam Mesaj:
22 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Atakan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Atakan
SON 10 MESAJI
Eheim 2228 Debi Sorunu Ve Mil Değişimi
[QUOTE=GETS34]Çıkardığınız mil seramikse orjinali ile değiştirin derim metal mil olmaz[/QUOTE]
orjinla mili aldım değiştirdim hafif ses vardı motorda o gitti gayet sessiz çalışıyor ama debide herhangi ir artık olmadı nerde hata yapıyorum acaba
[QUOTE=GETS34]Çıkardığınız mil seramikse orjinali ile değiştirin derim metal mil olmaz[/QUOTE]
orjinla mili aldım değiştirdim hafif ses vardı motorda o gitti gayet sessiz çalışıyor ama debide herhangi ir artık olmadı nerde hata yapıyorum acaba
Eheim 2228 Debi Sorunu Ve Mil Değişimi
[QUOTE=HOPPALA]Komisyon olan malum platformlara göre en uygun fiyatlar bence. Bilinen yerler 650-750 gibi rakamlardan satıyor. İşin tuhafı bu sadece mil çubuğu. Ben tetra için takım almıştım yani pervane ve mil çubuğu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236270/181020240205381.jpg[/IMG][/QUOTE]
evet hocam beni rahatsız edende o oldu dandik bir çubuk aslında diye ama bir çözüm üretemedi,m satın alıcam maalesef.
[QUOTE=HOPPALA]Komisyon olan malum platformlara göre en uygun fiyatlar bence. Bilinen yerler 650-750 gibi rakamlardan satıyor. İşin tuhafı bu sadece mil çubuğu. Ben tetra için takım almıştım yani pervane ve mil çubuğu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236270/181020240205381.jpg[/IMG][/QUOTE]
evet hocam beni rahatsız edende o oldu dandik bir çubuk aslında diye ama bir çözüm üretemedi,m satın alıcam maalesef.
Eheim 2228 Debi Sorunu Ve Mil Değişimi
[QUOTE=BabySoul]
3mm ve 87mm olarak ölçtüm bendekini, net 87 diyemem 86-88 mm arası muhtemelen 87dir. 3mm kısımı net. [/QUOTE]
markası neydi hocam sizinkinin.
[QUOTE=BabySoul]
3mm ve 87mm olarak ölçtüm bendekini, net 87 diyemem 86-88 mm arası muhtemelen 87dir. 3mm kısımı net. [/QUOTE]
markası neydi hocam sizinkinin.
Eheim 2228 Debi Sorunu Ve Mil Değişimi
[QUOTE=BabySoul]
Eheim olması şart değil, kafa motorlarında bu uzunlukta mil bulursan da kullanabilirsin. [/QUOTE]
Hocam 1 haftadır araştırıyorum bu milin boyutu hiçbir kaynakta yerli yabancı yok. Dolap üzerinden çelik olarak satan bir arkadaş 3mm 87mm yazmış 3 mm çelik mil aldım denedim kalın geldi motora bir tık. o yüzden diğer filtrelerin de çapına ulaşabilirsem bazı markaların 125 lira civarı seramilk milleri mevcut ama hangisi uyacak bulamıyorum .
[QUOTE=BabySoul]
Eheim olması şart değil, kafa motorlarında bu uzunlukta mil bulursan da kullanabilirsin. [/QUOTE]
Hocam 1 haftadır araştırıyorum bu milin boyutu hiçbir kaynakta yerli yabancı yok. Dolap üzerinden çelik olarak satan bir arkadaş 3mm 87mm yazmış 3 mm çelik mil aldım denedim kalın geldi motora bir tık. o yüzden diğer filtrelerin de çapına ulaşabilirsem bazı markaların 125 lira civarı seramilk milleri mevcut ama hangisi uyacak bulamıyorum .
Eheim 2228 Debi Sorunu Ve Mil Değişimi
[QUOTE=HOPPALA]Vallahi haklısınız fakat yedek parçaları öyledir. Bende tetra da benzer durumu yaşadım. Sanırım, 550 ya da 600 verip yenisini almıştım. Bu çubuk sert plastik veya seramik malzeme diye hatırlıyorum. Dikkatli kullanmak, temizlemek lazım.
Link: [URL]https://www.teleskoppet.com/eheim-2226-2228-2227-2229-2426-yedek-seramik-mil[/URL][/QUOTE]
teşekkür ederim hocam paylaştığınız adrese denk gelmemiştim yine fiyatı diğer taraflara göre çok daha makul. Daha önce alışveriş yaptınız mı acaba bu siteden ?
[QUOTE=HOPPALA]Vallahi haklısınız fakat yedek parçaları öyledir. Bende tetra da benzer durumu yaşadım. Sanırım, 550 ya da 600 verip yenisini almıştım. Bu çubuk sert plastik veya seramik malzeme diye hatırlıyorum. Dikkatli kullanmak, temizlemek lazım.
Link: [URL]https://www.teleskoppet.com/eheim-2226-2228-2227-2229-2426-yedek-seramik-mil[/URL][/QUOTE]
teşekkür ederim hocam paylaştığınız adrese denk gelmemiştim yine fiyatı diğer taraflara göre çok daha makul. Daha önce alışveriş yaptınız mı acaba bu siteden ?
Eheim 2228 Debi Sorunu Ve Mil Değişimi
[QUOTE=BabySoul]
Seramik mil içerde kırıksa mıknatısın dönmesini frenleyebilir. Mile sürtünen mıknatıslı pervane yavaş döner. Tabi seste çıkarır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/160920/181020240004101.jpg[/IMG][/QUOTE]
bazen ses yapıyor ama genellikle aşırı sessiz çalışıyor fotoğraftaki gibi sağdaki mil 4/1 4/3 şeklinde kırık bazen motoru durdurduktan sonra çalıştırdığımda motor dönmüyor mili çıkarıp düzeltip taktığımda çalışıyor mil problemi dısında bir problem göremiyorum ama bu kadar etkilemesi çok şaşırttı beni fabrika değeri 1050 lt iken 700 800 leri almam gerekiyor diye düşünüyordum 400-450 arası anca döndürüyor ve yeterli gelmediğini görüyorum .
sadece mil e 750 lira vermek istemiyorum açıkçası çok canımı sıkıyor ufacık bir parça . [EDIT]Atakandro,2024-10-18 00:32:05[/EDIT]
[QUOTE=BabySoul]
Seramik mil içerde kırıksa mıknatısın dönmesini frenleyebilir. Mile sürtünen mıknatıslı pervane yavaş döner. Tabi seste çıkarır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/160920/181020240004101.jpg[/IMG][/QUOTE]
bazen ses yapıyor ama genellikle aşırı sessiz çalışıyor fotoğraftaki gibi sağdaki mil 4/1 4/3 şeklinde kırık bazen motoru durdurduktan sonra çalıştırdığımda motor dönmüyor mili çıkarıp düzeltip taktığımda çalışıyor mil problemi dısında bir problem göremiyorum ama bu kadar etkilemesi çok şaşırttı beni fabrika değeri 1050 lt iken 700 800 leri almam gerekiyor diye düşünüyordum 400-450 arası anca döndürüyor ve yeterli gelmediğini görüyorum .
sadece mil e 750 lira vermek istemiyorum açıkçası çok canımı sıkıyor ufacık bir parça . [EDIT]Atakandro,2024-10-18 00:32:05[/EDIT]
Eheim 2228 Debi Sorunu Ve Mil Değişimi
[QUOTE=BabySoul]Çok basit, mıknatıslı pervanenin yenisini alman gerekiyor. Çünkü aşınma oluşmuş ve mıknatıs yeterli gelmiyor ve dönüş ivmesi az oluyor.[/QUOTE]
Cevap için teşekkürler hocam mıkantıslı pervanenin sıfırıyla değiştirip denedim pervaneyi i sonuç değilmedi ama, mil iki parça biri uzun biri kısa şekilde kırıldı ve kullanmaya devam edebiliyorum ama bundan mı kaynaklanıyor acaba
[QUOTE=BabySoul]Çok basit, mıknatıslı pervanenin yenisini alman gerekiyor. Çünkü aşınma oluşmuş ve mıknatıs yeterli gelmiyor ve dönüş ivmesi az oluyor.[/QUOTE]
Cevap için teşekkürler hocam mıkantıslı pervanenin sıfırıyla değiştirip denedim pervaneyi i sonuç değilmedi ama, mil iki parça biri uzun biri kısa şekilde kırıldı ve kullanmaya devam edebiliyorum ama bundan mı kaynaklanıyor acaba
Eheim 2228 Debi Sorunu Ve Mil Değişimi
Merhabalar herkese, hobide çok yeniyim ve 300 litre civarı bir akvaryumda 8e 2 d damızlık altı maswa ile hobiye adım attım.
Akvaryumda silis kum 2 adet annubias ve bolca kayalık var. İçerisinde ilk kurulumda 3 adet büyük kök vardı fakat suya salınım yaptıkları (sarı renk ve kabukları döküldü) ve tropheuslarla cok uyumlu olmadıkları için büyük olanları çıkardım.
Filtre olarak ikinci el eheim 2228 dış filtre satın almıştım. Saatte 1050 lt çevirmesi yeterli olur diye düşündüm fakat aldıktan sonra yanında çoğu yedek parçası olmasına rağmen sadece yedek mil yoktu ve milin kırık olduğunu çok geç fark ettim.
filtre malzemesi olarak birçok araştırma yaparak :
en alt katmana sera siporax üstüne biyolojik sünger
bi üst sepete lav kırığı ve biyolojik sünger
en üst sepete sepa crystal clear ve normal elyaf koydum.
3mm çelik mil aldım fakat bir tık kalın geldiği için değiştiremedim ve debi testi yaptıgımda suan saatte 400 litre anca çevirdiğini fark ettim . Bu durum çok canımı sıkmaya başladı. Suyun renginde sarılık vardı kökleri çıakrıp su değşşmii ile azaldı fakat hala istediğim berraklıkta değil ve 400 lt çevirmenin akvaryuma yetmeyeceğinin farkındayım .
filtrenin mıknatıslı motorunu sıfırı ile değiştirdim ama debi değişmedi sepetleri boşaltıp test ettim cok az fark etti yani sepetlerdeki malzemelerle alakası oldugunu düşünmüyorum .
Asıl sorum şu debi neden düşmüş olabilir nasıl arttırabilişrim seramik mil kırık ta olsa çalısıyor bunu bu etkiliyor olma şansı ne kadar.
diğer sorum ise yanına sumplı pipo gibi bi filtre ve motor alsam yeterli olur mu ?
Merhabalar herkese, hobide çok yeniyim ve 300 litre civarı bir akvaryumda 8e 2 d damızlık altı maswa ile hobiye adım attım.
Akvaryumda silis kum 2 adet annubias ve bolca kayalık var. İçerisinde ilk kurulumda 3 adet büyük kök vardı fakat suya salınım yaptıkları (sarı renk ve kabukları döküldü) ve tropheuslarla cok uyumlu olmadıkları için büyük olanları çıkardım.
Filtre olarak ikinci el eheim 2228 dış filtre satın almıştım. Saatte 1050 lt çevirmesi yeterli olur diye düşündüm fakat aldıktan sonra yanında çoğu yedek parçası olmasına rağmen sadece yedek mil yoktu ve milin kırık olduğunu çok geç fark ettim.
filtre malzemesi olarak birçok araştırma yaparak :
en alt katmana sera siporax üstüne biyolojik sünger
bi üst sepete lav kırığı ve biyolojik sünger
en üst sepete sepa crystal clear ve normal elyaf koydum.
3mm çelik mil aldım fakat bir tık kalın geldiği için değiştiremedim ve debi testi yaptıgımda suan saatte 400 litre anca çevirdiğini fark ettim . Bu durum çok canımı sıkmaya başladı. Suyun renginde sarılık vardı kökleri çıakrıp su değşşmii ile azaldı fakat hala istediğim berraklıkta değil ve 400 lt çevirmenin akvaryuma yetmeyeceğinin farkındayım .
filtrenin mıknatıslı motorunu sıfırı ile değiştirdim ama debi değişmedi sepetleri boşaltıp test ettim cok az fark etti yani sepetlerdeki malzemelerle alakası oldugunu düşünmüyorum .
Asıl sorum şu debi neden düşmüş olabilir nasıl arttırabilişrim seramik mil kırık ta olsa çalısıyor bunu bu etkiliyor olma şansı ne kadar.
diğer sorum ise yanına sumplı pipo gibi bi filtre ve motor alsam yeterli olur mu ?
Yeni Maswalar , Yemleme Ve Bir Çok Soru
[QUOTE=tafocan]
Merhaba tabiki sporax:) ph bu canlılar için önemli sen şimdi su düzenleyiciler ile bu işe koyulursan bu değerli balıkları öbür tarafa gönderebilirsin. Düşük ph ı absorte ederler ama ani ph dalgalanması canlıları ters döndürebilir. Sana tavsiyem doğal ve etkili maddeler ile ph seviyeni arttırman olur.Örnek midye kırığı yada kireç taşı ekleyebilirsin tabana.yada filtreye dolomit taşı ekleyebilirsin Ayrıca ilaçla artırmaya çalışırsan bünyelerindeki organik ve inorganik maddeler tankında alg,su küfü ve biyofilm tabakalarına sebeb verebilir.Doğal uygulamalar ph ı istediğin seviyelere getiricektir.arada ph seviyelerini ölçüp ekleme çıkarma yapabilirsin.Tankın tasarımı arkadaşın dediği gibi zenci cikletler :) için pek uygun değil.koyduğun kök ph ı düşürücektir.Strese girmemeleri ve üremede sorunlar olmaması için bol kayalık alanlar yapabilirsin.Ayrıca doğal ortamlarına daha uyumlu olucağı için görüntüde daha hoş olucaktır.
Filtren içinde arkdaşta belirtmiş su girişinden başlayarak büyük gözenekten başlayarak daha ufak gözenekli filtre ye doğru bir dizilim yap. Biyo filtreleri ben hem ilk gözlere hem son göze eklediğim oluyor ama ağırlıklı çıkış bölgesinde konumlandırırım.ben bir ciklet akvaryumunda filtrede en büyük yeri biyofiltrasyon malzemeler olmasını savunurum. Oyüzden filtrende en çok bunlara yer aç derim.tankında bitki yok.ph yüksek olcak,bu balıklar iyi yer iyi pisler bakterilere çok iş düşüyor her birde mekanik temizlik! suyun çevirme noktalarında oluşturduğun kapan alanlar önemlidir. Pisliği bir arada tutar. Temizlemesi kolaydır.bunlarada dikkat et.
Kaya eklersen ortaya konumlandır. Sirkülasyonu bozacak yerlere dekor koyma.[/QUOTE]
Değerli önerilerden sonra 3lt ista doğal lav taşı , 1 litre siporax ve 5adet daha sera crystal clear siparişi verdim. Mıhtemelen salı günü filtreyi düzenleyip son haline getiricem.
Suyun çevrilme alanlarında oluşturdupun kapan alanlardan kasıt nedir acaba, su sol alt kısımdan çekiliyor sağ üst taraftan şelale denir mi bilmiyorum o şekilde veriyorum doğru sirkülasyon oluşuyor mu nasıl test edebilirim bilmiyorum açıkcası ama sirkilasyon var onun farkındayım. Tek sorun filtrenin su çekim aparatının ucu zeminden ne kadar yüksekte olmalı? Benimki akvaryum uzunlugundan dolayı sanki bi tık fazla yukarda kalıyor gibi geliyor . Son ölçtüğümde ph 8buçuk civarı geziyor yine de dalları çıkarmalı mıyım bilmiyorum bi süre daha yakın takip edip 8 in altını görürsem çıkarıyım diye düşünüyorum ama geç mi olur? İlaç kısmında başka fikirlerde aldım ve genel olarak kimse ph bugfer önermiyor. Ayrıca neo media hard eklemek istiyordum fakat her 50litre için 1 litre kullanılması gerektiği gibi bir bilgi gördüm bunun karlılığında 1 litre siporax 200litre de iş görüyor olarak tavsiye ediliyor o yüzden siporax tercih ettim ama ph arttırmak için ilerleyen zamanlarda ekleme yapabilirim çok yeşekkürler değerli görüşleriniz için
[QUOTE=tafocan]
Merhaba tabiki sporax:) ph bu canlılar için önemli sen şimdi su düzenleyiciler ile bu işe koyulursan bu değerli balıkları öbür tarafa gönderebilirsin. Düşük ph ı absorte ederler ama ani ph dalgalanması canlıları ters döndürebilir. Sana tavsiyem doğal ve etkili maddeler ile ph seviyeni arttırman olur.Örnek midye kırığı yada kireç taşı ekleyebilirsin tabana.yada filtreye dolomit taşı ekleyebilirsin Ayrıca ilaçla artırmaya çalışırsan bünyelerindeki organik ve inorganik maddeler tankında alg,su küfü ve biyofilm tabakalarına sebeb verebilir.Doğal uygulamalar ph ı istediğin seviyelere getiricektir.arada ph seviyelerini ölçüp ekleme çıkarma yapabilirsin.Tankın tasarımı arkadaşın dediği gibi zenci cikletler :) için pek uygun değil.koyduğun kök ph ı düşürücektir.Strese girmemeleri ve üremede sorunlar olmaması için bol kayalık alanlar yapabilirsin.Ayrıca doğal ortamlarına daha uyumlu olucağı için görüntüde daha hoş olucaktır.
Filtren içinde arkdaşta belirtmiş su girişinden başlayarak büyük gözenekten başlayarak daha ufak gözenekli filtre ye doğru bir dizilim yap. Biyo filtreleri ben hem ilk gözlere hem son göze eklediğim oluyor ama ağırlıklı çıkış bölgesinde konumlandırırım.ben bir ciklet akvaryumunda filtrede en büyük yeri biyofiltrasyon malzemeler olmasını savunurum. Oyüzden filtrende en çok bunlara yer aç derim.tankında bitki yok.ph yüksek olcak,bu balıklar iyi yer iyi pisler bakterilere çok iş düşüyor her birde mekanik temizlik! suyun çevirme noktalarında oluşturduğun kapan alanlar önemlidir. Pisliği bir arada tutar. Temizlemesi kolaydır.bunlarada dikkat et.
Kaya eklersen ortaya konumlandır. Sirkülasyonu bozacak yerlere dekor koyma.[/QUOTE]
Değerli önerilerden sonra 3lt ista doğal lav taşı , 1 litre siporax ve 5adet daha sera crystal clear siparişi verdim. Mıhtemelen salı günü filtreyi düzenleyip son haline getiricem.
Suyun çevrilme alanlarında oluşturdupun kapan alanlardan kasıt nedir acaba, su sol alt kısımdan çekiliyor sağ üst taraftan şelale denir mi bilmiyorum o şekilde veriyorum doğru sirkülasyon oluşuyor mu nasıl test edebilirim bilmiyorum açıkcası ama sirkilasyon var onun farkındayım. Tek sorun filtrenin su çekim aparatının ucu zeminden ne kadar yüksekte olmalı? Benimki akvaryum uzunlugundan dolayı sanki bi tık fazla yukarda kalıyor gibi geliyor . Son ölçtüğümde ph 8buçuk civarı geziyor yine de dalları çıkarmalı mıyım bilmiyorum bi süre daha yakın takip edip 8 in altını görürsem çıkarıyım diye düşünüyorum ama geç mi olur? İlaç kısmında başka fikirlerde aldım ve genel olarak kimse ph bugfer önermiyor. Ayrıca neo media hard eklemek istiyordum fakat her 50litre için 1 litre kullanılması gerektiği gibi bir bilgi gördüm bunun karlılığında 1 litre siporax 200litre de iş görüyor olarak tavsiye ediliyor o yüzden siporax tercih ettim ama ph arttırmak için ilerleyen zamanlarda ekleme yapabilirim çok yeşekkürler değerli görüşleriniz için
Yeni Maswalar , Yemleme Ve Bir Çok Soru
[QUOTE=1Balikci ]Selamlar, kimse bahsetmemiş ancak;
Duboisi Maswa gibi Tanganyika Gölü cichlidleri doğal yaşam alanlarında fazla bitki ve kök barındırmazlar, daha çok kayalık alanlarda yaşarlar. Ancak akvaryumunda dekoratif amaçlı kök kullanmak istiyorsan, birkaç noktaya dikkat edebilirsin:
• pH Seviyesi: Tanganyika cichlidleri yüksek pH ve sert su severler. Kökler suya salınım yaparak pH’ı düşürebilir. Bu yüzden eğer kök kullanacaksan, su parametrelerini düzenli olarak ölçmek önemli.
• Estetik: Kök, dekorasyon açısından hoş bir görüntü katabilir. Ancak doğalarına daha uygun olan kayalık yapılarla birleştirmek daha doğru olabilir.
• Uyum: Balıkların stres yaşamaması için doğal ortamlarına benzer dekorlar tercih etmek önemli. Kayalar ve mağara benzeri yapılar tercih ederek onların gizlenme alanlarını sağlaman iyi olabilir.
Kısacası kök kullanımına estetik açıdan bir engel yok, fakat su kimyasına ve balıkların doğal ihtiyaçlarına dikkat etmek gerekiyor.
İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Hocam bilgiler için teşekkür ederim, ph metre edindim ve düzenli olarak kontrol ediyorum su değerini biraz daha arttırmak hedefindeyim ph'ı . Balıklar için içerde 4 kaya ve bunlardan bir tane de büyük mağaramsı yapı ve bir de kil küp var saklanma alanı aslında mağara erkek işgali altında olduğu için diğer balıklar yaklaşamıyor sadece onlar genede soldaki anubiasın geniş yaprakları arasıan saklanıyorlar.
dal konusunda da balıkları rahatsız edip etmediğini gözlemlemeye çaışıyorum fakat rahatsız yada rahat odukarına dair bir çıakrımda bulunamadım henüz.
[QUOTE=Orhan76]Atakan Bey ayrıca biyolojik substrat için Aquario Neo Media Premium Soft (asiditeyi destekleyen) Aquario Neo Media Hard (alkaliniteyi destekleyen) Aquario Neo Media Pure (nötr) ürünlerine de bakabilirsiniz. Ben kendi amerikan tankımda üst sumpta soft olanı kullanıyorum. Kore malı iyi bir ürün. Kendi söylemlerine göre (web sayfalarında okumuştum) siporax vs. den daha etkili olduklarını iddia ediyorlar.
Bir de ekleme Aquario neonun altında da Prodac Filter lav taşı kullanıyorum baktericikler iyi yer tutsun diye [:D][/QUOTE]
Hocam çok teşekkürler tam aradığım ürün aslında hem ph seviyesini biraz arttırmak isityorum hem de bakteri tutumu için sanırım bunu ve lav kırığını ekleyeceğim filtreye.
[QUOTE=1Balikci ]Selamlar, kimse bahsetmemiş ancak;
Duboisi Maswa gibi Tanganyika Gölü cichlidleri doğal yaşam alanlarında fazla bitki ve kök barındırmazlar, daha çok kayalık alanlarda yaşarlar. Ancak akvaryumunda dekoratif amaçlı kök kullanmak istiyorsan, birkaç noktaya dikkat edebilirsin:
• pH Seviyesi: Tanganyika cichlidleri yüksek pH ve sert su severler. Kökler suya salınım yaparak pH’ı düşürebilir. Bu yüzden eğer kök kullanacaksan, su parametrelerini düzenli olarak ölçmek önemli.
• Estetik: Kök, dekorasyon açısından hoş bir görüntü katabilir. Ancak doğalarına daha uygun olan kayalık yapılarla birleştirmek daha doğru olabilir.
• Uyum: Balıkların stres yaşamaması için doğal ortamlarına benzer dekorlar tercih etmek önemli. Kayalar ve mağara benzeri yapılar tercih ederek onların gizlenme alanlarını sağlaman iyi olabilir.
Kısacası kök kullanımına estetik açıdan bir engel yok, fakat su kimyasına ve balıkların doğal ihtiyaçlarına dikkat etmek gerekiyor.
İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Hocam bilgiler için teşekkür ederim, ph metre edindim ve düzenli olarak kontrol ediyorum su değerini biraz daha arttırmak hedefindeyim ph'ı . Balıklar için içerde 4 kaya ve bunlardan bir tane de büyük mağaramsı yapı ve bir de kil küp var saklanma alanı aslında mağara erkek işgali altında olduğu için diğer balıklar yaklaşamıyor sadece onlar genede soldaki anubiasın geniş yaprakları arasıan saklanıyorlar.
dal konusunda da balıkları rahatsız edip etmediğini gözlemlemeye çaışıyorum fakat rahatsız yada rahat odukarına dair bir çıakrımda bulunamadım henüz.
[QUOTE=Orhan76]Atakan Bey ayrıca biyolojik substrat için Aquario Neo Media Premium Soft (asiditeyi destekleyen) Aquario Neo Media Hard (alkaliniteyi destekleyen) Aquario Neo Media Pure (nötr) ürünlerine de bakabilirsiniz. Ben kendi amerikan tankımda üst sumpta soft olanı kullanıyorum. Kore malı iyi bir ürün. Kendi söylemlerine göre (web sayfalarında okumuştum) siporax vs. den daha etkili olduklarını iddia ediyorlar.
Bir de ekleme Aquario neonun altında da Prodac Filter lav taşı kullanıyorum baktericikler iyi yer tutsun diye [:D][/QUOTE]
Hocam çok teşekkürler tam aradığım ürün aslında hem ph seviyesini biraz arttırmak isityorum hem de bakteri tutumu için sanırım bunu ve lav kırığını ekleyeceğim filtreye.
SON MESAJLAR
- Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 63 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
ereneroglu,
Redko,
altum123,
Merdow,
benji,
HT_Halil,
yeekim,
karavezir,
EKAR,
ErayDemirel,
mareq,
bysmokin,
aycan kurt,
HalilSefaa,
MCY4,
Maverickse,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
SMYurtsever,
Sungurr,
salih35xs,
TolgaÜNAL,
cheavy,
Flytheshrimp,
MBurakA,
plutarkhos,
Kfat,
SinanBulut,
egemenc,
emree06,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
