ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
polatalemdar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Aralık 2017 03:28
Son Ziyaret:
18 Aralık 2017 01:01
Toplam Mesaj:
30 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Polat Alemdar
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Aydin
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Polat Alemdar
SON 10 MESAJI
Akvaryum Almaktan Vazgeçen Adam
Ben çok fantastik dusunen biriyim.Misal 2 ton akvaryumun olacak uzunluk genislik yukseklik hic onemli degil.2 ton olduktan sonra ohoo.2 tona neler beslenmez diye dusunulur 30 santim challenger mi desen 15 tane natteri mi desen . Aslında koyacan japon yavrularından 2 tane hayatlarini yaşayacaklar.2 ton tanka 2 yavru japon başlığı altında konu acacaz biri gelecek akvaryumunuzun hacmi yetersiz falan diyecek 😁
Ben çok fantastik dusunen biriyim.Misal 2 ton akvaryumun olacak uzunluk genislik yukseklik hic onemli degil.2 ton olduktan sonra ohoo.2 tona neler beslenmez diye dusunulur 30 santim challenger mi desen 15 tane natteri mi desen . Aslında koyacan japon yavrularından 2 tane hayatlarini yaşayacaklar.2 ton tanka 2 yavru japon başlığı altında konu acacaz biri gelecek akvaryumunuzun hacmi yetersiz falan diyecek 😁
Akvaryum Almaktan Vazgeçen Adam
[QUOTE=brigantes]Hayırlısı olsun herşeyde bi hayır vardır. [/QUOTE] İnşallah hayıra gidilecek bir yoldayımdır kafada soru işaretleri çok balık işi arka planda kaldı derslere yoneldim mecburen uygun zaman olursa balık beslemek isterim tabiki yalniz balık beslemek bile gunah olabilir o dusuncedeyim kucucuk yerlere kapatmak gunah
[QUOTE=brigantes]Hayırlısı olsun herşeyde bi hayır vardır. [/QUOTE] İnşallah hayıra gidilecek bir yoldayımdır kafada soru işaretleri çok balık işi arka planda kaldı derslere yoneldim mecburen uygun zaman olursa balık beslemek isterim tabiki yalniz balık beslemek bile gunah olabilir o dusuncedeyim kucucuk yerlere kapatmak gunah
Akvaryum Almaktan Vazgeçen Adam
Akvaryum almaktan vazgeçtim arkadaşlar başıma adli bir olay geldi ve keyif yapılacak zaman değil.Şu sıralar sadece ders çalışiyorum moral bozukluğu ve üzüntü ve korku karışımı duygularla
Akvaryum almaktan vazgeçtim arkadaşlar başıma adli bir olay geldi ve keyif yapılacak zaman değil.Şu sıralar sadece ders çalışiyorum moral bozukluğu ve üzüntü ve korku karışımı duygularla
Çok Agresif Balıklar İçin Akvaryum Önerisi
[QUOTE=ms42kral]Hocam özel tür besleyecek iseniz 150x50x60 sumplu akvaryum tercih edin 500 litre oluyor Buhar cam sürgülü cam cam kalınlığı 10mm olmasına dikkat edin kayıt kuşakta dahil bana 2.400 e felan patlıyor bende alıyorum Ve sumplu sisteme Kafa motoru Hava motoru şart birde Kafa motorunu Eheim alacaksınız Sumplu sistemde elbet koku yapar ama sen tutupta 2 senede bir filtreleri değiştirirsen.[/QUOTE] arkadaşlar karar değişikliği oldu kusra bakmayın akvaryum falan alamıyorum büyük bir olayla karşı karşıya kaldım adliyelik bir olay bu yüzden akvaryum için uygun bir zamanı bekleyecem kafam rahat olduğunda
Can dostlar moral bozucu bir olay nedeniyle akvaryum almaktan veya almayı dusunmekten veya almayi dusunme fikrinden vazgectim .Derslere yonelme kararı aldım ki(iyi bir karardır) öncesinden daha mı iyi olacak zaman gosterecek Akvaryum konusuna gelince tek derdiniz kucuk akvaryuma sahip olmak olsun Ne sorunlar var
[QUOTE=ms42kral]Hocam özel tür besleyecek iseniz 150x50x60 sumplu akvaryum tercih edin 500 litre oluyor Buhar cam sürgülü cam cam kalınlığı 10mm olmasına dikkat edin kayıt kuşakta dahil bana 2.400 e felan patlıyor bende alıyorum Ve sumplu sisteme Kafa motoru Hava motoru şart birde Kafa motorunu Eheim alacaksınız Sumplu sistemde elbet koku yapar ama sen tutupta 2 senede bir filtreleri değiştirirsen.[/QUOTE] arkadaşlar karar değişikliği oldu kusra bakmayın akvaryum falan alamıyorum büyük bir olayla karşı karşıya kaldım adliyelik bir olay bu yüzden akvaryum için uygun bir zamanı bekleyecem kafam rahat olduğunda
Can dostlar moral bozucu bir olay nedeniyle akvaryum almaktan veya almayı dusunmekten veya almayi dusunme fikrinden vazgectim .Derslere yonelme kararı aldım ki(iyi bir karardır) öncesinden daha mı iyi olacak zaman gosterecek Akvaryum konusuna gelince tek derdiniz kucuk akvaryuma sahip olmak olsun Ne sorunlar var
Çok Agresif Balıklar İçin Akvaryum Önerisi
[QUOTE=melihq]Sump Filtre Sistemidir Hocam Büyük Akvaryumlar İçin Tavsiye Edilir Genellikle[/QUOTE] Soracak çok şey var da bir süre sonra sıkılabilirsiniz cunku karşiliksiz bilgi vermek çok zor olabilir ama benim bilgilenmem lazım.hava motoru ve ısıtıcı kullandım onlar kolay ama bu dış filtre ve sump daha zor gibi dış filtre nedir biliyorum ama kullanmadim 250 lira 300 liraya öneriler vardı onla ilgili sump denilen sistemde koku olduğunu duydum koku yaratıyormuş ben istiyorum ki öyle her hafta dip temizligi yapmiyim sistem şahane olsun bana bişey birakmasin o kadar para ediyoruz mantigindayim sizce dış filtre ve hava motoru akvaryumu temizler mi yoksa sump sistemi olursa ben daha mı dışta kalırım işlerle çok ugrasmam mı yani daha mı kafam rahat eder dip çekimi nedir yahu agresif baliğin içine elimi mi sokacam 500 litreden su mu çekecem kovayla zahmetli işlere gelemem zahmetsiz hangi sistem gerekli sump mu
[QUOTE=melihq]Sump Filtre Sistemidir Hocam Büyük Akvaryumlar İçin Tavsiye Edilir Genellikle[/QUOTE] Soracak çok şey var da bir süre sonra sıkılabilirsiniz cunku karşiliksiz bilgi vermek çok zor olabilir ama benim bilgilenmem lazım.hava motoru ve ısıtıcı kullandım onlar kolay ama bu dış filtre ve sump daha zor gibi dış filtre nedir biliyorum ama kullanmadim 250 lira 300 liraya öneriler vardı onla ilgili sump denilen sistemde koku olduğunu duydum koku yaratıyormuş ben istiyorum ki öyle her hafta dip temizligi yapmiyim sistem şahane olsun bana bişey birakmasin o kadar para ediyoruz mantigindayim sizce dış filtre ve hava motoru akvaryumu temizler mi yoksa sump sistemi olursa ben daha mı dışta kalırım işlerle çok ugrasmam mı yani daha mı kafam rahat eder dip çekimi nedir yahu agresif baliğin içine elimi mi sokacam 500 litreden su mu çekecem kovayla zahmetli işlere gelemem zahmetsiz hangi sistem gerekli sump mu
Çok Agresif Balıklar İçin Akvaryum Önerisi
[QUOTE=melihq]1)-O Kadar Yüksek Hacimli Bi Akvaryum İçin Daha Erken Gibi Bol Bol Bilgi Edinin Araştırın
2)-Salonda Akvaryumu Tavsiye Etmem İnsanlar Girip Çıkacakları İçin Canlılar Korkup Strese Girebilir
3)-Eğer Yüksek Hacimli Bi Akvaryum Kuracaksanız Akvaryumunuzda Kesinlikle Kayıt-Kuşak Olmalıdır Forumda Deteylı Şekilde Konuları Var.
4)-Eğer İmkanınız Varsa Tabikide Sump[/QUOTE] Sump nedir bilmiyorum baktigim akvaryum ilanlarında kayıt kuşak yazıyordu genelinde ve sumplu yazanlarda vardı ama sump değişik birşeydir falan düz yoldan ilerleyeyim düz akvaryum olsun kayıt kuşak birinci sinif 10 mm cam 5 yil su sizdirmaz garantiilli mobilyali falan dusundum ondan sump yazanlara sicak bakmadim belki cahilligimden belkide buyuk akvaryum alip o kadar para vereceksen sump olmalı sistemli olmali diye dusunur herkes ama kararsizim 800 lira para biriktirdim bu alan için şu an kenarda bekliyor
[QUOTE=polatalemdar] Sump nedir bilmiyorum baktigim akvaryum ilanlarında kayıt kuşak yazıyordu genelinde ve sumplu yazanlarda vardı ama sump değişik birşeydir falan düz yoldan ilerleyeyim düz akvaryum olsun kayıt kuşak birinci sinif 10 mm cam 5 yil su sizdirmaz garantiilli mobilyali falan dusundum ondan sump yazanlara sicak bakmadim belki cahilligimden belkide buyuk akvaryum alip o kadar para vereceksen sump olmalı sistemli olmali diye dusunur herkes ama kararsizim 800 lira para biriktirdim bu alan için şu an kenarda bekliyor [/QUOTE] Zaten hemen 1 hafta içinde alacak değilim araştircaz ogrencez belki 1 ay daha geçecek biriken para 1.200 olacak o zaman zaten istedigimiz akvaryumlar maddi olarak onlari alabilcek kapasiteye gelecez çok pahali olmus akvaryumlar 1 bucuk milyardan aşagı getirtemiyorum kapima 1000 litrelik tank almak istiyordum 300 lira yol parasi 1200 kendisi bende 500 750 lere falan da baktım daha ucuz kafa karişik
[QUOTE=melihq]1)-O Kadar Yüksek Hacimli Bi Akvaryum İçin Daha Erken Gibi Bol Bol Bilgi Edinin Araştırın
2)-Salonda Akvaryumu Tavsiye Etmem İnsanlar Girip Çıkacakları İçin Canlılar Korkup Strese Girebilir
3)-Eğer Yüksek Hacimli Bi Akvaryum Kuracaksanız Akvaryumunuzda Kesinlikle Kayıt-Kuşak Olmalıdır Forumda Deteylı Şekilde Konuları Var.
4)-Eğer İmkanınız Varsa Tabikide Sump[/QUOTE] Sump nedir bilmiyorum baktigim akvaryum ilanlarında kayıt kuşak yazıyordu genelinde ve sumplu yazanlarda vardı ama sump değişik birşeydir falan düz yoldan ilerleyeyim düz akvaryum olsun kayıt kuşak birinci sinif 10 mm cam 5 yil su sizdirmaz garantiilli mobilyali falan dusundum ondan sump yazanlara sicak bakmadim belki cahilligimden belkide buyuk akvaryum alip o kadar para vereceksen sump olmalı sistemli olmali diye dusunur herkes ama kararsizim 800 lira para biriktirdim bu alan için şu an kenarda bekliyor
[QUOTE=polatalemdar] Sump nedir bilmiyorum baktigim akvaryum ilanlarında kayıt kuşak yazıyordu genelinde ve sumplu yazanlarda vardı ama sump değişik birşeydir falan düz yoldan ilerleyeyim düz akvaryum olsun kayıt kuşak birinci sinif 10 mm cam 5 yil su sizdirmaz garantiilli mobilyali falan dusundum ondan sump yazanlara sicak bakmadim belki cahilligimden belkide buyuk akvaryum alip o kadar para vereceksen sump olmalı sistemli olmali diye dusunur herkes ama kararsizim 800 lira para biriktirdim bu alan için şu an kenarda bekliyor [/QUOTE] Zaten hemen 1 hafta içinde alacak değilim araştircaz ogrencez belki 1 ay daha geçecek biriken para 1.200 olacak o zaman zaten istedigimiz akvaryumlar maddi olarak onlari alabilcek kapasiteye gelecez çok pahali olmus akvaryumlar 1 bucuk milyardan aşagı getirtemiyorum kapima 1000 litrelik tank almak istiyordum 300 lira yol parasi 1200 kendisi bende 500 750 lere falan da baktım daha ucuz kafa karişik
120 Litre Akvaryum İçin Agresif Balık Önerisi
[QUOTE=Ches]
Balıkların birbirini öldürmesi hoşunuza mı gidiyor? Özellikle Agresif balık isteme nedeninizi anlamadım. Üstelik de akvaryum hacminiz bu kadar düşükken[:?][/QUOTE] Yok dostum psikopat değilim ama hacim konusunda haklisiniz ben de size hak veriyorum.Yeni akvaryum alacağım 500 litre olur 1000 litre olur artık hangisi uygun gelirse maddi açıdan ve hangisini bulabilirsem sitelerde sahibinden.comda ilanlar mevcut kargo+akvaryum 1000 litre bana 1.500 den patlıyor az para değil ögrenci için şu an 800 lira param mevcut biriktirdiģim ve istediğim alana harcayabilirim kızlardan ziyade balıklara harcamak daha mantıklı diye dusunuyorum dhsjdkksskks
[QUOTE=polatalemdar] Yok dostum psikopat değilim ama hacim konusunda haklisiniz ben de size hak veriyorum.Yeni akvaryum alacağım 500 litre olur 1000 litre olur artık hangisi uygun gelirse maddi açıdan ve hangisini bulabilirsem sitelerde sahibinden.comda ilanlar mevcut kargo+akvaryum 1000 litre bana 1.500 den patlıyor az para değil ögrenci için şu an 800 lira param mevcut biriktirdiģim ve istediğim alana harcayabilirim kızlardan ziyade balıklara harcamak daha mantıklı diye dusunuyorum dhsjdkksskks[/QUOTE] Çok şükür sigara alkol vb alışkanlığım yok biriktirmişim 800 lira ailem akvaryum konusuna zor da olsa ikna olur çünkü ulan 120 litre akvaryum kaç yildir bomboş duruyor bunu eve yayıntı ettin bide daha buyuk akvaryum mu alacaksın dediklerinde ne cevap verecem o akvaryumla istedigim baliklari besleyemiyorum onu satacam yeni alacam diyebilirim.Bana akvaryum önerin site önerin firma onerin şurdan akvaryum alirsan gonul rahatligiyla alabilirsin diyebileceginiz.Ayrıca balık besleme konusunda cok titiz davranacam fazla balik koymayacam örneğin 500 litre tank olursa 1 tane fh veya midas ya da natteri sürüsü 8 tane veya 9 tane 10 tane de olabilir eğer 1000 litre olursa veya 750 litre yine dediğim şekillerde baliklar besleyecegim büyük balık takıntım var korkutucu olsun istiyorum bakarken ben bile korkayım kıpırdama ateş ederim diyecegim balıga mesela.öyle bir balık olmali ki ulan sen şuraya bi elini sok bi yem atarken denk gel atlayacam iki cizik atacam desin balık arowana midir yilanbaş midir timsah baligi midir senagal bişiri midir hangisi en korkutucuysa gorunuş olarak onu önerin onu eğitecem.Her gun kiymali pide lahmacun et doner tavuk doner yiyen insanım gerekirse dana yuregi de alırız ciger de alırız hamsi de aliriz yem de aliriz uleyn baligi krallar gibi yaşatırız tabi öneri vermeniz lazim dostlar balık akvaryumun içinde ters donsun suyu çalkalandirsin uyuz gibi olsun sağa sola kafa atsin içeri girince cama vursun yakalarsam kaparım desin yemlerken korkayım kapagı kaldirmadan kućuk boşluklardan atmak zorunda kalayım cunku yukari atlamayi seven olsun iyi tarif ettim bu tariflere uyan japon baligindan başka oneriniz var mı (espiri yaptim)
750 litre veya 1000 litrede dediğiniz balıklar yaşamaz hacminizi arttırmaniz lazımcılar uzak dursun utanmasalar 2 yavru japon balığı 2 sene sonra 30 santim olacak diye 5 ton önerecekler sanki 15 milyarlık tesisat kuruyolar hepsi evlerinde onlara itibar etmiyorum bazıları gicikligina da öyle oneriler yapiyo onları akvaryuma atmak lazım içi hoş olmayan akvaryumlardan birine 😁
[QUOTE=Ches]
Balıkların birbirini öldürmesi hoşunuza mı gidiyor? Özellikle Agresif balık isteme nedeninizi anlamadım. Üstelik de akvaryum hacminiz bu kadar düşükken[:?][/QUOTE] Yok dostum psikopat değilim ama hacim konusunda haklisiniz ben de size hak veriyorum.Yeni akvaryum alacağım 500 litre olur 1000 litre olur artık hangisi uygun gelirse maddi açıdan ve hangisini bulabilirsem sitelerde sahibinden.comda ilanlar mevcut kargo+akvaryum 1000 litre bana 1.500 den patlıyor az para değil ögrenci için şu an 800 lira param mevcut biriktirdiģim ve istediğim alana harcayabilirim kızlardan ziyade balıklara harcamak daha mantıklı diye dusunuyorum dhsjdkksskks
[QUOTE=polatalemdar] Yok dostum psikopat değilim ama hacim konusunda haklisiniz ben de size hak veriyorum.Yeni akvaryum alacağım 500 litre olur 1000 litre olur artık hangisi uygun gelirse maddi açıdan ve hangisini bulabilirsem sitelerde sahibinden.comda ilanlar mevcut kargo+akvaryum 1000 litre bana 1.500 den patlıyor az para değil ögrenci için şu an 800 lira param mevcut biriktirdiģim ve istediğim alana harcayabilirim kızlardan ziyade balıklara harcamak daha mantıklı diye dusunuyorum dhsjdkksskks[/QUOTE] Çok şükür sigara alkol vb alışkanlığım yok biriktirmişim 800 lira ailem akvaryum konusuna zor da olsa ikna olur çünkü ulan 120 litre akvaryum kaç yildir bomboş duruyor bunu eve yayıntı ettin bide daha buyuk akvaryum mu alacaksın dediklerinde ne cevap verecem o akvaryumla istedigim baliklari besleyemiyorum onu satacam yeni alacam diyebilirim.Bana akvaryum önerin site önerin firma onerin şurdan akvaryum alirsan gonul rahatligiyla alabilirsin diyebileceginiz.Ayrıca balık besleme konusunda cok titiz davranacam fazla balik koymayacam örneğin 500 litre tank olursa 1 tane fh veya midas ya da natteri sürüsü 8 tane veya 9 tane 10 tane de olabilir eğer 1000 litre olursa veya 750 litre yine dediğim şekillerde baliklar besleyecegim büyük balık takıntım var korkutucu olsun istiyorum bakarken ben bile korkayım kıpırdama ateş ederim diyecegim balıga mesela.öyle bir balık olmali ki ulan sen şuraya bi elini sok bi yem atarken denk gel atlayacam iki cizik atacam desin balık arowana midir yilanbaş midir timsah baligi midir senagal bişiri midir hangisi en korkutucuysa gorunuş olarak onu önerin onu eğitecem.Her gun kiymali pide lahmacun et doner tavuk doner yiyen insanım gerekirse dana yuregi de alırız ciger de alırız hamsi de aliriz yem de aliriz uleyn baligi krallar gibi yaşatırız tabi öneri vermeniz lazim dostlar balık akvaryumun içinde ters donsun suyu çalkalandirsin uyuz gibi olsun sağa sola kafa atsin içeri girince cama vursun yakalarsam kaparım desin yemlerken korkayım kapagı kaldirmadan kućuk boşluklardan atmak zorunda kalayım cunku yukari atlamayi seven olsun iyi tarif ettim bu tariflere uyan japon baligindan başka oneriniz var mı (espiri yaptim)
750 litre veya 1000 litrede dediğiniz balıklar yaşamaz hacminizi arttırmaniz lazımcılar uzak dursun utanmasalar 2 yavru japon balığı 2 sene sonra 30 santim olacak diye 5 ton önerecekler sanki 15 milyarlık tesisat kuruyolar hepsi evlerinde onlara itibar etmiyorum bazıları gicikligina da öyle oneriler yapiyo onları akvaryuma atmak lazım içi hoş olmayan akvaryumlardan birine 😁
Çok Agresif Balıklar İçin Akvaryum Önerisi
Arkadaşlar 120 litrelik akvaryumumun yeterli olmadığını düşündüm ve en az 500 en çok 1000 litre bir akvaryuma sahip olma dusuncesine girdim akvaryumu salona koyacagım için yer sorunundan daha ziyade dış filtre mi gerekli sump mu gerekli ne gerekli örneğin 1000 litre bir akvaryum alacaksan akvaryumun ozellikleri ne olmalı ben profosyonel değilim daha hayatimda hic dis filtre kullanmadim bile bana yardimci olun düz bir akvaryum mu almaliyim mobilyası olan yoksa sumplu yazanlardan mı gurultusuz tıkırtısız rahat baş agritmayan son derece az sesle calisan kolay bir sistem onerin bana akvaryumu aldigimda bol bol resimler yukleyecem tavsiye isteyecem sizden
Arkadaşlar 120 litrelik akvaryumumun yeterli olmadığını düşündüm ve en az 500 en çok 1000 litre bir akvaryuma sahip olma dusuncesine girdim akvaryumu salona koyacagım için yer sorunundan daha ziyade dış filtre mi gerekli sump mu gerekli ne gerekli örneğin 1000 litre bir akvaryum alacaksan akvaryumun ozellikleri ne olmalı ben profosyonel değilim daha hayatimda hic dis filtre kullanmadim bile bana yardimci olun düz bir akvaryum mu almaliyim mobilyası olan yoksa sumplu yazanlardan mı gurultusuz tıkırtısız rahat baş agritmayan son derece az sesle calisan kolay bir sistem onerin bana akvaryumu aldigimda bol bol resimler yukleyecem tavsiye isteyecem sizden
90 Litre Tek Balık
[QUOTE=BadWolf]
Şimdiye kadar kendinden filtreli bir tank harici hiç sump vs kullanmadım. Onun yerine türe göre kuvvetli iç yada dış filtreler tercih ettim. Ancak sump un akvaryumun yanındaki ve akvaryuma bağlı ayrı bir cam kısım olduğunu, buraya kömür, elyaf vb malzemeler konarak büyük bir dış filtre gibi kullanıldığını hatta kimi durumlarda yavruluk niyetine dahi kullanıldığını biliyorum. Ve tüm filtrelerde olduğu gibi düzenli olarak temizlenmeli. Gürültü sorunu olacağını sanmıyorum, ancak temizliği nasıl olur bilmem. Koku yapar mı onu da bilmem, ancak koku yapacak olsa bu kadar insan kullanmazdı. Hali ile fatura ile ilgili de yorum yapamam. Ancak bunu ayrı bir konu olarak açarsanız, sump kullanan ve bu konuda tecrübesi olan, bilen arkadaşlardan yardım almanız mümkün.
Ben şahsen sumpa sıcak bakmıyorum. Bana göre tankta gereksiz bir alan israfı oluyor. Tank 750 lt diyorlarsa bu ölçüye sump dahil mi, yoksa sump hariç 750 lt sormak gerek. Çünkü sump dahil ise büyük ihtimalle 750 deki 50 lt yi kapsıyor. Sumpta balık tutmayacağınız için hacim 700 e düşüyor. Bir de ben şahsen kendimi ve onu temizlemeye üşeneceğimi bildiğimden, hem görsellik hem de hijyen açısından annemin gözüne sokmamak daha karlı olur benim için. [/QUOTE] Ben 800 lira civarında para biriktirdim ve bu parayla akvaryum almaya kalksam yaşadığım yer ege bölgesinde bir ilçenin beldesi olarak geçiyor 300 lira yol parası tutuyor yani hazır akvaryum+300 lira =800 lira olması lazım ama bir sorun daha var bende dış filtre yok (kendinden filtreli akvaryum ne demek nasıl kullandınız memnun muydunuz benim baktığım ilanlarda 700 lira ile 1000 lira arasında kendinden sumpluydu hepsi bende dedim ki ulan bu sump ne demek ben daha önce hava moturu ve isiticidan baska bisey kullanmadim diye tereddutlerim var sonucta az para sayilmaz.Ayrıca bu 1 buçuk metrelik 2 metrelik akvaryumlar hep kendinden sumplu yazıyo ben diyelim ki dediginiz gibi sade akvaryum istiyorum sumpsuz normal akvaryum mobilyası olan sağlam böyle birşey almam lazım dış filtre bakacaz sonra mecbur
[QUOTE=BadWolf]
Şimdiye kadar kendinden filtreli bir tank harici hiç sump vs kullanmadım. Onun yerine türe göre kuvvetli iç yada dış filtreler tercih ettim. Ancak sump un akvaryumun yanındaki ve akvaryuma bağlı ayrı bir cam kısım olduğunu, buraya kömür, elyaf vb malzemeler konarak büyük bir dış filtre gibi kullanıldığını hatta kimi durumlarda yavruluk niyetine dahi kullanıldığını biliyorum. Ve tüm filtrelerde olduğu gibi düzenli olarak temizlenmeli. Gürültü sorunu olacağını sanmıyorum, ancak temizliği nasıl olur bilmem. Koku yapar mı onu da bilmem, ancak koku yapacak olsa bu kadar insan kullanmazdı. Hali ile fatura ile ilgili de yorum yapamam. Ancak bunu ayrı bir konu olarak açarsanız, sump kullanan ve bu konuda tecrübesi olan, bilen arkadaşlardan yardım almanız mümkün.
Ben şahsen sumpa sıcak bakmıyorum. Bana göre tankta gereksiz bir alan israfı oluyor. Tank 750 lt diyorlarsa bu ölçüye sump dahil mi, yoksa sump hariç 750 lt sormak gerek. Çünkü sump dahil ise büyük ihtimalle 750 deki 50 lt yi kapsıyor. Sumpta balık tutmayacağınız için hacim 700 e düşüyor. Bir de ben şahsen kendimi ve onu temizlemeye üşeneceğimi bildiğimden, hem görsellik hem de hijyen açısından annemin gözüne sokmamak daha karlı olur benim için. [/QUOTE] Ben 800 lira civarında para biriktirdim ve bu parayla akvaryum almaya kalksam yaşadığım yer ege bölgesinde bir ilçenin beldesi olarak geçiyor 300 lira yol parası tutuyor yani hazır akvaryum+300 lira =800 lira olması lazım ama bir sorun daha var bende dış filtre yok (kendinden filtreli akvaryum ne demek nasıl kullandınız memnun muydunuz benim baktığım ilanlarda 700 lira ile 1000 lira arasında kendinden sumpluydu hepsi bende dedim ki ulan bu sump ne demek ben daha önce hava moturu ve isiticidan baska bisey kullanmadim diye tereddutlerim var sonucta az para sayilmaz.Ayrıca bu 1 buçuk metrelik 2 metrelik akvaryumlar hep kendinden sumplu yazıyo ben diyelim ki dediginiz gibi sade akvaryum istiyorum sumpsuz normal akvaryum mobilyası olan sağlam böyle birşey almam lazım dış filtre bakacaz sonra mecbur
90 Litre Tek Balık
[QUOTE=BadWolf]
Papağan 25-30 cm boylanabilecek bir canlıdır ve doğuştan yüzme kesesi, omurga, yüzgeç ve çene sakatlıkları ile gelen, ağır deformasyona uğramış oluşu nedeni ile düzgün yemek yiyip yüzemeyen, hayatı boyunca eziyet çeken, ticareti desteklenmemesi gereken bir canlıdır.
Canlıya gerekli hacim başta ETİK olmak üzere: Canlının ne kadar büyüdüğü, canlının ne kadar hızlı yüzdüğü, canlının ne kadar geniş bir alanı bölge olarak sahiplendiği, canlının sürü,eş, bireysel, harem ya da koloni olarak mı bakıldığı, canlının suyu ne denli kirlettiği, canlının gün içinde ne kadar aktif olduğu ve canlının av mı yoksa yırtıcı mı olduğu gibi konular göz önünde bulundurularak belirlenir.
Örneğin penguen tetra ufak bir türdür, doğada yırtıcılara yem olur ve sürü olarak yaşamalarına rağmen oldukça bölgeci bir türdür. Hareketli bir tür oldukları ise kesinlikle söylenemez. Bu canlı için en az hacim ihtiyacı 50lt dir. Bu canlı 500 lt de de bakılabilir, ancak tankta seçtiği bir alanın dışına çıkmayacaktır. Bu nedenle 50 lt de de 500 lt de de bakılmaları yaşları fark etmeksizin aynı hesaptır.
Ancak bir Peacock bass 70 cm kadar boylanabilecek, sürü halinde avlanacak bir yırtıcıdır. Ani hareketler ile hızlı hızlı yüzerler ve canlı yem yiyeceklerinden suyu oldukça kirletirler. Bu canlı için ideal hacim 1500-2000 lt dir. Bu canlıyı yavruyken daha az bir hacimde yetiştirmeye çalışmak başta omurga problemleri ve ciddi stres sorunları başta olmak üzere yanık kalmalarına neden olacaktır. Yırtıcı olmalarına karşın utangaç oluşları, tank değişimlerinde ciddi problemlere yol açabilir. Bu nedenlerle büyüdüklerinde yaşayacakları tankta yetiştirilmeleri en iyisi olacaktır.
Yavruların, büyüdüklerinde yaşayacakları tankta yetiştirilmeleri gerekir. Çünkü devamlı tank değişimleri hem canlı için stresli hem de sahip için masraflı olacaktır. Bu nedenle ana tank kurulmadan sabırsızca yavru alınmaya başlanmamalı.
Amerikanlarda türlere bağlı olarak 300 ila 800 lt yeterlidir. Ancak karma düşünülüyorsa bütçenizin el verdiği en büyük tankı ve en kuvvetli dış filtreyi almak şarttır. Çünkü suyu çok kirleteceklerdir. [/QUOTE] Çok iyi anladım çok mantıklı yazdığınız şeyler.Akvaryum konusunda fikrim değişti.Araştırma yaptım hazır akvaryumları bulunduğum yere ne kadara getirebilirim diye ? 500 litre ve 750 litre akvaryumlara baktım.1000 litreye baktım fiyatlar uçuyor 1000 litre ile 750 litre arasında çok fiyat farkı var 1 milyar civarında bir tane akvaryum beğendim 750 lt sumplu falan yazıyo mobilyalı.Ama ben profosyonel değilim sump nedir kullanabilir miyim koku yaptığı söylenmiş gurultu cikarir mi elektrik faturasina ne kadar etki eder dış filtre ile sump arasinda hangisini kullanmaliyiz akvaryumu alacam 1 ay içinde ama profosyonel degilim bana yardimci ol 😁
[QUOTE=BadWolf]
Papağan 25-30 cm boylanabilecek bir canlıdır ve doğuştan yüzme kesesi, omurga, yüzgeç ve çene sakatlıkları ile gelen, ağır deformasyona uğramış oluşu nedeni ile düzgün yemek yiyip yüzemeyen, hayatı boyunca eziyet çeken, ticareti desteklenmemesi gereken bir canlıdır.
Canlıya gerekli hacim başta ETİK olmak üzere: Canlının ne kadar büyüdüğü, canlının ne kadar hızlı yüzdüğü, canlının ne kadar geniş bir alanı bölge olarak sahiplendiği, canlının sürü,eş, bireysel, harem ya da koloni olarak mı bakıldığı, canlının suyu ne denli kirlettiği, canlının gün içinde ne kadar aktif olduğu ve canlının av mı yoksa yırtıcı mı olduğu gibi konular göz önünde bulundurularak belirlenir.
Örneğin penguen tetra ufak bir türdür, doğada yırtıcılara yem olur ve sürü olarak yaşamalarına rağmen oldukça bölgeci bir türdür. Hareketli bir tür oldukları ise kesinlikle söylenemez. Bu canlı için en az hacim ihtiyacı 50lt dir. Bu canlı 500 lt de de bakılabilir, ancak tankta seçtiği bir alanın dışına çıkmayacaktır. Bu nedenle 50 lt de de 500 lt de de bakılmaları yaşları fark etmeksizin aynı hesaptır.
Ancak bir Peacock bass 70 cm kadar boylanabilecek, sürü halinde avlanacak bir yırtıcıdır. Ani hareketler ile hızlı hızlı yüzerler ve canlı yem yiyeceklerinden suyu oldukça kirletirler. Bu canlı için ideal hacim 1500-2000 lt dir. Bu canlıyı yavruyken daha az bir hacimde yetiştirmeye çalışmak başta omurga problemleri ve ciddi stres sorunları başta olmak üzere yanık kalmalarına neden olacaktır. Yırtıcı olmalarına karşın utangaç oluşları, tank değişimlerinde ciddi problemlere yol açabilir. Bu nedenlerle büyüdüklerinde yaşayacakları tankta yetiştirilmeleri en iyisi olacaktır.
Yavruların, büyüdüklerinde yaşayacakları tankta yetiştirilmeleri gerekir. Çünkü devamlı tank değişimleri hem canlı için stresli hem de sahip için masraflı olacaktır. Bu nedenle ana tank kurulmadan sabırsızca yavru alınmaya başlanmamalı.
Amerikanlarda türlere bağlı olarak 300 ila 800 lt yeterlidir. Ancak karma düşünülüyorsa bütçenizin el verdiği en büyük tankı ve en kuvvetli dış filtreyi almak şarttır. Çünkü suyu çok kirleteceklerdir. [/QUOTE] Çok iyi anladım çok mantıklı yazdığınız şeyler.Akvaryum konusunda fikrim değişti.Araştırma yaptım hazır akvaryumları bulunduğum yere ne kadara getirebilirim diye ? 500 litre ve 750 litre akvaryumlara baktım.1000 litreye baktım fiyatlar uçuyor 1000 litre ile 750 litre arasında çok fiyat farkı var 1 milyar civarında bir tane akvaryum beğendim 750 lt sumplu falan yazıyo mobilyalı.Ama ben profosyonel değilim sump nedir kullanabilir miyim koku yaptığı söylenmiş gurultu cikarir mi elektrik faturasina ne kadar etki eder dış filtre ile sump arasinda hangisini kullanmaliyiz akvaryumu alacam 1 ay içinde ama profosyonel degilim bana yardimci ol 😁
SON MESAJLAR
- Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 11:45
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
KULLANICILAR
- 101 Online Kullanıcı, 55 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
florasan,
fikret43,
forthehordex,
Emerse,
Yakutlu61,
ballantines,
Hoppala,
kaya.brk,
ereneroglu,
0rnn,
R0h1rr1m,
ciways,
Canberk18,
riderfish,
yhackup,
ertug26,
Kuduoglu,
Ahmet55,
ALTEMUR,
EmiirKaan,
fatihgurhan,
kocoglu,
Sfenks111,
zen666,
karidesrehberi,
osmandbnl,
3dtarik,
sina cen,
Kınayu,
altuntasseref,
Yusaucar,
LeafyAqua,
tolga,
şansal,
Edera,
Piranhabull06,
Oquanus,
ozan_1903,
gürkanbey,
kocum03,
AquaShirmp,
yeekim,
sinor,
TunahanCeler,
egedin,
aupqua,
Taha⚡,
Cyber_Scout,
ahmetfiratozkaya,
Ehtiyar,
ezzalisi,
bendeniztayfun,
Dextran,
DenizUlucutsoy,
Oğul Hüseyin,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
