ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Gunsal
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Ekim 2018 18:36
Son Ziyaret:
14 Haziran 2020 16:00
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Göktürk Ünsal
Doğum Tarihi:
13 Kasım 1996
Yaş:
29
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Göktürk
SON 10 MESAJI
Yeni Başlıyorum Bitkilerle İlgili Sorularım Var
[QUOTE=Kınayu]Selamlar göktuğ kardeşim .
Yeni kurulumun hayırlı olsun öncelikle [:iyi:] [:nazar:]
Saz bitkilerinin öncelikle akvaryumun arka camını kapatmayı düşünüyorsan öncelikle sazları köklere ayırarak keşke arka cama sıralı şekilde parelel şekilde dikseydin yayılıp kapatması daha kolay olurdu arka camı [:(]
Akvaryumun arka camına koyu renk bir fon daha güzel görünmesine ve akvaryuma derinlik katması bakımından düşünmeni öneririm .
Bitkilerin durumu gayet normal yerlerine ve ekildikleri taban kumuna adaptasyon olduklarında çok daha iyi olacaklardır. Bitkilerin köklerinin yanına misket gübre düşüne bilirsin Jbl nin .
Akvaryuma direk koyduğunuz çeşme suyundan pipo filtreden hava verdiğinden şimdiye kadar klordan eser kalmamıştır merak etme [:iyi:]
Kökün üzerinde oluşan oluşum tam kuru olmadığından olabilir kökü nerden temin ettin ? Akvaryumda kullanıla bilinecek özellikte kök veya yati dalımı her bulduğumuz kök ve ağaç dallarını akvaryumda kulanamayız [:(]
Bazı bitkiler kendi dallarından yeni sürgünler vererek yukarıya doğru çoğalır bazıları kumun altından yeni kollar filizler vererek yanal atılımlı çoğalır bunu zaman içerisinde bire bir gözlemleyerek öğrenirsin .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/Akvaryumda_kukanilabilinecek_agaclar.jpg[/IMG][/QUOTE]
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, kökü akvaryumcudan aldım yati kökü kuruydu fakat neden böyle oldu bilmiyorum.
Dediğim gibi arkadaşımın bilgisine güvendim keşke ilk önce buraya yazsaydım, sazlar sürgün verdikçe çoğaltmam en doğrusu galiba şuan söküp tek tek diksem herhalde tutmaz değil mi ?
Arka fona gelecek olursa dediğinize katılıyorum aldığım akvaryumcuda sipariş üzeri mavi fon yapıştırmışlar ve sipariş iptal edilmiş.Uygun fiyatlı tek kaldığı için aldım yakın zamanda fonu değiştirmeyi düşünüyorum.
Misket gübre kullandım.
[QUOTE=Kınayu]Selamlar göktuğ kardeşim .
Yeni kurulumun hayırlı olsun öncelikle [:iyi:] [:nazar:]
Saz bitkilerinin öncelikle akvaryumun arka camını kapatmayı düşünüyorsan öncelikle sazları köklere ayırarak keşke arka cama sıralı şekilde parelel şekilde dikseydin yayılıp kapatması daha kolay olurdu arka camı [:(]
Akvaryumun arka camına koyu renk bir fon daha güzel görünmesine ve akvaryuma derinlik katması bakımından düşünmeni öneririm .
Bitkilerin durumu gayet normal yerlerine ve ekildikleri taban kumuna adaptasyon olduklarında çok daha iyi olacaklardır. Bitkilerin köklerinin yanına misket gübre düşüne bilirsin Jbl nin .
Akvaryuma direk koyduğunuz çeşme suyundan pipo filtreden hava verdiğinden şimdiye kadar klordan eser kalmamıştır merak etme [:iyi:]
Kökün üzerinde oluşan oluşum tam kuru olmadığından olabilir kökü nerden temin ettin ? Akvaryumda kullanıla bilinecek özellikte kök veya yati dalımı her bulduğumuz kök ve ağaç dallarını akvaryumda kulanamayız [:(]
Bazı bitkiler kendi dallarından yeni sürgünler vererek yukarıya doğru çoğalır bazıları kumun altından yeni kollar filizler vererek yanal atılımlı çoğalır bunu zaman içerisinde bire bir gözlemleyerek öğrenirsin .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/Akvaryumda_kukanilabilinecek_agaclar.jpg[/IMG][/QUOTE]
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, kökü akvaryumcudan aldım yati kökü kuruydu fakat neden böyle oldu bilmiyorum.
Dediğim gibi arkadaşımın bilgisine güvendim keşke ilk önce buraya yazsaydım, sazlar sürgün verdikçe çoğaltmam en doğrusu galiba şuan söküp tek tek diksem herhalde tutmaz değil mi ?
Arka fona gelecek olursa dediğinize katılıyorum aldığım akvaryumcuda sipariş üzeri mavi fon yapıştırmışlar ve sipariş iptal edilmiş.Uygun fiyatlı tek kaldığı için aldım yakın zamanda fonu değiştirmeyi düşünüyorum.
Misket gübre kullandım.
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
[QUOTE=Sj Injection]Akvaryum üzerinde olan dalgalanma,akıntı yetersiz.
İç filtreye ihtiyacınız var.Işıklandırmayı güçlendirmeniz gerekecektir.[/QUOTE]
Akıntı için daha iyi bir hava motoru alsam ya da aynı hava motoruna 1 tane daha çıkış yapıp hava taşı eklesem yeterli olur mu ?
İç filtre konusunda karides ve lepistes bakmayı düşünüyorum yavruları çekmemesi açısından herkes pipo filtre öneriyor.İç filtre canlılara zarar vermez mi ?
[QUOTE=Sj Injection]Akvaryum üzerinde olan dalgalanma,akıntı yetersiz.
İç filtreye ihtiyacınız var.Işıklandırmayı güçlendirmeniz gerekecektir.[/QUOTE]
Akıntı için daha iyi bir hava motoru alsam ya da aynı hava motoruna 1 tane daha çıkış yapıp hava taşı eklesem yeterli olur mu ?
İç filtre konusunda karides ve lepistes bakmayı düşünüyorum yavruları çekmemesi açısından herkes pipo filtre öneriyor.İç filtre canlılara zarar vermez mi ?
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
[QUOTE=Sj Injection]
[K]"Ludwigia repens" ( GÜL ) bitkisine benziyor.[/K]
[B]Habitatı: Kuzey Amerika
Uzunluk: 20-50 cm
Genişlik: 5-15+ cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık İhtiyacı: Düşük-Çok yüksek
Su Sertliği Toleransı: Çok yumuşak-Sert
Uygun Ph Değeri: 5,0-8,0
Gelişim Hızı: Yüksek
Bakım İhtiyacı: Çok Kolay
Genel Bilgiler: Yeni başlayanlar için uygun bir türdür. Özellikle ülkemizde hemen her akvaryumcuda bulunur. Güçlü ışık altında bitkinin kolları adeta ışığa ulaşmak için yarış halindedir.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204364/081020180114261.jpg[/IMG]
[K]Onun yanındakı uzun saçaklı olan "Saz bitkisi"[/K]
[B]Habitat: Asya
Uzunluk: 30-55 cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık Toleransı: Düşük - Çok Yüksek
Işık İhtiyacı: Yüksek
Su Sertliği Toleransı: Yumuşak - Çok Sert
Uygun Su Sertliği: Sert
pH Toleransı: 6 - 9
Uygun pH Seviyesi: 7.5
Gelişim Hızı: Hızlı
Bakım İhtiyacı: Çok az
Genel Bilgiler: Akvaryumda hızla büyüyen, yandan sürgün veren saz bitkisidir. Yeni başlayanlar için çok uygun bir bitkidir.[/B]
Göktürk kardeşim.Sazlardan başlamak gerekirsek yanlara doğru çoğalmazlar.Sağ ya da sol doğru bitki büyüdükçe yaprakları uzar.
Saz'ları çoğaltmak için yanlardan çıkacak yeni filizlenmeleri ayırarak ekebilirsin.
Bu bitkiler karbondioksit'e ihtiyaç duyarlar mı bilmiyorum.Arkadaşlar yardımcı olur.
https://www.akvaryum.com/ludwigia_repens_gul_bitkir_25_913.asp
https://www.akvaryum.com/vallisneria_spiralis_saz_bitkisi_bitkir_27_536.asp
Su spekülasyonun fazla değil,pipo ile olacak iş değil.
Kullandığın ekipmanları tam yazar mısın.
Örümce kağı gibi dediğiniz sakal yosunu olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.Ekipmanlar Xiao Ba Wang PK004 Sünger Filtre ve DoPhin AP1500 hava motoru.
İlk akvaryumum olacak arkadaşım daha önce akvaryumcuda çalışmış ancak bilgilerine çokta güvenemedim onun için yardım istedim.
Hava motoru veya filtre yeterli mi ? hiç bir bilgim yok öğrenmeden de canlı eklemek istemedim.
Su spekülasyonun fazla değil dediğinizi anlamadım ne demek istediniz ve ne yapmam gerek belirtebilirseniz sevinirim.
[QUOTE=Sj Injection]
[K]"Ludwigia repens" ( GÜL ) bitkisine benziyor.[/K]
[B]Habitatı: Kuzey Amerika
Uzunluk: 20-50 cm
Genişlik: 5-15+ cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık İhtiyacı: Düşük-Çok yüksek
Su Sertliği Toleransı: Çok yumuşak-Sert
Uygun Ph Değeri: 5,0-8,0
Gelişim Hızı: Yüksek
Bakım İhtiyacı: Çok Kolay
Genel Bilgiler: Yeni başlayanlar için uygun bir türdür. Özellikle ülkemizde hemen her akvaryumcuda bulunur. Güçlü ışık altında bitkinin kolları adeta ışığa ulaşmak için yarış halindedir.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204364/081020180114261.jpg[/IMG]
[K]Onun yanındakı uzun saçaklı olan "Saz bitkisi"[/K]
[B]Habitat: Asya
Uzunluk: 30-55 cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık Toleransı: Düşük - Çok Yüksek
Işık İhtiyacı: Yüksek
Su Sertliği Toleransı: Yumuşak - Çok Sert
Uygun Su Sertliği: Sert
pH Toleransı: 6 - 9
Uygun pH Seviyesi: 7.5
Gelişim Hızı: Hızlı
Bakım İhtiyacı: Çok az
Genel Bilgiler: Akvaryumda hızla büyüyen, yandan sürgün veren saz bitkisidir. Yeni başlayanlar için çok uygun bir bitkidir.[/B]
Göktürk kardeşim.Sazlardan başlamak gerekirsek yanlara doğru çoğalmazlar.Sağ ya da sol doğru bitki büyüdükçe yaprakları uzar.
Saz'ları çoğaltmak için yanlardan çıkacak yeni filizlenmeleri ayırarak ekebilirsin.
Bu bitkiler karbondioksit'e ihtiyaç duyarlar mı bilmiyorum.Arkadaşlar yardımcı olur.
https://www.akvaryum.com/ludwigia_repens_gul_bitkir_25_913.asp
https://www.akvaryum.com/vallisneria_spiralis_saz_bitkisi_bitkir_27_536.asp
Su spekülasyonun fazla değil,pipo ile olacak iş değil.
Kullandığın ekipmanları tam yazar mısın.
Örümce kağı gibi dediğiniz sakal yosunu olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.Ekipmanlar Xiao Ba Wang PK004 Sünger Filtre ve DoPhin AP1500 hava motoru.
İlk akvaryumum olacak arkadaşım daha önce akvaryumcuda çalışmış ancak bilgilerine çokta güvenemedim onun için yardım istedim.
Hava motoru veya filtre yeterli mi ? hiç bir bilgim yok öğrenmeden de canlı eklemek istemedim.
Su spekülasyonun fazla değil dediğinizi anlamadım ne demek istediniz ve ne yapmam gerek belirtebilirseniz sevinirim.
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG]
Yeni Başlıyorum Bitkilerle İlgili Sorularım Var
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-08 00:29:12[/EDIT]
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-08 00:29:12[/EDIT]
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=Ciyus]Çöpçüler sürü halinde daha sağlıklı yaşarlar. Cüce vatoz o hacimde tek bakılabilir zaten.
Lepistes konusu tamamen zevkinize kalmış. Bazıları karma besliyor her yavrunun farklı doğmasından keyif alıyor. Kimileri tek varyete devam ettirmekten keyif alıyor.
Lepisteste tek sıkıntı bir süre sonra sayıları çok artıyor, elden çıkarmak da kolay olmuyor. Ben acemiler için zebra danio’nun daha uygun olduğunu düşünüyorum çünkü çok dayanıklı bir balık.[/QUOTE]
Peki kelebek vatoz hakkında bir bilginiz var mı ? kelebek vatoz görünüş olarak çok hoş geliyor cüce vatoz-kelebek vatoz karşılaştırmasını yaparsak hangisini almam daha faydalı olur ? hangisi daha çalışkan ?
[QUOTE=Ciyus]Çöpçüler sürü halinde daha sağlıklı yaşarlar. Cüce vatoz o hacimde tek bakılabilir zaten.
Lepistes konusu tamamen zevkinize kalmış. Bazıları karma besliyor her yavrunun farklı doğmasından keyif alıyor. Kimileri tek varyete devam ettirmekten keyif alıyor.
Lepisteste tek sıkıntı bir süre sonra sayıları çok artıyor, elden çıkarmak da kolay olmuyor. Ben acemiler için zebra danio’nun daha uygun olduğunu düşünüyorum çünkü çok dayanıklı bir balık.[/QUOTE]
Peki kelebek vatoz hakkında bir bilginiz var mı ? kelebek vatoz görünüş olarak çok hoş geliyor cüce vatoz-kelebek vatoz karşılaştırmasını yaparsak hangisini almam daha faydalı olur ? hangisi daha çalışkan ?
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=Ciyus]Karideslerin bu türlerle beslenemeyeceğine katılmıyorum. Amacınız üretim değilse besleyebilirsiniz. İyi saklanma yerleri oluşturursanız yavru da alırsınız. Üstelik planarya, hydra vs gibi sorunları da kolay kolay yaşamazsınız.
Ancak akvaryum hacminiz çok yüksek değil. Lepistes veya zebradan birini seçmenizi ve bir cüce vatoz eklemenizi tavsiye ederim.
Karidesler için saklanma alanı olarak lav taşları ve moss kullanabilirsiniz. Hazır satılan ürünler de var.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim.Bir kaç sorum daha olacak tavsiyeniz doğrultusunda lepistes besleme kararı aldım sizce tek tür mü beslemeliyim ? yoksa bir kaç tür lepistesi beslesem varyetelerinin çirkin olmaması açısından tek mi beslemeliyim ?
Birde cüce vatoz ve çöpçünün görevleri bildiğim kadarıyla farklı 1 cüce vatoz 1 çöpçü şeklinde beslemem daha mı sağlıklı olur ? cüce vatoz veya çöpçü 1 tane yaşayabiliyorlar mı sürü halinde olmasına gerek yok mu ?
Son olarak video yüklüyorum bilginiz var ise videoya bakıp hava motorunun dalgası yeterli mi değil mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE&feature=youtu.be[/VID]
[QUOTE=Ciyus]Karideslerin bu türlerle beslenemeyeceğine katılmıyorum. Amacınız üretim değilse besleyebilirsiniz. İyi saklanma yerleri oluşturursanız yavru da alırsınız. Üstelik planarya, hydra vs gibi sorunları da kolay kolay yaşamazsınız.
Ancak akvaryum hacminiz çok yüksek değil. Lepistes veya zebradan birini seçmenizi ve bir cüce vatoz eklemenizi tavsiye ederim.
Karidesler için saklanma alanı olarak lav taşları ve moss kullanabilirsiniz. Hazır satılan ürünler de var.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim.Bir kaç sorum daha olacak tavsiyeniz doğrultusunda lepistes besleme kararı aldım sizce tek tür mü beslemeliyim ? yoksa bir kaç tür lepistesi beslesem varyetelerinin çirkin olmaması açısından tek mi beslemeliyim ?
Birde cüce vatoz ve çöpçünün görevleri bildiğim kadarıyla farklı 1 cüce vatoz 1 çöpçü şeklinde beslemem daha mı sağlıklı olur ? cüce vatoz veya çöpçü 1 tane yaşayabiliyorlar mı sürü halinde olmasına gerek yok mu ?
Son olarak video yüklüyorum bilginiz var ise videoya bakıp hava motorunun dalgası yeterli mi değil mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE&feature=youtu.be[/VID]
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=muratdeg]Canlı eklemeden önce bakteri kültürü uygulamayı ihmal etmeyin.[/QUOTE]
İlk gün uyguladım teşekkür ederim hatırlatma için.Aklıma takılan tek şey hava motorunun yetip yetmeyeceği.
[QUOTE=muratdeg]Canlı eklemeden önce bakteri kültürü uygulamayı ihmal etmeyin.[/QUOTE]
İlk gün uyguladım teşekkür ederim hatırlatma için.Aklıma takılan tek şey hava motorunun yetip yetmeyeceği.
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=hipnotize][B]1 - 2[/B] Karideslerle hiç bir canlı beslenmemeli, yavruyu bırakalım olan yaşarsa dua etmeye başlayabilirsiniz.
[B]3 -[/B] Vatoz olmayan sular pis veya kirli mi oluyor? Düşününce aslında insan mantıklı olmadığını anlıyor [:)] Cam temizleyici ürünler kullanıp Reeflowers Liquid Carbon'la destekleyebilirsiniz. Kültür ve düzeni oturmuş tankta 3 günde bir cam ve haftada bir su değişimi periyotu uygulanması sağlıklı bir uygulama olacaktır.
[B]4 -[/B] Bilgim dahilinde değil.
[B]5 -[/B] Biyolojik olarak ;
Bitki : 0 gün (Klordan arındırılmış su kullanımı şartıyla)
Balık : 7-14 gün
Salyangoz : 14 gün
Omurgasızlar : +30 gün
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Peki karides dışında diğer yazdığım canlılar birbirleriyle uyumlu mudur ?
[QUOTE=hipnotize][B]1 - 2[/B] Karideslerle hiç bir canlı beslenmemeli, yavruyu bırakalım olan yaşarsa dua etmeye başlayabilirsiniz.
[B]3 -[/B] Vatoz olmayan sular pis veya kirli mi oluyor? Düşününce aslında insan mantıklı olmadığını anlıyor [:)] Cam temizleyici ürünler kullanıp Reeflowers Liquid Carbon'la destekleyebilirsiniz. Kültür ve düzeni oturmuş tankta 3 günde bir cam ve haftada bir su değişimi periyotu uygulanması sağlıklı bir uygulama olacaktır.
[B]4 -[/B] Bilgim dahilinde değil.
[B]5 -[/B] Biyolojik olarak ;
Bitki : 0 gün (Klordan arındırılmış su kullanımı şartıyla)
Balık : 7-14 gün
Salyangoz : 14 gün
Omurgasızlar : +30 gün
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Peki karides dışında diğer yazdığım canlılar birbirleriyle uyumlu mudur ?
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
Merhabalar 60 Litre bir tank aldım.Bol bitkili karma akvaryum kurmak istiyorum bununla ilgili olarak sizlere 5 sorum olacak.
1-Aklımdaki türler Lepistes-Danio Zebra-Kiraz Karides-Ramshorn bu türler uyum içinde yaşar mı ?
2-Kiraz karides yavruları lepistesler tarafından yenir mi ? yense de az miktarda çoğalmaya devam edebilirler mi ?
3-Akvaryumun temizliği için vatoz veya çöpçü almalı mıyım ? almalı isem hangi tür vatoz veya çöpçü karides ve balıklarımla uyum içinde yaşar ?
4-Dophin Ap 1500 marka bir hava motoru ve 2li pipo filtre aldım hava motoru direk pipo filtreye bağlı hava motoru yeterli mi ?
5-Akvaryumu kuralı 3 gün oldu canlısız çalışıyor.Kaç gün sonra canlı eklemeye başlamalıyım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-05 19:06:27[/EDIT]
Merhabalar 60 Litre bir tank aldım.Bol bitkili karma akvaryum kurmak istiyorum bununla ilgili olarak sizlere 5 sorum olacak.
1-Aklımdaki türler Lepistes-Danio Zebra-Kiraz Karides-Ramshorn bu türler uyum içinde yaşar mı ?
2-Kiraz karides yavruları lepistesler tarafından yenir mi ? yense de az miktarda çoğalmaya devam edebilirler mi ?
3-Akvaryumun temizliği için vatoz veya çöpçü almalı mıyım ? almalı isem hangi tür vatoz veya çöpçü karides ve balıklarımla uyum içinde yaşar ?
4-Dophin Ap 1500 marka bir hava motoru ve 2li pipo filtre aldım hava motoru direk pipo filtreye bağlı hava motoru yeterli mi ?
5-Akvaryumu kuralı 3 gün oldu canlısız çalışıyor.Kaç gün sonra canlı eklemeye başlamalıyım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-05 19:06:27[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Su Yosunu pianoƒish, 21:56
Yosun - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
KULLANICILAR
- 79 Online Kullanıcı, 43 Üye
Online Kullanıcılar
aktugsedat,
tukabu,
Rıdvan459,
darknessmania,
sina cen,
EKAR,
Stoke,
Gökdeniz Kale,
Hoppala,
florasan,
Cyber_Scout,
OKIRATLI,
0rnn,
Abudullah,
TheDS,
Kuduoglu,
Urar,
kdrackgz,
DigitalPen,
Ancalagon,
SJess,
MiSoSiKiaN,
osmandbnl,
yeekim,
osmangunay,
BilalM.,
forthehordex,
exCaLiSTa,
tfrt1,
ali özer,
by__cg,
syerli,
Standart Moss,
Kaangzkr,
LeafyAqua,
ternapi,
Goldfish2000,
tetikk,
Hknçkl,
scorpion26,
MCY4,
Kemalk41,
ArifhbsAquatics,
Enez,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
