ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Kasım 2012 00:45
Son Ziyaret:
01 Temmuz 2021 09:38
Toplam Mesaj:
17 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
burak tandoğan
Doğum Tarihi:
20 Temmuz 1990
Yaş:
35
İl:
Istanbul
Meslek:
Yer hizmetleri
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
burak tandoğan
SON 10 MESAJI
Bloody Mary
[QUOTE=timur eker]Merhaba Burak,


[/QUOTE]
[QUOTE=timur eker]Merhaba Burak,
karbon riliden çikolata, çikolatadan da bloody mary türetildi deniyor evet. Sakura ile çok farklı yürüdüğü için soyları dediğin gibi bozuk yavru oranı fazla çıkabilir. Bence kırmızısının güzelliği ve pigment yoğunluğundan dolayı bloody mary tek beslenmeyi hak ediyor fazlasıyla. Rengi kabuğunun üstünde oldukça yoğun olduğundan ensesindeki yumurtaları görmek sakuradan daha zor.
Selamlar
Değerli yorumların için çok teşekkür ederim Timur abi. O muydu bu muydu derken senin canım 1. sınıf sakuralarıda kaçırdık stok bitmiş. Seneye Eylüle kadar eski usul çaprazlamaya devam artık yapacak birşey yok 

Cüce Vatoz Cinsleri Genetik (Cüce Vatoz - L144)
Merhabalar ben üniversitede biyoloji bölümü okumaktayım. Hem hayvanlara hem genetiğe ilgim var. Vatoz cinleri ile uğraşmaktayım bilgili üstatların bilgilerinden yararlanmak istiyorum. Hemde ne yurt dışında nede ülkemizde forumlarda yapılan yorumlar dışında derli toplu bir konuya rastlamadım. Lütfen atalarımızın tabiri ile "biliyorsan konuş feyz alsınlar bilmiyorsan sus adam sansınlar" diyerek saçma sapan yorumlar yapacak arkadaşların kendilerini yormamalarını rica ediyorum. Neden kırıyorsun neden orjinali bozuyorsun diye serzenişte bulunacak arkadaşlar bu balığı ilk kez ben dereden yakalayıp çaprazlama deneyleri yapmıyorum. Yapıldı yapılmaya devam edecek en azından kaynak aracak arkadaşlar için bir ışık bir yola çıkış limanı olur. Cüce cinslerinde genetikte eş baskınlık diye adlandırılan durumun sözkonusu olduğunu düşünüyorum. Eş baskınlıkta yavru hem anneden hem babadan gen alır yavru iki özelliği de taşır tıpkı AB kan grupları gibi Anne BB Baba AA feno tipinde olsa çıkan yavruların tamamı A ve B proteinlerinden ikisini birden taşır ve AB kan grubu olur. Hem A dan hem B den kan alabilir. Yani hem A dır hem B dir. Vatozlarda ise Siyah cüce vatoz ile Abino veya L144 çiftleşmesinde ise yavrular hem siyah geni hemde beyaz geni taşıyarak görünüş olarak ya siyah ya beyaz oluyor. Bu durumda genler eş baskındır ve birbirine üstünlük sağlayamamak talar. Ya Siyah Ya beyaz olmakta. Adını hatırlayamadığım bir bitkide de aynı durum geçerliydi. Bitki beyaz ve mavi çiçekler açmakta çaprazlanmasından ya beyaz ya mavi çiçekler oluşmakta. Yanlız bu çiçekte sadece rengi belirleyen bir gen daha mevcut. Tam hatırlayamasamda o gen varsa mavi yoksa beyaz oluyordu sanırım. Bilgili üstadlardan bilgilerini paylaşarak konuyu zenginleştirmelerini bize feyz aldırmalarını rica ediyorum. Araştırmalarım sürdükçe buradan paylaşarak konuyu canlı tutmayı istiyorum. Kendimde evde deneylere başladım. Vatozların en güzel yanları fenotiplerinin kolay bilinmesi Bir L144 çifti yüzde yüz L144 düz kuruk mavi gözlü yavru veririyorsa feno tipi L144 geni L olarak gösterirsek LL dir. Bir cüce vatoz cifti yüzde yüz cüve düz kuruk yavru veririyorsa fenotipi C olark gösterirsek CC olur. Bunların çiftleşmesinden hem L144 Hem cüce çıkar. Çıkan cücelerin bile çiftleşmesinden yüksek oranda L144 alınır. Kendimde annenin düz cüce babanın L144 olduğu bilinen yavruların siyah cücelerinden 2 Erkek 2 dişi aldım. Fenotipleri LC olduğu bilinmekte yavrularda aşağıdaki tabloya göre;
bojoo 2014-09-15 14:14:25
Merhabalar ben üniversitede biyoloji bölümü okumaktayım. Hem hayvanlara hem genetiğe ilgim var. Vatoz cinleri ile uğraşmaktayım bilgili üstatların bilgilerinden yararlanmak istiyorum. Hemde ne yurt dışında nede ülkemizde forumlarda yapılan yorumlar dışında derli toplu bir konuya rastlamadım. Lütfen atalarımızın tabiri ile "biliyorsan konuş feyz alsınlar bilmiyorsan sus adam sansınlar" diyerek saçma sapan yorumlar yapacak arkadaşların kendilerini yormamalarını rica ediyorum. Neden kırıyorsun neden orjinali bozuyorsun diye serzenişte bulunacak arkadaşlar bu balığı ilk kez ben dereden yakalayıp çaprazlama deneyleri yapmıyorum. Yapıldı yapılmaya devam edecek en azından kaynak aracak arkadaşlar için bir ışık bir yola çıkış limanı olur. Cüce cinslerinde genetikte eş baskınlık diye adlandırılan durumun sözkonusu olduğunu düşünüyorum. Eş baskınlıkta yavru hem anneden hem babadan gen alır yavru iki özelliği de taşır tıpkı AB kan grupları gibi Anne BB Baba AA feno tipinde olsa çıkan yavruların tamamı A ve B proteinlerinden ikisini birden taşır ve AB kan grubu olur. Hem A dan hem B den kan alabilir. Yani hem A dır hem B dir. Vatozlarda ise Siyah cüce vatoz ile Abino veya L144 çiftleşmesinde ise yavrular hem siyah geni hemde beyaz geni taşıyarak görünüş olarak ya siyah ya beyaz oluyor. Bu durumda genler eş baskındır ve birbirine üstünlük sağlayamamak talar. Ya Siyah Ya beyaz olmakta. Adını hatırlayamadığım bir bitkide de aynı durum geçerliydi. Bitki beyaz ve mavi çiçekler açmakta çaprazlanmasından ya beyaz ya mavi çiçekler oluşmakta. Yanlız bu çiçekte sadece rengi belirleyen bir gen daha mevcut. Tam hatırlayamasamda o gen varsa mavi yoksa beyaz oluyordu sanırım. Bilgili üstadlardan bilgilerini paylaşarak konuyu zenginleştirmelerini bize feyz aldırmalarını rica ediyorum. Araştırmalarım sürdükçe buradan paylaşarak konuyu canlı tutmayı istiyorum. Kendimde evde deneylere başladım. Vatozların en güzel yanları fenotiplerinin kolay bilinmesi Bir L144 çifti yüzde yüz L144 düz kuruk mavi gözlü yavru veririyorsa feno tipi L144 geni L olarak gösterirsek LL dir. Bir cüce vatoz cifti yüzde yüz cüve düz kuruk yavru veririyorsa fenotipi C olark gösterirsek CC olur. Bunların çiftleşmesinden hem L144 Hem cüce çıkar. Çıkan cücelerin bile çiftleşmesinden yüksek oranda L144 alınır. Kendimde annenin düz cüce babanın L144 olduğu bilinen yavruların siyah cücelerinden 2 Erkek 2 dişi aldım. Fenotipleri LC olduğu bilinmekte yavrularda aşağıdaki tabloya göre;
25% Cüce - 25% L144 - 50% şansa dayalı olarak ya siyah ya beyaz olacak yani çok şanslı isek 75% L144 alma şansımızda var. En kötü 30%-40% oranında L144 atacaktır. Hatta Dişilerin yanına L144 LL fenotipinde olduğu bilinen erkek alınırsa;
50% L144 - 50% şansa dayalı olarak ya siyah ya beyaz olacak yani çok şanslı isek 100% L144 alma şansımızda var. Ama kötü ihtimalle 60%-70% oranında L144 alacağız.
Gelelim bendeki yavrulara CL fenotipli 2 damızlıktan yavru aldım oran 30% dan fazla teori doğru gibi yani. Bu konudaki araştırmalarım şimdilik bu kadar oranları anlamak için işi biraz daha karıştırıp Albino longfin cüce vatoz dişisi aldım bakalım yavruların renkleri nasıl alacak işi biraz daha karıştırmak istedim işin içine 3. bir renk ve longfin olayını yerleştirdim bakalım sonuçları ilgiye göre paylaşıyor olacağım.
Bloody Mary
[QUOTE=Biff]Timur Abi ben de çikolata karidesten geldiğini okumuştum bir ara. Neocaridinalarla melezlenir sanırım değil mi? [/QUOTE]
[QUOTE=Biff]Timur Abi ben de çikolata karidesten geldiğini okumuştum bir ara. Neocaridinalarla melezlenir sanırım değil mi? [/QUOTE]
Merhaba Timur Abi Umut Beyin dediği gibi çikolata karideslerden mi geliyorlar. Sakuralarımın ırk özelliklerini arttırmak için aralarına alarak karıştırmayı planlıyorum. Hüsranla biten kırma deneylerimden çıkan kahverengi kırçıllı karıdeslerden yavrumu verir yoksa yine kırmızı yavrular mı alırız. Ayrıca sırtlarına yumurta aldıklarını anlaya bili yormuyoruz bunların renk farkı oluyor mu?
Tül Kuyruk Vatoz Besleyen Varmı Acaba?
bojoo 2014-08-08 14:30:57
[QUOTE=kadir92]Bende ki vatoz bundan geçen sene çanakkalede almıştım.Şu an 3 tane yavrusu oldu çok hızlı bir balık japon tül kuyruklarla çok iyi uyuştu.Ama bazen su yüzeyinde ölü taklidi yapıyor ona göre dikkat edilmesi lazım.yavrularını 2 hafta önce sattım.10-15 ytl arası satılıyor akvaryumcularda.20 cmye kadar büyüdü benimki.çok barışçıl bir yaratık.Toprağın altına gömülmeyi seviyor.Ve bukalemun özelliği taşıyor.Yeşil-siyah-kırmızı-sarı(doğal rengi)mavi renklere bürünebiliyor.Akşamları yatmadan önce ışığı kapatığınızda yem atın.Gece karanlığında sadece yem yer.[/QUOTE]
Demek ki 8 yıl önce Albino Long Fin Cüce vatoz. Japon tül kuyruklarla aynı akvaryumda bakılıp yavru veriyor, bazen su yüzüne çıkıp ölü taklidi yapıyor, toprağın altına kendini gömüyor ve hatta bukalemun özelliği taşıyıp Yeşil-siyah-kırmızı-sarı ve mavi oluyormuş. Balıkları kıra kıra ne hale getirmişler şimdikiler bu meziyetlerden hiçbirine sahip değil. 

otuz.com güvenilirliği tartışılır
Evet yazdığım yazıda bahsetmeyi unuttum teleskop akvaryumda var hem yılların akvaryumcuları hemde hobici dostular bahsi geçmişken alışveriş yapılacak iyi sitelerden biri yeri de Beşiktaş da gidilip görerekde alabilirsiniz.
Evet yazdığım yazıda bahsetmeyi unuttum teleskop akvaryumda var hem yılların akvaryumcuları hemde hobici dostular bahsi geçmişken alışveriş yapılacak iyi sitelerden biri yeri de Beşiktaş da gidilip görerekde alabilirsiniz.
Internetten alısveris - Otuz.com
Merhaba bende bir çok arkadaşım gibi bir kaç can sıkıcı olayla karşılaştım. Burada internetten sipariş verip ertesi gün kargosu eline geçen arkadaşlara İstanbul Eyüpte yani merkezi bir yerde bulunan bir firmanın ertesi gün kargo teslim etmesi şaşılacak şey değil zaten depo gibi bir yer mallar ellerinin altında kutuya koyup göndermek mucize değil. Kaldı ki merkezi adana olan evcil al ve merkezi izmir olan akvaryem sitelerinde bile İstanbula defalarca ertesi gün kargoları ulaştı. Olmadı bir sonraki gün. Bir firma, bir akvaryumcu, bir hobi merkezi adına siz ne derseniz deyin kapıdan girdiğinizde sizi aşağılıyor, ukalalık yapıyor, bozuk yemleri gönderiyor en önemlisi telefonla aradığınızda telefonlerınıza bakmıyorsa hobiye en önemlisi hobiciye saygısı yoktur demektir. Bu yaptımız hobiyi ve hor görenleri bizi dükkanında aşağılayanları kendilerini düzeltmeye ve bize saygı duymaya mecbur etmeliyiz o beğenmedikleri hobiciler o siparişleri vermeseler kime mal satacaklar bakalım. Kapıdan giren müşteri 1 TL lik hava hortumu da olsa 500 TL lik dış filitrede alsa hobicidir ve saygıyı hak ediyordur. Bu tip ukalalar insanları hobiden soğutuyorlar şimdi üstad dediğimiz, hobihaneleri, üretim haneleri olan kardeşlerimiz abilerimiz zamanında küçük akvaryumda başlamadılar mı akvaryumcuların camlarına bakıp hayal kurmadılar mı? Bunlar akvaryumculara girip aşağılansalardı bu durumlara gelemeyeceklerdi belki. Forumda araştırın karides evini, akvaryemi, evcil alı aradığımda bulyor ve uzun uzun yardımcı oluyorlarsa hobiye hobiciye değer veriyorlarsa bunlar kazanmalı ki kazanan biz olalım. Özellikle hızlı kargoyu çok beğenmiş olan İstanbuldaki arkadaşlar beni anlamak için lütfen gidin yerinde görün o saygısızlığı ve ukalalığı herhangi bir ürünü alın elinize anında ne dediğimi anlamaya başlayın. Kazanacaksa hak eden kazanmalı ukalalık yapanlar değil.
Merhaba bende bir çok arkadaşım gibi bir kaç can sıkıcı olayla karşılaştım. Burada internetten sipariş verip ertesi gün kargosu eline geçen arkadaşlara İstanbul Eyüpte yani merkezi bir yerde bulunan bir firmanın ertesi gün kargo teslim etmesi şaşılacak şey değil zaten depo gibi bir yer mallar ellerinin altında kutuya koyup göndermek mucize değil. Kaldı ki merkezi adana olan evcil al ve merkezi izmir olan akvaryem sitelerinde bile İstanbula defalarca ertesi gün kargoları ulaştı. Olmadı bir sonraki gün. Bir firma, bir akvaryumcu, bir hobi merkezi adına siz ne derseniz deyin kapıdan girdiğinizde sizi aşağılıyor, ukalalık yapıyor, bozuk yemleri gönderiyor en önemlisi telefonla aradığınızda telefonlerınıza bakmıyorsa hobiye en önemlisi hobiciye saygısı yoktur demektir. Bu yaptımız hobiyi ve hor görenleri bizi dükkanında aşağılayanları kendilerini düzeltmeye ve bize saygı duymaya mecbur etmeliyiz o beğenmedikleri hobiciler o siparişleri vermeseler kime mal satacaklar bakalım. Kapıdan giren müşteri 1 TL lik hava hortumu da olsa 500 TL lik dış filitrede alsa hobicidir ve saygıyı hak ediyordur. Bu tip ukalalar insanları hobiden soğutuyorlar şimdi üstad dediğimiz, hobihaneleri, üretim haneleri olan kardeşlerimiz abilerimiz zamanında küçük akvaryumda başlamadılar mı akvaryumcuların camlarına bakıp hayal kurmadılar mı? Bunlar akvaryumculara girip aşağılansalardı bu durumlara gelemeyeceklerdi belki. Forumda araştırın karides evini, akvaryemi, evcil alı aradığımda bulyor ve uzun uzun yardımcı oluyorlarsa hobiye hobiciye değer veriyorlarsa bunlar kazanmalı ki kazanan biz olalım. Özellikle hızlı kargoyu çok beğenmiş olan İstanbuldaki arkadaşlar beni anlamak için lütfen gidin yerinde görün o saygısızlığı ve ukalalığı herhangi bir ürünü alın elinize anında ne dediğimi anlamaya başlayın. Kazanacaksa hak eden kazanmalı ukalalık yapanlar değil.
otuz.com güvenilirliği tartışılır
Tamer Bey öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum. Bu sitenin güvenilirliği tartışılmaz değil hiç yok. Bende sizin gibi aldıkları tek kuruşu bile hak etmediklerini düşünüyorum onlar sizi siliyor susturmaya çalıyorsa sesimizi duyuralım konuyu güncel tutup mümkün oln dahha çok kişiyi uyaralım. Bir çok arkadaşımız gibi bende bu siteden alışveriş yatım ve sorunla karşılaşmadım. Sitenin merkezinin İstanbul olduğunu öğrendiğimde İstanbula geldiğimde gidip hem balık yemi falan alıp hemde tanışmak istedim. Depo gibi dağınık köhne bir yer içeride iki kişi karşıladı demiyelim de gelişimle rahatsız oldu diyelim. İlgisizlik şöyle dursun azarlarca konuşmalar şok etti beni sorularınıza sorularla karşılık veriyorlar akılları sıra akvaryum konusunda duayenler her şeyi onlar biliyor sizi aşağılıyorlar. Yem istiyorsunuz balıklarımın cinsi neymiş boyu neymiş onu söyleseymişim falan neyse zar zor balıklarımın kimlik bilgilerini vererek bir kutu yem alabildik. Bense boludan gelip hobici bir abimizle oturup konuşuruz falan gibi hayaller kurmuştum ukala adamların oturduğu bir depo sadece. Gel zaman git zaman bir arkadaşım değişti falan dedi gidelim edim evet depoya raflar yapıp ışıklandırmışlar az daha akvaryumcuya benzemiş ama ukalalar da hiç değişiklik yok girdiğimizde müşterinin birine derece satmamak için uğraşıyordu. Adamın küçük bir japon akvaryumu varmış cama yapışan derecelerden almış adama ısrarla akvaryumunun kaç mm camdan yapılığını soruyorlar adam ısrarla camda süs olarak alacağını söylese de bir süre konuştuktan sonra camın 6 mm olduğuna kanaat getirdiler neymiş ısıtıcı 4 mm den başka öçmezmişte başka birşey alsınmış adamda hiç birşey almadan gitti uslup sıfır Adamları görünce tüm alış veriş hevesim kaçtı zaten. Yanımda arkadaşlar bir şeyler aldı çıktık. Son olarak yakında yine gittik bir arkadaşıma gitmemesi için ısrar etmeme rağmen bir hava mototru almak için gittik. İnternet sitesinde stokta olan ürün mağzaya gittiğimizde stokta yok görünüyormuş tabi arkadaşım deneyimsiz gafletle bir iki soru sordu ve aldı cevabını ukalalık konusunda kendilerini de aşmış adamlar en sonunda tepemiz attı ve çıktık. Buradan alışveriş yapmayı düşünen yada düşünecek arkadaşları uyarıyorum. Adamalar da esnaflık insanlık namına bir şey yok. Biz hobicilere hiç saygıları yok. Almayın bu tip insanlara kazandırmayın dükkanlarına gittiğinizde size ukalalık edenler değil hak edenler kazansın illa internetten alacaksanız Akvaryem ve evcil al dan alın daha önce akvaryemden ve evcil aldan bir sürü mal aldım ve ne zaman arsam buldum ve siparişlerde sorun kesinlikle yaşamadım. Paranızı hak edenlere verin ukalalara değil. Artık dilim döndüğünce otuz.com şikayetlerini güncel tutarak uyaracağım tüm hobicileri.
Tamer Bey öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum. Bu sitenin güvenilirliği tartışılmaz değil hiç yok. Bende sizin gibi aldıkları tek kuruşu bile hak etmediklerini düşünüyorum onlar sizi siliyor susturmaya çalıyorsa sesimizi duyuralım konuyu güncel tutup mümkün oln dahha çok kişiyi uyaralım. Bir çok arkadaşımız gibi bende bu siteden alışveriş yatım ve sorunla karşılaşmadım. Sitenin merkezinin İstanbul olduğunu öğrendiğimde İstanbula geldiğimde gidip hem balık yemi falan alıp hemde tanışmak istedim. Depo gibi dağınık köhne bir yer içeride iki kişi karşıladı demiyelim de gelişimle rahatsız oldu diyelim. İlgisizlik şöyle dursun azarlarca konuşmalar şok etti beni sorularınıza sorularla karşılık veriyorlar akılları sıra akvaryum konusunda duayenler her şeyi onlar biliyor sizi aşağılıyorlar. Yem istiyorsunuz balıklarımın cinsi neymiş boyu neymiş onu söyleseymişim falan neyse zar zor balıklarımın kimlik bilgilerini vererek bir kutu yem alabildik. Bense boludan gelip hobici bir abimizle oturup konuşuruz falan gibi hayaller kurmuştum ukala adamların oturduğu bir depo sadece. Gel zaman git zaman bir arkadaşım değişti falan dedi gidelim edim evet depoya raflar yapıp ışıklandırmışlar az daha akvaryumcuya benzemiş ama ukalalar da hiç değişiklik yok girdiğimizde müşterinin birine derece satmamak için uğraşıyordu. Adamın küçük bir japon akvaryumu varmış cama yapışan derecelerden almış adama ısrarla akvaryumunun kaç mm camdan yapılığını soruyorlar adam ısrarla camda süs olarak alacağını söylese de bir süre konuştuktan sonra camın 6 mm olduğuna kanaat getirdiler neymiş ısıtıcı 4 mm den başka öçmezmişte başka birşey alsınmış adamda hiç birşey almadan gitti uslup sıfır Adamları görünce tüm alış veriş hevesim kaçtı zaten. Yanımda arkadaşlar bir şeyler aldı çıktık. Son olarak yakında yine gittik bir arkadaşıma gitmemesi için ısrar etmeme rağmen bir hava mototru almak için gittik. İnternet sitesinde stokta olan ürün mağzaya gittiğimizde stokta yok görünüyormuş tabi arkadaşım deneyimsiz gafletle bir iki soru sordu ve aldı cevabını ukalalık konusunda kendilerini de aşmış adamlar en sonunda tepemiz attı ve çıktık. Buradan alışveriş yapmayı düşünen yada düşünecek arkadaşları uyarıyorum. Adamalar da esnaflık insanlık namına bir şey yok. Biz hobicilere hiç saygıları yok. Almayın bu tip insanlara kazandırmayın dükkanlarına gittiğinizde size ukalalık edenler değil hak edenler kazansın illa internetten alacaksanız Akvaryem ve evcil al dan alın daha önce akvaryemden ve evcil aldan bir sürü mal aldım ve ne zaman arsam buldum ve siparişlerde sorun kesinlikle yaşamadım. Paranızı hak edenlere verin ukalalara değil. Artık dilim döndüğünce otuz.com şikayetlerini güncel tutarak uyaracağım tüm hobicileri.
otuz.com
Sami Bey öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum. Bir çok arkadaşımız gibi bende bu siteden alışveriş yatım ve sorunla karşılaşmadım. Sitenin merkezinin İstanbul olduğunu öğrendiğimde İstanbula geldiğimde gidip hem balık yemi falan alıp hemde tanışmak istedim. Depo gibi dağınık köhne bir yer içeride iki kişi karşıladı demiyelim de gelişimle rahatsız oldu diyelim. İlgisizlik şöyle dursun azarlarca konuşmalar şok etti beni sorularınıza sorularla karşılık veriyorlar akılları sıra akvaryum konusunda duayenler her şeyi onlar biliyor sizi aşağılıyorlar. Yem istiyorsunuz balıklarımın cinsi neymiş boyu neymiş onu söyleseymişim falan neyse zar zor balıklarımın kimlik bilgilerini vererek bir kutu yem alabildik. Bense boludan gelip hobici bir abimizle oturup konuşuruz falan gibi hayaller kurmuştum ukala adamların oturduğu bir depo sadece. Gel zaman git zaman bir arkadaşım değişti falan dedi gidelim edim evet depoya raflar yapıp ışıklandırmışlar az daha akvaryumcuya benzemiş ama ukalalar da hiç değişiklik yok girdiğimizde müşterinin birine derece satmamak için uğraşıyordu. Adamın küçük bir japon akvaryumu varmış cama yapışan derecelerden almış adama ısrarla akvaryumunun kaç mm camdan yapılığını soruyorlar adam ısrarla camda süs olarak alacağını söylese de bir süre konuştuktan sonra camın 6 mm olduğuna kanaat getirdiler neymiş ısıtıcı 4 mm den başka öçmezmişte başka birşey alsınmış adamda hiç birşey almadan gitti uslup sıfır Adamları görünce tüm alış veriş hevesim kaçtı zaten. Yanımda arkadaşlar bir şeyler aldı çıktık. Son olarak yakında yine gittik bir arkadaşıma gitmemesi için ısrar etmeme rağmen bir hava mototru almak için gittik. İnternet sitesinde stokta olan ürün mağzaya gittiğimizde stokta yok görünüyormuş tabi arkadaşım deneyimsiz gafletle bir iki soru sordu ve aldı cevabını ukalalık konusunda kendilerini de aşmış adamlar en sonunda tepemiz attı ve çıktık. Buradan alışveriş yapmayı düşünen yada düşünecek arkadaşları uyarıyorum. Adamalar da esnaflık insanlık namına bir şey yok. Biz hobicilere hiç saygıları yok. Almayın bu tip insanlara kazandırmayın dükkanlarına gittiğinizde size ukalalık edenler değil hak edenler kazansın illa internetten alacaksanız Akvaryem ve evcil al dan alın daha önce akvaryemden ve evcil aldan bir sürü mal aldım ve ne zaman arsam buldum ve siparişlerde sorun kesinlikle yaşamadım. Paranızı hak edenlere verin ukalalara değil. Artık dilim döndüğünce otuz.com şikayetlerini güncel tutarak uyaracağım tüm hobicileri.
Sami Bey öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum. Bir çok arkadaşımız gibi bende bu siteden alışveriş yatım ve sorunla karşılaşmadım. Sitenin merkezinin İstanbul olduğunu öğrendiğimde İstanbula geldiğimde gidip hem balık yemi falan alıp hemde tanışmak istedim. Depo gibi dağınık köhne bir yer içeride iki kişi karşıladı demiyelim de gelişimle rahatsız oldu diyelim. İlgisizlik şöyle dursun azarlarca konuşmalar şok etti beni sorularınıza sorularla karşılık veriyorlar akılları sıra akvaryum konusunda duayenler her şeyi onlar biliyor sizi aşağılıyorlar. Yem istiyorsunuz balıklarımın cinsi neymiş boyu neymiş onu söyleseymişim falan neyse zar zor balıklarımın kimlik bilgilerini vererek bir kutu yem alabildik. Bense boludan gelip hobici bir abimizle oturup konuşuruz falan gibi hayaller kurmuştum ukala adamların oturduğu bir depo sadece. Gel zaman git zaman bir arkadaşım değişti falan dedi gidelim edim evet depoya raflar yapıp ışıklandırmışlar az daha akvaryumcuya benzemiş ama ukalalar da hiç değişiklik yok girdiğimizde müşterinin birine derece satmamak için uğraşıyordu. Adamın küçük bir japon akvaryumu varmış cama yapışan derecelerden almış adama ısrarla akvaryumunun kaç mm camdan yapılığını soruyorlar adam ısrarla camda süs olarak alacağını söylese de bir süre konuştuktan sonra camın 6 mm olduğuna kanaat getirdiler neymiş ısıtıcı 4 mm den başka öçmezmişte başka birşey alsınmış adamda hiç birşey almadan gitti uslup sıfır Adamları görünce tüm alış veriş hevesim kaçtı zaten. Yanımda arkadaşlar bir şeyler aldı çıktık. Son olarak yakında yine gittik bir arkadaşıma gitmemesi için ısrar etmeme rağmen bir hava mototru almak için gittik. İnternet sitesinde stokta olan ürün mağzaya gittiğimizde stokta yok görünüyormuş tabi arkadaşım deneyimsiz gafletle bir iki soru sordu ve aldı cevabını ukalalık konusunda kendilerini de aşmış adamlar en sonunda tepemiz attı ve çıktık. Buradan alışveriş yapmayı düşünen yada düşünecek arkadaşları uyarıyorum. Adamalar da esnaflık insanlık namına bir şey yok. Biz hobicilere hiç saygıları yok. Almayın bu tip insanlara kazandırmayın dükkanlarına gittiğinizde size ukalalık edenler değil hak edenler kazansın illa internetten alacaksanız Akvaryem ve evcil al dan alın daha önce akvaryemden ve evcil aldan bir sürü mal aldım ve ne zaman arsam buldum ve siparişlerde sorun kesinlikle yaşamadım. Paranızı hak edenlere verin ukalalara değil. Artık dilim döndüğünce otuz.com şikayetlerini güncel tutarak uyaracağım tüm hobicileri.
Bolu'daki Akvaryumseverler...
iyi geceler herkese boluda öğrenci olarak akvaristlikle uğraşıyorum kendi çapımda german white trio lepiteslerim vardı yavru aldım falan derken bir süre il dışında kaldım döndüğümde hepsi ölmüştü şu an akvaryumum boş ve gidip petshoplardan alışveriş yapmak istemiyorum hem fiyat hem sağlık açısından lepistes üreten veya canlı doğuran bakmak istiyorum ciklet için akvaryumum elverişli değil biraz daha fazla ilgi istediği içinde canlı doğurana daha sıcak bakıyorum yardımcı olabilecek kimse var mı şimdiden teşekkürler ??
iyi geceler herkese boluda öğrenci olarak akvaristlikle uğraşıyorum kendi çapımda german white trio lepiteslerim vardı yavru aldım falan derken bir süre il dışında kaldım döndüğümde hepsi ölmüştü şu an akvaryumum boş ve gidip petshoplardan alışveriş yapmak istemiyorum hem fiyat hem sağlık açısından lepistes üreten veya canlı doğuran bakmak istiyorum ciklet için akvaryumum elverişli değil biraz daha fazla ilgi istediği içinde canlı doğurana daha sıcak bakıyorum yardımcı olabilecek kimse var mı şimdiden teşekkürler ??
4 Grolux Sorun Çıkarırmı
Cevap için teşekkür ederim hazır 4 lü armatürüm var ziyan etmek istemiyorum o yüzden özellikle sordum 4 grolüxun zararı olurmu diye groluxde sorun yok buldum burada sylvania aquasta mevcut değil zaten
Cevap için teşekkür ederim hazır 4 lü armatürüm var ziyan etmek istemiyorum o yüzden özellikle sordum 4 grolüxun zararı olurmu diye groluxde sorun yok buldum burada sylvania aquasta mevcut değil zaten
SON MESAJLAR
- Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
Levent balık,
Koksal Gurkan,
sina cen,
Hoppala,
efkango,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Jaredped,
mehaniches_ksmt,
Akvaryumcu_Doru,
yyiImaz,
Kınayu,
nazemert1,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
yeekim,
MuratOzdemir,
yokte,
0rnn,
aupqua,
Umutoty,
recebbilge,
bgavare,
Aporetti,
Hidro Dinamik,
LeafyAqua,
isssmailak,
ahmetfiratozkaya,
tarikyksl,
omarfako2,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
