ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mustachedocto
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Ocak 2020 20:09
Son Ziyaret:
19 Şubat 2022 00:27
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yasin Erarslan
Doğum Tarihi:
01 Haziran 1998
Yaş:
28
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yasin Erarslan
SON 9 MESAJI
Betta Sağlığı, Türleri Ve Çiftleştirme Hakkında...
Herkese selamlar iyi hobiler [:3] Şu sıkıntılı günlerde balıklara biraz daha fazla vakit ayırabilirken elimden geleni yapmak istiyorum. Toplam 3 Erkek 1 Dişi Betta balığım var 50 Litre akvaryum içerisinde 4 bölme yaptım. İç filtre (Dalga Yapmayacak Şekilde), Isıcıtı (26 - 28 Derecede Ayarlı), Canlı Bitliker ve 2 adet Elma Salyangoz bulunuyor. Bu 2 salyangoz kendilerine zarar vermeyen Bettalarım ile birlikteler [:geek:] Temel olarak akvaryumum bu şekilde genel anlamda bakımı ise şu şekilde yapıyorum;
[:nazar:] Haftalık duruma göre %30 - %50 su değişimi yapıyorum (Dip çekimi ile birlikte, Dinlenmiş ve Sıcaklığı Akvaryum içindekine yakın su kullanıyorum)
[:nazar:] 2 - 3 haftada bir yarım Catappa yaprağı (İyice yıkayıp tozundan arınmış şekilde)
[:nazar:] Her su değişiminden sonra Betta Bonny (10 LT için 20 Damla önerisine uyuyorum. Akvaryum içerisinde yaklaşık 40 - 45 LT su bulunuyor)
[:nazar:] 2 çeşit kuru yem var elimde her gün ya da iki günde bir değişimli şekilde veriyorum (Tropical Soft Line Betta, Rotifish Premium Betta (Granule))
[:nazar:] Bu yemlere ek olarak haftada 1 Bezelye ve bezelye üzerine 2 gün sonra sarımsak suyu ile ıslattığım herhangi bir kuru yemden veriyorum. Bazen yemi toz haline getirip kuruttuğum haşlanmış bezelye ile karıştırıp sarımsak suyu ile ıslattığım da oluyor. Umarım yanlış bir şey yapmıyorumdur...
[:nazar:] Arada sırada bazı akşamlar hava motorunu açıp teker teker her bölmeye 5 dakikalık hava veriyorum.
[:nazar:] Günde yaklaşık 5 saat gün ışığı (sarı) florasan lamba ile aytınlatıyorum.
Sanırım temel olarak aklıma gelenler bunlar... Bazı arkadaşlar hatırlarlar belki. Hasta bir Betta ulaşmıştı elime ve iyileştirme çabası içinde artık bu işler rutün hale geldiler. [:3]
Bu yaptığım işlemler balıklarıma herhangi bir zarar verirler mi? Eksik ya da fazla yaptığım şeyler neler?
Akvaryum içerisinde fark ettiğim şu durumlar var.
[:nazar:] Erkek balıklarım aşırı derece köpük yapıyorlar. Bunu ekte olan fotoğraflarda görebilirsiniz. Arada sırada almak zorunda kalıyorum bu köpükleri çünkü artık beklemekten suyu kötü hale getiriyorlar. Bu umarım iyi bir şeydir [:3]
[:nazar:] Dişi balığım ise (biz ona Gelincik diyoruz ailemizde [:)))]) kendi başına takılır halde. Üreme tüpçüğü aşırı derecede dışarıda ve karnındaki şişlik umarım hastalık değil yumurtalardır... Fotoğrafını birazdan paylaşacağım.
[:nazar:] Birkaç çiftleştirme denemem oldu. Erkeği küçük bir akvaryuma alıp 2 gece boyunca dişiyi göreceği alana koydum köpükler tabi çoştu. Dişiyi erkeğin yanına aldım 2 gün daha bekledim fakat tık yok... Dişi bir kenarda erkek bir kenarda sadece yatmak ile meşgul... (Denediğim ufak akvaryumda ısıtıcı ve catappa yaprağı bulunuyor.) Yanlış bir şey mi yaptım ya da bu süreci nasıl izlemeliyim? Birkaç video ve makale okudum beklemeler ve sabırlarım o yöndeydi. 2 Erkek balıkla farklı aylar içinde deneme yaptım ikinci erkekte de aynı durum yaşadım. Hatayı nerede yapıyorum?.. [:(]
[:nazar:] Akvaryum suyu üzerinde parlak bir kitle oluşuyor öbek öbek bunun sebebi nedir? Ve bazen koku yapmaya başlıyor bunun önüne nasıl geçerim?
İşte benim güzellerim bunlar [:3] Betta olarak türleri tam olarak nedir?
[:nazar:] Güzelim Gelincik (Üreme tüpcüğü baya belirgin halde);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946121.jpg[/IMG]
[:nazar:] Hasta olarak bana gelen adı konulmuş Gökyüzü (Sırasıyla Öncesi - Sonrası);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024161.jpg[/IMG]
Tabi o zamanlar suda o sevilmeyen renkli taşlar vardı sonrasında kurtulduk [:cik:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946101.jpg[/IMG]
[:nazar:] İlk Betta'm onunda adı Necati, Gökyüzü ile aynı renkti fakat bilemediğim bir sebeple ölmüştü... Bu da ikinci göz ağrım Muhittin (Tam ağız noktasına camdaki leke gelmiş);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320202115251.jpg[/IMG]
[:nazar:] Son olarak bana renk katan Nurettin [:$]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320202115261.jpg[/IMG]
Balıklarımın genel sağlığı hakkında düşünceleriniz, eksik ve fazla yaptıklarım, yanlışlarım nelerdir? Bana tecrübelerini aktaracaklara şimdiden teşekkür ederim [:)][EDIT]mustachedocto,2020-03-22 21:25:41[/EDIT]
Yardımcı olabilecek kimse yok mu... [:(]
Herkese selamlar iyi hobiler [:3] Şu sıkıntılı günlerde balıklara biraz daha fazla vakit ayırabilirken elimden geleni yapmak istiyorum. Toplam 3 Erkek 1 Dişi Betta balığım var 50 Litre akvaryum içerisinde 4 bölme yaptım. İç filtre (Dalga Yapmayacak Şekilde), Isıcıtı (26 - 28 Derecede Ayarlı), Canlı Bitliker ve 2 adet Elma Salyangoz bulunuyor. Bu 2 salyangoz kendilerine zarar vermeyen Bettalarım ile birlikteler [:geek:] Temel olarak akvaryumum bu şekilde genel anlamda bakımı ise şu şekilde yapıyorum;
[:nazar:] Haftalık duruma göre %30 - %50 su değişimi yapıyorum (Dip çekimi ile birlikte, Dinlenmiş ve Sıcaklığı Akvaryum içindekine yakın su kullanıyorum)
[:nazar:] 2 - 3 haftada bir yarım Catappa yaprağı (İyice yıkayıp tozundan arınmış şekilde)
[:nazar:] Her su değişiminden sonra Betta Bonny (10 LT için 20 Damla önerisine uyuyorum. Akvaryum içerisinde yaklaşık 40 - 45 LT su bulunuyor)
[:nazar:] 2 çeşit kuru yem var elimde her gün ya da iki günde bir değişimli şekilde veriyorum (Tropical Soft Line Betta, Rotifish Premium Betta (Granule))
[:nazar:] Bu yemlere ek olarak haftada 1 Bezelye ve bezelye üzerine 2 gün sonra sarımsak suyu ile ıslattığım herhangi bir kuru yemden veriyorum. Bazen yemi toz haline getirip kuruttuğum haşlanmış bezelye ile karıştırıp sarımsak suyu ile ıslattığım da oluyor. Umarım yanlış bir şey yapmıyorumdur...
[:nazar:] Arada sırada bazı akşamlar hava motorunu açıp teker teker her bölmeye 5 dakikalık hava veriyorum.
[:nazar:] Günde yaklaşık 5 saat gün ışığı (sarı) florasan lamba ile aytınlatıyorum.
Sanırım temel olarak aklıma gelenler bunlar... Bazı arkadaşlar hatırlarlar belki. Hasta bir Betta ulaşmıştı elime ve iyileştirme çabası içinde artık bu işler rutün hale geldiler. [:3]
Bu yaptığım işlemler balıklarıma herhangi bir zarar verirler mi? Eksik ya da fazla yaptığım şeyler neler?
Akvaryum içerisinde fark ettiğim şu durumlar var.
[:nazar:] Erkek balıklarım aşırı derece köpük yapıyorlar. Bunu ekte olan fotoğraflarda görebilirsiniz. Arada sırada almak zorunda kalıyorum bu köpükleri çünkü artık beklemekten suyu kötü hale getiriyorlar. Bu umarım iyi bir şeydir [:3]
[:nazar:] Dişi balığım ise (biz ona Gelincik diyoruz ailemizde [:)))]) kendi başına takılır halde. Üreme tüpçüğü aşırı derecede dışarıda ve karnındaki şişlik umarım hastalık değil yumurtalardır... Fotoğrafını birazdan paylaşacağım.
[:nazar:] Birkaç çiftleştirme denemem oldu. Erkeği küçük bir akvaryuma alıp 2 gece boyunca dişiyi göreceği alana koydum köpükler tabi çoştu. Dişiyi erkeğin yanına aldım 2 gün daha bekledim fakat tık yok... Dişi bir kenarda erkek bir kenarda sadece yatmak ile meşgul... (Denediğim ufak akvaryumda ısıtıcı ve catappa yaprağı bulunuyor.) Yanlış bir şey mi yaptım ya da bu süreci nasıl izlemeliyim? Birkaç video ve makale okudum beklemeler ve sabırlarım o yöndeydi. 2 Erkek balıkla farklı aylar içinde deneme yaptım ikinci erkekte de aynı durum yaşadım. Hatayı nerede yapıyorum?.. [:(]
[:nazar:] Akvaryum suyu üzerinde parlak bir kitle oluşuyor öbek öbek bunun sebebi nedir? Ve bazen koku yapmaya başlıyor bunun önüne nasıl geçerim?
İşte benim güzellerim bunlar [:3] Betta olarak türleri tam olarak nedir?
[:nazar:] Güzelim Gelincik (Üreme tüpcüğü baya belirgin halde);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946121.jpg[/IMG]
[:nazar:] Hasta olarak bana gelen adı konulmuş Gökyüzü (Sırasıyla Öncesi - Sonrası);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024161.jpg[/IMG]
Tabi o zamanlar suda o sevilmeyen renkli taşlar vardı sonrasında kurtulduk [:cik:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320201946101.jpg[/IMG]
[:nazar:] İlk Betta'm onunda adı Necati, Gökyüzü ile aynı renkti fakat bilemediğim bir sebeple ölmüştü... Bu da ikinci göz ağrım Muhittin (Tam ağız noktasına camdaki leke gelmiş);
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320202115251.jpg[/IMG]
[:nazar:] Son olarak bana renk katan Nurettin [:$]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/220320202115261.jpg[/IMG]
Balıklarımın genel sağlığı hakkında düşünceleriniz, eksik ve fazla yaptıklarım, yanlışlarım nelerdir? Bana tecrübelerini aktaracaklara şimdiden teşekkür ederim [:)][EDIT]mustachedocto,2020-03-22 21:25:41[/EDIT]
Yardımcı olabilecek kimse yok mu... [:(]
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
Yeni kurulumdan kareler...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202102581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103281.jpg[/IMG]
Erkek artık daha dinç halde. Kan Kurdu iyi derecede kendine getirmesine rağmen kuru yem hala yemiyor manyak... [:?] Dişiye ne versem löpür löpür götürüyor. Canlı Kan Kurduna karşı koyamasa da Tropical Soft Line'ı ağzına alıp tükürdü... Canlı Kan Kurdu da kötü oluyor. Sizce kuru kan kurduna karşı tepkisi ne olur? Köpük yapmaya bile başladı... Umarım böyle devam eder güzeller güzeli... Bu arada renkli mavi taşlardan kurtulduk. Catappa yaprakları yerini aldı. [:3] Suyu şuan yarım tuttum gün geçtikçe üzerine azar azar ekliyorum sıcaklık bir anda ulaşamaz diye düşündüm hayvanları soğuk suda tutmanın pek alemi yok gibi düşünceleriniz benim için değerli...[EDIT]mustachedocto,2020-01-31 21:11:11[/EDIT]
Yeni kurulumdan kareler...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202102581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/310120202103281.jpg[/IMG]
Erkek artık daha dinç halde. Kan Kurdu iyi derecede kendine getirmesine rağmen kuru yem hala yemiyor manyak... [:?] Dişiye ne versem löpür löpür götürüyor. Canlı Kan Kurduna karşı koyamasa da Tropical Soft Line'ı ağzına alıp tükürdü... Canlı Kan Kurdu da kötü oluyor. Sizce kuru kan kurduna karşı tepkisi ne olur? Köpük yapmaya bile başladı... Umarım böyle devam eder güzeller güzeli... Bu arada renkli mavi taşlardan kurtulduk. Catappa yaprakları yerini aldı. [:3] Suyu şuan yarım tuttum gün geçtikçe üzerine azar azar ekliyorum sıcaklık bir anda ulaşamaz diye düşündüm hayvanları soğuk suda tutmanın pek alemi yok gibi düşünceleriniz benim için değerli...[EDIT]mustachedocto,2020-01-31 21:11:11[/EDIT]
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
[QUOTE=Yenici58]bu cidden çok güzel bi şey umarım bettalarınız hep sağlıklı olur iyi hobiler[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim hocam. Umarım herkesin Betta'sı için aynı dileklerimiz gerçek olur [:)]
[QUOTE=RobinsonDefoe]
İşte hayvan sevgisi budur kardeşim yaşadığın heves ve mutluluğu kendim hissettim valla yazdıklarını okurken. Hayvanı seven, cana saygı duyan bir insandan hiç kimseye zarar gelmez. Seviyorum böyle insanları. Allah, içinde hayvan sevgisi olmayan insanlara da böyle duygular tattırsın.[:iyi:][/QUOTE]
Amin hocam. Herkesin tatması gereken duygular. Umarım kimsede eksik olmaz...
[QUOTE=Yenici58]bu cidden çok güzel bi şey umarım bettalarınız hep sağlıklı olur iyi hobiler[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim hocam. Umarım herkesin Betta'sı için aynı dileklerimiz gerçek olur [:)]
[QUOTE=RobinsonDefoe]
İşte hayvan sevgisi budur kardeşim yaşadığın heves ve mutluluğu kendim hissettim valla yazdıklarını okurken. Hayvanı seven, cana saygı duyan bir insandan hiç kimseye zarar gelmez. Seviyorum böyle insanları. Allah, içinde hayvan sevgisi olmayan insanlara da böyle duygular tattırsın.[:iyi:][/QUOTE]
Amin hocam. Herkesin tatması gereken duygular. Umarım kimsede eksik olmaz...
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
Herkese tekrar selamlar [:)] Mutlu gün diyebiliriz bugün için. Kısaca olanları zaten özetlemiştim. Kuru yemden, bezelyeden baktık fayda yok canlı yem deneyişindeydim bugün. Kızılay'da Selanik Caddesinde Kan Kurdu buldum. Eve geldiğimde yine Betta'm kuma yakın şekilde yüzüyordu. Su, yem artıklarından leş bir halde... Ben de boş bir kavanoza taze arıtılmış içme suyu koydum dinlenmesi üzerine akvaryum suyundan azar azar alıştırarak kavanoza aktardım Betta'yı. Yine o "bırakın beni..." havaları kan kurdunun suya değmesi anına kadardı... Hepinize çok çok çok teşekkür ederim yardımlar için. Şuan kavanoz akvaryumun içinde sıcaklığını koruması için ve artık o halden eser yok. [3)] Rabbime şükür... Akvaryumu temizleyip taze suda dinlenmeye bırakacağım. Sonrasında canlı bitki ile süsleyip o renkli taşlardan kurtulmak planlarımın en başında. Yardımı ne kadar dokunur bilmiyorum fakat gelişmeler bu durumda. [:)] Hatta şuan suyun üzerinde hoplamaya bile başladı bunu yazarken suyun sesini bir kaç kere işittim. [:lol:] Sorunları olan arkadaşlar... Tecrübeli olan her insandan yardım almaya çalışın...
Herkese tekrar selamlar [:)] Mutlu gün diyebiliriz bugün için. Kısaca olanları zaten özetlemiştim. Kuru yemden, bezelyeden baktık fayda yok canlı yem deneyişindeydim bugün. Kızılay'da Selanik Caddesinde Kan Kurdu buldum. Eve geldiğimde yine Betta'm kuma yakın şekilde yüzüyordu. Su, yem artıklarından leş bir halde... Ben de boş bir kavanoza taze arıtılmış içme suyu koydum dinlenmesi üzerine akvaryum suyundan azar azar alıştırarak kavanoza aktardım Betta'yı. Yine o "bırakın beni..." havaları kan kurdunun suya değmesi anına kadardı... Hepinize çok çok çok teşekkür ederim yardımlar için. Şuan kavanoz akvaryumun içinde sıcaklığını koruması için ve artık o halden eser yok. [3)] Rabbime şükür... Akvaryumu temizleyip taze suda dinlenmeye bırakacağım. Sonrasında canlı bitki ile süsleyip o renkli taşlardan kurtulmak planlarımın en başında. Yardımı ne kadar dokunur bilmiyorum fakat gelişmeler bu durumda. [:)] Hatta şuan suyun üzerinde hoplamaya bile başladı bunu yazarken suyun sesini bir kaç kere işittim. [:lol:] Sorunları olan arkadaşlar... Tecrübeli olan her insandan yardım almaya çalışın...
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
[QUOTE=lazarusv20] İnşallah bulursunuz, unutmamak lazım, bol protein ağırlıklı beslenmeliler, hava kesesi problemleri vs dışında bezelye vb vermeye / uğraşmaya hiç gerek yok, Betta Bonny için de para harcamayın derim, onun yerine burada ilanlardan çok ucuza kızılağaç kozalağı bulup alabilirsiniz. Sizin memlekette de kendiliğinden kopup düşmüş bolca Çınar yaprağı da vardır, onları da eklersiniz suya iyice yıkadıktan sonra çok daha iyi iş görür. Betta Bonny vs stabil tutabileceğiniz değerler sağlamaz, bir su değişiminde oynar her şey ki balık da afallar, gerek yok derim.[/QUOTE]
Bezelye olayı da dediğim gibi kabızlık durumunu düşünerek verdim. Öncesinde ben dişi için veriyordum böyle problemler yaşamasın diye. Düşünceleriniz için teşekkür ederim dikkate alacağım. Isıtıcımı tekrar ayarladım zaten balık hep ısıtıcı ve çevresinde kendisini toparlamaya çalışıyor sanırım yani umudum o yönde...
[QUOTE=lazarusv20] İnşallah bulursunuz, unutmamak lazım, bol protein ağırlıklı beslenmeliler, hava kesesi problemleri vs dışında bezelye vb vermeye / uğraşmaya hiç gerek yok, Betta Bonny için de para harcamayın derim, onun yerine burada ilanlardan çok ucuza kızılağaç kozalağı bulup alabilirsiniz. Sizin memlekette de kendiliğinden kopup düşmüş bolca Çınar yaprağı da vardır, onları da eklersiniz suya iyice yıkadıktan sonra çok daha iyi iş görür. Betta Bonny vs stabil tutabileceğiniz değerler sağlamaz, bir su değişiminde oynar her şey ki balık da afallar, gerek yok derim.[/QUOTE]
Bezelye olayı da dediğim gibi kabızlık durumunu düşünerek verdim. Öncesinde ben dişi için veriyordum böyle problemler yaşamasın diye. Düşünceleriniz için teşekkür ederim dikkate alacağım. Isıtıcımı tekrar ayarladım zaten balık hep ısıtıcı ve çevresinde kendisini toparlamaya çalışıyor sanırım yani umudum o yönde...
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
[QUOTE=lazarusv20]Şimdi bence balık size geldikten sonra gayet toparlamış, ilk foto ile arada dağlar kadar fark var ve süreç o kadar kısa sürmeyebiliyor, ilk etapta eğer ilaç kullanımı yoksa haftada 2-3 su değişimi çok fazla, gerek yok, stres sebebidir. Su sıcaklığını mutlaka 27- 28 sabit tutup (aşağı doğru oynamasın) imkan ölçüsünde 2 çeşit “kaliteli-iyi” yem almanızı öneririm. Yeme tepkisi çok değişebilir. Eğer değerlendirmek isterseniz önerebileceğim yemler:
- Hikari Betta Biogold
-Tropical Soft Line Betta
- Ocean Nutrition Attisons Betta
- Sera kurutulmuş kan kurdu
Bunlardan 1 ya da 2 sini imkan-bütçe doğrultusunda değerlendirin derim. Zaten küçük 1 paket aylarca gidiyor. Balığı sevdiğiniz belli, bol şans.[:iyi:][/QUOTE]
Başkasının gözünden toparladığını duymak çok güzel... Teşekkür ederim hocam. Tropical yemi duymuştum dediklenizden Ankarada Kızılay'da bulurum umuduyla yarın çıkacağım. Kan Kurdu'da planlarım arasında. Bir de danışmak istiyorum Betta Bonny hakkında düşünceleriniz nelerdir? Kullanmamı önerir misiniz?
[QUOTE=lazarusv20]Şimdi bence balık size geldikten sonra gayet toparlamış, ilk foto ile arada dağlar kadar fark var ve süreç o kadar kısa sürmeyebiliyor, ilk etapta eğer ilaç kullanımı yoksa haftada 2-3 su değişimi çok fazla, gerek yok, stres sebebidir. Su sıcaklığını mutlaka 27- 28 sabit tutup (aşağı doğru oynamasın) imkan ölçüsünde 2 çeşit “kaliteli-iyi” yem almanızı öneririm. Yeme tepkisi çok değişebilir. Eğer değerlendirmek isterseniz önerebileceğim yemler:
- Hikari Betta Biogold
-Tropical Soft Line Betta
- Ocean Nutrition Attisons Betta
- Sera kurutulmuş kan kurdu
Bunlardan 1 ya da 2 sini imkan-bütçe doğrultusunda değerlendirin derim. Zaten küçük 1 paket aylarca gidiyor. Balığı sevdiğiniz belli, bol şans.[:iyi:][/QUOTE]
Başkasının gözünden toparladığını duymak çok güzel... Teşekkür ederim hocam. Tropical yemi duymuştum dediklenizden Ankarada Kızılay'da bulurum umuduyla yarın çıkacağım. Kan Kurdu'da planlarım arasında. Bir de danışmak istiyorum Betta Bonny hakkında düşünceleriniz nelerdir? Kullanmamı önerir misiniz?
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
[QUOTE=ceyh]Renkli taşlar sağlıklı değil evet. Bu arada kullandığınız ayıraç şeffaf, erkek ve dişi bettanın sürekli birbirlerini görmeleri stres sebebi olabilir mi?[/QUOTE]
Hayır hocam şeffaf değil ince strafor gibi diyebilirim yeşil beyaz arası bir renkte. Ben delikler açtık su geçişi ve filtasyon için.
[QUOTE=lazarusv20]Tek çeşit yem mi kullanıyorsunuz, ne veriyorsunuz balığa?[/QUOTE]
Tek çeşit değil hocam. Benim kendi kullandığım kuru yemler vardı markası tam aklımda değil ondan veriyordum dişiye. Havada kapar elimden yer dişi. Fakat erkek beğenmedi alıştığı yem için de tepkisi aynı oldu sayılır. Bezelye veriyorum dediğim gibi haftada 2 gün bir de Rotifish'in yemi daha var. Tek çeşit değil çeşit çeşit vermeye çalışıyorum.
[QUOTE=ceyh]Renkli taşlar sağlıklı değil evet. Bu arada kullandığınız ayıraç şeffaf, erkek ve dişi bettanın sürekli birbirlerini görmeleri stres sebebi olabilir mi?[/QUOTE]
Hayır hocam şeffaf değil ince strafor gibi diyebilirim yeşil beyaz arası bir renkte. Ben delikler açtık su geçişi ve filtasyon için.
[QUOTE=lazarusv20]Tek çeşit yem mi kullanıyorsunuz, ne veriyorsunuz balığa?[/QUOTE]
Tek çeşit değil hocam. Benim kendi kullandığım kuru yemler vardı markası tam aklımda değil ondan veriyordum dişiye. Havada kapar elimden yer dişi. Fakat erkek beğenmedi alıştığı yem için de tepkisi aynı oldu sayılır. Bezelye veriyorum dediğim gibi haftada 2 gün bir de Rotifish'in yemi daha var. Tek çeşit değil çeşit çeşit vermeye çalışıyorum.
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
Fazla yaşamayacağı düşüncesi aklımdan hiç çıkmıyor ki hocam zaten... Hani bunu bilerek belki bir yolu vardır umuduyla aslında sormak istedim eğer durum buysa dediğiniz gibi yapacak bir şey kalmıyor... Zaten Erkek ölür ise genel bir temizlik yapmak zorunda kalacağım çünkü yem artıkları suyu yeterince bozdular o arada taşları temizleyeceğim. Her ne kadar iyice yıkadım düşüncesi olsa da forumda okuduklarımdan sonra o taşların kalması doğru değilmiş anladım... Teşekkür ederim tekrardan...
Fazla yaşamayacağı düşüncesi aklımdan hiç çıkmıyor ki hocam zaten... Hani bunu bilerek belki bir yolu vardır umuduyla aslında sormak istedim eğer durum buysa dediğiniz gibi yapacak bir şey kalmıyor... Zaten Erkek ölür ise genel bir temizlik yapmak zorunda kalacağım çünkü yem artıkları suyu yeterince bozdular o arada taşları temizleyeceğim. Her ne kadar iyice yıkadım düşüncesi olsa da forumda okuduklarımdan sonra o taşların kalması doğru değilmiş anladım... Teşekkür ederim tekrardan...
Betta Hakkında - 4 Gündür Yem Yemiyor...
Fotoğrafını ekledim umarım görünüyordur... Öncelikle süreçten bahsedeyim. Elimde erkek bir betta vardı yanına da (akvaryumu ayırmak şartıyla) dişi bir betta aldım. Daha sonra ki günlerde erkek betta maalesef öldü. 1 hafta dişi tek takıldı. Kuzenlerimde erkek bir betta vardı ve kuyruklarında erimeler görünce dayanamadım akvaryumu yine böldüm ve erkeği suya alıştırarak akvaryuma koydum ilk günler alışma süreci yemiyor diye düşündüm. Ama Cuma gününden beri hiç bir şey yemiyor. Kabızlık durumunu düşünerek haşlanmış bezelyeyi püre yaptım daha sonra kurumaya bırakıp pul pul olacak şekilde verdim bir parça aldı gerisini bıraktı. Elimdeki yemi tükürüyordu. Farklı bir yem aldım bu sefer hiç ağzına sürmüyor. Akvaryumum 50 litre ortada da fotoğrafta göreceğiniz üzere bir ayraç var. İç filtre var dalga yapmayacak şekilde duruyor (dalga yapmaması için filtreye ince çoraplardan da geçirdim). Akvaryumdan bahsedeyim kısaca da dediğim gibi 50LT bir akvaryum ikiye bölünce 25 olarak düşünelim biz ısıtıcı mevcut 26 - 28 arasında geziniyor su ısısı. İç filtre mevcut. Su değişimini bu kuyruk problemi sebebiyle sıklaştırdım. 2 günde veya 3 günde bir dip çekip su değiştiriyorum (dinlenmiş içme suyu). Fakat 4 gündür yemedi ve ben iyice korkmaya başladım bu betta'yı da kaybetmek istemiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim... Ek olarak fark ettiğim şey balıkta şu. Balık fanustan geldi bana ve akvaryuma alışması için elimden geleni yapıyorum. Işık olduğunda sabit kalıyor öyle yüzesi gelmiyor. Karanlıkta biraz daha rahat gibi. Işık rahatsız ediyor diye düşünerek ben akvaryumun üst tarafına yağlı kağıt ile engel yaptım ışığı daha doğal ve az versin diye sanki daha bir hoşnut oldu kendileri...[:(]
Balık Bana Geldiği Gün (İlk Hali) (Dişi de arkadan kesiyor...)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024271.jpg[/IMG]
Bu Gün Çekilmiş Hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024161.jpg[/IMG]
Fotoğrafını ekledim umarım görünüyordur... Öncelikle süreçten bahsedeyim. Elimde erkek bir betta vardı yanına da (akvaryumu ayırmak şartıyla) dişi bir betta aldım. Daha sonra ki günlerde erkek betta maalesef öldü. 1 hafta dişi tek takıldı. Kuzenlerimde erkek bir betta vardı ve kuyruklarında erimeler görünce dayanamadım akvaryumu yine böldüm ve erkeği suya alıştırarak akvaryuma koydum ilk günler alışma süreci yemiyor diye düşündüm. Ama Cuma gününden beri hiç bir şey yemiyor. Kabızlık durumunu düşünerek haşlanmış bezelyeyi püre yaptım daha sonra kurumaya bırakıp pul pul olacak şekilde verdim bir parça aldı gerisini bıraktı. Elimdeki yemi tükürüyordu. Farklı bir yem aldım bu sefer hiç ağzına sürmüyor. Akvaryumum 50 litre ortada da fotoğrafta göreceğiniz üzere bir ayraç var. İç filtre var dalga yapmayacak şekilde duruyor (dalga yapmaması için filtreye ince çoraplardan da geçirdim). Akvaryumdan bahsedeyim kısaca da dediğim gibi 50LT bir akvaryum ikiye bölünce 25 olarak düşünelim biz ısıtıcı mevcut 26 - 28 arasında geziniyor su ısısı. İç filtre mevcut. Su değişimini bu kuyruk problemi sebebiyle sıklaştırdım. 2 günde veya 3 günde bir dip çekip su değiştiriyorum (dinlenmiş içme suyu). Fakat 4 gündür yemedi ve ben iyice korkmaya başladım bu betta'yı da kaybetmek istemiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim... Ek olarak fark ettiğim şey balıkta şu. Balık fanustan geldi bana ve akvaryuma alışması için elimden geleni yapıyorum. Işık olduğunda sabit kalıyor öyle yüzesi gelmiyor. Karanlıkta biraz daha rahat gibi. Işık rahatsız ediyor diye düşünerek ben akvaryumun üst tarafına yağlı kağıt ile engel yaptım ışığı daha doğal ve az versin diye sanki daha bir hoşnut oldu kendileri...[:(]
Balık Bana Geldiği Gün (İlk Hali) (Dişi de arkadan kesiyor...)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024271.jpg[/IMG]
Bu Gün Çekilmiş Hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220636/280120202024161.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Laetacara,
Urar,
lojistisyen,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
chucuk,
ProfMalawi,
Tnrfb,
TheDS,
darkaura,
mrah,
jamaisvus,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Sütçü,
nomercy,
EKAR,
ilterisdoğukan,
Balikcidede,
oktay42,
balta11,
Tolga8995,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
etiismail,
betta.ist,
-RBG-,
EvcilAl,
HaydarGul,
murtdmr,
HalilSefaa,
nazemert1,
Enes Bilgili,
Betul_,
kyhni SPb_iuEa,
1xbet app_ztSt,
Leo#[Owitipitdrnyjip,
oguzhanns,
osmandbnl,
Sufisu,
Mr. WingMan,
riderfish,
berat76,
Sungurr,
Mertkk,
akvarist10UR,
Onurgozoglu,
AquaShirmp,
burak1996,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Dexy12,
Flytheshrimp,
eackgzz,
jezey,
Akyol hobi,
oguzsel,
√olkaπ,
OKIRATLI,
SJess,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
