ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
gurkanakca
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
242
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Aralık 2015 10:37
Son Ziyaret:
26 Şubat 2019 12:13
Toplam Mesaj:
229 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
gurkan akca
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1979
Yaş:
47
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
gurkan akca
SON 10 MESAJI
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=İLKER ŞEN]Bu uygunmudur acaba
http://www.led-24h.com/urun-112-14-samsung-led-bar-5730.html
[/QUOTE]
Linkte verilen değerler doğru ise uygundur.
[QUOTE=İLKER ŞEN]Bu uygunmudur acaba
http://www.led-24h.com/urun-112-14-samsung-led-bar-5730.html
[/QUOTE]
Linkte verilen değerler doğru ise uygundur.
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=okay]Gürkan Hocam, bu profile herhangi bir soğutma tertibatı gerekli mi? [/QUOTE]
gerekli değil. 5630 lar zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. bar şeklinde satılmasının nedenide bu
ancak bir fan eklersen daha uzun ömürlü olur.
[QUOTE=gurkanakca]
gerekli değil. 5630 lar zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. bar şeklinde satılmasının nedenide bu
ancak bir fan eklersen daha uzun ömürlü olur.
[/QUOTE][QUOTE=yxxl]Arkadaşlar Samsung 5630 bar led nereden alabiliriz. Biraz araştırdım ama samsung marka bulamadım ben. Bulabilirsem ömrü dolan flo yu led le değiştireceğim. [/QUOTE][QUOTE=yxxl]Arkadaşlar Samsung 5630 bar led nereden alabiliriz. Biraz araştırdım ama samsung marka bulamadım ben. Bulabilirsem ömrü dolan flo yu led le değiştireceğim. [/QUOTE]
iled te satışı var ancak 10 metre olarak satılıyor.
[QUOTE=okay]Gürkan Hocam, bu profile herhangi bir soğutma tertibatı gerekli mi? [/QUOTE]
gerekli değil. 5630 lar zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. bar şeklinde satılmasının nedenide bu
ancak bir fan eklersen daha uzun ömürlü olur.
[QUOTE=gurkanakca]
gerekli değil. 5630 lar zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. bar şeklinde satılmasının nedenide bu
ancak bir fan eklersen daha uzun ömürlü olur.
[/QUOTE][QUOTE=yxxl]Arkadaşlar Samsung 5630 bar led nereden alabiliriz. Biraz araştırdım ama samsung marka bulamadım ben. Bulabilirsem ömrü dolan flo yu led le değiştireceğim. [/QUOTE][QUOTE=yxxl]Arkadaşlar Samsung 5630 bar led nereden alabiliriz. Biraz araştırdım ama samsung marka bulamadım ben. Bulabilirsem ömrü dolan flo yu led le değiştireceğim. [/QUOTE]
iled te satışı var ancak 10 metre olarak satılıyor.
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=azizbaris]
4 sıra derken 4 metre mi demek istediniz?
Taban bitkisi kullanacağım. Cuba veya monte carlo, parvula ve kaya önlerine helferi düşünmekteyim.
Bir de akvaryum uzunluğu 45 cm olduğu için bu ledleri 45 cm e göre ayarlayabilir miyim?
Linkteki led kasası işime yarar mı?
https://urun.gittigidiyor.com/ev-bahce/5630-bar-cubuk-led-kasasi-1mt-bos-kasa-330916302
[/QUOTE]
Gönderdiğin linkteki ürün açıklamaları üzerinden konuşuyorum.
1 metrelik bar ledin üzerinde her 3 ledde bir kesim yeri var. + - kutupların arasında çizgi halinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180696/100520161756571.jpg[/IMG]
45 cm için ilgili uzunluğa denk gelen yerden kesebilirisin
1 metrede 72 led var 3 ledde bir kesebileceğin için 72/3=24 3 lü led var
her bir 3 lü ledin uzunluğu 4,17 (cm yaklaşık)
45/4,17 = 10.7 yani 30 led olabilir bir sıranda
sana 45 cm yeteceğine göre 4 sıra oluşturman için 2 metre alman yeterli olur.
toplamda 4 sıra X 30 led = 120 led kullanırsın
yine açıklamada bir ledin 40-50 lümen olduğu yazmış
40 lümen diyelim 120 led X 40 lümen =4800 lümen
akvaryum hacmin 45x35x35 5 cm toprak kullandığını varsayarsak 45X35X30 =47 litre
4800 lümen/47 litre = 102 lümen
Tahsin beyin yazısında samsung ledlerde dahi %50 civarında bir verim kaybından bahsediliyor
bu nedenle litre başına 50 lümen gibi bir değerle karşılaşıyoruz.
gösterdiğiniz ürünün veriminden emin olmadığım için
ışık miktarını ayarlayabileceğiniz bir sistem yapmanız daha uygun olur kapatıp açabilin
tropicanın advanced bitkileri için önerdiği litre başına 40 lümen ve fazlası
şuan ki 4 sıra lediniz hali hali yetiyor high tech için büyük ihtimal
2 sıra bile yeterli olacaktır. ama yapmışken 4 sıra yapın tekrar ışık mı yetmedi acaba gibi durumlarla karşılaşmasınız 3. sırayı ve 4. sırayı ihtiyacınıza göre aktif hale getirirsiniz.
bahsettiğiniz birkilerden
parvula ışık ihtiyacı düşük CO2 ihtiyacı düşük
cuba ışık ihtiyacı yüksek CO2 ihtiyacı yüksek
helferi ışık ihtiyacı orta CO2 ihtiyacı orta
ya cuba yada parvula ikisinden birini tercih edin
daha önce bitkili akvaryumda başarı sağlayamadıysanız
parvulayı tercih edin cuba seneye kalsın :)
CO2 gübre su düzenleyiciler bakteri kültürünüde unutmayın
led kasası hiç kullanmadım
aleminyum profil üzerine yapıştırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180696/190620161957451.jpg[/IMG]
yazım hataları için kusura bakmayın
iyi hobiler
[QUOTE=azizbaris]
4 sıra derken 4 metre mi demek istediniz?
Taban bitkisi kullanacağım. Cuba veya monte carlo, parvula ve kaya önlerine helferi düşünmekteyim.
Bir de akvaryum uzunluğu 45 cm olduğu için bu ledleri 45 cm e göre ayarlayabilir miyim?
Linkteki led kasası işime yarar mı?
https://urun.gittigidiyor.com/ev-bahce/5630-bar-cubuk-led-kasasi-1mt-bos-kasa-330916302
[/QUOTE]
Gönderdiğin linkteki ürün açıklamaları üzerinden konuşuyorum.
1 metrelik bar ledin üzerinde her 3 ledde bir kesim yeri var. + - kutupların arasında çizgi halinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180696/100520161756571.jpg[/IMG]
45 cm için ilgili uzunluğa denk gelen yerden kesebilirisin
1 metrede 72 led var 3 ledde bir kesebileceğin için 72/3=24 3 lü led var
her bir 3 lü ledin uzunluğu 4,17 (cm yaklaşık)
45/4,17 = 10.7 yani 30 led olabilir bir sıranda
sana 45 cm yeteceğine göre 4 sıra oluşturman için 2 metre alman yeterli olur.
toplamda 4 sıra X 30 led = 120 led kullanırsın
yine açıklamada bir ledin 40-50 lümen olduğu yazmış
40 lümen diyelim 120 led X 40 lümen =4800 lümen
akvaryum hacmin 45x35x35 5 cm toprak kullandığını varsayarsak 45X35X30 =47 litre
4800 lümen/47 litre = 102 lümen
Tahsin beyin yazısında samsung ledlerde dahi %50 civarında bir verim kaybından bahsediliyor
bu nedenle litre başına 50 lümen gibi bir değerle karşılaşıyoruz.
gösterdiğiniz ürünün veriminden emin olmadığım için
ışık miktarını ayarlayabileceğiniz bir sistem yapmanız daha uygun olur kapatıp açabilin
tropicanın advanced bitkileri için önerdiği litre başına 40 lümen ve fazlası
şuan ki 4 sıra lediniz hali hali yetiyor high tech için büyük ihtimal
2 sıra bile yeterli olacaktır. ama yapmışken 4 sıra yapın tekrar ışık mı yetmedi acaba gibi durumlarla karşılaşmasınız 3. sırayı ve 4. sırayı ihtiyacınıza göre aktif hale getirirsiniz.
bahsettiğiniz birkilerden
parvula ışık ihtiyacı düşük CO2 ihtiyacı düşük
cuba ışık ihtiyacı yüksek CO2 ihtiyacı yüksek
helferi ışık ihtiyacı orta CO2 ihtiyacı orta
ya cuba yada parvula ikisinden birini tercih edin
daha önce bitkili akvaryumda başarı sağlayamadıysanız
parvulayı tercih edin cuba seneye kalsın :)
CO2 gübre su düzenleyiciler bakteri kültürünüde unutmayın
led kasası hiç kullanmadım
aleminyum profil üzerine yapıştırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180696/190620161957451.jpg[/IMG]
yazım hataları için kusura bakmayın
iyi hobiler
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=azizbaris]Herkese merhabalar. Uzun bir aradan sonra hobiye tekrar geri dönüş sağlayacağım. 45x35x35 ölçülerinde bir tank olacak. Işıklandırma detaylarına girdiğimde konuyu farkettim ama hobiye uzunca bir ara verince şu an beynim yandı. Ben de smd led armatür yapmak istiyorum fakat bu ölçülerde bir tank için kaç mt şerit led alınmalı? Adaptör nasıl olmalı? Yardımcı olursanız memnun olurum.
https://urun.n11.com/serit-led/5630-led-bar-aluminyum-pcb-72led-P102313766
Burada metre olarak değil de adet olarak yer verilmiş. 10 adet seçersek 1 metreye mi tekabül ediyor acaba?
[/QUOTE]
Merhaba
likteki ürün 1 metre ve en az 10 adet almanız gerekiyor. 10 metre led barınız olur.
tankta kullanacağınız bitkilerin ışık ihtiyacına bağlı olarak değişir led ihtiyacınız
Önerim 4 sıra led yapın bunların her birini açıp kapatabilme şansınız olsun.
ışık ihtiyacına göre ayarlayabilirsiniz. yada dimmer kullanın
[QUOTE=azizbaris]Herkese merhabalar. Uzun bir aradan sonra hobiye tekrar geri dönüş sağlayacağım. 45x35x35 ölçülerinde bir tank olacak. Işıklandırma detaylarına girdiğimde konuyu farkettim ama hobiye uzunca bir ara verince şu an beynim yandı. Ben de smd led armatür yapmak istiyorum fakat bu ölçülerde bir tank için kaç mt şerit led alınmalı? Adaptör nasıl olmalı? Yardımcı olursanız memnun olurum.
https://urun.n11.com/serit-led/5630-led-bar-aluminyum-pcb-72led-P102313766
Burada metre olarak değil de adet olarak yer verilmiş. 10 adet seçersek 1 metreye mi tekabül ediyor acaba?
[/QUOTE]
Merhaba
likteki ürün 1 metre ve en az 10 adet almanız gerekiyor. 10 metre led barınız olur.
tankta kullanacağınız bitkilerin ışık ihtiyacına bağlı olarak değişir led ihtiyacınız
Önerim 4 sıra led yapın bunların her birini açıp kapatabilme şansınız olsun.
ışık ihtiyacına göre ayarlayabilirsiniz. yada dimmer kullanın
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=cufff]Merhabalar
60 cm 4 adet tank mevcet bende bunlari smd led bar yapmak istiyorumda bu barlari 60 cm nasıl kesebiliriz? Her tank icin 3 sira dusunuyorum kolay bitkiler olucak bunlari nasil bir trafoyla calistirabilirim ve nemden etkilenme oluyor mu? Tanklarin 10 cm uzerinde olucaklar etkilesim olur mu?[/QUOTE]
smd ledler üzerinde kesim yerleri var her üç ledde bir bar üzerinde görürsün.
uygun olan yerden kesersin tankına göre
az ışık isteyen bitkiler kullanacaksan üç sıra fazla gelir. Tahsin beyin konu içerisindeki mesajında ne kadar kullanılacağını görebilirsin
kullanacağın smd ledlerin kullandığı volt ve amper değerlerine göre trafo veya adaptör kullanabilirsin.
örneğin smd ledlerin 12 volt 1,8 amperse 1 metresi sen 60 cm X 3 sıra=1,8 metre yaklaşık 2 diyelim
seri bağlayacaksan smd leri 2 X 1,8 amper=3,6 amper
12 volt 5 amperlik bir adaptör hayli hayli işini görecektir.
etkileşimden kastın nedir?
[EDIT]gurkanakca,2018-02-27 09:58:31[/EDIT]
[QUOTE=cufff]Merhabalar
60 cm 4 adet tank mevcet bende bunlari smd led bar yapmak istiyorumda bu barlari 60 cm nasıl kesebiliriz? Her tank icin 3 sira dusunuyorum kolay bitkiler olucak bunlari nasil bir trafoyla calistirabilirim ve nemden etkilenme oluyor mu? Tanklarin 10 cm uzerinde olucaklar etkilesim olur mu?[/QUOTE]
smd ledler üzerinde kesim yerleri var her üç ledde bir bar üzerinde görürsün.
uygun olan yerden kesersin tankına göre
az ışık isteyen bitkiler kullanacaksan üç sıra fazla gelir. Tahsin beyin konu içerisindeki mesajında ne kadar kullanılacağını görebilirsin
kullanacağın smd ledlerin kullandığı volt ve amper değerlerine göre trafo veya adaptör kullanabilirsin.
örneğin smd ledlerin 12 volt 1,8 amperse 1 metresi sen 60 cm X 3 sıra=1,8 metre yaklaşık 2 diyelim
seri bağlayacaksan smd leri 2 X 1,8 amper=3,6 amper
12 volt 5 amperlik bir adaptör hayli hayli işini görecektir.
etkileşimden kastın nedir?
[EDIT]gurkanakca,2018-02-27 09:58:31[/EDIT]
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=Sercan10]
SMD LED ile Monte carlo veya cuba gibi zor zemin bitkilerini başarılı şekilde yetiştirebilirsiniz. Örnek olsun diye linki paylaşıyorum.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/ic_sumplu_bitkili_k901142_sn5.asp[/URL]
Bu fotoğraf da benim akvaryumdan(100lt) 3m Samsung SMD LED ile yetiştirilmiş cubalar. Akşam daha iyi foto yüklerim unutmazsam.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189653/200220181419221.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Tebrikler. İfade ettiğim gibi ben başaramadım.
[QUOTE=Sercan10]
SMD LED ile Monte carlo veya cuba gibi zor zemin bitkilerini başarılı şekilde yetiştirebilirsiniz. Örnek olsun diye linki paylaşıyorum.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/ic_sumplu_bitkili_k901142_sn5.asp[/URL]
Bu fotoğraf da benim akvaryumdan(100lt) 3m Samsung SMD LED ile yetiştirilmiş cubalar. Akşam daha iyi foto yüklerim unutmazsam.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189653/200220181419221.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Tebrikler. İfade ettiğim gibi ben başaramadım.
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=Veyselal]
Monte carlo, Hemianthus micra, köke sarili moss ve biraz renk olsun diye kirmizi renkli bitkilerden olucak( renkli bitkilere oneriniz varsa lutfen buyurun)
Acaba hesaplamadakiler gbi bir armaturmu yapayim yoksa birazdahami dusureyim?
Ciftk kanalli yapabilirim yada cift anahtarli ister 1 sira ister 2 sira yakarim.
Co2 destekli olacak ayrica.
Biyolojik donguyu su anki kullandigim 60 litrelik low tech tanktan ve filtreden alicagim su ile kurmayi dusunuyorum.
Onerinizi bekliyorum.[/QUOTE]
Monte carloda smd ledde başarı sağlayamadım. iki üç kez denedim :( Ekipmanım tam Co2 ultraviole vs.)
Geniş yapraklı yüksek bitkiler tercih etmediğin sürece bi sorun olmaz. Çınar gül vs
Çınar gül gibi bitkiler yetiştireceksen yüksek ışık isteyen bitkileri bulundurmamanı öneririm yada tam tersi.
Hesabını litre watt değil litre lümen üzerinden yapmalısın tropicanın yüksek ışık isteyen bitkiler için önerdiği 40 lümen ve üzeri idi yanlış hatırlamıyorsam
İki sıra yapman hatta üç ve bunları bitkilerin gelişimine göre açıp kapatabilme hatta dimmer li bir sistem yapıp ışık şiddetini düşürebilmen güzel olur.
Takın durumuna göre hareket edebilirsin.
CO2 muhakkak tüplü olmalı
bakteri kültürü ile ilgili her su değişiminde takviye yapmanı öneririm.
Benim önerilerim bunlar
[QUOTE=xtrimelife]Merhaba Arkadaşlar,
Benim de bir sorum olacaktı, özellikle zemin bitkisinde tecrübe etmiş arkadaşlardan ricamdır :)
70x30x35h akvaryuma sahibim 6cm kum cıkınca ortalama 60lt gibi bir su hacmi oluyor. 24 w powerled sistemi kurdum, sanki zemin bitkisine yetersiz gibi geldi. 14 adet cooldayligt, 5 adet dep red, 5 adet royal blue. Araştırmalarıma göre zemin bitkisi için lt başına 1 w öneriyorlar sizce doğrumu ? Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar :) Teşekkürler[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/180220182353551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/180220182353291.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba litre watt yerine lümen hesabı yapmanız daha uygun olacak.
Yetiştireceğiniz bitkilerin lümen olarak ihtiyacını belirledikten sora bu hesabı yapabilirsiniz.
Zemin bitkileri için önerim 90 derecelik lenslerden alıp takabilirsiniz powerledlerinize
[QUOTE=Veyselal]
Monte carlo, Hemianthus micra, köke sarili moss ve biraz renk olsun diye kirmizi renkli bitkilerden olucak( renkli bitkilere oneriniz varsa lutfen buyurun)
Acaba hesaplamadakiler gbi bir armaturmu yapayim yoksa birazdahami dusureyim?
Ciftk kanalli yapabilirim yada cift anahtarli ister 1 sira ister 2 sira yakarim.
Co2 destekli olacak ayrica.
Biyolojik donguyu su anki kullandigim 60 litrelik low tech tanktan ve filtreden alicagim su ile kurmayi dusunuyorum.
Onerinizi bekliyorum.[/QUOTE]
Monte carloda smd ledde başarı sağlayamadım. iki üç kez denedim :( Ekipmanım tam Co2 ultraviole vs.)
Geniş yapraklı yüksek bitkiler tercih etmediğin sürece bi sorun olmaz. Çınar gül vs
Çınar gül gibi bitkiler yetiştireceksen yüksek ışık isteyen bitkileri bulundurmamanı öneririm yada tam tersi.
Hesabını litre watt değil litre lümen üzerinden yapmalısın tropicanın yüksek ışık isteyen bitkiler için önerdiği 40 lümen ve üzeri idi yanlış hatırlamıyorsam
İki sıra yapman hatta üç ve bunları bitkilerin gelişimine göre açıp kapatabilme hatta dimmer li bir sistem yapıp ışık şiddetini düşürebilmen güzel olur.
Takın durumuna göre hareket edebilirsin.
CO2 muhakkak tüplü olmalı
bakteri kültürü ile ilgili her su değişiminde takviye yapmanı öneririm.
Benim önerilerim bunlar
[QUOTE=xtrimelife]Merhaba Arkadaşlar,
Benim de bir sorum olacaktı, özellikle zemin bitkisinde tecrübe etmiş arkadaşlardan ricamdır :)
70x30x35h akvaryuma sahibim 6cm kum cıkınca ortalama 60lt gibi bir su hacmi oluyor. 24 w powerled sistemi kurdum, sanki zemin bitkisine yetersiz gibi geldi. 14 adet cooldayligt, 5 adet dep red, 5 adet royal blue. Araştırmalarıma göre zemin bitkisi için lt başına 1 w öneriyorlar sizce doğrumu ? Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar :) Teşekkürler[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/180220182353551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/180220182353291.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba litre watt yerine lümen hesabı yapmanız daha uygun olacak.
Yetiştireceğiniz bitkilerin lümen olarak ihtiyacını belirledikten sora bu hesabı yapabilirsiniz.
Zemin bitkileri için önerim 90 derecelik lenslerden alıp takabilirsiniz powerledlerinize
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=Veyselal]Merhaba herkese iyi geceler.
Konuyu cilginlar gibi gece gece okudum=)
Ve size okuma metinli 3 sorum olacak=)
Soru 1)
Tam hacmi yani bos hali 108 litre alan tankim var. Icerisine 10cm taban malzemesi, dekor kaya, kök vs ekledikten sonra net 85 litre su aliyor.
2 metre (72*2 adet led olarak) 5630 led
4 adet royal blue ve 6 adet deep red ledim mevcut.
Sadece 5630 lari hesapladigimizda ;
72x25=1800( smd nin lumenini max seviyeden hesapladim ki diger renkleri hesaba katmis gibi olmak icin)
1800x2=3600 (2metre smd ledin toplam lumeni)
3600/85=42 Yani litre basina 42 lumenlik bir isik gucu dusuyor.
Bu durumda her bitkiyi uygun co2 ve gubreleme saglanirsa normal sartlar altinda besleyebilir ve bu isiklandirma bu tank icin uygunmudur? ( 60x40x35 suyun bulundugu alan. 60x40x45akvaryumun icten koseden koseye olcusu.)
Soru 2)
42 lumenlik bir isik gucu var iken,ortalama 20-25 lumen yeterli olan bir bitkiyi besledigimde bitkinin biyolojik yapisi ve fiziksel goruntusu yani yaprakta kuculme, asiri buyume gibi baskalasim gosterir mi?
Soru 3)
Bu tank sifirdan kurulacagi icin biyolojik dengenin oturmasi icin yaklasik 2 ay bir sure var.
Bu sure zarfinda isik yosun problemi yaparmi?
Cevaplar icin herkese tesekkur ederim simdiden.
Iyi geceler[:)]
[/QUOTE]
Merhaba
1. sorunuza cevaben bitkilerinizin türüne bağlı. yüksek ışık isteyen bitkiler için uygun olur.
2. sorunuza cevaben eğer çınar gibi geniş yapraklı orta ve düşük ışık isteyen bitki bakarsanız. Yeni sürgünlerin cılız ince yapraklı olarak çıktığını göreceksiniz. Tecrube ettim.
3. ışık tek balına yosunun etkeni değildir. Biyolojik denge oturuncaya kadar ışıklandırma sürenizi artırarak uygulamanız yerinde olacaktır. Ancak iki ay uzun bir süre.
kaliteli bakteri kültürlerinden kullanmanızı her su değişiminde de tanka ilave etmeniz faydalı olacaktır. Sera falan değilde iyi bir bakteri kültürü ile başlamanız gerekli şuan ismini hatırlayamadım kullandığım kültürün.
[QUOTE=Veyselal]Merhaba herkese iyi geceler.
Konuyu cilginlar gibi gece gece okudum=)
Ve size okuma metinli 3 sorum olacak=)
Soru 1)
Tam hacmi yani bos hali 108 litre alan tankim var. Icerisine 10cm taban malzemesi, dekor kaya, kök vs ekledikten sonra net 85 litre su aliyor.
2 metre (72*2 adet led olarak) 5630 led
4 adet royal blue ve 6 adet deep red ledim mevcut.
Sadece 5630 lari hesapladigimizda ;
72x25=1800( smd nin lumenini max seviyeden hesapladim ki diger renkleri hesaba katmis gibi olmak icin)
1800x2=3600 (2metre smd ledin toplam lumeni)
3600/85=42 Yani litre basina 42 lumenlik bir isik gucu dusuyor.
Bu durumda her bitkiyi uygun co2 ve gubreleme saglanirsa normal sartlar altinda besleyebilir ve bu isiklandirma bu tank icin uygunmudur? ( 60x40x35 suyun bulundugu alan. 60x40x45akvaryumun icten koseden koseye olcusu.)
Soru 2)
42 lumenlik bir isik gucu var iken,ortalama 20-25 lumen yeterli olan bir bitkiyi besledigimde bitkinin biyolojik yapisi ve fiziksel goruntusu yani yaprakta kuculme, asiri buyume gibi baskalasim gosterir mi?
Soru 3)
Bu tank sifirdan kurulacagi icin biyolojik dengenin oturmasi icin yaklasik 2 ay bir sure var.
Bu sure zarfinda isik yosun problemi yaparmi?
Cevaplar icin herkese tesekkur ederim simdiden.
Iyi geceler[:)]
[/QUOTE]
Merhaba
1. sorunuza cevaben bitkilerinizin türüne bağlı. yüksek ışık isteyen bitkiler için uygun olur.
2. sorunuza cevaben eğer çınar gibi geniş yapraklı orta ve düşük ışık isteyen bitki bakarsanız. Yeni sürgünlerin cılız ince yapraklı olarak çıktığını göreceksiniz. Tecrube ettim.
3. ışık tek balına yosunun etkeni değildir. Biyolojik denge oturuncaya kadar ışıklandırma sürenizi artırarak uygulamanız yerinde olacaktır. Ancak iki ay uzun bir süre.
kaliteli bakteri kültürlerinden kullanmanızı her su değişiminde de tanka ilave etmeniz faydalı olacaktır. Sera falan değilde iyi bir bakteri kültürü ile başlamanız gerekli şuan ismini hatırlayamadım kullandığım kültürün.
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=iakkas]Selam arkadaşlar,
bu 5630 ledler iş görürmü ? 60x40x40 zemin bitkisi olacak şekilde bitkili bir akvaryum için ne kadar kullanmamız gerekiyor. ? Aynı zamanda kırmızı ve mavi de eklememiz işe yarar mı ? son olarak da gün ışığımı yoksa beyaz mı kullanalım bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız akvaryumu kurmaya başlayacağım şimdiden çok teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/9160/120220181409421.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba 6500K değerini veriyorsa bi sorun yok. Kırmızı Mavi eklemenize gerek yok. biraz sarımsı durur suyunuzun rengi. 6500 kelvin kullanmalısınız. gün ışığı 4000 kelvin. beyaz ise çeşit çeşil cool vs. gibi siz kelvin değerine bakın.
Ne kadar kullanmanız gerektiği ile ilgili konuda geniş bir açıklama mevcut.
saygılarımla
[QUOTE=iakkas]Selam arkadaşlar,
bu 5630 ledler iş görürmü ? 60x40x40 zemin bitkisi olacak şekilde bitkili bir akvaryum için ne kadar kullanmamız gerekiyor. ? Aynı zamanda kırmızı ve mavi de eklememiz işe yarar mı ? son olarak da gün ışığımı yoksa beyaz mı kullanalım bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız akvaryumu kurmaya başlayacağım şimdiden çok teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/9160/120220181409421.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba 6500K değerini veriyorsa bi sorun yok. Kırmızı Mavi eklemenize gerek yok. biraz sarımsı durur suyunuzun rengi. 6500 kelvin kullanmalısınız. gün ışığı 4000 kelvin. beyaz ise çeşit çeşil cool vs. gibi siz kelvin değerine bakın.
Ne kadar kullanmanız gerektiği ile ilgili konuda geniş bir açıklama mevcut.
saygılarımla
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=greenwhite]Arkadaşlar samsung 5630 smd led bar satan bir site mevcut oradan alan oldu mu. Ayrıca o sitede 20 mt fiyatı yazıyor 5 mt almaya kalksak sipariş verebiliyor muyuz. [/QUOTE]
Ne yazık ki veremiyorsunuz.
[QUOTE=greenwhite]Arkadaşlar samsung 5630 smd led bar satan bir site mevcut oradan alan oldu mu. Ayrıca o sitede 20 mt fiyatı yazıyor 5 mt almaya kalksak sipariş verebiliyor muyuz. [/QUOTE]
Ne yazık ki veremiyorsunuz.
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 16:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
KULLANICILAR
- 127 Online Kullanıcı, 70 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
ternapi,
aredhelrim,
waterproof,
Sunborn,
Jotunheim,
flanormimar,
Redko,
Omer901,
EfeC,
Tortuga7,
Deoxyss,
Tatar10,
jamaisvus,
yeekim,
portre,
ahmetfiratozkaya,
EKAR,
zen666,
ssener,
mehmet yılmaz,
serdar131977,
ErayDemirel,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
ciways,
tarikyksl,
metalhead,
Faruk57,
murat efe,
TOLGA1453,
melankolia5,
bysmokin,
emregungor,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
murtdmr,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
nazemert1,
DTxLorD,
Kemal eyilik,
Stoke,
ozherele_oyPa,
gurkanmutllu,
ozherele_ldoi,
Maverickse,
Jeveux,
Um1tcan,
osmandbnl,
BurakBozkurt10,
DigitalPen,
riderfish,
kocoglu,
Mithrandirr,
erimgorgulu,
Flytheshrimp,
sakal34,
ahmet22,
peace41,
oguzsel,
nakkas__45,
Wolkan,
OKIRATLI,
Omer0618,
Brdk64,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
