ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
maskex
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Eylül 2010 12:49
Son Ziyaret:
01 Eylül 2012 00:05
Toplam Mesaj:
325 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emrah ALPARSLAN
Doğum Tarihi:
04 Aralık 1987
Yaş:
38
İl:
Mugla
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Fluval FX5 vs EHEIM prof. 2080
[QUOTE=ruffles05] [QUOTE=Burakim] [QUOTE=ruffles05]Ben eheim 2080 - fx5 kıyaslamasından önce fx5 in eksilerinden bahsetmek istiyorum.Bu filtreler büyük tanklar için ve ortalama populasyona sahip tanklar için tasarlanmış filtreler.500-600 litre tankta yaklaşık 10 orta boy (tropheus gibi) yada 20 damızlık malawi gibi canlıların amonyak ve diger atıklarını karşılıyor süper filtre denilmesi yanlış olur.Bu filtreler 1000 litrelik tanklar için ve saydığım canlı yükünün kat kat fazlasını karşılamak için yapılmış filtreler.Ve canlı yükü arttığı zaman fluval fx5 in mekanik temizlikte çok başaralı fakat biyolojik temizlikte yetersiz olduğu aşikardır.(ben fx 5 kullanıcısıyım buarada) Bundan 6-7 ay öncesine kadar 500 litre akvaryumumda 10 damızlık 20 tane damızlık altı tropheus vardı ve fluval fx5 in nitrat ve amonyak değerlerini tutma kabiliyeti emin olun purigenin ömrü kadardı.Filtrenin gerçekten malzeme haznesi çok küçük ve inanılmaz debiyle suyu biyolojik anlamda süzmeden döndürüyor.Eheim biyolojik filtrasyonu fluvalın yanında tartışılmaz derecede iyi.
Ama şöyle de bir gerçek var, 1 eheim 2080 nerdeyse 2 fluval değerinde.
İş dönüp dolaşıp fiyat-performans olayına dönerse fluval tekrar 1. koltuguna oturur. Bana hangisi alırsın derseniz fluvalı satın alırım derim fakat bana sana ikisinden birini hediye edeceğiz derseniz eheim 2080 seçerim kesinlikle.
[/QUOTE]
Burak bey ben filtreleri ne övüyorum ne yeriyorum sadece sonucları söylüyorum.Bu şekilde de kullanmaya devam edeceğim filtre benim filtrem öyle değil mi.Ayrıca filtremde 2 litre eheim pro, fluval biomox, ehfi mech vs malzemlere de sahibim.Ve de şunu size garanti ederim phından nitrata amonyakdan fosfata her türlü su parametleri ölçerek balıklarıma bakarım deniz akvaryumunda önce antreman olsun diye.Ben size net sonuçlar söylüyorum canlı yükü ağırlaştığı zaman sadece fx5 varken suda amonyak artışı net gözlemledim, düzenli su değişimi yapmama rağmen.
[/QUOTE]
[QUOTE=ruffles05] [QUOTE=Burakim] [QUOTE=ruffles05]Ben eheim 2080 - fx5 kıyaslamasından önce fx5 in eksilerinden bahsetmek istiyorum.Bu filtreler büyük tanklar için ve ortalama populasyona sahip tanklar için tasarlanmış filtreler.500-600 litre tankta yaklaşık 10 orta boy (tropheus gibi) yada 20 damızlık malawi gibi canlıların amonyak ve diger atıklarını karşılıyor süper filtre denilmesi yanlış olur.Bu filtreler 1000 litrelik tanklar için ve saydığım canlı yükünün kat kat fazlasını karşılamak için yapılmış filtreler.Ve canlı yükü arttığı zaman fluval fx5 in mekanik temizlikte çok başaralı fakat biyolojik temizlikte yetersiz olduğu aşikardır.(ben fx 5 kullanıcısıyım buarada) Bundan 6-7 ay öncesine kadar 500 litre akvaryumumda 10 damızlık 20 tane damızlık altı tropheus vardı ve fluval fx5 in nitrat ve amonyak değerlerini tutma kabiliyeti emin olun purigenin ömrü kadardı.Filtrenin gerçekten malzeme haznesi çok küçük ve inanılmaz debiyle suyu biyolojik anlamda süzmeden döndürüyor.Eheim biyolojik filtrasyonu fluvalın yanında tartışılmaz derecede iyi.
Ama şöyle de bir gerçek var, 1 eheim 2080 nerdeyse 2 fluval değerinde.
İş dönüp dolaşıp fiyat-performans olayına dönerse fluval tekrar 1. koltuguna oturur. Bana hangisi alırsın derseniz fluvalı satın alırım derim fakat bana sana ikisinden birini hediye edeceğiz derseniz eheim 2080 seçerim kesinlikle.
[/QUOTE]
Size kesinlikle katılmıyorum bu filtreyi o şekilde kullanıyorsanız kaldırın atın.İçerisine ne koydunuz bilmiyorum ama şayet yer size az geliyorsa çıkarın kenardaki süngerleri filtre torbasında seachem matrix eheim substat pro doldurun.Filtreyi bu şekilde yermek bence haksızlık.Bu filtreleri satın alırken zaten içi boş geliyor.eheim 2080 media set rahat rahat sığıyor.38 litre odalara ayrılmış hacim var neyle isterseniz onla doldurun yani eksik olan yeri neresi halen anlamış değilim.bu filtrenin karşılaştırılacağı tek şey sump sistemidir.
[/QUOTE]Burak bey ben filtreleri ne övüyorum ne yeriyorum sadece sonucları söylüyorum.Bu şekilde de kullanmaya devam edeceğim filtre benim filtrem öyle değil mi.Ayrıca filtremde 2 litre eheim pro, fluval biomox, ehfi mech vs malzemlere de sahibim.Ve de şunu size garanti ederim phından nitrata amonyakdan fosfata her türlü su parametleri ölçerek balıklarıma bakarım deniz akvaryumunda önce antreman olsun diye.Ben size net sonuçlar söylüyorum canlı yükü ağırlaştığı zaman sadece fx5 varken suda amonyak artışı net gözlemledim, düzenli su değişimi yapmama rağmen.
[/QUOTE]
Neden bizim 35 tam damızlık 450 litre akvaryumumuzda olmuyor bu artışlar ? Ben dip çekmiyorum haftada 1 gün %30-40 su değiştiriyorum.2. haftada yine su değişimi ilave filtreyi açıp elyaf değişimi ve sünger temizliyorum..Ama benim değerlerim hiç bozlmuo
182x55x65 tankıma dış filtre tavsiyesi
[QUOTE=Cyberx26]Ok Emrah bey madem tanıdığınız var aracı olursanız sevinirim. Şu anda fx5 araştırıyorum kafama yatarsa parayıda denkleyebilirsem alırım. Başka önerilere açığım henüz tank gelmedi düşünmek ve en iyi kararı vermek için zamanım var.[/QUOTE]
[QUOTE=Cyberx26]Ok Emrah bey madem tanıdığınız var aracı olursanız sevinirim. Şu anda fx5 araştırıyorum kafama yatarsa parayıda denkleyebilirsem alırım. Başka önerilere açığım henüz tank gelmedi düşünmek ve en iyi kararı vermek için zamanım var.[/QUOTE]
Barış bey şunu kesinlikle unutmayın alacağınız ne filtre olursa olsun muhakka ortalama %30 debi kaybeder bu yüzden alacağınız filtre akvaryumunuzdan daha güçlü olmalı ki debi kaybetse bile orantılı olmalı.Tetratech asla önermem arkadaşım üretimci olduğu için biz neredeyse bir çok filtreyi test etme şansımız oldu biraz sorunlu bi marka.Yok musluğu kırıldı yok su kaçırdı gibisinden sorun çok çıkartıyor.Eheimler kaliteli marka ama asla önermiyorum çünkü debi kaybı çok fazla oluyor ve çok pahalı gerek yok yani o paraları vermeye.
182x55x65 tankıma dış filtre tavsiyesi
Çok açık ve net diyorum ben 150*50*60 akvaryumumda 34 tam damızlık mabuna bakıyorum..Daha önce bu tankta sump vardı memnun kalmadığım için sumpu söktüm fx5 kullanıyorum üstelikte sumptan 10 kat cam gibi su..450 litrede 34 tam damızlık ne kadar pisleme yapar siz düşünün.FX5 2 yıl garantilidir.Eğer siz alacaksanız ben tanıdığım birisi ile size aracı olurum.Yedek parça tamiratı gerekiyorsa yenisini size temin eder.! Hatta bu süreçte size yedek dış filtre bile sunabilir.Buraya çıkıp yok şöyle yok böyle atmakla olmaz bu işler fx5 alıp kullandıysan bu yorumu yapacaksın buraya.Hiçte yedek parça filan sıkıntı yok..Zaten makinalar taş gibi arıza filan yapmaz kolay kolay korkmayın.Yaparsada dediğim gibi adam yardımcı oluyor zaten.Gidip 2 gündür piyasada olan insanlarla muhabbet edip onlarla alışveriş yapmayın..
Çok açık ve net diyorum ben 150*50*60 akvaryumumda 34 tam damızlık mabuna bakıyorum..Daha önce bu tankta sump vardı memnun kalmadığım için sumpu söktüm fx5 kullanıyorum üstelikte sumptan 10 kat cam gibi su..450 litrede 34 tam damızlık ne kadar pisleme yapar siz düşünün.FX5 2 yıl garantilidir.Eğer siz alacaksanız ben tanıdığım birisi ile size aracı olurum.Yedek parça tamiratı gerekiyorsa yenisini size temin eder.! Hatta bu süreçte size yedek dış filtre bile sunabilir.Buraya çıkıp yok şöyle yok böyle atmakla olmaz bu işler fx5 alıp kullandıysan bu yorumu yapacaksın buraya.Hiçte yedek parça filan sıkıntı yok..Zaten makinalar taş gibi arıza filan yapmaz kolay kolay korkmayın.Yaparsada dediğim gibi adam yardımcı oluyor zaten.Gidip 2 gündür piyasada olan insanlarla muhabbet edip onlarla alışveriş yapmayın..
Fluval FX5 vs EHEIM prof. 2080
[QUOTE=cief17][QUOTE=maskex]Bence bu kadar ince düşünmeyin..Yani sonuç olarak her türlü bu filtreler 2- yada 3 haftada 1 temizlik gerektirecek.Ben haftada 1 %40 su değişimi yapıyorum.Dip çekimi hiç yok.! 2 yada 3 haftada 1 de filtredeki süngerleri yıkayıp genel anlamda bi su döküyom medyalara okadar yani.Sanki 2080 koyunca efendim yıllarca açmayacakmısın yine 2-3 haftada temizlenecek o filtre.Zaten düzenli su değişimi yapılıyor ise PH nitrat vs dengede durur sonuçta bunu aylarsa akvaryumu ellemeden bırakacak değiliz şayetki öyle birşey isteniyorsa..650 tl ye 1 fx 5 yanınada 1 tane fluval 405 takarsın 2080 fiyatına.fx5 kirlü su çekim haznesine süngeri takarsın kaba pislik girmez.Filtre içindeki 3 sepetten 2 sepetin yanındaki süngerleri çıkartıp oralarada medya koyarsın al sana 15 lt medya hacmi..Fluval 405 lede mekanik temizlik yaparsın.405 i 3 haftada 1 temizle fx5 i istersen 1 yıl kapağını açma..Önemli olan parayı nasıl kullandığın..Para olduktan sonra ben senin akvaryumuna arıtma sistemi bile kurarım...Paradan haber ver.Ama ben hem ekonomik gideyim hemde iyi olsun diyorsan fx5 alacaksın nokta :))
[QUOTE=cief17]FX5 in ayarında hatta ona yaklaşabilecek bir filtre tanımıoyorum. FX5 alana kadar bende hep eheim kullanmıştım Hakikaten eheim çok kalite marka ama fx5 ayrı bir alet. O kapasite ve performansa ulaşabilecek bir filtre yok piyasada. 600 lt de kullanıyorum, su billur gibi, ses yapmıyor çok sakin, debi düşmesi yok,3 ayda bir sırf kendimi rahatlatmak için filtreyi temizliyorum. Media seti olarak eheim ve seachem kombinasyonu yaptım,purigenide ihmal etmedim. Bu filtreyle başınız ağırmaz. Yedek parça sorunu yok, 24 saatte bir durur sonra kendisi çalışır. Bu yolla biriken hava varsa onu boşaltır. Böylece performansı düşmez ve ses yapmaz. Bende maskex(emrah) ile uzun süre konuştuktan sonra almıştım. Üstelik fiyat konusunuda hiç dikkate almadım.İyi ki de bu filtreyi almışım :) Bir önerim pürigen konusunda olacak. Su akım yönünü dikkate aldığımızda pürigeni en alt sepete kullanmak pürigenin ömrünü uzatacaktır. Ben artık öyle yapıyorum.[/QUOTE]
[QUOTE=cief17][QUOTE=maskex]Bence bu kadar ince düşünmeyin..Yani sonuç olarak her türlü bu filtreler 2- yada 3 haftada 1 temizlik gerektirecek.Ben haftada 1 %40 su değişimi yapıyorum.Dip çekimi hiç yok.! 2 yada 3 haftada 1 de filtredeki süngerleri yıkayıp genel anlamda bi su döküyom medyalara okadar yani.Sanki 2080 koyunca efendim yıllarca açmayacakmısın yine 2-3 haftada temizlenecek o filtre.Zaten düzenli su değişimi yapılıyor ise PH nitrat vs dengede durur sonuçta bunu aylarsa akvaryumu ellemeden bırakacak değiliz şayetki öyle birşey isteniyorsa..650 tl ye 1 fx 5 yanınada 1 tane fluval 405 takarsın 2080 fiyatına.fx5 kirlü su çekim haznesine süngeri takarsın kaba pislik girmez.Filtre içindeki 3 sepetten 2 sepetin yanındaki süngerleri çıkartıp oralarada medya koyarsın al sana 15 lt medya hacmi..Fluval 405 lede mekanik temizlik yaparsın.405 i 3 haftada 1 temizle fx5 i istersen 1 yıl kapağını açma..Önemli olan parayı nasıl kullandığın..Para olduktan sonra ben senin akvaryumuna arıtma sistemi bile kurarım...Paradan haber ver.Ama ben hem ekonomik gideyim hemde iyi olsun diyorsan fx5 alacaksın nokta :))
[QUOTE=cief17]FX5 in ayarında hatta ona yaklaşabilecek bir filtre tanımıoyorum. FX5 alana kadar bende hep eheim kullanmıştım Hakikaten eheim çok kalite marka ama fx5 ayrı bir alet. O kapasite ve performansa ulaşabilecek bir filtre yok piyasada. 600 lt de kullanıyorum, su billur gibi, ses yapmıyor çok sakin, debi düşmesi yok,3 ayda bir sırf kendimi rahatlatmak için filtreyi temizliyorum. Media seti olarak eheim ve seachem kombinasyonu yaptım,purigenide ihmal etmedim. Bu filtreyle başınız ağırmaz. Yedek parça sorunu yok, 24 saatte bir durur sonra kendisi çalışır. Bu yolla biriken hava varsa onu boşaltır. Böylece performansı düşmez ve ses yapmaz. Bende maskex(emrah) ile uzun süre konuştuktan sonra almıştım. Üstelik fiyat konusunuda hiç dikkate almadım.İyi ki de bu filtreyi almışım :) Bir önerim pürigen konusunda olacak. Su akım yönünü dikkate aldığımızda pürigeni en alt sepete kullanmak pürigenin ömrünü uzatacaktır. Ben artık öyle yapıyorum.[/QUOTE]
Cihangir abi purigen alta koyulunca daha uzun gidiyor demişsn ama bu filtrede kirli su aşağıdan yukarıya geliyor yani kirli suyun direk purigene teması daha çobuk ömrünü bitirir yanlışıyım ?
[/QUOTE]
Emrah, kirli su alttan gelmeye başlıyor,ancak önce yanlardaki süngerlerden geçiyor. Sonra yukarı çıkıp en üst sepetin ortasından aşağıya inmeye başlıyor. Yani medyanın suyla ilk karşılaştığı yer en üst sepet...Sepetlerdeki su aşağı indikçe daha fazla süzülmüş oluyor...En temiz yerde en alttaki sepetin içi oluyor. İlk kurulumda bende senin gibi düşünüp en üste koymuştum. 3. ay dolmadan filtreyi açtım baktım pürigen koyu kahverengi olmuş. Alt sepette olunca daha uzun süre işlevsel kalacaktır diye düşünüyorum. Ürünün kitapçığında da benzer açıklamalar var, özellikle fluval medyaların yerleşimi ve tanıtımıyla ilgili konularda...[/QUOTE]
Cihangir abi açıklama için teşekürler açıkçası artık akvaryum işine çok fazla vakit ayıramadığım için detaylarda kafamda şekillenmedi.Aldığımda yanında gelen cdyi açıp bakmadım bile internette bu durumu anlatan kaynak varmı ki ? Sen denedinmi sonuç nedir ? Bu durumda seramiği en üst sepete koymak daha mantıklı değilmi :D
Fluval FX5 vs EHEIM prof. 2080
Bence bu kadar ince düşünmeyin..Yani sonuç olarak her türlü bu filtreler 2- yada 3 haftada 1 temizlik gerektirecek.Ben haftada 1 %40 su değişimi yapıyorum.Dip çekimi hiç yok.! 2 yada 3 haftada 1 de filtredeki süngerleri yıkayıp genel anlamda bi su döküyom medyalara okadar yani.Sanki 2080 koyunca efendim yıllarca açmayacakmısın yine 2-3 haftada temizlenecek o filtre.Zaten düzenli su değişimi yapılıyor ise PH nitrat vs dengede durur sonuçta bunu aylarsa akvaryumu ellemeden bırakacak değiliz şayetki öyle birşey isteniyorsa..650 tl ye 1 fx 5 yanınada 1 tane fluval 405 takarsın 2080 fiyatına.fx5 kirlü su çekim haznesine süngeri takarsın kaba pislik girmez.Filtre içindeki 3 sepetten 2 sepetin yanındaki süngerleri çıkartıp oralarada medya koyarsın al sana 15 lt medya hacmi..Fluval 405 lede mekanik temizlik yaparsın.405 i 3 haftada 1 temizle fx5 i istersen 1 yıl kapağını açma..Önemli olan parayı nasıl kullandığın..Para olduktan sonra ben senin akvaryumuna arıtma sistemi bile kurarım...Paradan haber ver.Ama ben hem ekonomik gideyim hemde iyi olsun diyorsan fx5 alacaksın nokta :))
[QUOTE=cief17]FX5 in ayarında hatta ona yaklaşabilecek bir filtre tanımıoyorum. FX5 alana kadar bende hep eheim kullanmıştım Hakikaten eheim çok kalite marka ama fx5 ayrı bir alet. O kapasite ve performansa ulaşabilecek bir filtre yok piyasada. 600 lt de kullanıyorum, su billur gibi, ses yapmıyor çok sakin, debi düşmesi yok,3 ayda bir sırf kendimi rahatlatmak için filtreyi temizliyorum. Media seti olarak eheim ve seachem kombinasyonu yaptım,purigenide ihmal etmedim. Bu filtreyle başınız ağırmaz. Yedek parça sorunu yok, 24 saatte bir durur sonra kendisi çalışır. Bu yolla biriken hava varsa onu boşaltır. Böylece performansı düşmez ve ses yapmaz. Bende maskex(emrah) ile uzun süre konuştuktan sonra almıştım. Üstelik fiyat konusunuda hiç dikkate almadım.İyi ki de bu filtreyi almışım :) Bir önerim pürigen konusunda olacak. Su akım yönünü dikkate aldığımızda pürigeni en alt sepete kullanmak pürigenin ömrünü uzatacaktır. Ben artık öyle yapıyorum.[/QUOTE]
Bence bu kadar ince düşünmeyin..Yani sonuç olarak her türlü bu filtreler 2- yada 3 haftada 1 temizlik gerektirecek.Ben haftada 1 %40 su değişimi yapıyorum.Dip çekimi hiç yok.! 2 yada 3 haftada 1 de filtredeki süngerleri yıkayıp genel anlamda bi su döküyom medyalara okadar yani.Sanki 2080 koyunca efendim yıllarca açmayacakmısın yine 2-3 haftada temizlenecek o filtre.Zaten düzenli su değişimi yapılıyor ise PH nitrat vs dengede durur sonuçta bunu aylarsa akvaryumu ellemeden bırakacak değiliz şayetki öyle birşey isteniyorsa..650 tl ye 1 fx 5 yanınada 1 tane fluval 405 takarsın 2080 fiyatına.fx5 kirlü su çekim haznesine süngeri takarsın kaba pislik girmez.Filtre içindeki 3 sepetten 2 sepetin yanındaki süngerleri çıkartıp oralarada medya koyarsın al sana 15 lt medya hacmi..Fluval 405 lede mekanik temizlik yaparsın.405 i 3 haftada 1 temizle fx5 i istersen 1 yıl kapağını açma..Önemli olan parayı nasıl kullandığın..Para olduktan sonra ben senin akvaryumuna arıtma sistemi bile kurarım...Paradan haber ver.Ama ben hem ekonomik gideyim hemde iyi olsun diyorsan fx5 alacaksın nokta :))
[QUOTE=cief17]FX5 in ayarında hatta ona yaklaşabilecek bir filtre tanımıoyorum. FX5 alana kadar bende hep eheim kullanmıştım Hakikaten eheim çok kalite marka ama fx5 ayrı bir alet. O kapasite ve performansa ulaşabilecek bir filtre yok piyasada. 600 lt de kullanıyorum, su billur gibi, ses yapmıyor çok sakin, debi düşmesi yok,3 ayda bir sırf kendimi rahatlatmak için filtreyi temizliyorum. Media seti olarak eheim ve seachem kombinasyonu yaptım,purigenide ihmal etmedim. Bu filtreyle başınız ağırmaz. Yedek parça sorunu yok, 24 saatte bir durur sonra kendisi çalışır. Bu yolla biriken hava varsa onu boşaltır. Böylece performansı düşmez ve ses yapmaz. Bende maskex(emrah) ile uzun süre konuştuktan sonra almıştım. Üstelik fiyat konusunuda hiç dikkate almadım.İyi ki de bu filtreyi almışım :) Bir önerim pürigen konusunda olacak. Su akım yönünü dikkate aldığımızda pürigeni en alt sepete kullanmak pürigenin ömrünü uzatacaktır. Ben artık öyle yapıyorum.[/QUOTE]
Cihangir abi purigen alta koyulunca daha uzun gidiyor demişsn ama bu filtrede kirli su aşağıdan yukarıya geliyor yani kirli suyun direk purigene teması daha çobuk ömrünü bitirir yanlışıyım ?
Fluval FX5 vs EHEIM prof. 2080
Hala şuraya çıkıp kesinlikle eheim al diyenler var buna gerçekten çok şaşırıyorum.Sadece özetlemek gerekirse fx5 ve eheim 2080 şöyle karşılaştır. fx5 650 tl eheim 1000 tl.Hadi fiyatı geçtim zengin olabilirsiniz marka tutkunu olabilirsiniz. Çok yakın arkadaşım üretimci olmasından dolayı nerdeyse bir çok marka filtreyi test ettik.Neredeyse her filtre zamanla %30 debi kaybediyor.Kaybetmez diye bişey yok arkadaşlar evinizin musluğu kireç bağlasın kaybediyormu kaybetmiyormu görün buda aynı şey pislendikçe tıkanacak.
Hala şuraya çıkıp kesinlikle eheim al diyenler var buna gerçekten çok şaşırıyorum.Sadece özetlemek gerekirse fx5 ve eheim 2080 şöyle karşılaştır. fx5 650 tl eheim 1000 tl.Hadi fiyatı geçtim zengin olabilirsiniz marka tutkunu olabilirsiniz. Çok yakın arkadaşım üretimci olmasından dolayı nerdeyse bir çok marka filtreyi test ettik.Neredeyse her filtre zamanla %30 debi kaybediyor.Kaybetmez diye bişey yok arkadaşlar evinizin musluğu kireç bağlasın kaybediyormu kaybetmiyormu görün buda aynı şey pislendikçe tıkanacak.
eheim 1700 lt debi 1700*0,70=1190 lt debi kalır.
fx5 3500 lt debi 3500*0,70=2450 lt re debi.
Debi asla fazla gelmez emin olun kendim 150*50*60 tankımda kullanıyorum ve tankımda 36 adet tam damızlık malawi var.Ama size yinede fazlamı geldi abicim basarsın elyafı debi düşer bu kadar basit.Bu gün alıp yarın debi yetmedi diyeceğine fazla al fazlayı azalt az gelmesinden iyidir.Medya önerimde fx5 3 sepet.
alt sepete :sera siporax koyabiliyorsan 2lt
orta sepet.: supstrat pro yada matrix ( ben matrix tercih ediyorum ) 2 lt
üst sepet: 1 lt zeolit elyaf ve 500 ml seachem purigen koy..Tadından yenmez.Ondan sonra benim gibi 1.5 2 ayda bir tankın yanına ugra su değişimi ve filtre temizliği için..
Durup çalışmama gibi bi sorun kesinlikle yok.Çünkü o arıza 3 yıl öncesinin arızası idi.Şu anda tüm fx5 ler sorunsuz.Ses konusuna gelince dürüst olacağım.Eheim 2228 den çok az fazla sesli ama daha önce sump kullanan biri olarak ve sumplu akvaryumla aynı odada yatttığımı düşününce fx5 çalışmıyor gibi sessiz bence.fx5 sesi bir laptop bilgisayarın fan sesi kadar.Şahsen hava motorumun suda çıkardığı kabarcık sesi filtrenin sesini bastırıyor emin olabilirrsin..Eğer takıldığın nokta olursa yardımcı olmak isterim.Bu forumda bir çok kişiye ısrarla fx5 dedim aldılar ve şuan iyiki önerdin diyorlar sonra 2-3 ay sonra burlarda sızlanma diye diyorum bunları..
150x55x60h Mbuna tankım (Yarışma derecesi sf:6)
Hayırlı olsun iskender abi inşallah istediğin gibi olur herşey.. :D
Hayırlı olsun iskender abi inşallah istediğin gibi olur herşey.. :D
450 Lt Malawidiyarım.Yumurta geldi Yeni Resimler syf:9
[QUOTE=alpino24]Maşallah çok hoş bir akvaryum yosunlanan taşlar daha da güzel bir hava katmış tek gözüme batan detay testiler oldu onlar çıkartılabilir diye düşünüyorum. [/QUOTE]
[QUOTE=Malawitalya_07]Gözün aydın kardeşim. Sağlıklı büyütmen dileğimle. [/QUOTE]
[QUOTE=alpino24]Maşallah çok hoş bir akvaryum yosunlanan taşlar daha da güzel bir hava katmış tek gözüme batan detay testiler oldu onlar çıkartılabilir diye düşünüyorum. [/QUOTE]
güzel yorumlarınız için teşekür ederim.normalde testiler yoktu zaten şu aralar erkekler arasında yer kapma kavgası olmaya başladığı için yavru almak adına koydum.Normalde testi yok yani :)
[QUOTE=Malawitalya_07]Gözün aydın kardeşim. Sağlıklı büyütmen dileğimle. [/QUOTE]
Mehmet çok teşekür ederim güzel dilekleriniz için..
450 Lt Malawidiyarım.Yumurta geldi Yeni Resimler syf:9
[QUOTE=Emre ÜSTÜNTAŞ]Hayırlı olsun gözünüz aydın :) [/QUOTE]
[QUOTE=Serkan Çetin]Gözünüz aydın. [/QUOTE]
[QUOTE=Emre ÜSTÜNTAŞ]Hayırlı olsun gözünüz aydın :) [/QUOTE]
Çok Teşekürler bir ara yavru alma işinden sıkılmıştım bu yüzden tankı kalabalıklaştırmıştım.Şimdi koloniyi düzeltip sayıyı azaltınca yine faaliyetler başlıyor gibi sanki :) Güzel dileğiniz içinde teşekürler.
[QUOTE=Serkan Çetin]Gözünüz aydın. [/QUOTE]
Teşekürler Serkan bey...
SON MESAJLAR
- Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - Sessiz Şelale Filtre Önerisi MCY4, 22:33
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
KULLANICILAR
- 89 Online Kullanıcı, 48 Üye
Online Kullanıcılar
HaydarGul,
Taha⚡,
Hknçkl,
Kınayu,
TheDS,
Urar,
yaguara,
Sungurr,
GhostKoi,
sina cen,
LeafyAqua,
mightymurat,
MiSoSiKiaN,
Cyber_Scout,
osmandbnl,
yeekim,
Mirt,
DigitalPen,
omerali06,
Balikcidede,
0rnn,
propecia,
JujuSeri,
Kuduoglu,
omerkaya40,
fffurkan9,
Mr. WingMan,
Hidro Dinamik,
pianoƒish,
FULL RED MEHMET,
nniiaa,
Gökdeniz Kale,
ilterisdoğukan,
Frkn,
aXarayli,
nazemert,
mustafa innr,
seljoy,
sakal34,
EmiirKaan,
Koksal Gurkan,
HLLDNLYC,
oktay42,
teksas_tombiks,
hakanmorcicek,
Tolga8995,
Oquanus,
ootkn,
Hakan ARP,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
