ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
jildrime
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Nisan 2010 17:05
Son Ziyaret:
11 Kasım 2017 20:59
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
yildirim cetin
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1984
Yaş:
41
İl:
Istanbul
Meslek:
Elektronik mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
yildirim cetin
SON 5 MESAJI
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Galiba biraz daha incelemem gerekecek, Atman106 85 watt lık bir değere sahip, aylık teoride 12,5 lira gibi bir gidere sahip gerçekte 17-18 lira gibi bir değer olabileceğini düşünüyorum tabiki bu değerlere harcamayı gerektircek akvaryumlar olabilir fakat 240 lt lik bir akvaryumda daha az harcıyanı varken böyle birşey kullanmayı istemiyorum, gerçekten ekonomi yapmaktan ziyade enerji sarfiyatı yapmamayı amaçlıyorum,
Kısa araştırmamda Rio 17-Hf diye bir model buldum 45 watt ve 4500 lt/h kapasiteye sahip uygun olabilir belki,
Galiba biraz daha incelemem gerekecek, Atman106 85 watt lık bir değere sahip, aylık teoride 12,5 lira gibi bir gidere sahip gerçekte 17-18 lira gibi bir değer olabileceğini düşünüyorum tabiki bu değerlere harcamayı gerektircek akvaryumlar olabilir fakat 240 lt lik bir akvaryumda daha az harcıyanı varken böyle birşey kullanmayı istemiyorum, gerçekten ekonomi yapmaktan ziyade enerji sarfiyatı yapmamayı amaçlıyorum,
Kısa araştırmamda Rio 17-Hf diye bir model buldum 45 watt ve 4500 lt/h kapasiteye sahip uygun olabilir belki,
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Dalga motoru olarak hydro koralia düşünmüyorum, hem fiyat olarak hem üstünde kontrol sistemi yapacağım için bazı müdahelelerim olacak, bu yüzden çöpe gitme olasılığına karşı daha uygun fiyatlı modellere yöneldim.
Sump motoru olarak 2 adet aqua bee up 2000 lt kullanmayı düşünüyorum Serkan Bey'in yönlendirmesi yardımıyla, muhtemelen kontrol sistemime bunlarıda dahil ederim, ( tek adet yerine çift adet kullanma sebebim dediğim gibi kontrol sistemi ile daha iyi bir akvaryum hakimiyeti kurmak. )
Protein skimmerıda araştırıp karar vereceğim.
Mobilya ve Akvaryumu yaptırdıktan sonra malzemelerimi alıp sumpı tasarlarım artık. bu arada refigium yeri dediğim gibi balıklar için suya alışma ve karantina bölgesi, zamanlada cesaret edip becerebileceğime inanırsam refigium olarak kullanacağım, ayrıca Turf sistemi nedir? biraz araştırdım fakat çok sonuç alamadım, inceleyebilceğim bir link varsa sevinirim.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
Yükseklite 60 değil 50 cm daha geniş kenarlı bir akvayum istiyorum, onun için 80 boy 60 en 50 yükseklik değerlerini planladım.
Dalga motoru olarak hydro koralia düşünmüyorum, hem fiyat olarak hem üstünde kontrol sistemi yapacağım için bazı müdahelelerim olacak, bu yüzden çöpe gitme olasılığına karşı daha uygun fiyatlı modellere yöneldim.
Sump motoru olarak 2 adet aqua bee up 2000 lt kullanmayı düşünüyorum Serkan Bey'in yönlendirmesi yardımıyla, muhtemelen kontrol sistemime bunlarıda dahil ederim, ( tek adet yerine çift adet kullanma sebebim dediğim gibi kontrol sistemi ile daha iyi bir akvaryum hakimiyeti kurmak. )
Protein skimmerıda araştırıp karar vereceğim.
Mobilya ve Akvaryumu yaptırdıktan sonra malzemelerimi alıp sumpı tasarlarım artık. bu arada refigium yeri dediğim gibi balıklar için suya alışma ve karantina bölgesi, zamanlada cesaret edip becerebileceğime inanırsam refigium olarak kullanacağım, ayrıca Turf sistemi nedir? biraz araştırdım fakat çok sonuç alamadım, inceleyebilceğim bir link varsa sevinirim.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
Yükseklite 60 değil 50 cm daha geniş kenarlı bir akvayum istiyorum, onun için 80 boy 60 en 50 yükseklik değerlerini planladım.
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Öncelikle hepinize merhaba,
Uzun süredir okuduğum makaleler ve forumlar sayesinde yeni bir deniz akvaryumu kurmayı planlıyorum fakat çok okumakla beraber, kafamda oturmayan bazı noktalar var ve sizlerden yardım bekliyorum.
Akvaryum 80*60*50 boyutlarında olacak, yani 240 litre. Mobilya dolap kısmında bir adet sump olacak daha boyutlarına karar vermedim, fakat sumpın içinde refigium bölümü ( başlangıçta sadece karantina bölgesi olarak kullanmayı düşünüyorum, zaman ve tecrübeyle refigium oturtmayı planlıyorum ). kafamdaki sump modeli ekli resimde mevcut, boyutlarıda aldığım dolaba göre kendim yapmayı umuyorum. ( akrilikten ). Özel olarak beslemeyi düşündüğüm bir canlı yok çünkü ne beslersem besliyeyim zamanla değişiklik yapacağımı biliyorum. Fakat çok az sayıda ve basit mercan türleri ve genelde balık beslerim. Aydınlatma işine hiç takılmıyorum, kendim zevkime göre bir şeyler yaparım. ( tabiki uygun değerlerde ).
Aşağıda sump modelini evdeki bilgisayarımda çizim programı olmadığı için paintte çizdim, refigium bölgesinde akıntı fazla olmasın diye alt tarafından fazla akıntıyı böleceğim görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim. Birde şu sorum olacak refigium PS den öncemi olmalı yoksa benimde yaptığım gibi sonramı?

şimdi takıldığım noktalara gelirsek,
* Protein skimmer olarak Bubble Magus alacağım, yurt dışı forumlarında okuduğum kadarıyla çok iyi tepkiler almış fakat model seçiminde
NAC5A 300 - 500 lt
NAC6A 400 - 600 lt
NAC7 500- 700 lt
Bu üçü arasında kaldım, çünkü bazı yerde protein skimmer kapasitesi üç katı olsun diyen var, bazı yerde bire bir olsun, herkesin tecrübesi vardır fakat benim kurcağım akvaryum için en ideali hangisidir. ( NAC5A 11W - NAC6A ve NAC7 28W buda demek oluyorki 28 Wattlık motor ayda 2,5 lira teoride gerçekte 4 lira daha fazla elektrik harcayacak 11 WAttlı motora göre, az bir miktar gibi gözükebilir fakat bunlar üst üste binerek enerji sarfiyatı oluşturuyor.) Onun için NAC5a yeterli gelirmi yoksa diğerlerinden birini mi almalıyım?
*Sump geri dönüş motoru, bence protein skimmer kadar önemli çünkü sumpta saat başına yapması gereken döngüyü sadece bu motor belirliyor. saatte kaç litrelik döngü yapan motor önerirsiniz sumpın 120 litre olduğunu varsayarak,
Aquabee up 2000 yeterli midir? ( 15 wattlık modeli )
*Dalga motoru, seçimi besliyeceğim canlılara göre yapılmalı fakat 2 adet alarak ve basit bir kontrol devresi tasarlarsam üstesinden gelirim diye düşünüyorum.
Bir adet Seio 2400 lt/h ve bir adet Resun Wavemaker 4000 lt düşünüyorum, bunlar yeterlimidir?
Sizin yönlendirmelerinizle ilk adımları atmayı planlıyorum, her şeyi planlamadan bu işe girişmeyi düşünmüyorum. Uzun bir yazı yazdım fakat sorabildiğim kadarını paylaşmak istedim.
Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Öncelikle hepinize merhaba,
Uzun süredir okuduğum makaleler ve forumlar sayesinde yeni bir deniz akvaryumu kurmayı planlıyorum fakat çok okumakla beraber, kafamda oturmayan bazı noktalar var ve sizlerden yardım bekliyorum.
Akvaryum 80*60*50 boyutlarında olacak, yani 240 litre. Mobilya dolap kısmında bir adet sump olacak daha boyutlarına karar vermedim, fakat sumpın içinde refigium bölümü ( başlangıçta sadece karantina bölgesi olarak kullanmayı düşünüyorum, zaman ve tecrübeyle refigium oturtmayı planlıyorum ). kafamdaki sump modeli ekli resimde mevcut, boyutlarıda aldığım dolaba göre kendim yapmayı umuyorum. ( akrilikten ). Özel olarak beslemeyi düşündüğüm bir canlı yok çünkü ne beslersem besliyeyim zamanla değişiklik yapacağımı biliyorum. Fakat çok az sayıda ve basit mercan türleri ve genelde balık beslerim. Aydınlatma işine hiç takılmıyorum, kendim zevkime göre bir şeyler yaparım. ( tabiki uygun değerlerde ).
Aşağıda sump modelini evdeki bilgisayarımda çizim programı olmadığı için paintte çizdim, refigium bölgesinde akıntı fazla olmasın diye alt tarafından fazla akıntıyı böleceğim görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim. Birde şu sorum olacak refigium PS den öncemi olmalı yoksa benimde yaptığım gibi sonramı?

şimdi takıldığım noktalara gelirsek,
* Protein skimmer olarak Bubble Magus alacağım, yurt dışı forumlarında okuduğum kadarıyla çok iyi tepkiler almış fakat model seçiminde
NAC5A 300 - 500 lt
NAC6A 400 - 600 lt
NAC7 500- 700 lt
Bu üçü arasında kaldım, çünkü bazı yerde protein skimmer kapasitesi üç katı olsun diyen var, bazı yerde bire bir olsun, herkesin tecrübesi vardır fakat benim kurcağım akvaryum için en ideali hangisidir. ( NAC5A 11W - NAC6A ve NAC7 28W buda demek oluyorki 28 Wattlık motor ayda 2,5 lira teoride gerçekte 4 lira daha fazla elektrik harcayacak 11 WAttlı motora göre, az bir miktar gibi gözükebilir fakat bunlar üst üste binerek enerji sarfiyatı oluşturuyor.) Onun için NAC5a yeterli gelirmi yoksa diğerlerinden birini mi almalıyım?
*Sump geri dönüş motoru, bence protein skimmer kadar önemli çünkü sumpta saat başına yapması gereken döngüyü sadece bu motor belirliyor. saatte kaç litrelik döngü yapan motor önerirsiniz sumpın 120 litre olduğunu varsayarak,
Aquabee up 2000 yeterli midir? ( 15 wattlık modeli )
*Dalga motoru, seçimi besliyeceğim canlılara göre yapılmalı fakat 2 adet alarak ve basit bir kontrol devresi tasarlarsam üstesinden gelirim diye düşünüyorum.
Bir adet Seio 2400 lt/h ve bir adet Resun Wavemaker 4000 lt düşünüyorum, bunlar yeterlimidir?
Sizin yönlendirmelerinizle ilk adımları atmayı planlıyorum, her şeyi planlamadan bu işe girişmeyi düşünmüyorum. Uzun bir yazı yazdım fakat sorabildiğim kadarını paylaşmak istedim.
Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Akvaryuma Fanlı Soğutma Sistemi (Fotolu)
Engin Bey anladığım kadarıyla fanlar silikonlanmış, komple modül değil,
Fan yönü konusundada şöyle bir teorim var,
zaten gönderilen hava ile soğutmadan çok ısıtma yapılır, mesela hava 30 C derece suyun sıcaklığı 25 C derece sıcak havayı gönderdiğimizde suyun ısınacağını varsayıyorum, buharlaşmayı göz ardı edersek.
Hangi yöntemle daha çok buharlaşma olur mantığına gelirsek, bence kesinlikle suyun üzerindeki nemli havayı dışarı atarak kenarlardan giriş yapan nispeten daha kuru hava sayesinde, daha çok buharlaşma olacağını düşünüyorum, ayrıca ufakta olsa suyun üzerindeki basıncı bölgesel ve anlık olarak yer yer azaltıyoruz,
Bunları hep teoride düşündüm kendim böyle birşey uygulamadım, uygulamada farklı faktörler varsa lütfen bilgilendiriniz
Engin Bey anladığım kadarıyla fanlar silikonlanmış, komple modül değil,
Fan yönü konusundada şöyle bir teorim var,
zaten gönderilen hava ile soğutmadan çok ısıtma yapılır, mesela hava 30 C derece suyun sıcaklığı 25 C derece sıcak havayı gönderdiğimizde suyun ısınacağını varsayıyorum, buharlaşmayı göz ardı edersek.
Hangi yöntemle daha çok buharlaşma olur mantığına gelirsek, bence kesinlikle suyun üzerindeki nemli havayı dışarı atarak kenarlardan giriş yapan nispeten daha kuru hava sayesinde, daha çok buharlaşma olacağını düşünüyorum, ayrıca ufakta olsa suyun üzerindeki basıncı bölgesel ve anlık olarak yer yer azaltıyoruz,
Bunları hep teoride düşündüm kendim böyle birşey uygulamadım, uygulamada farklı faktörler varsa lütfen bilgilendiriniz
Akvaryuma Fanlı Soğutma Sistemi (Fotolu)
Güzel bir sistem hazırlamışsınız tebrikler,
Fan yönlerini nasıl yerleştirdiniz?
Bu sistemde soğutma işleminin, suyun buharlaşması ile gereken enerjiyi sudan alarak gerçekleştiğini düşünüyorum,
Suyun buharlaşması bulunduğu hava ortamın basıncıyla ters orantılıdır, yani suya uygulanan basınç azaldıkça buharlaşma artacaktır,
Bence fanların yönü içerdeki havayı dışarı atacak şekilde olmalıdır, belki sizde böyle yerleştirdiniz sadece açıklayıcı olsun diye söylemek istedim
Teşekkürler
Güzel bir sistem hazırlamışsınız tebrikler,
Fan yönlerini nasıl yerleştirdiniz?
Bu sistemde soğutma işleminin, suyun buharlaşması ile gereken enerjiyi sudan alarak gerçekleştiğini düşünüyorum,
Suyun buharlaşması bulunduğu hava ortamın basıncıyla ters orantılıdır, yani suya uygulanan basınç azaldıkça buharlaşma artacaktır,
Bence fanların yönü içerdeki havayı dışarı atacak şekilde olmalıdır, belki sizde böyle yerleştirdiniz sadece açıklayıcı olsun diye söylemek istedim
Teşekkürler
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı pianoƒish, 14:36
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 10:41
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 10:41
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 10:34
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
KULLANICILAR
- 110 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
aquaticathearmi,
umitlee,
sina cen,
Urar,
Hidro Dinamik,
İnci Kefali,
aredhelrim,
waterproof,
Oozer3466,
Smet200146,
youngaquarist,
Deoxyss,
Tatar10,
ngerekli,
nikon_,
yeekim,
muhammedcoskun,
Formicasmind,
yns325,
EKAR,
zen666,
abunil,
Piranhabull06,
ciways,
stopsound,
karidesrehberi,
bysmokin,
hasancn,
Burak PEKDEMİR,
Öğretmen Ali,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
HalilSefaa,
Soner.x,
Ylmzuslu,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
GvZ27,
Sekmez,
Byturk77,
Can78,
AquaVita,
Standart Moss,
şansal,
omerdonmez,
Flytheshrimp,
reprise,
Pandkoal,
Aguamentist,
Gökdeniz Kale,
YAYD06,
oguzozt,
JujuSeri,
drersayan,
MehmetEgemen,
Denizhann,
Wolkan,
metsi,
Kturan06,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
