ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ocak 2013 16:58
Son Ziyaret:
24 Nisan 2023 16:31
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Gökay Şen
Doğum Tarihi:
13 Mayıs 1988
Yaş:
38
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Saygılar..
SON 10 MESAJI
Bitkilerim Neden Govdeden Kok Veriyor?
[QUOTE=aseroglu][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233180/300320222345431.jpg[/IMG]
Dikeli 5 hafta kadar oldu. Dallarin altinda neredeyse hic kok yok. Tamamen govdeden suya kok saliyorlar. Nerede hata yaptim? Su an ne yapabilirim? Yoksa bu normal bir durum mu?[/QUOTE]
Merhaba,
Tabanınız nedir? Bazı bitkiler kökten yeterli besini alamadığı durumlarda gövdeden de kök salarak besin almaya çalışırlar.
[QUOTE=aseroglu][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233180/300320222345431.jpg[/IMG]
Dikeli 5 hafta kadar oldu. Dallarin altinda neredeyse hic kok yok. Tamamen govdeden suya kok saliyorlar. Nerede hata yaptim? Su an ne yapabilirim? Yoksa bu normal bir durum mu?[/QUOTE]
Merhaba,
Tabanınız nedir? Bazı bitkiler kökten yeterli besini alamadığı durumlarda gövdeden de kök salarak besin almaya çalışırlar.
Bakteri Kültürü Ekleme Hk
[QUOTE=recepaltundag]Merhaba
Akvaryuma bakteri kültürü ekliyorum 3 gündür.
Bir yerde okumuştum. Bakteri kültürü eklenirken yarım saat filtre kapalı kalsın diye.
Ben hiç kapatmıyorum. Her ekleme yaparken filtre yarım saat kapatmalı mıyım ?[/QUOTE]
Merhaba,
Bence kapatmaya gerek yok. Aksine filtre sirkülasyonu olması bakteri kültürünün filtrenizde tutunmasını hızlandıracaktır.
Yıllardır hiç bir kullanımımda kapatmadım en ufak bir sorunda yaşamadım.
[QUOTE=recepaltundag]Merhaba
Akvaryuma bakteri kültürü ekliyorum 3 gündür.
Bir yerde okumuştum. Bakteri kültürü eklenirken yarım saat filtre kapalı kalsın diye.
Ben hiç kapatmıyorum. Her ekleme yaparken filtre yarım saat kapatmalı mıyım ?[/QUOTE]
Merhaba,
Bence kapatmaya gerek yok. Aksine filtre sirkülasyonu olması bakteri kültürünün filtrenizde tutunmasını hızlandıracaktır.
Yıllardır hiç bir kullanımımda kapatmadım en ufak bir sorunda yaşamadım.
Genç Erkek
[QUOTE=merutay]
Kapasitesinden fazla watt kullandığınız için ısıtıcı sürekli durup çalışacak ve ısıtıcının ömrü azalacak, ayrıca daha fazla enerji tüketeceksiniz. Isıtıcıların ömrü kendisini ısıtmaya başlama sayısıdır. Bir arkadaşın dediği gibi ben de ısıtıcının ayarına güvenmezdim. Termometre alın faydasını göreceksiniz. Sizin verdiğiniz örnekte mesela 50W'lık ısıtıcının ömrü 25W'lık ısıtıcının yarısı kadar olacaktır. İyi hobiler.[/QUOTE]
Merhaba,
Termometre ve güç tüketimi konusunda hem fikiriz ama ısıtıcı ömrü konusu bana mantıklı gelmiyor.
Değerli görüşleriniz için teşekkürler.[:iyi:]
[EDIT]Gkys,2022-03-24 08:01:07[/EDIT]
[QUOTE=merutay]
Kapasitesinden fazla watt kullandığınız için ısıtıcı sürekli durup çalışacak ve ısıtıcının ömrü azalacak, ayrıca daha fazla enerji tüketeceksiniz. Isıtıcıların ömrü kendisini ısıtmaya başlama sayısıdır. Bir arkadaşın dediği gibi ben de ısıtıcının ayarına güvenmezdim. Termometre alın faydasını göreceksiniz. Sizin verdiğiniz örnekte mesela 50W'lık ısıtıcının ömrü 25W'lık ısıtıcının yarısı kadar olacaktır. İyi hobiler.[/QUOTE]
Merhaba,
Termometre ve güç tüketimi konusunda hem fikiriz ama ısıtıcı ömrü konusu bana mantıklı gelmiyor.
Değerli görüşleriniz için teşekkürler.[:iyi:]
[EDIT]Gkys,2022-03-24 08:01:07[/EDIT]
Genç Erkek
[:iyi:][QUOTE=CrownBetta]
Merhabalar.
Maşallah balığınızı da akvaryumunuzu da çok beğendim. [:nazar:]Haklısınız 50 W ısıtıcının sorun çıkaracağını ben de sanmıyorum. Fakat bir termometre ekleyin. Ben daha doğru sıcaklığı tutturan ısıtıcı görmedim. Ayrı olarak termometreyle takip etmek çok daha sağlıklı olacaktır.[/QUOTE]
Selamlar,
Beğenmenize sevindim teşekkür ederim.[:)]
Akvaryumda termometrede mevcut. Gösterdiği derece ısıtıcı ayarı ile senkron gidiyor. [:iyi:]
Dediğiniz gibi ısıtıcılarda sapmalar olabiliyor.
Bu sapmalar sektör lideri firmaların ürünlerinde çok daha azda olsa da sonuçta elektronik ekipman. [:)]
Akvaryum ısıtıcılarında acı tecrübeler neticesinde ucuza kaçılmaması gerektiğini öğrendim.
İkinci bir kontrol mekanizması olarak termometre de tanklarda eksik olmamalı.[:iyi:]
[:iyi:][QUOTE=CrownBetta]
Merhabalar.
Maşallah balığınızı da akvaryumunuzu da çok beğendim. [:nazar:]Haklısınız 50 W ısıtıcının sorun çıkaracağını ben de sanmıyorum. Fakat bir termometre ekleyin. Ben daha doğru sıcaklığı tutturan ısıtıcı görmedim. Ayrı olarak termometreyle takip etmek çok daha sağlıklı olacaktır.[/QUOTE]
Selamlar,
Beğenmenize sevindim teşekkür ederim.[:)]
Akvaryumda termometrede mevcut. Gösterdiği derece ısıtıcı ayarı ile senkron gidiyor. [:iyi:]
Dediğiniz gibi ısıtıcılarda sapmalar olabiliyor.
Bu sapmalar sektör lideri firmaların ürünlerinde çok daha azda olsa da sonuçta elektronik ekipman. [:)]
Akvaryum ısıtıcılarında acı tecrübeler neticesinde ucuza kaçılmaması gerektiğini öğrendim.
İkinci bir kontrol mekanizması olarak termometre de tanklarda eksik olmamalı.[:iyi:]
Fil Kulak Bettam
[QUOTE=Crosty][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234268/230320221444231.jpg[/IMG]
Tank 30 LT
Bitkilendirme henüz yapılmadı.(güncellenecek)
Kullandığım yemler ; Ocean nutrition , Hikari Betta Bio-gold , Omega one , Kan Kurdu , Artemia
Kendisi beslediğim en haraketli en aktif betta formu çok yerinde [:nazar:][/QUOTE]
Maşallah çok güzel gerçekten.
Akvaryumda süzülüşünü izlemek eminim çok keyiflidir.
Uzun ömürlü olsun.. [:nazar:]
[QUOTE=Crosty][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234268/230320221444231.jpg[/IMG]
Tank 30 LT
Bitkilendirme henüz yapılmadı.(güncellenecek)
Kullandığım yemler ; Ocean nutrition , Hikari Betta Bio-gold , Omega one , Kan Kurdu , Artemia
Kendisi beslediğim en haraketli en aktif betta formu çok yerinde [:nazar:][/QUOTE]
Maşallah çok güzel gerçekten.
Akvaryumda süzülüşünü izlemek eminim çok keyiflidir.
Uzun ömürlü olsun.. [:nazar:]
Genç Erkek
[QUOTE=Kaan Kadir]Balığınız çok güzel acaba türü nedir?[/QUOTE]
Merhaba,
Muhtemelen Veil Tail. Büyüdüğünde kuyruğu da büyür aşağı sarkar ise Veil Tail.
Sarkmaz şu anki formu ile kalırsa Spade Tail. [:)]
[QUOTE=Kaan Kadir]Balığınız çok güzel acaba türü nedir?[/QUOTE]
Merhaba,
Muhtemelen Veil Tail. Büyüdüğünde kuyruğu da büyür aşağı sarkar ise Veil Tail.
Sarkmaz şu anki formu ile kalırsa Spade Tail. [:)]
Genç Erkek
[QUOTE=merutay]Akvaryumunuzun sıcaklığını bir termometre ile kontrol edin. 50 watt fazla gelir. 20 litrede 25 watt kullanmalısınız. Betta tropik de olsa 25-27 dereceler idealdir. 30 ve üstü balığınızın ömrünü kısaltır. Ben 30 litre betta akvaryumuma pleksiglas kapak hazırladım. Nerite salyangozu baktığım için bana şarttı. Yine de şahsen su seviyenizi az tutmuş olsanız da ben rahat uyuyamazdım. Sanılandan çevik olabiliyorlar ve doğada böcek avladıkları için kesinlikle atlama huyları var.[/QUOTE]
Merhaba, sıcaklık 27° de sabit.
Isıtıcı termostatlı olduğu için ayarlanan değere gelince zaten kapanıyor. Bu sebeple 50 watt'a neden fazla dediğinizi anlayamadım.
Örnek veriyorum 27° ye ayarlanan 25W'lık ısıtıcı suyu 10 dakikada o değere çekebiliyorsa, 50W'lık ısıtıcı 5-6 dakikada çekecektir.
[QUOTE=merutay]Akvaryumunuzun sıcaklığını bir termometre ile kontrol edin. 50 watt fazla gelir. 20 litrede 25 watt kullanmalısınız. Betta tropik de olsa 25-27 dereceler idealdir. 30 ve üstü balığınızın ömrünü kısaltır. Ben 30 litre betta akvaryumuma pleksiglas kapak hazırladım. Nerite salyangozu baktığım için bana şarttı. Yine de şahsen su seviyenizi az tutmuş olsanız da ben rahat uyuyamazdım. Sanılandan çevik olabiliyorlar ve doğada böcek avladıkları için kesinlikle atlama huyları var.[/QUOTE]
Merhaba, sıcaklık 27° de sabit.
Isıtıcı termostatlı olduğu için ayarlanan değere gelince zaten kapanıyor. Bu sebeple 50 watt'a neden fazla dediğinizi anlayamadım.
Örnek veriyorum 27° ye ayarlanan 25W'lık ısıtıcı suyu 10 dakikada o değere çekebiliyorsa, 50W'lık ısıtıcı 5-6 dakikada çekecektir.
Betta 20 Cm Küp
[QUOTE=merutay]
5 yaşında betta'nız yoksa yazmayın. 8 litrede su kalitesini koruyamazsınız. Betta tropikal balıktır. Isıtıcısız BA-KIL-MAZ. Akıntı konusunda sonuna kadar haklısınız. En yaygın hatalardandır. En küçüklerinden akıntı ayarlanabilen şelale filtre veya hava motoru ayarlanabilen pipo filtre öneririm.[/QUOTE]
Isıtıcı ve filtrasyon konusunda hem fikiriz. 8 Lt konusunda maalesef hem fikir olamayacağım.
[QUOTE=merutay]
5 yaşında betta'nız yoksa yazmayın. 8 litrede su kalitesini koruyamazsınız. Betta tropikal balıktır. Isıtıcısız BA-KIL-MAZ. Akıntı konusunda sonuna kadar haklısınız. En yaygın hatalardandır. En küçüklerinden akıntı ayarlanabilen şelale filtre veya hava motoru ayarlanabilen pipo filtre öneririm.[/QUOTE]
Isıtıcı ve filtrasyon konusunda hem fikiriz. 8 Lt konusunda maalesef hem fikir olamayacağım.
Betta 20 Cm Küp
[QUOTE=merutay]
Gidin sitenin ansiklopedisinden bakın. En az 30 litre olmalıdır. Hayvan hayatta kalır ama işkence çekmiş olur 8 litrede.[/QUOTE]
Haa tamam o zaman sitede öyle yazıyorsa sorgusuz sualsiz biat edelim kesin doğrudur.
Bettalar durgun su ve düşük hacim balıklarıdır. Yüksek hacimlerde veya akıntılı tanklarda fazla efor sarf edecekleri için deformasyonlara maruz kalırlar.
Özellikle Halfmoon gibi uzun kuyruklu türlerde bu deformasyon çok daha çabuk ortaya çıkar.
8 lt betta için gayet ideal bir hacimdir. İnsanları istismar yapıyorsunuz diyerek ağır bir itamla haksız yere suçlayamazsınız. [:cik:]
[QUOTE=merutay]
Gidin sitenin ansiklopedisinden bakın. En az 30 litre olmalıdır. Hayvan hayatta kalır ama işkence çekmiş olur 8 litrede.[/QUOTE]
Haa tamam o zaman sitede öyle yazıyorsa sorgusuz sualsiz biat edelim kesin doğrudur.
Bettalar durgun su ve düşük hacim balıklarıdır. Yüksek hacimlerde veya akıntılı tanklarda fazla efor sarf edecekleri için deformasyonlara maruz kalırlar.
Özellikle Halfmoon gibi uzun kuyruklu türlerde bu deformasyon çok daha çabuk ortaya çıkar.
8 lt betta için gayet ideal bir hacimdir. İnsanları istismar yapıyorsunuz diyerek ağır bir itamla haksız yere suçlayamazsınız. [:cik:]
Betta 20 Cm Küp
[QUOTE=merutay]Bitki yoksa filtresiz yapamazsınız. Isıtıcınız yok. 8 litre hacim çok az. Hayvan istimarı bu.[/QUOTE]
8 litre beta için güzel hacim abartmayınız.
[QUOTE=merutay]Bitki yoksa filtresiz yapamazsınız. Isıtıcınız yok. 8 litre hacim çok az. Hayvan istimarı bu.[/QUOTE]
8 litre beta için güzel hacim abartmayınız.
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 50 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
