ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Polat KATRANCI
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Şubat 2014 17:01
Son Ziyaret:
11 Nisan 2014 15:34
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Polat KATRANCI
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bilecik
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Diy co2 501 sistem
Bir kaç gün içinde e bay den sipariş ettiğim D501 gelecek. Kurmayı bilen var mı?
Bir kaç gün içinde e bay den sipariş ettiğim D501 gelecek. Kurmayı bilen var mı?
40 Litre akvaryumda gübre, ışık ve co2 deneme
Gün-1
D501 diy Co2 sistemi ebay'den satın aldım. Tahmini geliş süresi 1 ay.
Gün-1
D501 diy Co2 sistemi ebay'den satın aldım. Tahmini geliş süresi 1 ay.
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
Hüseyin abi, önceki yazılarında bulduğunu anlatıp resimlerini koydugun o miniminnacık tatlı su midyelerinden göndermen mümkün olabilir mi?
Hüseyin abi, önceki yazılarında bulduğunu anlatıp resimlerini koydugun o miniminnacık tatlı su midyelerinden göndermen mümkün olabilir mi?
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
Selam dostlar...
Saat sabahın 3'ü buçuk gecesi ve 6 saat oldu halen forumu okuyorum.
Tabiat, yaşam ve ülke sevgisi olan siz arkadaşlarımı okumaktan gerçekten mutlu oldum. Saolun. Denk geldiği andan itibaren ara vermeden okumaya başladığım forumun 20'nici sayfasına geldim. Tabletim önümde, kulağımdaki kulaklıklarımda Enigma, oturduğum mutfakta iki demlik çay ve bir paket sigara tüketmiş durumdayım.
Adım Polat. Tanışma ve merhaba forumunda metin halinde yazdığım hususları burada tekrar etmek fuzuli olur.
Çocukluğumdan beri dağlarında çobanlık yaptığım köyümün derelerindeki doğal yaşam beni içine çekti ve tam bir akvaryum meraklısı oldum. Aynı dönemde seyrettiğim Top Gun filmi de askerliğe ilgi duymamı sağladığından 14 yaşımda askeri okula girdim. Mezun olduğum 1999 yılından bu yana yurdumda ve yurt dışında bir çok yerde görev yaptım ama akvaristliğimi de severek icra ettim.
Ağrı dağı, Cudi, Küpeli (Gabar) silsilesi, Karanlık dağ, Kato, Keşiş (Uludağ) dağı, Domaniç-Yirce sıradağları, Beşparmaklar... Anlayacağınız orman/dağ köylüsü bir ailenin çocuğu olarak mutlu olduğum dağlarda çok vakit geçirdim diyebilirim
Kimisi görev kimisi tatil oldu. Ama emin olun benim için Kocadağ üzerindeki Çiçekliyayla'ya ailemle yaptığım gezilerde nasıl zevk alıp mutlu olduysam, 40 kilo yük ve teçhizatla vazife için tırmandığım dağlarda da aynı mutluluk ve zevki tattım.
Eski bir kitabe yazısı olduğu söylenen o metinde yazdığı üzere mutlu olduğum işi yaptım ve bir gün olsun yorulmadım
.
Akvaryum benim için pahalı ve lüks bir uğraşı değildir. Yani dünya kadar para sayıp evimin bir köşesine koyacağım dekor olma manasından çok farklı birşey. Kendi bilgi, beceri ve tecrübelerimi bir araya getirerek ortaya koyduğum takdirde mutlu olacağımı bildiğim bir tutku.
Elbette akvaryum, ısıtıcı, temizleyici, aydınlatma gibi uzmanlık isteyen konularda satın almaktan başka birşey yapamasam da kaliteyi ve gereksinimi fiyatına rağmen ıskalamam. Ama ekosistem benim işim olmalı. Bu yüzden yem konusunda gidip akvaryumcudan almaktansa, sırt çantamı, şapkamı ve outdoor ekipmanımı yüklenip dağlara yürümeyi tercih ederim.
29 ekim 2012 günü bir görevde mayına basarak sol bacağımı kaybettim. 2-3 ay kadar önce tedavim yeni bitti. Şimdi protez bacakla eskisi gibi yürüyorum sayılır. Ama koşmayı ve hatta tırmanmayı bekliyorum. İnşaallah yakında gazi olarak mesleğime de geri dönücem. Şimdiden yeni tırmanış, gezi ve keşiflerim için harita incelemelerine ve yeni ekipmanlar almaya başladım.
Nihayetinde Bozüyük'teki kendi evime yerleştiğim ve inşaallah burada göreve devam edeceğimden hayallerimden biri olan hi-tech akvaryumu bu yaz kurmayı planlıyorum. Bu yüzden akvaryum.com'a katıldım. Bu gün de sizi okumaya başladım. İnşaallah tasarladığım akvaryum için gerekli kaya, kütük, kum, materyal, bitki ve canlılar için yapacağım dağcılık/gezi faaliyetini de burada sizlerle paylaşmak nasip olur ve umarım ben de size faydalı olurum. Çünkü siz çok faydalı ve iyi insanlarsınız. İyi ki forumunuza rastladım. Emeklerinize teşekkürler.
Ha bu arada olay meydana gelene dek benim eşim de hobilerim için büyük engeldi. Ama şimdi saolsun, çok destek oluyor. Gerçi bu olay olduktan bir kaç hafta sonra hastanede tamamen kendime geldiğimde "çok şükür hayatasın ve seni ancak böyle birşey durdurabilecekmiş de bir araya gelebilecekmişiz demek" dediğine pis pis sırıtmıştım. Bu defa çok uzaklaşmam ama dağlardan da kopamam
Höy löy löööy... Saat 7.30 ve ben mesajımı yeniden düzenliyorum. Sonunda tüm forumu okumayı bitirdim. Hüseyin abi seni mutlaka ziyaret etmeliyim... Uyuyayım ben artık yav.Polat KATRANCI 2014-02-15 07:23:56
Selam dostlar...
Saat sabahın 3'ü buçuk gecesi ve 6 saat oldu halen forumu okuyorum.
Tabiat, yaşam ve ülke sevgisi olan siz arkadaşlarımı okumaktan gerçekten mutlu oldum. Saolun. Denk geldiği andan itibaren ara vermeden okumaya başladığım forumun 20'nici sayfasına geldim. Tabletim önümde, kulağımdaki kulaklıklarımda Enigma, oturduğum mutfakta iki demlik çay ve bir paket sigara tüketmiş durumdayım.Adım Polat. Tanışma ve merhaba forumunda metin halinde yazdığım hususları burada tekrar etmek fuzuli olur.
Çocukluğumdan beri dağlarında çobanlık yaptığım köyümün derelerindeki doğal yaşam beni içine çekti ve tam bir akvaryum meraklısı oldum. Aynı dönemde seyrettiğim Top Gun filmi de askerliğe ilgi duymamı sağladığından 14 yaşımda askeri okula girdim. Mezun olduğum 1999 yılından bu yana yurdumda ve yurt dışında bir çok yerde görev yaptım ama akvaristliğimi de severek icra ettim.
Ağrı dağı, Cudi, Küpeli (Gabar) silsilesi, Karanlık dağ, Kato, Keşiş (Uludağ) dağı, Domaniç-Yirce sıradağları, Beşparmaklar... Anlayacağınız orman/dağ köylüsü bir ailenin çocuğu olarak mutlu olduğum dağlarda çok vakit geçirdim diyebilirim
Kimisi görev kimisi tatil oldu. Ama emin olun benim için Kocadağ üzerindeki Çiçekliyayla'ya ailemle yaptığım gezilerde nasıl zevk alıp mutlu olduysam, 40 kilo yük ve teçhizatla vazife için tırmandığım dağlarda da aynı mutluluk ve zevki tattım. Eski bir kitabe yazısı olduğu söylenen o metinde yazdığı üzere mutlu olduğum işi yaptım ve bir gün olsun yorulmadım
.Akvaryum benim için pahalı ve lüks bir uğraşı değildir. Yani dünya kadar para sayıp evimin bir köşesine koyacağım dekor olma manasından çok farklı birşey. Kendi bilgi, beceri ve tecrübelerimi bir araya getirerek ortaya koyduğum takdirde mutlu olacağımı bildiğim bir tutku.
Elbette akvaryum, ısıtıcı, temizleyici, aydınlatma gibi uzmanlık isteyen konularda satın almaktan başka birşey yapamasam da kaliteyi ve gereksinimi fiyatına rağmen ıskalamam. Ama ekosistem benim işim olmalı. Bu yüzden yem konusunda gidip akvaryumcudan almaktansa, sırt çantamı, şapkamı ve outdoor ekipmanımı yüklenip dağlara yürümeyi tercih ederim.
29 ekim 2012 günü bir görevde mayına basarak sol bacağımı kaybettim. 2-3 ay kadar önce tedavim yeni bitti. Şimdi protez bacakla eskisi gibi yürüyorum sayılır. Ama koşmayı ve hatta tırmanmayı bekliyorum. İnşaallah yakında gazi olarak mesleğime de geri dönücem. Şimdiden yeni tırmanış, gezi ve keşiflerim için harita incelemelerine ve yeni ekipmanlar almaya başladım.
Nihayetinde Bozüyük'teki kendi evime yerleştiğim ve inşaallah burada göreve devam edeceğimden hayallerimden biri olan hi-tech akvaryumu bu yaz kurmayı planlıyorum. Bu yüzden akvaryum.com'a katıldım. Bu gün de sizi okumaya başladım. İnşaallah tasarladığım akvaryum için gerekli kaya, kütük, kum, materyal, bitki ve canlılar için yapacağım dağcılık/gezi faaliyetini de burada sizlerle paylaşmak nasip olur ve umarım ben de size faydalı olurum. Çünkü siz çok faydalı ve iyi insanlarsınız. İyi ki forumunuza rastladım. Emeklerinize teşekkürler.
Ha bu arada olay meydana gelene dek benim eşim de hobilerim için büyük engeldi. Ama şimdi saolsun, çok destek oluyor. Gerçi bu olay olduktan bir kaç hafta sonra hastanede tamamen kendime geldiğimde "çok şükür hayatasın ve seni ancak böyle birşey durdurabilecekmiş de bir araya gelebilecekmişiz demek" dediğine pis pis sırıtmıştım. Bu defa çok uzaklaşmam ama dağlardan da kopamam
Höy löy löööy... Saat 7.30 ve ben mesajımı yeniden düzenliyorum. Sonunda tüm forumu okumayı bitirdim. Hüseyin abi seni mutlaka ziyaret etmeliyim... Uyuyayım ben artık yav.
canlıpetshop deneyimim
Akvaryumcular ile ilgili pek çok sorun vardı ve şimdi üstüne internet üzerinden yapılan ticaret de eklendi. Başıma gelen bir çok acı tecrübenin başkalarının da başına geldiğini görüyorum. Peki bu tecrübeleri nasıl yapıcı olarak değerlendirebiliriz? Orduda bir deyim vardır TALİMNAMELERİN MÜREKKEBİ KANDIR diye. Akvaryum.com ortak hobimiz konusunda çok mükemmel bir platform. Üstelik ülkemizde akvaryumculuk hobisinin gelişimine katkısı da çok büyük. Ülke genelindeki petshop'ların değerlendirmesini yapacak ve kamuoyu oluşturacak bir uygulamayı hayata geçiremezmiyiz? Örneğin deneyimli ve konusunda kendini ispatlamış akvaristlerden oluşan bir heyet belli başlı kriterlere göre yapacakları değerlendirmeleri yayımlayamaz mı? Tıpkı yemek eleştirmenlerinin restoranları ziyaretleri ve sonuçlarının bülten olarak hazırlanması gibi...
-Hayvan haklarına saygı,
-Üretim, satış ve destekte yeterlilik, ehliyet ve dürüstlük,
-Ülke ekosistemine karşı duyarlılık,
-Kaçak hayvan ticaretine karşı durma, endemik ve ender türlere duyarlı olma,
-Sağlık koşullarına uygun ticarethane teşkili ve uygulamaları,
-Makul müşteri memnuniyeti,
-Kazandırdığı yenilikler.... Ve bunlar gibi.
Ve bir araya gelip fuar veya buna benzer etkinliklere ön ayak olunamaz mı? Ticari menfaat sponsorlarından bağımsız?
Siteyi hazırlayan, tecrübelerini bilimsel olgulara dayandığı noktalarıyla paylaşan, emeği ile çeviri ve makale hazırlayan arkadaşlarımız neden ödüllendirilmesin, neden bizlerin bilirkişileri olmasın?
Bunlar az önce aklıma geldi. Sosyal paylaşım sitesinde bir arkadaşım almak istediği saz bitkisine akvaryumcu mahluk tarafından 15.00 tl fiyat istediğini ve bu kadar edip etmeyeceğini yazmış. Hemen Akvaryum.com üyesi olmasını ve o herifin dükkanının önünden bile geçmemesini salık verdim.
Demem o ki biz menfaat gütmeyen yol gösterici ama aynı zamanda yapıcı ve oluşturduğu kamu oyu ile kısmen yaptırım gücüne sahip bir STK olamaz mıyız?
Güvercin severler derneği gibi olup güvercin mezatları düzenleyen veya köpek sevenler derneği olup köpek dövüştürenler gibi değil elbette.
Teşekkür ederim.
Akvaryumcular ile ilgili pek çok sorun vardı ve şimdi üstüne internet üzerinden yapılan ticaret de eklendi. Başıma gelen bir çok acı tecrübenin başkalarının da başına geldiğini görüyorum. Peki bu tecrübeleri nasıl yapıcı olarak değerlendirebiliriz? Orduda bir deyim vardır TALİMNAMELERİN MÜREKKEBİ KANDIR diye. Akvaryum.com ortak hobimiz konusunda çok mükemmel bir platform. Üstelik ülkemizde akvaryumculuk hobisinin gelişimine katkısı da çok büyük. Ülke genelindeki petshop'ların değerlendirmesini yapacak ve kamuoyu oluşturacak bir uygulamayı hayata geçiremezmiyiz? Örneğin deneyimli ve konusunda kendini ispatlamış akvaristlerden oluşan bir heyet belli başlı kriterlere göre yapacakları değerlendirmeleri yayımlayamaz mı? Tıpkı yemek eleştirmenlerinin restoranları ziyaretleri ve sonuçlarının bülten olarak hazırlanması gibi...
-Hayvan haklarına saygı,
-Üretim, satış ve destekte yeterlilik, ehliyet ve dürüstlük,
-Ülke ekosistemine karşı duyarlılık,
-Kaçak hayvan ticaretine karşı durma, endemik ve ender türlere duyarlı olma,
-Sağlık koşullarına uygun ticarethane teşkili ve uygulamaları,
-Makul müşteri memnuniyeti,
-Kazandırdığı yenilikler.... Ve bunlar gibi.
Ve bir araya gelip fuar veya buna benzer etkinliklere ön ayak olunamaz mı? Ticari menfaat sponsorlarından bağımsız?
Siteyi hazırlayan, tecrübelerini bilimsel olgulara dayandığı noktalarıyla paylaşan, emeği ile çeviri ve makale hazırlayan arkadaşlarımız neden ödüllendirilmesin, neden bizlerin bilirkişileri olmasın?
Bunlar az önce aklıma geldi. Sosyal paylaşım sitesinde bir arkadaşım almak istediği saz bitkisine akvaryumcu mahluk tarafından 15.00 tl fiyat istediğini ve bu kadar edip etmeyeceğini yazmış. Hemen Akvaryum.com üyesi olmasını ve o herifin dükkanının önünden bile geçmemesini salık verdim.
Demem o ki biz menfaat gütmeyen yol gösterici ama aynı zamanda yapıcı ve oluşturduğu kamu oyu ile kısmen yaptırım gücüne sahip bir STK olamaz mıyız?
Güvercin severler derneği gibi olup güvercin mezatları düzenleyen veya köpek sevenler derneği olup köpek dövüştürenler gibi değil elbette.
Teşekkür ederim.
Bursa' da Akvaryumcu tabusunu yıkan akvaryumcu Destan Akvaryum
Hocam size e-mail yolladım. Ulaşmadıysa bildirir misiniz?
Hocam size e-mail yolladım. Ulaşmadıysa bildirir misiniz?
Karidesevi Alman Caridina Dergisinde
Kaliteli ve yetkin faaliyetlerinizi kutluyorum. Sizi yerinde ziyaret etmek isterim.
Kaliteli ve yetkin faaliyetlerinizi kutluyorum. Sizi yerinde ziyaret etmek isterim.
Yetişkin Artemia 0,5-1cm Boyda Stoklarımızda BURSA
Yetişkin artemiaları tatlı su akvaryumundaki balıklarıma verdiğimde artemialar yaşamlarına devam edebilir mi? Söz gelimi betalarım bunları kovalayabilir mi? Bir poşet artemia çok gelecektir. Ayrı bir akvaryumda yaşatabilir miyim?
Yetişkin artemiaları tatlı su akvaryumundaki balıklarıma verdiğimde artemialar yaşamlarına devam edebilir mi? Söz gelimi betalarım bunları kovalayabilir mi? Bir poşet artemia çok gelecektir. Ayrı bir akvaryumda yaşatabilir miyim?
Akvaryum yerine su kaynağını test etmek
Bulunduğum bölge yeraltı su kaynakları açısından çeşitliliğe ve verimliliğe sahip bir havza. Şu konuyu öğrenmek istiyorum;
Akvaryum suyu değerlerinin haftalık kontrolü müstesna olmak kaydıyla, düzenli su değişimi ve akvaryum suyuna eklenebilecek suyun, kaynağının test edilmesi daha uygun olmaz mı?
Farz-ı misal, pH seviyesi yüksek olan çam ormanı çeşmesi, kireçtaşı menbaı kaynaklı akarsu başı, magnezyum ve demir mineralli kayalar arasından çıkan dere kaynaklarının yerleri yanında su değerlerinin bilinerek icabında kullanması için test edilmesi daha uygun değil midir? Hal böyle iken bu test sonuçları belediyelerden de alınabilir. Yorumlarınız nedir?Polat KATRANCI 2014-02-12 19:48:43
Bulunduğum bölge yeraltı su kaynakları açısından çeşitliliğe ve verimliliğe sahip bir havza. Şu konuyu öğrenmek istiyorum;
Akvaryum suyu değerlerinin haftalık kontrolü müstesna olmak kaydıyla, düzenli su değişimi ve akvaryum suyuna eklenebilecek suyun, kaynağının test edilmesi daha uygun olmaz mı?
Farz-ı misal, pH seviyesi yüksek olan çam ormanı çeşmesi, kireçtaşı menbaı kaynaklı akarsu başı, magnezyum ve demir mineralli kayalar arasından çıkan dere kaynaklarının yerleri yanında su değerlerinin bilinerek icabında kullanması için test edilmesi daha uygun değil midir? Hal böyle iken bu test sonuçları belediyelerden de alınabilir. Yorumlarınız nedir?
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Merhaba, ben Polat KATRANCI.
Her şey 1991 yılında başladı. Dağlarda kendi hayvanlarımıza çobanlık yapıyordum ve hayranlıkla seyrettiğim derelerdeki canlı yaşamı merakımı cezbediyordu. Kasabadaki komşumuzun büyük masrafla aldığı Ana Britanica ansiklopedi seti bu merakıma bilimsel yaklaşım imkânı sundu nihayet. Yeterli olduğunu düşündüğüm inceleme ve okumanın ardından yaz tatilinde bir çay ocağında işe başlayıp para biriktirerek ilk akvaryumumu aldım. Büyük emek ettiğim bu akvaryuma, İstanbul'dan gelen akrabalarımın getirdiği plaj kumunu koymam ve tüm lepistesciklerimin ölümüne sebep olmam ile ilk akvarist acı tecrübemi yaşadım. Bu acı tecrübeyi 1. Vaka-i Canlı doğuran olarak aldandırdım ve daha çok araştırarak güzel bir bitkili canlı doğuran akvaryumu kurdum.
1995 yılında askeri okula gitmemle 1999 yılında mezun olmam arasında geçen sürede akvaryumculuk merakıma ara verdim. Ama araştırmalarıma devam ettim. İlk görev yerim olan İğdır'daki sınır karakolumun minik havuzu benim için bulunmaz bir fırsattı. Bu havuzu Asya sazanı yavruları ile dolduruyordum. Ama havuzla uğraştığım sıcak bir 2000 yılı yaz gününde havuzdaki balıklara geldiğini sandığım bir yılan tarafından ısırılmam tekrar bu hobiye ara verme sebebim oldu.
2003 yılında tayin olduğum İstanbul'da evlendim ve bilin bakalım evime ilk neyi aldım? Elbette akvaryum. Her akşam mesaiden dönüp saatlerce ilgilendiğim akvaryum, merakımı ancak tatmin ediyordu. Ancak mesaiden benden önce çıkıp eve gelen eşimin göze güzel görünmesi maksadıyla akvaryuma süs eşyası doldurması 2. Vaka-i canlı doğuran tecrübesini yaşattı.
Derken Şırnak'a atandım ve yine ara vermek zorunda kaldım. 29 Ekim 2012 tarihinde bir görevde mayına bastım ve sol bacağımı kaybettim. Tedavim yeni bitti ve şu an memleketimdeki evime yerleştim. Bu kadar bilgi, birikim ve tecrübeden sonra büyük bir bitki-karides akvaryumu kurmaya karar verdim. Bu yaz evimi tadilata sokucam inşaallah ve koca bir duvarı akvaryum için yıkmayı düşünüyorum.
Planı icra edene dek araştırmaya devam etmek için interneti incelemeye başladım ve çok şükür bu portalı buldum. Başta bilgi ve kaliteli malzeme temini konusunda günde en az iki saatimi bu siteyi okumakla geçiriyorum. Kuranlara ve bilgi paylaşımı yapanlara teşekkür ederim.Polat KATRANCI 2014-02-12 19:31:32
Merhaba, ben Polat KATRANCI.
Her şey 1991 yılında başladı. Dağlarda kendi hayvanlarımıza çobanlık yapıyordum ve hayranlıkla seyrettiğim derelerdeki canlı yaşamı merakımı cezbediyordu. Kasabadaki komşumuzun büyük masrafla aldığı Ana Britanica ansiklopedi seti bu merakıma bilimsel yaklaşım imkânı sundu nihayet. Yeterli olduğunu düşündüğüm inceleme ve okumanın ardından yaz tatilinde bir çay ocağında işe başlayıp para biriktirerek ilk akvaryumumu aldım. Büyük emek ettiğim bu akvaryuma, İstanbul'dan gelen akrabalarımın getirdiği plaj kumunu koymam ve tüm lepistesciklerimin ölümüne sebep olmam ile ilk akvarist acı tecrübemi yaşadım. Bu acı tecrübeyi 1. Vaka-i Canlı doğuran olarak aldandırdım ve daha çok araştırarak güzel bir bitkili canlı doğuran akvaryumu kurdum.
1995 yılında askeri okula gitmemle 1999 yılında mezun olmam arasında geçen sürede akvaryumculuk merakıma ara verdim. Ama araştırmalarıma devam ettim. İlk görev yerim olan İğdır'daki sınır karakolumun minik havuzu benim için bulunmaz bir fırsattı. Bu havuzu Asya sazanı yavruları ile dolduruyordum. Ama havuzla uğraştığım sıcak bir 2000 yılı yaz gününde havuzdaki balıklara geldiğini sandığım bir yılan tarafından ısırılmam tekrar bu hobiye ara verme sebebim oldu.
2003 yılında tayin olduğum İstanbul'da evlendim ve bilin bakalım evime ilk neyi aldım? Elbette akvaryum. Her akşam mesaiden dönüp saatlerce ilgilendiğim akvaryum, merakımı ancak tatmin ediyordu. Ancak mesaiden benden önce çıkıp eve gelen eşimin göze güzel görünmesi maksadıyla akvaryuma süs eşyası doldurması 2. Vaka-i canlı doğuran tecrübesini yaşattı.
Derken Şırnak'a atandım ve yine ara vermek zorunda kaldım. 29 Ekim 2012 tarihinde bir görevde mayına bastım ve sol bacağımı kaybettim. Tedavim yeni bitti ve şu an memleketimdeki evime yerleştim. Bu kadar bilgi, birikim ve tecrübeden sonra büyük bir bitki-karides akvaryumu kurmaya karar verdim. Bu yaz evimi tadilata sokucam inşaallah ve koca bir duvarı akvaryum için yıkmayı düşünüyorum.
Planı icra edene dek araştırmaya devam etmek için interneti incelemeye başladım ve çok şükür bu portalı buldum. Başta bilgi ve kaliteli malzeme temini konusunda günde en az iki saatimi bu siteyi okumakla geçiriyorum. Kuranlara ve bilgi paylaşımı yapanlara teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Su Yosunu bendeniztayfun, 20:08
Yosun - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
KULLANICILAR
- 81 Online Kullanıcı, 44 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
mirac06,
TheDS,
Urar,
EKAR,
darkaura,
BASARSURMEGOZ,
DigitalPen,
nazemert,
OKIRATLI,
umutak,
Malawi34,
osmandbnl,
yeekim,
osmangunay,
şansal,
altuntasseref,
tukabu,
abunil,
MiSoSiKiaN,
Ehtiyar,
forthehordex,
stopsound,
florasan,
Ancalagon,
sina cen,
Oquanus,
Hoppala,
Kuduoglu,
Cyber_Scout,
ternapi,
fffurkan9,
HandeAkdogan,
kasim12,
JujuSeri,
zafer3885,
Rafayel,
Street Parrot,
Çağatay Tozak,
mkursun,
tuncaysargin,
sirhill,
Koksal Gurkan,
Legionsgamer,
swordfishhhh,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
