ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
initiO
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Nisan 2013 20:46
Son Ziyaret:
11 Nisan 2014 00:30
Toplam Mesaj:
6 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aykut Şahin
Doğum Tarihi:
02 Haziran 1982
Yaş:
44
İl:
Istanbul
Meslek:
IT Yazılım
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aykut Şahin
SON 6 MESAJI
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
[QUOTE=harunutku]Sump imkanınız varsa tek bir saniye dahi düşünmeyin derim. Ben hep sump yapmaya çalıştım. Sumplı akvaryumlarımın performansından da her zaman çok çok memnun kaldım. Şimdiki akvaryumumda bir de dış filtre deneyeyim dedim ve 200lt tank için tetratec ex1200 kullandım. Hiç ama hiç memnun kalmadım. Çünkü performans çok kısıtlı dış filtrede. Şu an da sumpımı yaptım, newjet 2300 kafa motoruyla beraber kuracağım kısmet olursa. Sump kullanan birisi için dış filtreye geçmek, attan inip eşeğe binmeye benziyor. Arzu ederseniz forumdaki sump-dış filtre tecrübesi olan başka hobicilere de danışabilirsiniz. Onlar da benzer şekilde görüş beyan edeceklerdir. Şiddetle tavsiye ediyorum.[/QUOTE]
[QUOTE=harunutku]Sump imkanınız varsa tek bir saniye dahi düşünmeyin derim. Ben hep sump yapmaya çalıştım. Sumplı akvaryumlarımın performansından da her zaman çok çok memnun kaldım. Şimdiki akvaryumumda bir de dış filtre deneyeyim dedim ve 200lt tank için tetratec ex1200 kullandım. Hiç ama hiç memnun kalmadım. Çünkü performans çok kısıtlı dış filtrede. Şu an da sumpımı yaptım, newjet 2300 kafa motoruyla beraber kuracağım kısmet olursa. Sump kullanan birisi için dış filtreye geçmek, attan inip eşeğe binmeye benziyor. Arzu ederseniz forumdaki sump-dış filtre tecrübesi olan başka hobicilere de danışabilirsiniz. Onlar da benzer şekilde görüş beyan edeceklerdir. Şiddetle tavsiye ediyorum.[/QUOTE]
Eski 1.000 Litrelik bitki tankımda sump vardı memnunda kalmıştım ama kule sistemi olduğu için Co2 kaybım çok fazla oluyordu, şuanki akvaryumumda sump çıkışı en dipte sağda direk oradan vermeyi düşünüyorum. böylece Co2 kaybım olmaz diye düşünüyorum, birde akvaryumdan su çıkış borusuna 24v selenoid su vanası koymayı düşünüyorum, bu hafta karaköyden bakıcam, suyun altından sump'a çıkış vermek elektrik kesildiğinde facia olur. şuan sump filtre malzemelerim mevcut, birde sormak istediğim kaça kaç, yada kaç litrelik bir sump yaptırmam gerekir ?
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
[QUOTE=harunutku] Ben de fikirlerimi paylaşayım
-Aydinlatmanız fazla. Litre başı 0.55-0.6 watt civarı işinizi hayli hayli görecektir. Bence en ideali litre başı yarım watt'tan 10 saat kesintisiz yakmak.
-Gübreyi çok kullanmışsınız başta, bu aydınlatma ve yeni dikilen bitkiler ile birlikte verdiğiniz bütün besini yosunlar kullanır. Çünkü bitkiler ilk dikimi takip eden bir süre, tanka alışana kadar yüksek gelişim ve emilim göstermiyor. Alg ve yosunlar ise aksine yoğun besin olan ortamlarda adaptasyon gerekmeksizin hızlı gelişim gösteriyorlar.
-Bana kalırsa en büyük sorunlarınızdan birisi de filtrasyon. Tankınız aşağı yukarı 320-330 litre gibiymiş. Böyle bir tank için 2000lt/h bir dış filtre veya dengi bir filtrasyon sisteminden azı yeterli filtrasyon ve sirkülasyon sağlayamayacaktır. Tankınızda canlı olmadığı için belki filtrasyon elzem gelmemiştir size ama sirkülasyon çok önemli. Çünkü min sirkülasyonda yosunların yüzeylere tutunması çok kolay. Ve bir kez tutundular mı ne yaparaanız yapın kurtulamazsınız. UV filtre suda dolaşan yosun ve benzeri mikroskopik canlıları yok eder, tankta tutunmuş olanlara bir etkisi olamaz.
-Kimyasal kullanımına çoğunluk gibi ben de doğru bulmuyorum. En sonunda plastik bitki de koyulabilir tanka uğraş zor geliyorsa. Canlı bitkinin esprisi doğallığındaysa ve bazı ayarlarla optimum şartlar sağlanabilecekse ilaç kullanmak bana manasız ve riskli geliyor. Bunlar şahsi görüşlerim tabi, her görüşe saygım var. İşin içinde kimyasal madde olunca mümkün mertebe o işe mesafeli kalmak gerekiyor.
Saygılar[/QUOTE]
Merhaba akvaryumumda sump çıkışı mevcut, aslında sump sisteme çevirmeyi düşünmüştüm, ayrıca elimde kafa motoru için CO2 reaktör mevcut. Sizce sump sistem yapsam faydası olurmu yoksa dış filtremi alayım, sump sistem daha ucuza malolur diye düşünüyoruminitiO 2014-03-31 02:07:57
[QUOTE=harunutku] Ben de fikirlerimi paylaşayım
-Aydinlatmanız fazla. Litre başı 0.55-0.6 watt civarı işinizi hayli hayli görecektir. Bence en ideali litre başı yarım watt'tan 10 saat kesintisiz yakmak.
-Gübreyi çok kullanmışsınız başta, bu aydınlatma ve yeni dikilen bitkiler ile birlikte verdiğiniz bütün besini yosunlar kullanır. Çünkü bitkiler ilk dikimi takip eden bir süre, tanka alışana kadar yüksek gelişim ve emilim göstermiyor. Alg ve yosunlar ise aksine yoğun besin olan ortamlarda adaptasyon gerekmeksizin hızlı gelişim gösteriyorlar.
-Bana kalırsa en büyük sorunlarınızdan birisi de filtrasyon. Tankınız aşağı yukarı 320-330 litre gibiymiş. Böyle bir tank için 2000lt/h bir dış filtre veya dengi bir filtrasyon sisteminden azı yeterli filtrasyon ve sirkülasyon sağlayamayacaktır. Tankınızda canlı olmadığı için belki filtrasyon elzem gelmemiştir size ama sirkülasyon çok önemli. Çünkü min sirkülasyonda yosunların yüzeylere tutunması çok kolay. Ve bir kez tutundular mı ne yaparaanız yapın kurtulamazsınız. UV filtre suda dolaşan yosun ve benzeri mikroskopik canlıları yok eder, tankta tutunmuş olanlara bir etkisi olamaz.
-Kimyasal kullanımına çoğunluk gibi ben de doğru bulmuyorum. En sonunda plastik bitki de koyulabilir tanka uğraş zor geliyorsa. Canlı bitkinin esprisi doğallığındaysa ve bazı ayarlarla optimum şartlar sağlanabilecekse ilaç kullanmak bana manasız ve riskli geliyor. Bunlar şahsi görüşlerim tabi, her görüşe saygım var. İşin içinde kimyasal madde olunca mümkün mertebe o işe mesafeli kalmak gerekiyor.
Saygılar[/QUOTE]
Merhaba akvaryumumda sump çıkışı mevcut, aslında sump sisteme çevirmeyi düşünmüştüm, ayrıca elimde kafa motoru için CO2 reaktör mevcut. Sizce sump sistem yapsam faydası olurmu yoksa dış filtremi alayım, sump sistem daha ucuza malolur diye düşünüyorum
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
Cevaplar için teşekkürler, şuan 2 günde bir % 45 su değiştiriyorum 1 hafta daha deneyeceğim, eğer sorunu çözemezsem akvaryumu yeniden kuracağım. Yeni kurulumda eskiye ait hiçbir şey kullanmamayı düşünüyorum. Birde sanrım denizden alınan kayalar tatlısuda yosun yapıyormuş, tekrar kurduğumda Hindistan cevizi torfu kullanmicam, oda suyu bulanık yapıyormuş. Birde sormak istediğim akvaryumu yeniden kuarasam, bitkileri temizlemeyi düşünüyorum yeni kurulumda yosun devam etmesin diye, bu temizlik işlemini nasıl yapabilirim, kimi oksijen suyu diyor kimi çamaşır suyu
Cevaplar için teşekkürler, şuan 2 günde bir % 45 su değiştiriyorum 1 hafta daha deneyeceğim, eğer sorunu çözemezsem akvaryumu yeniden kuracağım. Yeni kurulumda eskiye ait hiçbir şey kullanmamayı düşünüyorum. Birde sanrım denizden alınan kayalar tatlısuda yosun yapıyormuş, tekrar kurduğumda Hindistan cevizi torfu kullanmicam, oda suyu bulanık yapıyormuş. Birde sormak istediğim akvaryumu yeniden kuarasam, bitkileri temizlemeyi düşünüyorum yeni kurulumda yosun devam etmesin diye, bu temizlik işlemini nasıl yapabilirim, kimi oksijen suyu diyor kimi çamaşır suyu
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
Cevap için teşekkür ederim, kimyasal öneriniz ne olabilir ? Ne kullanmalıyım ?
Bu arada yazılım dili olarak,asp.net C# Mssql ve oracle kullanıyorum
Cevap için teşekkür ederim, kimyasal öneriniz ne olabilir ? Ne kullanmalıyım ?
Bu arada yazılım dili olarak,asp.net C# Mssql ve oracle kullanıyorum
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
[QUOTE=Kemal KİREZCİ]Aykut bey merhaba;
[QUOTE=Kemal KİREZCİ]Aykut bey merhaba;
Yosun sorununuz epeyce ilerlemiş. Öncelikle birkaç soru sormak istiyorum.
1 - Floresanların hepsini çalıştırıyor musunuz?
2 - Sıvı gübrelemeyi hala yapıyormusunuz?
3 - Akvaryumunuzda canlı yükü ne durumda eklediniz mi?
4 - Yosun yiyici canlınız var mı?
5 - Tankta karides - salyangoz vs var mı?
6 - Kökleri yeni mi eklediniz? Üzerindekiler sümüksü bir yapıda mı?
7 - Hangi dilde yazıyorsunuz :) (Merakımdan Sordum)
[/QUOTE]
Merhaba kemal bey;
1 -Gün ışığı hariç diğer ışıkların tamamını açıyorum, gün ışığını 3 saat civarı açıyorum ara ara
2- sıvı gübreyi haftada bir su değişiminden sonra bir kapak olarak atıyorum
3- akvaryumda canlı yok sadece birtane karides var eski akvaryumumdan kalma
4- yosun yiyici canlı yok
5- yok
6- kökleri ekeli 1 ay kadar oldu
7- bu sorunuzu anlıyamadım ?
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
initiO 2014-03-25 22:58:13
Yardım edecek kimse yok sanırım
Merhaba arakdaşlar; uzun zamandır forumu takip ediyorum fakat hiç katılamadım.birkaç sorunum var
tank özelliklerim şu şekilde: 135X55X45
Aydınlatma: bir sırada iki adet olmak üzere toplam T5 sylvania Grolux ve aquastar var 10 adet 24w + Bir adet T5 39W Gün ışığı ( sylvania değil)
Filtre olarak iki adet kullanıyorum Atman 3335 / 600LT /H ve Eheim 2211 300LT/H (Atman tek başına yetmediğini düşündüğüm Eheim bağladım)
Atman filtrenin içinde Seramik,Biyolojik sünger, Tropic Marin elimi -Phos ve elyaf.
Eheim filtrenin içinde Biyolojik sünger ve elyaf.
Sorunumu çözer diye birde 18W Uv Filtre mevcut ( Atman filtreye bağlı)
Tüplü CO2 Sistem mevcut.
Sorunum şu, bir türlü suyu berraklaştıramadım ve yosun derdinden kurtulamadım,
akvaryumu kurarken en alta yukarıya doğru hindistan cevizi torfu,15 kilo JBL Manado kum,5 kilo Humus tarzı uygun kum,1 çuval Hagen siyah kum ve en üste eski akvaryumumdan kalan yine hagen siyah kum 10 - 15 kilo civarı + JBL Misket gübre, ışıklandırmayı günde 8 saat kadar açıyorum akşamları, akvaryum güneş ışığı almıyor, CO2 Saniyede 4-5 kabarcık şeklinde, PH değer 7, ilk kurulumda sıvı gübreyi biraz fazla kaçırmış olabilirim ama sık su değişimi yaptım, şuan haftada bir %35 Su değişimi yaparak flourish sıvı gübre atıyorum bir kapak, birkere ufak boy flourish Excel kullandım fayda etmedi, UV Filtreyi aralıksız 1 hafta çalıştırdım ve su baya düzeldi gibi ve şimdi 1 haftadır çalıştırmıyorum, akvaryumu kuralı yaklaşık 1 ay oldu ama ne yaptıysam hangi akvaryumcuya sorduysam dedikleri herşeyi yaptım fakat şu bela yosunlardan kurtulamadım. sizlere akvaryumun kurulum aşamasından son haline olan bütün fotoğrafları ekledim. inceleyip yardımcı olursanız çok sevinirim yoksa gerçekten artık bitki tankından vazgeçmeyi düşünüyorum ama harcadığım paraya ve emeğe acıyorum
<font size="4" color="#ff3333">Uv filtreden önce
Uv filtreden sonra
<font size="4" color="#ff0000">ve akvaryumun son hali ve sorunlar:
Yardım edecek kimse yok sanırım
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 70 Online Kullanıcı, 38 Üye
Online Kullanıcılar
Hidro Dinamik,
kasim12,
0rnn,
Jeveux,
hasancn,
Urar,
Tuby,
Öğretmen Ali,
altuntasseref,
simsela,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
TheDS,
osmandbnl,
-RBG-,
bysmokin,
Sungurr,
EKAR,
Kınayu,
sina cen,
DigitalPen,
Gökdeniz Kale,
GokturkEkinci,
heserx,
ternapi,
aupqua,
Corydoras.gram,
shkola onlain_zrei,
wille6994,
Ehtiyar,
yeekim,
MarkOrion,
Mertkk,
Tata,
wallece,
Sufisu,
TuRKeR,
alperibis,
LEGEND59,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.














