ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
babur alimov
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]8859,2[/B] [B]13176,3[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
448
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Nisan 2011 22:09
Son Ziyaret:
30 Kasım 2020 21:21
Toplam Mesaj:
1437 [0.26 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Babür Alimov
Doğum Tarihi:
20 Aralık 1987
Yaş:
38
İl:
Antalya
Meslek:
profosyonel fotografçı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Babür ALİMOV
SON 10 MESAJI
Balıklara Nasıl İsim Veriyoruz?
Şimdi kimsenin yüzüne bakmadığı ve kimsenin konuyla ilgisinin olmadığı aşikar.
Benim bir kaç sorum olacak ?
konuyu kişiselleştirmeden mantık çerçevesinde açıklayıcı bir yanıt verirseniz sevinirim.
Neolmaprologus buescheri ismi de türü keşfeden Heinz Büscher'e ithafen verilmiş bir isim. Sadece tür isimlerinde değil diğer basamaklarda verilen Latince isimlerin de anlamları var. Bunların anlamları için biraz araştırma yapmak gerekiyor.
Bu tamamen sizin yazınızdan alınan bir yazı.
AKIL seviyemizi zorlayarak farazi olarak düşünelim. diyelim ki metriaclima fainzilberi lundo türü ile metriaclime msobo magunga türü akvaryum ortamında bizim isteğimizin dışında çiftleşti, ve bizde artık herşeyin geç olduğunu düşünerek hobi merakımızdan dolayı yavrusu nasıl çıkacak acaba diye bekliyoruz ve yavruları büyütüyoruz.
Çok da güzel bir renk yakalamış diyelim. bu türünde renk skalasının daha baskın olması için ISLAH ettik ve bir renk ortaya çıktı ve yavrularıda artık tamamen anne baba gibi form ve renk düzeyinde.
Sizce bu türü ne diye adlandırmalıyız ? yada en doğru isim tanısı ne olmalı ?
Çünkü artık bu tür var elimizde ve yavrularıda birebir anne baba gibi çıkıyor istesek istemesek bu tür artık yayılacak buna ne isim vermeliyiz?
Bilimsel olarak açıklayıp örneklendirirseniz sevinirim.
şimdiden teşekkür ederim.
Şimdi kimsenin yüzüne bakmadığı ve kimsenin konuyla ilgisinin olmadığı aşikar.
Benim bir kaç sorum olacak ?
konuyu kişiselleştirmeden mantık çerçevesinde açıklayıcı bir yanıt verirseniz sevinirim.
Neolmaprologus buescheri ismi de türü keşfeden Heinz Büscher'e ithafen verilmiş bir isim. Sadece tür isimlerinde değil diğer basamaklarda verilen Latince isimlerin de anlamları var. Bunların anlamları için biraz araştırma yapmak gerekiyor.
Bu tamamen sizin yazınızdan alınan bir yazı.
AKIL seviyemizi zorlayarak farazi olarak düşünelim. diyelim ki metriaclima fainzilberi lundo türü ile metriaclime msobo magunga türü akvaryum ortamında bizim isteğimizin dışında çiftleşti, ve bizde artık herşeyin geç olduğunu düşünerek hobi merakımızdan dolayı yavrusu nasıl çıkacak acaba diye bekliyoruz ve yavruları büyütüyoruz.
Çok da güzel bir renk yakalamış diyelim. bu türünde renk skalasının daha baskın olması için ISLAH ettik ve bir renk ortaya çıktı ve yavrularıda artık tamamen anne baba gibi form ve renk düzeyinde.
Sizce bu türü ne diye adlandırmalıyız ? yada en doğru isim tanısı ne olmalı ?
Çünkü artık bu tür var elimizde ve yavrularıda birebir anne baba gibi çıkıyor istesek istemesek bu tür artık yayılacak buna ne isim vermeliyiz?
Bilimsel olarak açıklayıp örneklendirirseniz sevinirim.
şimdiden teşekkür ederim.
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[QUOTE=MertA]Birde arada geçmiş eklemeden geçemiyeceğim. Doctore , Spartacus adlı dizide bir karakter ve gladiatör eğitmeni yani doktorluk ile bir alakası yok. Arkadaşta eğitimci olduğu için bu isim gayet uygun olmuş kendisine :) [/QUOTE]
Bilgilendirme için sağ olasın Mert bende diyecektim ne saçma isim koymuş diye. şimdi abimiz gladyatör mü yetiştiriyor. kendisini öyle mi hissediyor. [:D]
[QUOTE=MertA]Birde arada geçmiş eklemeden geçemiyeceğim. Doctore , Spartacus adlı dizide bir karakter ve gladiatör eğitmeni yani doktorluk ile bir alakası yok. Arkadaşta eğitimci olduğu için bu isim gayet uygun olmuş kendisine :) [/QUOTE]
Bilgilendirme için sağ olasın Mert bende diyecektim ne saçma isim koymuş diye. şimdi abimiz gladyatör mü yetiştiriyor. kendisini öyle mi hissediyor. [:D]
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[QUOTE=MertA][VID]https://www.youtube.com/watch?v=xPdliYeeaHk[/VID]
Yıllarca kırıldığı için şu kailtede bantları düzgün saulosi görmüyorum. İlanlara bakıyorum eciş bücüş renkleri ne olduğu belli değil balıklar var.
Hayaller
[IMG]https://cdn.markanda.nl/gc/a/800x450/2c3a376033e34ce4ab44e2022caedd59/pseudotropheus-saulosi[/IMG]
Gerçekler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/290720201505331.jpg[/IMG]
Türlerin saflaştırılmasına konusuna katılıyorum. Brichardi aldığımda acaba Babür bunu daffodille kırmışmıdır , Hara aldığımda Galeria Reefle mi kırdılar , Yunus aldığımda elektra ile mi kırdılar bu endişe ile yaşamak istemem. Ne aldığımı bilmek isterim.
Merdiven altında ticari amaçlarla ( Ticari diyorum çünkü artık gölde getirilmeyen balık kalmadı ve iç piyasa balık dolu herkes kendi üretimini yapıyor) kontrolsüz biçimde yapılan işler hobiye zarar veriyor . Ticari olmasa bile eğlencesine yapmak ne kadar etik olabilir ? Yeni tür üreticem ondan bir sürü para kazanıcam hevesine girdi insanlar.Ayrıca ticari amacım yok diyorsunuz ama "Bu balıkdan 5000 lira kazandım" , "Bu balık kazandırıyor" , "Bu balık Servet Değerinde" "Bu balık Maliyetinin 4 katını Kazandırıyor" yada "Dünyanın En nadir balığı BBR" gibi başlıklar o şekilde hareket etmediğinizi gösteriyor.[/QUOTE]
Mert sen bari yapma bu örneklemen aptalların bile akıl edip göre bileceği bir örnek olmuş bence.
youtube deki videoya bak incele at gözlüğünü çıkarıp incele.
adam ışıklandırmasına para harcamın en iyi şekilde yapmış akvaryum dekoruda çok önemli balığı göstermeye.
teknolojinin en son ürettiği kamera ile çekilen video ile samsıng galaxy 1 ile çekilen fotoğrafı kıyaslıyorsun.
evet adam kötü bakmış balığına ama balık videodakinden daha güzel renklerde. iyi beslenmediği için yıpranmış çökmüş bir balık bu balık videodakinden daha güzel hale getirilebilir. balığın formu evet götü görünüyor hasta gibi ya da dayak yemiş gibi ama iyi bir bakım ile toparlanacak bir balık.
çok güzel soulosiler var senin soulosiyi tanıdığı bildiğin zamanlar da soulosinin f0 f1 leri geliyordu. belki o canlı gözle gördüklerin o dur. ama hala var güzel balık o alandan uzaklaşınca sadece eleştiri yapabiliyor insan.
Başlıklara gelecek olursak azıcık bu yönde de bilgi sahibi olmak lazım youtube algoritmasında yer almak için ilginç başlıklar ve dikkat çekici görseller yapman gerekiyor yoksa sen o videoyu izlermiydin. ?
[QUOTE=MertA][VID]https://www.youtube.com/watch?v=xPdliYeeaHk[/VID]
Yıllarca kırıldığı için şu kailtede bantları düzgün saulosi görmüyorum. İlanlara bakıyorum eciş bücüş renkleri ne olduğu belli değil balıklar var.
Hayaller
[IMG]https://cdn.markanda.nl/gc/a/800x450/2c3a376033e34ce4ab44e2022caedd59/pseudotropheus-saulosi[/IMG]
Gerçekler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/6691/290720201505331.jpg[/IMG]
Türlerin saflaştırılmasına konusuna katılıyorum. Brichardi aldığımda acaba Babür bunu daffodille kırmışmıdır , Hara aldığımda Galeria Reefle mi kırdılar , Yunus aldığımda elektra ile mi kırdılar bu endişe ile yaşamak istemem. Ne aldığımı bilmek isterim.
Merdiven altında ticari amaçlarla ( Ticari diyorum çünkü artık gölde getirilmeyen balık kalmadı ve iç piyasa balık dolu herkes kendi üretimini yapıyor) kontrolsüz biçimde yapılan işler hobiye zarar veriyor . Ticari olmasa bile eğlencesine yapmak ne kadar etik olabilir ? Yeni tür üreticem ondan bir sürü para kazanıcam hevesine girdi insanlar.Ayrıca ticari amacım yok diyorsunuz ama "Bu balıkdan 5000 lira kazandım" , "Bu balık kazandırıyor" , "Bu balık Servet Değerinde" "Bu balık Maliyetinin 4 katını Kazandırıyor" yada "Dünyanın En nadir balığı BBR" gibi başlıklar o şekilde hareket etmediğinizi gösteriyor.[/QUOTE]
Mert sen bari yapma bu örneklemen aptalların bile akıl edip göre bileceği bir örnek olmuş bence.
youtube deki videoya bak incele at gözlüğünü çıkarıp incele.
adam ışıklandırmasına para harcamın en iyi şekilde yapmış akvaryum dekoruda çok önemli balığı göstermeye.
teknolojinin en son ürettiği kamera ile çekilen video ile samsıng galaxy 1 ile çekilen fotoğrafı kıyaslıyorsun.
evet adam kötü bakmış balığına ama balık videodakinden daha güzel renklerde. iyi beslenmediği için yıpranmış çökmüş bir balık bu balık videodakinden daha güzel hale getirilebilir. balığın formu evet götü görünüyor hasta gibi ya da dayak yemiş gibi ama iyi bir bakım ile toparlanacak bir balık.
çok güzel soulosiler var senin soulosiyi tanıdığı bildiğin zamanlar da soulosinin f0 f1 leri geliyordu. belki o canlı gözle gördüklerin o dur. ama hala var güzel balık o alandan uzaklaşınca sadece eleştiri yapabiliyor insan.
Başlıklara gelecek olursak azıcık bu yönde de bilgi sahibi olmak lazım youtube algoritmasında yer almak için ilginç başlıklar ve dikkat çekici görseller yapman gerekiyor yoksa sen o videoyu izlermiydin. ?
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[QUOTE=ErtanGulen]
Ticari kaygısı olmayıp 20.000 balık ile havuz videosu çeken görmedim. Sanırım bir tabuyu yıktınız tebrikler böyle yapılır hobi işte!! Akvaryum ve balık için bu kadar parayı harcayabildiğinize göre bayağı zengin olmalısınız, mesleğiniz nedir merak ettim etrafımdaki tüm gençleri bu mesleğe yönlendirip kazanclarını hobi için harcamalarını tavsiye ederek sizi örnek göstereceğim ama balıklarına kendi isimlerini vermesinler komik oluyor diye de uyaracagım.
Tez yazmak sınava hazırlanmak yada bilimsel çalışma yapmadan da insanlar ilgi alanları ile ilgili araştırma yapabilirler ve başarılı olmak için sığ çalışmalar yapmamak için, bayağı gözükmemek için işin özü yaptığının sebebini doğru anlatabilmek için bence de olmalıdır. Yoksa yaptım olducular, lepistes ağzında yumurta arayanlar bir yerinden isim uydurup kimsede yok cifti 500 liracılar coğalır. Bu da sizin gibi kaliteli insanların hobiden gitmesine veya soğumasına sebep olur diye çekinirim.
Bu arada siyaset denilen şey hayatın kendisidir siyasetin tanımını ve teorisini bilirseniz aslında siyaset var diye kaçtım gibi bir cümle ile “yapılan siyaset benim görüşüme uygun değil ve aslında kendi görüşümü de savunabilecek bilgiye sahip değilim” demek istemissiniz diye yorumluyorum. Apolitik duruş da bir siyasettir. [/QUOTE]
SENDE HOŞ GELDİN BERKİN ELVANCI BAK KARDEŞİM BENİM ÜLKEMİN POLİSİNE TAŞ ATIP DEVLETİME ZARAR VERMEK İSTEYEN HERKES BENİM İÇİN AYNIDIR. NOKTA. A-B-C PARTİNİN ÖNEMİ YOK ÖNCE VATANINA VE DEVLETİNE SAHİP ÇIKMAYI BİLECEKSİN VE BİZ BURADA YÖNETİCİLERİN YA DA SİTE SAHİBİNİN SİYASİ GÖRÜŞÜNE TANIK OLMAYA GELMİYORUZ. MADEM SİYASET YAPARSIN GİDER MEYDANLARA ÇIKARSIN ELİNDE TAŞ İLE SONRA DA GEBERİRSİN NOKTA.
Evet gençlere böyle bir tavsiye de bulunursan derler MAL mısın kendin niye bunu yapmadın derler gençlerimiz akıllı senin gibi değil düşünebiliyor ya da beynini çalıştırabiliyor. olaya bir de böyle bakmalısın. Komik bir şeyler yapmazsak sen bu konuyu nereden görecektin. bak bana siyaseti anlatacağına azıcık tanıtımın reklamın yada pazarlamanın nasıl yapılacağını da öğrenebilirsin. Ama muhakkak uyar senin gibi olmasınlar. gerçi sanmıyorum zorlasalarda imkansız insan ileriye çabalarsa gider de geriye özel bir çaba şart değil.
[QUOTE=ErtanGulen]
Ticari kaygısı olmayıp 20.000 balık ile havuz videosu çeken görmedim. Sanırım bir tabuyu yıktınız tebrikler böyle yapılır hobi işte!! Akvaryum ve balık için bu kadar parayı harcayabildiğinize göre bayağı zengin olmalısınız, mesleğiniz nedir merak ettim etrafımdaki tüm gençleri bu mesleğe yönlendirip kazanclarını hobi için harcamalarını tavsiye ederek sizi örnek göstereceğim ama balıklarına kendi isimlerini vermesinler komik oluyor diye de uyaracagım.
Tez yazmak sınava hazırlanmak yada bilimsel çalışma yapmadan da insanlar ilgi alanları ile ilgili araştırma yapabilirler ve başarılı olmak için sığ çalışmalar yapmamak için, bayağı gözükmemek için işin özü yaptığının sebebini doğru anlatabilmek için bence de olmalıdır. Yoksa yaptım olducular, lepistes ağzında yumurta arayanlar bir yerinden isim uydurup kimsede yok cifti 500 liracılar coğalır. Bu da sizin gibi kaliteli insanların hobiden gitmesine veya soğumasına sebep olur diye çekinirim.
Bu arada siyaset denilen şey hayatın kendisidir siyasetin tanımını ve teorisini bilirseniz aslında siyaset var diye kaçtım gibi bir cümle ile “yapılan siyaset benim görüşüme uygun değil ve aslında kendi görüşümü de savunabilecek bilgiye sahip değilim” demek istemissiniz diye yorumluyorum. Apolitik duruş da bir siyasettir. [/QUOTE]
SENDE HOŞ GELDİN BERKİN ELVANCI BAK KARDEŞİM BENİM ÜLKEMİN POLİSİNE TAŞ ATIP DEVLETİME ZARAR VERMEK İSTEYEN HERKES BENİM İÇİN AYNIDIR. NOKTA. A-B-C PARTİNİN ÖNEMİ YOK ÖNCE VATANINA VE DEVLETİNE SAHİP ÇIKMAYI BİLECEKSİN VE BİZ BURADA YÖNETİCİLERİN YA DA SİTE SAHİBİNİN SİYASİ GÖRÜŞÜNE TANIK OLMAYA GELMİYORUZ. MADEM SİYASET YAPARSIN GİDER MEYDANLARA ÇIKARSIN ELİNDE TAŞ İLE SONRA DA GEBERİRSİN NOKTA.
Evet gençlere böyle bir tavsiye de bulunursan derler MAL mısın kendin niye bunu yapmadın derler gençlerimiz akıllı senin gibi değil düşünebiliyor ya da beynini çalıştırabiliyor. olaya bir de böyle bakmalısın. Komik bir şeyler yapmazsak sen bu konuyu nereden görecektin. bak bana siyaseti anlatacağına azıcık tanıtımın reklamın yada pazarlamanın nasıl yapılacağını da öğrenebilirsin. Ama muhakkak uyar senin gibi olmasınlar. gerçi sanmıyorum zorlasalarda imkansız insan ileriye çabalarsa gider de geriye özel bir çaba şart değil.
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[:)))][:)))][QUOTE=-doctore-]Babür bey öncelikle şu sanal statüler konusundaki kompleksi bir kenara bırakın. Her yazana kıdemli akvaristliği yönünde laf çarpmaya çalışmak bişey kazandırmaz. Birisi bir konuya hakimse yaZar, çok takılmamak lazım.
Sürekli laboratuvar değil, bilim adamı doktor değiliz tarzı cümleler kuruyorsunuz ama konunun başındaki fotoğraftaki görseliniz aslında o yönde bir heyecan içinde olduğunuzu gösteriyor.
Biyoloji ve taksonomi konusunda yeterince derler verilmiş hepsine katılmakla birlikte ben daha basite indirgeyerek bir noktaya değinmek istiyorum, böylelikle daha kolay anlayacağınızı umuyorum. Ben Tanganyika veya Malawi balıklarına erişmek istediğim zaman türünün en iyi örneğini yansıtan, doğadaki haline en yakınını arama derdine giriyorum. Fakat karşıma hep “Tanrıcılık” oynayan bir kısım insanların ürettiği eciş bücüş melez canlılar çıkıyor. Kimi zaman yavrudan alıp anlamıyorum ve büyüyünce ortaya çıkan Canlı beni bu işten soğutacak formlara bürünüyor. Eminim hiçbir hobici bu şekilde balıklar edinmek istemiyordur.
Bence yönelmeniz gereken uğraş safkan balıkları en üst düzeye çıkararak isminizi bu yönde duyurmaktır. Bbr eklemeleri ile değil.
[/QUOTE]
[:)))][:)))][:)))] SİZDE HOŞ GELDİNİZ KIDEMLİ AKVARİST AĞABEYİMİZ.[:)))] (Sanki geri planda konuşulmuş gibi atağa geçmiş durum) Pek takılmıyorum sizden sonra bir kaç tane daha gelir [:lol:].
Doktor olmak için bir gayem yok o görsel mizah amacı ile yapılmış ama ismini DOKTOR'E yazan sizsiniz önce kendinize bakmanızı ve sonra beni eleştirmenizi tavsiye ederim. [:lol:]
Orjinal malawi mbuna yada lethrinops türlerini en iyi şekilde beslemediğimi kim söyledi? Sabahtan beri üstüne basa basa söylediğim konu bu kafanıza göre yada sizden birinin eleştirisine karşılık verildiği zaman saldırıya geçer gibi geliyorsunuz bir inceleyin DOKTOR bey .
Mbuna türlerinin orjinal ve en iyi haller getirilmişini beslemek isterseniz size yardımcı olabilirim. Bende varsa hediye edeceğim sırf balıklara nasıl baktığımı görmeniz için eğer bende yoksa sa benim tavsiye ettiğim birisine yönlendirebilirim.
Ben balığı sahiplendirirken gereken bilgiyi veriyorum benden balık alışverişi yapan hiç kimse öyle oldu böyle oldu diye şikayetçi olmaz meraklanmayın.
Bu arada ne kadar da geri kafalı kalıyoruz hepimiz. İlginçtir ki yapılan değişik bir çalışma ya da yeniliğe açık değil insanlar. ufkunuzu açın beyler dünya ya daha geniş açılarla bakın dünya gelişiyor.
Artık her kendini Doktor diye adlandıran şahıslara güvenilmiyor. Ne yapmış diye bakılıyor. Bir başarısı var mı diye bakılıyor [:)]
Sizin tanrıcılık oynayan insanlar dediğiniz insanların balıklarının fiyatı size tuzlu geliyordur o yüzden mi öyle diyorsunuz?
Yoksa güzel balık satan biri neden Tanrıcılık oynasın ki her türlü balığı satar.
Ayrıca böyle tiplerde çok ya balığa bakıyor çok beğeniyor abi bu balığı istiyorum diyor fiyat söylüyorlar sonra karalama kampanyası [^_^]
Çok manidar.
[:)))][:)))][QUOTE=-doctore-]Babür bey öncelikle şu sanal statüler konusundaki kompleksi bir kenara bırakın. Her yazana kıdemli akvaristliği yönünde laf çarpmaya çalışmak bişey kazandırmaz. Birisi bir konuya hakimse yaZar, çok takılmamak lazım.
Sürekli laboratuvar değil, bilim adamı doktor değiliz tarzı cümleler kuruyorsunuz ama konunun başındaki fotoğraftaki görseliniz aslında o yönde bir heyecan içinde olduğunuzu gösteriyor.
Biyoloji ve taksonomi konusunda yeterince derler verilmiş hepsine katılmakla birlikte ben daha basite indirgeyerek bir noktaya değinmek istiyorum, böylelikle daha kolay anlayacağınızı umuyorum. Ben Tanganyika veya Malawi balıklarına erişmek istediğim zaman türünün en iyi örneğini yansıtan, doğadaki haline en yakınını arama derdine giriyorum. Fakat karşıma hep “Tanrıcılık” oynayan bir kısım insanların ürettiği eciş bücüş melez canlılar çıkıyor. Kimi zaman yavrudan alıp anlamıyorum ve büyüyünce ortaya çıkan Canlı beni bu işten soğutacak formlara bürünüyor. Eminim hiçbir hobici bu şekilde balıklar edinmek istemiyordur.
Bence yönelmeniz gereken uğraş safkan balıkları en üst düzeye çıkararak isminizi bu yönde duyurmaktır. Bbr eklemeleri ile değil.
[/QUOTE]
[:)))][:)))][:)))] SİZDE HOŞ GELDİNİZ KIDEMLİ AKVARİST AĞABEYİMİZ.[:)))] (Sanki geri planda konuşulmuş gibi atağa geçmiş durum) Pek takılmıyorum sizden sonra bir kaç tane daha gelir [:lol:].
Doktor olmak için bir gayem yok o görsel mizah amacı ile yapılmış ama ismini DOKTOR'E yazan sizsiniz önce kendinize bakmanızı ve sonra beni eleştirmenizi tavsiye ederim. [:lol:]
Orjinal malawi mbuna yada lethrinops türlerini en iyi şekilde beslemediğimi kim söyledi? Sabahtan beri üstüne basa basa söylediğim konu bu kafanıza göre yada sizden birinin eleştirisine karşılık verildiği zaman saldırıya geçer gibi geliyorsunuz bir inceleyin DOKTOR bey .
Mbuna türlerinin orjinal ve en iyi haller getirilmişini beslemek isterseniz size yardımcı olabilirim. Bende varsa hediye edeceğim sırf balıklara nasıl baktığımı görmeniz için eğer bende yoksa sa benim tavsiye ettiğim birisine yönlendirebilirim.
Ben balığı sahiplendirirken gereken bilgiyi veriyorum benden balık alışverişi yapan hiç kimse öyle oldu böyle oldu diye şikayetçi olmaz meraklanmayın.
Bu arada ne kadar da geri kafalı kalıyoruz hepimiz. İlginçtir ki yapılan değişik bir çalışma ya da yeniliğe açık değil insanlar. ufkunuzu açın beyler dünya ya daha geniş açılarla bakın dünya gelişiyor.
Artık her kendini Doktor diye adlandıran şahıslara güvenilmiyor. Ne yapmış diye bakılıyor. Bir başarısı var mı diye bakılıyor [:)]
Sizin tanrıcılık oynayan insanlar dediğiniz insanların balıklarının fiyatı size tuzlu geliyordur o yüzden mi öyle diyorsunuz?
Yoksa güzel balık satan biri neden Tanrıcılık oynasın ki her türlü balığı satar.
Ayrıca böyle tiplerde çok ya balığa bakıyor çok beğeniyor abi bu balığı istiyorum diyor fiyat söylüyorlar sonra karalama kampanyası [^_^]
Çok manidar.
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[QUOTE=de4b5]benim bildiğim bu karidesin doğal yasam alanı "tayvan" yai dogada var[/QUOTE]
Kesinlikle genetiği ile oynanmış bir tür. Araştırabilirsiniz. işte hobi böyle bir şey birileri karalama kampanyası yapsa yapmasa hobicinin gözüne gönlüne hoş göründükten sonra kimin nasıl yaptığının pek önemi yok.
Saygılarımla.
[QUOTE=de4b5]benim bildiğim bu karidesin doğal yasam alanı "tayvan" yai dogada var[/QUOTE]
Kesinlikle genetiği ile oynanmış bir tür. Araştırabilirsiniz. işte hobi böyle bir şey birileri karalama kampanyası yapsa yapmasa hobicinin gözüne gönlüne hoş göründükten sonra kimin nasıl yaptığının pek önemi yok.
Saygılarımla.
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[QUOTE=de4b5] dogada olmayan balık uretmek bencede sacma dogada zaten bir suru tur varken yapayına ne ihtiyac duydunuz anlamadım[/QUOTE]
Madem saçma neden bloody mary karides besliyorsunuz o da benim balıklara yaptığım işlemin aynısından yapılarak meydana getirilen bir tür. ?
Siz neden besliyorsanız bende aynı sebeplerden besliyorum ve çaprazlama yapıyorum.
olaya böyle geniş açıdan bakmamız gerekiyor. [EDIT]babur alimov,2020-07-29 14:11:56[/EDIT]
[QUOTE=de4b5] dogada olmayan balık uretmek bencede sacma dogada zaten bir suru tur varken yapayına ne ihtiyac duydunuz anlamadım[/QUOTE]
Madem saçma neden bloody mary karides besliyorsunuz o da benim balıklara yaptığım işlemin aynısından yapılarak meydana getirilen bir tür. ?
Siz neden besliyorsanız bende aynı sebeplerden besliyorum ve çaprazlama yapıyorum.
olaya böyle geniş açıdan bakmamız gerekiyor. [EDIT]babur alimov,2020-07-29 14:11:56[/EDIT]
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[QUOTE=Foae]Canlı sınıflandırma metodolojisini bilmeden ahkam kesmemek, doğru bilgi verenlere de ticari kaygılar yüzünden iftira atmamak lazım öncelikle.
Canlı tanımlarında tüm dünyada ölü bir dil olan latince esas alınır. İlk isim Cins, ikinci isim Tür, üçüncü isim varyete bilgisini verir. Kendi kafamıza göre "bbr" gibi isimler,takılar veremeyiz, geçerliliği de yoktur.
Aynı cinse ait iki farklı tür çiftleştirilince kırma canlı elde edilir. Uç örneklerde (papağan cichlid vb) farklı iki cins çiftleştirilerek melez (hybrid) türler elde edilir.
Bu yöntemler bazen balığın bir rengini daha fazla ortaya çıkartmak için (seçici üretim) , bazen de ticari amaçlarla bilinçsiz tüketicilere farklı görünen ama canlıya eziyet kaynağı olan vücut tipleri (balon,teleskop) sunmak için kullanılır.
Afrika cichlid türlerinde türün güzelliği, değeri göldeki orijinal haline yakınlığı üzerinden değerlendirilir. Bilimsel adları varyetesine kadar net şekilde ifade edilir ki balığın hangi özelliklere göre değerlendirileceği belli olsun.
Ülkemizde özellikle safkan malawi türleri zor bulunurken kırma,melez gibi yapay renk ve formların hobiye bir katlısı olmayacağı gibi, varolan türlerle karışmaları durumunda bozuk olan balık kalitesini daha da aşağıya çekecektir. Özellikle mbuna grubu gibi cins-tür-varyete açısından sonsuz seçenek sunan bir grupta ne idüğü belirsiz melez balıkların varlığı hobiye zarardan fazlasını vermeyecektir.
[/QUOTE]
Arkadaş siz iyimisiniz??
1. Ticari kaygımın olmadığını bilmenizi isterim.
2. isimlerin veriliş şeklini çok yanlış yapmışım diyip balıkları pişirip yiyelim mi?
3. profilde kıdemli yazınca çok mu bilgili olunuyor?
4. bütün kıdemli akvaristler böyle mi konuyu anlamadan sazan misali çok bilgiliymiş gibi latince terimler kullanıp google den bulduğu bir kaç içeriği konuyla alakası olmadan yazmak ortak özelliklerimi ?
5. biz burada tez yazmıyoruz, laboratuvar da da çalışmıyorum sizin gibi kıdemli yani çok bilmiş birisi değilim yanlışlıkla oldu bende böyle yaptım. daha ötesi var mı ?
[QUOTE=Foae]Canlı sınıflandırma metodolojisini bilmeden ahkam kesmemek, doğru bilgi verenlere de ticari kaygılar yüzünden iftira atmamak lazım öncelikle.
Canlı tanımlarında tüm dünyada ölü bir dil olan latince esas alınır. İlk isim Cins, ikinci isim Tür, üçüncü isim varyete bilgisini verir. Kendi kafamıza göre "bbr" gibi isimler,takılar veremeyiz, geçerliliği de yoktur.
Aynı cinse ait iki farklı tür çiftleştirilince kırma canlı elde edilir. Uç örneklerde (papağan cichlid vb) farklı iki cins çiftleştirilerek melez (hybrid) türler elde edilir.
Bu yöntemler bazen balığın bir rengini daha fazla ortaya çıkartmak için (seçici üretim) , bazen de ticari amaçlarla bilinçsiz tüketicilere farklı görünen ama canlıya eziyet kaynağı olan vücut tipleri (balon,teleskop) sunmak için kullanılır.
Afrika cichlid türlerinde türün güzelliği, değeri göldeki orijinal haline yakınlığı üzerinden değerlendirilir. Bilimsel adları varyetesine kadar net şekilde ifade edilir ki balığın hangi özelliklere göre değerlendirileceği belli olsun.
Ülkemizde özellikle safkan malawi türleri zor bulunurken kırma,melez gibi yapay renk ve formların hobiye bir katlısı olmayacağı gibi, varolan türlerle karışmaları durumunda bozuk olan balık kalitesini daha da aşağıya çekecektir. Özellikle mbuna grubu gibi cins-tür-varyete açısından sonsuz seçenek sunan bir grupta ne idüğü belirsiz melez balıkların varlığı hobiye zarardan fazlasını vermeyecektir.
[/QUOTE]
Arkadaş siz iyimisiniz??
1. Ticari kaygımın olmadığını bilmenizi isterim.
2. isimlerin veriliş şeklini çok yanlış yapmışım diyip balıkları pişirip yiyelim mi?
3. profilde kıdemli yazınca çok mu bilgili olunuyor?
4. bütün kıdemli akvaristler böyle mi konuyu anlamadan sazan misali çok bilgiliymiş gibi latince terimler kullanıp google den bulduğu bir kaç içeriği konuyla alakası olmadan yazmak ortak özelliklerimi ?
5. biz burada tez yazmıyoruz, laboratuvar da da çalışmıyorum sizin gibi kıdemli yani çok bilmiş birisi değilim yanlışlıkla oldu bende böyle yaptım. daha ötesi var mı ?
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[QUOTE=Neothauma ]Konunuz şimdi daha yararlı bir hal almaya başladı, teşekkürler. Yanlış yönlendirilmiş kayıp genç arkadaşlar bunları iyi öğrenin ay sonunda final var, vize konuları da dahil.[/QUOTE]
Sizde fark ettiniz sanırım saçma bir şekilde konuya sıpladığınızın. ve bu şekilde kenara çekiliyorsunuz. yanlış bilgilendirme yaptığınız için diğer arkadaşlardan bir kusura bakmayın demenizi beklerdim.
Keyifli hobiler dilerim kıdemli akvarist ağabeyim. saygılarımla.
[QUOTE=Neothauma ]Konunuz şimdi daha yararlı bir hal almaya başladı, teşekkürler. Yanlış yönlendirilmiş kayıp genç arkadaşlar bunları iyi öğrenin ay sonunda final var, vize konuları da dahil.[/QUOTE]
Sizde fark ettiniz sanırım saçma bir şekilde konuya sıpladığınızın. ve bu şekilde kenara çekiliyorsunuz. yanlış bilgilendirme yaptığınız için diğer arkadaşlardan bir kusura bakmayın demenizi beklerdim.
Keyifli hobiler dilerim kıdemli akvarist ağabeyim. saygılarımla.
Fainzilberi Rainbow Bbr Lundo
[QUOTE=drgeckoo]
eğer durum bu şekildeyse bence sorun yok ben buna karşı değilim şahsen bence sorun şurda hani nasıl örnek versem melek balığı ve cüce guraminin kırmasını yapmak mesela böyle birşey denense karşı çıkarım belki saçma bir örnek oldu bilemiyorum ama hani derdimi anlatmak için bu şekilde bir örnek veriyorum ama kalkıpta hani aynı balığın farklı renkleri çaprazlanıyorsa bence sorun yok yani ben forumda bu konuyu gördüm ilgimi çekti bakmak istedim daha sonra alttaki yanıtları okuyunca farklı anladım belkide o yanıtı yazan arkadaşlarda yanlış anlamış olabilir sizi kırdıysak hem kendi adıma hem diyer arkadaşlar adına da özür dilerim[:)] benim zaten cichlid'lerle ilgili bir bilgim yok çok bilgili olduğumu da idda etmiyorum ama burası bir bilgi paylaşım yeri elbette hepimizin yanlış bildikleri var bildiklerimizi paylaşarak doğru bilgilere ulaşacağız sonuçta değil mi?[:)]
kanalınıza da abone oldum içeriklerinizi merak ediyorum inceleyeceğim[:)][/QUOTE]
Önemli olan bir bildiğimizi doğru şekilde aktarabilmek.
Özür dilenecek bir durum yok eleştirilere açığım fakat mantıklı ve içi dolu eleştiri olsun.
Konu hakkında hiç bilgi sahibi olmadan ve içeriğine bakmadan eleştirildiği zaman sizinde üstteki yorumda eğer benim özellikle bildirimim olmasa sizde bu konuyu böyle bilecektiniz. ben buna karşıyım gelişime ve yeniliklere açık olma taraftarıyım ve biz burada profesör olmak için uğraşmıyoruz bir hobiyi daha da ileriye farklı yerlere taşımaya uğraşıyoruz.
Yorumlarınıza kızacak ya da gücenecek durum yok gayet normal bende olsam aynısını düşünürdüm.
Youtube kanalımda da aynı şekilde içeriklerine baktığınızda insanlara bu hobiyi nasıl aşılayabiliriz derdindeyim yoksa paraya ihtiyacım olup zengin olmak için uğraşmıyorum bu işin eğlencesindeyim. ve geliştirilmesi için tüm çabam.
[QUOTE=drgeckoo]
eğer durum bu şekildeyse bence sorun yok ben buna karşı değilim şahsen bence sorun şurda hani nasıl örnek versem melek balığı ve cüce guraminin kırmasını yapmak mesela böyle birşey denense karşı çıkarım belki saçma bir örnek oldu bilemiyorum ama hani derdimi anlatmak için bu şekilde bir örnek veriyorum ama kalkıpta hani aynı balığın farklı renkleri çaprazlanıyorsa bence sorun yok yani ben forumda bu konuyu gördüm ilgimi çekti bakmak istedim daha sonra alttaki yanıtları okuyunca farklı anladım belkide o yanıtı yazan arkadaşlarda yanlış anlamış olabilir sizi kırdıysak hem kendi adıma hem diyer arkadaşlar adına da özür dilerim[:)] benim zaten cichlid'lerle ilgili bir bilgim yok çok bilgili olduğumu da idda etmiyorum ama burası bir bilgi paylaşım yeri elbette hepimizin yanlış bildikleri var bildiklerimizi paylaşarak doğru bilgilere ulaşacağız sonuçta değil mi?[:)]
kanalınıza da abone oldum içeriklerinizi merak ediyorum inceleyeceğim[:)][/QUOTE]
Önemli olan bir bildiğimizi doğru şekilde aktarabilmek.
Özür dilenecek bir durum yok eleştirilere açığım fakat mantıklı ve içi dolu eleştiri olsun.
Konu hakkında hiç bilgi sahibi olmadan ve içeriğine bakmadan eleştirildiği zaman sizinde üstteki yorumda eğer benim özellikle bildirimim olmasa sizde bu konuyu böyle bilecektiniz. ben buna karşıyım gelişime ve yeniliklere açık olma taraftarıyım ve biz burada profesör olmak için uğraşmıyoruz bir hobiyi daha da ileriye farklı yerlere taşımaya uğraşıyoruz.
Yorumlarınıza kızacak ya da gücenecek durum yok gayet normal bende olsam aynısını düşünürdüm.
Youtube kanalımda da aynı şekilde içeriklerine baktığınızda insanlara bu hobiyi nasıl aşılayabiliriz derdindeyim yoksa paraya ihtiyacım olup zengin olmak için uğraşmıyorum bu işin eğlencesindeyim. ve geliştirilmesi için tüm çabam.
SON MESAJLAR
- Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Koksal Gurkan,
GhostKoi,
Tolga8995,
omerkaya40,
DABARAKATO,
Hoppala,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
nniiaa,
yeekim,
Kuduoglu,
Sungurr,
EmiirKaan,
osmandbnl,
Tata,
Ozzgurr,
sina cen,
Kınayu,
burakinal,
Conix,
speed944,
DY1903,
Pandkoal,
Alibicimcilci,
Ozzgur,
Samoo,
egedin,
m170,
√olkaπ,
NightWist,
SEYTAL33,
enginhayta,
cancoma,
oguzozt,
ternapi,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
