ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Baitarian
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Ekim 2019 14:54
Son Ziyaret:
05 Mart 2020 15:39
Toplam Mesaj:
4 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aytürk
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Antalya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
İmza.
SON 4 MESAJI
Dış Filtre Yeterli Oksijen Sağlar Mı? deney
[QUOTE=Flexa]
Aslında tüm nokta bu dediğim yerde bitiyor. Deneyi buna göre yapmalısınız. Örnek olsun diye daha detaylı yazıyorum.
1. Düzenek: Sadece dış filtre
2. Düzenek: Sadece hava taşı
3. Düzenek: Dış filtre + hava taşı
Eğer böyle yapmazsanız, bu sağlıklı bir deney olmaz. Çünkü her deneyin kendi içerisinde de olsa bir kontrol grubu olmalı. Sizde kontrol grubu zaten yok. O nedenle sonuçları mukayese edebileceğiniz düzenekler lazım. Örneğin 1. düzenekte 3ppm, 2. düzenekte 5ppm çıkıp 3. düzenekte 4ppm çıkabilir. Biz deney yaparken bu tür manasız, ama gözden kaçan şeyler olduğu için manasız olan sonuçlarla çok karşılaşıyoruz. Bu nedenle ya kontrol grupları ya da mukayese grupları olması lazım.[/QUOTE]
Üstad ne yaptın, sci yayın çıkaracağız az kaldı :) Değişken olmayan şartlarda (balık sayısı, su devridaimi, sıcaklık vb) sadece belli şartları değiştirerek ölçüm yaptım. Dediğim gibi, aklıma geldi yaptım. Sonuçları da paylaşmak istedim. Yürütücüsü ya da yardımcısı olduğum araştırmalarda elbette belli değerlere sabit kalacağız, ama bu basit bir deneme.
[QUOTE=Flexa]Ayrıca bu şekilde düzenek kurarsanız, her bir faktörün ayrı ayrı etkisini anlamış olursunuz. Sizin kurduğunuz düzenekte çözüme ulaşılabilir bir denklem seti var evet, ama sonuçlar garip. Bir açıklama getirmek gerekiyor buna.[/QUOTE]
Sizin sistem şöyle:
1. Düzenek: Sadece dış filtre = 1.5 ppm
2. Düzenek: Sadece dış filtre (şelale ucu) = 1.78 ppm
3. Düzenek: İç filtre + dış filtre = 6.74 ppm (dış filtre şelale mi burada?) [K] Hayır şelale değil, görsellerde özellikle o kısmı da çektim. Şelale kısmındaki görsele de dikkatli bakılırsa gerek şelale açısı (tartışmaya mahal vermemek için en üstten şelale şeklinde akış oldu), gerekse filtrelerin çalışma durumu genelde gözlenebiliyor. [/K]
4. Düzenek: Dış filtre + hava motoru + hava taşı = 6.56 ppm (hava motoruyla kast ettiğiniz sanırım zaten hava taşını çalıştırmak, ayrı bir şey değil) [K](Tabii ki, hava taşının hortum girişine dış hava motoru takarak çalışır hale getirdim. Ona bakarsanız sizin de belirtmediğiniz bir şey belirteyim, iç filtre ve dış filtrenin birim zamanda içeriye verdiği hava miktarı da eşit olmalı stabil bir test için, ama dediğim gibi basit bir deneme planladım:) ) [/K]
Şimdi bunları analiz edelim, 1. düzenek iyi çünkü bana tek başına dış filtreyi veriyor. Şelale ucu olan ikinci düzenekle çok farkı olmadığı için ortalama 1.65ppm diyelim biz buna. Çünkü 3. düzenekte ne yaptığınızı bilemediğim için ikisinin ortalamasını alıyorum.
3. Düzenekte bir bildiğimiz (dış filtre) bir de bilmediğimiz (iç filtre) parametresi var. 6.74-1.65 yaparsak 5.09 ppm'lik bir katkının iç filtreden geldiğini görüyoruz.
Şimdi 4. düzeneğe bakalım. Dış filtre + hava taşı = 6.56 ppm. Demek ki hava taşı 6.56-1.5= 5.06 ppm'lik bir katkı yapmış olmalı.
Buradan elde ettiğimiz sonuçlar:
Dış filtre = 1.5 ppm
Dış filtre (şelale mod) = 1.8 ppm
İç filtre = 5.1 ppm
Hava taşı = 5.1 ppm
[QUOTE=Flexa]İç filtre ile hava taşının neredeyse aynı çıkmasının tesadüf olması gerekir. Sorunlardan biri de ne iç filtreyi görüyoruz ne de hava taşını. Ben manzarayı görmek isterdim şahsen. Elde sadece isimler ve veriler var. Hava taşı teknik olarak çok daha fazla baloncuk çıkarıyor, o iç filtre nasıl bir iç filtre ki aynı miktarda havayı karıştırıyor? Daha büyük bir hava taşı koyup bunu test etmek gerek örneğin, ya sonuç pek farklı çıkmazsa? Teknik olarak çıkması gerek çünkü dış filtre ile arasında 3-4 kat bir fark var. O halde hava taşının boyutu da burada büyük bir etmen olmalı.[/QUOTE]
Üstte dediğim gibi, bastıkları hava miktarını teknik olarak ölçümlemek lazım. Ciddi markalar olmadığı için teknik döküman aramadım; zira iç filtrenin markasını bile bilmiyorum, basit bir şey. Dış filtre ise dakikada 3 lt hava basabiliyor, Resun AIR 3000. İç filtrenin ne kadar hava bastığı konusunda bilgi yok.
[QUOTE=Flexa]Dış filtrenin şelale modunda 0.3 ppm'lik bir fark yaratıyor olması da pek akla yatkın gelmiyor. Çünkü o senaryoda ben akvaryumun içerisinde bir sürü hava kabarcığı dolaştığını görüyorum. Bu noktada sizin şelaleden çıkan tazyikle, onu suya veriş açınız bile bir etmen oluşturuyor. Gerekirse onu farklı açılarla, biçimlerde denemeniz gerekiyor. Yani sadece şelale filtreyi ölçmek yeterli değil, ne şekilde (farklı düzeneklerle) de ölçüp sonuç farklarını görmeniz lazım. Belki benim şelale kullanış biçimim çok daha efektif? Bunu test etmeden, sizin şelale etkisiz demeniz söz konusu dahi olamaz. Ben sizin inefektif yolla koymadığınızı bilemiyorum çünkü şu durumda.[/QUOTE]
Belirttiğim gibi üstte. Görselde de var dikkatli bakarsanız.
[QUOTE=Flexa]Bir diğer sorun ise iç filtre ve hava taşının da yüzey dalgalanması yapıyor oluşu. Dolayısıyla aslında onların etkilerine dış filtrenin etkisi içsel olarak dahil hep. Fakat benim hava taşı yüzeyimi dış filtremden daha çok dalgalandırıyor. Örneğin hava taşıyla sonucum 3 ppm, dış filtreyle 2 ppm ise, buradan hava taşının fark yarattığını söyleyemem. Farkı yaratan şey, hava taşının yüzeyi daha fazla dalgalandırmış olmasıdır. Çıkan baloncukların etkisi 0.3 ppm iken, dalgalanmanın 0.7 ppm olup olmadığını ölçme imkanınız yok.[/QUOTE]
Tamamen doğru. Fakat bu değerler çıkarıldığında dahi fark ciddi düzeyde. Ayrıca, zaten kullanım şartları içinde dış+hava taşı olduğu için, gerçek hayat senaryosuyla aynı. Yani ben bunları zaten ayrı ayrı kullanmayacağım, dolayısıyla nihai değer benim işime yarayan.
[QUOTE=Flexa]Özetle demek istediğim, iyi niyetiniz kesinlikle takdire şayan. Güzel de bir deneme yapmışsınız. Ama bunun gibi karmaşık bir konuyu böyle bir düzenekle ispatlama imkanınız ne yazık ki yok. Ben buraya daha bir sürü madde yazabilirim bunlarla alakalı. Bilim dünyasında bu nedenle zorlanıyoruz. Bazen yeri geliyor çok başarılı ismin yaptığı deney bile benzer açıklıklar sergileyebiliyor. Birisi gelip o açıklığı kapattığında sonucun bambaşka, evet gerçekten bambaşka olduğunu görüyoruz. Öyle ki bunu kasten yapanlar bile var. Bunu nasıl örnek vereyim... Mesela dış filtreyi kötülemek isteyen biri şelaleyi en verimsiz şeklinde yerleştirip öyle ölçüm yapıyor ve bakın sonuç kötü diyor. Bilim dünyasında bile var böyle şeyler ne yazık ki.
Kesinlikle sizin böyle bir şey yaptığınızı söylemiyorum, sakın yanlış anlamayın [:)] Sadece bilimde bile olup bitenlere örnek vermek adına söyledim. Hobiyle ilgilendiğiniz için bu tür detayların gözden kaçması kadar doğal bir durum yok. Ben yıllardır bu tür deneylerin, çalışmaların içerisinde olduğum için ister istemez yakalıyorum.
Eğer bu dediklerime dikkat eden, daha kapsamlı düzenekler kurup paylaşırsınız, bizzat ben çok müteşekkir olurum. Böyle çalışmaları görüp, hobi içerisinde yaygınlaşmasını en çok isteyenlerden biri benim inanın. Fakat bir şeyi yaparkenki niyetimiz kadar, onu doğru biçimde yapışımız da önemli. Çünkü bilginin doğruluğu buna bağlı. O nedenle biraz titiz davranıyorum, umarım alınmazsınız [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim, teknik detaylarına ulaşabileceğim düzenekler olursa, hele hele de en önemlisi vaktim olursa seve seve yaparım. Bu arada hava taşının boyutları 3,7*3,7*7,3 cm.
[QUOTE=Flexa]
Aslında tüm nokta bu dediğim yerde bitiyor. Deneyi buna göre yapmalısınız. Örnek olsun diye daha detaylı yazıyorum.
1. Düzenek: Sadece dış filtre
2. Düzenek: Sadece hava taşı
3. Düzenek: Dış filtre + hava taşı
Eğer böyle yapmazsanız, bu sağlıklı bir deney olmaz. Çünkü her deneyin kendi içerisinde de olsa bir kontrol grubu olmalı. Sizde kontrol grubu zaten yok. O nedenle sonuçları mukayese edebileceğiniz düzenekler lazım. Örneğin 1. düzenekte 3ppm, 2. düzenekte 5ppm çıkıp 3. düzenekte 4ppm çıkabilir. Biz deney yaparken bu tür manasız, ama gözden kaçan şeyler olduğu için manasız olan sonuçlarla çok karşılaşıyoruz. Bu nedenle ya kontrol grupları ya da mukayese grupları olması lazım.[/QUOTE]
Üstad ne yaptın, sci yayın çıkaracağız az kaldı :) Değişken olmayan şartlarda (balık sayısı, su devridaimi, sıcaklık vb) sadece belli şartları değiştirerek ölçüm yaptım. Dediğim gibi, aklıma geldi yaptım. Sonuçları da paylaşmak istedim. Yürütücüsü ya da yardımcısı olduğum araştırmalarda elbette belli değerlere sabit kalacağız, ama bu basit bir deneme.
[QUOTE=Flexa]Ayrıca bu şekilde düzenek kurarsanız, her bir faktörün ayrı ayrı etkisini anlamış olursunuz. Sizin kurduğunuz düzenekte çözüme ulaşılabilir bir denklem seti var evet, ama sonuçlar garip. Bir açıklama getirmek gerekiyor buna.[/QUOTE]
Sizin sistem şöyle:
1. Düzenek: Sadece dış filtre = 1.5 ppm
2. Düzenek: Sadece dış filtre (şelale ucu) = 1.78 ppm
3. Düzenek: İç filtre + dış filtre = 6.74 ppm (dış filtre şelale mi burada?) [K] Hayır şelale değil, görsellerde özellikle o kısmı da çektim. Şelale kısmındaki görsele de dikkatli bakılırsa gerek şelale açısı (tartışmaya mahal vermemek için en üstten şelale şeklinde akış oldu), gerekse filtrelerin çalışma durumu genelde gözlenebiliyor. [/K]
4. Düzenek: Dış filtre + hava motoru + hava taşı = 6.56 ppm (hava motoruyla kast ettiğiniz sanırım zaten hava taşını çalıştırmak, ayrı bir şey değil) [K](Tabii ki, hava taşının hortum girişine dış hava motoru takarak çalışır hale getirdim. Ona bakarsanız sizin de belirtmediğiniz bir şey belirteyim, iç filtre ve dış filtrenin birim zamanda içeriye verdiği hava miktarı da eşit olmalı stabil bir test için, ama dediğim gibi basit bir deneme planladım:) ) [/K]
Şimdi bunları analiz edelim, 1. düzenek iyi çünkü bana tek başına dış filtreyi veriyor. Şelale ucu olan ikinci düzenekle çok farkı olmadığı için ortalama 1.65ppm diyelim biz buna. Çünkü 3. düzenekte ne yaptığınızı bilemediğim için ikisinin ortalamasını alıyorum.
3. Düzenekte bir bildiğimiz (dış filtre) bir de bilmediğimiz (iç filtre) parametresi var. 6.74-1.65 yaparsak 5.09 ppm'lik bir katkının iç filtreden geldiğini görüyoruz.
Şimdi 4. düzeneğe bakalım. Dış filtre + hava taşı = 6.56 ppm. Demek ki hava taşı 6.56-1.5= 5.06 ppm'lik bir katkı yapmış olmalı.
Buradan elde ettiğimiz sonuçlar:
Dış filtre = 1.5 ppm
Dış filtre (şelale mod) = 1.8 ppm
İç filtre = 5.1 ppm
Hava taşı = 5.1 ppm
[QUOTE=Flexa]İç filtre ile hava taşının neredeyse aynı çıkmasının tesadüf olması gerekir. Sorunlardan biri de ne iç filtreyi görüyoruz ne de hava taşını. Ben manzarayı görmek isterdim şahsen. Elde sadece isimler ve veriler var. Hava taşı teknik olarak çok daha fazla baloncuk çıkarıyor, o iç filtre nasıl bir iç filtre ki aynı miktarda havayı karıştırıyor? Daha büyük bir hava taşı koyup bunu test etmek gerek örneğin, ya sonuç pek farklı çıkmazsa? Teknik olarak çıkması gerek çünkü dış filtre ile arasında 3-4 kat bir fark var. O halde hava taşının boyutu da burada büyük bir etmen olmalı.[/QUOTE]
Üstte dediğim gibi, bastıkları hava miktarını teknik olarak ölçümlemek lazım. Ciddi markalar olmadığı için teknik döküman aramadım; zira iç filtrenin markasını bile bilmiyorum, basit bir şey. Dış filtre ise dakikada 3 lt hava basabiliyor, Resun AIR 3000. İç filtrenin ne kadar hava bastığı konusunda bilgi yok.
[QUOTE=Flexa]Dış filtrenin şelale modunda 0.3 ppm'lik bir fark yaratıyor olması da pek akla yatkın gelmiyor. Çünkü o senaryoda ben akvaryumun içerisinde bir sürü hava kabarcığı dolaştığını görüyorum. Bu noktada sizin şelaleden çıkan tazyikle, onu suya veriş açınız bile bir etmen oluşturuyor. Gerekirse onu farklı açılarla, biçimlerde denemeniz gerekiyor. Yani sadece şelale filtreyi ölçmek yeterli değil, ne şekilde (farklı düzeneklerle) de ölçüp sonuç farklarını görmeniz lazım. Belki benim şelale kullanış biçimim çok daha efektif? Bunu test etmeden, sizin şelale etkisiz demeniz söz konusu dahi olamaz. Ben sizin inefektif yolla koymadığınızı bilemiyorum çünkü şu durumda.[/QUOTE]
Belirttiğim gibi üstte. Görselde de var dikkatli bakarsanız.
[QUOTE=Flexa]Bir diğer sorun ise iç filtre ve hava taşının da yüzey dalgalanması yapıyor oluşu. Dolayısıyla aslında onların etkilerine dış filtrenin etkisi içsel olarak dahil hep. Fakat benim hava taşı yüzeyimi dış filtremden daha çok dalgalandırıyor. Örneğin hava taşıyla sonucum 3 ppm, dış filtreyle 2 ppm ise, buradan hava taşının fark yarattığını söyleyemem. Farkı yaratan şey, hava taşının yüzeyi daha fazla dalgalandırmış olmasıdır. Çıkan baloncukların etkisi 0.3 ppm iken, dalgalanmanın 0.7 ppm olup olmadığını ölçme imkanınız yok.[/QUOTE]
Tamamen doğru. Fakat bu değerler çıkarıldığında dahi fark ciddi düzeyde. Ayrıca, zaten kullanım şartları içinde dış+hava taşı olduğu için, gerçek hayat senaryosuyla aynı. Yani ben bunları zaten ayrı ayrı kullanmayacağım, dolayısıyla nihai değer benim işime yarayan.
[QUOTE=Flexa]Özetle demek istediğim, iyi niyetiniz kesinlikle takdire şayan. Güzel de bir deneme yapmışsınız. Ama bunun gibi karmaşık bir konuyu böyle bir düzenekle ispatlama imkanınız ne yazık ki yok. Ben buraya daha bir sürü madde yazabilirim bunlarla alakalı. Bilim dünyasında bu nedenle zorlanıyoruz. Bazen yeri geliyor çok başarılı ismin yaptığı deney bile benzer açıklıklar sergileyebiliyor. Birisi gelip o açıklığı kapattığında sonucun bambaşka, evet gerçekten bambaşka olduğunu görüyoruz. Öyle ki bunu kasten yapanlar bile var. Bunu nasıl örnek vereyim... Mesela dış filtreyi kötülemek isteyen biri şelaleyi en verimsiz şeklinde yerleştirip öyle ölçüm yapıyor ve bakın sonuç kötü diyor. Bilim dünyasında bile var böyle şeyler ne yazık ki.
Kesinlikle sizin böyle bir şey yaptığınızı söylemiyorum, sakın yanlış anlamayın [:)] Sadece bilimde bile olup bitenlere örnek vermek adına söyledim. Hobiyle ilgilendiğiniz için bu tür detayların gözden kaçması kadar doğal bir durum yok. Ben yıllardır bu tür deneylerin, çalışmaların içerisinde olduğum için ister istemez yakalıyorum.
Eğer bu dediklerime dikkat eden, daha kapsamlı düzenekler kurup paylaşırsınız, bizzat ben çok müteşekkir olurum. Böyle çalışmaları görüp, hobi içerisinde yaygınlaşmasını en çok isteyenlerden biri benim inanın. Fakat bir şeyi yaparkenki niyetimiz kadar, onu doğru biçimde yapışımız da önemli. Çünkü bilginin doğruluğu buna bağlı. O nedenle biraz titiz davranıyorum, umarım alınmazsınız [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim, teknik detaylarına ulaşabileceğim düzenekler olursa, hele hele de en önemlisi vaktim olursa seve seve yaparım. Bu arada hava taşının boyutları 3,7*3,7*7,3 cm.
Dış Filtre Yeterli Oksijen Sağlar Mı? deney
[B]Merhaba,
Sorulara tek tek yanıt vereyim:
Birincisi, bu deneyin %100 güvenilir olması adına yapılacak çalışmalar, usuller zaten belli; bu konuda araştırmacı olarak zaten durumun farkındayım. Her ne kadar üstte bazı kısımlara itiraz edilse de, başlıktaki sorunun yanıtını bulma amaçlı deneme yaptım. Zira takdir edersiniz ki, bir günümü buna ayırmam hayli zor olurdu. Aradığım cevabı da, bazı arkadaşların aksine aldım: DIŞ FİLTRE YETMİYOR :) Stok yoğunluğuna girmeyeceğim; eleştiri almamak için durumun farkında olduğumu belirtmiştim. Fakat bir hafta yaşamaz diyen arkadaşa selam olsun, 1.5aydır balıklarım gayet iyiler [:)] Sadece filtrenin bozulup iki gün çalışmaması sonucunda teleskop kaybettim, bu sorunu da giderdim. Fakat yoğunluk durumunu değiştireceğimi üstte belirtmiştim. O konuya tekrar değinmek istemiyorum, anlaşılmıştır umarım.
@Flexa , aslında şaibeli değil sonuçlar. Birkaç gündür sadece dış filtre takılıydı, dolayısıyla birinci değer normal. Bir ya da iki saat aralıklarla alınan ek tedbirlerin, bu denli artışa sebep olması da normal, zira ekranda göründüğü gibi saturasyon oranı da doğruluyor farkı. Hocam yapma ilk kez prob tutmuyoruz [:)))]. Burda benim eleştireceğim tek nokta, saat aralıklarını 3-4 saat gibi daha uzun tutmaktı net rakam almak adına. Zira sadece dış filtre ile uzun süredir sabit kalan bir akvaryumdan bahsediyoruz. Bunu da kafaya takmıyorum, çünkü aradaki yüksek fark, bana anlamam gereken şeyi anlamamda yardımcı oldu yeterince: Dış filtrenin yetersiz olduğu gerçeği. Mesela 4. senaryoda sistemi fazla bekleyemedim, ama dün sistemi öyle bıraktım. Şimdi yaptığım ölçümde de hava motoru+hava taşı+dış filtre ile (4.senaryo) 6,70 mg/L aldım. Yani sonuçlarda çok ciddi bir fark yok.
[QUOTE=ceyh]Ben bu deneyin başlıktaki soruya cevap verdiğini düşünmüyorum, bu anlamda herhangi bir tartışmayı sonlandıracak çıktılar da yok ne yazık ki.
Bana göre bu deney şunu gösteriyor; "Hacim ve canlı yükü oranı kırmızı bölgede olan (canlı yükü hacme göre aşırı fazla olan) bir tankın ihtiyaçlarını genel olarak kabul gören çözümlerle karşılamak mümkün olmayacaktır." Burada sadece O2 de değil, diğer su değerlerini de canlılar için ideal seviyelerde tutmak zora giriyor, ki bu konuda çoğunluk zaten uzun zamandır hemfikir.
Bu deneyin başlıktaki soruya net bir cevap verebilmesi ancak ve ancak farklı koşullarda (hacim ve canlı yükü oranı anlamında) defalarca tekrarlanması ve hep aynı sonuca ulaşılması ile mümkün olabilir.
Yanlış anlaşılmasın, sonuçları açısından çok değerli bir paylaşım, ama dediğim gibi, bana göre şu haliyle cevapladığı soru farklı.[/QUOTE]
Önermenize katılmıyorum. Ama şu şekilde olursa mutabık kalabiliriz: "Hacim ve canlı yükü oranı kırmızı bölgede olan (canlı yükü hacme göre aşırı fazla olan) bir tankın oksijen ihtiyacını, dış filtre ile tek başına karşılamak mümkün olmayacaktır." Bir de defalarca denemekten kasıt nedir? Bir çok deney bile azami üç tekerrürlü yapılıyor :) Ama balıkları optimum düzeyde tuttuğum zamanda da bu denemeleri yapıp sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=OKIRATLI]Merhabalar,
Suyun içindeki oksijen konsantrasyonunun artması sadece suyun yüzeyinin dalgalanması yada hava motoru ile hava verilmesi ile ilgili değil, hava ve su arasındaki yüzey alanı + su içindeki ve hava içindeki oksijen konsantrasyonları arasındaki fark + su içindeki canlıların ne kadar oksijen tükettiği + suyun sıcaklığı + filtreden akan su miktarı ve şekli ile ilgilidir. Buradaki değerlerden her hangi bir birimin değişmesi sonucu değiştirir. Sonuçta parametreler çok ve değişken. Kolay gelsin.[/QUOTE]
Merhaba, bahsettiğiniz değişkenler adı üzerinde değişken. Fakat deney düzeneğinde bu değerlerin hemen hemen hiçbiri değişmedi. Belki balıklar nispeten fazla oksijeni bulunca daha fazla tüketmişlerdir :) Dış filtre debisi sabit, su sıcaklığı sabit, canlıların kullandığı oksijen miktarı bu denli büyük bir değişim yapmadığı için gözardı edilebilir, konsantrasyon farkı da zaten öğrenmeye çalıştığımız parametre.
Olumlu-olumsuz yorumlar için teşekkür ederim. Balık stoğunu azalttığımda, denemeyi tekrarlayacağım.
[/B]
[B]Merhaba,
Sorulara tek tek yanıt vereyim:
Birincisi, bu deneyin %100 güvenilir olması adına yapılacak çalışmalar, usuller zaten belli; bu konuda araştırmacı olarak zaten durumun farkındayım. Her ne kadar üstte bazı kısımlara itiraz edilse de, başlıktaki sorunun yanıtını bulma amaçlı deneme yaptım. Zira takdir edersiniz ki, bir günümü buna ayırmam hayli zor olurdu. Aradığım cevabı da, bazı arkadaşların aksine aldım: DIŞ FİLTRE YETMİYOR :) Stok yoğunluğuna girmeyeceğim; eleştiri almamak için durumun farkında olduğumu belirtmiştim. Fakat bir hafta yaşamaz diyen arkadaşa selam olsun, 1.5aydır balıklarım gayet iyiler [:)] Sadece filtrenin bozulup iki gün çalışmaması sonucunda teleskop kaybettim, bu sorunu da giderdim. Fakat yoğunluk durumunu değiştireceğimi üstte belirtmiştim. O konuya tekrar değinmek istemiyorum, anlaşılmıştır umarım.
@Flexa , aslında şaibeli değil sonuçlar. Birkaç gündür sadece dış filtre takılıydı, dolayısıyla birinci değer normal. Bir ya da iki saat aralıklarla alınan ek tedbirlerin, bu denli artışa sebep olması da normal, zira ekranda göründüğü gibi saturasyon oranı da doğruluyor farkı. Hocam yapma ilk kez prob tutmuyoruz [:)))]. Burda benim eleştireceğim tek nokta, saat aralıklarını 3-4 saat gibi daha uzun tutmaktı net rakam almak adına. Zira sadece dış filtre ile uzun süredir sabit kalan bir akvaryumdan bahsediyoruz. Bunu da kafaya takmıyorum, çünkü aradaki yüksek fark, bana anlamam gereken şeyi anlamamda yardımcı oldu yeterince: Dış filtrenin yetersiz olduğu gerçeği. Mesela 4. senaryoda sistemi fazla bekleyemedim, ama dün sistemi öyle bıraktım. Şimdi yaptığım ölçümde de hava motoru+hava taşı+dış filtre ile (4.senaryo) 6,70 mg/L aldım. Yani sonuçlarda çok ciddi bir fark yok.
[QUOTE=ceyh]Ben bu deneyin başlıktaki soruya cevap verdiğini düşünmüyorum, bu anlamda herhangi bir tartışmayı sonlandıracak çıktılar da yok ne yazık ki.
Bana göre bu deney şunu gösteriyor; "Hacim ve canlı yükü oranı kırmızı bölgede olan (canlı yükü hacme göre aşırı fazla olan) bir tankın ihtiyaçlarını genel olarak kabul gören çözümlerle karşılamak mümkün olmayacaktır." Burada sadece O2 de değil, diğer su değerlerini de canlılar için ideal seviyelerde tutmak zora giriyor, ki bu konuda çoğunluk zaten uzun zamandır hemfikir.
Bu deneyin başlıktaki soruya net bir cevap verebilmesi ancak ve ancak farklı koşullarda (hacim ve canlı yükü oranı anlamında) defalarca tekrarlanması ve hep aynı sonuca ulaşılması ile mümkün olabilir.
Yanlış anlaşılmasın, sonuçları açısından çok değerli bir paylaşım, ama dediğim gibi, bana göre şu haliyle cevapladığı soru farklı.[/QUOTE]
Önermenize katılmıyorum. Ama şu şekilde olursa mutabık kalabiliriz: "Hacim ve canlı yükü oranı kırmızı bölgede olan (canlı yükü hacme göre aşırı fazla olan) bir tankın oksijen ihtiyacını, dış filtre ile tek başına karşılamak mümkün olmayacaktır." Bir de defalarca denemekten kasıt nedir? Bir çok deney bile azami üç tekerrürlü yapılıyor :) Ama balıkları optimum düzeyde tuttuğum zamanda da bu denemeleri yapıp sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=OKIRATLI]Merhabalar,
Suyun içindeki oksijen konsantrasyonunun artması sadece suyun yüzeyinin dalgalanması yada hava motoru ile hava verilmesi ile ilgili değil, hava ve su arasındaki yüzey alanı + su içindeki ve hava içindeki oksijen konsantrasyonları arasındaki fark + su içindeki canlıların ne kadar oksijen tükettiği + suyun sıcaklığı + filtreden akan su miktarı ve şekli ile ilgilidir. Buradaki değerlerden her hangi bir birimin değişmesi sonucu değiştirir. Sonuçta parametreler çok ve değişken. Kolay gelsin.[/QUOTE]
Merhaba, bahsettiğiniz değişkenler adı üzerinde değişken. Fakat deney düzeneğinde bu değerlerin hemen hemen hiçbiri değişmedi. Belki balıklar nispeten fazla oksijeni bulunca daha fazla tüketmişlerdir :) Dış filtre debisi sabit, su sıcaklığı sabit, canlıların kullandığı oksijen miktarı bu denli büyük bir değişim yapmadığı için gözardı edilebilir, konsantrasyon farkı da zaten öğrenmeye çalıştığımız parametre.
Olumlu-olumsuz yorumlar için teşekkür ederim. Balık stoğunu azalttığımda, denemeyi tekrarlayacağım.
[/B]
Dış Filtre Yeterli Oksijen Sağlar Mı? deney
[B]
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katılan bir akvaryum meraklısıyım. İnternetten ikinci el 50 lt bir akvaryum ve çok sayıda Japon Balığını, uygun bir fiyata aldım. Şu an Japon balıklarım fazla stoklanmış durumda (ikisi büyük yedi adet), ek olarak bir teleskop ve altı adet transgenik zebra balığım var. Bu aşırı stok durumunu zaten değiştireceğim, bu konu hakkında forum sayesinde bilgi sahibi oldum. Şimdi gözlem ve deney kısmına geleyim:
Markasını bilmediğim klasik iç filtrem zaman zaman çalışmama sorunu çıkarıyordu. Buna ek olarak stok yoğunluğu nedeniyle su çok hızlı kirleniyordu. Sunsun 603b dış filtre alıp bunu taktım. Filtrasyon çok daha iyi hale geldi, su berraklaştı, buraya kadar tamam. Fakat Japon balıklarım, kafalarını sudan dışarı çıkarmaya başlamıştı. Yine forumdan, bu durumun oksijen azlığından kaynaklandığını okudum. Ardından dört farklı senaryoya ait test düzeneğini kurarak, sudaki oksijen miktarını saptadım. Oksijen ölçüm cihazı kalibre ve sıfır tuzluluğa ayarlıdır. Ölçümler, akvaryumun mümkün mertebe aynı kısmından yapılmıştır.
Düzenek 1: Sadece dış filtre takılı, çok hafif dalga yapacak şekilde konumlanan hortum ucu; oksijen değerimiz, optimum değer olan 5 ppm'in hayli altında:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191740491.jpg[/IMG]
Düzenek 2: Sadece dış filtre takılı, şelale ucu takılı, dalga yapacak şekilde konumlanan hortum ucu; bekleme sürei 1.5 saat. Oksijen değerimiz, halen optimum değer olan 5 ppm'in hayli altında:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191742561.jpg[/IMG]
Düzenek 3: Adını bilmediğim, standart iç filtre+dış filtre takılı halde iki saat kullanım sonucu elde edilen oksijen değeri, balıklar daha mutlu [:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191746111.jpg[/IMG]
Düzenek 4: Dış filtre+dış hava motoru+hava taşı, vakit azlığından yaklaşık 40 dk kaldı, daha güvenilir sonuç için biraz beklememiz lazımdı ama zamanım kalmadı:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191751251.jpg[/IMG]
Sonuç: Dış filtre, dalgalanma yaptırmak suretiyle yeterli oksijen sağlamıyor. Dolayısıyla, bu değeri yükseltebilmek için ya iç filtre, ya da hava pompası+hava taşı opsiyonunu değerlendirmek daha mantıklı. Sanırım, uzun süren tartışmalar bu vesileyle son bulur.
Saygılar.[/B]
[B]
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katılan bir akvaryum meraklısıyım. İnternetten ikinci el 50 lt bir akvaryum ve çok sayıda Japon Balığını, uygun bir fiyata aldım. Şu an Japon balıklarım fazla stoklanmış durumda (ikisi büyük yedi adet), ek olarak bir teleskop ve altı adet transgenik zebra balığım var. Bu aşırı stok durumunu zaten değiştireceğim, bu konu hakkında forum sayesinde bilgi sahibi oldum. Şimdi gözlem ve deney kısmına geleyim:
Markasını bilmediğim klasik iç filtrem zaman zaman çalışmama sorunu çıkarıyordu. Buna ek olarak stok yoğunluğu nedeniyle su çok hızlı kirleniyordu. Sunsun 603b dış filtre alıp bunu taktım. Filtrasyon çok daha iyi hale geldi, su berraklaştı, buraya kadar tamam. Fakat Japon balıklarım, kafalarını sudan dışarı çıkarmaya başlamıştı. Yine forumdan, bu durumun oksijen azlığından kaynaklandığını okudum. Ardından dört farklı senaryoya ait test düzeneğini kurarak, sudaki oksijen miktarını saptadım. Oksijen ölçüm cihazı kalibre ve sıfır tuzluluğa ayarlıdır. Ölçümler, akvaryumun mümkün mertebe aynı kısmından yapılmıştır.
Düzenek 1: Sadece dış filtre takılı, çok hafif dalga yapacak şekilde konumlanan hortum ucu; oksijen değerimiz, optimum değer olan 5 ppm'in hayli altında:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191740491.jpg[/IMG]
Düzenek 2: Sadece dış filtre takılı, şelale ucu takılı, dalga yapacak şekilde konumlanan hortum ucu; bekleme sürei 1.5 saat. Oksijen değerimiz, halen optimum değer olan 5 ppm'in hayli altında:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191742561.jpg[/IMG]
Düzenek 3: Adını bilmediğim, standart iç filtre+dış filtre takılı halde iki saat kullanım sonucu elde edilen oksijen değeri, balıklar daha mutlu [:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191746111.jpg[/IMG]
Düzenek 4: Dış filtre+dış hava motoru+hava taşı, vakit azlığından yaklaşık 40 dk kaldı, daha güvenilir sonuç için biraz beklememiz lazımdı ama zamanım kalmadı:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191751251.jpg[/IMG]
Sonuç: Dış filtre, dalgalanma yaptırmak suretiyle yeterli oksijen sağlamıyor. Dolayısıyla, bu değeri yükseltebilmek için ya iç filtre, ya da hava pompası+hava taşı opsiyonunu değerlendirmek daha mantıklı. Sanırım, uzun süren tartışmalar bu vesileyle son bulur.
Saygılar.[/B]
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
[B]Herkese merhaba,
Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü'nde çalışan bir veteriner hekimi/araştırmacıyım. Çalışma alanım tuzlu su balıkları, fakat ofisime bir adet tatlı su akvaryumu kurarak bu hobiye başladım. Burda hem okuyacak, hem de belli başlı paylaşımlarda bulunacağım. Sevgiler.[/B]
[B]Herkese merhaba,
Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü'nde çalışan bir veteriner hekimi/araştırmacıyım. Çalışma alanım tuzlu su balıkları, fakat ofisime bir adet tatlı su akvaryumu kurarak bu hobiye başladım. Burda hem okuyacak, hem de belli başlı paylaşımlarda bulunacağım. Sevgiler.[/B]
SON MESAJLAR
- Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 07:13
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 04:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
KULLANICILAR
- 60 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
florasan,
ciways,
LeafyAqua,
fikret43,
BettaFishHobim,
osmandbnl,
Emerse,
Omer1881,
yeekim,
0rnn,
ezzalisi,
BadgeR,
sina cen,
sinan1166,
Hoppala,
SeaWorld,
EKAR,
wtreals,
burakinal,
Öğretmen Ali,
zen666,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Ramazanbet,
Street Parrot,
Rafayel,
Umt61,
TuranATAKAN,
İsmail YILDIRIM,
emrahdm,
abunil,
cancoma,
orcrist,
Formicasmind,
Kemalk41,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
