ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mehmet11
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Şubat 2021 01:46
Son Ziyaret:
15 Ocak 2022 14:21
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Timur
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Timur
SON 9 MESAJI
Büyük Vs Küçük Akvaryum
Merhaba
Bildiğim kadarıyla 20-25 litre bir akvaryuma düzen oturtmak ,canlı yaşatmak ve ekolojik denge kurmak 80-100 litre bir akvaryuma göre daha zor.
Nitrit nitrat ve suyun çabuk bozulması yüzünden diye öyle biliyorum bunu sizlere danışamak istedim.
Sizce 20-25 litre bir akvaryumda canlı yaşatmak ve ekolojik denge kurmak daha zor yoksa 80-100 litre bir akvaryumda mı?
Merhaba
Bildiğim kadarıyla 20-25 litre bir akvaryuma düzen oturtmak ,canlı yaşatmak ve ekolojik denge kurmak 80-100 litre bir akvaryuma göre daha zor.
Nitrit nitrat ve suyun çabuk bozulması yüzünden diye öyle biliyorum bunu sizlere danışamak istedim.
Sizce 20-25 litre bir akvaryumda canlı yaşatmak ve ekolojik denge kurmak daha zor yoksa 80-100 litre bir akvaryumda mı?
Beyaz Benek Beta Balığı
Ekledim fotoğrafları ilk yazı kısmına dediğiniz gibi aynen tuz dökülmüş gibi üstüne.
Ekledim fotoğrafları ilk yazı kısmına dediğiniz gibi aynen tuz dökülmüş gibi üstüne.
Beyaz Benek Beta Balığı
Hastalık Belirtileri: halsizlik ve bariz kuyruk ucu ve kafa üstünde beyaz benek
Akvaryum Kapasitesi (litre): 7 litre cama cam akvaryum
raftaydı akvaryumu halsizlik görünce sıcaklığını 24-25 derecede tutabileceğim bir yere aldım 2 gün önce, bu sabah da beyaz benekleri gördüm.
Sıcaklığı 29-31 seviyesine çıkartıyorum ve 10 damla kadar metilen damlattım yarın sabah %50 su değişimi yapmayı planlıyorum.
Sizce bunlar yeterli olur mu? Birde tuz kullanılıyor diye biliyorum ama metileni tercih ettim daha iyi bir öneriniz var mı?
Yaptıklarım yeterli mi? Ayrıyeten tuz eklemeli miyim?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229727/290420211544531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229727/290420211544591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229727/290420211545091.jpg[/IMG][EDIT]mehmet11,2021-04-29 15:45:16[/EDIT]
Hastalık Belirtileri: halsizlik ve bariz kuyruk ucu ve kafa üstünde beyaz benek
Akvaryum Kapasitesi (litre): 7 litre cama cam akvaryum
raftaydı akvaryumu halsizlik görünce sıcaklığını 24-25 derecede tutabileceğim bir yere aldım 2 gün önce, bu sabah da beyaz benekleri gördüm.
Sıcaklığı 29-31 seviyesine çıkartıyorum ve 10 damla kadar metilen damlattım yarın sabah %50 su değişimi yapmayı planlıyorum.
Sizce bunlar yeterli olur mu? Birde tuz kullanılıyor diye biliyorum ama metileni tercih ettim daha iyi bir öneriniz var mı?
Yaptıklarım yeterli mi? Ayrıyeten tuz eklemeli miyim?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229727/290420211544531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229727/290420211544591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229727/290420211545091.jpg[/IMG][EDIT]mehmet11,2021-04-29 15:45:16[/EDIT]
Yeni Doğan Moli Yavrusu
Dişi şu an 3 lt kapta suyun dibinde olduğu yerde yüzgeçlerini sallıyor doğuruyor olabilir mi dün gece aldığımda da yapmıştı ama yavru görmedim. Yavruları çıkartamıyor mu acaba?
Dişi şu an 3 lt kapta suyun dibinde olduğu yerde yüzgeçlerini sallıyor doğuruyor olabilir mi dün gece aldığımda da yapmıştı ama yavru görmedim. Yavruları çıkartamıyor mu acaba?
Yeni Doğan Moli Yavrusu
[QUOTE=ardakadir] doğurmuşmu balığınız[/QUOTE]
Yok tekrar doğurmadı tahminimce doğum bitti ve yavrular yendi ben tekini kurtardım sorduğum yem ise tek yavru içindi dişiyi ana tanka alıcam biraz rafta atıcam öyle beklicem ama doğurmasını pek beklemiyorum
[QUOTE=ardakadir] doğurmuşmu balığınız[/QUOTE]
Yok tekrar doğurmadı tahminimce doğum bitti ve yavrular yendi ben tekini kurtardım sorduğum yem ise tek yavru içindi dişiyi ana tanka alıcam biraz rafta atıcam öyle beklicem ama doğurmasını pek beklemiyorum
Yeni Doğan Moli Yavrusu
[QUOTE=Nahola]Çok yanlış yaptığınız balığı alıştığı ortamından çıkarıyorsunuz filtre ısıtıcı ve yeterli hacim olmayan yere koyuyorsunuz.Strese sokuyorsunuz .Moli yavrusu büyük olur yiyemez lepistesler kolay kolay.Gerek yok salın akvaryuma .Üretim yapmıyorsanız da yavru alma konusunu bu kadar dert etmeyin.[/QUOTE]
Balığın karnında bir şişlik gözümüyor şu an sıcaklık konusunda ise 20-22 derecede değil balık sürekli ölçerek sıcakığı 26-28 aralığında tutuyorum ama moli yavrusunu yemezler diyorsanız benim de işime gelir ben de hoşnut değilim balığı strese sokmak ,yerini değiştirmekten ama akvaryumda yavru görünce dişi balıkta da fazla bir şişlik görmeyince düşündüm ki yavruların çoğunu doğurmuş yenmiş tek kalanı kurtardım diye düşündüm. (hem evet daha iri yavrular ama yavruların annesi babası var onların ağızlarına rahatça sığmaz mı ) bir de sağ kalan yavruyu doğduktan ne kadar süre sonra toz yem ve sonrasında artemia verebileceğimi sormuştum onu da yanıtlarsanız sevinirim. bu arada kap dediğim 3 litrelik zamanında beta baktığım 15x15x15 lik akvaryum yani yavruluktan 4-5 kat daha geniş bir alan var bu gecelik kalsın orada daha fazla doğurmazsa yarın sabah ana tanka eklerim biraz da rafya ekleri artık kalan sahalar bizim diyerek yavru beklerim.
[QUOTE=Nahola]Çok yanlış yaptığınız balığı alıştığı ortamından çıkarıyorsunuz filtre ısıtıcı ve yeterli hacim olmayan yere koyuyorsunuz.Strese sokuyorsunuz .Moli yavrusu büyük olur yiyemez lepistesler kolay kolay.Gerek yok salın akvaryuma .Üretim yapmıyorsanız da yavru alma konusunu bu kadar dert etmeyin.[/QUOTE]
Balığın karnında bir şişlik gözümüyor şu an sıcaklık konusunda ise 20-22 derecede değil balık sürekli ölçerek sıcakığı 26-28 aralığında tutuyorum ama moli yavrusunu yemezler diyorsanız benim de işime gelir ben de hoşnut değilim balığı strese sokmak ,yerini değiştirmekten ama akvaryumda yavru görünce dişi balıkta da fazla bir şişlik görmeyince düşündüm ki yavruların çoğunu doğurmuş yenmiş tek kalanı kurtardım diye düşündüm. (hem evet daha iri yavrular ama yavruların annesi babası var onların ağızlarına rahatça sığmaz mı ) bir de sağ kalan yavruyu doğduktan ne kadar süre sonra toz yem ve sonrasında artemia verebileceğimi sormuştum onu da yanıtlarsanız sevinirim. bu arada kap dediğim 3 litrelik zamanında beta baktığım 15x15x15 lik akvaryum yani yavruluktan 4-5 kat daha geniş bir alan var bu gecelik kalsın orada daha fazla doğurmazsa yarın sabah ana tanka eklerim biraz da rafya ekleri artık kalan sahalar bizim diyerek yavru beklerim.
Yeni Doğan Moli Yavrusu
İçinde lepisteslerin de olduğu ve yeni kurduğum akvaryuma 1 çift de black moli aldım ama alalı 4 gün oldu bugün akvaryumda 1 tane simsiyah yavru gördüm.Hemen dişiyi ayırdım yavruyu ayrı bi kaba aldım (dişi pek hamile gibi değildi ama çok büyük olmadığı için dikkat etmemiş de olabilirim) şimdi bir kapta duruyor içine biraz rafya attım yaklaşık bir saattir orda ama yavrulamadı daha uzun süre kabda bekletmeli miyim? Bir yavruyu kurtarabildim tetra discus ve tetrapro algeaı karıştırıp toz haline getirdim yavru doğalı 1-3 saat arası oldu tahminimce, ne zaman toz yemden vereceğim?
dişi moli bir süre daha kalsın mı daha doğurur mu? Yukardan baktığımda yanlara doğru bir şişlik yoktu
toz yemi yavruya ne zaman vermeliyim?
İçinde lepisteslerin de olduğu ve yeni kurduğum akvaryuma 1 çift de black moli aldım ama alalı 4 gün oldu bugün akvaryumda 1 tane simsiyah yavru gördüm.Hemen dişiyi ayırdım yavruyu ayrı bi kaba aldım (dişi pek hamile gibi değildi ama çok büyük olmadığı için dikkat etmemiş de olabilirim) şimdi bir kapta duruyor içine biraz rafya attım yaklaşık bir saattir orda ama yavrulamadı daha uzun süre kabda bekletmeli miyim? Bir yavruyu kurtarabildim tetra discus ve tetrapro algeaı karıştırıp toz haline getirdim yavru doğalı 1-3 saat arası oldu tahminimce, ne zaman toz yemden vereceğim?
dişi moli bir süre daha kalsın mı daha doğurur mu? Yukardan baktığımda yanlara doğru bir şişlik yoktu
toz yemi yavruya ne zaman vermeliyim?
Beta 1 Aydır Dışkılamıyor
Maalesef balık dün vefat etti balığı 5 litre mika kapta besliyordum canlı yem olarak Artemia verdim 3-4 kez ama daha fazla vermedim çünkü artemia da kabızlığa sebep oluyor diye biliyorum pro algea yı zaten haftada bir gün sabah akşam veriyordum terra discus oldukça markası ve besleyicilik açısından iyi diye biliyorum ama bir dişi bir erkek betam daha var onlarda bir sıkıntı yok tetra discusu gayet güzel yiyorlar ama yem almak sıkıntı değil şu beta yeminden alırsanız iyi olur derseniz seve seve alırım
Maalesef balık dün vefat etti balığı 5 litre mika kapta besliyordum canlı yem olarak Artemia verdim 3-4 kez ama daha fazla vermedim çünkü artemia da kabızlığa sebep oluyor diye biliyorum pro algea yı zaten haftada bir gün sabah akşam veriyordum terra discus oldukça markası ve besleyicilik açısından iyi diye biliyorum ama bir dişi bir erkek betam daha var onlarda bir sıkıntı yok tetra discusu gayet güzel yiyorlar ama yem almak sıkıntı değil şu beta yeminden alırsanız iyi olur derseniz seve seve alırım
Beta 1 Aydır Dışkılamıyor
Merhaba
Yaklaşık 1 ay önce bir üreticiden dumbo big ear erkek beta sahiplendim bana gönderilen videoda da balık gayet sağlıklı hatta 8-9 aylıkken bile yuvasını yapmıştı ben aldım balığı tetra discus ve tetra pro alg arada vermeye başladım ama balık yan şekilde suyun dibine yatmaya başlıyor hayvan 2 hafta dışkılamadı ve bir sitede de dipte yan yatmanın kabızlık belirtisi olduğunu gördüm
Bezelye verdim 2 gün sabah akşam olacak şekilde yine de dışkılamadı ıspanak haşladım neredeyse hiç yemedi ya da minnacık yedi gerisini bıraktı şu an 1 ay oldu hala hiç dışkılamadı suyun içinde tamamiyle yan yatıyor ama nefes de alıyor ne yapmalıyım başka bir yem mi alsam daha fazla bezelye mi versem?
Yardımlarınızı bekliyorum [:(]
Merhaba
Yaklaşık 1 ay önce bir üreticiden dumbo big ear erkek beta sahiplendim bana gönderilen videoda da balık gayet sağlıklı hatta 8-9 aylıkken bile yuvasını yapmıştı ben aldım balığı tetra discus ve tetra pro alg arada vermeye başladım ama balık yan şekilde suyun dibine yatmaya başlıyor hayvan 2 hafta dışkılamadı ve bir sitede de dipte yan yatmanın kabızlık belirtisi olduğunu gördüm
Bezelye verdim 2 gün sabah akşam olacak şekilde yine de dışkılamadı ıspanak haşladım neredeyse hiç yemedi ya da minnacık yedi gerisini bıraktı şu an 1 ay oldu hala hiç dışkılamadı suyun içinde tamamiyle yan yatıyor ama nefes de alıyor ne yapmalıyım başka bir yem mi alsam daha fazla bezelye mi versem?
Yardımlarınızı bekliyorum [:(]
SON MESAJLAR
- 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 10:49
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl darkaura, 09:02
Filtreleme Seçenekleri - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
KULLANICILAR
- 76 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Omer1881,
ibas34,
zen666,
EKAR,
osmandbnl,
MrBdk,
a.gumrah,
DigitalPen,
ezzalisi,
sina cen,
Tuby,
SinanBulut,
yyiImaz,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
ciways,
Hoppala,
Mithrandirr,
altuntasseref,
0rnn,
Jeveux,
fikret43,
aquaticathearmi,
Kınayu,
yeekim,
syerli,
ilhannnn01,
scorpion26,
Durul26,
platinium,
alizaim,
Öğretmen Ali,
ZYTN,
sercaninceler,
Miller,
Oozer3466,
nniiaa,
kocoglu,
MurathanM,
Rafayel,
ternapi,
priemka_sjMl,
MCY4,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
