ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Erdinc.B
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Mayıs 2026 21:29
Son Ziyaret:
6 Saat 14 Dakika önce
Toplam Mesaj:
11 [1.22 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Berkay Erdinç
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Berkay Erdinç
SON 10 MESAJI
Sobo Sf 550f Bypass Sorunu
[QUOTE=Sufisu]Benim akvaryumum 60 lt filtremde 500gram seramik halkalar var bende ilk olarak kalından orta gözenekli sünger sonra ilk sepette tabana kalın sünger sonra aldığı kadar seramik halka 2 sepette ince sünger sonra aldığı kadar seramik 3sepette full seramik halka en sonda elyaf dizilimin güzel olduğunu düşünüyorum ama bu filtrenin yukarıdan suyu direk akvaryuma atması can sıkıcı [/QUOTE]
60 lt için 500 gram çok abartılı zira az olması yetersiz bakteri popilasyonu,medyanın çok oluşuda filtrelerde gereksiz debi kaybı demektir. Anladığım kadarıyla elyafıda son çıkışa alarak çıkışta debiyi bir hayli zorlamış olabilirsiniz. Elyafı suyun ilk giriş yaptığı bölüme yani asıl olması gereken yere koyarak deneyin bence sorun ortadan kalkacaktır.
[QUOTE=Sufisu]Benim akvaryumum 60 lt filtremde 500gram seramik halkalar var bende ilk olarak kalından orta gözenekli sünger sonra ilk sepette tabana kalın sünger sonra aldığı kadar seramik halka 2 sepette ince sünger sonra aldığı kadar seramik 3sepette full seramik halka en sonda elyaf dizilimin güzel olduğunu düşünüyorum ama bu filtrenin yukarıdan suyu direk akvaryuma atması can sıkıcı [/QUOTE]
60 lt için 500 gram çok abartılı zira az olması yetersiz bakteri popilasyonu,medyanın çok oluşuda filtrelerde gereksiz debi kaybı demektir. Anladığım kadarıyla elyafıda son çıkışa alarak çıkışta debiyi bir hayli zorlamış olabilirsiniz. Elyafı suyun ilk giriş yaptığı bölüme yani asıl olması gereken yere koyarak deneyin bence sorun ortadan kalkacaktır.
İç Filtre Motoru
Merhaba, tabii ki görür ancak tanktaki balık türüne göre akıntı fazla da gelebilir, az da. Peki, az nasıl oluyor derseniz, eğer bu kafa motoru uzak doğulu markalardan ise genellikle kafa motorlarının üzerine büyük rakamlar yazmayı sevse de ölçü aleti ile ölçüldüğünde ne yazan enerjiyi çeker ne de saatte vaat ettiği suyu çevirir. Nedeni ise debiyi kesen çok fazla etken bulunuyor. En büyük debi kesen şey, motorun aşağıdan yukarıya su basmak zorunda olması. Buna bir de L dirsek veya dirsekler, biyolojik medya kapasitesinin az, sünger ve elyafın bolca filtreye tıkıştırılması yani iç, dış, sump dahil tüm kafa motorlarında geçerli yanlış kurulan bir sistemde doğru kurulan bir sisteme göre debi daha fazla olur, filtre daha geç dolar gibi bir sürü etken olduğundan motorların üzerine uçuk rakamlar yazılabiliyor.
Daha iyi mi kötü mü olduğunu anlamak için test etmeniz ve olası daha iyi ise tank içinde yaşayacak canlıların bu fazla debiden etkilenmediğini görürseniz elbette değiştirebilirsiniz.
Merhaba, tabii ki görür ancak tanktaki balık türüne göre akıntı fazla da gelebilir, az da. Peki, az nasıl oluyor derseniz, eğer bu kafa motoru uzak doğulu markalardan ise genellikle kafa motorlarının üzerine büyük rakamlar yazmayı sevse de ölçü aleti ile ölçüldüğünde ne yazan enerjiyi çeker ne de saatte vaat ettiği suyu çevirir. Nedeni ise debiyi kesen çok fazla etken bulunuyor. En büyük debi kesen şey, motorun aşağıdan yukarıya su basmak zorunda olması. Buna bir de L dirsek veya dirsekler, biyolojik medya kapasitesinin az, sünger ve elyafın bolca filtreye tıkıştırılması yani iç, dış, sump dahil tüm kafa motorlarında geçerli yanlış kurulan bir sistemde doğru kurulan bir sisteme göre debi daha fazla olur, filtre daha geç dolar gibi bir sürü etken olduğundan motorların üzerine uçuk rakamlar yazılabiliyor.
Daha iyi mi kötü mü olduğunu anlamak için test etmeniz ve olası daha iyi ise tank içinde yaşayacak canlıların bu fazla debiden etkilenmediğini görürseniz elbette değiştirebilirsiniz.
Japon Balığının Pulları Kaparmış
Şimdi şöyle ifade edeyim: Dropsy bir hastalık değil, belirtidir. Genellikle iç organlarda ve özellikle böbreklerde ciddi bakteriyel enfeksiyon veya organ yetmezliğinde vücutta sıvı birikmesiyle oluşur ve biriken sıvı balığı balon gibi şişirir. Bu da balığa bakıldığında pullarında açılmış çam kozalağı gibi bir görüntü olmasını sağlar.
Kötü su koşulları da buna sebep olabilir. Suyun berrak görünmesi maalesef suyun sağlıklı olduğu anlamına gelmediği için uzun süre bakım eksikliğine maruz kalan balığın iç organları da bu yüzden etkilenebiliyor. Ancak bunu sebep-sonuç olarak düşünmemek gerek. Dropsy'yi oluşturacak dediğim gibi enfeksiyon, iç parazit, genetik yatkınlık, yaşlılık ve kötü su koşulları gibi düşünmek gerekir çünkü bunu neyin tetiklediğini resimlerden ya da balığa bakarak söylemek mümkün değil.Dolayısıyla tedavisi zordur çünkü neyden kaynaklandığını bulana kadar balık dayanamayabilir.
Bol oksijenli, az akıntılı bir başka tanka almanız, bulaşıcı bir hastalığın yayılmasını da engeller.
Şimdi şöyle ifade edeyim: Dropsy bir hastalık değil, belirtidir. Genellikle iç organlarda ve özellikle böbreklerde ciddi bakteriyel enfeksiyon veya organ yetmezliğinde vücutta sıvı birikmesiyle oluşur ve biriken sıvı balığı balon gibi şişirir. Bu da balığa bakıldığında pullarında açılmış çam kozalağı gibi bir görüntü olmasını sağlar.
Kötü su koşulları da buna sebep olabilir. Suyun berrak görünmesi maalesef suyun sağlıklı olduğu anlamına gelmediği için uzun süre bakım eksikliğine maruz kalan balığın iç organları da bu yüzden etkilenebiliyor. Ancak bunu sebep-sonuç olarak düşünmemek gerek. Dropsy'yi oluşturacak dediğim gibi enfeksiyon, iç parazit, genetik yatkınlık, yaşlılık ve kötü su koşulları gibi düşünmek gerekir çünkü bunu neyin tetiklediğini resimlerden ya da balığa bakarak söylemek mümkün değil.Dolayısıyla tedavisi zordur çünkü neyden kaynaklandığını bulana kadar balık dayanamayabilir.
Bol oksijenli, az akıntılı bir başka tanka almanız, bulaşıcı bir hastalığın yayılmasını da engeller.
Japon Balığının Pulları Kaparmış
Dropsy gibi duruyor.
Dropsy gibi duruyor.
Sobo Sf 550f Bypass Sorunu
Merhaba, herkes bu filtre dizilimini farklı yapıyor. Birine göre doğru olan, başka birine göre yanlış olabiliyor.
Ancak genel olarak şu şekilde olması öneriliyor ki,sobo firmasıda bunu eklediğiniz resimde açıkça göstermiş çünkü bakteri kolonilerinin sizin filtreniz için en fazla oluşacağı alan seramiklerdir. Bu seramikleri ne kadar az kurcalarsanız, tankınızdaki bakteri kolonisini o kadar bozmazsınız ve tankta ani amonyak, nitrit dalgalanmalarının önüne geçersiniz.
Bende aynı görseldeki gibi yıllardır bu şekilde kullanıyorum.
1. Mekanik filtrasyon
2. Biyolojik filtrasyon
3. Kullanacaksam kimyasal filtrasyon
Mekanik filtrasyon elyaf, sünger gibi malzemelerden oluşuyor biliyorsunuz. Buradaki amaç kaba kiri mümkün olduğunca tutabilmek ki biyolojik medya kısmına mümkün olduğunca az pislik gitsin ve seramiğin gözenekleri tıkanmasın. Bu sayede hem filtrenin debisi düşmez, hem siz debi düştüğü için seramiklerle oynayıp oluşan koloniye zarar vermezsiniz, hem de bakteriler için gözeneklerde bolca uzun süre yer kalır.
Örneğin kendi tankım için şöyle yapıyorum.
Benimkilerin bir hayli pis balık olduğunu belirteyim. Sumpta ilk olarak pis suyu Sera Crystal Clear'lar karşılıyor, ardından filtre keçesi (elyaf gibi ancak uzunca süre yıkanıp kullanılabiliyor) karşılıyor. Ardından 2 adet 5 cm biyolojik sünger ve Siporax'lar var. Son noktada da Purigen. Bu sayede en üstteki asıl kaba pisliği yakalayan bölümü su değişimlerinde tank suyunda yıkıyorum yani Sera Crystal Clear ve filtre keçesini. Süngerleri ise 2-3 ayda bir temizliyorum, seramiklerim sürekli temiz kalıyor.
Bu arada sera siporax 200 lt su için 290 gram seramik öneriyor. Tankın boyutuna göre ve balık yükü normal ise seramik sayısını arttırmanızı önerir.
Merhaba, herkes bu filtre dizilimini farklı yapıyor. Birine göre doğru olan, başka birine göre yanlış olabiliyor.
Ancak genel olarak şu şekilde olması öneriliyor ki,sobo firmasıda bunu eklediğiniz resimde açıkça göstermiş çünkü bakteri kolonilerinin sizin filtreniz için en fazla oluşacağı alan seramiklerdir. Bu seramikleri ne kadar az kurcalarsanız, tankınızdaki bakteri kolonisini o kadar bozmazsınız ve tankta ani amonyak, nitrit dalgalanmalarının önüne geçersiniz.
Bende aynı görseldeki gibi yıllardır bu şekilde kullanıyorum.
1. Mekanik filtrasyon
2. Biyolojik filtrasyon
3. Kullanacaksam kimyasal filtrasyon
Mekanik filtrasyon elyaf, sünger gibi malzemelerden oluşuyor biliyorsunuz. Buradaki amaç kaba kiri mümkün olduğunca tutabilmek ki biyolojik medya kısmına mümkün olduğunca az pislik gitsin ve seramiğin gözenekleri tıkanmasın. Bu sayede hem filtrenin debisi düşmez, hem siz debi düştüğü için seramiklerle oynayıp oluşan koloniye zarar vermezsiniz, hem de bakteriler için gözeneklerde bolca uzun süre yer kalır.
Örneğin kendi tankım için şöyle yapıyorum.
Benimkilerin bir hayli pis balık olduğunu belirteyim. Sumpta ilk olarak pis suyu Sera Crystal Clear'lar karşılıyor, ardından filtre keçesi (elyaf gibi ancak uzunca süre yıkanıp kullanılabiliyor) karşılıyor. Ardından 2 adet 5 cm biyolojik sünger ve Siporax'lar var. Son noktada da Purigen. Bu sayede en üstteki asıl kaba pisliği yakalayan bölümü su değişimlerinde tank suyunda yıkıyorum yani Sera Crystal Clear ve filtre keçesini. Süngerleri ise 2-3 ayda bir temizliyorum, seramiklerim sürekli temiz kalıyor.
Bu arada sera siporax 200 lt su için 290 gram seramik öneriyor. Tankın boyutuna göre ve balık yükü normal ise seramik sayısını arttırmanızı önerir.
Owerflow Ve Alt Sump Denemesi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281612/010620261752491.jpg[/IMG]
Herkese merhaba, goldfish sevgimden dolayı üstten taşırma (overflow), üst sump, yan (iç) sump, alt sump gibi hobiyle alakalı her filtre sistemini denedim. Goldfishlerin tam bir dışkı makinesi oluşunda dolayı,az akıntı ile iyi filtreleme üzerine yani hem mekanik hemde biyolojik filtrelemeden bahsediyorum,aklıma gelen ve gördüğüm her şeyi kendi çapımda denedim. Buda kendi yapmış olduğum alt sump,taşırma ve borulama sistemi.
Yer ve tank boyutu kısıtlı olunca sumptan kazanacağım ekstra 40 litre kadar su için bu işe kalkışsam da ne yazık ki hesap edemediğim borulardan inen su sesinden dolayı bu projeyi iptal ettim.
Tecrübeli hobidaşlar bilecektir ki iyi yapılmayan veya hesaplanmayan bir alt sump ya tanktaki suyu taşırır,yada sumptaki. Bunların her biri yaptığım sistemde müthiş olsa da dediğim gibi borulardan aşağıya inen su sesi de eğer tank evin salonundaysa muhakkak hesaba katılmalı. Beni bu sifon sesinin bukadar rahatsız edeceğini hesap edemediğimden dolayı aklında bu proje olanlar için tavsiyemdir. Boruların tam sifon ve yarım sifondaki çıkarmış oldukları seste muhakak hesaba katılmalı ve salonda bu sesin gece x2,x3 olacağı unutulmamalı.Ancak onun dışında alt sumpın devasa su hacmi, filtre malzeme alanının genişliği, biliyorsunuz ki nitrifikasyon bakterilerini tabiri caizse coşturan ekstra oksijen... Bunu da alt sump iniş borularından aşağıya sumpa dökülen su müthiş bir şekilde sağlıyor. Yani bana göre müthiş bir sistem.
Bu sistemi bilmeyenler için anlatmak gerekirse kısaca özetleyeyim: Su değişimlerinde yapmış olduğunuz sifonlamayı tank içine koyduğumuz U boru ya da borular ile tank dışındaki sızdırmazlığı garanti bir kutu içerisine aktarıp, kutu içinden de aşağıya inen boru ya da borulardan alt sumpa iletiliyor. Sump içinde de bir kafa motoru ile tekrar tanka filtrelenmiş su basılıyor. Buradaki amaç ana tankın herhangi bir yerini delmeden,kesmeden alt sump kullanmak.
Ben taşırma kutusunu pleksiden yapmıştım. Bu pleksi kutu, enerji kesildiğinde yani kafa motoru artık tanka su basmadığı esnada emniyet sibobu olmuş oluyor. Su bu kutu içinde belirli bir seviyeye geldiğinde sifonlama otomatik duruyor. Aşağıya inecek su hesaplanıp sumpa taşma payı veriliyor. Enerji geldiği esnada sumptaki fazla su ana tankı belirli yere kadar doldurduğunda sifonlama tekrar kendi başlıyor. Yine sifonlama başlamazsa kafa motoru da ana tankın suyunu taşıyabiliyor. Dolayısıyla iyi hesaplanmazsa inanılmaz riskli bir sistem olsa da bir akvaryum için harika bir filtreleme sistemi. İyi hesaplanan ve bir sistem ise gayet güvenilir ve müthiş filtrasyon yapan bir sistem.
Bunun gibi denemeler ile bir hayli uğraştım. Çeşitli kafa motorları, filtre malzemelerinin debiyi etkilemesi, dönüş ve dirseklerin debiyi etkilemesi gibi birçok deneyimim oldu. En son üst sump sistemi ile tank ne kadar kirlenirse kirlensin, 2000 L/H bir kafa motorunu 130 lt tanka bağladım. "Çok fazla, balıklar uçuşur, ölür." diyenler olacaktır. Hatta buna ilave olarak 1000 L/H bir yan sump da yapmıştım. Toplamda 3000 L/H (ki bu kutu üzeri rakamlar) ile 130 lt suyu 1 yıldır çeviriyor. Üst sumpıda bir başka konuda paylaşmak isterim zira konu bir hayli uzadı. [EDIT]Erdinc.B,2026-06-01 19:31:14[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281612/010620261752491.jpg[/IMG]
Herkese merhaba, goldfish sevgimden dolayı üstten taşırma (overflow), üst sump, yan (iç) sump, alt sump gibi hobiyle alakalı her filtre sistemini denedim. Goldfishlerin tam bir dışkı makinesi oluşunda dolayı,az akıntı ile iyi filtreleme üzerine yani hem mekanik hemde biyolojik filtrelemeden bahsediyorum,aklıma gelen ve gördüğüm her şeyi kendi çapımda denedim. Buda kendi yapmış olduğum alt sump,taşırma ve borulama sistemi.
Yer ve tank boyutu kısıtlı olunca sumptan kazanacağım ekstra 40 litre kadar su için bu işe kalkışsam da ne yazık ki hesap edemediğim borulardan inen su sesinden dolayı bu projeyi iptal ettim.
Tecrübeli hobidaşlar bilecektir ki iyi yapılmayan veya hesaplanmayan bir alt sump ya tanktaki suyu taşırır,yada sumptaki. Bunların her biri yaptığım sistemde müthiş olsa da dediğim gibi borulardan aşağıya inen su sesi de eğer tank evin salonundaysa muhakkak hesaba katılmalı. Beni bu sifon sesinin bukadar rahatsız edeceğini hesap edemediğimden dolayı aklında bu proje olanlar için tavsiyemdir. Boruların tam sifon ve yarım sifondaki çıkarmış oldukları seste muhakak hesaba katılmalı ve salonda bu sesin gece x2,x3 olacağı unutulmamalı.Ancak onun dışında alt sumpın devasa su hacmi, filtre malzeme alanının genişliği, biliyorsunuz ki nitrifikasyon bakterilerini tabiri caizse coşturan ekstra oksijen... Bunu da alt sump iniş borularından aşağıya sumpa dökülen su müthiş bir şekilde sağlıyor. Yani bana göre müthiş bir sistem.
Bu sistemi bilmeyenler için anlatmak gerekirse kısaca özetleyeyim: Su değişimlerinde yapmış olduğunuz sifonlamayı tank içine koyduğumuz U boru ya da borular ile tank dışındaki sızdırmazlığı garanti bir kutu içerisine aktarıp, kutu içinden de aşağıya inen boru ya da borulardan alt sumpa iletiliyor. Sump içinde de bir kafa motoru ile tekrar tanka filtrelenmiş su basılıyor. Buradaki amaç ana tankın herhangi bir yerini delmeden,kesmeden alt sump kullanmak.
Ben taşırma kutusunu pleksiden yapmıştım. Bu pleksi kutu, enerji kesildiğinde yani kafa motoru artık tanka su basmadığı esnada emniyet sibobu olmuş oluyor. Su bu kutu içinde belirli bir seviyeye geldiğinde sifonlama otomatik duruyor. Aşağıya inecek su hesaplanıp sumpa taşma payı veriliyor. Enerji geldiği esnada sumptaki fazla su ana tankı belirli yere kadar doldurduğunda sifonlama tekrar kendi başlıyor. Yine sifonlama başlamazsa kafa motoru da ana tankın suyunu taşıyabiliyor. Dolayısıyla iyi hesaplanmazsa inanılmaz riskli bir sistem olsa da bir akvaryum için harika bir filtreleme sistemi. İyi hesaplanan ve bir sistem ise gayet güvenilir ve müthiş filtrasyon yapan bir sistem.
Bunun gibi denemeler ile bir hayli uğraştım. Çeşitli kafa motorları, filtre malzemelerinin debiyi etkilemesi, dönüş ve dirseklerin debiyi etkilemesi gibi birçok deneyimim oldu. En son üst sump sistemi ile tank ne kadar kirlenirse kirlensin, 2000 L/H bir kafa motorunu 130 lt tanka bağladım. "Çok fazla, balıklar uçuşur, ölür." diyenler olacaktır. Hatta buna ilave olarak 1000 L/H bir yan sump da yapmıştım. Toplamda 3000 L/H (ki bu kutu üzeri rakamlar) ile 130 lt suyu 1 yıldır çeviriyor. Üst sumpıda bir başka konuda paylaşmak isterim zira konu bir hayli uzadı. [EDIT]Erdinc.B,2026-06-01 19:31:14[/EDIT]
3 Yıllık Goldfish Serüvenim.
[QUOTE=JujuSeri]Merhaba
Öncelikle maşallah diyeyim, çok güzel balıklarınız var. Ama japon balıkları silis kumla oynamayı çok seviyorlar ve oyalanmalarını da sağlıyor. Green Carpet'in silis kum üzerine ne avantajı var da böyle yaptınız? Yosun zaten arka camda da oluşuyor.[/QUOTE]
Teşekkür ederim. Evet sürekli oynuyorlar hatta dozer diyebiliriz bunlara :)
Şimdi şöyle anlatayım tankta iki adet sump var ve filtrenecek suyu ilk önce elyaf karşılıyor. Bu elyaf balıkların büyüklüğü ve goldfishlerin birer dışkı makinası olması sebebiyle 2 günde kararıyor. Üzerine birde balıkların havalandırıp filtreye kaçırdığı kumlarda eklenince elyaf yetiştiremiyorum. Elyaf yerine filtre keçesi kullanmaya başladım ancak 3 günde bir temizlemek gerektiğinden ve kumdanda tam arındıramadığım keçelerde işimi görmedi ancak çok uzun süre bu şekilde devam ettim.
Gece yapılan dışkılar sabaha kadar yumuşuyor ve ışıkla birlikte balıklar kumu eşelemeye başladıklarından dolayı ve öncesindede kuma gömülmüş dışkı parçacıkları ve yeni dışkılar siyah fon etkisi ile heryerde uçuşup görsel olarak beni inanılmaz rahatsız ediyordu. Kumu ağızlarına alıp su yüzeyine yaklaşıp tükürüyorlar ki o anki görseli tahmin edebilirsiniz.
Ancak kumu kaldırmamdaki asıl sebep kumun suya sürekli silikat salınımı yapmasıydı. Silikat yüksek olduğunda yosunların rengi kahverengi olarak kalıyordu. Uzun süre arka camda denesemde kum varken yosun rengi değişmedi. Okuduğum makaleler doğruysa eğer açık yeşile dönecek ki 10 günlük süreçte bile hafif yeşil tonlarını görmeye başladım.
Artısı ise görsel olarak çok hoşuma gitmesi,ekstra oksijen ve balıkların hem yosunlarla oynaması hemde yemesi,kolay temizlik,tankta uçuşan kum ve dışkı derdinin bitmesi,doğup büyüdükleri ortama yakın olması,elyaf derdinden kurtulmak vb sebepler olacak.[EDIT]Erdinc.B,2026-06-01 00:39:38[/EDIT]
[QUOTE=JujuSeri]Merhaba
Öncelikle maşallah diyeyim, çok güzel balıklarınız var. Ama japon balıkları silis kumla oynamayı çok seviyorlar ve oyalanmalarını da sağlıyor. Green Carpet'in silis kum üzerine ne avantajı var da böyle yaptınız? Yosun zaten arka camda da oluşuyor.[/QUOTE]
Teşekkür ederim. Evet sürekli oynuyorlar hatta dozer diyebiliriz bunlara :)
Şimdi şöyle anlatayım tankta iki adet sump var ve filtrenecek suyu ilk önce elyaf karşılıyor. Bu elyaf balıkların büyüklüğü ve goldfishlerin birer dışkı makinası olması sebebiyle 2 günde kararıyor. Üzerine birde balıkların havalandırıp filtreye kaçırdığı kumlarda eklenince elyaf yetiştiremiyorum. Elyaf yerine filtre keçesi kullanmaya başladım ancak 3 günde bir temizlemek gerektiğinden ve kumdanda tam arındıramadığım keçelerde işimi görmedi ancak çok uzun süre bu şekilde devam ettim.
Gece yapılan dışkılar sabaha kadar yumuşuyor ve ışıkla birlikte balıklar kumu eşelemeye başladıklarından dolayı ve öncesindede kuma gömülmüş dışkı parçacıkları ve yeni dışkılar siyah fon etkisi ile heryerde uçuşup görsel olarak beni inanılmaz rahatsız ediyordu. Kumu ağızlarına alıp su yüzeyine yaklaşıp tükürüyorlar ki o anki görseli tahmin edebilirsiniz.
Ancak kumu kaldırmamdaki asıl sebep kumun suya sürekli silikat salınımı yapmasıydı. Silikat yüksek olduğunda yosunların rengi kahverengi olarak kalıyordu. Uzun süre arka camda denesemde kum varken yosun rengi değişmedi. Okuduğum makaleler doğruysa eğer açık yeşile dönecek ki 10 günlük süreçte bile hafif yeşil tonlarını görmeye başladım.
Artısı ise görsel olarak çok hoşuma gitmesi,ekstra oksijen ve balıkların hem yosunlarla oynaması hemde yemesi,kolay temizlik,tankta uçuşan kum ve dışkı derdinin bitmesi,doğup büyüdükleri ortama yakın olması,elyaf derdinden kurtulmak vb sebepler olacak.[EDIT]Erdinc.B,2026-06-01 00:39:38[/EDIT]
Balığımda Beyaz Benek Mi Var Yoksa Mantar Mı?
Evet beyaz benek. Şuan balığın üzerine yapışan parazitlere hiçbirşey etki etmez. Balığı bıraktıkları anda ilaç kullanıldıysa bu parazitlerin ölümünü sağlar. Balığa tekrar yeni parazitlerin yapışmaması için iyotsuz kaya tuzu yada petshoptan akvaryum tuzu alabilirsiniz. Tuz suyun tds değerini yükselteceği için balık osmotik basınca maruz kalır ve mukoza atılan tuz oranında artar. Buda parazitlerin balığa tekrar yapışmasını nispeten engeller.
İlaç kullanmak isterseniz spotexi öneririm. 2 günde parazit falan bırakmıyor. Tank oturmuş ise bakteri kaybı minumum olarak süreci ana tanktada uygulayabilirsiniz. Ancak tank yeni ise karantinada uygulamanız daha iyi olur.
Evet beyaz benek. Şuan balığın üzerine yapışan parazitlere hiçbirşey etki etmez. Balığı bıraktıkları anda ilaç kullanıldıysa bu parazitlerin ölümünü sağlar. Balığa tekrar yeni parazitlerin yapışmaması için iyotsuz kaya tuzu yada petshoptan akvaryum tuzu alabilirsiniz. Tuz suyun tds değerini yükselteceği için balık osmotik basınca maruz kalır ve mukoza atılan tuz oranında artar. Buda parazitlerin balığa tekrar yapışmasını nispeten engeller.
İlaç kullanmak isterseniz spotexi öneririm. 2 günde parazit falan bırakmıyor. Tank oturmuş ise bakteri kaybı minumum olarak süreci ana tanktada uygulayabilirsiniz. Ancak tank yeni ise karantinada uygulamanız daha iyi olur.
110 Litre Akvaryuma Kaç Tane Orando Sığar
Tank büyükte olsa küçükte olsa iyi bir filtere şart Oranda lar için.
Şuanda seçeceğiniz balıklar 4-5 cm olabilir ancak bu balıklar iyi bir bakımla ve zamanla belkide şuanki boylarını 2 veya 3 e katlayacak.
İyi bakım,balıkların sağlığı ve boylanmaları için bu hacimde 2 balık fazlasıyla yeterli ki oda iyi bir filtre sistemi ile mümkün. Ancak sayı artarsa ve yetersiz filtre ile balıkların gelişimi ciddi oranda azalacaktır.
Tank büyükte olsa küçükte olsa iyi bir filtere şart Oranda lar için.
Şuanda seçeceğiniz balıklar 4-5 cm olabilir ancak bu balıklar iyi bir bakımla ve zamanla belkide şuanki boylarını 2 veya 3 e katlayacak.
İyi bakım,balıkların sağlığı ve boylanmaları için bu hacimde 2 balık fazlasıyla yeterli ki oda iyi bir filtre sistemi ile mümkün. Ancak sayı artarsa ve yetersiz filtre ile balıkların gelişimi ciddi oranda azalacaktır.
117 Litre Akvaryumu Sunta Tv Sehpası Taşır Mı
Dolabın malzemeleri çok rahat taşır. Korkacağınız şey dolabın ayakları aslında. Yapısı ve materyali resimden çok anlaşılmasada yere basan siyah bölümler plastik ve fazla yük olmasada zamanla sertleşip kırılabiliyorlar.
Dolabın malzemeleri çok rahat taşır. Korkacağınız şey dolabın ayakları aslında. Yapısı ve materyali resimden çok anlaşılmasada yere basan siyah bölümler plastik ve fazla yük olmasada zamanla sertleşip kırılabiliyorlar.
SON MESAJLAR
- Su Arıtma Cihazı Hk Oozer3466, 08:54
Akvaryum Bilimi - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 08:19
Akvaryum Tanıtımı - Aynı Varyetenin Çifti Mi Cyber_Scout, 07:33
Cinsiyet ve Tür Belirleme - İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor Srknatmn, 06:40
Amerikan Tetraları - İç Parazit Tedavisi Fatih_hakankaan, 00:55
Hastalıklar ve İlaçlar - Tanecikler Cyber_Scout, 00:52
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Atakhan Petshop Güvenilir Mi? mehmethakan, 00:50
Yeni Üye Forumu - Channa Pulchra Yemleme Hakkında bor31, 00:34
Labirentliler - Nano Jungle Kaan Frt, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Hobicisi Olmak İstiyorum emre12ozkan, 23:35
Yeni Üye Forumu - Balığımdaki Apseler Cyber_Scout, 22:30
Hastalıklar ve İlaçlar - Balığım Dropsy Mi Cyber_Scout, 22:22
Hastalıklar ve İlaçlar - Loki'nin Malikanesi artgy, 18:21
Akvaryum Tanıtımı - Küçük Deniz Kabuklarından Sump Malzemesi Olur Mu? Cyber_Scout, 17:40
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - En Uygun 40küp Nano Deniz Akvaryumu ogurcay, 17:34
Deniz Akvaryumlarında Su Kimyası ve Ekipmanlar - 117 Litre Akvaryumu Sunta Tv Sehpası Taşır Mı Osmand, 17:09
Yeni Üye Forumu - 45x35x35 Amazon Blackwater Kurulumum Hsrt, 16:45
Akvaryum Tanıtımı - Nano İçin Filtre Ve Yem Makinesi Tavsiyesi Cyber_Scout, 15:12
Malzemeler ve Yemler Forumu - Apistogramma Kakadu Triple Red Mağara Yapımı seiryuhare, 14:50
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yerli Sularda A. Mento Bulduk Eldurmaz, 11:44
Diğer Tatlı Su Canlıları - Sobo Sf 550f Bypass Sorunu ADAMEHSER, 11:43
Filtreleme Seçenekleri - Yeni Bir Kurulum yhackup, 11:41
Akvaryum Tanıtımı - Mıknatısla Artemia Ayırma Angelguy, 10:33
Malzemeler ve Yemler Forumu - Cüce Vatozda Yumurta? Cyber_Scout, 10:01
Kedi Balıkları Forumu - Yeni Akvaryum Kurumu Beta, Bakteri Kültürü Cyber_Scout, 02:41
Akvaryum Bilimi - Yeni Akvaryum Ve Tür İle İlgili Bilgi Cyber_Scout, 00:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Green Terror Cinsiyet Ayrımı ve Ağız Kavgası Ali kerem, 00:27
Cinsiyet ve Tür Belirleme - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Oquanus, 22:34
Akvaryum Tanıtımı - Chili Rasbora İçin Öneriler CNDRAqua, 21:55
Yeni Üye Forumu - Catappa Yetişiyorum Rafayel, 21:40
Bitki Türleri ve Bakımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 21:24
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - 160x60x60 Akvaryumum Ehtiyar, 19:39
Akvaryum Tanıtımı - Türü Belirsiz Orta Amerikan CNDRAqua, 19:12
Cinsiyet ve Tür Belirleme - 400 Litre Akvaryum Su Kaçırıyor berat76, 18:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neolamprologus Multifasciatus caga71, 15:41
Tanganyika Cichlidleri Tanıtımı - Bu Vatozun Türü Nedir ? Fin World, 14:37
Nadir Tür Gördüm - Sobo Fh-1904 Yedek Parça LeafyAqua, 14:25
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Taban Ve Ön Cam Arası Boşluk DigitalPen, 13:26
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Bitkili Akvaryumda Bitkiler Çürüyor LeafyAqua, 12:14
Yeni Üye Forumu - Ciclidler Ne Zaman Yumurta Toplar AtakanKa, 10:50
Yeni Üye Forumu - Balıklarım Uzun Zamandır Çok Korkuyorlar JujuSeri, 10:33
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Geniz Yakan Koku alp3r, 00:38
Bitki Akvaryumları Genel - Amazon Molly Ehtiyar, 00:17
Canlı Doğuranlar - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 23:29
Yeni Üye Forumu - İlk Defa Lapistes Besliyorum BerkBey, 21:54
Yeni Üye Forumu - Yeniden Bitkili Tanka Dönüş nagmus, 21:09
Akvaryum Tanıtımı - Dıy Peltierli Termostatlı Akvaryum Soğutucu Deneme koray ulusoy, 18:35
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Gül Bitkim Neden Soluyor? erkanmazici, 18:31
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Amatör balıkçı, 15:57
Kedi Balıkları Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:16
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:06
- Katil Saly. & Kiraz & Sarı Ateş & Ramshorn scorpion26 09:06
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:06
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:00
- Bitki Çeşitleri emreemin 08:35
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 08:35
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 08:35
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 08:35
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:22
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:22
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:22
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:22
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 08:17
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 08:17
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 07:59
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:51
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 07:09
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 07:09
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 07:09
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 06:36
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 06:36
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 05:59
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 05:59
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 05:59
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 00:36
- 2 Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 00:30
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 00:30
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 00:16
- Akvaryum 30*30 metsi 00:16
- Christmass Moss emregungor 00:16
- Myriophyllum Tuberculatum Ve Anubias emregungor 00:16
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:30
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:30
- Co2 Tüpü 6 Kg/8 Lt palankesli 22:33
- 80*40*40 Akvaryum Arıyorum palankesli 22:33
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:29
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:29
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 21:40
- Toplu Yavru Melek Balığı Mikail06 20:06
- İhtiyaç Fazlası Oase Skimmer Cam Lily Pipe Co2 Gös platinium 19:12
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 18:26
- Satılık Akvaryumlar (390l Ve 123l) Ve Malzemeler Deathgrip 17:47
- Channa Aurantimaculata (36cm Ve 32cm), Bitki,snail Deathgrip 17:47
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 17:40
- İzmir Akvaryum Malzemeleri Tamamı Beren04 17:38
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 17:32
- Nano Akvaryum LEGEND59 17:29
- Microfex Canlı Yem Bursa Rafayel 17:23
- Geriye Kalan Malzemelerim SJess 17:16
KULLANICILAR
- 33 Online Kullanıcı, 18 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

