ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
citronx
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Kasım 2006 14:59
Son Ziyaret:
19 Haziran 2026 12:40
Toplam Mesaj:
5773 [0.81 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Faruk ERBASAN
Doğum Tarihi:
31 Ekim 1975
Yaş:
50
İl:
Istanbul
Meslek:
A.G.Y.A
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
*Yeni, yine, yeniden DİSCUS :)*Pristella,Neon,Kırmızı Göz Tetra, Siyah Neon,Werneri,L144 Blueeye vatoz,Orange sulawesi rabbit snails
SON 10 MESAJI
Discus,yeni,yine,yeniden...;)
Yeni gelişme var Ömer Bey; Ağustos sonu gibi deniz kuruyorum ,hazırlıklar devam ediyor,balıkları verdiğim arkadaşta en az benim kadar ilgilenir ve keyif alır umarım
Yeni gelişme var Ömer Bey; Ağustos sonu gibi deniz kuruyorum ,hazırlıklar devam ediyor,balıkları verdiğim arkadaşta en az benim kadar ilgilenir ve keyif alır umarım

Discus,yeni,yine,yeniden...;)
[QUOTE=tosyalı]Discus seven adam yeniden discusla dönüş yapmana çok sevindim. Biraz niyetim var tropheusları verip birde discus macerası yaşamaya tecrübelerinden yararlanmak için konuyu takibe alıyorum.[/QUOTE]
[QUOTE=BUGRACAGATAY]Abi eğitim işi bende bana gönder her türlü terbiye edilir.
Bende senden ilacı bekliyorum haberin olsun balıklar damızlık oldu çift tutacaklar yakında. Birde astaxhantinnerden temin ediyorsun ve ne oranda kullanıyorsun dana yüreğinin içine.
[/QUOTE]
Bende senden ilacı bekliyorum haberin olsun balıklar damızlık oldu çift tutacaklar yakında. Birde astaxhantinnerden temin ediyorsun ve ne oranda kullanıyorsun dana yüreğinin içine.[/QUOTE]
Balıkların kendine gelmesine sevindim,discus beslerken akvaryumdan ve balıklardan uzak kalmak strese falan girerler önyargısının aksine, alışmalarını uzatmaktan,strese daha çok girmelerinden başka şey değil bence.
İlacı almak bişey değil ben akşam işten geldiğimde çok geç, sabah giderken de çok erken oluyor,cumartesi vitamini alıyorum unutmadan...
Astaxhantin i denizle uğraşan çılgın bir abim var sağolasun o getirdi dana yüreğini hazırlayacağım zaman,ama bildiğim kadarıyla ticari ilanlarda satan biri vardı diye hatırlıyorum. Kullanımı konusunda dozajı iyi ayarlamak lazım kesinlikle,fazlası karaciğere zarar veriyor bildiğim kadarıyla. Renklenmenin yanısıra antioksidan özelliğininde faydası var unutmadan...1 kilo mamaya 1 gr yeterli geliyor şimdilik gözlemlediğim kadarıyla 

Discus seven adam
iyiymiş... Discusa tekrar dönmek bana da iyi geldi ,tropheustan sonra discus beslersen çok daha huzurlu ve dingin bir akvaryumun olacağından emin olabilirsin,şimdiden hayırlısı olsun.
iyiymiş... Discusa tekrar dönmek bana da iyi geldi ,tropheustan sonra discus beslersen çok daha huzurlu ve dingin bir akvaryumun olacağından emin olabilirsin,şimdiden hayırlısı olsun.Discus,yeni,yine,yeniden...;)
[QUOTE=omardaing]Balıkların gelişimi çok güzel. Melon gibi diamond gibi tek renk diskusları daha çok seviyorum.
citronx 2013-05-24 15:06:23
[QUOTE=BUGRACAGATAY]Merhaba;
Faruk abi maaşllahları var çok güzel gözüküyorlar. Şöyle tankta neler yapıyorsun detaylı bilgiler verde senin engin bilgilerinden bizde yararlanalım. Bide bu tank pisss yakıştıramadım sana olmuyor böyle.

[/QUOTE]

Eyvallah birader...
Öyle özel birşey yapmıyorum;
Hergün aksatmadan düzenli dip çekimi ve doğal olarak taze su
B12 içeren vitamin
Saechem Discus Trace
Ferrum ampül
Dana yüreğini yaparken astaxhantin ekliyorum malum balıklar kırmızı...
Kuru yem seçerkende bu maddenin yoğun olarak kullanılanlarını tercih ediyorum.
Kurutulmuş kan kurdunun beslenmelerinde ve yüzeyden yemlenerek güvenlerinin artmasında etkili olduğunu söyleyebilirim.
Hepsinden önemlisi akşamları evde olduğum zamanlarda önce kızımla daha sonrada balıklarla vakit geçiriyorum,gözgöze gelip yakın hissettirmeye ve yılışıp,şımarmalarına müsade ediyorum 

Akvaryum mu pis? Daha evlerini derli toplu tutmayı öğretemedim o da olacak kısmetse 

İçlerinden yarışmalık balıklar çıkacak gibi :).
[/QUOTE]
Ömer Bey beğenmenize çok sevindim ben hergün gördüğümden, dışarıdan bakanların gözlemleri daha önemli benim için.
Ben de tek renk discusların hem formlarını gösterme,hem tek varyete olarak daha iyi görünmelerini tercih ettim bu sefer,diamond a gelince ne kadar beslenirse beslensin hormon kullanılarak yapılan yemler dışında istenilen forma gelemediğini gözlemledim hep...
Ben de tek renk discusların hem formlarını gösterme,hem tek varyete olarak daha iyi görünmelerini tercih ettim bu sefer,diamond a gelince ne kadar beslenirse beslensin hormon kullanılarak yapılan yemler dışında istenilen forma gelemediğini gözlemledim hep...
Yarışma konusuna gelince fotoğraftan bahsettiniz sanırım ama ben fotoğraf hobisini pek beceremedim bugüne kadar,elime yüzüme bulaştırmakta istemiyorum açıkçası,bakalım artık sağlıklı olsunlarda madalyalarıda olmayıversin benim için bu daha önemli şu aşamada.
550 LT RED MELON TANKIM. ÇİFTLER HAZIR YUMURATLARD
Hayırlı olsun kardeşim,ürkekliklerini hallederiz ,getir sen onları bana misafirliğe maymuna çeviririm ben onları
Hayırlı olsun kardeşim,ürkekliklerini hallederiz ,getir sen onları bana misafirliğe maymuna çeviririm ben onları

Discus,yeni,yine,yeniden...;)
[QUOTE=burak]
Keratalar ne durumda Faruk abi.
Geçen zaman içinde akvaryuma ramirezi eklenmiştir,kırmızı göz tetraları,siyah neon ve birkaç zebra türünü çıkardım,perşembe günü ramirezi ve bir kç farklı tetra ile pristellaları yer değiştirmeyi düşünüyorum.
Şimdilik herşey yolunda görünüyor,bir kaç fotoğraf ve video ile güncelemenin zamanı gelmişti sanki...
Şimdilik herşey yolunda görünüyor,bir kaç fotoğraf ve video ile güncelemenin zamanı gelmişti sanki...
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=FvqG8WOZ3AQ&feature=youtu.be[/VID]
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=ywJUkhlFbEY&feature=youtu.be[/VID]
Bende sana imrenip evdeki 300 lük tankı bozdum onlar için hazırladım, havalar ısınıp biraz daha serpildiklerinde yeni evlerine taşıyacağım İnşaallah.
[/QUOTE]
Hayırlısı Burak,bir an önce senin tanıtımıda görelim artık
Bir süredir foruma giremedim işlerim dolayısıyla bana da bahane oldu birkaç video,fotoğraf ekleyeyim dedim bu arada.
Bir süredir foruma giremedim işlerim dolayısıyla bana da bahane oldu birkaç video,fotoğraf ekleyeyim dedim bu arada. Gelişimleri ,adaptasyonları çok şükür çok iyi,vitamin,aminoasit derken korkuyorum benide yiyecekler

Eminönünden aldıgım canavar gibi discuslar :)
Çok değil 3-5 sene önce irice bir fanusun içine neon ve discusun beraber satıldığına şahit olduğum için,Eminönü denilince biraz düşünüyorum. İthal gelen balıkları karantina akvaryuma almadıklarından adım gibi eminim,bu balıklar sağlıklı bile gelmiş olsa ileride ne olur bunu bilemeyiz. Ama bir risk olduğu gerçek.
Başlıkta nedense,iş discusun fiyatından çıkıp başka başka konulara gelmiş her zamanki gibi. Artık ne desem bilemiyorum,bu ilanları uzaydan gelen hobiciler mi veriyor anlamıyorum. Almazsınız olur biter demekte çare değil artık.
Çok değil 3-5 sene önce irice bir fanusun içine neon ve discusun beraber satıldığına şahit olduğum için,Eminönü denilince biraz düşünüyorum. İthal gelen balıkları karantina akvaryuma almadıklarından adım gibi eminim,bu balıklar sağlıklı bile gelmiş olsa ileride ne olur bunu bilemeyiz. Ama bir risk olduğu gerçek.
Başlıkta nedense,iş discusun fiyatından çıkıp başka başka konulara gelmiş her zamanki gibi. Artık ne desem bilemiyorum,bu ilanları uzaydan gelen hobiciler mi veriyor anlamıyorum. Almazsınız olur biter demekte çare değil artık.
Discus hayalimi gerçekleştırmek İstiyorum
Bahsi geçen filtre yeri müsait olmayan,su dinlendirecek imkanı olmayanlar için bir avantajdır. Osmoz ile alakası yoktur,su arıtma cihazlarına eklenen bir kartuş filtre ile klor su dan uzaklaştırılıp uygun hale geleceği için bir avantajdır. Günde %80 su değişimi yapıyorum ve 250 litre suyu dinlendirmek benim içinde imkansız olduğu için ben de bu yolu tercih ediyorum. Hiçbir sakıncası yok isterseniz kullanabilirsiniz.
Bahsi geçen filtre yeri müsait olmayan,su dinlendirecek imkanı olmayanlar için bir avantajdır. Osmoz ile alakası yoktur,su arıtma cihazlarına eklenen bir kartuş filtre ile klor su dan uzaklaştırılıp uygun hale geleceği için bir avantajdır. Günde %80 su değişimi yapıyorum ve 250 litre suyu dinlendirmek benim içinde imkansız olduğu için ben de bu yolu tercih ediyorum. Hiçbir sakıncası yok isterseniz kullanabilirsiniz.
Discus ısısı
Discus beslemeyin bence. Isıtıcı ile masraf ilişkisini anlayamadım gerçi,japon bile besleniyorsa doğrusu o akvaryumda 12 ay ısıtıcının takılı kalmasıdır. Bahsettiğiniz hacimde bunu tolere etmek imkansız bir şey.
Discus beslemeyin bence. Isıtıcı ile masraf ilişkisini anlayamadım gerçi,japon bile besleniyorsa doğrusu o akvaryumda 12 ay ısıtıcının takılı kalmasıdır. Bahsettiğiniz hacimde bunu tolere etmek imkansız bir şey.
Discuslar icin önerisi olan
73 litre de discus beslemenin düşünüldüğü bir akvaryuma tavsiye yapası gelmiyor insanın malesef,bir de o akvaryuma kütük koymak,discus dışındaki balıkların uyumunu tartışmak
.
Öncelikle akvaryumunuzu büyütmeyi düşünün,araştırdığınız yerleri bilemiyorum fakat 2 haftada bir dip çekimi,yada suya dokunmayayım, müdahele etmiyeyim, su otursun gibi şeyler,size sadece zaman kaybettirir. 45 gün değil,6 ay yem yemeden discus görürseniz şaşırmayın. Önemli olan herşeyi doğru olarak hazırlayı discusa öyle başlamaktır diyorum.
73 litre de discus beslemenin düşünüldüğü bir akvaryuma tavsiye yapası gelmiyor insanın malesef,bir de o akvaryuma kütük koymak,discus dışındaki balıkların uyumunu tartışmak
.Öncelikle akvaryumunuzu büyütmeyi düşünün,araştırdığınız yerleri bilemiyorum fakat 2 haftada bir dip çekimi,yada suya dokunmayayım, müdahele etmiyeyim, su otursun gibi şeyler,size sadece zaman kaybettirir. 45 gün değil,6 ay yem yemeden discus görürseniz şaşırmayın. Önemli olan herşeyi doğru olarak hazırlayı discusa öyle başlamaktır diyorum.
Dİscus Bakımı
Discus için belli yaştan yada aydan sonra parazitlenme diye birşey söz konusu değildir. Yani şu kadarlık discusta parazit olur yada parazit tabanlı sorunlar görülür demek doğru değildir. Size verilen tavsiyeler uymanız çok önemli,bazı tecürbeler yaşayarak kazanılır ,bu tecrübenin sizi soğutmaması adına 3.5 cm lik discusla hobiye başlamayın derim. Bu boy discus için daha başlangıçtır ve ciddi anlamda tecrübe gerektirir. Boy bu anlamda özellikle discusta çok önemlidir.
Discus için belli yaştan yada aydan sonra parazitlenme diye birşey söz konusu değildir. Yani şu kadarlık discusta parazit olur yada parazit tabanlı sorunlar görülür demek doğru değildir. Size verilen tavsiyeler uymanız çok önemli,bazı tecürbeler yaşayarak kazanılır ,bu tecrübenin sizi soğutmaması adına 3.5 cm lik discusla hobiye başlamayın derim. Bu boy discus için daha başlangıçtır ve ciddi anlamda tecrübe gerektirir. Boy bu anlamda özellikle discusta çok önemlidir.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.















