ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Ailton
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Ocak 2011 11:26
Son Ziyaret:
28 Nisan 2013 21:45
Toplam Mesaj:
33 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ömer ÖZEROĞLU
Doğum Tarihi:
16 Nisan 1978
Yaş:
48
İl:
Ankara
Meslek:
işçi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ömer ÖZEROĞLU
120/60/60 Y U N U S
120/60/60 Y U N U S
SON 10 MESAJI
Bakalım Yunuslarım beğenilecekmi (YENİ RESİMLER SAYFA 4 TE )
Tanıtım konusunun ardından ilana çıkmanız bir tesadüf olduğuna inanmak istiyorum.Ailton 2011-11-09 23:30:19
Tanıtım konusunun ardından ilana çıkmanız bir tesadüf olduğuna inanmak istiyorum.
Yunuslarla ilgili her şey.
Ümit bey damızlık altı 7 aylık yunuslarımı 21 derece su sıcaklığını sabitledim bu ısıda tutuyorum yunusların ısı değerlerini düşük tuttuğumuzda daha iyi kafa yapısına sahip olbileceğimiz söylendi ne kadar doğruluk patı vardır sizce.
Ümit bey damızlık altı 7 aylık yunuslarımı 21 derece su sıcaklığını sabitledim bu ısıda tutuyorum yunusların ısı değerlerini düşük tuttuğumuzda daha iyi kafa yapısına sahip olbileceğimiz söylendi ne kadar doğruluk patı vardır sizce.
Bakalım Yunuslarım beğenilecekmi (YENİ RESİMLER SAYFA 4 TE )
[QUOTE=asi-baskentli]Ömer bey balıkların performansı düzgün ve kafaları güzel.Bu onların yaşlı olduğu anlamına gelmez :) En büyüğü 2 yasında.Ensar bey teşekkür ederim daha iyisi sizin olsun.[/QUOTE]
[QUOTE=asi-baskentli]Ömer bey balıkların performansı düzgün ve kafaları güzel.Bu onların yaşlı olduğu anlamına gelmez :) En büyüğü 2 yasında.Ensar bey teşekkür ederim daha iyisi sizin olsun.[/QUOTE]
Tecrübelerle sabittir yunuslarda balığın kafa yapısı yaşlandıkça çıkar.
Genç yunusların kafaları düz ve çıkıntısız olur zamanla çıkıntılaşmaya başlar ve şişer buda onun tam yetişkin olduğunu gösterir.
Yunusların tam yetişkinlik dönemi 3 yaş ve üstüdür. 1,5-2 yaşında bir yunusda bu denli kafa yapısı olmaz olur diyende yalan söyler.
Tecrübe ile sabittir.
.
.Bakalım Yunuslarım beğenilecekmi (YENİ RESİMLER SAYFA 4 TE )
[QUOTE=Serhann]Formu harika çok beğendim, tebrik ederim. Kaç yaşındalar ? [/QUOTE]
[QUOTE=asi-baskentli]Teşekkür ederim.Dişiler 1,5-2 yaş aralığında.Erkeklerden biri 1.5 diğeri 2 yaşında.[/QUOTE] Ailton 2011-11-01 19:51:11
[QUOTE=Serhann]Formu harika çok beğendim, tebrik ederim. Kaç yaşındalar ? [/QUOTE]
[QUOTE=asi-baskentli]Teşekkür ederim.Dişiler 1,5-2 yaş aralığında.Erkeklerden biri 1.5 diğeri 2 yaşında.[/QUOTE]
Kardeşim balıklar 1,5 - 2 yaşında demişsin ama bu balıklar olsa olsa 4-5 yaşında.
İTHALAT Nedir, NASIL Yapılır.?
[QUOTE=zetakvaryum][
Merhaba
[/QUOTE]
Ailton 2011-10-19 12:22:38
[QUOTE=zetakvaryum][
Bilgi her zaman önemlidir tabiki. Fakat benim demek istediğim 1 ay önce açılmış konu silinmiş ve aynısını siz açmışsınız. Ya Kayhan abi forumdan kaldırılmasını istedi ya da yöneticiler uygun bulmadı ve kaldırdı.
Merhaba
Kayhan Bey' in yazdığı şeylere sonuna kadar katılıyorum,Ömer Bey'inde silinmiş konuyu tekrar taşımasına çok teşekkür ediyorum.Kayhan Bey'in yazısı çok sivri fakat ne yazıkki gerçek,bu tip yazılar genelde siliniyor NEDEN?
Gerekçe polimik çıkmasın;
Gerçek;polimik çıkarsa bazı kurulu düzenler bozulur.
Yazım bu kadar NEDEN çünkü SİLİNMESİN çok kişiye ulaşsın diye.
Nereye kadar ezik kalacağız Kayhanlar,Ömerler,Emrahlar çoğalıncaya kadar.
Emrah bey size sonuna kadar katılıyorum konuya ilgi ve alakanız,yürekliliğiniz ile yapmış olduğunuz yorum için tekrar teşekkür ederim.
Nedense ithalatla balık aldığını söyleyenler ve F0 olduğunu iddaa edenler konuya çok duyarsız kalıyorlar veyada görmemezlıkten geliyolar.
Güneş balçıkla sıvanmaz.Gerçekler acıda olsa gerçektir.
İTHALAT Nedir, NASIL Yapılır.?
Volkan bey konuyu çarpıtmaya değilde konudan faydalanmaya baksanız daha iyi olur bence burda bizim amacımız Ahmet'i yada Mehmet'i kötülemek değil sadece bilgi alış verişi yapmaktır.
Ailton 2011-10-19 10:24:27
[QUOTE=Nuada] [QUOTE=Ailton] [QUOTE=Nuada]Bu başlık daha önce foruma açılmıştı. Hatta 1 ay felan oldu ya da olmadı. Kayhan abiye hatta Tayland'ı sormuştum. Fakat konuyu bulamadım. Forumdan kaldırılmış. Üyeliği de iptal edilmiş sanırım.[/QUOTE]
[QUOTE=stingy39]Benimde ilgimi çeken bu konuyu şimdi nette aradım. Diğer forumlarda da kendisinin üyeliği iptal edilmiş. Taylantta bir çiftlik kurmuş. Sitesinde 20 adet resim var sadece. [/QUOTE]
[QUOTE=stingy39]Benimde ilgimi çeken bu konuyu şimdi nette aradım. Diğer forumlarda da kendisinin üyeliği iptal edilmiş. Taylantta bir çiftlik kurmuş. Sitesinde 20 adet resim var sadece. [/QUOTE]
Arkadaşlar şunu anlamakta güçlük çekiyorum.
[/QUOTE]Bu makaleyi yazan şahısın fikirleri ve yazdıklarından edindiğimiz bilgirmi daha önemli yoksa şahısın kişiliği ve kariyerimi?
Bilgi her zaman önemlidir tabiki. Fakat benim demek istediğim 1 ay önce açılmış konu silinmiş ve aynısını siz açmışsınız. Ya Kayhan abi forumdan kaldırılmasını istedi ya da yöneticiler uygun bulmadı ve kaldırdı.
Bir de siz bu alıntıyı kullanmak için Kayhan abiden izin aldınız mı ? Haberi var mı yani ?
[/QUOTE]Konunun faydalı ve aydınlatıcı olabileceğini düşündüğüm için konuyu açtım bilgilerinize.
Faydalanmak yada faydalanmamak kişinin elindedir.
Konuyu saptırarak konu dışına taşıma çalışmayında forum üyeleri bilgi edinmeleri gereken bir konuda bilgi sahibi olsunlar.
İTHALAT Nedir, NASIL Yapılır.?
[QUOTE=Nuada]Bu başlık daha önce foruma açılmıştı. Hatta 1 ay felan oldu ya da olmadı. Kayhan abiye hatta Tayland'ı sormuştum. Fakat konuyu bulamadım. Forumdan kaldırılmış. Üyeliği de iptal edilmiş sanırım.[/QUOTE]
[QUOTE=stingy39]Benimde ilgimi çeken bu konuyu şimdi nette aradım. Diğer forumlarda da kendisinin üyeliği iptal edilmiş. Taylantta bir çiftlik kurmuş. Sitesinde 20 adet resim var sadece. [/QUOTE]
[QUOTE=Nuada]Bu başlık daha önce foruma açılmıştı. Hatta 1 ay felan oldu ya da olmadı. Kayhan abiye hatta Tayland'ı sormuştum. Fakat konuyu bulamadım. Forumdan kaldırılmış. Üyeliği de iptal edilmiş sanırım.[/QUOTE]
[QUOTE=stingy39]Benimde ilgimi çeken bu konuyu şimdi nette aradım. Diğer forumlarda da kendisinin üyeliği iptal edilmiş. Taylantta bir çiftlik kurmuş. Sitesinde 20 adet resim var sadece. [/QUOTE]
Arkadaşlar şunu anlamakta güçlük çekiyorum.
Bu makaleyi yazan şahısın fikirleri ve yazdıklarından edindiğimiz bilgirmi daha önemli yoksa şahısın kişiliği ve kariyerimi?
İTHALAT Nedir, NASIL Yapılır.?
Degerli forum Arkadaslarim;
Bir cok forumda, bir cok akvarist, TOPLU ALIMIN GETIRECEGI UYGUN FIYAT ve KALITE ozlemi ile ithalat yapmak (Ve/veya bu amacla olusturulan organizasyonlara katilmak), Bu yolla; GUNUMUZDE HIT OLAN SPECIES lere, en uygun fiyatla SAHIP OLMAK dusuncesinde…
Ama hic biliyor muyuz ki; ITHALAT nasil yapilir..?
Kimler ithalat yapabilir. Kimler “yapamadigi icin” bir ithalatcidan destek alarak DIREK YUKLEMECI olur…
Mesela; Filanca sitede yayinlanan ITHALAT YAPIYORUZ basliklari, sadece EGO TATMINIDIR...!
Veya baska degisle, HAYAL ALEMININ bu arkaslarin beynindeki yansimalaridir. Gerceklerle, uzaktan yakindan iliskisi yoktur..
Asagida ki yazimin, bu tur detaylari icermesi acisindan, Turk Akvaristlerine bir HIZMET oldugunu dusunuyorum…
Oncelikle; "Bir ithalat nasil yapilir.?" konusunu ADIM ADIM irdeleyelim, musadenizle…
1) Once; Balik ithal edilecek firma bulunur (veya secilir). Bu firma ile (genellikle Ingilizce) yazismalar yapilir. Onlardan, YUKLEME icin gerekli tum detaylar istenir. (Fiyat listesi, yukleme miktari, tasima ucreti, packing charge ve diger kargo masraflari, “handling charge, crisis surcharge, fuel surcharge” falan gibi..)
2) Secilen firmanin verdigi her detay, sizin maliyetinizi etkiler. O yuzden bu asamada, Turkiyede ki vergi mevzuatini bilmeniz ve ona gore secim yapmaniz sarttir. Yoksa getirdiginiz baligi, yuksek maliyetle getirirsiniz ve satamazsiniz…
3) Firma secimi ve maliyet hesaplari size uyuyorsa, sectiginiz firmaya bir siparis yollarsiniz.
4) Onlar size bir PROFORMA fatura yapar. Bu faturanin aslini DHL gibi bir kargo sirketi ile postalar. Cunku; Ticaret Bakanligindan resmi ithalat musadesi icin, faturanin ASLI gerekir. Kopyasiyla ithal musadesi alinamaz. (Thailand icin DHL masrafi yaklasik 2000 THB= Yaklasik 100 TL dir.)
5) Secilen firma ayni zamanda size, yukleme icin gerekli evraklari duzenler. Bunlar; SAGLIK SERTIFIKASI ve ORJIN BELGESI dir. Bu belgeler uzerinde yapilacak en ufak yanlis, sizin baligi gumrukte birakmaniza neden olur.
6) Size DHL ile yollanan PROFORMA FATURA ve yukleyicinin yolladigi saglik sertifikasi ve orjin belgeleri bir YETKILI TERCUME BUROSUNDA tercume ettirilir.
7) Tum bu belgeler ve tercumeleriyle, TICARET BAKANLIGINA, resmi ITHALAT MUSADESI almak amaciyla basvurulur.
Bu arada; Fatura bedeli neyse, YUKLEYICIYE banka yoluyla yollanir. Bunun icin bankadan PESIN YAZISI alinir. Bu yazi, gumruk islemlerinde onemlidir..
9) Artik ithalat icin heresy tamamdir diye dusunuyorsaniz, yanilirsiniz. Zira tum GUMRUK ISLEMLERINI yapmak icin bir gumruk komusyoncusuna ihtiyaciniz vardir. (Gumruk komusyoncularinin aldigi ucret ise; 1000 TL civardindadir.)
10) Gumruk komusyoncusuyla da anlastiniz ve maliniz yuklendi. Yine isiniz bitmez… MAWB uzerindeki dip rakkam uzerininden gelen mali SIGORTA ETTIRMELISINIZ…
11) Daha bitmedi. Bir de gumruk vergilerini odemek icin BLOKE CEK yaptirmaniz lazim… Cunku gumrukte pesin para da verseniz kabul edilmez… Illa BLOKE CEK olacak... Yani; CEK YASAKLISI da olmayacaksiniz...
Daha cok detay var ama, ben en onemlilerini yazdim bu yazimda…
Kissadan hisse sudur;
Ithalat, cok zor ve dolambacli bir yoldur. Cok fazla bilgi ve deneyim gerektirir.
Ustelik tehlikelidir de…
(Su anda, en az 16-18 yil once yapilmis bir ithalattaki bir evrak hatasindan, Turkiyenin en gozde ithalatcilarindan “iki kardes” HAPISTEDIR…)
Sonuc olarak, basliktaki sorularimiza geri donersek;
Yukarda yazdigim islemleri yaparak Turkiye'ye balik ithal eden kisilere ITHALATCI.
“Elini tasin altina sokmadan” bu isi yapmak isteyenlere DIREK YUKLEYICI,
Bunlari bilip de, hala "ben ITHALAT yaptim" diyenlere de PALAVRACI denir...
Simdi de isterseniz; Asagidaki soruya cevap arayalim...
"Neden kisiler kendileri ithal etmiyor da, ithalat konusunda UZMAN olmus kisiler (ITHALATCILAR) araciligiyla ihtiyaci olan baligi sagliyor..?"
Yani; DIREK YUKLEMECI oluyor..?
Bunun nedenleri; Zaten yukarda ki yazimda, acik ve secik olarak gorunuyor sanirim...
Bu bir, "ELINI TASIN ALTINA SOKMA MESELESIDIR", aslinda... ama, maddi gerekceleri vardir...
Ithalat yapabilecegi bir sirketi, parasi, cek defteri, komusyoncusu, ona isteklerini karsiliyacak bir bankasi, mali cekerken ona zorluk cikarmiyacak bir veterineri, tum islemlerde yapacagi gorusmelerde iyi bir INGILIZCESI falan bile olsa, bir cok kisi bu isten cekiniyor. Cunku yapacaklari en ufak evrak hatasinin sonucu, HAPISHANEDIR. Bunun ornegini yukarda verdim...
Ikinci ve daha onemli konu; MALIYET dir.
Bu isi 36 senedir bu meslegi yapan ve hala isin icinde olan bir kisi olarak iddea ediyorum ki;
Kendi basina ithalat yapmak isteyen hic kimse, gunumuz Turkiye'sinde ki ithalatcilarin maliyet fiyatinin yakininda bir maliyetle balik ithal edemez...
Nedeni; Yine yukarda yazdigim yazilarda var ama, ben yine soyleyeyim ki, akillarda soru kalmasin, yanlis anlasilmalar olmasin...
1) Kargo tasimasi, Gumruk vergisinde MATRAH olan C&F degerinin en onemli faktorudur. Ithalatcinin (1 veya 2 tonu gectigi icin) tasima ucreti ile, sizin 3 koli icin alacaginiz tasima ucreti (Ki; -100kg olan tasimalar, "Fazla bagaj" parasi olarak degerlendirilir) arasinda daglar kadar fark olacaktir. Ustelik bu, MAWB uzerine yansiyacak, verginiz belki 4, hatta 6 katina cikacaktir.
2) Diger yandan; Sabit masraflariniz, ithalatcinin ki gibi 300-500 koliye bolunmeyecek, sadece getireceginiz 3-5 koliye bolunecektir.
Sabit masraflardan sadece KOMUSYONCU masrafi (1000 TL) bile 3 koliye bolundugunde ortaya cikan rakkam, ITHALATCININ size bu is icin verdigi KOLI TASIMA ucretinden yuksek olacaktir...
O yuzdendir ki; Turkiyede ki akliselim toptancilar; Ithalat meraklisi degildir ve, Bu (MESAKKATLI) isi, "bilen birilerine" birakir, DIREK YUKLEMECI olurlar.
Umarim aciklamalara Turkcem yetmistir.
Saygilar...
Turk Akvaristlerinin (Balik sevdalilarinin) , "DAHA GUZELE, DAHA UCUZA SAHIP OLMA ISTEGI" nin, surecegini asikardir... Bu cok normaldir...
Benim bu yazi dizimdeki amacim;
Onlarin; (Bu masum isteklerini kullanarak) FILANCA KISILER tarafindan, dolandirilmalarini (Ve/ veya uzulmelerini) onlemek amaclidir...
Bu arada, bazi sahislar (Sahsi minik sitelerinde) BIZ ITHALAT YAPTIK, veya ITHALAT YAPACAGIZ diye kandirmaca yazilar yazabilirler. Bu yazilari yazanlara, tek sorunuz su olmalidir.
"Arkadasim. Madem ithalat yaptigini iddea ediyorsun, bana bu ithalatin bir belgesini goster." Bu soruyu sordugunuzda, siser kalirlar. Yalanlari ortaya cikar. Cunku bu palavracilar, belge ibraz edemezler. Zira, ibraz edecekleri bir belgeleri yoktur.
Buyrun. Deneyin..
Tum BALIK SEVDALILARINA NACIZANE TAVSIYEM;
Ister ithalat, ister direk yukleme yontemiyle getirilmis olsun,
1) Baliginizi; ILK SIZ TESLIM ALIN..!
Yani; Yurt disindan gelen balik kolisi acildiginda, ustunde isminiz yazan torba, ilk SIZIN ELINIZE DEGSIN..!
2) Asla ve asla kimseye guvenip de, "Sen bana gelen baligi al. Sonra bana yolla" demeyin...
Derseniz, su olur...
Bu is hobi olmanin disinda, bir "Kolleksiyonculuktur" ve hic bir kolleksiyoncu, kendi sahibi oldugu urunden daha iyi bir URUNUN baskasinda olmasini istemez.
Bu esyanin tabiatina aykiri bir durumdur.
Dusunsenize bir kere...
Bu gune kadar bu DIREK YUKLEME olaylarina ev sahipligi (!) yapmis kisiler, niye her turun en iyisine sahiptir..?
Niye (Kendi duzenledikleri) yarismalarda birinci, ikinci, ucuncu olurlar..?
Gormus-gecirmis, nacizane agabey tavsiyesiyeleri bunlar...
Bilmem anlatabildim mi..?
Konu; ITHALAT olunca, soz etmeden gecemiyecegim bir konu daha var.
DISTRIBUTORLUK...!
Nacizane omrumun geri kalanini surdugum Tayland da, nerdeyse tum uretici ve broker' lerden DISTRUBITOR belgesi disinda, bizzat devletten AA grade farm belgesi almisken, filanca (adi luzumsuz) sitede aciklandigi gibi, (Ki; Bu sitede ki yazilarda, kisi hak ve ozgurluklere alenen saldiri vardir ve benim hakkimda ESKI KASAR terimi kullanilmistir.) Bu seviyesiz kisilerin, ATFG den balik ithalatlari soz konusu bile degildir.
1) ATFG baliklari Thai Fish Farm Co.Ltd. nin, (Yani benim) distrubutorlugumde dirrrrrrrrr...
2) Bu distrubutorluk yazili bir belgedirrrrrrrrr...
Gerisi, filanca kisinin UFURMESIDIR... Ufurenlere SELAM(!)Bu arada, bazi sahislar (Sahsi minik sitelerinde) BIZ ITHALAT YAPTIK, veya ITHALAT YAPACAGIZ diye kandirmaca yazilar yazabilirler. Bu yazilari yazanlara, tek sorunuz su olmalidir.
"Arkadasim. Madem ithalat yaptigini iddea ediyorsun, bana bu ithalatin bir belgesini goster."
Bu soruyu sordugunuzda, siser kalirlar. Yalanlari ortaya cikar. Cunku bu palavracilar, belge ibraz edemezler. Zira, ibraz edecekleri bir belgeleri yoktur.
Buyrun. Deneyin..
Ithalatin en onemli belgesi; MASTER AIR WAYBILL (Yani MAWB) dir.
Asagida ki ornekte goruldugu gibi, bu belgenin sol ustunde, Ithalatci ve Ihracaatci firmalarin adi vardir.
Sol altta da, Turkiye icin tum vergilere matrah teskil eden "DIP RAKKAM" vardir.
Ithalat icin; Olmazsa olmaz bir belgedir...

Uploaded with ImageShack.us
Bu belge cok nushalidir. Bu nushalardan biri ithalatcida, bir digeri ihracaatcida kalir. Digerleri ise gumruk islemlerinde veya ona benzer islemlerde kullanilir.
Yani; "ithalat yaptim" diyenin elinde, mutlaka bu belgenin (MAWB nin) bir nushasi kalir.
Simdi;
"Ben ithalat yaptim" diye hava atan (Bu yolla milleti kandiran) ve aslinda "Ithalatin "i" sinden habersiz (minik sitenin miniklerine) acik teklif...
Madem ithalat (!) yaptiniz, yapistirin buraya (MAWB adli) bu belgeyi.
Eger basarirsaniz, size ATFG baliklarindan (Adam basi) 100 er trio lepistesi bedava yollamazsam, namerdim..!
Ama, "Yapistiramazsaniz", siz yalanci ve NAMERT olursunuz...
Hadin gari. Kafalarda soru isareti kalmasin...
Bakalim kim MERT, kim YALANCI..?
Kim kafasina gore UFLEYIP, uc kurusluk menfaateti icin milleti dolandiriyor...?
Gorelim bakalim..
BU YAZI TAMAMEN BİR ALINTIDIR VE TAYLAND'DA YAŞAYAN KAYHAN SONER BEYİN MAKALESİDİR FAYDALI OLABİLECEĞİ VE ARKADAŞLARIN ÜZÜLMEMELERİ İÇİN BİLGİ AMAÇLI PAYLAŞIYORUM...
Ailton 2011-10-18 16:45:00
Degerli forum Arkadaslarim;
Bir cok forumda, bir cok akvarist, TOPLU ALIMIN GETIRECEGI UYGUN FIYAT ve KALITE ozlemi ile ithalat yapmak (Ve/veya bu amacla olusturulan organizasyonlara katilmak), Bu yolla; GUNUMUZDE HIT OLAN SPECIES lere, en uygun fiyatla SAHIP OLMAK dusuncesinde…
Ama hic biliyor muyuz ki; ITHALAT nasil yapilir..?
Kimler ithalat yapabilir. Kimler “yapamadigi icin” bir ithalatcidan destek alarak DIREK YUKLEMECI olur…
Mesela; Filanca sitede yayinlanan ITHALAT YAPIYORUZ basliklari, sadece EGO TATMINIDIR...!
Veya baska degisle, HAYAL ALEMININ bu arkaslarin beynindeki yansimalaridir. Gerceklerle, uzaktan yakindan iliskisi yoktur..
Asagida ki yazimin, bu tur detaylari icermesi acisindan, Turk Akvaristlerine bir HIZMET oldugunu dusunuyorum…
Oncelikle; "Bir ithalat nasil yapilir.?" konusunu ADIM ADIM irdeleyelim, musadenizle…
1) Once; Balik ithal edilecek firma bulunur (veya secilir). Bu firma ile (genellikle Ingilizce) yazismalar yapilir. Onlardan, YUKLEME icin gerekli tum detaylar istenir. (Fiyat listesi, yukleme miktari, tasima ucreti, packing charge ve diger kargo masraflari, “handling charge, crisis surcharge, fuel surcharge” falan gibi..)
2) Secilen firmanin verdigi her detay, sizin maliyetinizi etkiler. O yuzden bu asamada, Turkiyede ki vergi mevzuatini bilmeniz ve ona gore secim yapmaniz sarttir. Yoksa getirdiginiz baligi, yuksek maliyetle getirirsiniz ve satamazsiniz…
3) Firma secimi ve maliyet hesaplari size uyuyorsa, sectiginiz firmaya bir siparis yollarsiniz.
4) Onlar size bir PROFORMA fatura yapar. Bu faturanin aslini DHL gibi bir kargo sirketi ile postalar. Cunku; Ticaret Bakanligindan resmi ithalat musadesi icin, faturanin ASLI gerekir. Kopyasiyla ithal musadesi alinamaz. (Thailand icin DHL masrafi yaklasik 2000 THB= Yaklasik 100 TL dir.)
5) Secilen firma ayni zamanda size, yukleme icin gerekli evraklari duzenler. Bunlar; SAGLIK SERTIFIKASI ve ORJIN BELGESI dir. Bu belgeler uzerinde yapilacak en ufak yanlis, sizin baligi gumrukte birakmaniza neden olur.
6) Size DHL ile yollanan PROFORMA FATURA ve yukleyicinin yolladigi saglik sertifikasi ve orjin belgeleri bir YETKILI TERCUME BUROSUNDA tercume ettirilir.
7) Tum bu belgeler ve tercumeleriyle, TICARET BAKANLIGINA, resmi ITHALAT MUSADESI almak amaciyla basvurulur.
Bu arada; Fatura bedeli neyse, YUKLEYICIYE banka yoluyla yollanir. Bunun icin bankadan PESIN YAZISI alinir. Bu yazi, gumruk islemlerinde onemlidir..
9) Artik ithalat icin heresy tamamdir diye dusunuyorsaniz, yanilirsiniz. Zira tum GUMRUK ISLEMLERINI yapmak icin bir gumruk komusyoncusuna ihtiyaciniz vardir. (Gumruk komusyoncularinin aldigi ucret ise; 1000 TL civardindadir.)
10) Gumruk komusyoncusuyla da anlastiniz ve maliniz yuklendi. Yine isiniz bitmez… MAWB uzerindeki dip rakkam uzerininden gelen mali SIGORTA ETTIRMELISINIZ…
11) Daha bitmedi. Bir de gumruk vergilerini odemek icin BLOKE CEK yaptirmaniz lazim… Cunku gumrukte pesin para da verseniz kabul edilmez… Illa BLOKE CEK olacak... Yani; CEK YASAKLISI da olmayacaksiniz...
Daha cok detay var ama, ben en onemlilerini yazdim bu yazimda…
Kissadan hisse sudur;
Ithalat, cok zor ve dolambacli bir yoldur. Cok fazla bilgi ve deneyim gerektirir.
Ustelik tehlikelidir de…
(Su anda, en az 16-18 yil once yapilmis bir ithalattaki bir evrak hatasindan, Turkiyenin en gozde ithalatcilarindan “iki kardes” HAPISTEDIR…)
Sonuc olarak, basliktaki sorularimiza geri donersek;
Yukarda yazdigim islemleri yaparak Turkiye'ye balik ithal eden kisilere ITHALATCI.
“Elini tasin altina sokmadan” bu isi yapmak isteyenlere DIREK YUKLEYICI,
Bunlari bilip de, hala "ben ITHALAT yaptim" diyenlere de PALAVRACI denir...
Simdi de isterseniz; Asagidaki soruya cevap arayalim...
"Neden kisiler kendileri ithal etmiyor da, ithalat konusunda UZMAN olmus kisiler (ITHALATCILAR) araciligiyla ihtiyaci olan baligi sagliyor..?"
Yani; DIREK YUKLEMECI oluyor..?
Bunun nedenleri; Zaten yukarda ki yazimda, acik ve secik olarak gorunuyor sanirim...
Bu bir, "ELINI TASIN ALTINA SOKMA MESELESIDIR", aslinda... ama, maddi gerekceleri vardir...
Ithalat yapabilecegi bir sirketi, parasi, cek defteri, komusyoncusu, ona isteklerini karsiliyacak bir bankasi, mali cekerken ona zorluk cikarmiyacak bir veterineri, tum islemlerde yapacagi gorusmelerde iyi bir INGILIZCESI falan bile olsa, bir cok kisi bu isten cekiniyor. Cunku yapacaklari en ufak evrak hatasinin sonucu, HAPISHANEDIR. Bunun ornegini yukarda verdim...
Ikinci ve daha onemli konu; MALIYET dir.
Bu isi 36 senedir bu meslegi yapan ve hala isin icinde olan bir kisi olarak iddea ediyorum ki;
Kendi basina ithalat yapmak isteyen hic kimse, gunumuz Turkiye'sinde ki ithalatcilarin maliyet fiyatinin yakininda bir maliyetle balik ithal edemez...
Nedeni; Yine yukarda yazdigim yazilarda var ama, ben yine soyleyeyim ki, akillarda soru kalmasin, yanlis anlasilmalar olmasin...
1) Kargo tasimasi, Gumruk vergisinde MATRAH olan C&F degerinin en onemli faktorudur. Ithalatcinin (1 veya 2 tonu gectigi icin) tasima ucreti ile, sizin 3 koli icin alacaginiz tasima ucreti (Ki; -100kg olan tasimalar, "Fazla bagaj" parasi olarak degerlendirilir) arasinda daglar kadar fark olacaktir. Ustelik bu, MAWB uzerine yansiyacak, verginiz belki 4, hatta 6 katina cikacaktir.
2) Diger yandan; Sabit masraflariniz, ithalatcinin ki gibi 300-500 koliye bolunmeyecek, sadece getireceginiz 3-5 koliye bolunecektir.
Sabit masraflardan sadece KOMUSYONCU masrafi (1000 TL) bile 3 koliye bolundugunde ortaya cikan rakkam, ITHALATCININ size bu is icin verdigi KOLI TASIMA ucretinden yuksek olacaktir...
O yuzdendir ki; Turkiyede ki akliselim toptancilar; Ithalat meraklisi degildir ve, Bu (MESAKKATLI) isi, "bilen birilerine" birakir, DIREK YUKLEMECI olurlar.
Umarim aciklamalara Turkcem yetmistir.
Saygilar...
Turk Akvaristlerinin (Balik sevdalilarinin) , "DAHA GUZELE, DAHA UCUZA SAHIP OLMA ISTEGI" nin, surecegini asikardir... Bu cok normaldir...
Benim bu yazi dizimdeki amacim;
Onlarin; (Bu masum isteklerini kullanarak) FILANCA KISILER tarafindan, dolandirilmalarini (Ve/ veya uzulmelerini) onlemek amaclidir...
Bu arada, bazi sahislar (Sahsi minik sitelerinde) BIZ ITHALAT YAPTIK, veya ITHALAT YAPACAGIZ diye kandirmaca yazilar yazabilirler. Bu yazilari yazanlara, tek sorunuz su olmalidir.
"Arkadasim. Madem ithalat yaptigini iddea ediyorsun, bana bu ithalatin bir belgesini goster." Bu soruyu sordugunuzda, siser kalirlar. Yalanlari ortaya cikar. Cunku bu palavracilar, belge ibraz edemezler. Zira, ibraz edecekleri bir belgeleri yoktur.
Buyrun. Deneyin..
Tum BALIK SEVDALILARINA NACIZANE TAVSIYEM;
Ister ithalat, ister direk yukleme yontemiyle getirilmis olsun,
1) Baliginizi; ILK SIZ TESLIM ALIN..!
Yani; Yurt disindan gelen balik kolisi acildiginda, ustunde isminiz yazan torba, ilk SIZIN ELINIZE DEGSIN..!
2) Asla ve asla kimseye guvenip de, "Sen bana gelen baligi al. Sonra bana yolla" demeyin...
Derseniz, su olur...
Bu is hobi olmanin disinda, bir "Kolleksiyonculuktur" ve hic bir kolleksiyoncu, kendi sahibi oldugu urunden daha iyi bir URUNUN baskasinda olmasini istemez.
Bu esyanin tabiatina aykiri bir durumdur.
Dusunsenize bir kere...
Bu gune kadar bu DIREK YUKLEME olaylarina ev sahipligi (!) yapmis kisiler, niye her turun en iyisine sahiptir..?
Niye (Kendi duzenledikleri) yarismalarda birinci, ikinci, ucuncu olurlar..?
Gormus-gecirmis, nacizane agabey tavsiyesiyeleri bunlar...
Bilmem anlatabildim mi..?
Konu; ITHALAT olunca, soz etmeden gecemiyecegim bir konu daha var.
DISTRIBUTORLUK...!
Nacizane omrumun geri kalanini surdugum Tayland da, nerdeyse tum uretici ve broker' lerden DISTRUBITOR belgesi disinda, bizzat devletten AA grade farm belgesi almisken, filanca (adi luzumsuz) sitede aciklandigi gibi, (Ki; Bu sitede ki yazilarda, kisi hak ve ozgurluklere alenen saldiri vardir ve benim hakkimda ESKI KASAR terimi kullanilmistir.) Bu seviyesiz kisilerin, ATFG den balik ithalatlari soz konusu bile degildir.
1) ATFG baliklari Thai Fish Farm Co.Ltd. nin, (Yani benim) distrubutorlugumde dirrrrrrrrr...
2) Bu distrubutorluk yazili bir belgedirrrrrrrrr...
Gerisi, filanca kisinin UFURMESIDIR... Ufurenlere SELAM(!)Bu arada, bazi sahislar (Sahsi minik sitelerinde) BIZ ITHALAT YAPTIK, veya ITHALAT YAPACAGIZ diye kandirmaca yazilar yazabilirler. Bu yazilari yazanlara, tek sorunuz su olmalidir.
"Arkadasim. Madem ithalat yaptigini iddea ediyorsun, bana bu ithalatin bir belgesini goster."
Bu soruyu sordugunuzda, siser kalirlar. Yalanlari ortaya cikar. Cunku bu palavracilar, belge ibraz edemezler. Zira, ibraz edecekleri bir belgeleri yoktur.
Buyrun. Deneyin..
Ithalatin en onemli belgesi; MASTER AIR WAYBILL (Yani MAWB) dir.
Asagida ki ornekte goruldugu gibi, bu belgenin sol ustunde, Ithalatci ve Ihracaatci firmalarin adi vardir.
Sol altta da, Turkiye icin tum vergilere matrah teskil eden "DIP RAKKAM" vardir.
Ithalat icin; Olmazsa olmaz bir belgedir...

Uploaded with ImageShack.us
Bu belge cok nushalidir. Bu nushalardan biri ithalatcida, bir digeri ihracaatcida kalir. Digerleri ise gumruk islemlerinde veya ona benzer islemlerde kullanilir.
Yani; "ithalat yaptim" diyenin elinde, mutlaka bu belgenin (MAWB nin) bir nushasi kalir.
Simdi;
"Ben ithalat yaptim" diye hava atan (Bu yolla milleti kandiran) ve aslinda "Ithalatin "i" sinden habersiz (minik sitenin miniklerine) acik teklif...
Madem ithalat (!) yaptiniz, yapistirin buraya (MAWB adli) bu belgeyi.
Eger basarirsaniz, size ATFG baliklarindan (Adam basi) 100 er trio lepistesi bedava yollamazsam, namerdim..!
Ama, "Yapistiramazsaniz", siz yalanci ve NAMERT olursunuz...
Hadin gari. Kafalarda soru isareti kalmasin...
Bakalim kim MERT, kim YALANCI..?
Kim kafasina gore UFLEYIP, uc kurusluk menfaateti icin milleti dolandiriyor...?
Gorelim bakalim..

BU YAZI TAMAMEN BİR ALINTIDIR VE TAYLAND'DA YAŞAYAN KAYHAN SONER BEYİN MAKALESİDİR FAYDALI OLABİLECEĞİ VE ARKADAŞLARIN ÜZÜLMEMELERİ İÇİN BİLGİ AMAÇLI PAYLAŞIYORUM...
Yarışmada Şike var Sahilguvenlikci
Ya kütfen günlerdir takip ediyorum ve sessiz kalmayı tercih ediyordum ama bu işe bir son verilmeli burda daha önce KILIÇ nicki kişi yaşadığı tartışmada yönetimin mudahale etmemesi yada yanlış müdahalesi sonucu forumdan ayrılmıştır ve devamında yine bu yanlış yöntemli yarışma devam ederken yöetime mesajla olayı bildirmek yerine bir konu açılmış ve yönetim bu konudan mesajı farkedtmiş anlayabildiğim kadarıyla ve burda zaten bir kural hatalar zinciri var yarışmaya fortoshoplu resimle katıldığı için hatalı üye ve bu hatayı farkederek bunu bir mal bulmuş muharip edasıyla sahiplenip bu kişinin şahsiyetine varıncaya kadar gizli hakaretler yapılmasımı hatalı bence ikiside hatalı.
Ya kütfen günlerdir takip ediyorum ve sessiz kalmayı tercih ediyordum ama bu işe bir son verilmeli burda daha önce KILIÇ nicki kişi yaşadığı tartışmada yönetimin mudahale etmemesi yada yanlış müdahalesi sonucu forumdan ayrılmıştır ve devamında yine bu yanlış yöntemli yarışma devam ederken yöetime mesajla olayı bildirmek yerine bir konu açılmış ve yönetim bu konudan mesajı farkedtmiş anlayabildiğim kadarıyla ve burda zaten bir kural hatalar zinciri var yarışmaya fortoshoplu resimle katıldığı için hatalı üye ve bu hatayı farkederek bunu bir mal bulmuş muharip edasıyla sahiplenip bu kişinin şahsiyetine varıncaya kadar gizli hakaretler yapılmasımı hatalı bence ikiside hatalı.
Dediğim gibi hatalar zinciri var herkes elini vicdanına koysun ve cevaplar ve yorumlar daha dikkatli olsun yapılsın.
Bunu farkeden arkadaşı dikkatinden dolayı tebrik ediyorum.
Bunu farkedip bunu bir linç kampanyasına dönüştürecek hareketlere girdiği için ise kınıyorum.
SON MESAJLAR
- Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 03:07
Yeni Üye Forumu - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 35 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
