ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
safakmurat
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Aralık 2011 22:14
Son Ziyaret:
27 Haziran 2020 17:52
Toplam Mesaj:
37 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Murat ŞAFAK
Doğum Tarihi:
02 Şubat 1984
Yaş:
42
İl:
Istanbul
Meslek:
Yazılım Uzmanı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Murat ŞAFAK
SON 10 MESAJI
22 Litre Nano Kurulum
safakmurat 2015-03-21 17:05:34
Akvaryumun son hali.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=GoiNsW6nVQs[/VID]
22 Litre Nano Kurulum
[QUOTE=kyaylar]Taban bitkilerinin uzamasının sebebi ışık yetersizliğin den olabilir.Arkadaki uzun bitkileri büyük kayanın arkasına alıp onların yerine alternanthera reineckii çok daha farklı bir hava katar akvaryuma, sağlıklı hobiler dilerim.[/QUOTE]
[QUOTE=Keys]Tabandaki bitki Cem in de dediği gibi micra. Bu bitkileri kim bu kadar rahat satabiliyor çözemedim. Sizin için konuşmuyorum ama taban bitkisidir diye parasını kaptıran çok arkadaşımız var son dönemde. O kadar emek verilen bir hobinin görsel açıdan geri dönüşü bu olmamalı bence. Kurmuş olduğunuz zeminde her türlü bitkiyi yetiştirebilecekken art niyetli bir satıcı yüzünden en kolay bitkilerden birine bel bağlamak durumunda kalmışsınız zemini kaplamak için. Bitkiyi satan belki de arkadaşınızdır bilemiyorum. O yüzden çok yorum yapmak istemiyorum.
Mayalı sistem için zaten gerekli yorumu yapmışız. Kontrolü zordur. Canlı koymayacaksanız çok dert etmenize gerek yok. Canlı koyacaksanız mayalı sistem değil de karbonatla yapılan bir tarif vardı. Şu an tam hatırlamıyorum. Ama onun kontrol imkanı da bulunuyordu. Forumda ufak bir arama yaparak konuyu bulabilirsiniz. Yada mayalı sistemle devam edecekseniz ani ph değişikliklerini göze alıp istanın co2 indikatörüne sürekli bakarak difüzörü ayarlayabilirsiniz. Atıyorum; co2 seviyesi yükseldiğinde difüzörü suyun dışında tutmak gibi. Bu da sürekli uğraştırır tabi.
Hepsini geçtiğimizde güzel bir tasarım olmuş. Zeminde hala cuba düşünebilirsiniz. Onun dışında kayaların dibine bonsai öneririm. Yada mevcut düzeni koruyup micraları sürekli budayarak orta-uzun boyda bir zemine sahip olabilirsiniz. [/QUOTE]
[QUOTE=kyaylar]Taban bitkilerinin uzamasının sebebi ışık yetersizliğin den olabilir.Arkadaki uzun bitkileri büyük kayanın arkasına alıp onların yerine alternanthera reineckii çok daha farklı bir hava katar akvaryuma, sağlıklı hobiler dilerim.[/QUOTE]
Bahsettiğiniz bitkiyi araştırdım. Gerçekten görsel olarak çok üst düzey bir bitki. Rengi dolayısıyla da akvaryuma ayrı bir hava katacağını düşünmekteyim. Eğer bulabilirsem tavsiyenizi gerçekleştireceğim.
[QUOTE=CEM KIRCALI]Kurulum güzel olmuş fazla bitki ile başlamanız sizi kurtarmış aksi takdirde amazonia tek başına bile bu tanka yeterli gelirdi fakat resimden gördüğüm kadarı ile taban bitkiniz monte carlo değil micra bitkisi co2 konusunda ise uğur(keys) gerekli uyarıyı yukarı da yapmış zaten mayalı sistemde düzen tutturmanız bence imkansız patlama riskinden hiç bahsetmiyorum bile co2 düzeyinizi istanın indicatarünü alarak ölçüm yapın ve stabil olmayan co2 tankta ani ph değişkenlikleri gösterir ve bunun sonucunda da başta sakal yosunu olmak üzere diğer yosunlarda baş gösterir bence bir an önce tüplü co2 ye geçiş yapın kolay gelsin.[/QUOTE]
Mayalı sistem için zaten gerekli yorumu yapmışız. Kontrolü zordur. Canlı koymayacaksanız çok dert etmenize gerek yok. Canlı koyacaksanız mayalı sistem değil de karbonatla yapılan bir tarif vardı. Şu an tam hatırlamıyorum. Ama onun kontrol imkanı da bulunuyordu. Forumda ufak bir arama yaparak konuyu bulabilirsiniz. Yada mayalı sistemle devam edecekseniz ani ph değişikliklerini göze alıp istanın co2 indikatörüne sürekli bakarak difüzörü ayarlayabilirsiniz. Atıyorum; co2 seviyesi yükseldiğinde difüzörü suyun dışında tutmak gibi. Bu da sürekli uğraştırır tabi.
Hepsini geçtiğimizde güzel bir tasarım olmuş. Zeminde hala cuba düşünebilirsiniz. Onun dışında kayaların dibine bonsai öneririm. Yada mevcut düzeni koruyup micraları sürekli budayarak orta-uzun boyda bir zemine sahip olabilirsiniz. [/QUOTE]
Uyarılarınızı dikkatle okudum. Monte carlo diye diktiğim bitkinin micra çıkması gerçekten çok üzücü. Tüplü sisteme geçmem konusu da artık kesinlik kazandı gibi araştırıyorum. Önerebileciğiniz sistemler var ise linkini veya adını paylaşırsanız sevinirim.
Sanırım ilerleyen günlerde tabandaki micraları orta kısıma toplayıp ön kısma cuba ekebilirim.
22 Litre Nano Kurulum
Akvaryum Kurulum Aşamaları
Akvaryum Kurulum Aşamaları
1-Taban Kurulumu ve Dizayn:
Öncelikle JBL in misket gübrelerini ve lav taşı kırıklarınıda (daha çok olması gerekirdi ama elimde bu kadar vardı) tabana dağılım yapacak şekilde yerleştirdim. Sera Florenette A yı iyice ezdikten sonra alt tabana yaydım.
Ada Amazonia Soil ile yükseltiler oluşturarak ve lav taşlarını kullanarak iyi bir dizayn oluşturmaya çalıştım.
Yükseltilerin su içinde kaymamaları için yamaç kısımlarını plastik parçalar ile sabitlemeye çalıştım.
2- Bitki Ekimi:
Bitki seçiminde taban için cuba düşünmüştüm. Fakat cubanın zor bir bitki olması (en azından benim açımdan) beni hemen hemen aynı görünüme sahip olan monte carlo bitkisine yönlendirdi.
Kaya diplerine ve köşe kısımları crypto bitkisi ile renk katmaya çalıştım.
Arka planda da rotola bitkisini kullandım.
Bir gün sonra:
1. Hafta Sonra:
Şuanki Hali:
Kısa Video:
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=VZH62alcVKI[/VID]
Sormak istediğim bir kaç konu var monte carlolar taban bitkisi olmasına rağmen çok uzadıklarını görüyorum nerede yanlış yapmış olabilirim. Bir diğer sorum mayalı sistem kullanan arkadaşlar sudaki co2 oranını ayarlamayı nasıl başarıyorlar 

22 Litre Nano Kurulum
[QUOTE=Keys]Bahsettiğim istanın difüzörüydü. 95 gramlık tüplerin faydadan çok maddi yönden zararı olur bence. Eğer maddi imkanlarınız el veriyorsa uzun vadede en iyi çözüm 2-3 litrelik bir tüplü sistem almaktır. Yıllarca götürür sizi. Aylık maya şeker masrafını senede iki yada üç kere co2 dolumuna vererek olayı çözebilirsiniz. Zahmetsiz olması da cabası. Mayalı sistemi hazırlamak değil de çıkan gazı kontrol etmek gerçekten büyük uğraş istiyor. Ona rağmen kontrol altına almanız çok zor.
[/QUOTE]
[QUOTE=Penguen]Merhaba, bende de bu tankın 45.lt'lik olanı var. Cuba'da ısrar etmeyip kolay bitki türleri yetiştirmek isterseniz gübre, co2 kullanmanıza gerekte kalmaz. Amazonia toprağına umudu kestiğin bitkileri diktim ve sonuç her ay düzenli olarak bitkileri kırpıyorum. :) Işıklandırma 23w philips tornado tasarruflu lambası. :)[/QUOTE]
[QUOTE=copernnic]Işıklandırma ile ilgili bilgilerde zamanlayıcı kullanıp kullanmadığınızı göremedim. Eğer yok ise mutlaka elektronik olanlarından bir tane edinin. Bu şekilde lambalarınızın açılış kapanışlarını ayarlayabileceğiniz gibi hazırladığınız DIY difüzörün ( sanırım bir çeşit vortex ) kafa motorunu da buna bağlarsanız sadece ışıklar açıldığında çalışıp CO2 yi çözecek ışıklar kapalıyken duracaktır. Bu sayede ışıkların kapalı olduğu zamanlarda gereksiz yere co2 çözmemiş olursunuz. [/QUOTE]
safakmurat 2015-02-17 17:31:18
[QUOTE=Keys]Bahsettiğim istanın difüzörüydü. 95 gramlık tüplerin faydadan çok maddi yönden zararı olur bence. Eğer maddi imkanlarınız el veriyorsa uzun vadede en iyi çözüm 2-3 litrelik bir tüplü sistem almaktır. Yıllarca götürür sizi. Aylık maya şeker masrafını senede iki yada üç kere co2 dolumuna vererek olayı çözebilirsiniz. Zahmetsiz olması da cabası. Mayalı sistemi hazırlamak değil de çıkan gazı kontrol etmek gerçekten büyük uğraş istiyor. Ona rağmen kontrol altına almanız çok zor.
[/QUOTE]
Sizinde dediğiniz gibi en mantıklı olanı yüksek kapasiteli bir tüplü sistem kurmak biraz araştırdım fiyatlarını uygun olanlarda var ama iyi bir sistem olsun diyorsanız 300tlden başlıyor. Çok sorun yaşamazsam sanırım şuan için mayalı sisteme devam edeceğim.
[QUOTE=Penguen]Merhaba, bende de bu tankın 45.lt'lik olanı var. Cuba'da ısrar etmeyip kolay bitki türleri yetiştirmek isterseniz gübre, co2 kullanmanıza gerekte kalmaz. Amazonia toprağına umudu kestiğin bitkileri diktim ve sonuç her ay düzenli olarak bitkileri kırpıyorum. :) Işıklandırma 23w philips tornado tasarruflu lambası. :)[/QUOTE]
Üstad kurmuş olduğun akvaryumlara baktım hepsi ayrı bir seyir zevki hepsi ayrı bir güzellik tebrik ediyorum. Tabanda bitki olmasını özellikle istiyorum görsellik açısından, cuba ve parvula bulabileceğimi düşündüğüm türler. Bunların dışında önerebileceğin bir tür var mıdır? Işıklandırma konusunda aslında bende philips tornado almaya gitmiştim. Sonra baktım ki lümen değeri osramın daha yüksek osram aldım.
[QUOTE=copernnic]Işıklandırma ile ilgili bilgilerde zamanlayıcı kullanıp kullanmadığınızı göremedim. Eğer yok ise mutlaka elektronik olanlarından bir tane edinin. Bu şekilde lambalarınızın açılış kapanışlarını ayarlayabileceğiniz gibi hazırladığınız DIY difüzörün ( sanırım bir çeşit vortex ) kafa motorunu da buna bağlarsanız sadece ışıklar açıldığında çalışıp CO2 yi çözecek ışıklar kapalıyken duracaktır. Bu sayede ışıkların kapalı olduğu zamanlarda gereksiz yere co2 çözmemiş olursunuz. [/QUOTE]
Üstad doğru diyorsun sağolasın, elimin altında 30dk hassasiyetinde mekanik bir tane olacak onuda bu sisteme dahil ederim. Mayalı sistem olduğu için co2 çıkışını kapatma şansımız yok en azından motoru çalıştırmayarak geceleri aşırı co2 yüklemesinin önüne geçmiş oluruz.
22 Litre Nano Kurulum
[QUOTE=Keys]Öncelikle hayırlı olsun. Umarım sorunsuz devam eder.
Bana göre tek handikap mayalı co2 sistemi. Eğer canlı koymayacak olsaydınız sorun olmazdı. Ama 22 litre için canlı yükü olan bir akvaryumda mayalı sistemle denge oturtmanız çok zor. Muhtemelen ölümler olacaktır. Ayrıca çözmek için de istayı tercih etmenizi öneririm. Mayalı sistem için de verimlidir.
Lav kayasını da güzelce yıkarsanız suya herhangi bir etkisi olmaz. Sadece üzerindeki tozu çamuru suya bırakır. O yüzden iyi temizlerseniz sorunsuz kullanırsınız. [/QUOTE]
[QUOTE=Keys]Öncelikle hayırlı olsun. Umarım sorunsuz devam eder.
Bana göre tek handikap mayalı co2 sistemi. Eğer canlı koymayacak olsaydınız sorun olmazdı. Ama 22 litre için canlı yükü olan bir akvaryumda mayalı sistemle denge oturtmanız çok zor. Muhtemelen ölümler olacaktır. Ayrıca çözmek için de istayı tercih etmenizi öneririm. Mayalı sistem için de verimlidir.
Lav kayasını da güzelce yıkarsanız suya herhangi bir etkisi olmaz. Sadece üzerindeki tozu çamuru suya bırakır. O yüzden iyi temizlerseniz sorunsuz kullanırsınız. [/QUOTE]
Doğrusu bende mayalı sistem konusunda tedirginim. Daha önceden hazır co2 sistemler kullanmadığım için bana maliyeti konusunda da çekincelerim var. Dediğiniz gibi ISTA'nın uygun çözümleri var gibi ama almış olduğum bir set veya kartuş beni ne kadar idare eder diye bir kestirim yapamadığım için maliyet hesabı yapamıyorum. Örneğin Ista'nın I-672 45gr liık setini alsam ve bittiğinde 95grlık tüpler ile desteklesem güzel olur gibi. Ama 45grlık tüp 22lt bir akvaryumun co2 ihtiyacını ne kadar sürede sağlar bu sorunun cevabını bilmiyorum. 

Lav kayası konusunda da elimden geldiğince ofis şartlarında temizlemeye çalışacağım.
22 Litre Nano Kurulum
Boyut (cm): 40x22x25h
Kapasite (litre): 22 LT
Canlılar: SAE
Malzemeler:
safakmurat 2015-02-17 09:59:04
Boyut (cm): 40x22x25h
Kapasite (litre): 22 LT
Canlılar: SAE
Malzemeler:
Taban: ADA Amazonia Aqua Soil, JBL Kugeln Misket Gübre, JBL Ferro Tabs, Sera Florenette A, Lav Taşı Kırıkları
Işıklandırma: Osram Duluxstar Mini Twist 865 23w Cool Daylight
Filtre: Atman 3335 Dış Filtre
CO2: Mayalı Sistem, DIY Difüzor
Bitkiler: Rotala, Aromatica, Taban için Parvula veya Cuba (Bitkileri Henüz almadım öneri bekliyorum)
Akvaryum Bakımı:-
Kullanılan Yemler:-
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Akvaryum Bakımı:-
Kullanılan Yemler:-
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Arkadaşlar iş yerine küçük bir nano bitkili kurmaya karar verdim. Akvaryum Seastarın 40x22x25h 22 litrelik bir akvaryumu.
Taban konusunda elimden geldiğince iyi bir taban kumu arayışına geçtim sanırım en iyisini de buldum gibi. Ada nın Amazonia Aqua soili. Bir çok ünlü akvaryum dizayncılarının kullanmış olduğu bir kum. Aslında kumda değil fırınlanmış toprak.
Tabanı şu şekilde yapmayı planlıyorum önerilere açığım. En alt katmana toz haline getirdiğim JBL Ferro Tabs, Sera Florenette A yı koyacağım. Onun üzerinde lav taşı kırıklarını ve aralara jbl kugeln misket gübrelerini en üstede amazonia. Bu şekilde sağlam bir taban elde edeceğimi düşünüyorum.
Işıklandırma için akvaryum boyutu çubuk floresan kullanmama engel oldu. Dolayısıyla çok fazla alternatifimde kalmadı. Bu yüzden bir masa lambası kullanmaya karar verdim. Forumda araştırdım bu şekilde başarıya ulaşan arkadaşlar var. Elimden geldiğince iyi bir lamba seçmeye çalıştım. 865 renk kodlu osramın 23w duluxstar mini twistinde karar kıldım. Umarım sıkıntı yaşamam ışıklandırma konusunda.
Filtreleme için emektar Atman 3335 kullanmayı düşünüyorum. Hem küçük olan akvaryum hacmine de katkı sağlayacağı düşüncesindeyim. Filtre materyali olarak içinde Fluval'ın Biomaxı, JBL'in MicroMec'i, Sünger ve Elyaf mevcut.
Co2 konusunda bütçemi çok zorlamak istemedim. Tamamını kendi yaptığım sistemler ile çözmeyi planlıyorum. Mayalı sistem ve difüzör ile akvaryuma co2 sağlama düşüncesindeyim.
Yapmış olduğum difüzör şu şekilde:
suyun altında üçüncü resimdeki gibi duracak ve hava girişinden almış olduğu karbondioksiti motorun basmış olduğu suyun içinde çözecek. Mayalı sistem olduğu için damla sayacı gibi bir girişime girmiyorum çünkü kısıtlanan karbondioksit şişede patlamaya neden olabilir. Bu yüzden sizlere sormak istediğim bir soruda var aslında aşırı karbondioksit akvaryumun içindeki canlılara zararı olur mu? Bir önceki bitkili akvaryumumda aynı sistemi kullanmama rağmen böyle bir sorun ile karşılaşmamıştım. Hemen hemen bu ondan on kat küçük bir akvaryum olduğu için sıkıntı çıkarır mı bilemiyorum.
Dekor olarak lav kayasını tercih ettim ama bazı tereddütlerim var acaba lav kayası salınım konusunda nasıldır. Suyun sarımsı bir renk almasını istemiyorum.
Arkadaşlar canlı olarak SAE, OtoCat ve bir tür tetra grubu beslemeyi düşünüyorum.
Bitkiler konusunda kafamda fikirler var ama henüz almış değilim. Rotala, aromatica, taban olarakda parvula veya cuba olabilir diye düşünüyorum.
Sıvı gübre olarak seachem'in flourish kullanmıştım daha önceden iyi sonuçlar almıştım yine aynı şekilde bu ürünü kullanmak istiyorum ama öneriler varsa değerlendirebilirim.
Onun haricinde şuan haftasonunu bekliyorum kurulum için. Her türlü yoruma açığım arkadaşlar. Umarım güzel bir akvaryum oluştururuz hep beraber.
Tropheus Moori İlangi Yellow ( Yeni düzenleme yeni resim sayfa 2 )
Elinize sağlık Murat bey gayet hoş olmuş. Resimlerde ilk gözüme çarpan fonun canlılığı olmuştu. Bende uygulamayı düşünüyorum ama duvara dayalı olduğundan tankı boşaltmam gerekiyor. Bu yolunu bulup benimde yapmam gerek
Elinize sağlık Murat bey gayet hoş olmuş. Resimlerde ilk gözüme çarpan fonun canlılığı olmuştu. Bende uygulamayı düşünüyorum ama duvara dayalı olduğundan tankı boşaltmam gerekiyor. Bu yolunu bulup benimde yapmam gerek

Tropheus Moori İlangi Yellow ( Yeni düzenleme yeni resim sayfa 2 )
Murat bey, fonunuz çok canlı duruyor yapıştırmak için herhangi bir şey kullandınız mı ?
Murat bey, fonunuz çok canlı duruyor yapıştırmak için herhangi bir şey kullandınız mı ?
Yorumlarınızı Bekliyorum (Video)
[QUOTE=emreprlk]Şafak bey tankınız bitkili tanklar için ornek oldu bana,usanmadan sorularımıza yanıt verdiginiz için teşekkür ederim,sağlıklı balıklar.[/QUOTE]
Rica ederim Emre bey tabiki bildiklerimizi birbirimizden esirgemiyecegiz ki bu guzel hobinin tadina birlikte varalim. Kalin saglicakla.
Konu Kapanmıştır Arkadaşlar
Haklısınız ama imkanlar o yönde gelişti. Aklımda olan ilk akvaryum kurulumunu yapıp daha sonradan balıkları eklemekti. Balıklar erken gelince mecbur 60 LT lik akvaryuma koymak zorunda kaldım. Kismetse yarın akvaryum geliyor. Kum olarak elimde aragonit kum var ama yeterli değil biraz daha almam gerek.
Haklısınız ama imkanlar o yönde gelişti. Aklımda olan ilk akvaryum kurulumunu yapıp daha sonradan balıkları eklemekti. Balıklar erken gelince mecbur 60 LT lik akvaryuma koymak zorunda kaldım. Kismetse yarın akvaryum geliyor. Kum olarak elimde aragonit kum var ama yeterli değil biraz daha almam gerek.
Siz kum olarak ne önerirsiniz peki?
SON MESAJLAR
- 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakaya0107, 18:43
Yeni Üye Forumu - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 17:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 13:27
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
KULLANICILAR
- 62 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
Pandkoal,
osmandbnl,
Koksal Gurkan,
XAli,
Cyber_Scout,
TheDS,
Hidro Dinamik,
OKIRATLI,
ternapi,
sina cen,
Sfenks111,
Kuduoglu,
egemenc,
hakanmorcicek,
ugurbaran,
yeekim,
altuntasseref,
0rnn,
Hoppala,
forthehordex,
florasan,
Myz26,
mmtbs,
LeafyAqua,
Yasarozen,
Tortuga7,
şansal,
√olkaπ,
Kadircankaya,
Thunderbird,
ahmetfiratozkaya,
IgorVladimir,
umutak,
CoryCory,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.























