ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
burkayjk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
76
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Nisan 2018 15:34
Son Ziyaret:
08 Eylül 2023 17:39
Toplam Mesaj:
113 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Burkay KOCAOĞLU
Doğum Tarihi:
09 Nisan 1990
Yaş:
36
İl:
Izmir
Meslek:
Biyomedikal
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Burkay KOCAOĞLU
Malawi Sevgisi
9D 2E SAULOSİ
SON 10 MESAJI
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=Beta_balik]Anubiası bulamadın ama aynı şekilde sığ sularda kriptekorin bitkisi yapraklarının su dışında olarak büyüdüğü bir resim buldum.[:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208569/020620191831261.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kökleri su ve toprak içinde kalması yeterli oluyor bunlarda :)
[QUOTE=Beta_balik]Anubiası bulamadın ama aynı şekilde sığ sularda kriptekorin bitkisi yapraklarının su dışında olarak büyüdüğü bir resim buldum.[:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208569/020620191831261.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kökleri su ve toprak içinde kalması yeterli oluyor bunlarda :)
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=Beta_balik]Ben birkaç kere görmüştüm, böyle nemli bir ortam kurunca su dışında anubias da kullanılıyor. Zaten sis için düzenek kurmuşsunuz bir de günde birkaç kere yapraklarına su serperseniz bence gayet güzel yetişir. Doğal ortamında da bu şekilde su dışında yetişiyor. Resmini bulabilirsem paylaşırım.[/QUOTE]
Evet sis yeterince nemlendiriyor bitkileri. Bir çok bitki var bu yönde kullanılabilecek ama artık diğer kurulumlarda bakacağım. Anubias için dediginiz resmi bulursanız paylaşın sevinirim :)
[QUOTE=Beta_balik]Ben birkaç kere görmüştüm, böyle nemli bir ortam kurunca su dışında anubias da kullanılıyor. Zaten sis için düzenek kurmuşsunuz bir de günde birkaç kere yapraklarına su serperseniz bence gayet güzel yetişir. Doğal ortamında da bu şekilde su dışında yetişiyor. Resmini bulabilirsem paylaşırım.[/QUOTE]
Evet sis yeterince nemlendiriyor bitkileri. Bir çok bitki var bu yönde kullanılabilecek ama artık diğer kurulumlarda bakacağım. Anubias için dediginiz resmi bulursanız paylaşın sevinirim :)
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=Neothauma ]Aslında su yosunu dediğiniz mossları bulmak o kadar da zor değil. Java moss çok kolay ve uygun fiyata bulunabilen bir bitki. Boş vakitlerinizde doğa yürüyüşlerine çıkarsanız ülkemizde de yetişen kozmopolit moss türlerinden bulup toplayabilirsiniz. Bahçe duvarlarında yetişen mossları da kullanıyordu bu arkadaş. Ben aşağıdaki moss türünü geçen sene şehir merkezine çok yakın olan Manisa kent ormanında bulmuştum, İzmir’den Sabuncubeli’ne doğru giderken Çiçekli taraflarındaki ormanlık yerlerde de bulunabilir. Benim bulduğum yerle çevre koşulları oldukça benzer çünkü.
[URL]https://www.akvaryum.com/fontinalis_antipyretica_willow_moss_bitkir_29_5697.asp[/URL]
Bir de aklınızda bulunsun, bu tarz çalışmalarda tamamen kara ortamında yetişen bitkilerindense sucul-yarı sucul ortamlara da adapte olabilen bitkiler kullanmak işleri daha a kolaylaştırıyor. Pathos sarmaşığı, okbaşı gibi bitkilere bir bakın. [/QUOTE]
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Evet ortam ıslak ve nemli olduğu için bu tür bitkiler daha rahat ve hoş olabilir. Bir sonraki çalışmalarımda araştırıp deneyeceğim.
[QUOTE=Neothauma ]Aslında su yosunu dediğiniz mossları bulmak o kadar da zor değil. Java moss çok kolay ve uygun fiyata bulunabilen bir bitki. Boş vakitlerinizde doğa yürüyüşlerine çıkarsanız ülkemizde de yetişen kozmopolit moss türlerinden bulup toplayabilirsiniz. Bahçe duvarlarında yetişen mossları da kullanıyordu bu arkadaş. Ben aşağıdaki moss türünü geçen sene şehir merkezine çok yakın olan Manisa kent ormanında bulmuştum, İzmir’den Sabuncubeli’ne doğru giderken Çiçekli taraflarındaki ormanlık yerlerde de bulunabilir. Benim bulduğum yerle çevre koşulları oldukça benzer çünkü.
[URL]https://www.akvaryum.com/fontinalis_antipyretica_willow_moss_bitkir_29_5697.asp[/URL]
Bir de aklınızda bulunsun, bu tarz çalışmalarda tamamen kara ortamında yetişen bitkilerindense sucul-yarı sucul ortamlara da adapte olabilen bitkiler kullanmak işleri daha a kolaylaştırıyor. Pathos sarmaşığı, okbaşı gibi bitkilere bir bakın. [/QUOTE]
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Evet ortam ıslak ve nemli olduğu için bu tür bitkiler daha rahat ve hoş olabilir. Bir sonraki çalışmalarımda araştırıp deneyeceğim.
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=Sorrow]Altı kısım sanki minik bir kumsal gibi.Gayet başarılı olmuş. Acaba bardaktaki betta burada daha iyi olabilir mi en azından 360 derece rahat dönebilir.[/QUOTE]
Teşekkürler.. Evet silis kum renginden dolayı öyle bi kumsal edası bıraktı :) bardaktansa tabi ki rahat eder beta burda
[QUOTE=Sorrow]Altı kısım sanki minik bir kumsal gibi.Gayet başarılı olmuş. Acaba bardaktaki betta burada daha iyi olabilir mi en azından 360 derece rahat dönebilir.[/QUOTE]
Teşekkürler.. Evet silis kum renginden dolayı öyle bi kumsal edası bıraktı :) bardaktansa tabi ki rahat eder beta burda
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=Neothauma ]Merhaba,
Sizin kurulumunuza çok benzer bir teknik kullanan bir Youtube kullanıcısının örnek videosunu paylaşıyorum.Belki siz de bu kanalı biliyorsunuzdur, ondan ilham almışsınızdır. Kullandığınız malzemeler çok benzer çünkü.
[VID]https://youtu.be/TkMhpsvO3mE[/VID]
Kurulumunuzun işçiliği çok temiz olmuş. Beğenmediğim tek şey bitkileri çok düzenli sırada ekmeniz. Daha dağınık bir düzenleme daha doğal bir görüntü etmek için iyi olur diye düşünüyorum, yukarıdaki videoyu paylaşma sebebim örnek olsun diye. Başlangıç için yine de çok iyi. Sizi daha iyi kurulumlarla görmek dileğiyle...[/QUOTE]
İlginiz için çok teşekkür ederim. Evet ilham aldığım videolardan biri. Doğallık konusunda dediğinize katılıyorum ama benim kullandigim bitkiler karasal bitkiler olduğu için bolca toprak istiyorlar bu yüzden onları koyabileceğim yerler sınırlı yuvaciklar vardı. Bu yüzden sağa sola serpistiremedim. Attığınız videoda su yosunları kulanıyor, o tür şeyler bulamadım. Turkiyede ki imkanlarla anca bu kadar oldu :) tabi dediğiniz gibi bu ilk denememdi sonrasında üstüne koyarak gitmeyi planliyorum :)
[QUOTE=Neothauma ]Merhaba,
Sizin kurulumunuza çok benzer bir teknik kullanan bir Youtube kullanıcısının örnek videosunu paylaşıyorum.Belki siz de bu kanalı biliyorsunuzdur, ondan ilham almışsınızdır. Kullandığınız malzemeler çok benzer çünkü.
[VID]https://youtu.be/TkMhpsvO3mE[/VID]
Kurulumunuzun işçiliği çok temiz olmuş. Beğenmediğim tek şey bitkileri çok düzenli sırada ekmeniz. Daha dağınık bir düzenleme daha doğal bir görüntü etmek için iyi olur diye düşünüyorum, yukarıdaki videoyu paylaşma sebebim örnek olsun diye. Başlangıç için yine de çok iyi. Sizi daha iyi kurulumlarla görmek dileğiyle...[/QUOTE]
İlginiz için çok teşekkür ederim. Evet ilham aldığım videolardan biri. Doğallık konusunda dediğinize katılıyorum ama benim kullandigim bitkiler karasal bitkiler olduğu için bolca toprak istiyorlar bu yüzden onları koyabileceğim yerler sınırlı yuvaciklar vardı. Bu yüzden sağa sola serpistiremedim. Attığınız videoda su yosunları kulanıyor, o tür şeyler bulamadım. Turkiyede ki imkanlarla anca bu kadar oldu :) tabi dediğiniz gibi bu ilk denememdi sonrasında üstüne koyarak gitmeyi planliyorum :)
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=K3r3m ]Ama zaten küçücük canlılar 2 cm'yi geçmiyorlar ki bence suyunuz kaç litre ona bir hesap yapın sonrasında türü düşünmek en mantıklısı.[/QUOTE]
Evet iyice düşünmek lazım
[QUOTE=K3r3m ]Ama zaten küçücük canlılar 2 cm'yi geçmiyorlar ki bence suyunuz kaç litre ona bir hesap yapın sonrasında türü düşünmek en mantıklısı.[/QUOTE]
Evet iyice düşünmek lazım
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=K3r3m ]Çok güzel olmuş hardscape e bayıldım bence 3-4 adet mosquito rasbora güzel olur.[/QUOTE]
Teşekkürler. Rasbora güzel canlı boylarida ufak ama suda lav taşlarından başka filtreleme yok bu yüzden canlı yükü çok olursa kirlilikte çok olucak diye düşünüyorum ve
Ayrıca ısıtıcı da yok şuan hava güzel ama ilerliyen zamanda bu tür canlılara sıkıntı olacak
[QUOTE=K3r3m ]Çok güzel olmuş hardscape e bayıldım bence 3-4 adet mosquito rasbora güzel olur.[/QUOTE]
Teşekkürler. Rasbora güzel canlı boylarida ufak ama suda lav taşlarından başka filtreleme yok bu yüzden canlı yükü çok olursa kirlilikte çok olucak diye düşünüyorum ve
Ayrıca ısıtıcı da yok şuan hava güzel ama ilerliyen zamanda bu tür canlılara sıkıntı olacak
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=ceyh]Çok beğendim, elinize sağlık, yalnız tankta şu haliyle 6-7 lt su ya var ya yok, bu hacimde betta bakılabiliyor mu, ya da hangi türler bakılabilir araştırmak gerek.[/QUOTE]
Çok teşekkürler. hacim olarak düşük evet bende onun kararsızlığndayım ne olabir diye.
[QUOTE=ceyh]Çok beğendim, elinize sağlık, yalnız tankta şu haliyle 6-7 lt su ya var ya yok, bu hacimde betta bakılabiliyor mu, ya da hangi türler bakılabilir araştırmak gerek.[/QUOTE]
Çok teşekkürler. hacim olarak düşük evet bende onun kararsızlığndayım ne olabir diye.
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=Beta_balik]Gerçekten güzel olmuş. Benim tavsiyemiz de beta çünkü suyun hacmi iyice düşmüş durumda. Beta alacaksanız tavsiyem su üstüne pistia alın. Ve plakat gibi kısa kuyruklu yada dişi beta alın. Uzun kuyrukludan daha çok yakışır gibime geliyor. [:)][/QUOTE]
Evet pistia güzel durur bunu dikkate alacağım teşekkür ederim :) su mercimeğide olabilir aslında.
[QUOTE=Beta_balik]Gerçekten güzel olmuş. Benim tavsiyemiz de beta çünkü suyun hacmi iyice düşmüş durumda. Beta alacaksanız tavsiyem su üstüne pistia alın. Ve plakat gibi kısa kuyruklu yada dişi beta alın. Uzun kuyrukludan daha çok yakışır gibime geliyor. [:)][/QUOTE]
Evet pistia güzel durur bunu dikkate alacağım teşekkür ederim :) su mercimeğide olabilir aslında.
Aquaterarium Huzur Köşem
[QUOTE=Beta_balik]Bence gayet güzel bir çalışma olmuş. Ama bir şeyi anlamadım. Teraryum falan demişsiniz, su doldurmayacaksınız galiba. Yoksa poludaryum tarzı bir şey mi yaptınız? Besliyeceğiniz bir canlı var mı bir de? Bu sorularıma cevap getirirseniz sevinirim. [/QUOTE] teşekkür ederim. Su doldurdum tabiki. Son halinin videosu var ama buraya atamadım. Buhar sistemide ayarladım. Canlı olarak da belki bir beta koyabilirim daha karar vermedim. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205538/010620191919521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205538/010620191920091.jpg[/IMG]
[QUOTE=Beta_balik]Bence gayet güzel bir çalışma olmuş. Ama bir şeyi anlamadım. Teraryum falan demişsiniz, su doldurmayacaksınız galiba. Yoksa poludaryum tarzı bir şey mi yaptınız? Besliyeceğiniz bir canlı var mı bir de? Bu sorularıma cevap getirirseniz sevinirim. [/QUOTE] teşekkür ederim. Su doldurdum tabiki. Son halinin videosu var ama buraya atamadım. Buhar sistemide ayarladım. Canlı olarak da belki bir beta koyabilirim daha karar vermedim. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205538/010620191919521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205538/010620191920091.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler scorpion26, 09:58
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
