ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Enes Demir
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
131
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Ocak 2021 00:39
Son Ziyaret:
06 Nisan 2021 12:51
Toplam Mesaj:
216 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Enes Demir
52 lt karides tankı
104,7 lt bitkili tank
24 lt bitkili betta tankı
60 lt bitkili canlı doğuran tankı (koi kılıç kuyruk)
SON 10 MESAJI
150x65x55 Akvaryum Kurulumu Hk.
[QUOTE=YucelC]
Bir müşterimin 240*170*110 ebatlarında akvaryumu vardı. ondan da destek alacağım bakalım. Umuyorum ki hakkından geleceğim :)
Enes bey yine nokta açıklamalar ile kafa karıştıran bir çok şeyi ortadan kaldırdınız.
Ciklet beslemek istemiyorum açıkçası, deli gibi bir oraya bir buraya dengesiz yüzen bir balık kendi fikrimce. Biraz daha karakterli, akvaryuma yaklaştıkça tepki gösterebilecek türde ve biraz da büyük balık beslemek niyetindeyim.
500LT hacmi olan bir kurulum için ilaç kullanmak istemiyorum(kurulum aşamasında olabilir). Berraklığı doğallığı ile çözmek isterim. Seçeceğim balığa göre, karides ve salyangoz da koymak isterim ama seçtiğim balık bunlara zarar verecekse bu kötü bir fikir olabilir.
Orlando gibi büyük ve gösterişli balık düşünüyorum ama bu balıklar da çok narin oluyorlar çok çabuk hastalanıyorlar. Akvaryuma vaktim yok bakamıyorum derken günde 1 en az 1 saat ilgilenmem gereken dev bir sorumluluk üstlendim. Kısa zamanda alışırım umarım. :) Bu nedenle yine de beni fazla zorlamayacak bir çözüm arıyorum.[/QUOTE]
Amaçlamış olduğunuz balıklar ile maalesef karides veya salyangoz bakımı yapmanız oldukça zor. Orlando bakılması çok zor bir balık türü, ısı değişimine bile duyarlı bir balık. Sadece akvaryumunuzu değil akvaryumunuzun olduğu odayı da değiştirmeniz gerekir ve ısı kaybı yaşamamanız gerekiyor. Bence makrakata çok güzel bir seçim olabilir. Balığa göre de yanına uygun canlılar seçilebilir. Discusta çok güzel seçim olabilir.
İlaç kullanımında bulunmacak ve berrak bir akvaryum olacaksa akvaryumunuz bitkisi varsa bitkileri ile ve filtre sisteminizin sürekli bir şekilde devir daim şeklinde 1,5 2 ay boş bir şekilde çalıştırılip sonra canlı eklemenizi tavsiye ederim.
[QUOTE=YucelC]
Bir müşterimin 240*170*110 ebatlarında akvaryumu vardı. ondan da destek alacağım bakalım. Umuyorum ki hakkından geleceğim :)
Enes bey yine nokta açıklamalar ile kafa karıştıran bir çok şeyi ortadan kaldırdınız.
Ciklet beslemek istemiyorum açıkçası, deli gibi bir oraya bir buraya dengesiz yüzen bir balık kendi fikrimce. Biraz daha karakterli, akvaryuma yaklaştıkça tepki gösterebilecek türde ve biraz da büyük balık beslemek niyetindeyim.
500LT hacmi olan bir kurulum için ilaç kullanmak istemiyorum(kurulum aşamasında olabilir). Berraklığı doğallığı ile çözmek isterim. Seçeceğim balığa göre, karides ve salyangoz da koymak isterim ama seçtiğim balık bunlara zarar verecekse bu kötü bir fikir olabilir.
Orlando gibi büyük ve gösterişli balık düşünüyorum ama bu balıklar da çok narin oluyorlar çok çabuk hastalanıyorlar. Akvaryuma vaktim yok bakamıyorum derken günde 1 en az 1 saat ilgilenmem gereken dev bir sorumluluk üstlendim. Kısa zamanda alışırım umarım. :) Bu nedenle yine de beni fazla zorlamayacak bir çözüm arıyorum.[/QUOTE]
Amaçlamış olduğunuz balıklar ile maalesef karides veya salyangoz bakımı yapmanız oldukça zor. Orlando bakılması çok zor bir balık türü, ısı değişimine bile duyarlı bir balık. Sadece akvaryumunuzu değil akvaryumunuzun olduğu odayı da değiştirmeniz gerekir ve ısı kaybı yaşamamanız gerekiyor. Bence makrakata çok güzel bir seçim olabilir. Balığa göre de yanına uygun canlılar seçilebilir. Discusta çok güzel seçim olabilir.
İlaç kullanımında bulunmacak ve berrak bir akvaryum olacaksa akvaryumunuz bitkisi varsa bitkileri ile ve filtre sisteminizin sürekli bir şekilde devir daim şeklinde 1,5 2 ay boş bir şekilde çalıştırılip sonra canlı eklemenizi tavsiye ederim.
150x65x55 Akvaryum Kurulumu Hk.
[QUOTE=YucelC]Arkadaşlarım merhaba.
Muhtemelen bu akşam gelecek olan 150x65x55 ölçülerindeki akvaryumum için tavsiyelerinizi istemekteyim. Bazı sorularım olacak.
Ömrüm boyunca 110lt den daha yüksek litre akvaryum almamış olan ben, ani bir karar ile bu akvaryuma talip olmuş bulunmaktayım.
İşte bir kaç soru. Cevaplamanız inanın beni çok çok mutlu edecek.
*Kurulumda malzeme olarak dikkat etmem gereken konular neler?
*Başlıca kurulum sorunları ne olabilir?
*Evim kuzey cephe, doğrudan güneş almıyor. Boydan pencere önüne konuşlandırsam daha sonraları çok sorun yaşar mıyım?
*Sarı sudan illet ettiğim için içine dal koymak istemiyorum. Direk dere kenarı kayalarından alarak akvaryum içinde tepecikler yapsam nasıl olur?
*Filtre sistemi için ne önerirsiniz?
*2. el akvaryum alacağım, nasıl bir bakım yapmalı?
*Alacağım akvaryum daha önce derece almış akvaryumdur. Akvaryum elime geçince açıklamayı yapacağım.
*[U]Büyük ve renkli balık beslemek istiyorum.[/U] Önerileriniz neler olur?
*Karanlık olmayan aydınlık bir akvaryum ve akvaryum suyu amacım.
Çok soru sordum biliyorum [:$]
Cevaplarınız için tekrardan teşekkür ederim.
Not: Deneyimlerim;
5 yıl kadar beta balık, 2 yıl kadar sürü balıkları(karma tetra vb), ilk ciddi deneyimim. Deneyerek görmektense siz değerli arkadaşlarımın tecrübelerini uygulamak isterim.
İlgili fotoğrafları en kısa sürede paylaşacağım.[:iyi:][:iyi:][:iyi:]
[/QUOTE]
Hayırlı hobiler öncelikle.
-Bitkili bir tank kuracaksanız lav kırığı ve Vitasand pro siyah bitki kumu kullanmanızı öneririm ama salyangoz bakacaksınız pek uygun bir kum değil hagen öneririm. Vita da adı salyangoz sıkıntısi yaşamazsınız.
Eğer ful bitkili değilde Rizazomlu bitki (dikilmeyen, sabitlenen) kullanıp, akvaryumun alına silis kum( 1 mm ile 3 mm arası) serilip ,anubias, Moss, Java fern gibi bitkileri kullanarak göl kıyı görüntüsüne ulaşabilirsiniz. Veya silis üzerine boş bir akvaryuma sakın Amerikan ciklet türleri kullanılabilirsiniz. Ciklet hiç beslemedim. Arkadaşlar yardımcı olur o konuda .
-Kurulumu yapmadan kurulum sorununu düşünmenizi önermem :)) her şeyi doğru yaparsanız bir probleminiz olmaz.
-Gunes ışınları ve yetersiz ışık kaynağı birleşiminin oluşturduğu camlarda kahverengi yosun(yapış yapış olan jolemsi şey) gibi bir probleminiz olması kaçınılmazdır ama bu yosunlar da diatom süreci için kesinlikle faydalı bir şeydir. Cam silme apartlarini kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.
- 55 cm yüksekliğinde veya 65 cm yüksekliğinde akvaryum bitkili olması gerçekten zulüm ben denedim kolunuz tabana bir türlü temas etmiyor. Eğer bitkili ise akvaryumunuza göre dış filtre, hayır bitkili değil diyorsanız sump sistemi kullanmalısınız.
-2 . El olması akvaryumunuza ekstra bakım yapmanızı gerektirmez. Sadece iyice dezenfekte edip su kaçağı olup olmadığını kontrol ediniz. Varsa akvaryum slikonu ile düzeltiniz.
-derece almış akvaryum derken ne demek istediğinizi bilmiyorum. :))
- eğer rizazomlu bitki kullanacaksaniz discus, makrakata gibi büyük balıkların oluşturduğu ve yanınada yaşayabilen sürü balıkları ile de güzel bir görüntü oluşturabilirsiniz. En güzel görüntü bence
Yada silis kum serip hiç bir dekor kullanmadan flowerhorn da bakabilirsiniz. En zevkli bakilan balık
-Su berraklığına hedefiniz var anladığım kadarıyla, su berraklastiran ilaçlar kullanabilirsiniz.
[EDIT]Enes Demir,2021-04-05 15:34:23[/EDIT]
[QUOTE=YucelC]Arkadaşlarım merhaba.
Muhtemelen bu akşam gelecek olan 150x65x55 ölçülerindeki akvaryumum için tavsiyelerinizi istemekteyim. Bazı sorularım olacak.
Ömrüm boyunca 110lt den daha yüksek litre akvaryum almamış olan ben, ani bir karar ile bu akvaryuma talip olmuş bulunmaktayım.
İşte bir kaç soru. Cevaplamanız inanın beni çok çok mutlu edecek.
*Kurulumda malzeme olarak dikkat etmem gereken konular neler?
*Başlıca kurulum sorunları ne olabilir?
*Evim kuzey cephe, doğrudan güneş almıyor. Boydan pencere önüne konuşlandırsam daha sonraları çok sorun yaşar mıyım?
*Sarı sudan illet ettiğim için içine dal koymak istemiyorum. Direk dere kenarı kayalarından alarak akvaryum içinde tepecikler yapsam nasıl olur?
*Filtre sistemi için ne önerirsiniz?
*2. el akvaryum alacağım, nasıl bir bakım yapmalı?
*Alacağım akvaryum daha önce derece almış akvaryumdur. Akvaryum elime geçince açıklamayı yapacağım.
*[U]Büyük ve renkli balık beslemek istiyorum.[/U] Önerileriniz neler olur?
*Karanlık olmayan aydınlık bir akvaryum ve akvaryum suyu amacım.
Çok soru sordum biliyorum [:$]
Cevaplarınız için tekrardan teşekkür ederim.
Not: Deneyimlerim;
5 yıl kadar beta balık, 2 yıl kadar sürü balıkları(karma tetra vb), ilk ciddi deneyimim. Deneyerek görmektense siz değerli arkadaşlarımın tecrübelerini uygulamak isterim.
İlgili fotoğrafları en kısa sürede paylaşacağım.[:iyi:][:iyi:][:iyi:]
[/QUOTE]
Hayırlı hobiler öncelikle.
-Bitkili bir tank kuracaksanız lav kırığı ve Vitasand pro siyah bitki kumu kullanmanızı öneririm ama salyangoz bakacaksınız pek uygun bir kum değil hagen öneririm. Vita da adı salyangoz sıkıntısi yaşamazsınız.
Eğer ful bitkili değilde Rizazomlu bitki (dikilmeyen, sabitlenen) kullanıp, akvaryumun alına silis kum( 1 mm ile 3 mm arası) serilip ,anubias, Moss, Java fern gibi bitkileri kullanarak göl kıyı görüntüsüne ulaşabilirsiniz. Veya silis üzerine boş bir akvaryuma sakın Amerikan ciklet türleri kullanılabilirsiniz. Ciklet hiç beslemedim. Arkadaşlar yardımcı olur o konuda .
-Kurulumu yapmadan kurulum sorununu düşünmenizi önermem :)) her şeyi doğru yaparsanız bir probleminiz olmaz.
-Gunes ışınları ve yetersiz ışık kaynağı birleşiminin oluşturduğu camlarda kahverengi yosun(yapış yapış olan jolemsi şey) gibi bir probleminiz olması kaçınılmazdır ama bu yosunlar da diatom süreci için kesinlikle faydalı bir şeydir. Cam silme apartlarini kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.
- 55 cm yüksekliğinde veya 65 cm yüksekliğinde akvaryum bitkili olması gerçekten zulüm ben denedim kolunuz tabana bir türlü temas etmiyor. Eğer bitkili ise akvaryumunuza göre dış filtre, hayır bitkili değil diyorsanız sump sistemi kullanmalısınız.
-2 . El olması akvaryumunuza ekstra bakım yapmanızı gerektirmez. Sadece iyice dezenfekte edip su kaçağı olup olmadığını kontrol ediniz. Varsa akvaryum slikonu ile düzeltiniz.
-derece almış akvaryum derken ne demek istediğinizi bilmiyorum. :))
- eğer rizazomlu bitki kullanacaksaniz discus, makrakata gibi büyük balıkların oluşturduğu ve yanınada yaşayabilen sürü balıkları ile de güzel bir görüntü oluşturabilirsiniz. En güzel görüntü bence
Yada silis kum serip hiç bir dekor kullanmadan flowerhorn da bakabilirsiniz. En zevkli bakilan balık
-Su berraklığına hedefiniz var anladığım kadarıyla, su berraklastiran ilaçlar kullanabilirsiniz.
[EDIT]Enes Demir,2021-04-05 15:34:23[/EDIT]
Aktif Topraklari Karıştırıp Kullanmak
[QUOTE=Güvenn]
Hocam öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Peki aktif toprak altına serilen subratelarda nasıl oluyor. Mesela dennerle 6 in 1 subrate üzerine ada amozania soil de alternatif olarak düşündüğüm seçeneklerden [/QUOTE]
Gereksiz maliyetli, zaten hepsinin 12 -16 ay sonra verimliliğini kaybedecek ve hagenden hiçbir farkı kalmayacak. Avrupa'da yaşıyorsaniz yani litresi 2-3 Euro gibi bir maliyette ise kullanın ama Türkiye'de yaşayıp litresi 40-50 TL arası bir şeyi kullanmaya gerek yok :)) [EDIT]Enes Demir,2021-04-02 23:51:21[/EDIT]
[QUOTE=Güvenn]
Hocam öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Peki aktif toprak altına serilen subratelarda nasıl oluyor. Mesela dennerle 6 in 1 subrate üzerine ada amozania soil de alternatif olarak düşündüğüm seçeneklerden [/QUOTE]
Gereksiz maliyetli, zaten hepsinin 12 -16 ay sonra verimliliğini kaybedecek ve hagenden hiçbir farkı kalmayacak. Avrupa'da yaşıyorsaniz yani litresi 2-3 Euro gibi bir maliyette ise kullanın ama Türkiye'de yaşayıp litresi 40-50 TL arası bir şeyi kullanmaya gerek yok :)) [EDIT]Enes Demir,2021-04-02 23:51:21[/EDIT]
Hamile Lepistes
[QUOTE=Akvaryumkaya][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212144021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212145091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212145121.jpg[/IMG]
Daha net cektim belki az öncekiler yanıltmış olabilir eger daha var diyorsanız cıkartıcam yavrulukdan[:?][/QUOTE]
Birkaç gün daha bekletin, stresli olmasından kaynaklı. Eğer zamanınız yoksa 15-16 saat ışıklarınızı açmayın. Heralde ilk doğumu ve 15-20 adet yavru alırsınız
[QUOTE=Akvaryumkaya][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212144021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212145091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212145121.jpg[/IMG]
Daha net cektim belki az öncekiler yanıltmış olabilir eger daha var diyorsanız cıkartıcam yavrulukdan[:?][/QUOTE]
Birkaç gün daha bekletin, stresli olmasından kaynaklı. Eğer zamanınız yoksa 15-16 saat ışıklarınızı açmayın. Heralde ilk doğumu ve 15-20 adet yavru alırsınız
Aktif Topraklari Karıştırıp Kullanmak
[QUOTE=Güvenn]Merhaba, bitkili akvaryum için taban seçimi yaparken birden fazla farklı markanın aktif toprağını karıştırıp kullanmak konusunda avantaj yada dezavantajı yönünden bilgi verebilecek var mı acaba? Aklımdan geçen jbl plant soil ve ada amazonia yı beraber kullanmak. Sanırım bi formda kumların kimyası bozuluyor gibi bsey okumuştum, kurulumu yapıp sonu hüsranla bitsin istemiyorum [/QUOTE]
Eğer iki toprağı birbirine karıştıracak olursanız; toprağınız glutaraldehyde diye madde uretecektir. Buna göre sizin tek avantajlarınız adi salyangoz ve aşırı yosunlasma gibi bir probleminiz olmaz. Dezavantajnız ise karides, midye ve salyangoz bakımı yapamazsınız, çünkü bu glutaraldehyde adı verilen madde bu arkadaşlara son derece zararlıdır ve öldürür veya canlılarınız kendilerini akvaryum disarisına atma meyilleri gösterir.
Bu toprak 6 ay sonra verimliliğini kaybetmesi gerikirken verimliliğiniz maalesef 3 aya düşecektir ve topraginiza altı ay sonra misket veya akıllı gübre ekmeniz gerekirken 3 ay sonra ekmeniz gerekecektir.
Hayırlı akşamlar, herkese hayırlı hobiler.[EDIT]Enes Demir,2021-04-02 22:24:28[/EDIT]
Eğer sadece balık beslemeyi düşünüyorsanız, faydalı bir şey olduğuna emin olabilirsiniz. Eğer sadece balık besleyecek siniz. Şiddetle karıştırmanızı tavsiye ederim.
[QUOTE=Güvenn]Merhaba, bitkili akvaryum için taban seçimi yaparken birden fazla farklı markanın aktif toprağını karıştırıp kullanmak konusunda avantaj yada dezavantajı yönünden bilgi verebilecek var mı acaba? Aklımdan geçen jbl plant soil ve ada amazonia yı beraber kullanmak. Sanırım bi formda kumların kimyası bozuluyor gibi bsey okumuştum, kurulumu yapıp sonu hüsranla bitsin istemiyorum [/QUOTE]
Eğer iki toprağı birbirine karıştıracak olursanız; toprağınız glutaraldehyde diye madde uretecektir. Buna göre sizin tek avantajlarınız adi salyangoz ve aşırı yosunlasma gibi bir probleminiz olmaz. Dezavantajnız ise karides, midye ve salyangoz bakımı yapamazsınız, çünkü bu glutaraldehyde adı verilen madde bu arkadaşlara son derece zararlıdır ve öldürür veya canlılarınız kendilerini akvaryum disarisına atma meyilleri gösterir.
Bu toprak 6 ay sonra verimliliğini kaybetmesi gerikirken verimliliğiniz maalesef 3 aya düşecektir ve topraginiza altı ay sonra misket veya akıllı gübre ekmeniz gerekirken 3 ay sonra ekmeniz gerekecektir.
Hayırlı akşamlar, herkese hayırlı hobiler.[EDIT]Enes Demir,2021-04-02 22:24:28[/EDIT]
Eğer sadece balık beslemeyi düşünüyorsanız, faydalı bir şey olduğuna emin olabilirsiniz. Eğer sadece balık besleyecek siniz. Şiddetle karıştırmanızı tavsiye ederim.
Smart Isıtıcı
[QUOTE=mentalixx]Merhabalar 100W smart ısıtıcı aldım.Kutunun üstünde yan kullanılamayacağı yazıyor.Ama petshopçu yan koyabilirsin demişti.Yan koyabilir miyim?[/QUOTE]
Yatay olarak kullanabilirsiniz hiç sıkıntı olmaz. Sadece kablo kısmını suyun içerisine (derine ) sokmayın, yüzeye yakın olsun.
Hayırlı hobiler herkese :))
[QUOTE=mentalixx]Merhabalar 100W smart ısıtıcı aldım.Kutunun üstünde yan kullanılamayacağı yazıyor.Ama petshopçu yan koyabilirsin demişti.Yan koyabilir miyim?[/QUOTE]
Yatay olarak kullanabilirsiniz hiç sıkıntı olmaz. Sadece kablo kısmını suyun içerisine (derine ) sokmayın, yüzeye yakın olsun.
Hayırlı hobiler herkese :))
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kurmak İsteyenlere Tavsi
45. Gün
İçerinde ki canlılar;
6 adet Harley Qienn Rasbora
6 adet kardinal tetra
3 adet komando çöpçü
4 adet Albino çöpçü
1 adet bronz çöpçü
1 adet L144 Vatoz
1 adet cüce vatoz (siyah-beyaz)
2 adet Sae
3disi 1 erkek Lepistes
12 adet yavru Lepistes
3 adet zebra danio (hediye geldi)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/020420212202291.jpg[/IMG][EDIT]Enes Demir,2021-04-02 22:02:33[/EDIT]
[VID]https://youtu.be/SvMo2KrpEfU[/VID]
45. Gün
İçerinde ki canlılar;
6 adet Harley Qienn Rasbora
6 adet kardinal tetra
3 adet komando çöpçü
4 adet Albino çöpçü
1 adet bronz çöpçü
1 adet L144 Vatoz
1 adet cüce vatoz (siyah-beyaz)
2 adet Sae
3disi 1 erkek Lepistes
12 adet yavru Lepistes
3 adet zebra danio (hediye geldi)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/020420212202291.jpg[/IMG][EDIT]Enes Demir,2021-04-02 22:02:33[/EDIT]
[VID]https://youtu.be/SvMo2KrpEfU[/VID]
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kurmak İsteyenlere Tavsi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/150320212045121.jpg[/IMG]
1. Ay
Sağ arkaya Cabomba eklendi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/150320212045121.jpg[/IMG]
1. Ay
Sağ arkaya Cabomba eklendi.
Akvaryumdaki Pislik
Betta tek bakılması gereken balıktır shhshs
Betta tek bakılması gereken balıktır shhshs
Betta Akvaryumu Kuruyorum. Sorular Ve Öneriler
[QUOTE=Ahmet3553]Herkese merhaba. [:)]
Bugün depoda ne göreyim. CAM[:D]
Tabiki aklıma ilk gelen akvaryuma dönüştürmek. Hesaplamaya göre 25 lt olacak.
Daha önce hiç bakmadığım ve çok heveslendiğim için betta bakmaya karar verdim [:nazar:]
Benim sorularım betta yanına hangi canlıları bakabileceğim.
Diğer akvaryumumdan karides eklemeyi deniycem[x(]. Eğer olursa bir kaç tane koyabilirim.
Asıl merak ettiğim daha neler koyabileceğim. Salyangoz eğer olabilirse isterim. Vatoz da bakmadım küçük bir tane bakmak istiyorum. 1 tane olması sorun çıkarır mı.[:tel:]
Bir de yosun yiyici sae tarzı balıklar olabilir. Çöpçü var başka akvaryumumda [:cik:]sae denemek istiyorum. Acaba sae balığını kaç adet almalıyım. Tabiki beta ile olursa.
Ve büyük sorun ısıtıcım yok. Acaba adapte etme şansımız yok mu. İzmirde oturuyorum. Buralar sıcak ev kaloriferli ve hep sıcak. Eğer mecbur olursa önümüzdeki kışa doğru mecbur alırım. Şimdi lik ısıtıcısız bakabilir miyim acaba. [:)))][/QUOTE]
Öncelikle hayırlı geceler. Kesinlikle ısıtıcı kullanmanız gerekiyor. 25 litre olucaksa 50 w ısıtıcı almanızı öneririm. Bu hobi hep büyümeye gider ve ilerde kullanılabilirsiniz. Kesinlikle bitki kullanmanızı öneririm.
Bettaların en sevdiği bitkiler; bacopa Monnieri ve salmazanii olarak gözlemledim çünkü yaprak aralarında gezinmeyi çok seviyorlar. Taban tamamen bitki olması ve çok az taşlık olması çok huzurlu olmasına sebebiyet veriyor. Örnek olacak olursa size böyle bir fotoğraf paylaşabilirim;
Size örnek olacaksa
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/280220211622411.jpg[/IMG]
[QUOTE=Ahmet3553]Herkese merhaba. [:)]
Bugün depoda ne göreyim. CAM[:D]
Tabiki aklıma ilk gelen akvaryuma dönüştürmek. Hesaplamaya göre 25 lt olacak.
Daha önce hiç bakmadığım ve çok heveslendiğim için betta bakmaya karar verdim [:nazar:]
Benim sorularım betta yanına hangi canlıları bakabileceğim.
Diğer akvaryumumdan karides eklemeyi deniycem[x(]. Eğer olursa bir kaç tane koyabilirim.
Asıl merak ettiğim daha neler koyabileceğim. Salyangoz eğer olabilirse isterim. Vatoz da bakmadım küçük bir tane bakmak istiyorum. 1 tane olması sorun çıkarır mı.[:tel:]
Bir de yosun yiyici sae tarzı balıklar olabilir. Çöpçü var başka akvaryumumda [:cik:]sae denemek istiyorum. Acaba sae balığını kaç adet almalıyım. Tabiki beta ile olursa.
Ve büyük sorun ısıtıcım yok. Acaba adapte etme şansımız yok mu. İzmirde oturuyorum. Buralar sıcak ev kaloriferli ve hep sıcak. Eğer mecbur olursa önümüzdeki kışa doğru mecbur alırım. Şimdi lik ısıtıcısız bakabilir miyim acaba. [:)))][/QUOTE]
Öncelikle hayırlı geceler. Kesinlikle ısıtıcı kullanmanız gerekiyor. 25 litre olucaksa 50 w ısıtıcı almanızı öneririm. Bu hobi hep büyümeye gider ve ilerde kullanılabilirsiniz. Kesinlikle bitki kullanmanızı öneririm.
Bettaların en sevdiği bitkiler; bacopa Monnieri ve salmazanii olarak gözlemledim çünkü yaprak aralarında gezinmeyi çok seviyorlar. Taban tamamen bitki olması ve çok az taşlık olması çok huzurlu olmasına sebebiyet veriyor. Örnek olacak olursa size böyle bir fotoğraf paylaşabilirim;
Size örnek olacaksa
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/280220211622411.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Akvaryum Yapımında Silikon Payı pianoƒish, 14:36
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
KULLANICILAR
- 127 Online Kullanıcı, 70 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
ternapi,
aredhelrim,
waterproof,
Sunborn,
Jotunheim,
flanormimar,
Redko,
Omer901,
EfeC,
Tortuga7,
Deoxyss,
Tatar10,
jamaisvus,
yeekim,
portre,
ahmetfiratozkaya,
EKAR,
zen666,
ssener,
mehmet yılmaz,
serdar131977,
ErayDemirel,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
ciways,
tarikyksl,
metalhead,
Faruk57,
murat efe,
TOLGA1453,
melankolia5,
bysmokin,
emregungor,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
murtdmr,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
nazemert1,
DTxLorD,
Kemal eyilik,
Stoke,
ozherele_oyPa,
gurkanmutllu,
ozherele_ldoi,
Maverickse,
Jeveux,
Um1tcan,
osmandbnl,
BurakBozkurt10,
DigitalPen,
riderfish,
kocoglu,
Mithrandirr,
erimgorgulu,
Flytheshrimp,
sakal34,
ahmet22,
peace41,
oguzsel,
nakkas__45,
Wolkan,
OKIRATLI,
Omer0618,
Brdk64,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
